News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Nimellisenä kirjoittamisesta

Started by Kimmo Pirkkala, 22.05.2010, 22:33:47

Previous topic - Next topic

Kimmo Pirkkala

En ole huomannut että Hommassa olisi tullut vastaan yleisluonteista pohdiskelua nimimerkkien takana kirjoittamisesta kontra nimellisenä esiintymisestä, joten aloitanpa moisen.

Viime aikoina tämä päivänpolttava maahanmuuttokeskustelu on saanut minut pohtimaan paljon nimellisenä kirjoittamisen merkityksestä. Reilusti toistakymmentä vuotta erilaisille foorumeille samalla nickillä kirjoittaneena olen pitänyt nimimerkin käyttöä ja oman nimen salaamista itsestäänselvyytenä. Koskaan en muista pahemmin heitelleeni kommentteja, joita en voisi sanoa avoimesti omalla nimellänikin, mutta silti en ole edes harkinnut oman nimen käyttöä. Tähän asti.

Minulla, kuten varmaan kaikilla muillakin on pelkona internetin kaikkimuistava ominaisuus, jossa sanottua et saa sanomattomaksi etkä tehtyä tekemättömäksi ja kukapa meistä ei eläissään olisi jotain katunut. Nimimerkki vapauttaa tästä. Mutta. Puolisen vuotta Hommaa ja tätä "skeneä" seuranneena olen ruvennut ajattelemaan, että oman nimen kanssa esiin tuleminen olisi tärkeää monestakin syystä.
- Mikäli mahdollisimman moni kirjoittaisi omalla nimellään, toisi se vahvaa ja suoraselkäistä uskottavuutta niin hommalle kuin maahanmuuttokriittisille yleensäkin.
- Nimellään esiintyviä ihmisiä olisi vaikea haukkua rasisteiksi, natseiksi ja leimaaminen vähentyisi. Omalla nimellä kirjoittelu toisi asiallisuutta niin omaan kirjoitteluun, kuin muidenkin keskusteluun osallistuvien kirjoitteluun.
- Koen tämän asian (maahanmuuttokriittisyys) niin tärkeäksi, että ensimmäistä kertaa eläissäni minua politiikka ja yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat todella paljon. Vähän ne ovat kiinnostaneet tähänkin asti, mutta nyt tuntuu siltä että on olemassa 'aate', jota voisin edistää kansalaisena. Omalla nimelläni ja omilla kasvoillani.

Vastapuolella taas se että on vain yksi elämä... nimimerkin takana niitä voi olla monta, ja on vaikea ennakoida onko jotain ongelmia odotettavissa jossain tilanteessa joskus tulevaisuudessa. Toisaalta sananvapaudesta (ainakin vielä) nauttivassa yhteiskunnassa pitää kuulua kansalaisten mielipide, eikä sen esittämistä pitäisi kenenkään pelätä. Mitä useampi uskaltaisi mielipiteensä esittää omalla nimellään, sen enemmän vahvistaisimme sitä yhteiskuntaa jossa näin toimiminen olisi täysin luonnollista eikä kenenkään tarvitsisi pelätä mitään.

Eli jokainen omalla nimellään kirjoittava rohkaisee esimerkillään muitakin tekemään niin. Internet on jossain määrin latistanut tällaista kansalaiskeskustelua, sillä kaikki nimimerkkien takaa heitetyt mielipiteet voidaan, asiattomastikin, jättää esimerkiksi poliitikkojen taholta täysin huomioimatta. Siitä huolimatta että niitä ovat kirjoittaneet ihan oikeat ihmiset ja kansalaiset, jotka todennäköisesti nimimerkin suojista kertovat sen kaikkein rehellisimmän mielipiteensä siloittelematta. Ja saattavat vielä äänestääkin niin kuin sanovat.

Tällaisia on tässä viime aikoina tullut pohdiskeltua. Kommentteja?

