News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Puliukot vs. romanialaiset

Started by Lodi, 15.07.2010, 23:14:46

Previous topic - Next topic

Lodi

Hanna Rentola niminen henkilö kirjoittaa 15.07.2010 HS:n mielipidepalstalla, että hänen mielestään pitäisi ensin siivota suomalaiset puliukot pois katukuvasta ja vasta sitten romanialaiset kerjäläiset.

Ensi lukemalla kirjoitus tuntuu sellaiselta yhdentekevältä diipadaapatässäpäkirjoittelen jutulta, mutta pysähdyin kuitenkin miettimään asiaa.
Annan kärjistävän esimerkin.

Oletetaan, että minulla olisi juoppo aikuinen lapsi, joka on päättänyt asua olohuoneessani. Ei kiva.
Oletetaan, että olohuoneeseeni muuttaisi myös minulle tuntematon kerjäävä ja varasteleva henkilö toisesta kaupungista.

Kun vihdoin jonain aamuna päättäisin ryhdistäytyä ja tehdä olohuoneessani vallitsevalle sirkukselle jotain, niin kummanko heitän aivan aluksi ulos ja kenen kanssa yritän jonkinlaista sopuratkaisua?

Hanna Rentola varmasti heittäisi sen aikuisen lapsensa ulos.

En tiedä aukeniko tämä ... tulihan kuitenkin todettua.  :D
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Ohni

Lapsi esimerkki on hieman outo. Kukapa sitä nyt lapsensa heittäisi ulos ennen jotain tuntematonta?

Itse en koe puliukkojen olevan "lapsiani" sen enempää kuin romanienkaan.

Lodi

Quote from: Ohni on 15.07.2010, 23:24:24
Lapsi esimerkki on hieman outo. Kukapa sitä nyt lapsensa heittäisi ulos ennen jotain tuntematonta?

"... kärjistävän..."

junakohtaus

Kai toi viime kädessä tiivistyy siihen mikä paino annetaan kansalaisuudelle.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Ohni

Quote from: Lodi on 15.07.2010, 23:25:51

"... kärjistävän..."
Joo, noin näköjään kärjistit.

En silti koe olevani puliukoista sen enempää vastuuta kuin romaneistakaan.

Lodi

Quote from: Ohni on 15.07.2010, 23:31:26
Quote from: Lodi on 15.07.2010, 23:25:51

"... kärjistävän..."
Joo, noin näköjään kärjistit.

En silti koe olevani puliukoista sen enempää vastuuta kuin romaneistakaan.

Kyse olikin tämän Hanna Rentolan vastuunkokemisista.

Gert Lush

Asia on simppeli, jos sitä katsoo näin päin:

Perheesi on köyhä, eikä sinulla ole varaa ruokkia kuin oma lapsesi, itse syöt sitten tähteet, jos jotain jää..

Ovelle kolkuttaa naapurin nälkäinen lapsi, ja pyytää syötävää.. Tai jokin muualta tullut köyhä kerjäläislapsi..

Kenen lapsen ruokit ensin?

Näillä hupenevilla resursseilla on selvää että huolehdimme omista vähäosaisistamme ensin, ja jos niin haluamme, ja miksemme haluaisi, ihmisiähän kaikki ovat, ylijäämällä ruokimme vaikka koko planeetan. Tosin puliukkojenkin olisi syytä tehdä kaikkensa parantaakseen omaa asemaansa..

Marssijärjestys on kuitenkin selvä, tosin ei kaiken maailman maailmanparantajille, joiden mielestä on kätevintä pänkittää omauntoa auttamalla muita valitettavan usein toisten lompakoita kaivellen..

Tämä hajatelma täältä sateisesta ja tuulisesta "sumujen saarelta" tällä erää....

vellihousu

Viivi Pumpanen on myös huolissaan. Aamulehti 11.07 asiat liite:

:"Mulla on jyrkkiäkin mielipiteitä":

"Tuntuu, että yhteiskunnasta puuttuu jotenkin tasapaino. Jengi puskee pylly hiessä töitä, että saisi vähän eläkettä. Samojen ihmisten verorahoilla maksetaan juoppojen elättäminen lähimmäisen rakkauden nimissä. On jotenkin viknksallaan, että muiden odotetaan arvostavan sellaisten elämää, jotka eivät edes arvosta sitä, Pumpanen lataa.."

