News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Blogi: Timo Soinin "ploki"

Started by Sivusta seuraaja, 03.03.2009, 08:36:55

Previous topic - Next topic

Sivusta seuraaja

En löytänyt tästä aiemmin aloitettua aihetta. Mielestäni Timo Soinin blogi nimeltä "ploki"  ;D on yksinkertaisuudessaan suositeltavaa luettavaa.

http://timosoini.fi/ploki/

Rutja

En pidä Soinin katkonaisesta kirjoitustyylistä, jossa jokainen lause on oma kappaleensa. Muutoinkin kirjoittelu tuntuu olevan varsin ympäripyöreää jorinaa tarttumatta sillä tavalla analyyttisesti aiheeseen, kuin mitä akateemisesti koulutetulta ihmiseltä voisi odottaa. Hän varmasti osaa kirjoittaa analyyttisemmin, mutta valinta kirjoittaa tuolla tyylillä  on ilmeisesti itse valittu äänestäjien (?) takia. Siksi on hieman vaikea arvostaa.

Tänään oli hieno päivä.

Perussuomalaiset on ihmiselle hyvä.

Inhimillisyys koskettaa.

Tästä on hyvä jatkaa.

:P

Alceste

Kokoelma verkkokirjoituksia ilman kommentointimahdollisuuksia ei ole blogi, vaan päiväkirja tai esseekokoelma. IMNSHO.
"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro

HaH

Oli mitä oli, ja tuli mitä tuli, niin mielummin noita Soinin juttuja lukee kuin vaikkapa Tavjaevkin jälkimmäisen puoliskon juttuja.
Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

Cettu

"Kyllä kansa tietää ja ymmärtääkin, nimittäin selvää puhetta."
"Kansa kiittelee perussuomalaisten oppositiopolitiikkaa."
"Kyllä kansa totuuden tietää."
"Kyllä kansa tietää"
"Olen varma, että Suomen kansan enemmistö on kanssamme samaa mieltä." jne.

Ärsyttävä populisti joka lässyttää kansalle.

Sivusta seuraaja

Mielestäni Soini on muista poliitikoista poiketen sen verran kansanläheinen tapaus, että tuo lyhyt ja ytimekäs tyyli "plokissaan" sopii hänelle. Yksittäisistä lauseista toki voi olla montaa mieltä, mutta itse sanoma ratkaisee. Lisäksi käsittääkseni muihin puoluejohtajiin verrattuna Soinilla ei ole takanaan suurta avustaja-armeijaa, joten ajan puutteesta johtuen tuo ploki ilmeisesti toimii lyhyenä tiivistelmänä päivän tapahtumista. Pidempiä analyysejä aiheista voi sitten lukea mistä päin internetiä tahansa. Useissa tapauksissa silti itse sanottavaa on vähemmän kuin Soinilla.

Fatman

Quote from: Rutja on 03.03.2009, 08:48:57
En pidä Soinin katkonaisesta kirjoitustyylistä, jossa jokainen lause on oma kappaleensa. Muutoinkin kirjoittelu tuntuu olevan varsin ympäripyöreää jorinaa tarttumatta sillä tavalla analyyttisesti aiheeseen, kuin mitä akateemisesti koulutetulta ihmiseltä voisi odottaa. Hän varmasti osaa kirjoittaa analyyttisemmin, mutta valinta kirjoittaa tuolla tyylillä  on ilmeisesti itse valittu äänestäjien (?) takia. Siksi on hieman vaikea arvostaa.

Lainaten Mestaria:
"Toimittajiksi ei yleensä hakeudu kaikkein kirkkain osa väestöstämme. Loputkin toimivat synapsit sammuvat viimeistään Tampereen yliopiston toimittajakoulutuksessa. Toimittajilla on selkeitä vaikeuksia ymmärtää lausetta pidempiä kokonaisuuksia, ja koska poliitikot ovat riippuvaisia toimittajista, he ovat joutuneet mukauttamaan ilmaisunsa toimittajien vastaanottokapasiteettiin. Poliitikkojen puhe koostuu kliseisistä, toisiaan seuraavista, tyhjää kumisevista fraaseista, koska heidän on rakennettava jokainen lauseensa niin, että se toimii yksinään; ts. vaikka se esitettäisiin ilman kontekstiaan, siitä ei saa revittyä irti mitään vaarallista tai kiusallista"

JP

Halleluja, veli!
Sillä Mestari on kaukaa viisas, teräväkielinen
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it on to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same, or one day we will spend our sunset years telling our children what it was once like

Jussi Halla-aho

Soinilla on välillä varsin ansiokkaita yleisönosastokirjoituksia lehdissä. Kyllä hän osaa kirjoittaa myös sivulauseita ja pitkiä kappaleita.

Plokin yhden lauseen kappaleet ovat pikemmin plokin kuin Soinin ominaisuus.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

IDA

Quote from: Jussi Halla-aho on 07.03.2009, 12:12:31
Plokin yhden lauseen kappaleet ovat pikemmin plokin kuin Soinin ominaisuus.

Aika hyvä huomio pojalta sieltä takarivissä ;)

On muuten erittäin paljon merkitystä sillä mille alustalle kirjoittaa. Tietty nopeuden ja hitauden suhde ja se miten ajattelee tekstin julkaistavaksi iskee suoraan sormiin.

Minusta koko blogien ja verkkokeskustelun idea on välittömässä sanomisessa. Eli heitetään nopeasti kehiin se mikä mielessä juuri sillä hetkellä on. Verkkohan on tila, jossa väärinajattelu korjautuu itsestään sillä, että väärä viesti yksinkertaisesti unohdetaan tai kirjoitetaan kumoon muiden toimesta.

Siinäkin mielessä nykyinen sensuurilinja on säälittävää.

John Bircher

Yleensä hoetaan Timoa, Timoa ja Timoa kun puhutaan Persujen kannattajista. Minä en oikein ymmärrä tätä, koska itse ainakin valitsin puolueen ideologian perusteella en puheenjohtajan. Sitten pitää kaikille selitellä miten en ole hirveä Soinifani. Liityin muistaakseni vähän ennen puolueeseen kuin kuulin, että Jussi aikoo mennä ehdolle persuista, joten Jussia en voi suoranaisesti syyttää.

Tuo ploki on kyllä aika kuraa. Onelinereita onlinen perään. Mikä tuon ylilyövän populismin funktio on? Isoisääni Soinin sanoma uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. Ukkini on kyllä sinikauluksinen änkyräkonservatiivi joten ehkä hänellekkin on hyvä olla tämmöisiä idoleita, kun kepu on pettänyt.
"Kaikilla ihmisillä on sama oikeus vapauteen, ja valtion tulee kohdella kaikkia samoin." -Antti Chydenius

www.jbs.org

IDA

Quote from: Frater Tovarits on 07.03.2009, 17:31:52
Tuo ploki on kyllä aika kuraa. Onelinereita onlinen perään.

Minusta ei ole. Nuo onlinerit sopivat suurempaan ja jo pitkälle ajateltuun kokonaiskuvaan.

hmiset eivät enää nykyään vain tiedä jostain Snellmanista, Burkesta ja kumppaneista mitään. Analyyttista ja ei-populistista poliittista ajattelua edustavat nykyihmiselle Matti Vanhanen ja Alexander Stubb. Mikä on nykyihmisen häpeä.

Oikaisija

Quote from: Frater Tovarits on 07.03.2009, 17:31:52
Tuo ploki on kyllä aika kuraa. Onelinereita onlinen perään. Mikä tuon ylilyövän populismin funktio on?

Pakina. Plokihan on pakinamuotoon kirjoitettu ja erittäin helppo ymmärtää.

Isoisääni Soinin sanoma uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. Ukkini on kyllä sinikauluksinen änkyräkonservatiivi joten ehkä hänellekkin on hyvä olla tämmöisiä idoleita, kun kepu on pettänyt.
Aikanaan vuosia kivääri kädessä metsässä rämpineet, sotakorvaukset maksaneet ja Suomen jälleenrakentaneet ihmiset varmasti kannattavatkin Perussuomalaisten arvoja, EU jotenkin tekee turhaksi koko itsenäisyyden puolesta taistelemisen.