Lodi

Monella esimerkiksi ansiotyö on sellainen, että julkinen poliittinen toiminta ei ole toivottavaa. Itse kuulun sellaisiin. Tällaiseen "poliittiseen" toimintaan lasketaan myös (julkinen) kriittisyys tietynlaisia maahanmuuttajaryhmiä kohtaan.

Voi olla myös niin, että osallistuu yhteiskunnassa esimerkiksi vapaaehtoisena sellaiseen epäpoliittiseen ja epäuskonnolliseen hyväntekeväisyystyöhön, että ne kannanotot on parempi jättää äänestyskopin verhojen taakse. Näin siksi, ettei tulisi leimanneeksi sitä yhteisöä, jota haluaa auttaa vapaaehtoistyöllään.

Siksi on helpompi kirjoittaa tännekin nimimerkillä.

Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Teemu Lavikka

No itselle ainakin omalla nimellä kirjoittaminen on tae siitä, että jutut kestää julkaisukelpoisina, vaikka kuinka v*tuttaisi joku tietty kommentoitava asia. Ymmärrän kyllä oikein hyvin tiettyjä ammattiryhmiä, joiden ei ole mahdollista kirjoittaa omalla nimellään tänne, sattuneista syistä...
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

dothefake

Tutulta tuntui pohdiskelu, onhan tässä viimeisen vuodenkin aikana kehitystä tapahtunut,
jopa lähipiirissä (vaimo ja poika eivät enää pidä minua rasistina). Kaksi vuotta sitten olisi
ollut busineksen loppu, jos olisin kirjoittanut omalla nimellä, nyt en ole enää aivan varma,
kuitenkin vielä seuraan sivusta, enkä ole valmis ottamaan riskiä. Muutos kyllä varmaan
tulee antamaan sellaisen taustan, että uskallan tulla esiin, en kaapista, vaan nettikammiostani.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

KTM

Valitettavasti on niin huonoja kokemuksia omalla nimellä kirjoittamisesta että olen lopettanut sen.

Aikoinaan erehdyin kirjoittamaan mielipiteitäni omalla nimellä yliopistolla ja jouduin pariin puhutteluun ja kuseen.

Sen koommin en ole sitä erehdystä tehnyt.

Lemmy

Quote from: Teemu Lavikka on 22.05.2010, 22:49:03
No itselle ainakin omalla nimellä kirjoittaminen on tae siitä, että jutut kestää julkaisukelpoisina, vaikka kuinka v*tuttaisi joku tietty kommentoitava asia.

Minä kirjoitan nimimerkillä ennemmin kuin kuolen vitutukseen saan slaagin.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Idiomus

Olen kirjoitellut jostain 2000-luvun alusta asti ja lähes kymmenen vuotta nimimerkillä. Sittemmin aloin pitää blogia Uudessa Suomessa ja täälläkin totesin, että mitäpä tuota turhia. En usko että julkiset mielipiteeni ja ammatillinen kehitykseni olisivat mitenkään toisensa poissulkevia. Tähän tietysti vaikuttaa se, että en ole yliopiston opiskelija tai työntekijä, vaan toimin yksityissektorilla jossa työnantajaa ei sinänsä kiinnosta kenenkään vapaa-ajan poliittiset näkemykset jos hommat muuten sujuvat. Tiedän että on monia ammattikuntia joilla näin ei todellakaan ole.

aivovuoto

Minulla on yleinen nimi, joka voitaisiin jopa sekoittaa jonkin sortin 'mokuttajaan' (en tosi ole varma tästä, voidaanko puhua täysverisestä sellaisesta, eikä hän ole edes kovin tunnettukaan). EI KIITOS!

Lodi

Minulla lähiympäristö - perhe, ystävät, työkaverit ja työnantaja - kyllä tietävät, että olen keskivertoa enemmän "sinivalkoinen" ja myös olen alkanut suhtautua tiettyjen ihmisryhmien ottamiseen Suomeen (meidän elätettäväksemme) melko lailla vastenmielisesti. Silti en ole ns. julkisesti ollut nuiva.

