News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Pride iskun tekijöillä natsisympatioita/Seta-isku (yhdistetty)

Started by mikkostadista, 07.07.2010, 09:13:06

Previous topic - Next topic

Jari-Petri Heino

Quote from: Morsum on 16.07.2010, 23:01:48
Quote from: prestionat on 16.07.2010, 22:43:35
En taatusti! Työpaikalla teen töitä. Seksijutuilla retostelu on homojen hommaa.

Se kun sisältää vähän muutakin kuin seksijutut. Et esimerkiksi kaapissa voisi mainita että tulipa tässä miesystävän kanssa vedettyä kännit, tai että käytiin syömässä. Et ylipäätään voisi puhua mitään, mikä saattaisi paljastaa että sitä ollaan homoja. Käännä tuo koskemaan heterosuhteita niin saat jotain osviittaa.

Ja miksi ei voi? Ei ymmärrä? Mitä ihmeen hävettävää siinä on?
Onko nyt ymmärrettävä niin, että homot häpeävät sitä, että ovat homoja? Miksi? Ei syy voi nykypäivänä olla se, ettei homoja hyväksytä. Minusta syy on enemmän se, että isolla osalla ääntä pitävistä homoista on erittäin huono itsetunto.
Rakkaudella ja seksuaalisella suuntautumisella taas ei ole mitään tekemistä. Minä rakastan hyviä miespuolisia ystäviäni ja halailenkin heidän kanssaan, mutta siinä ei ole mitään seksuaalista, ei sitten mitään.
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

junakohtaus

Quote from: Jari-Petri Heino on 16.07.2010, 23:30:25
Quote from: Morsum on 16.07.2010, 23:01:48

Se kun sisältää vähän muutakin kuin seksijutut. Et esimerkiksi kaapissa voisi mainita että tulipa tässä miesystävän kanssa vedettyä kännit, tai että käytiin syömässä. Et ylipäätään voisi puhua mitään, mikä saattaisi paljastaa että sitä ollaan homoja. Käännä tuo koskemaan heterosuhteita niin saat jotain osviittaa.

Öö tuota tässä oli nyt puhe siitä, että jos *ollaan kaapissa*.

Ja miksi ei voi? Ei ymmärrä? Mitä ihmeen hävettävää siinä on?
Onko nyt ymmärrettävä niin, että homot häpeävät sitä, että ovat homoja? Miksi? Ei syy voi nykypäivänä olla se, ettei homoja hyväksytä. Minusta syy on enemmän se, että isolla osalla ääntä pitävistä homoista on erittäin huono itsetunto.
Rakkaudella ja seksuaalisella suuntautumisella taas ei ole mitään tekemistä. Minä rakastan hyviä miespuolisia ystäviäni ja halailenkin heidän kanssaan, mutta siinä ei ole mitään seksuaalista, ei sitten mitään.

Niin siis puhe oli siitä, että ollaan kaapissa, eikö vain?
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Alapo

Erään vanhemman työkaverin mielestä, homot kerjäsivät tuolla verta nenästään tuolla paraatilla. Ja samaa mieltä voisin olla. Saa olla homoja, asua yhdessä, mennä naimisiin jne, mutta onko sitä pakko ylistää paraatein? Suomessa on kuitenkin kaikissa uskontokunnissa väkeä jotka eivät asiaa ymmärrä ja vanhempia ihmisiä myöskin. Jonain vuonna kulkueeseen hyökkäävät eivät olekaan natsi-rasistiipaskoja
vaan kuuliaisia kirkossa kävijöitä. Ketäs sitten syytetään, jumalaa :P

Morsum

Quote from: Jari Leino on 16.07.2010, 23:48:45
Ovatko ainoat vaihtoehdot "olla kaapissa" tai mennä Pride-paraatiin räikkä kädessä ja vuvuzela poskessa?

Minä olen ilmeisesti elänyt erikoista elämää, koska olen kohdannut tuttavina/opiskelu/työkavereina ainoastaan sellaisia homolesboja, jotka käyttäytyvät ja toimivat arkielämässä aivan samalla tavalla kuin kuka tahansa täysijärkinen ihminen, siitä huolimatta, että kaikki tietävät heidän seurustelevan samaa sukupuolta olevan kanssa.

Eivät nuo ole ainoat vaihtoehdot. Tuo kuvailemasi tie on se yleisin. Pride on minusta ainakin ihan puhdas karnevaalijuhla, jossa on joillekkin vivahdus politiikkaa. Toki se politiikka on suurimmalle osalle osallistujista ja varmaan katsojistakin aika kaukana Priden merkityslistan kärkipäästä. Siitä huolimatta että osallistuu Prideen, ei välttämättä kannata Setaa, tai sen ajamaa politiikkaa. Minä osallistun aktiivisesti Setan bileisiin, mutta sen ajama politiikka on lähinnä kauhistus. Edes halvempien bailulippujen hinnalla en liity sen jäseneksi, koska en halua tukea (pääsylippuja enempää) sen politiikkaa.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Morsum

Quote from: Alapo on 17.07.2010, 00:12:19
Erään vanhemman työkaverin mielestä, homot kerjäsivät tuolla verta nenästään tuolla paraatilla. Ja samaa mieltä voisin olla. Saa olla homoja, asua yhdessä, mennä naimisiin jne, mutta onko sitä pakko ylistää paraatein? Suomessa on kuitenkin kaikissa uskontokunnissa väkeä jotka eivät asiaa ymmärrä ja vanhempia ihmisiä myöskin. Jonain vuonna kulkueeseen hyökkäävät eivät olekaan natsi-rasistiipaskoja

Joopa joo. Homot vaan eivät saa mennä naimisiin, eikä sitä naimisiinmenoa, jota siis ei saa tehdä, tuolla ylistetä.

JPU

Quote from: Morsum on 17.07.2010, 00:15:35
Ovatko ainoat vaihtoehdot "olla kaapissa" tai mennä Pride-paraatiin räikkä kädessä ja vuvuzela poskessa?

Minä olen ilmeisesti elänyt erikoista elämää, koska olen kohdannut tuttavina/opiskelu/työkavereina ainoastaan sellaisia homolesboja, jotka käyttäytyvät ja toimivat arkielämässä aivan samalla tavalla kuin kuka tahansa täysijärkinen ihminen, siitä huolimatta, että kaikki tietävät heidän seurustelevan samaa sukupuolta olevan kanssa.

Eivät nuo ole ainoat vaihtoehdot. Tuo kuvailemasi tie on se yleisin. Pride on minusta ainakin ihan puhdas karnevaalijuhla, jossa on joillekkin vivahdus politiikkaa. Toki se politiikka on suurimmalle osalle osallistujista ja varmaan katsojistakin aika kaukana Priden merkityslistan kärkipäästä. Siitä huolimatta että osallistuu Prideen, ei välttämättä kannata Setaa, tai sen ajamaa politiikkaa. Minä osallistun aktiivisesti Setan bileisiin, mutta sen ajama politiikka on lähinnä kauhistus. Edes halvempien bailulippujen hinnalla en liity sen jäseneksi, koska en halua tukea (pääsylippuja enempää) sen politiikkaa.
Tässä tapauksessa marginaalisesta elämäntyylistä yritetään tehdä tavoittelemisen arvoinen elämäntapa karnevaliseeraamalla se. Karnevaliseeraaminen taas on provosointia pohjimmiltaan. Tavallaan voisi ajatella että saivat mitä halusivat, eli reaktion. Miksi muuten moinen "flaming queer"-näytelmä? Ihmettelen vaan että millaiset ihmiset osallistuvat moiseen pelleilyyn jos eivät sen sanomaa eli kasvoihin hieromista kannata? Sitten vielä itkevät kun saavat sitä mitä halusivat eli lastillisen kasvoille...
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

Morsum

Quote from: JPU on 17.07.2010, 00:37:52

Tässä tapauksessa marginaalisesta elämäntyylistä yritetään tehdä tavoittelemisen arvoinen elämäntapa karnevaliseeraamalla se. Karnevaliseeraaminen taas on provosointia pohjimmiltaan. Tavallaan voisi ajatella että saivat mitä halusivat, eli reaktion. Miksi muuten moinen "flaming queer"-näytelmä? Ihmettelen vaan että millaiset ihmiset osallistuvat moiseen pelleilyyn jos eivät sen sanomaa eli kasvoihin hieromista kannata? Sitten vielä itkevät kun saavat sitä mitä halusivat eli lastillisen kasvoille...

En usko että kovinkaan moni tuohon osallistunut, taikka sivusta seurannut halusi tuota kaasuiskua. Tuskin kovin moni edes odotti mitään varsinaista reaktiota, kunhan halusivat bilettämään.

Mika.H

Erään vanhemman työkaverin mielestä, homot kerjäsivät tuolla verta nenästään tuolla paraatilla. Ja samaa mieltä voisin olla. Saa olla homoja, asua yhdessä, mennä naimisiin jne, mutta onko sitä pakko ylistää paraatein?

olkoot homoja, pitäkööt paraateja, mutta ei kai siitä niin saatanasti kannata yllättyä, jos jotkut naperot kiusaavat?

ja ei kai nyt perkele sentään tarvitse koko kansakuntaa syyttää jopa presidentin suulla jos tuollaista kiusantekoa ilmenee?

onko suhteellisuudentaju niin saatanan vaikea asia, ettei sitä enää kukaan ymmärrä?!

ps. ei kai tuo koko kaasuisku ollut itse homppeleiden aikaansaama jutska? ei kai?
tuollaisen mediamylläkän värkkääminen on nimittäin rahalla saamarin kallista. intistä pöllityllä savupanoksella taas melkein ilmaista...

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Timo Rainela

Lainaan itseäni, kirjoitettu 4.7.
QuoteMaskirovka.
Kun musut ja patut ei ihan oikeasti koe väkivaltaa ja ota pataan, tarvitaan "todellinen" rasistinen viharikos.
Koska toi mamurasismi on kaluttu luita ja ytimiä myöten, saadaan vähemmistöön liittyvästä asiasta uusi lyömäase.
Pyörätuolicaustia odotellessa.
Timo

Edelleen ja vahvasti samaa mieltä.
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

JPU

Quote from: Morsum on 17.07.2010, 00:49:36

En usko että kovinkaan moni tuohon osallistunut, taikka sivusta seurannut halusi tuota kaasuiskua. Tuskin kovin moni edes odotti mitään varsinaista reaktiota, kunhan halusivat bilettämään.
Tiedä sitten kuinka moni tuossa kulkueessa halusi bilettämään vastasyntyneiden homojen kanssa mutta kovin sopiva tuo "isku" tuntui olevan agendaa ajatellen. Enää odotetaan kuka ryhtyy käärmeitä piteleväksi saarnaajaksi. Juha Föhr? Teuvo Loman? Jari Sillanpää? Vaiko täysin sattumalta ja pyytämättä ehkä Vihreiden presidenttiehdokas Pekka Haavisto?
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

Morsum

Quote from: JPU on 17.07.2010, 01:57:15
Quote from: Morsum on 17.07.2010, 00:49:36

Tiedä sitten kuinka moni tuossa kulkueessa halusi bilettämään vastasyntyneiden homojen kanssa mutta kovin sopiva tuo "isku" tuntui olevan agendaa ajatellen. Enää odotetaan kuka ryhtyy käärmeitä piteleväksi saarnaajaksi. Juha Föhr? Teuvo Loman? Jari Sillanpää? Vaiko täysin sattumalta ja pyytämättä ehkä Vihreiden presidenttiehdokas Pekka Haavisto?

No kyllähän tuon yksivuotiaan kanssa bilettään lähtisi varmaan kaikki homot. Harmi vain ettei äidin huomio herpaantunut edes kaasuiskussa.

Tuossa uutisessahan ei sanottu oliko tuo yksivuotias tuotu mukaan kulkueeseen, vai oliko se siellä katselijoiden puolella.

Eugen235

Quote from: JM-K on 16.07.2010, 11:21:28
Quote from: Eugen235 on 16.07.2010, 09:27:59
Ottamatta kummemmin kantaa itse iskuihin, niin toteaisin että Muutos 2011:n kannatus ei kasva jos se profiloituu homo- ja Setamyönteiseksi.

Pari kyssäriä:

1. No missä se on sellaiseksi profiloitunut?
<<<< siinä että homoasioista keskustellaan erittäin runsaasti tällä palstalla. Ja siinä että mukana keskusteluissa on sangen paljon ihmisiä jotka pitävät tätä aina vain jyrkkenevää homo lib -asiaa esillä.

Ei kyse ole siitä, että homoutta pitää vastustaa, vaan siitä että Suomessa on 99.9% muita suuria ongelmia kuin homojen vapautumiseen ja heidän paasaamiseensa liittyvät.

2. Jos viittaat kommentteihini tässä ketjussa, niin mitäpä veikkaat, kuinka huolissani olen tuosta ennustuksestasi?
<<<<<<< en viittaa kommentteihisi ollenkaan. Viittaan siihen, että M01:n kannatus jää sirpaleiseksi jos se profiloituu liikeeksi missä riidellään kuinka paljon tai vähän homojen katunäkyvyyttä ja vapautumista tai julkista valtion ja Kokoomuksen tukea pitäisi olla tai Yle/Hesari-tukea heille pitäisi entisestään lisätä. Oletan että haluat M01:n kannatuksen kohoavan yli 0,5%:n ? Jos haluat, niin hieman hahmotusta lisää kehiin. 

Olen muuten kanssasi täysin päinvastaista mieltä: mitä enemmän tässä liikkeessä osoitetaan järjen käyttöä, sen enemmän tavalliset selväpäiset kansalaiset siitä kiinnostuvat.

<<<<<<<< kuvaamasi selväpäiset (?) kansalaiset ovat jo olemassa ja he symppaavat mielettömästi tiedostavia ja makeita homoparaateja joita yhteiskunta taloudellisesti ja mediaimperiumi propagandallaan tukee. He äänestävät Kokoomusta ja Vihreitä.

Kuvaamani kaltaista järjenkäyttöä on asiallinen ja kiihkoton suhtautuinen erilaisiin vähemmistöihin, esimerkiksi homoihin, maahanmuuttajiin ja vaikkapa... No jätetään nyt kuitenkin sanomatta, kohta napsahtaa taas jollakin kuitenkin.

<<<<<<<<<<< en ole homovastainen. Vastustan sitä että maan päättäjät ja Helsingin kamreerit ja pr-toimistot ja Mäki-Ketelä ovat ääääääärettömän huolissaan 1% extremekansanosan oikeuksista pitää paraateja. Mulle on ihan sama mitä ihmiset tekee kodeissaan, mutta raja menee siinä kun otetaan fyysinen, psyykkinen, audio- ja videotila haltuun joka paikassa oli kyseessä viher-, maahanmuuttaja-, monikulttuurisuus- tai homoagenda.   

mikkoellila

Quote from: Morsum on 16.07.2010, 23:15:24

Ja ei helevetti ole. Oletko koskaan käynyt armeijaa? Se on yksi iso seksillä retostelukeskittymä.

Armeijassa on enimmäkseen 19-vuotiaita poikia, joista useimmat eivät saa pillua säännöllisesti. Tästä syystä jotkut pojat siellä retostelevat pillunsaamisellaan tyyliin "menenpä tästä lomille panemaan tyttöystävääni, te pojat menette yksin kotiin runkkaamaan, hah hah hah". Armeijassa on monia poikia, jotka eivät ole koskaan saaneet pillua. Monet näistä valehtelevat saaneensa lomilla pillua baarissa tapaamiltaan random-tytöiltä. Armeijassa kerrotut seksijutut ovat siis enimmäkseen epäuskottavia ja epäkypsiä.

Sama koskenee aika isoa osaa miesvaltaisista aloista.

Useimmat aikuiset miehet eivät puhu pillusta samalla tavalla kuin nuoret pojat.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Morsum

Quote from: mikkoellila on 17.07.2010, 15:50:29

Ja ei helevetti ole. Oletko koskaan käynyt armeijaa? Se on yksi iso seksillä retostelukeskittymä.

Armeijassa on enimmäkseen 19-vuotiaita poikia, joista useimmat eivät saa pillua säännöllisesti. Tästä syystä jotkut pojat siellä retostelevat pillunsaamisellaan tyyliin "menenpä tästä lomille panemaan tyttöystävääni, te pojat menette yksin kotiin runkkaamaan, hah hah hah". Armeijassa on monia poikia, jotka eivät ole koskaan saaneet pillua. Monet näistä valehtelevat saaneensa lomilla pillua baarissa tapaamiltaan random-tytöiltä. Armeijassa kerrotut seksijutut ovat siis enimmäkseen epäuskottavia ja epäkypsiä.

Sama koskenee aika isoa osaa miesvaltaisista aloista.

Useimmat aikuiset miehet eivät puhu pillusta samalla tavalla kuin nuoret pojat.

Tuo armeijajuttu liittyi väitteeseen, että seksijutuilla retostelu on homojen hommaa. Tämä oli esitetty ilmeisen vakavasti.

Tuo toinen väittämäsi on totta, mutta niistä nais ja pillujutuista puhutaan vain eri sanoilla. Sisältö on suunnilleen sama.

Inka

Joku peräänkuulutti 'hommahomojen' näkemyksiä tässä aiemmin. Kyllä minustakin tuntuu välillä siltä että heteroille langetetaan aivan syyttä jonkinlaista tylsyyden leimaa. Aivan kuin seksuaalinen suuntautuminen olisi vaate, joka on joko trendikäs tai epätrendikäs. Ääliömäistä touhua. Ehkä se on vastareaktio kaikelle sille paskalle, jota osa ei-heteroista yhä saa niskaansa trendihöpötyksestä huolimatta ja/tai sen ansiosta. Pride saattaa myös olla jonkinlainen venttiili niille, jotka asuvat jossain syrjäkylillä ja ainoastaan pridessa pääsevät näkemään yli 3kpl kaltaisiaan.

