News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2010-06-08 TS: EU laati uudet köyhyyden kriteerit

Started by Taavitsainen, 08.06.2010, 16:42:42

Previous topic - Next topic

Oletko artikkelissa mainittujen seikkojen mukaan köyhä?

Olen
13 (43.3%)
En ole
17 (56.7%)

Total Members Voted: 30

Taavitsainen

http://www.taloussanomat.fi/raha/2010/06/08/9-merkkia-paljastaa-oletko-koyha/20108139/139

Tosta ihan jännä aihe  ;D
Minä olen köyhä nyt uusien määritelmien mukaan ja vanhojen, mikään ei muutu mihinkään :p

Lisäsimpä ihan piruuttani pollinkin, lukaskaa artikkeli ja tuumatkaa jos uskallatte  ;)
Polta sillat jotka jätät taaksesi, sillä et voi koskaan tietää kuka voi seurata perässäsi.

Simo Lipsanen

About 700 eurolla on tultava kuussa toimeen ja hyvin onnistuu. Tuolla 990 eurolla tulisi jo oikein hyvin toimeen  :)

hopeinenQ

Njaa.. just ja just tässä köyhyysrajalla kyykitään tuon mukaan, niukin naukin taidan yläpuolelle yltää  8)

Suvaitsija

Ja minä opiskelijana en ole tuon mukaan köyhä. Vaikka elän pääosin vain opintotuella ja en omista autoa, koska en tee sellaisella mitään. Vuositulot jotain 7500 euron luokkaa. Hyvä niin, sillä en pidäkään itseäni köyhänä. Niin kauan kun tulee ihan hyvin toimeen annetulla rahalla, ei pitäisi olla valittamisen aihetta...
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

aivovuoto

Quote5. Viikko lomaa poissa kotoa

Vaikka ruokaa riittääkin, lomastaan joutuu moni tinkimään. Lähes viidesosalla suomalaisista ei ole varaa lähteä pois kotoa lomailemaan viikoksi. Romaniassa kotiinsa sidottuja on yli kolme neljäsosaa.

Tämä oli hyvä. Ihan niin kuin vaan köyhyyden merkkinä  ;)

Larva

Köyhyysrajalla täälläkin elellään. Eihän tää mukavaa ole, mutta tietynlainen välivaihe tämäkin. Toivottavasti tulevaisuudessa olisi töitä. Oppiipahan tässä säästeliääksi ja arvostamaan kaiken uusiokäyttöä, ynnä hämmästelemään sitä, miksi kaikki pitää pakata kolmeen kerrokseen muovia ja pahvia.

Toisaalta tuosta uutisesta tuli mieleen, että lieneeköhän kyseessä samantapainen temppu kuin Suomessa se, ettei osa-aikatöissä olevia lasketa työttömiksi, vaikka he tekisivät tyyliin 2 tuntia töitä kuukaudessa: eli siis halutaan siivota työttömyyslukuja nätimmiksi. Haluaako EU siistiä köyhyyden uusilla määritelmillä köyhyyslukuja?
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

dahakon

Nissemand

Riittääkö jos täyttää vain muutaman kriteereistä, vai pitääkö osua kaikkiin?
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Taavitsainen

Quote from: Nissemand on 08.06.2010, 16:57:13
Riittääkö jos täyttää vain muutaman kriteereistä, vai pitääkö osua kaikkiin?
No tossa artikkelissa lukee että jos 4 oikein voitat köyhyystittelin.
Muistaakseni aiempi suomalainen määritelmä köhyydestä oli että jos jää palkasta alle 1200-1300€/kk käteen (muista sitten kumpi) niin olet köyhä.

Mulla itselä on tulot tällä hetkellä 750-1100€/kk vaihdellen, lähempänä yleensä sitä matalempaa päätyä enkä koskaan olen eläissäni ollut näin hyvä tuloinen, vaikka täyttä paskaa se tällainen tulo siitä huolimatta on.

viimeisen kymmenen vuoden aikana olen käynyt läpi jotain 23 pätkähommaa (kertaakaan kenkää en ole saanut, työt vain loppuivat aikanaan) ja X määrän harjoitteluita, 4 kertaa koitin kauppakouluissa datanomiksi mutta ei vaan kapasiteetti riitä mulla opiskeluun.
fakta homma on se että olen liian tyhmä moiseen, vaikka löytyykin diplomit filosofiasta ja kehitys psykologiasta vuodelta 01-02 jyväskylän avoimesta y-osta.

ainiinnnoh, soneran pistemyyjän hommat minä lopetin ihan oma-alotteisesti.
Polta sillat jotka jätät taaksesi, sillä et voi koskaan tietää kuka voi seurata perässäsi.

Uljanov

On nämä kriteerit aina niin älyttömiä. Ihminen ei ole köyhä jos hänellä on kaikki mitä hän tarvitsee. Ilman autoja, väritelkkareita ja viikon lomamatkoja voi pärjätä ihan hyvin.