Hauskaa on tosin se, että aina (siis aina...), jos maahanmuutto tulee jossain yhteydessä puheenaiheeksi, ovat järjestään kaikki nykyisen holtittoman maahanmuuton vastustajia. Silti äänestetään näitä perinteisiä hömppäpuolueita aina vaan.

elukka

Jos Akuliinat saa aiheen syyttää hommafoorumia hänen raiskaamiseen yllyttämisestä, voisin vaikka vannoa, että joku Demlan juristi aloittaisi oikeustoimet moisella vähänkin vitsailevan tai asiaa jotenkin sivuavan rinnastavan vertauksen esittäjää kohtaan.

Halla-Ahoa vastaan toivottiin oikeustoimia virheitten taholta, kun hän mm. vertauskuvainnollisesti kertoi suuseksiä väkisin tarjoavan homon suututtaneen häntä ja jotenkin vertasi sitä murhanhimoiseen vihaan. Samoin se, että toivoo maahanmuuttajien ensiksi raiskaavan virheitä naisia ja vasta sitten muita tilanteeseen "syyttömiä", luettiin tarkkaan ja syynattiin ja etsittiin keinoja haastaa oikeuteen.

Vastustaja on niin naiivi, että Akuliinan "raiskausyllytyskin" johtaisi syyteeseen. Valitettavasti myös oikeuslaitoksmme ministeriä myöten on juuri noin naiiveiden naisten käsissä.

Siksi on vapaassa valinnassa, halutaanko oikeusistuimiin oikeusmurhan uhriksi l. marttyyriksi vaiko vain keskustella nimikerkkien suojissa....
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Perttu Ahonen

Minä kirjoitan omalla nimellä, vaikka kuulunkin sellaiseen ammattiryhmään, jossa poliittinen "suvaitsevaisuus",so. opportunismi on useille elämänohje. Omalla nimellä kirjoittaninen lisää uskottavuutta, näin vaikka usein kirjoitan arkipäivän poliittisesta idioluutiosta satiiriseen sävyyn. Näkeepähän kaikki, että mitään yhtä ja ainoaa "oikeaa" mielipidettä ei ole olemassa ja hyvä niin; toivottavasti ne minut täältä bonganneet amattikollegatkin alkavat miettiä, että mitä eroa on poliittisella ja yhteisöllisellä opportunismilla verrattuna korkeaan eettiseen ja moraaliseen suhtautumiseen suomalaiseen yhteiskuntaan. Kyse on siis arvoista ja periaatteista ja ne eivät minun kohdalla ole myynnissä, siksi kirjoiotan omalla nimellä.

dothefake

Quote from: Jari Leino on 23.05.2010, 00:32:10
Oppikaa kohtalostani.

Omalla nimellä kirjoittaminen on ihan vitun tylsää.
Karmea ihmiskohtalo, tuollaista ei toivoisi edes viharyhmämiehelleen.
-Tytti Tuppurainen

Lodi

Quote from: Perttu Ahonen on 23.05.2010, 00:24:21
Minä kirjoitan omalla nimellä, vaikka kuulunkin sellaiseen ammattiryhmään, jossa poliittinen "suvaitsevaisuus",so. opportunismi on useille elämänohje. Omalla nimellä kirjoittaninen lisää uskottavuutta, näin vaikka usein kirjoitan arkipäivän poliittisesta idioluutiosta satiiriseen sävyyn. Näkeepähän kaikki, että mitään yhtä ja ainoaa "oikeaa" mielipidettä ei ole olemassa ja hyvä niin; toivottavasti ne minut täältä bonganneet amattikollegatkin alkavat miettiä, että mitä eroa on poliittisella ja yhteisöllisellä opportunismilla verrattuna korkeaan eettiseen ja moraaliseen suhtautumiseen suomalaiseen yhteiskuntaan. Kyse on siis arvoista ja periaatteista ja ne eivät minun kohdalla ole myynnissä, siksi kirjoiotan omalla nimellä.

