News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Blogi: Henri Heikkinen

Started by Elisa, 13.07.2010, 14:13:46

Previous topic - Next topic

Jouko

Quote from: Kikken on 30.11.2010, 16:32:21
Kannatatko Henri EU:n liittovaltiokehitystä? Sillä sitähän se käytännössä tarkoittaa jos halutaan saada yhteinen valuutta toimimaan? Eli valinta on Suomen suvereeniteetin ja EU:n yhteisen valuutan välillä. Vai näetkö muita vaihtoehtoja?
Siihen se on menossa vääjäämättä. EU:sta tulee yhtenäinen. Yksi kansa, yksi valtio, yksi Johtaja. Ei se Aatu tainnut ihan väärässä olla aikoinaan yhtenäistä Eurooppaa luodessaan... ;D
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Henri Heikkinen

Quote from: Kikken on 30.11.2010, 16:32:21
Kannatatko Henri EU:n liittovaltiokehitystä? Sillä sitähän se käytännössä tarkoittaa jos halutaan saada yhteinen valuutta toimimaan? Eli valinta on Suomen suvereeniteetin ja EU:n yhteisen valuutan välillä. Vai näetkö muita vaihtoehtoja?

Tähän kysymykseen on aika vaikea vastata pelkästään kyllä tai ei.

Vastustan EU:n puuttumista maiden sisäpolitiikkaan ja ihmisten itsemääräämisoikeuteen erilaisin direktiivein (esimerkiksi EU:n tupakkadirektiivit). Vastustan kyllä myös Suomen valtion osalta tapahtuvaa säätelyä ja holhousta.

Toisaalta kannatan Euroopan yhtenäisempää ulko- ja talouspolitiikkaa. Toivoisin, että EU voisi yhtenä äänenä jyrähtää esim. Kiinalle, USA:lle tai Venäjälle tarpeen mukaan.

Samoin elättelen toiveita sitiä, että yhteinen talousalue saadaan joskus toimimaan. Tämä tosin edellyttää talouksien harmonisointia esim. verotuksessa, mikä meidän kannaltamme voisi ainoastaan vähentää verotusta. Vahvasti tosin epäilen tämän onnistumista.

Olen kuitenkin enemmän EU:n liittovaltiokehitystä vastaan kuin sen puolesta. Tosiasia on kuitenkin se, että olemme nyt sen kelkan kyydissä ja ei auta kuin katsoa onko mäen pohjalla kiviä.

Kikken

Kiitos vastauksista.

Mutta näetkö että euro voisi nykymuodossaan jatkaa? Jos mailla olisi omat valuuttansa niin ensinäkään Espanjat, Kreikat, Italiat ynnä muut eivät olisi saaneet niin halpaa lainaa. Nykytilanteessa jos mailla olisi omat valuuttansa niin ne devalvoituisivat ja maiden kilpailukyky parantuisi. Nyt euro estää tämän toteutumisen. Eli ainakin itse näen asian niin, että euro estää markkinavoimia toteutumasta. En ainakaan itse näe miten Välimeren maat voivat nousta tästä suosta, euro valuuttanaan.

M.K.Korpela

Quote from: Kikken on 30.11.2010, 17:40:39
Kiitos vastauksista.

Mutta näetkö että euro voisi nykymuodossaan jatkaa? Jos mailla olisi omat valuuttansa niin ensinäkään Espanjat, Kreikat, Italiat ynnä muut eivät olisi saaneet niin halpaa lainaa. Nykytilanteessa jos mailla olisi omat valuuttansa niin ne devalvoituisivat ja maiden kilpailukyky parantuisi. Nyt euro estää tämän toteutumisen. Eli ainakin itse näen asian niin, että euro estää markkinavoimia toteutumasta. En ainakaan itse näe miten Välimeren maat voivat nousta tästä suosta, euro valuuttanaan.