Kepuhan petti jo 50 vuotta sitten. Sitä paikkaamaan Vennamo pientalonpojille puolueen perusti.
Tuossa sanoitkin jo syyn Perussuomalaisten kannatukseen, koska Kepu ei ole ainoa äänestäjänsä pettänyt puolue, Perussuomalaiset vievät ääniä myös demareilta.
Kuljen sieltä, missä aita on matalin.

weekendsoldier

Soinihan on poliitikko joten se kai kirjoittaa niinkuin poliitikot.

Torrence

Itsekin olen tuota Plokia aina enemmän tai vähemmän aktiivisesti seuraillut. Täytyy rehellisesti sanoa, että ei nuo yhden lauseen töksäytykset oikein uppoa. Varsinkin jos olen klikannut sinne Scriptasta. Uskon kyllä, että Soini osaa kirjoittaa halutessaan, mutta silti vähän ihmettelen tuota Plokin kirjoitustyyliä.

Hessu

http://timosoini.blogit.uusisuomi.fi/2010/04/20/lihansyojien-lahto/

Timo Soini ottaa kantaa demarien touhuun.
Tässä vaiheessa on hyvä muistuttaa, että vuoden 1987 SMP:n vaalitappion suurin aiheuttaja oli sosialidemokraattinen media, joka jahtasi Urpo Leppästä viikottain. Kasvotusten demarit olivat kuin pulmusia, mutta iskivät tikaria selkään median välityksellä minkä kerkesivät.

Ihan vain tulevaisuutta silmällä pitäen on hyvä muistaa, ettei historia toistaisi itseään.

Soini on oikeilla jäljillä, toivottavasti hän on huomannut myös, että meppitoveri Jaakonsaari on pahimman luokan opportunisti ja tuuliviiri. En luottaisi sentin kolikkoa rouvan vastuulle.

PS.En ollut tuolloinkaan minkään puolueen jäsen, mutta seurasin olosuhteiden pakosta hyvin läheltä Leppäsen löylytystä. Sdp:n toiminta oli hyvin helppoa, heillä oli ylivalta Ylessä yhdessä Keskustan kanssa ja molemmat puolueet toivoivat SMP:n vajoamista. Tuuppaustukea antoivat kepun ja demareiden lehdet ja HS. 

skrabb

Quote26.4.2010 20.43 | Timo Soini | Yleinen
Eurooppalainen suunnitelmatalous on kriisissä.

Suomessa naurettiin Neuvostoliiton meininkiä kylvää ja kyntää samaan aikaan sekä Karjalassa että Ukrainassa. Ja loppuhan siitä ajan oloon tuli.

Euroopan Unionissa on taloudellinen lippalakki - one size fits all. Sitä kutsutaan euroksi.

Euromaat kylvävät ja kyntävät samaan aikaan ja tuloskin on sama kuin Neuvostoliiton maataloudessa. Kysymys ei ole romahduksen tulosta vaan ajankohdasta.

Saksa kyllä pärjää, mutta Kreikka, Irlanti, Espanja ja Portugali ovat konkurssikypsiä.

Suomen herrat kiitävät kilvan Kreikkaa lainottamaan. Kaikki vanhat puolueet ja vihreät ovat kansan kupilla.

Minä en antaisi tähän Zorbakseen latin latia.

Suomi ottaa lainaa 500 miljoonaa euroa, lainatakseen sen eteenpäin Kreikalle. Pääministerin mukaan tämä on hyvä bisnes! Pistetään nyt pari muutakin maata konkurssiin, tulee vielä parempi bisnes!

Euroopan Unioni muistuttaa vuosi vuodelta edesmennyttä itäistä serkkuaan. Banaanit ja lakritsat alkavat huveta. Talousromahdus lopulta Neuvostoliitonkin manan maille vei, mutta propagandakoneisto toitotti kommunismin " saavutuksia " loppuun asti.

Parhaiten EU:ssakin toimii propaganda.

Banaanit ja lakritsat hupenevat.

EU ja euro pysyvät niin kauan pystyssä kun Saksa jaksaa maksaa.

Ei Saksakaan EU:ta sinänsä rakasta, sitä kiinnostaa 500 miljoonan ihmiset kotimarkkinat.

Suomessa vielä laajalti uskotaan euroon. Massiivinen propaganda hokee, että se on ainoa mahdollisuus. Ruotsilla ja Tanskalla on kruununsa, eikä maa ole niitä vielä nielaissut! Niin , niin, mutta se on eri asia...huutaa propaganda. Fakta on: Ei ole maa nielaissut.

Läntinen suunnitelmatalous ajaa umpikujaan.

Sitä ennen se käy sinulle kalliiksi. Sinä maksat.

Monen kotikommunistin silmät aukesivat Moskovan matkalla. Toisten kertomat faktat eivät riittäneet.

Sama tie on Eurostoliitolla edessään.

Harvainvalta ei kykyene uudistumaan, koska se haluaa pitää vallan harvoilla.

EU ei ole demokratia vaan byrokratia.

EU on ongelma, eikä ratkaisu.

Neuvostoliittoa ja Eurostoliittoa yhdistävät myös komissaarit. Onhan komission puheenjohtaja, pääkomissaari, Jose Manuel Barroso, entinen maolainen kommunisti.

Neuvostoliiton arvostelijoita nimiteltiin aikanaan äärioikeistolaisiksi. Kas kas, mikä leima on tarjolla EU-kriitikolle?... No se sama.

Neuvostoliitto pysyi pystyssä runsaat 70 vuotta, se on maksimi-ikä myös Eurostoliitolle.
http://timosoini.blogit.uusisuomi.fi/2010/04/26/eurostoliitto-ja-neuvostoliitto/
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Alkuasukas

Kreikalle olisi tullut konkka ihan drakmoillakin. Ei minkään maan talous kestä esim. 50 vuoden eläkeikää.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

JM-K

Quote from: skrabb on 27.04.2010, 08:22:12
Banaanit ja lakritsat alkavat huveta.

Jes, Timo lähetti koodatun viestin juuri minulle: banaanit ja lakritsat! Minäpäs tiedänkin, mihin tässä viitataan. Lisäksi tämä homma liittyy läheisesti nuoruuteeni.

Ehdotetaankohan sittenkin kohta vaaliliittoa? Jännäksi menee!

Ernst

Quote from: JM-K on 27.04.2010, 12:03:47
Quote from: skrabb on 27.04.2010, 08:22:12
Banaanit ja lakritsat alkavat huveta.

Jes, Timo lähetti koodatun viestin juuri minulle: banaanit ja lakritsat! Minäpäs tiedänkin, mihin tässä viitataan. Lisäksi tämä homma liittyy läheisesti nuoruuteeni.

Ehdotetaankohan sittenkin kohta vaaliliittoa? Jännäksi menee!

Banaanit ja lakritsat tulivat kahteen kertaan ---> ei vaaliliittoa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Tunkki

Timppakin tykkää Sleepy Sleeperseistä! Lisää positiivisia puolia :)

JM-K

Quote from: Tunkki on 27.04.2010, 12:32:54
Timppakin tykkää Sleepy Sleeperseistä! Lisää positiivisia puolia :)

Jep, ja biisi tietysti Idi Amin!

Tuomas2

Quote from: pelle12 on 27.04.2010, 10:30:43
Aika pitkälle Soinin linjoilla. En ole himo EU-vastustaja. Itse asiassa jätin EU-äänestyksessä ääneni antamatta, koska olin niin kahden vaiheilla 15 vee sitten.

Minä olen aina ollut pro-EU ihan siitä syystä etten ole kuvitelut näiden EU herrojen olevan ainakaan huonompia kuin kotimaiset vastaavat. Nyt näyttäisi kuitenkin että tilastoja vääristelemällä (=valehtelemalla) muutama eriävän moraalin (eriävät arvot?) omaava valtio on viemässä euroa suohon ja lisäksi suuruudenhulluudessaan EU:hun otettiin liian koyhiä & kehittymättomiä valtioita sisään.

Jos talous olisi jatkanut kasvuaan 2003-2008 vauhdilla näiden koyhien valtioiden kanssa olisi ehkä pärjätty, mutta tuo järjestelmällinen valehteleminen olisi ajanut euron nurin jossakin vaiheessa kuitenkin. Ehkä tuosta eurosta eroaminen ei olisi Suomelle niin huono vaihtoehto kun olen joskus ajatellut.
Minulla on oma omaisuus 99.5% $, PLN ja NOK eli henkilokohtaisesti euron kohtalolla ei ole kummempaa vaikutusta.

PaulR

Quote from: Tuomas2 on 27.04.2010, 14:15:37
Minä olen aina ollut pro-EU ihan siitä syystä etten ole kuvitelut näiden EU herrojen olevan ainakaan huonompia kuin kotimaiset vastaavat.

Tässä on eräitä huomioon otettavia seikkoja.

Ensinnäkin päätöksenteon keskittäminen yhä suppeammalle porukalle. Toisekseen on helpompi tehdä epämiellyttäviä päätöksiä ja säilyttää henkinen etäisyys piskuiseen pelinappulaan nimeltään Suomi.

Kolmanneksi tämä suppea porukka kykenee ruokkimaan kädestä omia kyläpoliitikkojamme, jotka niin kovasti haikailevat isojen poikien hiekkalaatikolle tekemään savikakkuja.

turha jätkä

Quote from: Alkuasukas on 27.04.2010, 10:10:10
Kreikalle olisi tullut konkka ihan drakmoillakin. Ei minkään maan talous kestä esim. 50 vuoden eläkeikää.

mitvit, piti ihan tarkistaa:

In total there are 580 jobs that the Greek government has deemed dangerous enough for the workers to take early retirement, at the age of 55 for men and 50 for women. Some of the jobs, including bomb disposal and coal mining, are obviously fairly dangerous and may warrant an early retirement but eyebrows are being raised at other occupations such as the aforementioned hairdressers and other fairly innocuous roles like television and radio presenters, who are thought to be at risk from bacteria on their microphones, and also musicians who use instruments like the saxophone, due to the strain it has on the respiratory system.

All in all 700,000 members of Greece's work force, or 14 per cent, have been promised the boon of early retirement, its national average retirement age is 61, one of the lowest levels in Europe.

http://www.whichoffshore.com/news/greece-pensions

Aika erikoinen meininki tosiaan.

Hessu

http://blogit.iltalehti.fi/timo-soini/2010/05/20/telia-demokratiaa/

Soinilta jälleen hyvä kirjoitus. Konsensus ei taida olla hänenkään mielestään se kaikkein paras tapa viedä kansakuntaa eteenpäin juuri nyt.
Vaihtoehtoja tarvitaan ja onneksi niitä alkaa löytyä Suomestakin.

Nyt olisivat vaaliliitot poikaa strategisesti tärkeillä Helsingin, Turun ja Tampereen alueilla. (+ Uusimaa?). Strategisesti tärkeitä ne ovat siksi, että yhteistyöllä (Perussuomalaiset, Muutos, KD?, muita?) saavutettaisiin optimaalinen  tulos.
Perussuomalaisten ja Muutoksen vaaliliitto olisi mannaa ainakin Hki, Tre ja Tku vaalipiireissä. Vaaliliitto saattaisi johtaa yhteen lisäpaikkaan kaikissa kolmessa piirissä. Siihen malliin näyttäisivät käppyrät tällä hetkellä.

QuoteSuomessa saa olla mitä mieltä tahansa paitsi eri mieltä.

QuoteVanhat puolueet ja niiden poliittiset ja taloudelliset myötäjuoksijat haluavat Telia-Demokratiaa; keskustellaan niin kauan, että ollaan samaa mieltä( heidän kanssaan). Pistetään kaikki tötteröhattu päähän ja kun kaikilla riittää pullaa ja mehua niin kaikki on hyvin.

Olen ymmärtänyt politiikan niin, että meillä on useampi poliittinen puolue sen vuoksi, että yhteiskunnassa on eriäviä käsityksiä siitä, mikä on hyvää politiikkaa ja kansa saa valita mieleisensä puolueen.