No niin. Nyt tuli opportunismia, etiikkaa ja arvojen myymistä.  :D
Vaikka en työnantajani toiveesta osallistu julkisesti mihinkään poliittiseen toimintaan, en silti katso myyneeni sieluani. Kuten jo totesin, kaikki ympärillä tietävät ajatusmaailmani suuntaviivat. On valinta, onko pääpaino toiminnassaan politiikassa vai työssä. Minä olen vapaaehtoisesti valinnut jälkimmäisen. Silti vaikutan ympäristöön ajatuksineni, koska puhun niistä aina kysyttäessä.

Kimmo Pirkkala

Quote from: elukka on 22.05.2010, 23:35:57
Siksi on vapaassa valinnassa, halutaanko oikeusistuimiin oikeusmurhan uhriksi l. marttyyriksi vaiko vain keskustella nimikerkkien suojissa....

Muttamutta. Eihän nimimerkin suojista kirjoittelu mitään oikeusturvaa tarjoa. Jos syyllistyt kunnianloukkaukseen nimimerkin takaa, niin kyllä se henkilöllisyys kaivetaan ja päädyt käräjille. Onhan tuosta esimerkkejä. Kyllä minunkin oikea henkilöllisyyteni on selvitettävissä ihan tavalliselle netinkäyttäjällekin, jos vaan jaksaa kaivella.

Toisinpäin taasen nimellisenä kirjoittaminen tarjoaa mahdollisuuden haastaa joku käräjille kunnianloukkauksesta. Esm kun tuo Akuliina vihjailee että "halailuun" hommaforumilla yllyttävät syyllistyvät tosiasiassa "raiskaukseen" yllyttämiseen, niin nimellään halailemaan kehottanut voisi ehkä saada Akuliinan vastuuseen sanomisistaan.

Eli nimellisenä olisi mahdollisuus ryhtyä "ammattiloukkaantujaksi"...
;D

edit. pientä tajunnanvirran viilailua...

Vetinari

On kyllä kovasti kutkuttanut ryhtyä nimelliseksi jäseneksi, mutta asiassa on pari suurta kompastuskiveä:

1. Ne alat joilla minulla on niitä satunnaistöitä (ja varsinkin se ala johon minulla on kunnon kutsumus) ovat sellaisia, että tällaisten asioiden kirjoittaminen omalla nimellä tekisi äkkipysäyksen sille vähäisellekin urakehitykselle mitä näkyvissä on. Ko. ammattiryhmä on jostain syystä erityisen maailmojasyleilevää ja utopistista.

2. Eräs kaikkien tuntema julkinen trolli pitäisi tasan tarkkaan huolen, että nimeni ja kuvani leviäisivät verkossa kaikkialle erinäisten minua koskevien valheiden ja muiden paskapuheiden siivittämänä, enkä voisi enää mennä minnekään enkä tehdä yhtään mitään. En kestäisi moista ilman suurta tukiverkkoa.

Ja näistä huolimatta tunnen vetoa nimellisenä kirjoittamiseen. Taidan olla vähän kaheli.
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

Henrik Heino

Arvostan itsekin nimellä kirjoittelua, mutta en silti vaadi sitä muilta. Itseasiassa minua ärsyttää suunnattomasti kun lehdissä aina haukutaan täysin rinnoin nimimerkin käyttäjiä.

Tämän nimimerkin valitsin samaan tapaan kuin olen sen aina kaikkiin muihinkin palveluihin varannut jos se vaan on ollut vapaana. Minulla on sellainen aavistus, että minut löytää jopa paremmin tällä nimimerkillä kuin omalla nimellä :) Olen silti kyllä harkinnut oikeaan nimeen vaihtamista, tosin en tiedä onko se tällä foorumialustalla mahdollista.

Miniluv

QuoteOlen silti kyllä harkinnut oikeaan nimeen vaihtamista, tosin en tiedä onko se tällä foorumialustalla mahdollista.

Teknisesti on toki mahdollista, ohjeet linkissä alla.

http://hommaforum.org/index.php/topic,17923.0.html

En nyt ole varma, tarkoititko tätä, mutta vastasinpa kuitenkin.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Tommi Korhonen

Minä siirryin tuhannennen postauksen kunniaksi nimelliseksi jäseneksi.
Katson juurikin aloituspostauksen syiden perusteella että se luo uskottavuutta asialle ja asialleni. Toisaalta olen jossain määrin ollut "semisti poliittinen" hahmo ja haluankin että tärkeitä asioita voidaan Suomessa kirjoittaa omalla nimellään. Haluan että puolustan minulle tärkeätä yhteiskuntarauhaa ja järkevää politiikkaa nimenomaan persoonana.

Tiedän että tästä voi ehkä joutua jonkinlaisiin hankaluuksiin. Ja jos siihen joudun, niin olen valmis taistelemaan sitä väärää yhteiskuntaa vastaan joka ei salli mielipiteiden ilmaisua ja sananvapautta ja oikeata demokratiaa. Sitä kautta olen lievästi valmis myös kärsimään seuraamuksia omien _TÄRKEIDEN_ periaatteideni vuoksi. Minä tiedän että saattaisin katua sitä jossain matkalla kohti tunkiota, mutta toisaalta en voi olla puolustumatta asioita (=sananvapautta) nyt kun on hyvät ajat. Huonoina aikoina se puolustaminen kun ei enää ole kovin hyödyllistä. Lisäksi tiedän kirjoittavani omantuntoni mukaan ihan objektiivisestikin neutraalia ja tasapuolista kamaa: jos järjellä ei saa ajatella ja siitä joutuu vastuuseen niin jokin on jo rikki silloin.

En vaadi että muiden on oltava myös omalla nimellään, mutta toivoisin että sellaisia olisi mahdollisimman paljon. Osittain samasta syystä kuin Draw a mohammed day, ja osittain tässäkin threadissä käsitellyistä syistä siitä että se tuo luotettavuutta itse asialle. Kuitenkin joillain ihmisillä on syynsä etteivät voi kirjoittaa, oli se työ tai perhe tai jokin muu vastaava. En yhtään ihmettelisi että meillä täällä hommalaisten joukossa olisi esimerkiksi merkittäviäkin poliitikkonimiä vielä toistaiseksi anonymiteetin suojissa.

Pääasia minulle on kuitenkin usko siihen että Suomessakin voidaan luotta jonkinlaiseen oikeudenmukaisuuteen, joten jos sitä joudutaan hieman oikomaan inhimillisillä uhrauksilla, niin sitten on niin. Mutta parempi se kuin että Suomi ajautuu ihan totalitarismiin ja sitten anarkiaan.

Ja periaatteiden puolustajilla voi olla myös nimiä, siksi se minun pieneltä osaltani lukee tuossa vasemmalla. Todennäköistä kuitenkin on että kukaan ei minun kirjoitteluistani välitä.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

dothefake

Älä nyt ole noin vaatimaton, Supossa aina ystävä.
-Tytti Tuppurainen

Tommi Korhonen

;D
Usko pois, tietäisin jos niitä ystäviä niin paljon olisi sielläkään. Tai no, ehkä minulle pian kerrotaan. Lupaan kyllä täällä sitten raportoida siitä jos näin käy. Ja mitkä olivat perustelut.

Tosin jos Suopoliisi tekee työnsä niinkuin pitää, ja he ovat rehellisiä suomalaisia poliiseja, niin mitään ongemaa ei ole. Ja voidaan jopa kuvitella että näin tulee käymään lopulta näissä Hommafoorumin oikeuskäsittelyissäkin - nyt no negatiiviakin esimerkkejä. :-( Mutta olen optimistinen
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Lentomestari

Nyt kyllä nauratte, en tule nimelliseksi, koska sukunimeni on ihan paska . Etunimi päätettiin ristimäpäivän aamuna, huomasivat perkeleet, että XXXXXX nimistä ompelulankaa on myytävänä, laitetaan sama nimi, voivittu! Tässä sitten ollaan, naurattaako? Kaikille työkavereille olen kertonut olevani MUUTOS2011 jäsen, eli MUUTOSta en nolostele lainkaan, oma nimi v**tuttaa.

Phantasticum

En ole edes harkinnut siirtymistä nimellisten joukkoon. En oikein ymmärrä, mitä lisäarvoa se toisi kirjoituksiini tai mielipiteisiini. Ei niin, etten uskaltaisi puolustaa näkemyksiäni omalla nimellä. En vaan muuten halua itselleni kattavaa internetin henkilöhistoriaa.

Minulla ei ilmeisesti ole kuin yksi kaima tässä maassa, että ei oikein voi syyttää myöhemmin toisia samannimisiäkään, jos iskee ankara katumus!

Kuinkahan moni 'Matti Virtanen' saa olla jatkuvasti selittämässä, että ei, ei se ollut minä. Se oli varmaan se naapurin 'Matti Virtanen'. Ja kun joku käy kysymässä naapurin 'Matti Virtaselta', oletko kirjoitellut ihan hulluja Hommaan, ei se ollut sekään 'Matti Virtanen'.

Tästä joskus kirjoitin Hesarin keskustelupalstallekin. Ei se nimellisyys ole mikään tae.

Paljon enemmän minua harmittavat ihmiset, jotka ovat todellisuudessa nuivia ja jotka uskoutuvat ja avautuvat kyllä parhaalle ystävälleen. Mutta auta armias, kun tulee tilanne, jossa pitäisi uskaltaa olla eri mieltä niin sanotun yleisen mielipiteen kanssa muidenkin seurassa.

Yllättäen rohkeus ei silloin enää riitäkään omien näkemysten puolustamiseen ja poliittinen korrektius saa aikaan mitä ihmeellisimpiä kiertelyjä ja kaarteluja. Tällaista en voi sietää.

dothefake

Lentomestarille sanoisin, että ei nimi miestä pahenna, jos ei mies muutosta.

Phantasticumille sanoisin, että minulla taas on se ongelma, ettei Suomessa ole
toista samannimistä.
-Tytti Tuppurainen

Ninni

Minä kirjoitan nimimerkillä, koska se on turvallista ja nolaisin itseni jos olisin oikealla nimelläni, koska en vielä tiedä itsekään minkä takana seison ja mielipiteeni vaihtuvat jatkuvasti.
" Oikeassa elämässä" olen hyvin mitään sanomaton. En ole koskaan ollut kova ottamaan kantaa asioihin kun ihmiset keskustelevat, vaikka päässäni mietiskelenkin paljon asioita. Sen takia on kiva, että netissä voi keskustella ihmisten kanssa eikä kukaan edes tunnista sinua. Saa tavallaan sanoa rauhassa asioita ilman seuraamuksia. Eikä ole niin vakavaa jos sanoo tyhmästi tai ei osaakaan perustella mielipidettään  ;D Minulle keskustelupalstoille kirjoittelu on ollut sellaista, että kokeilee jäätä tikulla...Tämä voi toki ärsyttää joitain  ;D
En myöskään koe olevani niin älykäs, että voisin omalla nimelläni kirjoitella. En osaa argumentoida hyvin jne...
Sekä taustastani johtuen en edes uskaltaisi kirjoittaa oikealla nimellä, koska joutuisin pulaan jos minun nimeni ilmenisi "tälläisilla" (monilla on ennakkoluulonsa  ;)) sivuilla. Kun en edes voi sanoa ääneen, että mielestäni Perussuomalaiset on hyvä puolue.
En myöskään ole kovin poliittisesti valveutunut. Olen laiska..en jaksa useinkaan lukea lehtiä jne.  En vain ole tarpeeksi perillä asioista että voisin esittää pitäviä kannanottoja jne.
Yritän kuitenkin petrata tässä..En kuitenkaan halua kuulua nukkuvien puolueeseen.
Yöllistä jaaritusta... Mutta mielestäni on kiva kirjoitella täältä nimimerkin takaa. Nostan kuitenkin hattua niille, jotka kirjoittavat oikealla nimellään, koska se tuo tällekin foorumille "uskottavuutta" ja on kannustavaa nähdä, että on ihmisiä, jotka uskaltavat puhua maahanmuutosta omalla nimellään.

dothefake

Oikein fiksu kirjoitus, seuraa vain sivusta ja tee niinkuin sinusta tuntuu. :D
-Tytti Tuppurainen

Snuiva

Nimellä kirjoittavat voivatkin sitten miettiä asioita matkatessaan karjavaunussa karjalaan...

Jos nyt totta puhutaan niin yksin oikeudessa on mukava miettiä sitä että on oikeassa, säädetty lex random on oikeustajun sekä perustuslain vastainen, kaverit nettifoorumilla ja osa kansalaisista ovat puolellasi, virkamies ei ole koskaan väärässä ja oikeudenkäynnit ovat aina halpoja...

Ja mistäkö oikeuteen jouduit? Lainasit tilastokeskuksen tilastoa, tutkimusta, linkkasit uutiseen tai mitä näitä tuhmia juttuja nyt on.

Kimmo Pirkkala

Quote from: Snuiva on 24.05.2010, 01:11:22
Nimellä kirjoittavat voivatkin sitten miettiä asioita matkatessaan karjavaunussa karjalaan...

Jos nyt totta puhutaan niin yksin oikeudessa on mukava miettiä sitä että on oikeassa, säädetty lex random on oikeustajun sekä perustuslain vastainen, kaverit nettifoorumilla ja osa kansalaisista ovat puolellasi, virkamies ei ole koskaan väärässä ja oikeudenkäynnit ovat aina halpoja...

Ja mistäkö oikeuteen jouduit? Lainasit tilastokeskuksen tilastoa, tutkimusta, linkkasit uutiseen tai mitä näitä tuhmia juttuja nyt on.

Mielestäni luettelet tuossa juuri perusteluita miksi pitäisi ryhtyä kirjoittelemaan nimellisenä. Tarpeeksi moni kun sitä tekee, niin lainsäätäjät saavat oikeasti miettiä pitääkö tällaisista asioista pistää ihmisiä vastuuseen. Eikös me olla täällä juuri siksi että vastustetaan tätä kehitystä eikä suinkaan alistumassa kuin lampaat?

Ja siinä vaiheessa jos/kun nuo "rasistisen linkin" tekemiset kriminalisoidaan, niin eiköhän se nyt ole aivan selvä että se koskee niin nimimerkin kuin nimen takaa kirjoittavia. Ei sitä erotella. Ja kuten todettu, se henkilöllisyys on kyllä tarvittaessa esiin kaivettavissa ihan jokaisen kohdalla. Ja on kaivettukin netin kunnianloukkaustapauksissa.

Veli Karimies

Nimellähän tässä kirjoitellaan. Ei ole vielä kovin montaa kellon sekopäätä tullut huutelemaan. Pari.

Ministeri

Noin 194 000 tulosta (0,24 sekuntia) :P kun googletin oman nimen. Pelkästään facebookissa taitaa olla vajaa pari sataa samannimistä... Silloin harvoin kun olen julkisuudessa jotain sanonut omalla nimelläni, on siitä seurannut omituisia sekaannuksia ;D

Täyskaimojen takia taidan pysyä nimimerkin takana. Puhelinnumerokin on ollut salainen ties kuinka kauan kun tuli vääriä puheluita numerohaun kautta vähintäänkin riittävästi...
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi

Blogini profeetan pilakuvaoikeudenkäynnistä:

http://oikeusmurhattu.blogspot.com/

EL SID

juu, esiintykää vaan omalla nimellä ja kuvalla, niin päädytte tällaiseen videoon:

http://hommaforum.org/index.php/topic,28982.0.html