News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-02- Astrid Thorsin haastattelu Voima-lehdessä

Started by -gentilhommehki-, 03.03.2009, 15:03:01

Previous topic - Next topic

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: M.E on 04.03.2009, 14:37:17Siis tarkoitatko, että yksin elävän miehen ja yksin elävän naisen peruselinkustannuksissa on jotain merkittäviä eroja?

Tottakai niissä on. Koska miehet tienaavat muutaman satasen enemmän kuussa, he todennäköisesti myös kuluttavat muutaman satasen enemmän kuussa. Pelkästään jo 80-kiloisen (normaali mies) ja 60-kiloisen (normaali nainen) ihmisen ravinnon tarpeen erosta tulee helposti sadan euron ero menoihin. Esim. itselläni menee ruokaan 400-450 euroa kuussa. Vastaavaan sosiaaliluokkaan kuuluvalla naisella riittäisi ruokamenoihin 300-350 euroa kuussa.

Ernst

"Palkansaajien säännöllisen työajan keskiansio oli vuoden 2008 loka-joulukuussa noin 2 860 euroa kuukaudessa. Miehet ansaitsivat keskimäärin noin 3 180 ja naiset 2 570 euroa. Kuukausipalkkaisten keskiansio oli noin 2 990 euroa ja tuntipalkkaisten laskennallinen kuukausiansio 2 430 euroa."

Lähde: stat.fi

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

M.E

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 04.03.2009, 14:40:42
Quote from: M.E on 04.03.2009, 14:37:17Siis tarkoitatko, että yksin elävän miehen ja yksin elävän naisen peruselinkustannuksissa on jotain merkittäviä eroja?

Tottakai niissä on. Koska miehet tienaavat muutaman satasen enemmän kuussa, he todennäköisesti myös kuluttavat muutaman satasen enemmän kuussa. Pelkästään jo 80-kiloisen (normaali mies) ja 60-kiloisen (normaali nainen) ihmisen ravinnon tarpeen erosta tulee helposti sadan euron ero menoihin. Esim. itselläni menee ruokaan 400-450 euroa kuussa. Vastaavaan sosiaaliluokkaan kuuluvalla naisella riittäisi ruokamenoihin 300-350 euroa kuussa.

On aikamoinen kehäpäätelmä vaatia miehille korkeampia tuloja, koska heillä on korkeammat menot. Ja heillä on korkeammat menot, koska he tienaavat enemmän.

Biologiaa opiskelleena voin sanoa, että rahallisesti tuo energian kulutusero ei ole noin merkittävä. Oletko verrannut ystäväsi kanssa, että onko ruokakorinne koostumus sama? Varmasti hurjempiakin eroja saa esiin, jos oma ruokakori koostuu kalliista ja vähäenergisistä aineksista.

Haluaisitko sitten lopuksi vielä määritellä, mitä tarkoitat sosiaaliluokalla tarkalleen?
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: M.E on 04.03.2009, 14:56:16On aikamoinen kehäpäätelmä vaatia miehille korkeampia tuloja, koska heillä on korkeammat menot. Ja heillä on korkeammat menot, koska he tienaavat enemmän.

Minä en vaadi miehille korkeampia tuloja. Totean vain, että heillä on sellaiset. Tämä johtuu siitä, että jo metsästyksen ja marjanpoiminnan ajoista on miehillä ollut suurempi vastuu perheen elättämisestä, ja naisella pentujen hoivaamisesta.

QuoteOletko verrannut ystäväsi kanssa, että onko ruokakorinne koostumus sama? Varmasti hurjempiakin eroja saa esiin, jos oma ruokakori koostuu kalliista ja vähäenergisistä aineksista.

Itse pyrin ostamaan esim. vähärasvaisempaa lihaa, mieluummin suomalaisia kuin espanjalaisia tomaatteja, jne. Sitä en tiedä, ovatko nämä sitten sen vähäenergisempiä tuotteita.

Quote from: M.E on 04.03.2009, 14:56:16Haluaisitko sitten lopuksi vielä määritellä, mitä tarkoitat sosiaaliluokalla tarkalleen?

Minun mielestäni minun kanssani samaan sosiaaliluokkaan kuuluu sellainen nainen, jolla on omaisuutta saman verran kuin minulla, joka tienaa 300 euroa kuussa vähemmän lapaan, ja jolle on odotettavissa saman verran perintöä kuin minulle.

M.E

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 04.03.2009, 15:03:48
Itse pyrin ostamaan esim. vähärasvaisempaa lihaa, mieluummin suomalaisia kuin espanjalaisia tomaatteja, jne. Sitä en tiedä, ovatko nämä sitten sen vähäenergisempiä tuotteita.

Toteamuksestani jäi pois huomio, että eroista saa merkittäviä, jos sinun ruokakorisi koostuu suhteessa vähä-energisimmistä ja kalliimmista tuotteista kuin ystäväsi ruokakori.

Quote from: M.E on 04.03.2009, 14:56:16Haluaisitko sitten lopuksi vielä määritellä, mitä tarkoitat sosiaaliluokalla tarkalleen?

Minun mielestäni minun kanssani samaan sosiaaliluokkaan kuuluu sellainen nainen, jolla on omaisuutta saman verran kuin minulla, joka tienaa 300 euroa kuussa vähemmän lapaan, ja jolle on odotettavissa saman verran perintöä kuin minulle.

Jos määrittelet sosiaaliluokan noin, niin en todellakaan voi kiistää, että samaan sosiaaliluokkaan kuuluakseen miehen on tienattava 300€ enemmän kuin muuten vastaavan naisen.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

antero

Ollaksesi korrekti; sinun tulisi puhua sosioekonomisesta luokasta, ei pelkästään sosiaaliluokasta.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

stadilainen

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 04.03.2009, 12:21:58
Quote from: M.E on 04.03.2009, 12:16:43On parempi verrata mediaanituloa kuin keskituloa, koska se antaa paremman käsityksen tulojen jakautumisesta.

Mun mielestä mediaanituloon vetoaminen on lähinnä ihmisillä sellainen defenssi, että kun ei haluta tunnustaa omaa persaukisuutta, vedotaan mediaaniin. Itse vertaan omia sangen vaatimattomia tienestejäni mieluummin keskituloon.

Quote from: M.E on 04.03.2009, 12:16:43Keskitulo 10 hengen ryhmässä, jossa on 9kpl 1000e tienaavia ja yksi kappale 10000e tienaavia keskitulo on 1900e mutta mediaanitulo on 1000e.

Lisätään vielä sen verran, että tällaiseen "ryhmään" ei kannata vedota, sillä se on täysin fiktiivinen yksikkö. Ei kukaan 10 000 euroa kuussa tienaava hengaile 1000 euroa kuussa tienaavien kanssa. Hänelle on luultavasti jo lapsuuden kodissa opetettu, ettei sellaisen retalejengin kanssa kannata olla missään tekemisissä.
Jotenkin tulee mieleen että feikkikielinen pihalelli on joko täys hullu, tai desantti joka yrittää sabotoida duunarit pois foorumilta .
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä