News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Nuorisomarkkinointia; Miten maahanmuutto muuttaa markkinointia ja viestintää?

Started by blackbird, 05.05.2010, 10:51:43

Previous topic - Next topic

blackbird

Miten maahanmuutto muuttaa markkinointia ja viestintää?

Ohessa muutamia lainauksia ja tiivistelmä nuorisotutkimusta tekevän 15/30 Researchin Markus Keräsen Powerpoint-esitelmästä. Presessä käsitellään maahanmuuttajanuoria uutena markkinointisegmenttinä, jolle tulee puhua uudella tavalla.

http://www.openinsightspace.com/2010/05/miten-maahanmuutto-muuttaa-markkinointia-ja-viestintaa/

Lainauksia:
Quote
Uusi merkittävä segmentti

...maahammuuttajien ymmärtäminen saattaa kuitenkin olla järkevää, jotta heitä ei lähtökohtaisesti suljeta ulkopuolelle.

Maahanmuuttajataustaisten kohderyhmien ymmärtäminen voi olla portti kansainvälisille markkinoille. Esimerkkinä Muxlim.

Erityisyys ja rikkaus

Perinteinen suomalaisuus viestinä ei puhuttele tulevaisuuden Suomessa välttämättä kaikkia kuluttajia.

Ilmiöitä:
imHalal-hakupalvelin muslimeille
Muslimeiden tarpeet huomioon ottava hakukone, joka suodattaa hakutuloksista kielletyt aiheet pois.

OnePure line
Muslimeille suunnattu ihonhoitosarja, joka ei sisällä alkoholia tai siasta lähtöisin olevia ainesosia. Perustajan ideana tarjota naisille ihonhoitotuotteita, jotka arvostavat käyttäjänsä vakaamusta.

ICTunes
Musiikkisivusto jonka kautta voi ladata islam-vaikutteista musiikkia ja audiovisuaalista aineistoa.

KETÄ HE OVAT?
Ovatko he tulevaisuuden työvoimavajeen ratkaisijoita?

Maahanmuutto ei ole yksisuuntainen tai irrallinen kehityskulku vaan se muokkaa myös kantaväestön asennemaailmaa. Lisääntyykö kasvavan maahanmuuton seurakusena myös suomalaisen kulttuurin ja perinteiden, omien juurien arvostus sekä kysyntä tulevaisuuden entistä monikulttuurisemmassa Suomessa?


Tiivistelmä:
1. Tulevaisuudessa joka viides kuluttaja maahanmuuttajataustainen?
2. Älä sulje ulkopuolelle
3. Portti maailmalle
4. Ymmärrä kulttuurisen identiteetin merkitys ja kunnioita sitä
5. Maahanmuuttajat luovat ilmiöitä ja trendejä
6. Pekkä maahanmuuton mahdollisuus vaikuttaa kantaväestön asenteisiin
7. Sitouta tulevaisuuden työntekijät nyt
8. Älä oleta, että tavoitat maahanmuuttajataustaiset kuluttajat suomalaisen median avulla
9. Ole suosittelemisen arvoinen
10. Tee ensin kotiläksyt huolella - tutustu maahanmuuttajiin