En halua Telia-demokratiaa.

JM-K

Quote from: Heikki Porkka on 20.05.2010, 16:33:09
Perussuomalaisten ja Muutoksen vaaliliitto olisi mannaa ainakin Hki, Tre ja Tku vaalipiireissä. Vaaliliitto saattaisi johtaa yhteen lisäpaikkaan kaikissa kolmessa piirissä. Siihen malliin näyttäisivät käppyrät tällä hetkellä.

Niinhän nuo käppyrät näyttää. Ei minulla ole ainakaan mitään vaaliliittoa perussuomalaisten kanssa vastaan.

Olli Immonen

Mukava huomata, että jossakin europarlamenttiryhmässä ajatus itsenäisten kansallisvaltioiden Euroopasta ja kansallisvaltioiden itsemääräämisoikeudesta elää yhä vahvana. Tästä hyvänä esimerkkinä Timo Soinin ryhmä Vapaa ja Demokraattinen Eurooppa, joka vastusti itsenäisten omistajakuljettajien saattamista työaikadirektiivin piiriin:

Missä EU, siellä ongelma, 18.6.2010

Olen ollut vuoden EU-parlamentin jäsen. Kokemus on ollut sanoinkuvaamaton.

Paljon tinasit, paljon pilasit, kunnes kolvisi kylmeni. Tämä oppi sopii EU:hun kuin nenä päähän.

Itsenäisten omistajakuljettajien saattaminen työaikadirektiivin piiriin hyväksyttiin parlamentissa äänin 368-301, 8 tyhjää.

Tein kaikkeni, jotta omistajakuljettajien erivapaus olisi jäänyt pysyväksi. Oma ryhmäni, Vapaa ja Demokraattinen Eurooppa, jonka työvaliokunnan puheenjohtaja olen, äänesti äänestyksessä linjani mukaisesti ( äänin 26-1).

Itsenäisiin ammatinharjoittajiin ei tällä hetkellä kohdisteta millään alalla työaikarajoituksia. Mahdollisuus päättää vapaasti omista työajoistaan kansallisen lainsäädännön asettamissa rajoissa on yksi itsenäisten ammatinharjoittajien erioikeuksista. Kyseinen vapaus on säilytettävä kaikilla aloilla.

Mihin asia sitten ratkesi? Euroopan kokoomukseen eli suureen sekoomukseen. Euro-kokoomus on parlamentin suurin ryhmä, jolla ei ole mitään linjaa yrittäjyyden suhteen. Ryhmä hajosi äänestyksessä kuin Hujasen paska. EU:n nettosaajamaiden kokoomuslaiset ratkaisivat asian liittymällä punavihreään rintamaan.

Hyvä sitä on taas Pohjoista Eurooppaa ja Saksaa lypsää ja samalla tuhota kasvun ja yrittämisen edellytyksiä.

Tämä tapaus osoitti EU:n päätöksenteon sattumanvaraisuuden. Puolesta ja vastaan voidaan aina perustellusti olla. Tässä asiassa Ranskan johdolla leivottiin paketti, johon nettosaajamaat saatiin mukaan. Rakennerahastoista löytyy vastaus. Puolta vaihtaneet, yllätys yllätys, Espanja, Kreikka ja Portugali saavat palkkansa taas jollakin erityisedulla tai avulla. Näin toimii EU! Ja pohjoisen hönö maksaa!

Olen tyytyväinen siihen, että oman ryhmäni italialaiset ja kreikkalaiset äänestivät itsenäisen omistajakuljettajan puolesta, vaikka heillekin seireenit lauloivat. Heidän tukensa , samoin kuin muun ryhmäni tuki, oli minulle, työvaliokunnan puheenjohtajana ja asiassa aktiivisesti töitä tehneenä, tärkeää. Turpaan tuli, mutta ei omilta!

EU-Parlamentin vallan kasvu luo ja tuo vielä montä ikävää yllätystä.

Missä EU, siellä ongelma. Kokenut kaiken tietää ja vaivainen kaiken kokee.

Silti. Itsenäisyyden asia ei vanhene koskaan! EU-politiikasta tulee seuraavissa eduskuntavaaleissa pitkään aikaan kunnon vaaliteema.

Perussuomalaiset ei olisi noussut merkittäväksi puolueeksi noudattamalla EU:n työaikadirektiivejä. Nousu on tehty työllä; iltaisin, viikonloppuisin, silloin kun tarvetta on ollut. Kesälomien, ja pääministerin kuherruskuukauden jälkeen, alkaa arki.

Kesäloma on parasta Suomessa, mutta jos ulkomaille aiot; Tule lomalle Kreikkaan – rahasi ovat jo täällä!

Lähde: http://timosoini.fi/2010/06/missa-eu-siella-ongelma-2/

Hessu

Timo Soini kirjoittaa varsin mainiosti uudessa bloggauksessaan.

http://blogit.iltalehti.fi/timo-soini/2010/08/19/pari-sanaa-budjetista-ja-slovakiasta/

Blogissa sivutaan hiukan myös maahanmuuttoa ja kehitysapua. Kreikka-pakettiakin tarkastellaan hieman uudesta näkökulmasta.

Kaikki Soinin esittämät mietteet osuvat maaliin.

Tällä kertaa tehtiin todellinen vaalibudjetti. Täysin vastuutonta toimintaa vaalitappion pelossa.

Kolmen broilerin (Katainen, Kiviniemi, Sinnemäki) esiintyminen budjetin tiedotustilaisuudessa oli koomista katsottavaa. Puheiden asiasisältö ja puhujien  ruumiinkieli olivat irtautuneet eri planeetoille.

QuotePari sanaa budjetista ja Slovakiasta.

Hallitus hyrisee (itse)tyytyväisyyttään.

Se on itse repinyt budjettiinsa aukon, jota paikataan energiaveroja korottomalla. Tämä iskee kaikista kipeimmin pieni- ja keskituloisiin ihmisiin.

Valtiovetoinen kustannustason nostaminen on hölmöläisten hommaa. Inflaatio kiihtyy, ostovoima hiipuu ja paine kilpailukykyä rapauttaviin palkkaratkaisuihin kasvaa.

Maakaasua esiteltiin  muutama vuosi sitten puhtaana ja edullisena energiana. Ei esitellä enää.

Turpeen käyttöä puoltaa kolme seikkaa, eikä niistä yksikään ole puhtaus.
Ne ovat 1) huoltovarmuus 2) aluepolitiikka 3) työllisyys

Kannatan turpeen käyttöä osana Suomen energiapolitiikkaa.

Vihreä verouudistus on humpuukia; ei ole olemassa vihreitä, sinisiä tai punaisia veroja, on vain veroja, jotka Sinä maksat!

Työllisyysmäärärahojen supistaminen, kun maassa on 300 000 työtöntä, on kylmäsydämistä kamreeripolitiikkaa. Nuoriso- ja pitkäaikaistyöttömyys tulee taloudellisesti, sosiaalisesti ja inhimillisesti kalliiksi.

Budjetista löytyy paljon karsittavaa, kun halua on; Kehitysavusta voi ottaa 250 miljoonaa, Venäjän lähialue"yhteistyöprojektit", maahanmuuton kustannukset, suurvalta Britannialle maksettavat EU-jäsenmaksuhelpotukset, puoluetuet, Kreikka-paketit, muutamia mainitakseni ovat Perussuomalaisten karsintalistan kärjessä.

Perussuomalaisten eduskuntaryhmä käsittelee budjettiesitystä kesäkokouksessaan Porvoossa maanataina 30.8. Sieltä meikäläinen lähtee Brysseliin; Pimeyden ytimeen.

Pyrsselistä mieleeni muistui mainio maa ; Slovakia. Yksi ryhmätoverinikin on Slovakiasta.

Slovakian parlamentti hylkäsi oman osuutensa ns. Kreikka paketista. Tämä ei Suomessa valtiovarainministeri Jyrki Kataisen mielestä olisi ollut edes mahdollista. Ja Keskustan, vihreiden ja RKP:n enkelikuoro säesti. Kristillisten mielipiteestä ei saanut mitään selvää.

Perussuomalaisten näkyvästi vastustaessa posketonta Kreikka-pakettia SDP ja Vasemmistoliitto asettuivat samalla linjalle. Tästä Katainen hiiltyi toden teolla.

Slovakian esimerkki todistaa vastaansanomattomasti, että sama olisi ollut mahdollista Suomessakin, kuten koko ajan olen sanonut. Valta oli Eduskunnalla.

Nyt voimme henkeä pidätellen odottaa miten Slovakian käy.

1) Nielaiseeko maa Slovakian?

2) Kostaako EU julmasti Slovakialle?

3) Pistetääntö Slovakian parlamentti äänestämään uudestaan, kuten Irlannin kansa pistettiin äänestämään uudelleen sanalleen samasta perustuslakisopimuksesta.

Tässä on vielä hyvä muistaa, että Slovakian Parlamentti oikeastaan ainoana noudatti EU:n omia sääntöjä, joka kieltää toisen EU-maan rahallisen avustamisen.

Nooh. Lainastahan se on kyse. Voihan humanterille rahaa antaa " lainana " tietäen, ettei sitä takaisin saa. Lahja se on, muka velka, jota ei edes odoteta takaisin.

Olemmeko me vielä niin orjasieluista kansaa, että me alistumme siihen, että ahvenien perkaaminen kalakukkoihin rantakivillä on kiellettävä?

Suomi kulkee EU-kokouksissa valtion Visa-kortti taskussa; kyllä me maksetaan, kun vaan päästään samaan pöytään...olemaan hiljaa.

Sivusta seuraaja

QuoteVauhtia ministeri Brax

Oikeusministeri Tuija Braxia ei voi korkeasta profiilista moittia.

Vaalikauden kalkkiviivoilla voi jo kysellä tulosten perään.

Kysyn minäkin: Missä viipyy vaalilain uudistaminen?

Olin mukana Lauri Tarastin johtamassa oikeusministeriön työryhmässä, jossa päästiin siedettävään kompromissiin.

Käytännössä vain SDP haraa vastaan.

Miksi vihreä ministeri vätystelee ja viivyttelee asian läpiviennissä? Esittelevällä ministerillä on hallituksen ja kolmen oppositiopuolueen tuki.

Onko SDP onnistunut lyömään vaaliuudistuksen jäihin osana kompromissia, jossa vanhat puolueet leikkaavat tasavallan presidentin valtaoikeuksia?

Uudeltamaalta valitaan 35 kansanedustajaa, se on noin tuplasti enemmän kuin Etelä-Savosta, Pohjois-Karjalasta ja Lapista yhteensä!  Uudellamaalla äänikynnys on

selvästi alle kolme prosenttia ja näissä pienissä vaalipiireissä n 14 prosenttia.

Epäkohta on räikeä ja äänestäjän kannalta kohtuuton.

Perussuomalaiset tekivät linjapäätöksen ja lähtevät kaikissa vaalipiireissä vaaleihin omalla täydellä ehdokaslistalla ilman vaaliliittoja. Meillä on läpimenomahdollisuus jokaisessa vaalipiirissä.

Vaalilain muuttaminen on hyväksyttävä kahdessa Eduskunnassa. Tuija Braxilla on nyt mahdollisuus tehdä historiaa ja olennaisilta osin korjata epäoikeudenmukaista vaalilakia.

Nyt punnitaan vihreän ministerin vaikutusvalta ja selkärangan pitävyys.

Vihreällä ministerillä on tässä asiassa ja siis kerrankin Perussuomalaisten tuki. Kelpaako se?

Jos Tuija Braxilla kantti kestää , hän saa esityksen läpi. Vanhat puolueet eivät julkisuudessa pysty torjumaan ilmiselvästi tarpeellista uudistusta.

Miten on Tuija Brax? Teetkö historiaa vai oletko historiaa?

http://blogit.iltalehti.fi/timo-soini/2011/01/15/vauhtia-ministeri-brax/