News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-09-23 US : Ghettoja Suomeen? – ”Todellinen uhka”

Started by kuhlmey, 23.09.2011, 14:27:24

Previous topic - Next topic

kuhlmey

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/116056-ghettoja-suomeen-%E2%80%93-%E2%80%9Dtodellinen-uhka%E2%80%9D

poimintoja,
Quote- Ghettoutuminen on liian rankka sana tässä vaiheessa, mutta eritytymiskehitystä on nähtävissä. Huono-osaisuus kasaantuu ja tämä uhka on otettava tosissaan, Kiuru sanoo.
QuoteMyös kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto (vihr.) kertoo tänään blogissaan olevansa huolissaan eriytymisilmiöstä. Alueiden eriytyminen on hänen mielestään pysäytettävä paitsi asuntopolitiikalla myös verotuksella ja sosiaalipolitiikalla.
QuoteMinisteri Kiurun mukaan kyseessä on monia ministeriöitä koskettava asia, jossa tarvitaan poikkihallinnollinen ohjelma. Huono-osaisuuden kasautumiseen vaikuttavat asuntopolitiikan ohella myös muun muassa kotouttaminen ja työttömyys. Asuntopolitiikassa ongelmaan puututaan kaavoituksella ja sosiaalisen asuntotuotannon päätöksillä

Oops, mikäs sana se sinne lipsahti? Perunanenäenklaavien kotoutus?
Maahanmuuttopolitiikalla ei toki voida mitenkään vaikuttaa, maahanmuutto on luonnonvoima.

qwerty

UHKA?

Tämä mikään uhka ole. Virheiden ja kommunistien kannattajat rynnivät rasistien tyhjiksi jättämiin monikulttuurisiin asuntoihin.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Jouko

Ei ole todellakaan mikään uhka jos otetaan järki käteen. Sitähän tässä ollaan paasattu. Lopetetaan se mokutus ja mennään aikoja koeteltuun siirtolaispolitiikkaan. Siinä se itu.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Jaska Pankkaaja

Kyllä valtapuolueet ovat kiitettävästi pitäneet huolen siitä että suurin osa asuma-alueista on suolattu kotimaisilla mölypettereillä ja varsinaisilla Kultamunilla. Bättretalandefolkille ja oikeasti varakkaammille on sitten omat paskasakista vapaat alueensa.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Mursu

Huono-osaisuuden keskittymistä tietyille alueille on tapahtunut aina. Ennen ei puhuttu mistään ghetoista. Miksi ei?  :) Mikä on ratkaisu tähän ongelmaan? Sekoitetaan kaikki asuinalueet rakentamalla omakotitalot ja vuokrakasarmit vieri viereen? Vaikka minä olen sosiaaliturvan ym. kannattaja, uskon vakaasti, että ihmisellä on oikeus käyttää varallisuuttaan elämänsä parantamiseen. Eräs merkittävin keino on valita asuinalueensa. Valtion tehtävä ei ole kohtuuttomasti puuttua tähän. Se olisi kuin määrättäisiin että sisäfileen sekaan pitää tunkea kassleria, ettei rikas voi syödä liian hienoa ruokaa.

ElinaElina

Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Ahmatti

Itse ostin tässä muutama kuukausi sitten huoneiston Jyväskylän Laajavuoresta. Paikkakuntalaiset tietävät asuinalueen rauhalliseksi ja ...krhm... "Impiwaaramaiseksi".

Oli ihana yllätys, kun kaavoituksella halutaan aloittaa tämänkin alueen rapauttaminen. Nimittäin JVA rakennuttaa uuden fantsun vuokrakämpän Laajavuorentien alkuun. Oli kiva aloitus sen aamun työmatkalle huomata tuo työmaakyltti.

Arvuutellaanpa hetki kenellä on varaa tulla vuokralle kyseiseen kerrostaloon...

MoonShine

Quote from: ElinaElina on 23.09.2011, 21:43:12
Tässä mamu-free zonessa pikkumökki:
http://www.etuovi.com/kohde/869547

Tontti on sopivan kokoinen. Paljonkohan olisi hyyskien purkukustannukset?
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

DuPont

Quote from: Mursu on 23.09.2011, 21:29:33
Huono-osaisuuden keskittymistä tietyille alueille on tapahtunut aina. Ennen ei puhuttu mistään ghetoista. Miksi ei?  :) Mikä on ratkaisu tähän ongelmaan? Sekoitetaan kaikki asuinalueet rakentamalla omakotitalot ja vuokrakasarmit vieri viereen? Vaikka minä olen sosiaaliturvan ym. kannattaja, uskon vakaasti, että ihmisellä on oikeus käyttää varallisuuttaan elämänsä parantamiseen. Eräs merkittävin keino on valita asuinalueensa. Valtion tehtävä ei ole kohtuuttomasti puuttua tähän. Se olisi kuin määrättäisiin että sisäfileen sekaan pitää tunkea kassleria, ettei rikas voi syödä liian hienoa ruokaa.
Pitkälti samaa mieltä. Erilaistuneita kaupunginosia on ollut kutakuinkin yhtä kauan kuin kaupungistumistakin. Tuskinpa siellä esihistorian Babylonissakaan kaikki kaupunginosat edustivat aivan samaa elintasoa. Veikkaisin tuloerojen olleen nykyistä vähän suurempiakin.

Kysymys sinänsä on kuitenkin vaikea. Ei ole kenenkään etu, että alueelliset hyvinvointi- ja tuloerot kasvavat suuriksi, mutta on samalla hölmöä yrittää täysin estää asuinalueita eriytymästä. Jokainen, aatteestaan riippumatta, asuu mieluummin "hyvällä" kuin "huonolla" alueella, vihreät naisetkin. Eriytymistä on mahdotonta välttää, mutta jossain määrin sosialipoliittisia keinoja tulee käyttää eriytymisen lieventämiseksi.

SSampsa

Quote from: Ahmatti on 23.09.2011, 22:00:48
Itse ostin tässä muutama kuukausi sitten huoneiston Jyväskylän Laajavuoresta. Paikkakuntalaiset tietävät asuinalueen rauhalliseksi ja ...krhm... "Impiwaaramaiseksi".

Oli ihana yllätys, kun kaavoituksella halutaan aloittaa tämänkin alueen rapauttaminen. Nimittäin JVA rakennuttaa uuden fantsun vuokrakämpän Laajavuorentien alkuun. Oli kiva aloitus sen aamun työmatkalle huomata tuo työmaakyltti.

Arvuutellaanpa hetki kenellä on varaa tulla vuokralle kyseiseen kerrostaloon...

Otan osaa! Olisit sijoittanut rahas vaikka lutakkoon. Sepä taitaa olla ainoa alue tässä kylässä mikä säilyy asiallisena seuraavat 10 vuotta. Terveiset kuokkalasta!  ;D