Jos tässäkin kohtaa oikeasti katsottaisiin, että ketkä yhteiskuntaa rasittavat, niin uskoakseni nämä Pumpasen mainitsemat juopot kuluttavat minimaalisesti yhteiskunnan resursseja mihin tahansa yhteiskunnan elätteinä olevaan ryhmään verrattuna. Nämä juopot asuvat toisten nurkissa tai rappukäytävissä, eivät käytä oma-aloitteisesti terveyspalveluita, OVAT MONESTI ENNEN JUOPPOUTTAAN MAKSANEET ENEMMÄN VEROJA, KUIN PUMPANEN IKINÄ, käyttävät kaiken saamansa yhteiskunnan tuen pääasiassa alkoholiin, jonka hinnasta valtaosa on veroa.

PERINTEINEN Sillanalus-Juoppo ei ole mielestäni yhteiskuntamme ongelma taloudellisesti, jos ei lasketa sitä, mitä tälläisestä juoposta voisi tulla tuloja, jollei olisi juoppo.

MONET Yh-äidit ja mamut ne todellisia taloudellisia ongelmia ovat yhteiskunnalle.
Ne saavat kaiken taloudellisen tuen elämiseen, käyttävät sekä itse, että lapsilleen runsaasti terveydenhoitopalveluita, käyvät kouluja (turhaan), jne jne.

Arvostan kuitenkin sellaisia naisia, joiden yksinhuoltajuus on ollut todella se ainoa oikea valinta, mutta valitettavasti näitä "määritelmiä" on todella vaikea tehdä sivustakatsojan roolista.

Paheksun kuitenkin huomattavasti Pumpasen suppeaa näkemystä syyllistää tässäkin asiassa ne, jotka ovat todennäköisesti juoppoja siksi, etteivät enää jaksaneet tässä EPÄREILUSSA maailmassa miehinä selvitä.

Toisaalta juoppoja ei pidä hyysätä, mutta oletteko nähneet juopon, joka sääliä kerjäten tulee toimeen? Hyvin harvoin nämä säälillä ratsastaa. Jos pummivatkin rahaa kaljaan, on syynä todellinen "tarve", eikä mikään "teeskennelty" kurjuus, jota tavalliset kerjäläiset esittävät.

En usko, että juopot kaipaavat sääliä, enkä usko, että he sitä saavatkaan.

He ovat yleensä menettäneet omasta mielestään elämässä kaiken elämisen arvoisen, vaikkakin monesti aivan turhaan, sillä elämässä voisi aina kulkea eteenpäin, vaikka mitä olisi takana.

Ja kirjoitus koski oikeita juoppoja, ei työttömiä nuoria, jotka kaljottelevat aikansakuluksi.
"mielenosoitukset on kommareiden touhuja, kuten taistelut ja yhtenäiset kansat"

Ohni

Quote from: vellihousu on 15.07.2010, 23:39:48Toisaalta juoppoja ei pidä hyysätä, mutta oletteko nähneet juopon, joka sääliä kerjäten tulee toimeen?
Ei tartte kerjätä kun sossu maksaa juomat. Tosin joskus sossurahat loppuvat kesken ja silloin alkaa ohikulkijoiden häirintä. Romanit sentään useimmiten nyhjöttävät paikallaan häiritsemättä muita muuten.

Quote from: Gert Lush on 15.07.2010, 23:33:33
Ovelle kolkuttaa naapurin nälkäinen lapsi, ja pyytää syötävää.. Tai jokin muualta tullut köyhä kerjäläislapsi..

Kenen lapsen ruokit ensin?
Jos en entuudestaan tunne tuota naapuria/hänen lastaan en koe mitään erityistä tarvetta ruokka häntä ensin.

