News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Mångkultur eller Välfärd? -kirjan kritiikkiä?

Started by Hauki, 27.02.2009, 17:22:03

Previous topic - Next topic

Hauki

Lars Janssonin kirja Mångkultur eller Välfärd? vuodelta 2002 väittää 22% Ruotsin julkisen talouden menoista kuluneen maahanmuuton rahoittamiseen. Se tekisi noin 10,5% BKT:stä. Voivatko tällaiset luvut olla mahdollisia, vai onko mukana Janssonin liioittelua? Koska skandinaviska ei ole vahvin kieleni, en ole voinut tutustua tehokkaasti internet-aineistoon. Onko teillä tietoa kirjan kritiikistä?

Defend Finland!

Hei!

En ole siihen kirjaan tutustunut, mutta näissä muissa laskelmissa, esim John Järvenpää ja muiden tutkimuksissa on tultu siihen, että jos Ruotsin BNP on ollut vähän yli 2000 miljardia kruunua vuodessa niin maahanmuutto on nielaissut siitä 250 - 300 miljardia kruunua. eli noin 12- 15 %.

Oikean hinnan laskeminen on vaikeata, täytyy ottaa huomioon kaikki kustannukset, sosiaalituet, terveydenhoito jne. Ja ennen kaikkea miten paljon kustannuksia näiden tekemät rikokset aiheuttavat. Nyt viimeksi, niin nämä tuhopoltot Södertäljessä maksavat paljon paljon. Kouluja poltetaan säännöllisesti, hotelli poltettiin Eskilstunassa alkuviikosta jne.

Nyt mamuintoilijat tietenkin sanovat ei se niin vaarallista, vakuutus maksaa, mutta kuka maksaa ne vakuutukset?

Yksi sananlasku kuuluu: "Per-Albin loi kansankodin, Ivar Kamprad sisusti sen ja Mona Sahlin poltti sen maan tasalle!"

Niin, mutta ei se ole niin vaarallista: Vakuutus maksaa!

Defend Finland!

Hauki

Tässä ansiokas postaus aiheeseen:
Quote from: Nauris on 27.02.2009, 17:58:44
4 myths about immigrants
False mathematics - calculation of xenophobic
Make up with the myths om invandrare on immigrants
Costs and benefits of immigration

Vad kostar invandringen?

Cost of receiving immigrants 'to double' by 2010
Immigrants Weigh on Welfare
Swede caught in UK welfare scam
Vad kostar invandringen?
Över 60 procent av "färdigintroducerade" invandrare försörjer sig inte själva
Sweden: Cellar family was a fraud
Vad kostar familjen Hassan?
Stora invandrargrupper i Sverige arbetar inte utan lever på bidrag.
Professor: Invandringen kostar Sverige 40 miljarder om året
Politisk ukorrekt statistik og økonomi
Bokförlaget Vitsippan
Kostnaderna
Norsk professor: "Invandringen är skadlig"
Inga myter, bara fakta
Hur beräkna och redovisa invandringens ekonomiska konsekvenser?
Kahta ensimmäistä kommentoidakseni, ensimmäisessä linkissä ei oltu vaivauduttu tutustumaan kirjaan ollenkaan.
Toisessa vaikuttaa kyllä olevan alun hysteerisen razisti-itkun jälkeen asiallista tekstiä, minun on vaikea sen enempää kumota kuin vahvistaakaan väitteitä tästä näin.

Edit: Toisessa linkissä sanotaan myös
"He comes to the total cost of the immigrant population of 267 billion and revenues of 117 billion. It would provide a net cost of 150 billion"
Eli tämän mukaan Janssonin laskelmat kertovatkin, että vain 6% Ruotsin BKT:stä kuluu monikulttuurisuuteen. Eli on se maahanmuutto voimavara.

Ja sanotaanpa tähän loppuun nyt kohteliaasti, että "Defend Finland!" luo minulle assosinaation murrosikäiseen isän maan puollustajaan, mutta jokainen valitsee toki nimimerkkinsä ja allekirjoituksensa itse.
Edit2: Kunhan totesin. Se ärsyttää minua mm. huutomerkin takia, joka luo minulle hyökkäävän assosinaation. Tarkoitukseni ei siis ollut väittää DF:ää murrosikäiseksi peeloksi. Kerroin vain ohimennen nimimerkin minussa herättämistä assosinaatioista. Mussutus omasta, huutomerkkiä sisältämättömästä nimimerkistäni ei kuulu tänne.

pjentti

Vahtikoira: Onko tuo nimimerkistä muumittelu (toista kertaa) asiallista? Häpeä !!!1!!