News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Soinin vappupuhe Kouvolassa

Started by Ernst, 01.05.2010, 11:29:05

Previous topic - Next topic

Ernst

Seurasin puheen enkä esittänyt kysymystä, onko Timo poliitikkona psykopaatti vai tomppeli  ;) Näinhän hän on itse luonnehtinut tulevaisuuden poliitikkojen kahta perustyyppiä...

Itse puhe oli täyttä asiaa. Erityisesti Soini painotti ns. pienasiatasolla omaishoitajien aseman eli toimeentulon turvaamista. Olen samaa mieltä.

Koko puheen virallinen osuus on videolla.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Lentomestari

Quote from: M on 01.05.2010, 11:29:05
Seurasin puheen enkä esittänyt kysymystä, onko Timo poliitikkona psykopaatti vai tomppeli  ;) Näinhän hän on itse luonnehtinut tulevaisuuden poliitikkojen kahta perustyyppiä...

Itse puhe oli täyttä asiaa. Erityisesti Soini painotti ns. pienasiatasolla omaishoitajien aseman eli toimeentulon turvaamista. Olen samaa mieltä.

Meinasin ihan piakkoin lähteä Imatralle kuuntelemaan tätä puhetta, joka epäilemättä on samaa tekstiä.

Ernst

Quote from: Lentomestari on 01.05.2010, 12:33:06

Meinasin ihan piakkoin lähteä Imatralle kuuntelemaan tätä puhetta, joka epäilemättä on samaa tekstiä.

Anti mennä vaan! Ihan viihdyttävä ja hyväkin puhe! Ja jos Timolle huutelee, kyllä hän inspiroi käsikirjoituksen päälle lisää...

Lentomestari

Quote from: M on 01.05.2010, 13:10:15
Quote from: Lentomestari on 01.05.2010, 12:33:06

Anti mennä vaan! Ihan viihdyttävä ja hyväkin puhe! Ja jos Timolle huutelee, kyllä hän inspiroi käsikirjoituksen päälle lisää...

Käyty on. Soini on todellakin viihdyttävä puhuja, tempasi puoli tuntia tiukkaa tekstiä ilman mitään papereita, "anteeksi" Vanhanen ei pysty puhumaan papereiden kanssakaan, koska paperit olisi kuitenkin unohtuneet johonkin. Vanhanen, Katainen ja Brax saivat kukin oman ansaitun osansa. Kreikka sai koko kupillisen, kuten eurostoliitto yhteisestikin. Ihan asiatekstiä, jossa oli pikku piikki varattuna Kreikalle vähän joka koloon, ainoa poliitikko jota hiukan kehuttiin oli ruoholheinäluoma. Soini kuuluu kyllä ansaitusti "moottoriturpa" kategoriaan.

Huono sää epäilemättä verotti yleisöä, vaan tietenkin vähälukuisen kansan keskuudesta löytyi se vappuörvelö joka tiesi kaiken ja halusi huutaa Soinin kanssa kilpaa, myötähäpeä vaivasi hiukan, mutta Timo "hoiti kotiin" tämän pellen. Jurriset ohikulkijat välillä heitti kehut Soinille, olihan Vappu.

-----lentomestari-----
    Muutoksen miehii

Kallioinen Käsi

Viime vuonna Soini heitti timanttisen puheen Kivenlahdessa, vaikka itselläni oli suussa kitkerä maku Jussin kohtelusta. Soini puhui hyvin EU:n haasteista etenkin ympäristönsuojelun saralla, joten pointsit Soinille. Heitti hyvän puheen ilman papereita silloinkin!

Sinna

Mie yritin sillä silmällä tsuumata hommalaisia, mutta en pongannut ainuttakaan.
En ole itse nähnyt aiemmin Soinia livenä, joten katselin vähän toisella silmällä.
Ihan asiaa sieltä tuli, täydeltä laidalta. Ainut mitä ei käsitelty lainkaan, oli mamu-asiat. Kyselin piirin porukoilta, että onko liian arka aihe keskusteltavaksi. Vastaukseksi sain, että antaa muiden nyt jutella heidän agendojaan ja hämmentää soppaa ;D. Lisäksi olivat sitä mieltä, että aihe on kulunut.
Pyysin myös Jari Lindsrömiltä ja Raul Lehdolta kyllä/ei vastausta kuohunnan alla olleeseen kysymykseen: Onko hyväksyttävää, että Persun jäsen täyttää Muutos 2011 kannattajakortin.
Suora vastaus: Ei

Taisi puhe olla niin vakuuttava, että Nukkumatti nouti klo 19. Vai olisiko syy kuitenkin ollut punaviinin?

ps. Keskustan kahviteltassa ei myskään vaivannut väenpaljous.

KJ

QuoteLainaus

Hommalainen on kuin Mustanaamio: hän on kuin kuka tahansa meistä (paitsi että kalsarit ovat housujen alla näkymättömissä, mutta muuten kuin kuka tahansa meistä).

QuotePyysin myös Jari Lindsrömiltä ja Raul Lehdolta kyllä/ei vastausta kuohunnan alla olleeseen kysymykseen: Onko hyväksyttävää, että Persun jäsen täyttää Muutos 2011 kannattajakortin.

Aika outoa. Ajatus, että Persujen jäsen olisi itsenäiseen ajatteluun kykenemätön yksilö, joka tarvitsee ohjeistusta Jarin ja Raulin tapaisilta yksilöiltä, on jokseenkin kestämätön. Minä täytän minkä tahansa wannabe-puolueen kannattajakortin, jos vaan joku kysyy, koska mikä tahansa lisä Suomen poliittiseen kenttään on aina hyväksi.
What would Gösta Sundqvist do?

Juha Päivärinta

Quote from: Sinna on 02.05.2010, 07:24:37
En ole itse nähnyt aiemmin Soinia livenä, joten katselin vähän toisella silmällä.
Ihan asiaa sieltä tuli, täydeltä laidalta. Ainut mitä ei käsitelty lainkaan, oli mamu-asiat. Kyselin piirin porukoilta, että onko liian arka aihe keskusteltavaksi. Vastaukseksi sain, että antaa muiden nyt jutella heidän agendojaan ja hämmentää soppaa ;D. Lisäksi olivat sitä mieltä, että aihe on kulunut.
Pyysin myös Jari Lindsrömiltä ja Raul Lehdolta kyllä/ei vastausta kuohunnan alla olleeseen kysymykseen: Onko hyväksyttävää, että Persun jäsen täyttää Muutos 2011 kannattajakortin.

Taisi puhe olla niin vakuuttava, että Nukkumatti nouti klo 19. Vai olisiko syy kuitenkin ollut punaviinin?

ps. Keskustan kahviteltassa ei myskään vaivannut väenpaljous.

Kyllä me oltiin siellä. Minä ja RUJ juteltiin Lindströmin kanssa jonkin verran ja Anssikin tuli heittämään muutaman sanan. Milläs ajattelit hommalaisten erottuvan joukosta? Heiluttelevan Homma-viirejä? ;)Ja olin muuten Keskustan kahviteltassakin. Olisit tullut hakemaan oman ilmapallon.
Ex-Jekku

Sinna

Quote from: Jekku on 02.05.2010, 08:13:53
olin muuten Keskustan kahviteltassakin. Olisit tullut hakemaan oman ilmapallon.

Kiitos vaan pallotarjouksesta, tyydyin munkkikahveihin.

Ernst

Quote from: Sinna on 02.05.2010, 09:18:51

Minä olin paikalla vedenpitävässä tuulipuvussa, jonnka kauluksessa oli Homma-pinssi; seuranani olivat vaimo ja koira.

Ernst

Quote from: KJ on 02.05.2010, 08:10:07
QuoteLainaus

Hommalainen on kuin Mustanaamio: hän on kuin kuka tahansa meistä (paitsi että kalsarit ovat housujen alla näkymättömissä, mutta muuten kuin kuka tahansa meistä).

*Toisinaan Mustanaamiohommalainen poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä.
*Mustanaamiohommalainen on kova koville.
*Älä koskaan tähtää Mustanaamiotahommalaista aseella.

Juha Päivärinta

Quote from: M on 02.05.2010, 10:10:10

Minä olin paikalla vedenpitävässä tuulipuvussa, jonnka kauluksessa oli Homma-pinssi; seuranani olivat vaimo ja koira.

No et sitten huomannut minua? Höntti.
Ex-Jekku

Ernst

Quote from: Jekku on 02.05.2010, 10:19:57

Oliko sinulla naamari?

Juha Päivärinta

Quote from: M on 02.05.2010, 10:21:50
Quote from: Jekku on 02.05.2010, 10:19:57

Oliko sinulla naamari?

No se normaali.
Ex-Jekku