Lodi

Nämä romanialaiset eivät pelkästään nyhjötä paikallaan käsi ojossa.
Kaikkea muutakin pientä kivaa päiväpuhdetta on ainakin uutisten mukaan tullut harjoitettua.

vellihousu

Quote from: Ohni on 15.07.2010, 23:47:22
Toisaalta juoppoja ei pidä hyysätä, mutta oletteko nähneet juopon, joka sääliä kerjäten tulee toimeen?

Ei tartte kerjätä kun sossu maksaa juomat. Tosin joskus sossurahat loppuvat kesken ja silloin alkaa ohikulkijoiden häirintä.

No en mitenkään juoppoja erityisesti halua puolustella, mutta kyllä minun ymmärtääkseni he ovat ressukoita, jotka eivät itsetarkoituksellisesti elele siivellä, vaan yrittävät tappaa hitaasti itsensä. Ei sekään liene heidän vikansa, että on olemassa taikaseinä, joka saattaa jopa heille antaa rahaa. Epäilen seinän kuitenkin olevan tässä tapauksessa erityisen kitsas.

Uskoisin, että käyttävät minimaalisesti yhteiskunnan tukia, josko kaikki edes käyttävät. Mistäs me tiedämme kenen rahoilla ostetulla viinalla juoppo on sammunut, vai onko kenties keittänyt itse. Lääkäriin eivät hakeudu, poliisin palveluita eivät itse tilaa, asuntotuet on harvinaisia, kuten asunnot.

Harvoin ovat edes häiriöksi, jollei kurjuuden näkeminen itsessään ole ongelma
"mielenosoitukset on kommareiden touhuja, kuten taistelut ja yhtenäiset kansat"

Mika Mäntylä

Toinen ongelma on oma ja (osin) yhteiskuntamme aiheuttama ongelma, toinen ulkopuolelta tullut. Ei liene minusta epäselvää sen suhteen, että kummasta meillä on (suurempi) vastuu.

Mut hei, pointsit somaleille. He eivät kerjää.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

JulianAlexander

Täytyy sanoa.

Vellihousun kanssa aivan samaa mieltä.

Suomalainen juoppo ei kerjää(yksittäistapaus ja kerta jos). Ei ryöstä ihmisiä asuntoja eikä polttele autoja. Rakennuksia joskus, mutta senkin vahingossa ja palaa itse mukana.

Ylipäätään juopot ovat kokeneet elämältä enemmän paskaa mitä "heidän" psyyke kestää.
Joten ei voida verrata esim Kanervaan, joka myös on saanut paskaa päälleen ja kestänyt kaiken. Ja jaksaa edelleen jatkaa samaa linjaa :facepalm:

Hoito alalla työskennellyt ja useita laitapuolen kulkijoita kuunnellut. Voin sanoa että ihmiset eroavat toisistaan.

Toisille avioero, firmansa menetys, lapsen kuolema jne aiheuttaa niin suuren shokin jotta normaali elämä on mahdotonta ja turrutetaan pää viinalla tai huumeilla.

Sitten on niitä jotka surevat aikansa ja ponnistaa kahta isommin eteenpäin.

Joo meni ohi asian mutta asiaan..

Suomalainen juoppo. Autetaan!!

Romanian kerjäläinen, sosiaaliturvashoppailijat, ulkomaan rikolliset jne. Autetaan ilman muuta myös, koska ovathan syyttömiä kaikkeen :'(
Not!!!!! :facepalm:

lapinmaahanmuutto

Puliukothan jo siivotaan pois katukuvasta. Häiriöksi asti juopottelevat kannetaan putkaan selviämään ja julkijuopottelua ei ylipäätänsä voi harrastaa sellaisella paikalla missä kerjäläiset kerjäävät. Viranomaiset jo tekevät kaiken voitavansa asian ratkaisemiseksi, ja miksi tätä valtuutusta ei voida laajentaa käsittämään myös muuta haitallista toimintaa kuten kerjäämistä.

Rentolan oivallukset ovat tyhjänpäiväisiä, kun ei hän kerrassan mitään uutta tuo esille. Vai mitä hän esittää että puliukkoismin torjumiseksi tulisi tehdä nykyään mitä ei vielä tehdä? Häiritsevä julkijuopottelu on jo lailla kiellettyä.

OTU

Quote from: JulianAlexander on 16.07.2010, 01:28:34

Täytyy sanoa.

Vellihousun kanssa aivan samaa mieltä.

Suomalainen juoppo ei kerjää(yksittäistapaus ja kerta jos). Ei ryöstä ihmisiä asuntoja eikä polttele autoja. Rakennuksia joskus, mutta senkin vahingossa ja palaa itse mukana.

Ylipäätään juopot ovat kokeneet elämältä enemmän paskaa mitä "heidän" psyyke kestää.
Joten ei voida verrata esim Kanervaan, joka myös on saanut paskaa päälleen ja kestänyt kaiken. Ja jaksaa edelleen jatkaa samaa linjaa :facepalm:

Hoito alalla työskennellyt ja useita laitapuolen kulkijoita kuunnellut. Voin sanoa että ihmiset eroavat toisistaan.

Toisille avioero, firmansa menetys, lapsen kuolema jne aiheuttaa niin suuren shokin jotta normaali elämä on mahdotonta ja turrutetaan pää viinalla tai huumeilla.

Sitten on niitä jotka surevat aikansa ja ponnistaa kahta isommin eteenpäin.

Joo meni ohi asian mutta asiaan..

Suomalainen juoppo. Autetaan!!

Romanian kerjäläinen, sosiaaliturvashoppailijat, ulkomaan rikolliset jne. Autetaan ilman muuta myös, koska ovathan syyttömiä kaikkeen :'(
Not!!!!! :facepalm:

Itsekin alkoholistisukulaista seuranneena ja hoitaneena (sen mitä kykenin). Väittäisin, että suomalaispuliukkojen vertaus romanialais- tms. kerjäläisin, on sama kuin vertaisi (huom! suomalaisia) karjalaisevakkoja tai sotalapsia näihin tänne haalittaviin elintasopakolaisiin.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

nuiseva

En ymmärrä, miten katujen siivoamista ulkomaisista kerjäläisistä (tuontitavaraa, lähtömaa vastuussa) tai kotimaisista juopoista (oma tuote, ollaan itse vastuussa) voi verrata. Katujen siivoaminen juopoista tarkoittaisi varmaan laitospaikkoja rantojen miehille. Tai jotain omaa reservaattia, jolla heidät saisi pois katukuvasta. Lieneekö taikaseinässä rahoja tähän?

Kerjäläisten siivoaminen taas tarkoittaa sellaisten ulkomaalaisten pois lähettämistä, joilla ei ole edellytyksiä elättää itseään.

Hannan ideako siis on se, että ensin laitetaan puliukot laitoksiin ja vasta, kun ongelma on hoidettu, voidaan alkaa tehdä kerjäläisille jotain?
Koko ajan puhutaan vain kuluista, puuskahtaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Risto Rautava (kok.).
Hän haluaisi puhua enemmän Guggenheimin positiivisesta vaikutuksesta ja vähemmän hankkeen kustannuksista.

Lemmy

Quote from: nuiseva on 16.07.2010, 06:27:23
Tai jotain omaa reservaattia, jolla heidät saisi pois katukuvasta.

Järjestetään ETYK?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Eino P. Keravalta

Enpä muista, milloin pultsari olisi minua häirinnyt tai aiheuttanut muuta haittaa. Sen sijaan romannet ovat häirinneet minua useinkin. Pultsarit taitanevat täyttää vain yhden rikos/rikenimikkeen: kadulle virtsaaminen. Mutta Bulgarian ja Romanian mafian työvoima on kunnostautunut mitä erilaisimmissä konnanteoissa ja häirinnässä.