Euroa voisi kuvata siten, että talon ulkoseinät pysyvät paikoillaan ja sisällä talossa siirrellään väliseiniä.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Henri Heikkinen

Blogi taas päivittyy:

QuoteYleisradioveteraani, nyttemmin vapaa yhteiskunnallinen keskustelija Petri Sarvamaa otti "Wikileaks, Suomi ja sananvapaus" –kirjoituksessaan kantaa sananvapauteen perinteisen median näkökulmasta. Kirjoituksessa aasinsillan kautta yhdistettyyn Apusen aloitteseen en ota muuta kantaa kuin sen, että minunkin mielestäni median arvovalintojen tiedostaminen olisi aivan suotavaa. Haluaisinkin omasta puolestani avata hieman keskustelua sananvapauden ulottuvuuksista.

http://henriheikkinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/53675-sananvapaus-ja-wikileaks

Henri Heikkinen

Blogissa tänään: Liberaalissa ajattelussa ihmisten vapaus ostaa ja myydä tavaroita ja palveluita yli rajojen sisältää myös ihmisten vapaan liikkuvuuden maiden välillä. Minä koen itseni erittäin liberaaliksi ja kannatan lähes laissez-faire –taloutta, mutta olen silti maahanmuuttokriittinen. Mistä tällainen poikkeama johtuu?

http://henriheikkinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/54332-liberaalin-maahanmuuttopolitiikan-edellytykset

Jussi Halla-aho

Todella hyvä tämä uusi kirjoitus.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

gloaming

Jopa Osmo Soininvaara on todennut Henrin esittämän itsestäänselvyyden (liberaali maahanmuuttopolitiikka ja raskas julkinen sosiaalivakuutusjärjestelmä, pohjoismainen hyvinvointivaltio, ovat epäyhteensopivat keskenään).

Matalan tuottavuuden työmarkkinoiden avaaminen tarkoittaa hieman esitetyn kansalaispalkkajärjestelmän toteutuksesta riippuen käytännössä ns. piikayhteiskuntaa ja tuloerojen joustamista entistä voimakkaammin myös alapäässä.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Pohjolan puolesta

Quote from: Henri Heikkinen on 07.12.2010, 21:38:58
http://henriheikkinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/54332-liberaalin-maahanmuuttopolitiikan-edellytykset

Hyvä kirjoitus!

Meillä on mahdollisuus valita kansallisvaltion ja Oy Suomi Ab:n välillä.
Kansallisvaltion oikeutus on kansassa. Oy Suomi Ab:n oikeutus on taas siinä että myydän eniten tarjoavalle.
Kumpikohan on parempi lähtökohta? Kuinkahan nopeassa tahdissa Oy Suomi Ab on myyty?
McLuhan: "Olemme sekoittaneet järjen, luku -ja kirjoitustaitoon"

aivovuoto

Näin.

Järjestä Kokoomuksessa vallankumous.  ;)

Nüivistunut

Blogissa tänään: Liberaalissa ajattelussa ihmisten vapaus ostaa ja myydä tavaroita ja palveluita yli rajojen sisältää myös ihmisten vapaan liikkuvuuden maiden välillä. Minä koen itseni erittäin liberaaliksi ja kannatan lähes laissez-faire –taloutta, mutta olen silti maahanmuuttokriittinen. Mistä tällainen poikkeama johtuu?

Todella hyvä kirjoitus, tykkäsin  :)

Ainoa kohta mikä herättää kysymyksiä, on kohta kolmonen. Olen sinänsä samaa mieltä itse ehdotuksesta, mutta jos veroja alennetaan, on keskeinen kysymys, millä tämä rahoitetaan.

Onko tarkoitus keventää pääasiassa hyvätuloisten veroja ajatellen, etteivät keski- ja pienituloiset muuta muualle huikan paremman palkan perässä, tai onko tarkoitus tehdä jokin suurempi julkisten palvelujen uudelleenjärjestely, esimerkiksi koulutuksen ja terveydenhuollon saralla, niin että nämä tulisivat kustannustehokkaammiksi? Ja jos, niin minkälainen?

Henri Heikkinen

Quote from: Vapaa Umpihanki on 08.12.2010, 16:06:46

Paljon muutetaan työn ja rahan perässä ja parisuhteetkin päätyvät todennäköisemmin eroon. Jos nyt otetaan peräkylältä peräisin oleva mies, joka muuttaa aikuisiällä opiskelemaan/töihin parinsadan kilometrin päässä sijaitsevaan isompaan cityyn, eroaa sopien ex-puolisonsa kanssa lasten huoltajuudesta ja uuden työpaikan saatuaan muuttaa 600 kilometrin päähän metropoliin töihin. Miten järjestäisit esimerkkihenkilön menneen ja tulevan elämän, että hänellä voitaisiin sanoa olevan "perinteinen perhekäsitys" ja että lisäksi hyvinvointi olisi mahdollisimman suurta?

Näetkö, että vapaus voi seurata pakkokeinojen, esim. eduskuntatyö, kautta?

En ihan tarkkaan käsittänyt mitä ajat tuolla takaa. Itsehän olen peräkyliltä kotoisin oleva mies, joka muutti opiskelemaan isompaan cityyn, erosi ja sopi ex-puolisonsa kanssa lapsen huoltajuudesta. Ilmeisesti viittasitkin siihen. Miten "perinteinen perhekäsitys" tulee mistään muusta kuin esimerkkihenkilön omasta päästä? Elämä ei aina vie sinne mihin tahtoisi.

Wille Rydman linjasi kokoomusnuorten liittokokouksessa, että mikäli se vain hänestä riippuu, niin kokoomusnuoret eivät enää tule huomioiduksi vapaa-ajan tempauksillaan, vaan asiapitoisilla poliittisilla linjauksillaan. Olet saanut kenties eniten tilaa mediassa ns. edustusvaimo-caustilla. Onko hyvä ystäväsi Wille-Werner Rydman joutunut kokoomusnuorten puheenjohtajan ominaisuudessa lähestymään sinua ko. asian tiimoilta vapaa-aikasi käyttöön liittyvin tavoittein, esim. kahdenkeskisen kehityskeskustelun keinoin?

Olemme Willen kanssa hyviä kavereita ja hän on itse asiassa puolustanut minua puolueelle. Willekin näkee sen, että esim. edustusvaimo-caustissa kyse ei ole töppäilystä vaan ihan tahallisesta huumorista. Se on eri asia kuin tulla julkisuuteen esim. tällä tavoin:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Kokoomuspomo%20putosi%20p%C3%A4%C3%A4%20edell%C3%A4%20takan%20p%C3%A4%C3%A4lt%C3%A4/art-1288339617631.html

Jos joku ei ymmärrä huumoriani huumorilla ottaa, niin ihan oma vikansa.

Maailmalla jotkut jäärät ovat sanoneet, että verotuksella ei ole mitään merkitystä sille, lähteekö joku yrittäjäksi vai ei. Minkälainen verotus saisi sinut luopumaan yrittämisestä/omasta yrityksestäsi elinkeinona? Ja jos saisi, niin mistä hankkisit elantosi sitten?

Verotuksella on kieltämättä suurempi merkitys silloin kun valitaan investointikohteita, esimerkiksi sitä perustaisiko vaikka Intel uuden tutkimuslaitoksen Suomeen vai Irlantiin. Pienyrittäjällä ei tosiaankaan ole usein vaihtoehtoa, samoin kuin pienituloisen duunarin ei ole helppoa muuttaa ulkomaille töihin. Yrityksen laajetessa korkea verotus kuitenkin houkuttaa ulkomaille, koska rahasummat kasvavat merkittäviksi. Tämä on siis se perimmäinen syy siihen, miksi kannatan matalaa verotusta.

En usko, että verotus suoraan saisi "luopumaan" yrittäjyydestä, mutta se voisi yhdessä korkeiden palkkauskustannusten kanssa viedä yrityksen herkemmin konkurssiin kuin mitä se muuten olisi mennyt. Verotushan näkyy vasta silloin kun yritys tekee tulosta, eikä se siinä mielessä edes minua koske ;D

Tämä on aika teoreettinen kysymys koska verotusta on käytännössä mahdotonta nostaa niin korkealle, että pelkästään se tappaisi yrityksen, mutta jos täällä verotus nousisi niin, ettei yrittäjyys olisi kannattavaa muuttaisin mitä todennäköisimmin ulkomaille. Voisin myös kuvitella, että korkea progressiivinen pääomatulovero houkuttaisi katsomaan mistä voisi saada enemmän käteen. Kymmenenkin prosentin ero johonkin toiseen maahan voisi hyvätuloisella merkata miljoonia.

Minua nämä veroasiat muuta kuin tuloveron osalta eivät kyllä edes koske, enkä niitä ole omalta kannaltani oikeastaan edes miettinyt. Olen itse enemmän elämäntapayrittäjä.

