News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-04-17 HS Mielip:Miten voimme kotoutua, ellemme saa samoja mahdollisuuksia k

Started by skrabb, 17.04.2010, 08:37:22

Previous topic - Next topic

skrabb

QuoteMiten voimme kotoutua, ellemme saa samoja mahdollisuuksia kuin "suomalaiset"?
"Meitä kohdellaan työnhaussa syrjivästi, jopa silloin kun työnantaja on valtio itse."
Muiden puolesta

Olen 60 vuotta täyttänyt, korkeasti koulutettu, ulkomaalaistaustainen työtön mies. Tulin Suomeen yli 20 vuotta sitten jatko-opiskelijana, vaikka lähdin kotimaastani poliittisen tilanteen takia.

Suomessa opin kielen nopeasti, suoritin korkeamman tason tutkinnon, menin naimisiin ja sain lapsia. Työn saanti oli opiskeluaikana mahdotonta, sillä poliisi ei suostunut myöntämään minulle työlupaa. Selitys oli, että opiskelija ei saa tehdä työtä! Olin osaston ainoa jatko-opiskelija, jolla ei ollut stipendiä, ja ainoa ulkomaalainen.

Valmistuttuani tilanne oli yhtä vaikea. Työhakemuksiini ei vastattu, enkä koskaan päässyt edes haastatteluun. Yksi työnantaja sanoi rehellisesti, ettei halunnut ulkomaalaisia, toinen, että olin liian korkeasti koulutettu. Elin perheeni kanssa vaikeaa aikaa, ennen kuin löysin työnantajan, jolla ei näyttänyt olevan mitään ulkomaalaisia vastaan.

Tein lujasti työtä ja yritin sopeutua hyvin, mutta totuus oli eri asia. Sain pienempää palkkaa kuin suomalaiset työntekijät, joilla oli alhaisempi koulutus ja lyhyempi työkokemus. Asia selitettiin sillä, että perustutkintoni on hankittu Suomen ulkopuolelta, eikä se näin ollen vastannut suomalaista koulutustasoa.

Sekä opetusministeriö että yliopisto, jossa suoritin korkeakoulututkintoni, on hyväksynyt perustutkintoni. Tämä ei merkinnyt mitään työnantajalle, joka päätti itse arvioida tutkintoni. Minua ei kelpuutettu edes niihin projekteihin, jotka olivat kohdistuneet alueelle, josta olin kotoisin, ja joissa olin asiantuntija!

Valitukseni pienestä palkasta ja epäoikeudenmukaisesta kohtelusta sai työnantajan kohtelemaan minua kuin rettelöitsijää, ja minua uhattiin irtisanomisella. Jatkoin työssä perheen takia. Luulin, että oikeusvaltiossa onnistun torjumaan syrjintää oikeusteitse. Olin väärässä, koska tuomari, joka totesi, että koulutustasoni vastaa suomalaista koulutustasoa, ei pitänyt pienempää palkkaa syrjintänä. Näin oikeusvaltiossa. . .

Jäin työttömäksi 1990-luvun alussa, enkä sen jälkeen saanut enää vakituista työpaikkaa.

Hain aktiivisesti työpaikkoihin ja kursseille. Huomasin nopeasti, ettei kurssien tarkoitus ollut järjestää työpaikkoja vaan kaunistella tilastoja. Kaikki oli ajan ja rahan tuhlausta.

Työvoimatoimisto ei tarjonnut minulle kertaakaan työpaikkaa, saati sitten auttanut löytämään. Vain kerran, kaikkien näiden vuosien jälkeen, työvoimaneuvoja myönsi, että taustani oli syy työttömyyteen.

Tajusin myös, että kaikki kauniit puheet monikulttuurisesta Suomesta ja ulkomaalaisten integroinnista olivat puppua, koska ulkomaalaisia syrjitään jatkuvasti, tekevät he mitä tahansa. Yhteiskunta ei halua meitä ja pysymme (ja kenties lapsemmekin) ulkomaalaisina. Meitä kohdellaan työnhaussa syrjivästi, jopa silloin kun työnantaja on valtio itse. Meitä haukutaan laiskoiksi, kun emme saa työtä, ja kun saamme työpaikan, "varastamme" suomalaisilta työpaikkoja!

Suomessa on paljon meitä hyvin koulutettuja ulkomaalaistaustaisia ihmisiä. Maksamme veroa, palvelemme tätä maata ja kasvatamme lapsemme samaan aikaan, kun jotkut suomalaiset siirtävät rahansa ulkomaille tai lähtevät pois, jotta eivät joudu maksamaan veroa!

Minä en siis ole joku ulkomaalainen, jonka kohdalle sattui vähän epäonnea. Tämäntyylinen ulkomaalaistaustaisten kohtelu on systemaattista ja näkyy sekä yksityisellä sektorilla että valtion virastoissa. Tämä siitä huolimatta, että syrjintä on laissa kielletty.

Mitä ulkomaalaisten pitäisi tehdä, jotta heistä tulisi yhtä "suomalaisia" kuin kenestä tahansa kansalaisesta? Olisivatko he hyvin kotoutuneita, jos he olisivat vaimonhakkaajia? Tai jos he joisivat itsensä känniin ravintolassa ja tappelisivat? Tai jos he jäisivät kiinni rattijuoppoudesta?

Miten ulkomaalainen voi integroitua ja kotoutua, jos yhteiskunta ei hyväksy häntä eikä anna hänelle samoja mahdollisuuksia kuin "suomalaisille"? Oliko ulkomaalaisten koulutus ja kokemukset ajan tuhlausta, kun yhteiskunta ei halua hyötyä niistä?

Suomi on rasistinen maa, joka pelkää ulkomaalaisia samaan aikaan kun se syyttää meitä siitä, ettemme kotoudu. Onko syy meidän?

Julkaisemme kirjoituksen
poikkeuksellisesti nimimerkillä.

http://www.hs.fi/verkkolehti/mielipide/artikkeli/Miten+voimme+kotoutua+ellemme+saa+samoja+mahdollisuuksia+kuin+suomalaiset/1135256161596

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

vrv

Ei käy selville mistä maasta ja minkä värinen tämä "itkupilli" on kotoisin, mutta sen oikean havainnon näyttää tehneen että tavallinen Suomalainen vähät piittaa "älymystön" kauniista monikulttuuri-lauluista.

Vaikuttaa että kyseinen henkilö on omasta mielestään kuulunut jo omassa maassaan "älymystöön" ja katkerasti pettynyt kun häntä täällä on kohdeltu kykyjen eikä todistusten mukaan. Voi..voi...
"Tulkoot hurttina aroiltaan, multiin mahtuvat tänne"
Uuno Kailas

kertsu59

Jos minua kohdeltaisiin noin äänestäisiin jaloin mahdollisimman nopeasti,kannattaisi tiedustella työpaikkaa niiltä tahoilta jotka laulavat mokujen kutsuvirttä.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

skrabb

QuoteJäin työttömäksi 1990-luvun alussa, enkä sen jälkeen saanut enää vakituista työpaikkaa.

Hain aktiivisesti työpaikkoihin ja kursseille. Huomasin nopeasti, ettei kurssien tarkoitus ollut järjestää työpaikkoja vaan kaunistella tilastoja. Kaikki oli ajan ja rahan tuhlausta.

Työvoimatoimisto ei tarjonnut minulle kertaakaan työpaikkaa, saati sitten auttanut löytämään. Vain kerran, kaikkien näiden vuosien jälkeen, työvoimaneuvoja myönsi, että taustani oli syy työttömyyteen.

Saman kohtalon kärsineitä suomalaisia on pilvin pimein.
Onko heidänkin taustansa syy työttömyyteen?
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

MMA

Quote from: skrabb on 17.04.2010, 08:37:22
Olen 60 vuotta täyttänyt, korkeasti koulutettu, ulkomaalaistaustainen työtön mies. Tulin Suomeen yli 20 vuotta sitten jatko-opiskelijana, vaikka lähdin kotimaastani poliittisen tilanteen takia.

60 vuotias ei ole valitettavasti enää kovinkaan kilpailukykyinen työmarkkinoilla, riippumatta siitä onko ulkomaalainen tai ei.

Quoteoikeusteitse. Olin väärässä, koska tuomari, joka totesi, että koulutustasoni vastaa suomalaista koulutustasoa, ei pitänyt pienempää palkkaa syrjintänä. Näin oikeusvaltiossa. . .

Ei koulutustaso ole mikään tae korkeammasta palkasta, ei ainakaan yksityisellä sektorilla. Puhumattakaan siitä että yritystä voisi haastaa oikeuteen sen takia.

QuoteHain aktiivisesti työpaikkoihin ja kursseille. Huomasin nopeasti, ettei kurssien tarkoitus ollut järjestää työpaikkoja vaan kaunistella tilastoja. Kaikki oli ajan ja rahan tuhlausta.

Tämä oli hyvä havainto.

Suomessa on paljon meitä hyvin koulutettuja ulkomaalaistaustaisia ihmisiä. Maksamme veroa, palvelemme tätä maata ja kasvatamme lapsemme samaan aikaan, kun jotkut suomalaiset siirtävät rahansa ulkomaille tai lähtevät pois, jotta eivät joudu maksamaan veroa!

Vaikka kaikki Suomessa olevat maahanmuuttajat niputetaan yhteen (työperäiset, pakolaiset ja turvapaikanhakijat) niin väitän (en esitä faktana) että nettosaajia ovat ja reilusti.

QuoteMitä ulkomaalaisten pitäisi tehdä, jotta heistä tulisi yhtä "suomalaisia" kuin kenestä tahansa kansalaisesta? Olisivatko he hyvin kotoutuneita, jos he olisivat vaimonhakkaajia? Tai jos he joisivat itsensä känniin ravintolassa ja tappelisivat? Tai jos he jäisivät kiinni rattijuoppoudesta?

Vaikka kaikki Suomessa olevat maahanmuuttajat niputetaan yhteen (työperäiset, pakolaiset ja turvapaikanhakijat) niin väitän (en esitä faktana) että vaimonhakkaajia on prosentuaalisesti enemmän maahanmuuttajissa kuin kantasuomalaisissa. Känniin juomisessa ei ole mitään laitonta tai väärää. Rattijuopoista kantasuomalaisia voi olla enemmän prosentiaalisesti, mutta väkivaltarikoksista en tiedä...

QuoteOliko ulkomaalaisten koulutus ja kokemukset ajan tuhlausta, kun yhteiskunta ei halua hyötyä niistä?

Kyllä, todennäköisesti ovat ajan ja rahan tuhlausta, koska Suomessa on nytkin 300 000 työtöntä.

Suomi on rasistinen maa, joka pelkää ulkomaalaisia samaan aikaan kun se syyttää meitä siitä, ettemme kotoudu. Onko syy meidän?

Suomi on tutkimusten mukaan melko rasistiton maa jos verrataan muihin maihin.

MikkoAP

Julkaisemme kirjoituksen

Voi kyse toki olla oikeastakin ihmisestä, mutta tuo kohta herättää kyllä epäilyjä.
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

Uljanov

QuoteMitä ulkomaalaisten pitäisi tehdä, jotta heistä tulisi yhtä "suomalaisia" kuin kenestä tahansa kansalaisesta? Olisivatko he hyvin kotoutuneita, jos he olisivat vaimonhakkaajia? Tai jos he joisivat itsensä känniin ravintolassa ja tappelisivat? Tai jos he jäisivät kiinni rattijuoppoudesta?

Tämä kohta kuulostaa kyllä hyvin vahvasti suomalaisen kirjoittamalta, ei tällaista yleensä muilta kuule kuin kantasuomalaisilta hörhöiltä. Veikkaisin tämän tarinan olevan fiktiota.

Mutta se pitää varmasti paikkaansa, että ulkomaalaisena on vaikea työllistyä, ja tämä korostuu entisestään Suomessa, jossa kaikkien muidenkin on vaikea työllistyä. Tilanne tuskin paranee niin kauan kuin työvoimasta on ylitarjontaa. Ja valtiovalta yrittää kaikin voimin pitää tästä ylitarjonnasta kiinni, jopa pahentaa sitä.

CaptainNuiva

Tuossa vuodatuksessa oli melko vähän semmoista asiaa joka ei koskisi
myös kantaväestöä ja vastaavassa tilanteessa oleva kantaväestön edustaja taas voisi täydentää omaa vastaavaa juttuaan muilla tylyillä faktoilla, eli ei mitään uutta auringon alla.

Kuten MMA jo totesikin, Suomi on monenkin tutkimuksen mukaan yksi vähiten rasistinen maa(Huom., ei koske kukkisten löytämää ja edelleen jemassa pitämää rasisimia jota on järjettömästi).

Joutessani tsekkailin mitä Euroopan suunnalla tiedetään kirjoittaa Suomen mielettömästä rasistisuudesta josta suviksetkin kurkku suorana kiljuvat.
20 minuutin kuuklettamisella ei löytynyt mitään, muutamaa keskustelupalstaa lukuunottamatta.
Ranskan,Saksan,Englannin,Tanskan ja muiden rasistisuudesta sen sijaan löytyi rutkasti enemmän juttua.
Kerrassaan kummaa jos kerran ollaan sieltä rasistisemmasta päästä, eikö muu Eurooppa halua noteerata hirvittävää rasistisuuttamme ???

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

desperaato

"Olin osaston ainoa jatko-opiskelija, jolla ei ollut stipendiä, ja ainoa ulkomaalainen."

Stipendiä? Maksoi opintonsa omasta pussistaan?

Ernst

Tuossa kirjoituksen otsikossa on ensimmäinen ja perustavanlaatuinen ajatusvirhe: mistä tahansa maasta mihin tahansa maahan asettuvalla ei ole koskaan samoja eli yhtäläisiä mahdollisuuksia maassa asuvien kanssa. Maahan ulkomailta muuttavalla on ilman muuta enemmän haasteita ja sopeutumisvaatimuksia. Get Real, sanoisi joku kielillä puhuva.

Vastaus otsikon kysymykseen on ilman muuta se, että kotoutumisen eteen pitää tehdä lujasti töitä, eikä menestys ole sittenkään taattu. Ei se ollut taattu minullekaan, ei kenellekään, vaikka lopulta ihan hyvin kävi, ja pääsin nauttimaan nettomaksajuudesta.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Malla

Quote from: desperaato on 17.04.2010, 10:23:24
"Olin osaston ainoa jatko-opiskelija, jolla ei ollut stipendiä, ja ainoa ulkomaalainen."

Stipendiä? Maksoi opintonsa omasta pussistaan?

Tarkoittikohan opintotukea? Mistään stipendijärjestelyistä suomalaisissa korkeakouluissa en ole kuullut.

M.E

Minua kiinnostaisi enemmän tyypin pääaine. Käsittääkseni suomalaiset naistutkimusta tai teoreettista filosofiaa lukeneet tohtorit eivät työllisty kovin helposti ilman poliittisia kontakteja, jolloin päädytään johonkin kivaan valtion suojatyöpaikkaan.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Jouko

Ja näitä sanotaan siirtolaisiksi. ??? Missähän aidossa siirtolaismaassa olisi tullut niinkään hyvin toimeen? Ei auta itku markkinoilla. Työllistyminen on tavallisen vaikeaa kantasuomalaisellekin koulutustasosta huolimatta. Työantajat värväävät kenet katsovat omalta kannaltaan sopivimmaksi. Valitettavan usein siihen tarvitaan suhteita. Se on homman nimi.

Korjaus: Tietty käsite sopivammaksi
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

ämpee

Quote"20 minuutin kuuklettamisella ei löytynyt mitään, muutamaa keskustelupalstaa lukuunottamatta.
Ranskan,Saksan,Englannin,Tanskan ja muiden rasistisuudesta sen sijaan löytyi rutkasti enemmän juttua.

Olisikohan niillä enemmän "kukkiksia" kuin meillä??

Meidänkään kukkikset eivät nosta esille muuta kuin kotoperäisen piilorasismin, joka kätkeytyy asiallisen keskustelun alle, ja jonka tunnistamiseksi pitää olla vähintäänkin "tutkija".
Muiden maiden rassissmista eivät "tutkijamme" ole olleet liikoja huolissaan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Vera

Quote from: M.E on 17.04.2010, 10:44:20
Minua kiinnostaisi enemmän tyypin pääaine. Käsittääkseni suomalaiset naistutkimusta tai teoreettista filosofiaa lukeneet tohtorit eivät työllisty kovin helposti ilman poliittisia kontakteja, jolloin päädytään johonkin kivaan valtion suojatyöpaikkaan.

Minuakin heti kiinnosti tyypin pääaine kun luin tämän jutun. Muutenkin tuli mieleen että mitä enemmän suvaitsevaisiin painottunut ala, mitä enemmän alalla olevat ulkomaalaiset valittavat syrjinnästä. :)

Miniluv

Quote from: Vera on 17.04.2010, 10:56:01
Quote from: M.E on 17.04.2010, 10:44:20

Minuakin heti kiinnosti tyypin pääaine kun luin tämän jutun. Muutenkin tuli mieleen että mitä enemmän suvaitsevaisiin painottunut ala, mitä enemmän alalla olevat ulkomaalaiset valittavat syrjinnästä. :)

Tästä syystä Abu-Hannan valitukset omasta toimialastaan ovatkin niin hillittömän hauskoja. Taidemuseo kun ei vaikuta ihan huppupäisten rasistien synkeimmältä tyyssijalta...
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Titus

QuoteMiten voimme kotoutua, ellemme saa samoja mahdollisuuksia kuin "suomalaiset"?

Sekä opetusministeriö että yliopisto, jossa suoritin korkeakoulututkintoni, on hyväksynyt perustutkintoni. Tämä ei merkinnyt mitään työnantajalle, joka päätti itse arvioida tutkintoni. Minua ei kelpuutettu edes niihin projekteihin, jotka olivat kohdistuneet alueelle, josta olin kotoisin, ja joissa olin asiantuntija!

Jäin työttömäksi 1990-luvun alussa, enkä sen jälkeen saanut enää vakituista työpaikkaa.

Julkaisemme kirjoituksen

http://www.hs.fi/verkkolehti/mielipide/artikkeli/Miten+voimme+kotoutua+ellemme+saa+samoja+mahdollisuuksia+kuin+suomalaiset/1135256161596

Tuosta voisi päätellä, ettei vakituinen työura kestänyt montaakaan vuotta. Ehkäpä henkilössä todellakin on vikaa (ei siis etnisyyttä). Kuinka voidaan laittaa alueelta poliitisten olojen takia paennut heti perään takaisin asiantuntijaksi ?

Haisee provolta ja pompsahtanee esille "sopivassa" yhteydessä...
that's a bingo!

Bellerofon

En tiedä, mistä johtuu, mutta jotenkin koko teksti tuntuu olevan kuin punavihreän taiteilijan siveltimen vetoja. Jotenkin tarina on niiiin täydellinen osoittamaan suomalaisen rasismin, muttei kuitenkaan anna mitään mistä tarttua kiinni ja tarkastella taustoja.
Koulutus ja palkka eivät ainakaan omalla työpaikalla kulje käsikädessä eikä se saa minua huutamaan:"rassssssisssmi", työpaikkamme käytävillä saati oikeudessa.

Mikko pa

jotain poiksellista tässä kirjoituksessa on...hhmm...hieman oudolta kuullostaa?
Suomen sotilaallinen puolustaminen
Sotilaalliseen puolustukseen kuuluvat:
maa-alueen, vesialueen ja ilmatilan valvominen sekä alueellisen koskemattomuuden turvaaminen
kansan elinmahdollisuuksien, perusoikeuksien ja valtiojohdon toimintavapauden turvaaminen ja laillisen yhteiskuntajärjestyksen puolustaminen

törö

Minut luokitellaan jo keski-ikäiseksi eikä minulla ole ollut muita kuin pätkätöitä vuokrafirmiojen kautta, määräaikaisia työsuhteita ja yksi reilussa vuodessa lomautukseen päättynyt vakituinen työsuhde. Kärsinkö syrjinnästä vai joudunko vain elämään nykyaikaa?

OTU

Henkilön asenne on minusta pielessä. Jos haluaa elää jossain muussa maassa on ymmärrettävä, että joka maassa on tapana suosia ainakin jossain määrin oman maan kansalaisia. Eiköhän se ole ihan ihmislapsen geeneissä, ja minusta ihan normaalia. Miten hänen lähtömaassaan olisi kohdeltu suomalaista, tai muuta ulkomaalaista?

Aika usein muuttaja vaihtaa maata, koska tulomaassa on etuja tai hyviksi katsomiaan asioita, joita ei lähtömaassa ole. Esim. Suomessa: ilmainen -tai lähes ilmainen- koulutus, sairaanhoito. Hyvä sosiaaliturva, terveempi hallinto ja infrastruktuuri kuin monessa muussa maassa, suht puhdas luonto. Ei liikakasoitusta, mellakoita tai sotia. Olisiko hänellä (tai lapsillaan) ollut vastaava elintaso lähtömaassaan, tai olisiko vapaana tai edes hengissä? Ilmeisesti tällaiset  ovat painaneet kirjoittajan vaakakupissa kuitenkin niin paljon , että on jäänyt tänne.  

Muutenkin olen sitä mieltä, että tuollainen valittaminen, naukuminen on hölmöä. Joko muuttaa olosuhteitaan, tai maata. Jos henkilö olisi ylivoimaisen etevä, niin eikö hänen työpanoksestaan kuvaannollisesti tapeltaisi.
Jos hän on vaikka elastiikan ja öksegetiikan yliassistentti, ja hommia ei löydy, niin miksei opiskellut vaikka putki- tai sähkömieheksi.
Jotenkin tuosta paistaa minusta läpi itsekeskeinen muslimimies, joka ei saakkaan täällä koirien keskuudessa hänelle (kasvatuksensa mukaan kuuluvaa) kunniakansalaisuutta.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

Nikopol

Tarina voi olla tosi, mutta tekstin on selvästi kirjoittanut, kääntänyt tai stilisoinut suomalainen. Tämä on jätetty kertomatta, ja hevonpaskan synkkä varjo lankeaa myös faktojen ylle.

Jos nelikymppisenä alat opiskella kieltä ja tutkintoa, ja hae töitä substanssialalta, etenkin laman aikana, ei hyvin käy.

Muistuttaa kaikkine vääryyksineen ihan Tintin Michael Fahmyn seikkailua Punaisella Merellä.

Erityismaininta tästä: "Suomi on rasistinen maa." Nyt siitä on kovaa näyttöä. Hesarissa.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Ernst

Omalla alallani palkataan väkeä yhtäläisin ehdoin. Ne ovat seuraavat:

1) alan pätevyys on oltava, koska ilman sitä ei saa tehdä näitä töitä (lakisääteinen)
2) riittävä kielitaito on oltava, koska ilman sitä ei saa tehdä näitä töitä (lakisääteinen)

Ulkomaalaisia on jonkin verran töissä, ja peli on ihan selvä sekä molempia osapuolia tyydyttävä. Mielipidekirjoittajan alalla ei taida olla selkeitä pätevyysvaatimuksia? Muutenhan hän voisi hankkia elantonsa töitä hakemalla ja syrjintäoikeusjuttuja voittamalla & niistä korvauksia kuittaamalla.

Taisi olla toimituksen tekemä provo, koska niin hyvin olivat pilkut paikallaan pää- ja sivulauseiden väleissä...

Hessu

Uskotteko te aivan vakavissanne tähän HS:n kampanjaan? Siis saman lehden, joka toitotti erityisesti Reetta Rädyn kynällä viikkotolkulla olematonta junacaustia.
Saman lehden, joka on vuosikausia pimittänyt todellisuutta järjestelmällisesti ja tekee sitä edelleen.

Lukekaa näitä "maahanmuuttajien kirjoittamia" juttuja ja uskokaa huviksenne, että ne on kirjoittanut suurelta osin HS:n toimittajat tai heidän bulvaaninsa. Nekin jutut, jotka saattavat olla maahanmuuttajien kirjoituksia, ovat HS:n toimituksen stilisoimia.

Todisteita minulla ei ole, mutta miettikääpä hetki miten näiden juttujen sisältö jakautuu eri kirjoitusten kesken.

Minulla on vakaa usko, että HS panee parastaan ja toimii superpropagandistina. HS on syyllistynyt valehteluun, vähättelyyn ja peittelyyn jo usean vuoden ajan. Miksi se nyt alkaisi noudattaa oikeaa journalistista etiikkaa? Uskon näihin maahanmuuttajakirjoituksiin vasta sitten, kun ko. henkilöt(kirjoittajat) astuvat esiin, esittelevät itsensä ja kertovat selvällä suomen kielellä mielipiteensä. Ja nimenomaan nämä kirjoittavat henkilöt monikossa, yksittäistapaus ei riitä todistamaan yhtään mitään. Ei se (yksittäistapaukset) ole riittänyt mokuttajillekaan. Miksi kriittiset olisivat hyväuskoisempia (=hölmömpiä)kuin mokuttajat?

Esiinmarssiin asti pidän koko kampanjaa feikkinä. HS:n koulitun propagandakoneiston harhautuksena.
Olen hyvin mielelläni väärässä tämän asian suhteen. Jonkun pitäisi nyt saada ainakin minut vakuuttuneeksi juttujen aitoudesta. Vakuuttajaksi ei kelpaa esim. Räty tai Saarikoski.

PS.Odotan edelleen todisteita junacaustista. Ja nimenomaan HS:n taholta. HS hyökkäsi törkeästi suomalaisia vastaan tämän keksityn jutun tiimoilta. HS on vähintään anteeksipyynnön velkaa kaikille syyllistämilleen suomalaisille. HS tappoi itse ne hyvän journalismin rippeet (=uskottavuuden), jotka sillä vielä oli. Julkinen anteeksipyyntö voisi olla uuden (vanhan) journalismin ensi askel. Toivottavasti Räty älyää edes hävetä.

Hermo

Neuvoisin tällaisessa tragediassa turvautumaan asiantuntija-apuun: Thors, Hallberg, Paatero ja Halonen- voimanelikkö hoitaa ongelmatapauksia Suomessa menestyksekkäästi.

HDRisto

Heppu siis tuli nelikymppisenä Suomeen, noin vuonna 1990. Teki jotain opintoja ja jäi siten heti työttömäksi, kuten siihen aikaan jäi useita kymmeniä tuhansia (jos ei peräti paria sataa tuhatta) suomalaistakin.
Elikkäs nyt ihmettelee kun ei ulkomaalaiselle duunia löytynytkään keskellä syvintä lamaa ohi kotimaisten ehdokkaiden..

Ari-Lee

Tarinasta löytyy erittäin paljon yhtymäkohtia suomalaisiin tarinoihin. Eli väitän että miestä on kohdeltu tasa-arvoisesti. Purnaaminen ja kitiseminen ei auta asioita vaan pahentaa niitä. Jos kakkii pesäänsä eli purnaa työpaikassa saa sitten erityiskohtelua osakseen eli ei tule jatkosopimuksia vaikka niihin olisi muuten ollut mahdollisuus. Kaveri ei vain yksinkertaisesti tajua että työttömien määrä on Suomessa hurja ja kilpailu kovaa. Liian korkea koulutustaso johtaa haettavien työpaikkojen sektorin kutistumiseen. Myöskin lienee totta että ulkomailta saatu koulutus ei vastaa suomalaista alkuunkaan. Ja jos koulutus on vielä saatu EU:n ulkopuolelta ei pitäisi mielestäni olla nokan koputtamista.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Timo Rainela

Vastaava "maskirovka" löytyi jo täältä:
http://hommaforum.org/index.php/topic,26670.msg356130.html#msg356130
Ja kuinka ollakaan, Roope lausuhe:
QuoteMinulla on sellainen aavistus, että vihreiden eduskuntavaaleja varten kehittämä maahanmuuttokeskustelustrategia on suunniteltu Ruotsissa jonkin paikalliseen keskustelukulttuuriin perehtyneen PR-firman ja/tai sikäläisen vihreän puolueen avustuksella. Vihreiden eturivin (Sinnemäki, Niinistö, Laturi, Muhammed) esittämät näkökulmat ja sanavalinnat ovat tänä vuonna muuttuneet huomattavasti aiemmasta amatööritouhusta, jolloin esimerkiksi Sinnemäki ei epäröinut vaatia nimetöntä työnhakua tai Hautala rekrytointikeskuksia Afrikkaan.
Aineena on juuri käytävä keskustelu:
http://hommaforum.org/index.php/topic,27138.msg362279/topicseen.html#msg362279
Timo
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

Jäniksenkäpälä

Suomalaisellekin, jolla on korkeakoulututkinto, mutta joka jostain syystä hyväkin ura lähtee menemään alamäkeä, on erittäin suuria vaikeuksia saada kelkkaa käännettyä. Ja tällöi ei mikään itku auta, vaan on pistettävä itseään likoon entistä enemmän.

Työnantajat ovat ongelmissa ulkomaalaisten arvioinneissa muutenkin, kun jo suomalaistenkin arviointi on äärimmäisen vaikeaa. Akateemisten pitäisi pystyä toimimaan täysin itsenäisesti ja tehokkaasti ilman valvontaa, jolloin huono rekrytointi näkyy vasta jonkin ajan päästä.

Sitäpaitsi rekrytointi on muutenkin säkäpeliä, jossa melkein mikä tahansa kulmakarvojen väärä asento voi olla ratkaiseva. Meillä kun ei ihan vielä ole sitä Karjuvaa työvoimapulaaTM.

Mutta, mutta, kyllähän sen ymmärtää, että närästää.
Pu, pu, pu, pu, pu

Ernst

Ymmärtää toki, ja vitutus jos mikä on universaali tunne- ja olotila. Kulttuurt nousevat, kulttuurit kukoistavat, kulttuurit kaatuvat, mutta vitutus on ikuista.