Ottaisin kotoisia spugeja kadulle lisää vaikka moninkertaisen määrän, jos näistä vaarallisista ulkomustalaisista vain päästäisiin.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Veli Karimies

Minua on kahdesti tullut romani häiritsemään silloin kun olen puhunut puhelimeen. Ekalla kerralla kesken puhelun pyysi, että lainaan puhelinta. Käskin painua vittuun. Tokalla kerralla tuli tyrkyttämään jotain rihkamaa, käskin taas painua vittuun. Itsellä ei tulis mieleenkään mennä häiritsemään toista ihmistä silloin, kun se puhuu puhelimeen.

Fincum

Hannan kirjoituksen viimeinen kappale:
Quote"Olisiko kohtuullista aloittaa kaupunkimme puhdistaminen omista ongelmista ja jättää ne kerjäläiset sinne listan loppupäähän."

Tuohan nyt on niin nuivaa tekstiä kuin vain olla saattaa: Oma väki etusijalle, omien ongelmaryhmiemme asiat kuntoon, ja vasta sitten tuontiongelmien kimppuun.
Ajatuksena täysin vastoin nykyistä hyysäyslinjaa, jossa mikä tahansa ulko-ongelma saa aina etusijan.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

celine79

Ei vaan kyllä lapsivertaus on liki täydellinen. Se toimii täysin samoin humanitääriseen maahanmuuttoon. Siinä on vastakkain vanhemmat, jotka hoitavat omat lapsensa ja vanhemmat jotka hoitavat mieluummin naapurin lapset kuin omansa. Multikultin mielestä jälkimmäinen on moraaliltaan ja kaikilta mahdollisilta piirteiltään hienompi ihminen. Porukka joka hoitaa omat lapsensa ensin ovat suorastaan juntteja. Jokainen suomalainen pultsari menee ihan kenen tahansa muualta tulevan edelle miten päin vain.

JM-K

Quote from: Lodi on 15.07.2010, 23:14:46
Minä ainakin heitän. Sillain on sovittu, että kun on koulut ja intti käyty, omaan kämppään hipihopi. Jos ei koulut ja intti maistu, niin saa muuttaa heti, kun 18v. täyttää ihan mihin haluaa. Jos viinalla tai muilla huumeilla tärvelevät elämänsä, niin sääliä tai myötätuntoa ei tästä osoitteesta heru. Rahasta nyt puhumattakaan.

EDIT: Puliukkoihin en pistäisi senttiäkään yhteiskunnan rahoja. Sen sijaan yhteiskunta voisi tarjota niille niin paljon viinaa, että juovat itsensä hengiltä mahdollisimman nopeasti. Tämä ei ollut pilaa, vaan olen ihan vakavissani (vaikka taas Muutos 2011 kaatui...). Jos ihminen päästää elämänsä tuohon tilaan, niin voisi jo itsekin harkita sitä hengiltä juomista tai vaikka hankeen sammumista.

celine79

Quote from: JM-K on 16.07.2010, 12:30:10
Jos viinalla tai muilla huumeilla tärvelevät elämänsä, niin sääliä tai myötätuntoa ei tästä osoitteesta heru. Rahasta nyt puhumattakaan.

Tuossa on kyllä päivän suurin lantaköntti. Puistattavaa paskapuhetta, joka kaukonäköisyydessään yltää noin kolmen senttimetrin päähän.

JM-K

Quote from: celine79 on 16.07.2010, 12:32:44
Jos viinalla tai muilla huumeilla tärvelevät elämänsä, niin sääliä tai myötätuntoa ei tästä osoitteesta heru. Rahasta nyt puhumattakaan.

Tuossa on kyllä päivän suurin lantaköntti. Puistattavaa paskapuhetta, joka kaukonäköisyydessään yltää noin kolmen senttimetrin päähän.
Kivat perustelut sulla. No, se kertoo lähinnä enemmän sinusta kuin minusta.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Lukekaas tämä läpi:
http://takkirauta.blogspot.com/2010/07/antisosiaalinen-elamantapa.html
Ei ole epäilystäkään mitenkä romanian romaaneihin tulisi suhtautua.
Omaa väkeä ei voi noin vaan siivota minnekkään elleivät syyllisty rikokseen.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Minä ainakin heitän. Sillain on sovittu, että kun on koulut ja intti käyty, omaan kämppään hipihopi. Jos ei koulut ja intti maistu, niin saa muuttaa heti, kun 18v. täyttää ihan mihin haluaa. Jos viinalla tai muilla huumeilla tärvelevät elämänsä, niin sääliä tai myötätuntoa ei tästä osoitteesta heru. Rahasta nyt puhumattakaan.

EDIT: Puliukkoihin en pistäisi senttiäkään yhteiskunnan rahoja. Sen sijaan yhteiskunta voisi tarjota niille niin paljon viinaa, että juovat itsensä hengiltä mahdollisimman nopeasti. Tämä ei ollut pilaa, vaan olen ihan vakavissani (vaikka taas Muutos 2011 kaatui...). Jos ihminen päästää elämänsä tuohon tilaan, niin voisi jo itsekin harkita sitä hengiltä juomista tai vaikka hankeen sammumista.

Itse tarjoaisin nalmefeeni tabletin, mikäli tämä saa myyntiluvan.
http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?p=571650&sid=522c26fc16a2c011e6c7859fac2b5d4d

LambOfGod

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 16.07.2010, 13:13:08
Itse tarjoaisin nalmefeeni tabletin, mikäli tämä saa myyntiluvan.
http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?p=571650&sid=522c26fc16a2c011e6c7859fac2b5d4d
"Neljän tunnin kuluttua olin mielestäni selvästi päihtynyt siten, että koordinaationi ei toiminut kunnolla, mutta en tavallisesta poiketen höpöttänyt ympäriinsä bisnesideoitani tai ajatuksiani rajoittamattoman maahanmuuton riskeistä."

AHAH! Kuka tunnustaa??  ;D
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Tandefelt

Quote from: vellihousu on 15.07.2010, 23:39:48
Viivi Pumpanen on myös huolissaan. Aamulehti 11.07 asiat liite:

:"Mulla on jyrkkiäkin mielipiteitä":

"Tuntuu, että yhteiskunnasta puuttuu jotenkin tasapaino. Jengi puskee pylly hiessä töitä, että saisi vähän eläkettä. Samojen ihmisten verorahoilla maksetaan juoppojen elättäminen lähimmäisen rakkauden nimissä. On jotenkin viknksallaan, että muiden odotetaan arvostavan sellaisten elämää, jotka eivät edes arvosta sitä, Pumpanen lataa.."
Viivi Pumpasen mies on muslimitaustainen Hunks-tanssija, joten hän on itse osa ongelmaa. Viivillä tuskin on mitään jäljellä muutaman vuoden päästä.

Harri Eerikäinen

Minä olen tehnyt yli 20 vuotta töitä mm. päihdeongelmista kärsivien ihmisten kanssa. Heissä on samanlaisia ihmisiä kuin epileptikoissa, maanis-depressiivisissä, lyhytkasvuisissa, halvaantuneissa tai muissa pitkäaikaissairaissa. Jep, ihan oikein, siis ihan kaikenlaisia ihmisiä. Yhdistävänä tekijänä minun toimintaympäristössäni on ollut vain tuo muiden asiakasryhmiemme kaltainen työrajoite, ja Suomen kansalaisuus.

Mielestäni Suomen kansalaisuus on keskeinen asia, kun puhutaan oikeudesta saada sairautensa vuoksi tarvitsemaansa hoitoa, hoivaa ja suojaa. Jos ei ole Suomen kansalainen, en voi mitenkään ymmärtää mistä tällainen etuoikeus voisi syntyä, sen kustantaminen kun oikeuden kääntöpuolena on joidenkin muiden velvollisuus. Ei ole toista ilman toista, ja kuka voi perustella minulle, miksi velvollisuuteni on auttaa kaikkia maailman ihmisiä, jos en halua ja pysty? Haluan ja pystyn kuitenkin oman maani kansalaisia, väriin ja syntyperään katsomatta.

