News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-06-29: Ruotsi: Lähes puolet muuttaisi maasta pois

Started by rähmis, 10.07.2010, 17:08:06

Previous topic - Next topic

rähmis

Sveriges Bostadsfinansieringsaktiebolagin teettämän kyselyn mukaan lähes puolet ruotsalaisista voisi ajatella muuttavansa pois maasta. Erityisesti ajatus kiehtoo nuoria, pari- kolmekymppisiä. Mikäli töitä löytyisi ulkomailta, 40% sanoisi adjö.

Vastaajista 27% haluaa pois Ruotsista.

Sveriges Bostadsfinansieringsaktiebolag

Kosak

Mistähän tällainen tulos voisi johtua? Eivät kai ruotsalaiset, etenkään nuoret, ole kyllästyneitä nykymenoon? Ei taida ruotsalainen kansankoti olla enää entisensä..

pw

Jännä juttu etteivät YLE ja HS ole huomanneet kyseistä uutista ollenkaan. Ilmeisesti hankalaa tuo ruotsin kieli vieläkin useimmille toimittajille.

P. Henrik

En käsitä mitä uutisarvoa tällä on. Osoitettakoon yksikin maa mistä suuri osa väestöstä EI olisi halukas lähtemään ja minä osoitan teille poliitikon joka ei valehtele.

Lisäksi, pelkkä kysymys itsessään ei tilastoja tehdessä meinaa yhtikäs eikä mitään.

Kysymyksen asettelu on oleellinen, samoin kuin reunatekijät: minne muuttaisit, miksi muuttaisit, muuttaisitko JOS, jne.

Itselleni esimerkiksi olisi naurettavan päivänselvää suksia täältä helvettiin jos se noin kymmenkertaistaisi elintasoni tekemättä itse mitään sen eteen. Aivan samantien.

Samoin itselleni on aivan päivänselvää suksia hittoon täältä heti sillä sekunnilla kun nimbyilyni rajoja aletaan kokeilemaan liiaksi asti.

Toisaalta, en nyt varsinaisesti ole kovin, sanotaanko juurtunut isänmaahani jotenka olen jäävi tässäkin asiassa.

Silti, se että puolet ruotsalaisita haluavat pois ruotsista on ruotsalaisten vika, eikä jonkun muutaman gheton raflaavat ja svengaavat nuorukaiset. Toisin kuin olisi kiva itselleen ja muille inhosta tiristen selittää.

rähmis

Quote from: P. Henrik on 10.07.2010, 19:43:54
En käsitä mitä uutisarvoa tällä on. Osoitettakoon yksikin maa mistä suuri osa väestöstä EI olisi halukas lähtemään ja minä osoitan teille poliitikon joka ei valehtele.

No, ainakin Gallupin viimevuotisen kyselyn mukaan suurin hinku päästä muille maille oli Saharan tuolla puolen (38% vaihtaisi maisemaa), mikä jättää Ruotsin tuoreine lukuineen sopivasti Afrikan ja Lähi-Idän väliin. Vähiten lähtöhaluja on Aasiassa, missä 90% ei muuttaisi, vaikka vapaakattolaiset taikoisivat keinotekoiset rajat pois.

Gallup 

P. Henrik

Quote from: rähmis on 10.07.2010, 21:59:25
Quote from: P. Henrik on 10.07.2010, 19:43:54

No, ainakin Gallupin viimevuotisen kyselyn mukaan suurin hinku päästä muille maille oli Saharan tuolla puolen (38% vaihtaisi maisemaa), mikä jättää Ruotsin tuoreine lukuineen sopivasti Afrikan ja Lähi-Idän väliin. Vähiten lähtöhaluja on Aasiassa, missä 90% ei muuttaisi, vaikka vapaakattolaiset taikoisivat keinotekoiset rajat pois.

Gallup 

Aasian tuloksia en muuten ihmettele. En oikeasti. Ne jätkät on aivan täysin sekaisin, ja tarkoitan tätä positiivisessa valossa.

