News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Vuosienkin päästä jauhetaan sitä ja samaa. Miten orientoitua tietäessään.. mutta

Started by Paavom, 02.05.2010, 01:05:38

Previous topic - Next topic

Paavom

Suomalaisessa politiikassa on muutama erittäin ongelmallinen epäköhta.
Yksi, mutta vain yksi, on maahanmuutto.. Siis Suomeen.
Ja suunnaton epäkohta onkin.

Entäs ne/niitä muut/muita?

1. Eläkkeet? Ketkä hallinnoi eläkemassoja hallinnoi Suomea. ja piste.
   Entäs jos: Olisikin mahdollista duunaritasolla VALITA eläkekassansa? Eläkevakuutuksensa, tai jopa hajautettuna, eläkekertymä-määreensä. Amerikkalaiseen malliin, mutta laeilla hajautettuna. Duunari saisi itse KILPAILUTTAA eläkeyhtiönsä (lue: EläkeVAKUUTUSyhtiönsä). Ilmarisisisiset saisivat kyytiä.

Saisi valita muutamasta, tahi peräti koota kokonaisuuden. Tottakai hajautettavuus olisi pakollista.. Mutta muutama kymmenen vuotta. Saisi tehdä painotustaan rahoituksen rahoitukselle.. Tahi hajautettu osakkeisuus. Mitä kaikkea kilpailutettu eläkerahoitus tarjoaakaan.
Helvetti paremman tuoton.

Suomalainen peruskoululainen on koulutetumpi kuin keskiarvo alle kolmeneljännes maailmasta. Miksei meissä, duunareissa, ole kykyä kilpailuttaa HENKILÖKOHTAISESTI omaa eläkettään? Työnantajahan maksaa tietyn prosentin no matter what (itse olisin valmis tiputtamaan 10% työnantajamaksuista sillä että saisin kilpailuttaa eläke"vakuutukseni").

Homma haluaa irtisanoutua rasismista. Hyvä niin. Modet kokevat että pienienkin virstanpylväiden aikaansaaminen on ansiollisempaa kuin pelkkä valtamedia.

Totta.

Homman ongelma on se että kun oikeasti suuret logisbarometriset ketjut on lopetettu (esim. "mitä Islam on") niin jäädään tavallaan tuleen makaamaan. Lässytellään joistain yksittäistapauksista niin ettei "ulkopuolinen" ymmärrä kontekstia.
Välillä tuntuu että se on itseisarvo.

2011 on ihan VITUN OIKEASTI tärkeät vaalit.

Olisi oleellista että ns. Perustieto.. Fakta.. Olisi Hommassa ulottuvilla, korkeintaan muutaman klikin päässä.

"No katotaan tää Homma nyt ku siitä on sit puhuttu".. Ihmeen sekava. Mistä ne jauhaa (Homma-kieli).

Saatana. 2011 on oikeasti mulle ainakin tosi oleellinen virstanpylväs.

Miksi vitussa mä tekisin enää tän maan takia mitään?
Anteeksi mutta olen fundamentalisti. Kaikessa. Perheettömänä voi tehdä ihmeitä.
Valtiomiestaidon tärkein tehtävä on ehkäistävissä olevien ongelmien torjuminen ennalta.

(Enoch Powell, Iso-britannia, puhe 20.04.1968)

Juha J.

Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

MW

Quote from: Paavom on 02.05.2010, 01:05:38
2011 on ihan VITUN OIKEASTI tärkeät vaalit.

Olisi oleellista että ns. Perustieto.. Fakta.. Olisi Hommassa ulottuvilla, korkeintaan muutaman klikin päässä.

Onhan ne. Enkä minäkään tärise luottamuksesta JM-K:n ja muutoksen porukan kykyihin, mutta mitä muuta minulla on?

Äänestämällä konsensusta äänestää mariaanien hautaa, jumalauta. Nyt pakka sekaisin, jako, ja ryhtiä.

Ari-Lee

Kesti vuosikymmeniä päästä maailman huipulle koulutustasossa ja huippuosaamisessa, kansallisvaltiona, maailmankartalle. Nyt "tasavallan" (vitu mikä vitsi) plesidentti yhdessä mokutusjallituksensa kanssa ajaa kaiken alle lähtöpisteen paskaan ja reikkaan ja kukaan ei tee mitään, paitsi Muutoslaiset ja Hommalaiset, noh, Persut mainitaan ok.
Vielä ei kaikkea ole menetetty mutta paljon kylläkin. Tappiomielialaa ei saa potea tässä (Muutoksen) nousukiidossa.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Paavom

Quote from: Ari-Lee on 02.05.2010, 02:07:47
Kesti vuosikymmeniä päästä maailman huipulle koulutustasossa ja huippuosaamisessa, kansallisvaltiona, maailmankartalle. Nyt "tasavallan" (vitu mikä vitsi) plesidentti yhdessä mokutusjallituksensa kanssa ajaa kaiken alle lähtöpisteen paskaan ja reikkaan ja kukaan ei tee mitään, paitsi Muutoslaiset ja Hommalaiset, noh, Persut mainitaan ok.
Vielä ei kaikkea ole menetetty mutta paljon kylläkin. Tappiomielialaa ei saa potea tässä (Muutoksen) nousukiidossa.

Anders Chydenius sanoi jotain joskus tuottajista ja tuotannon saajista.. Mites se nyt sitten menikään.

Homma on avautumisreitti. Riitti.

Kun realiteetit eivät mene läpi on jokseenkin surkuhupaisaa keräillä "palasia taivailta". Kiitos siitä kuitenkin mm. possulle, Keravalle ja kaljalan Hompanssille.

Sananen aiheesta:

On tärkeää että tärkeimpiä viestiketjuja "pidetään elossa" muutama kuukausi ennen vaaleja.

Jotta viimeisimmäksi päivitetyt sisältäisivät jotain muutakin kuin yksittäisiä uutisia.. Silloin.

On erittäin tärkeää näyttää kansalle viestiketjuja joista kykenevät nopeasti ristiinpuntaroimaan. Tulkitsemaan moninaisesti.

Itse koen hieman "fox-hole -väsymystä" täällä.

Islam ei ole muuttunut sitten Homman perustamisen. Islamisaatio ei ole muuttunut sitten Homman perustamisen.

Vittu kun itsekin olisin osannut olla lukematta, ja ristiin tulkita. On raskasta olla oikeassa kun valtaosa ei halua kuulla totta.

Kuka sen kertoisi? Ehkä se pitää löytää itse.

Olisiko sen löytämisen helpottamisessa mahdollisuuksia meillä/teillä?

Nim. Yks. v. assu-ukko joka menee taas kaudeksi rakentamaan sitä 80%+(lopullista)veroastettaan.
Valtiomiestaidon tärkein tehtävä on ehkäistävissä olevien ongelmien torjuminen ennalta.

(Enoch Powell, Iso-britannia, puhe 20.04.1968)

törö

Eläkkeet? Ketkä hallinnoi eläkemassoja hallinnoi Suomea. ja piste.
   Entäs jos: Olisikin mahdollista duunaritasolla VALITA eläkekassansa? Eläkevakuutuksensa, tai jopa hajautettuna, eläkekertymä-määreensä. Amerikkalaiseen malliin, mutta laeilla hajautettuna. Duunari saisi itse KILPAILUTTAA eläkeyhtiönsä (lue: EläkeVAKUUTUSyhtiönsä). Ilmarisisisiset saisivat kyytiä.

Saisi valita muutamasta, tahi peräti koota kokonaisuuden. Tottakai hajautettavuus olisi pakollista.. Mutta muutama kymmenen vuotta. Saisi tehdä painotustaan rahoituksen rahoitukselle.. Tahi hajautettu osakkeisuus. Mitä kaikkea kilpailutettu eläkerahoitus tarjoaakaan.
Helvetti paremman tuoton.

"Vapaassa maailmassa" on jo kokeiltu tuota ideaa ja tulokset ovat olleet loistavia, tosin muille kuin eläkesäästäjille. Jos eläkesäästäjä ei ahneuksissaan hassaa rahojaan liian suuria riskejä ottaviin rahastoihin niin keinottelijat ja nurkanvaltaajat kyllä keksivät keinot keplotella rahat itselleen.

Jenkeissä on tämän(kin) talousromahduksen jäljiltä runsaasti säntillisiä eläkesäästäjiä, joilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin painaa duunia niin kauan kuin terveys kestää. Sen jälkeen on luvassa sosiaalitukien varassa kituuttamista. Tämä ei koske vain asuntovaunuissa eläviä juntteja vaan joukossa on paljon korkeasti koulutettua väkeä, jopa taloustieteilijöitä.

Itse en missään tapauksessa haluaisi antaa eläkemaksujani vapaiden markkinoiden huomaan, koska tyhmyys, ahneus ja epärehellisyys.

Harri Eerikäinen

Miksi vitussa mä tekisin enää tän maan takia mitään?
Anteeksi mutta olen fundamentalisti. Kaikessa. Perheettömänä voi tehdä ihmeitä.

Kun on perhettä niin on tosiaan vaikeampaa mutta ei toki mahdotonta tehdä radikaaleja muutoksia. Kun 30 vuotta verokirjaduuneja tehneenä käteen jää asunto- ja muiden lainojen jälkeen noin toimeentulotukinormin verran käyttörahaa, ja velkaa riittää eläkeikään saakka, tulee väkisinkin mieleen että työnteko ei ole hirveän kannattavaa. Ehjät ja uudet vaatteet, kännykät, lautasantennit, lastenvaunut ym. näkyy ihan hyvin saavan ilman mitään duunejakin, ja kyllä kauppakasseissa näkyy olevan ruokaakin. Ja se ilmainen ja riittävän tilava asuntokaan ei maksa täällä kaikille mitään.

Kun kaupunkiorganisaatiossa työn tekeminen hyvin ja ohjeiden mukaan ovat valitettavan usein pahassa ristiriidassa keskenään, niin pakkohan se on alkaa viidenkymmenen ikävuoden rajapyykin lähestyessä jo lopettelemaan pään lyömistä seinään vanhalla tavalla. Kirjoittelin siitä blogiini tekstin "Byrokratian osakilpailuvoitto".

Onneksi ihmismieli on ehtymätön keksiessään uusia keinoja pään seinään lyömiseksi. Ja onneksi kovinkin seinä tai muuri lopulta murtuu, kun riittävän moni lyö otsansa tarpeeksi kauan suunnilleen samaan kohtaan. Tästä on hyvä jatkaa.