Sairaus vs. oma valinta puliukkouden kohdalla? No, jos supervallan päämies tulee työkyvyttömäksi ja kuolee alkoholismiin, samoin monet huippuälykkäät ja -lahjakkaat, samoin kuin lukemattomat tavalliset, ahkerat, tunnolliset, empatiakykyiset jne. ihmiset, jotka eivät halunneet menettää työtään, perhettään, kotiaan, terveyttään ja itsekunnioitustaan ja tiesivät menettävänsä ne kaikki jos jatkaisivat juomista, eivätkä silti kyenneet lopettamaan, niin, päätelkää itse kummasta on kysymys...

(Edit). Haluni auttaa kaikkia Suomen kansalaisia syntyperään katsomatta on toki jo pitkään ollut koetuksella, kun sosiaaliturvapaikanhakija saa kansalaisuuden oleskeltuaan maassa elättinä kielteisen turvapaikkapäätöksen jälkeen myönnetyllä oleskeluluvalla 5 vuotta. Jos tätä vielä väljennetään ja/tai tulijavirrat paisuvat, en enää voi yleisellä tasolla allekirjoittaa edes Suomen kansalaisten yhdenvertaista oikeutta yhteiskuntamme palveluihin, vaan joudun kysymään, mitä hyvää tarvitsija tai hänen sukunsa on Suomelle tehnyt. Tämä siis poislukien YK:n pakolaisstatuksen omaavat pakolaiset, joita itse olemme päättäneet auttaa, ja jotka olemme itse saaneet valita.

Poitiers

QuoteMielestäni Suomen kansalaisuus on keskeinen asia, kun puhutaan oikeudesta saada sairautensa vuoksi tarvitsemaansa hoitoa, hoivaa ja suojaa. Jos ei ole Suomen kansalainen, en voi mitenkään ymmärtää mistä tällainen etuoikeus voisi syntyä, sen kustantaminen kun oikeuden kääntöpuolena on joidenkin muiden velvollisuus. Ei ole toista ilman toista, ja kuka voi perustella minulle, miksi velvollisuuteni on auttaa kaikkia maailman ihmisiä, jos en halua ja pysty? Haluan ja pystyn kuitenkin oman maani kansalaisia, väriin ja syntyperään katsomatta.

Sairaus vs. oma valinta puliukkouden kohdalla? No, jos supervallan päämies tulee työkyvyttömäksi ja kuolee alkoholismiin, samoin monet huippuälykkäät ja -lahjakkaat, samoin kuin lukemattomat tavalliset, ahkerat, tunnolliset, empatiakykyiset jne. ihmiset, jotka eivät halunneet menettää työtään, perhettään, kotiaan, terveyttään ja itsekunnioitustaan ja tiesivät menettävänsä ne kaikki jos jatkaisivat juomista, eivätkä silti kyenneet lopettamaan, niin, päätelkää itse kummasta on kysymys... Harri Eerikäinen

On myös todella tärkeätä ymmärtää, että kukaan ei voi valita niitä geenejään, jotka omalta osaltaan tähän alkoholismiin johtavat. En ole vielä koskaan tavannut ihmistä, joka olisi sanonut: Haluan alkoholistiksi.

Meidän yhteiskunnassamme alkoholia myös mainostetaan ja tyrkytetään joka puolella. Olen monta kertaa ollut todistamassa mm. tilannetta, jossa jotain absolutistia suorastaan painostetaan juomaan alkoholia. Tuollainen jos joku on hyvin ikävää käytöstä.
Näillä usein luku- ja kirjoitustaidottomilla, ammatti- ja kielitaidottomilla maahanmuuttajilla ei ole mitään mahdollisuuksia Suomen työmarkkinoilla. He muodostavat kaiken aikaa kasvavan taakan veronmaksajille ja ovat myös otollisinta mahdollista maaperää näille islamilaisille ääriliikkeille.