Lodi

Jaha - nyt tuli taas uusi slogan: ""Raflaavat ja svengaavat nuorukaiset".

Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

P. Henrik

Quote from: Lodi on 11.07.2010, 11:32:40

No mutta, eikös heidän pikku leikkinsä herätäkin varsinaista riemua ja hilpeyttä kaikkialla? :D

Lodi

Quote from: P. Henrik on 11.07.2010, 12:20:43

No mutta, eikös heidän pikku leikkinsä herätäkin varsinaista riemua ja hilpeyttä kaikkialla? :D

No eipä väkivalta ja anarkia minussa hilpeyttä herätä, mutta olen tietenkin näissä asioissa tosikko. En ole myöskään koskaan ymmärtänyt ideaa sen toisen posken kääntämisestä. Väkivaltaan vastataan väkivallalla. Mutta ... tosikko mikä tosikko.

Mitä maasta pois haluamiseen tulee, niin minä ainakaan en haluaisi muuttaa Suomesta mihinkään.

P. Henrik

Quote from: Lodi on 11.07.2010, 21:47:21

No eipä väkivalta ja anarkia minussa hilpeyttä herätä, mutta olen tietenkin näissä asioissa tosikko. En ole myöskään koskaan ymmärtänyt ideaa sen toisen posken kääntämisestä. Väkivaltaan vastataan väkivallalla. Mutta ... tosikko mikä tosikko.

Mitä maasta pois haluamiseen tulee, niin minä ainakaan en haluaisi muuttaa Suomesta mihinkään.

Silmä silmästä- periaatteen varsinainen ongelma on siinä että se synnyttää identtistä vastareaktiota. Rautalangasta: hakkaat muslimin ja se hakkaa vaimosi ja hakkaat sen uudestaan ad absurdum kunnes kaverit tulee mukaan.

Ei sillä, en kyllä itsekään ole mikään poskenkääntäjä. Toisaalta, eipä ole etnot aiheuttaneet lähimainkaan sellaisia ongelmia elämässäni kuin natiivifinskit.

Lodi

Quote from: P. Henrik on 11.07.2010, 22:33:18

Silmä silmästä- periaatteen varsinainen ongelma on siinä että se synnyttää identtistä vastareaktiota. Rautalangasta: hakkaat muslimin ja se hakkaa vaimosi ja hakkaat sen uudestaan ad absurdum kunnes kaverit tulee mukaan.

Ei sillä, en kyllä itsekään ole mikään poskenkääntäjä. Toisaalta, eipä ole etnot aiheuttaneet lähimainkaan sellaisia ongelmia elämässäni kuin natiivifinskit.

Onhan meillä kaikilla kavereita. Mutta miksi se muslimi pitäisi hakata? Ei ketään pidä hakata.

P. Henrik

Quote from: Lodi on 11.07.2010, 22:40:11
Quote from: P. Henrik on 11.07.2010, 22:33:18

Onhan meillä kaikilla kavereita. Mutta miksi se muslimi pitäisi hakata? Ei ketään pidä hakata.

Huono kärjistys puoleltani. Anteeksi.

Pointti on, että vaikka muuta vastausta etnorähinöihin ei oikein ole kuin vetää käkättimeen, se poikii vain lisää ongelmia.

Siksi olenkin sillä kannalla että kansalaisuutta odottelevat lähtevät kotiin ja lisää ei tule, mistään. Piste.

qwerty

Koulutuksessa on selvästikin jotain vikaa!

Ei tuollaista tulosta voi muulla perustella. Tai voi, mutta kansa ei enää usko.
Svenssoneita on jallitettu niin pahasti, että vähänkin fiksumpi heikäläinen karistaa maan mullat ja asettuu muualle. Nyrkkiään taskussa puristaen, kuten pohjoismaalaisilla tapana on.

Oliko tässä eritelty kansalaisuudet? Veikkaisin että esim. ruotsin somalit eivät ole poismuuttajien hanakimmasta päästä...

"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell