News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-06-19 KU: Kuninkaalliset ovat loisia, sanotaan Rinkebyssä

Started by Sivusta seuraaja, 19.06.2010, 09:27:31

Previous topic - Next topic

dothefake

Quote from: IDA on 20.06.2010, 01:35:15
Monikulttuurin, oikean aidon kulttuurin ja ulkomaalaisten maahanmuuttajien kautta tyhmät ruotsalaiset pääsivät vihdoin eroon heitä rasittaneesta kuningashuoneestaan.
Heidän pitäisi valita paavi?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

femacco

Mikä tämän uutisen anti oli? Haastatellaan paria uusruotsalaista tyhjäntoimittajaa Rinkebyssä. Onko tästä tarkoitus kiihoittua, en nimittäin kostunut yhtään.

IDA

Quote from: Lady Delirium on 20.06.2010, 02:12:48
Mikä tämän uutisen anti oli? Haastatellaan paria uusruotsalaista tyhjäntoimittajaa Rinkebyssä. Onko tästä tarkoitus kiihoittua, en nimittäin kostunut yhtään.

Luulen, että juuri tuo kuinka tyhmä idea on mennä jonnekin satunnaiseen baariin kyselemään maahanmuuttajilta mitä mieltä he ovat kuningashuoneesta.

dothefake:

Eivät he voi valita. Se on kardinaalista työtä.

Aldaron

Quote from: BeerBelly on 20.06.2010, 01:55:28

Taloudellista tukea saavien osuus vuonna 2009: 19,9% väestöstä (4%)

Rinkeby

Tukholma

Tendenssimäiseen mediatyyliin referoituna tuostakin tiedosta saisi seuraavanlaisen otsikon, ottaen huomioon että luku on alle 50%:
"Vain harva rinkebyläinen saa taloudellista tukea.
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

RP

Quote from: BeerBelly on 20.06.2010, 01:55:28
Taloudellista tukea saavien osuus vuonna 2009: 19,9% väestöstä (4%)

'Toimeentulotukea' lienee tarkempi käännös (myös sikäli, ettei osuus kata kaikkia muilla avustuksilla eläviä)
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

nuiseva

Mielestäni Ruotsi ei olisi Ruotsi ilman kuningashuonetta. Kuningashuone on kiinteä osa ruotsalaisen kansan identiteettiä, jo vuosisatojen perinteenä. Olkoonkin vain symbolinen nykyään. Ja tästä historiallisesta perinteestä ja tärkeästä osasta kansan identiteettiä voisi tehdä suojelukohteen, jonka asema taataan.

Minusta on hälyttävää, etteivät rinkebyläiset koe kuninkaallisia osaksi omaa identiteettiään.

Katsoin eilen pätkän, jossa Kalle Kustaa valitteli kuninkaan tehtävien pienenemistä vain edustukseen. Olen jostain lukenut, että kansoja on laitettu demokratioiksi pääasiassa siksi, ettei neljäksi vuodeksi valittua eduskuntaa juurikaan kiinnosta, mitä valtiolle tapahtuu pitkässä juoksussa. Oma kuningaskunta sen sijaan huolettaa sen valtiasta enemmän, että säilyy hallittavaa. Luulen, että jos Kalle olisi saanut pitää vaikutusvaltansa, olisi hän johdattanut Ruotsia mahdollisimman vakaaseen tilanteeseen.
Koko ajan puhutaan vain kuluista, puuskahtaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Risto Rautava (kok.).
Hän haluaisi puhua enemmän Guggenheimin positiivisesta vaikutuksesta ja vähemmän hankkeen kustannuksista.

oinas

Quote from: Perttu Ahonen on 20.06.2010, 01:04:03
Suomen vallan media ja ja muu roskaksi luettava lässytys on sepittänyt propagandassaan, että on se kamalaa, kun ruotsalaisten verorahoja tuhlataan kuninkaallisiin häihin jne.  Tosiasia on, että kyse on ruotsin kansallisesta perinteesta ja se on juuri se paha paha kansallinen perinne.   Minusta on ainakin hienoa, että Ruotsissa ylläpidetään kansallista perinnettä ja ollaan ylpeitä siitä.  Hyvä Ruotsi.
Samaa mieltä. Ilo minusta oli katsoa häitä, hyvälle mielelle tuollaisen onnen näkeminen tekee katsojankin. Miksi kaikki kansallinen perinne pitäisi tuhota ja muuttaa ja tuoda tilalle vierasta ulkomaista? Luulen, että kalliimmaksi Ruotsillekin tulee maahanmuuttajien, joita on jo valtava määrä, elättäminen kuin monarkian ylläpito. Tekeväthän kuninkaalliset hienoa PR-työtä Ruotsin hyväksi. Mikä oikeus tulijoilla on heti alkaa arvostella maan tapoja ja perinteitä?

En vain ymmärrä sitä ruotsalaisten äärimmäisyyteen pyrkivää tasa-arvoa, joka puuttui jo siihen, että isä (kuningas) ei olisi saanut saattaa tytärtään alttarille. Sehän on kaunis, vanha tapa, eikä sillä ole eriarvoisuuden kanssa mitään tekemistä. Loppukesällä, kun on tyttäremme kirkkohäät, hänen isänsä taatusti taluttaa hänet alttarille.

Myönnän, olen romantikko.  :)

Runner

Aika monessa maassa monarkiaa pidetään turhana, siis myös Englannissakin.
Elämäni olisi hieman mukavempaa jos ei tarvitsisi netissä tai lehdistä lukea kuninkaalisista joiden tekemiset ja olemassa olo eivät liikuta elämääni mitenkään, mutta silti niistä uutisoidaan niin.

Eino P. Keravalta

Viikon aforismi:

"Ennen kuninkaat pitivät narreja. Nyt narrit pitävät kuninkaita."

Eino
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

femacco

Quote from: Runner on 20.06.2010, 20:51:57
Aika monessa maassa monarkiaa pidetään turhana, siis myös Englannissakin.
Elämäni olisi hieman mukavempaa jos ei tarvitsisi netissä tai lehdistä lukea kuninkaalisista joiden tekemiset ja olemassa olo eivät liikuta elämääni mitenkään, mutta silti niistä uutisoidaan niin.

No todella. Viime päivinä on kauppajonossa seisoskelu aiheuttanut päänsisäistä painetta kun olen sattunut näkemään näitä kissanristiäishehkutuksia. Jotkut vielä puhuvat näistä ihmisistä kuin olisivat vanhoja kivoja tuttuja. "Siis se Vickanin puku oli niin kaunis...äitiinsä tullut. Dansku-Banskukin oli niin ihqsöpö ja lässytti ihanasti morsiolle."

Nythän on meneillään jalkapallon MM-kisat, kirjoittaisivat mieluummin niistä. Tai sitten siitä miten seuraavissa eduskuntavaaleissa Perussuomalaiset vievät 20% ja Muutos 2011 25% äänisaaliista (näin tapahtuu päiväunissani ja minä olen oraakkeli).

Eino P. Keravalta

Ihmisten päät yritetään täyttää viihdehötöllä, etteivät he alkaisi ajatella yhteiskunnallisia epäkohtia.

Jos lehdet kantaisivat journalistisen vastuunsa, ne näiden hömppähäiden sijaan laatisivat yhtä laajoja reportaaseja monikulttuurisen yhteiskunnan kriisistä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Mika.H

Quote from: Sivusta seuraaja on 19.06.2010, 09:27:31
–?Kuningashuone ei kuulu moderniin demokratiaan. Kaikkien ihmisten pitäisi olla tasa-arvoisia. Kuninkaalliset ovat parasiittejä, jotka ottavat toisten tarpeesta. Verorahoja voitaisiin käyttää kodittomien, työttömien hyväksi. Opiskelijat tarvitsevat lisää asuntoja, Cordova sanoo.

jepjep. minusta kaikkien häät pitäisi maksaa verovaroista.

ps. jotenkin tuntuu kornilta, että joku sosiaalipummi kommentoi talousjuttuja.
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Professori

Täytyy sanoa, että Halonen on saanut minut muuttamaan näkemystäni kahdessa asiassa. Ensiksi olen alkanut kannattaa Suomessakin presidentin vallan riisumista, sillä Halosen kausi on osoittanut yhden henkilön suuren vallan turmiollisuuden. Toiseksi olen alkanut ymmärtää näiden vallattomien kuningashuoneiden hyödyllisyyden, sillä ainakaan ne eivät ohjaa valtakuntaansa järjettömyyksiin kuten Halonen meillä; eikä säännöllisin välein tarvitse käydä vallattomien ihmisten valitsemiseksi turhia vaaleja.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

oinas

Ehkäpä jalkapallokisat ovat miehille vähän samanlaista viihdettä kuin häät meille naisille, eli suotakoon nämä ilot molemmille sukupuolille. Eiks niin?
Eivät ne ilmaisia ole nuokaan jalkapallokarkelot kaikkine hömpötyksineen, ja tiedän, että osa suomalaisistakaan ei tykkää, kun illasta toiseen tulee kakkosella vain jalkapalloa. ;)
Onneksi meillä on kaksi TV:tä.  ;D

cgm

Quote from: oinas on 22.06.2010, 10:07:48
Ehkäpä jalkapallokisat ovat miehille vähän samanlaista viihdettä kuin häät meille naisille, eli suotakoon nämä ilot molemmille sukupuolille. Eiks niin?
Eivät ne ilmaisia ole nuokaan jalkapallokarkelot kaikkine hömpötyksineen, ja tiedän, että osa suomalaisistakaan ei tykkää, kun illasta toiseen tulee kakkosella vain jalkapalloa. ;)

Jalkapallon MM-kisat ovat neljän vuoden välein, ja Ruotsissa ei ole ollut kuninkaallisia häitä kolmeenkymmeneen vuoteen, on se kumma jos ei pysty hammasta purren sietämään. Suomen TV:n vakioanti on muutenkin 98%:sti ns. paskaa.

aivovuoto

Hmph. MM-kisat ovat kaupallinen tapahtuma. Riippuu toki maajoukkueesta. Monarkia on loisimista.

Monarkian ja sponsoroinnin yhdistämistä olisi syytä harkita ja samalla sen irrottamista valtiosta. Miettikääpä nyt, jos tanssilattialle laitettaisiin parkettimainos, sivuille seiniin liimattaisiin luottokorttimainokset jne. Mahdollisuuksia toki on vaikka kuinka paljon.

femacco

Quote from: oinas on 22.06.2010, 10:07:48

Yllärspyllärs että joku veti tämän ikivanhan mies-nais -kortin esiin. Minua eivät kiinnosta muiden kissanristiäiset tippaakaan. Onhan se romanttista, joo, mutta kaava on aina sama ja se herkistely on itselleni liikaa jos en osaa elää siinä mukana. Jonkun hyvän ystävän ja hyvän liiton solmimisen mukana voi myötäelää, mutta joku Ruotsin prinsessa ällöpoikaystävineen on omasta elinpiiristäni valovuosien päässä. Siihen vielä ällöt spekuloinnit Madden "romahtamisella". Koska on jonkun eukon taival loppunut siihen että on päässyt eroon turhasta rentusta? Gloria Gaynorilla on laulanut aiheesta biisin I Will Survive, joka soitetaan kaikissa naisten emansipaatioleffoissa tunnelmannostattajana. Tiedän näemmä liikaa tästä aiheesta...

Tuskipa sitä jalkapallisteluakaan näytettäisiin ellei sille olisi katsojia. Toki mielestäni naisjalkapallolle pitäisi antaa samanlainen arvo ja yhtä paljon lähetysaikaa Ylen kanavilla (Mainos-TV:n puolella painoarvo on katsojamäärällä - tasa-arvokysymys on merkityksetön).

Pohdintani johtivat pimeille sivukujille, joilla ajatusvirheet teilataan hiljaa hiipien. Minun piti suuttua tästä miesten ja naisten luokittelusta keskiviivan molemmin puolin. Suurinta osaa tuntemistani miehistä ei juuri kiinnosta MM-jalkapallo eikä yksikään naispuolisista ystävistäni välitä hurrimonarkkien häistä. Tiedän, että oman pikku elinpiirin pohjalta argumentoiminen on hataralla pohjalla ja lähden selaamaan työpaikkailmoituksia. Onpa sitten tähdellisempää mietittävää kuin tällaiset asiat.

Kaarin M

Quote from: Eino P. Keravalta on 21.06.2010, 16:25:11
Ihmisten päät yritetään täyttää viihdehötöllä, etteivät he alkaisi ajatella yhteiskunnallisia epäkohtia.

Jos lehdet kantaisivat journalistisen vastuunsa, ne näiden hömppähäiden sijaan laatisivat yhtä laajoja reportaaseja monikulttuurisen yhteiskunnan kriisistä.

Todellakin! Näin naisena kiinnostaisi esim. somalialaisten naisten yksinhuoltajuuden syyt, kertomukset nuoren tytön tunteista, kun hänen elämän suunnastaan määrää uskonto, traditio ja suvun miehet. Nämä nuoret kuitenkin näkevät ja kokevat Suomessa asioita, joita eivät saisi. Miltä tuntuu kun aviomies on etukäteen valittu, tai että entisessä kotimaassa odottaa alapään leikkaus joka johtaa kyvyttömyyteen nauttia seksistä. Miltä tuntuu kun joutuu pukeutumaan huiveihin ja kaapuihin, tai olla raskaana joka vuosi yms. Miltä tuntuu elää yhteiskunnassa jossa on kaksoisstandardit, toiset vaaleille/länsimaisille kanssasisarille ja toiset islaminuskoisille maahanmuuttaneille.

Tätä kaikkea janoan tietää, vaan kuka uskaltaa minulle kertoa?
Tänään ei saa uskoa
tänään täytyy unohtaa
tänään ei saa tuntea tuskaa
tänään täytyy diskossa persettä heiluttaa

L. Brander

Quote from: Kaarin M on 22.06.2010, 14:31:18

Tätä kaikkea janoan tietää, vaan kuka uskaltaa minulle kertoa?

Liity aidosti monikulttuurisiin Vihreisiin Naisiin ja kysy heiltä. Samalla todennäköisesti saat oppitunnin, mitä on kanssasisarien kuolaa valuva viha.

LB
Dystooppinen salamasota

oinas

Quote from: Lady Delirium on 22.06.2010, 14:03:08

Yllärspyllärs että joku veti tämän ikivanhan mies-nais -kortin esiin. Minua eivät kiinnosta muiden kissanristiäiset tippaakaan. Onhan se romanttista, joo, mutta kaava on aina sama ja se herkistely on itselleni liikaa jos en osaa elää siinä mukana. Jonkun hyvän ystävän ja hyvän liiton solmimisen mukana voi myötäelää, mutta joku Ruotsin prinsessa ällöpoikaystävineen on omasta elinpiiristäni valovuosien päässä. Siihen vielä ällöt spekuloinnit Madden "romahtamisella". Koska on jonkun eukon taival loppunut siihen että on päässyt eroon turhasta rentusta? Gloria Gaynorilla on laulanut aiheesta biisin I Will Survive, joka soitetaan kaikissa naisten emansipaatioleffoissa tunnelmannostattajana. Tiedän näemmä liikaa tästä aiheesta...

Tuskipa sitä jalkapallisteluakaan näytettäisiin ellei sille olisi katsojia. Toki mielestäni naisjalkapallolle pitäisi antaa samanlainen arvo ja yhtä paljon lähetysaikaa Ylen kanavilla (Mainos-TV:n puolella painoarvo on katsojamäärällä - tasa-arvokysymys on merkityksetön).

Pohdintani johtivat pimeille sivukujille, joilla ajatusvirheet teilataan hiljaa hiipien. Minun piti suuttua tästä miesten ja naisten luokittelusta keskiviivan molemmin puolin. Suurinta osaa tuntemistani miehistä ei juuri kiinnosta MM-jalkapallo eikä yksikään naispuolisista ystävistäni välitä hurrimonarkkien häistä. Tiedän, että oman pikku elinpiirin pohjalta argumentoiminen on hataralla pohjalla ja lähden selaamaan työpaikkailmoituksia. Onpa sitten tähdellisempää mietittävää kuin tällaiset asiat.

Mutta kun minua kiinnostaa, ja onhan tuo kiinnostanut montaa muutakin, kun katsojia on ollut Suomessakin toista miljoonaa.  ;)
Meillä itsekullakin saattaa olla erilaiset kiinnostuksen kohteet, eikä sen pitäisi olla muilta pois.

Muuttohaukka

Tämä on roskaa. Ei mikään teeveeohjelma vie ajatuksia yhteiskunnan ongelmista heiltä jotka ovat aidosti kinnostuneita.
Aina on ollut ja aina tulee olemaan höttöä. Höttöjen päätähdet vain vaihtuvat.
Meillä niitä häitä töllötettiin, töllätaan futistakin (parastaikaa), töllätään kaiken maailman tyhjnpäiväisiä sarjoja.
Kuka jaksaa katella hoviniiauksia, niin siitä vain.
Kuka jaksaa katsella pallonpotkijoita, niin sama juttu.
Itselleni on herttasen yhdentekevää, kuka siellä naapurimaassa vihitään ja ketkä siellä ovat mukana. Omatpa ovat keiminsä.
Ei ne Rinkebyn ongelmagetot muutu, vaikka kansa jättäisi häähötön katsomatta.
OTO:na Ranskalla alkaa olla kusiset paikat enivei.

Sivusta seuraaja

Quote from: Muuttohaukka on 22.06.2010, 17:12:10

Tämä on roskaa. Ei mikään teeveeohjelma vie ajatuksia yhteiskunnan ongelmista heiltä jotka ovat aidosti kinnostuneita.
Aina on ollut ja aina tulee olemaan höttöä. Höttöjen päätähdet vain vaihtuvat.
Meillä niitä häitä töllötettiin, töllätaan futistakin (parastaikaa), töllätään kaiken maailman tyhjnpäiväisiä sarjoja.
Kuka jaksaa katella hoviniiauksia, niin siitä vain.
Kuka jaksaa katsella pallonpotkijoita, niin sama juttu.
Itselleni on herttasen yhdentekevää, kuka siellä naapurimaassa vihitään ja ketkä siellä ovat mukana. Omatpa ovat keiminsä.
Ei ne Rinkebyn ongelmagetot muutu, vaikka kansa jättäisi häähötön katsomatta.
OTO:na Ranskalla alkaa olla kusiset paikat enivei.

Taivun olemaan samaa mieltä Einon kanssa. Kyllä sen näkee jatkuvasti laskevista äänestysprosenteistakin. Ihmiset ovat hyvin monesti kiinnostuneempia Big Brother-talon touhuista kuin omasta elämästään.

Miniluv

Siinä lehden jutussa ei muuten ollut mitään muuta kuin noita henkilöhaastatteluita...
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

oinas

Minä taas olen Muuttohaukan kanssa samoilla linjoilla. Kyllä ihminen voi olla kiinnostunut monenlaisista asioista yhtä aikaa, eivätkä ne sulje pois toisiaan.

Minäkin roikun täällä palstalla juuri siksi, että yhteiskunnalliset asiat ja maahanmuutto todella kiinnostavat, en varmasti muuten täällä olisi. Kuitenkin katsoin mielelläni Victorian häät ja olen seurannut muutenkin Euroopan kuninkaallisten elämää TV:stä sekä kirjoista. Muuten katson mieluummin dokumentti-ohjelmia, eläinsarjoja ja yleensä luonto-ohjelmia, historiallisia aiheita jne. Hömppäsarjat eivät minua kiinnosta, ei suomalaiset eikä ulkolaiset. No tietenkin on taas niin, kuka pitää mitäkin hömppänä. Jääkiekkoakin katson, mutta jalkapallo ei vaan jotenkin minua innosta.

Ehkä olen sitten huono ihminen, mutta kyllä mielestäni ihminen ei elä ainoastaan leivästä vaan tarvitsee muutakin. Olkoon se meistä jokaisen kohdalla sitten mitä muuta tahansa, kunhan mielenkiinnon kohteet ovat eettisesti hyväksyttäviä. Olin minäkin nuorempana kriittisempi, mutta kun ikää on tullut jo päälle kuudenkympin, näköalat ovat avartuneet matkanteon myötä. :)

Muuttohaukka

Passiivisuus ei ole vain viihteen aikaansaamaa. Passiivisuus liittyy moneen yhteiskunnalliseen tekijään.
Alhainen äänestysprosentti liittyy yleistylsistymiseen > pohjalla työttömyys, köyhyys, näköalattomuus.
Sitä vain sitten paikataan viihtellä, kun ei muutakaan jaksa tai halua miettiä.
Minusta viihteen ylenmääräinen käyttö on vain seurausta, ei syy.

Enkä lähtisi laittamaan prinsessahäitä tähän kategoriaan. Häissä on mukana monta muutakin aspektia.

Kuntatasolla, varsinkin pienissä kunnissa , se prosentti on vielä vanhoissa lukemissa. Mitä suurempaan mennään, sitä vähemmän sen koetaan koskettavan itseä.
Seurakuntavaaleissa äänestysprosentti on aina ollut surkean matala jo paljon ennen BB- tai mitään muutakaan höttöilyä.

Eikä sitä intoa yhtään lisää poliitikkojen itsekäs eduntavoittelu.Tietoa tulee enemmän kuin koskaan ja se on lisännyt niitten määrää, jotka eivat vain jaksa innostua urpilaisista sun muista. Äänestysvelvollisuus on muuttunut äänestyshaluttomuudeksi. Minkään ei koeta muuttuvan. Kaikki koetaan samanlaisena mössönä. Aivan sama-, ihan sama-mentaliteetti painaa enemmän kuin prinsessahäät. Oletan jopa, että häähumua seuranneet ovat vielä niitä aktiivisia äänestäjiäkin. BB-porukoista taitaa suuri osa jättää äänestämättä.