Henri Heikkinen

Quote from: Nüivistunut on 08.12.2010, 18:02:39

Todella hyvä kirjoitus, tykkäsin  :)

Ainoa kohta mikä herättää kysymyksiä, on kohta kolmonen. Olen sinänsä samaa mieltä itse ehdotuksesta, mutta jos veroja alennetaan, on keskeinen kysymys, millä tämä rahoitetaan.

Onko tarkoitus keventää pääasiassa hyvätuloisten veroja ajatellen, etteivät keski- ja pienituloiset muuta muualle huikan paremman palkan perässä, tai onko tarkoitus tehdä jokin suurempi julkisten palvelujen uudelleenjärjestely, esimerkiksi koulutuksen ja terveydenhuollon saralla, niin että nämä tulisivat kustannustehokkaammiksi? Ja jos, niin minkälainen?

Tässä vähän aiheesta:

http://henriheikkinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/37487-tyoryhmista-toihin

http://henriheikkinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/asiasanat/1887/taloustrilogia

Henri Heikkinen

Marjapussi

Quote from: Henri Heikkinen on 05.01.2011, 14:23:41
Long time no see. Tässä vähän ajatusvirtaa:

Aika hyvä blogi. Kommentoisin kuitenkin, että vaikka olisikin nuori ja hyvin koulutettu, niin ei sittenkään ole helppoa saada hyvin palkattua työtä palmujen alla. Lisäksi näissäkin paratiiseissa vaanii kauniita/komeita vastakkaisen sukupuolen edustajia, joten seikkalijalla vaara muuntua siirtolaiseksi.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Henri Heikkinen

Quote from: Marjapussi on 05.01.2011, 19:17:52
Quote from: Henri Heikkinen on 05.01.2011, 14:23:41
Long time no see. Tässä vähän ajatusvirtaa:

Aika hyvä blogi. Kommentoisin kuitenkin, että vaikka olisikin nuori ja hyvin koulutettu, niin ei sittenkään ole helppoa saada hyvin palkattua työtä palmujen alla. Lisäksi näissäkin paratiiseissa vaanii kauniita/komeita vastakkaisen sukupuolen edustajia, joten seikkalijalla vaara muuntua siirtolaiseksi.

Aivan totta, tosin rakkauden perässä siirtolaiseksi jääminen ei nyt liene se pahin skenaario  ;D

Elisa

"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Marjapussi

Hyvin onnistunut analyysi Henriltä. Olen samaa mieltä, että PerSutkin joutuvat tekemään kompromissejä päästäkseen vaikuttamaan ja puoluekuri tulee heillekin väistämättä. Kokoomustakin voi vain Kansallistaa äänestämällä puolueessa "oikeita" ehdokkaita.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Henri Heikkinen

Quote from: Vapaa Umpihanki on 11.01.2011, 18:49:07
Mitä mielestäsi kantasuomalainen 25-50-vuotias väestönosa tekee tällä hetkellä väärin?

edit. poistetaan oletuksena vaihtoehto "ei sitoudu täysipäiväisesti vaalityöhöni, omaisuudellaan vaalikassaani ja lisäksi huhtikuussa äänestämään MUA!" ;D

Antaa vetää itseään kakkoseen kuin uusiseelantilainen lammas. Kaikkea ei kannata hyväksyä annettuna.

Henri Heikkinen

Quote from: Vapaa Umpihanki on 17.01.2011, 18:43:34
Quote from: Henri Heikkinen on 16.01.2011, 22:57:54
Antaa vetää itseään kakkoseen kuin uusiseelantilainen lammas. Kaikkea ei kannata hyväksyä annettuna.

Tarkenna.

No onko täällä tehty mitään isompia muutoksia vuosikymmeniin? Kaikki paska mikä tulee otetaan vain annettuna :P

Henri Heikkinen

Uutta blogitekstiä pukkaa:

QuoteTunisiaa viime aikoina ravistelleet mellakat ovat näkyneet laajasti myös suomalaisessa mediassa. Mellakoiden taustojen kerrotaan johtuvan "väestön tyytymättömyydestä korkeaan työttömyyteen, korruptioon, ruoan voimakkaaseen hinnannousuun, puutteelliseen sananvapauteen ja huonoihin elinolosuhteisiin". Nämä kaikki ovat kyllä Tunisian mellakoiden syitä, mutta toisaalta ne kaikki ovat vain seurausta vapauden puutteesta. Mielestäni olisi hedelmällistä pohtia, voisiko Suomi ottaa tapahtuneesta jollain tavalla opikseen.