En itse erityisemmin innostu kulkueista tms. julkisesta performanssitoiminnasta, eikä näyttelyeläimenä oleminen viehätä, kuten rakas avovaimoni pride-kulkueen epähoukuttelevuuden taannoin osaltaan kiteytti. Mutta jos joku päättää järjestää heteropriden, niin siitä vaan; minä ainakin tuen heteroutta täysin sydämin. Ihan jo siksikin, että heterous sitoo naiset ja miehet toisiinsa, ja siinä diilissä naiset voittavat taloudellisessa mielessä. Jos kiinnostus miesten ja naisten väliltä poistettaisiin, naisista ja miehistä muotoutuisi kaksi hyvin erilaista 'kansakuntaa', joista toisella on ainakin toistaiseksi huomattavasti enemmän pääomaa ja eloonjäämistaitoja kuin toisella.

Selasin äskettäin NHL-nimistä 'normihomolehteä' ja petyin kovasti. Käsittämätöntä, että lupaavan arkisesti nimetty lehti mainostaa itseään heteroystävällisenä, mutta loputon omahyväisyys ja trendihomoylimielisyys paistaa joka lävestä. Enkä muutenkaan tajua miten ketään kiinnostaa henkilö X:n seksuaalisuuden monimuotoisuuden jännittävä kirjo, tai se että joku ylipäänsä haluaa antaa aiheesta haastattelun. Lehden ehdoton pohjanoteeraus oli jollekin ekohenkiselle heteromuusikolle omistettu vittuilukolumni, jossa ei ollut päätä eikä häntää. Mut onhan näitä City-lehden klooneja muutenkin, ja ilmeisesti myös kysyntää hötön eri variaatioille. Heteroillekin kuulemma tällaisia lehtiä valmistetaan. Ei oo pakko lukea.

Ja jos tulee sellainen ahdistava tunne, että omasta mielestä vääränoloista seksuaalisuutta ja sen ehdotonta autuaaksitekevyyttä tuutataan joka lävestä, niin tiedän kyllä tunteen. Kaikenlaista shittiä tuutataan joka puolelta muutenkin, eikä ainoastaan maahanmuutto- ja homoasioihin liittyen. Itse ratkaisin asian sillä, että jätin cosmopolitanit ja cityt lukematta ja heitin telkkarin pois, sittemmin myös hesarin. Lööpitkin voi jättää lukematta. Ah, netti.

Onkohan olemassa joku standardidramaturgia joka aina käydään läpi kun vaino ja syrjintä yritetään keskeyttää? Tulee interventio, ja aiemmin vainotut saavat olla rauhassa. Sitten vanhat haavat alkavat jomottaa, ja osa aiemmin vainotuista alkaa maksaa kalavelkoja takaisin, tajuamatta että kannattaisi tarttua tilanteeseen ja lopettaa vihamielisyydet. Laastaroidaan omat paskat kokemukset valheellisella ylemmyydentunnolla jotta ei tarttis myöntää, että kiusaaminen sattui aivan helvetisti. Tämä provosoi tietenkin valtaväestöä, joka mystisesti on jo unohtanut mitään syrjintää koskaan tapahtuneen, eikä ole siihen välttämättä mitenkään syypää. Ja sitten jotkut täysin ulkopuoliset havaitsee, että aiemmin vainotulla vähemmistöllä on uusi väliaikainen koskemattomuus, ja alkaa ajaa omia agendojaan heidän kauttaan. Ja niin edelleen.

Ai niin, ja mielestäni pride-isku oli typerä ja epäreilu, ja ei, mielestäni lapsia ei tarttis ottaa mukaan mielenosoituksiin. Kulkueista en sit tiedä, jos tarkotus on vaan juhlia ja olla piknikillä. En tiedä, en oo pitkään aikaan ollu prideilemassa.

Martikainen

Hyvä kirjoitus Inkalta ja soisin että muutkin hommalaiset pohtisivat hänen kertomaansa. Siis ihan todella. Etenkin Sinä.  ;)

Jari-Petri Heino

Quote from: Morsum on 17.07.2010, 00:16:38

Joopa joo. Homot vaan eivät saa mennä naimisiin, eikä sitä naimisiinmenoa, jota siis ei saa tehdä, tuolla ylistetä.

Miten niin eivät saa mennä naimisiin? Eikö Suomessa ole hyväksytty virallinen parisuhde? Eri asia on tietysti kirkkohäät, mutta jos jo uskovaisten perustuslaissa eli raamatussa näin ei voi tehdä ja homoja ei kirkkoon haluta, niin miksi sinne sitten pitää väkipakolla yrittää?

Ei taaskaan ymmärrä.

BTW Inkalta hyvä kirjoitus!

Morsum

Quote from: Jari-Petri Heino on 18.07.2010, 11:06:38

Miten niin eivät saa mennä naimisiin? Eikö Suomessa ole hyväksytty virallinen parisuhde? Eri asia on tietysti kirkkohäät, mutta jos jo uskovaisten perustuslaissa eli raamatussa näin ei voi tehdä ja homoja ei kirkkoon haluta, niin miksi sinne sitten pitää väkipakolla yrittää?

Ei taaskaan ymmärrä.

Kun puhutaan homojen naimisiin menosta, ei välttämättä tarkoiteta kristillistä avioliittoa. Sillä tarkoitetaan tässä yhteydessä avioliiton kanssa laillisessa mielessä tasavertaista liittoa, olkoon sen nimenä sitten mikä tahansa. Tässä yhteydessä siitä puhutaan naimisiin menona.

Lemmy

Ranskassa on aika fiksusti olemassa "rekisteröity parisuhde", joka on avoin sekä homo- että heteropareille http://en.wikipedia.org/wiki/Pacte_civil_de_solidarit%C3%A9

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Jari-Petri Heino

Quote from: Morsum on 18.07.2010, 12:49:24
Quote from: Jari-Petri Heino on 18.07.2010, 11:06:38

Ei taaskaan ymmärrä.

Kun puhutaan homojen naimisiin menosta, ei välttämättä tarkoiteta kristillistä avioliittoa. Sillä tarkoitetaan tässä yhteydessä avioliiton kanssa laillisessa mielessä tasavertaista liittoa, olkoon sen nimenä sitten mikä tahansa. Tässä yhteydessä siitä puhutaan naimisiin menona.

Siis haluatteko mennä naimisiin vain saadaksenne juridiset oikeudet, vai rakkaudesta?
Mitä ovat ne juridiset oikeudet, joita ei voi saada rekisteröidyissä parisuhteissa, jos kaksi aikuista ihmistä tekee keskenään juridillisesti kelpaavan sopimuksen?

Onko kyse nyt adoptio-oikeudesta vai mistä?
Peruslähtökohtanahan voi pitää, etteivät homoseksuaalit pysty hankkimaan lapsia, ilman ulkopuolista apua, eikö?

Miniluv

Quote from: Miniluv on 16.07.2010, 23:13:17
Quote from: Miniluv on 12.07.2010, 02:32:51
Quote from: Miniluv on 11.07.2010, 12:06:26
Älkää kirjoittako tähän ketjuun homoja koskevista ikuisuusaiheista.

...kuten homoliitoista ja homojen ja lesbojen adoptio-oikeudesta.

Huom. ylläoleva.

+1.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Riukulehto

QuoteOulun poliisi turvaa lauantaina järjestettävää North Pride -kulkuetta useamman poliisipartion voimin.

"Toinen poliisiauto vetää kulkuetta ja toinen ajaa kulkueen perässä. Lisäksi poliiseja saattaa liikkua kulkueen lähellä", kertoo North Pride -työryhmän puheenjohtaja Ville Javanainen.

Lisäksi poliisi ohjaa liikennettä, sillä mittava kulkue sulkee edetessään risteyksiä.

Javanaisen mukaan poliisi ottaa kulkueeseen kohdistuvan iskun mahdollisuuden erittäin vakavasti.

Reilut kaksi viikkoa sitten pääkaupungissa järjestetyssä Helsinki Pride -tapahtumassa hyökkääjät iskivät vastaavaan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen kulkueeseen. Hyökkääjät sytyttivät savusoihtuja ja sumuttivat ihmisjoukkoon pippuri- ja kyynelkaasua.

Tähän mennessä noin 80 ihmistä on ilmoittanut saaneensa oireita kaasuiskusta.

North Pride -tapahtuma alkaa huomenna torstaina. Avajaiset järjestetään huomenna kello 16 Rotuaarilla.

Saga Skiftesvik
http://www.kaleva.fi/uutiset/poliisi-turvaa-sateenkaarikansan-kulkuetta/863616
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Lemmy

Jaa-a, lukiessani uutisia pisti silmääni pikku-uutisessa pikantti yksityiskohta:

http://www.aamulehti.fi/uutiset/pirkanmaa/tampereen-pride-kulkue-poliisi-valvoo-tavallista-tarkemmin/185283
Tampereen Pride-kulkue: Poliisi valvoo tavallista tarkemmin

Tampereella ja Oulussa järjestetään lauantaina seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen Pride-kulkue. Kolmen viikon takainen kyynelkaasuhyökkäys Helsingin kulkuetta vastaan ei järjestäjien mukaan ole säikyttänyt osanottajia - pikemminkin päinvastoin.

- Ainakin kolmesataa ihmistä on tulossa. Ihmiset haluavat entistä enemmän osoittaa, että erilaisuus on hyväksyttyä, sanoo Julius Jurvanen, Tampereen Pride-kulkueen mediakoordinaattori.

Tampereella on lauantaina toinenkin mielenilmaus, jolla vastustetaan kaikenlaista syrjintää ja rasismia.

Komisario Ismo Reila Pirkanmaan poliisista kertoo, että poliisi varautuu normaaliin tapaan: mielenosoitus turvataan ja toisaalta valvotaan, ettei se aiheuta häiriötä.

- Nyt täytyy tosin katsoa tavallista tarkemmin, ettei kukaan innostu ylilyönteihin, sanoo Reila.

Tampereen kulkue lähtee Satamakadulta ja liikkuu läpi keskustan. Päätepiste on Eteläpuistossa.

Aloin tutkimaan aihetta - siis kaksi kulkuetta? Sitten osui silmääni aikaisempi artikkeli:

http://www.tamperelainen.fi/Uutiset/Paikallisuutiset/Helsingin-isku-innoitti-Tampereellakin-pidetaan-Pride-kulkue
QuoteHelsingin isku innoitti – Tampereellakin pidetään Pride-kulkue

Tampereellakin järjestetään seksuaalivähemmistöjen oikeuksien puolesta pidettävä Pride-kulkue.

Kulkue järjestetään lauantaina 24. heinäkuuta samaan aikaan kuin Tampere Pride 2010 -kulttuuritapahtuma, mutta se ei ole virallinen osa sitä. Kulkueen järjestävät paikalliset aktiivit.

Kulkuetta ei ollut alunperin tarkoitus järjestää, mutta järjestelyaktiivi Johnny Kahelan mukaan Helsingin Pride-kulkuetta vastaan tehty isku nosti marssi-intoa myös Tampereella.

–Se osoitti, että tällaista tarvitaan. Me marssimme niiden puolesta, jotka eivät voi marssia.

Kulkue lähtee liikkeelle kello 13 Tampereen keskustassa Satamakadulla sijaitsevan seksuaalivähemmistöille suunnatun Blue Oyster Barin edestä. Kahelan mukaan Helsingissä Pridea vastaan tehdyn iskun takia erityisiä turvallisuustoimia ei tarvita.

– Kysyimme asiaa myös poliisilta. Järjestysmiehiä ei tarvita, sillä kuljemme vain jalkakäytäviä pitkin.

Kulkue kulkee keskustassa ennalta suunnitellulla reitillä ja päättyy lopulta Eteläpuistoon, jossa on samaan aikaan käynnissä Tampere Pride Tori-ulkoilmatapahtuma.

No, viikossa voi paljonkin asioita muuttua. Mieltäni kuitenkin askarrutti, että mikä se toinen kulkue oikein on? http://takku.net/article.php/20100719000745927
Tule osoittamaan mieltäsi kaikkien turvallisuuden puolesta, vihaa ja väkivaltaa vastaan lauantaina 24.7. Mielenosoitus lähtee Tullintorin aukiolta klo 12 ja siitä ehtii epäviralliseen Tampere Pride –kulkueeseen.

Puolueiden tai uskonnollisten järjestöjen mainoksia tai tunnuksia ei toivota mielenosoitukseen.

Eli siis ilmeisesti "ihmisoikeuskulkue" => ja kuinka ollakaan Tampere Pride onkin - kulttuuritapahtuma, ihan niinkuin kaupallisesti.

http://www.aamulehti.fi/sunnuntai/teema/asiat_paajutut/10308861.shtml
QuoteIlkka Veiström johtaa MyWay Solutionia, joka on vuonna 2007 perustettu homoystävällisiä matkailupalveluita tuottava yhtiö. Homoystävällisyydellä Veiström tarkoittaa seksuaalivähemmistöjen tarpeet huomioon ottavaa palvelua.

- Palveluistamme on rajattu kokonaan seksi pois, Veiström huomauttaa.

Yritys tutkii seksuaalivähemmistöjen matkailutottumuksia ensimmäisenä Suomessa. MyWay Solutionin tapahtumiin kuuluu myös ensimmäistä kertaa järjestettävä Tampere Pride.

- Tampere Pride eroaa muista Pride-tapahtumista siksi, että se ei ole painotukseltaan ihmisoikeus- vaan kulttuuritapahtuma, Veiström tarkentaa.

29-vuotiaan Veiströmin mielestä ihmisoikeuskulkueet ovat vanhanaikaista tuputusta, tuskallista ja rankkaa.

- Ei sillä voi saavuttaa mitään, että huutaa: Te ette ole ok, kun sanotte, että me emme ole ok. Sitten tulee kaasua, Veiström perustelee.

Tampere Priden tarkoitus on avata queer-kulttuuria kaikille, eikä julistaa. Luvassa on kävelykierroksia, näytelmiä ja juhlia, maksullisia liki kaikki.

Jaa-a, että pitää sitten tuollaisistakin asioista nahistella. Keiltäköhän poliisi sitten lauantaina suojelee keitä?

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Uljanov

QuoteKulkue lähtee liikkeelle kello 13 Tampereen keskustassa Satamakadulla sijaitsevan seksuaalivähemmistöille suunnatun Blue Oyster Barin edestä.

Homoilla on huumorintajua  ;D
http://www.youtube.com/watch?v=jo3m2ATiomY&feature=related

Jari-Petri Heino

Siis mitä ovat homoystävälliset matkailupalvelut, mihin ei liity seksi? Seksuaalisuudestahan homoudessa on kysymys?

Mitä tuon jutun perusteella olisi pitänyt respan kysyä. Oletteko homopariskunta, vai tuleeko rouva myöhemmin?

Mitä ihmettä ovat homoystävälliset palvelut?????

rähmis

Lähes joka kymmenes suomalainen ymmärtää seksuaalivähemmistöjen Pride-kulkueeseen ja Setan toimistolle tehtyjen iskujen tekijöitä. Tämä käy ilmi Turun Sanomien ja viiden muun maakuntalehden teettämästä kyselytutkimuksesta.

Maantieteellisesti eniten sympatiaa esimerkiksi Pride-kulkueeseen hyökänneille on Itä-Suomessa, jossa 11 prosenttia pitää marssia niin provokatiivisena, että isku on helppo ymmärtää. Koko maassa luku oli kahdeksan prosenttia.

Puolueiden kannattajista Rkp:tä äänestävistä peräti 22 prosenttia ymmärsi iskun tekijöitä. Osuus on suurempi kuin missään muussa kyselyn vertailuryhmässä puoluekannoista asuinpaikkoihin. Vastaavasti Rkp:n kannattajista löytyy yhtä paljon niitä, jotka pitivät iskua erityisen tuomittavana.

Rkp:n puoluesihteeri Johan Johansson pitää iskujen ymmärtäjien määrää huolestuttavana.

"Varmaan virhemarginaali on suuri, mutta kyllä se gallupkuvaus jotain sanoo meidän äänestäjistämme. Meillä on äänestäjiä laidasta laitaan, mutta se ei muuta miksikään meidän virallista näkemystämme, että isku on tuomittava," Johansson sanoo Turun Sanomissa.

Perussuomalaisten kannattajista iskun tekijöitä ymmärsi 20 prosenttia kyselyyn vastanneista. Vihreiden äänestäjistä ymmärtäjiä ei löytynyt lainkaan.

Suurin osa suomalaisista pitää iskuja Pride-kulkueeseen ja Setan toimistolle rikoksina muiden joukossa. Vain joka yhdeksännen mielestä iskut ovat erityisen tuomittavia.

Kyselyä varten haastateltiin noin tuhatta suomalaista kahden viime viikon aikana. Kyselyn virhemarginaali on kolme prosenttiyksikköä suuntaansa, mutta pienempien ryhmien kohdalla virhe voi olla suurempi.

Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen kulkueeseen iskettiin kesäkuun lopulla Helsingin ydinkeskustassa. Hyökkääjät sytyttivät savusoihtuja ja sumuttivat pippuri- ja kyynelkaasua.

Hesari

BastardoGrande

Jaa, onkohan nyt jo aika saada julkisestikin provosoitua julkisista heterofobisista homoparaateista?

Jos parikytä prossaa jo ymmärtää iskujen motiivit, niin saatan ehkä kuulua siihen joukkoon.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

CaptainNuiva

"Rkp:n puoluesihteeri Johan Johansson pitää iskujen ymmärtäjien määrää huolestuttavana.

"Varmaan virhemarginaali on suuri, mutta kyllä se gallupkuvaus jotain sanoo meidän äänestäjistämme. Meillä on äänestäjiä laidasta laitaan, mutta se ei muuta miksikään meidän virallista näkemystämme, että isku on tuomittava," Johansson sanoo Turun Sanomissa."

Johanssonin mielestä kuitenkin esim.Persuissa ei ole henkilöitä laidasta laitaan vaan natseja kaikki...?

Tuomitsen minäkin iskun mutta silti ymmärrän iskijöiden motiivit, ei kait kohden tässä mitään astrofysikaalisia laskemia tarvita.
Johasson ei ilmeisesti pysty syytä ymmärtämään ja jos todellakin näin on niin sinällään aika surkeaa että yleensäkin puolueiden johdoissa on näin elämää ymmärtämättömiä henkilöitä.
Tämmöiset sitten kun tekevät päätöksiä mm.maahanmuuttopolitiikassa niin ei tarvitse ihmetellä että mikään ei tahdo onnistua ja asioiden sujuminen jää toivomisen varaan.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

M.