http://henriheikkinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/58773-tunisian-oppitunnit

Aldaron

Quote from: Henri Heikkinen on 21.01.2011, 01:10:53
Uutta blogitekstiä pukkaa:

QuoteTunisiaa viime aikoina ravistelleet mellakat ovat näkyneet laajasti myös suomalaisessa mediassa. Mellakoiden taustojen kerrotaan johtuvan "väestön tyytymättömyydestä korkeaan työttömyyteen, korruptioon, ruoan voimakkaaseen hinnannousuun, puutteelliseen sananvapauteen ja huonoihin elinolosuhteisiin". Nämä kaikki ovat kyllä Tunisian mellakoiden syitä, mutta toisaalta ne kaikki ovat vain seurausta vapauden puutteesta. Mielestäni olisi hedelmällistä pohtia, voisiko Suomi ottaa tapahtuneesta jollain tavalla opikseen.

http://henriheikkinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/58773-tunisian-oppitunnit
Tunisian tähänastisessa järjestelmässä oli kylläkin se hyvä puoli että se piti islamistit tehokkaasti kurissa. Täytyy toivoa, että Tunisian vallankumous ei johta islamistien vaikutusvallan kasvuun. Varoittava esimerkki löytyy ihan naapurista, sillä Algeriassahan on merkittävä ja erittäin militantti islamistinen oppositio.
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

nuiv-or

Eilen oli TV5 le monde -kanavalla haastateltavana tunisialainen vihreiden edustaja. Nekin pääsevät nyt toimimaan tuolla islamistien lisäksi.

Henri Heikkinen

Quote from: Vapaa Umpihanki on 21.01.2011, 16:33:45
Quote from: Henri Heikkinen on 21.01.2011, 01:10:22
No onko täällä tehty mitään isompia muutoksia vuosikymmeniin? Kaikki paska mikä tulee otetaan vain annettuna :P

Ihan samoin kuin P-Pohjanmaa-vision kohdalla: mitä tarkemmin, laajemmin ja oma-aloitteisemmin kehityskohteita selvität, sitä parempi.

Nää on taas enemmän aatteellisia kysymyksiä. Toivoisin, että suomalainen mies ei hyväksyisi kaikkea annettuna. Minun aatteessani nämä liittyvät useimmiten vapauden rajoittamista koskevia asioita, mutta myös esim. maahanmuuttoa (mitä ei olekaan hyväksytty, kuten tästä foorumistakin näkee) tai feminismia.

Elisa

"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Mika.H

http://henriheikkinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/59366-osta-oma-poliitikko

Kieltämättä Henri on idearikas kaveri...;)

Tuollaisia tarvittaisiin myös eduskuntaan...
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

L. Brander

Quote from: Mika.H on 26.01.2011, 13:53:00

Kieltämättä Henri on idearikas kaveri...;)

Jonka idearikkaus loppuu siihen, mistä Kokoomuksen ryhmäkuri alkaa.

Ja Henri oikeasti, näkisin sinun kaltaisen ihmisen ihan mielelläni eduskunnassa, mutta Stubbin ja Kataisen Mokuumus on nähty.

LB
Dystooppinen salamasota

Riukulehto

Quote from: Mika.H on 26.01.2011, 13:53:00
http://henriheikkinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/59366-osta-oma-poliitikko
Tuollaisia tarvittaisiin myös eduskuntaan...
Höpö höpö. Äänestänyt varavaltuutetun ominaisuudessa Oulun kaupunginvaltuustossa mamumyönteisesti.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Mika.H

Quote from: L. Brander on 26.01.2011, 13:57:56

Jonka idearikkaus loppuu siihen, mistä Kokoomuksen ryhmäkuri alkaa.

Tuo ryhmäkurijuttu yllättää vielä monet persutkin.

Ja muistetaan nyt vielä, että persut eivät yksin saa muuta aikaiseksi kuin mölinää.

Mielummin Henri sisään kuin kokoomuksen kukkahattuhöttöä.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Henri Heikkinen

Ihmeellisen yhteistyökykyistä sakkia.

Olen tuohon puoluekurihommaan ottanut kyllä kantaa jo esim. täällä:

http://henriheikkinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/58048-perussuomalaisten-puoluekurikortti