News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Päällikkötason kuntoiluhaaste

Started by JM-K, 11.04.2010, 22:14:09

Previous topic - Next topic

JM-K

Pyöräilykausi korkattu. Heitin siinä 18km fillarilenkin (siis ihan polkusellaisella) sekä samaan syssyyn 8km reippaan kävelylenkin.

Haastan kaikki kiljulla ja makkaralla itsensä turvottaneet, umpimieliset sohvaperunanenät kanssani kevään reippaaseen kuntorutistukseen.

Tavoite vähintään 5 tuntia sykettä kunnolla nostavaa hikiliikuntaa joka viikko.

Kuka ottaa haasteen vastaan? Tällä hetkellä messissä minä ja Bjöln (polkee parasta aikaa vimmatusti pyöräänsä).

Ano Nyymi

Mä nostan sykettä lukemalla Hesaria. Ja se todellakin nousee, siinä missä se kuuluisa V-käyräkin.
Fillarointi on rasimusta.

Mutta hei, riittääkö jos polkee vimmatusti vaimoaan?? Työstä sekin käy.

JM-K

Quote from: Ano Nyymi on 11.04.2010, 22:17:56

En osaa vastata näkemättä sitä vaimoa. Älä kuitenkaan nyt sitä vaan tänne lähetä!

Ano Nyymi

Quote from: JM-K on 11.04.2010, 22:22:37

En osaa vastata näkemättä sitä vaimoa. Älä kuitenkaan nyt sitä vaan tänne lähetä!

Joo ei ollut tarkoituskaan sitä teitin vaivoiksi pukata. Olet kuiten sen verran mukava mies  ;D
Itte mä ristini kannan!

JM-K

Quote from: Ano Nyymi on 11.04.2010, 22:27:30

Joo ei ollut tarkoituskaan sitä teitin vaivoiksi pukata. Olet kuiten sen verran mukava mies  ;D
Itte mä ristini kannan!

Kiitos kiitos! Sen verran kyllä alkoi kiinnostamaan, että voisit sä nyt privana siitä jonkun foton laittaa, niin harkitsen asiaa sitten vielä uudemman kerran...

Ano Nyymi

Quote from: JM-K on 11.04.2010, 22:28:59
Quote from: Ano Nyymi on 11.04.2010, 22:27:30

Itte mä ristini kannan!

Kiitos kiitos! Sen verran kyllä alkoi kiinnostamaan, että voisit sä nyt privana siitä jonkun foton laittaa, niin harkitsen asiaa sitten vielä uudemman kerran...

Sine olla rasimus ja pervo. Ma olla loukaantunut. Ma sanoa Äbäläwälä. Mine vain polkee mun ustava.

dothefake

Liiketoimieni ahdinko johtuu siitä, että vaimoni ei ole lihava,
en ole tottunut riskinottoon.

Kuntoiluhaaste on harkinnassa, palaan asiaan, kun pystyn ajattelemaan sitä hengästymättä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Enni

Haaste otettu vastaan!

Tosin muutenkin aika reippaasti tulee liikuttua, mutta jatkossakin minut löytää palloilemasta Kaupin tai Pyynikin maastoista. Rupee taas oleen sen verta lämminny tää kevät, että Pyynikillä lenkkeilyyn tuo lisämausteen jokavuotiset itsensäpaljastelijat.  :D Onneksi kohta sulaa Kaupin lumet, ja saa juosta taas tukka hulmuten Kilpavitosta.  :)

herra 4x

Mä nostan sykettä lukemalla Hesaria. Ja se todellakin nousee, siinä missä se kuuluisa V-käyräkin.
Fillarointi on rasimusta.

Kuten haasteessa yllä näkyy, reunaehto kuului: "Tavoite vähintään 5 tuntia sykettä kunnolla nostavaa hikiliikuntaa joka viikko". Jos voit rehellisesti vastata tuohon myöntävästi, niin olet in. Ja muuten vaimosikin, jossei sillä ole oleellisesti parempi kunto kuin sinulla.

Suosittelen kuntosuunnistuksia joita on ympäri maata joka päivä. Siinä huomaamattaan repii itsensä hikeen ja on työtä myös aivoille. Saa olla metsässä ja kunto kasvaa äkkiä. Matkoja on useita, parista kilometristä kahdeksaan. Hienoa hommaa. Ei tarvitse olla seuran jäsen. Saa lähteä, mennä ja tulla omaan tahtiin. Tulokset näkee netistä useimmiten saman päivän iltana, jos haluaa ottaa kilpailullisemmin.

Tässä joittenkin alueitten linkkejä:

http://www.helsinginsuunnistajat.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=642&Itemid=165

http://org.utu.fi/harrastus/suunnistus/

http://www.iltarastit.com/

http://www.suunnistus.fi/SSL/sslweb.nsf/sp?Open&cid=Hakukuntokalenterista-4-2

http://www.suunnistus.fi/SSL/sslweb.nsf/sp?Open&cid=content2E9BB0-2

Rakkaudesta lajiin.

Sisäministeri

Periaatteessa voin ottaa haasteen vastaan, mutta tällä pohjakunnolla joudun aloittamaan kävelylenkeillä. Minulla nekin menevät monen kilometrin mittaisina hikiliikunnan ulkopuolelle, uskokaa pois  :P

Enni

Quote from: Sisäministeri on 11.04.2010, 23:37:07
Periaatteessa voin ottaa haasteen vastaan, mutta tällä pohjakunnolla joudun aloittamaan kävelylenkeillä. Minulla nekin menevät monen kilometrin mittaisina hikiliikunnan ulkopuolelle, uskokaa pois  :P

Silleen se pitääkin aloittaa, pikkuhiljaa.  :) Koskaan ei kannata lähteä esim. juoksemaan, jos aikaisemmin ei ole lenkkeillyt edes kävellen. Siinä ei saa muuta kun paikat kipeeksi ja huonon fiiliksen.

Itse joskus vuosia vuosia sitten, kun innostuin kunnolla liikkumaan (olin tuolloin kyllä vielä ihan teini-ikäinen), niin kävelylenkkejä sai tehdä TOOOOSI pitkään, ennen kun pysty edes miettimään juoksuaskelten ottamista. Ja sitten kun aloittaa juoksun, niin sekin hyvin varovaisesti. Muistan lenkkeilleeni ihan pitkin maanteitä, yhteensä n. 7-8 km lenkkejä, joista pikkuhiljaa aloin kunnon kasvettua juosta lyhyitä pätkiä kerrallaan. Sähkötolppien välejä käytin apuna, ne on sopivan mittaisia matkoja alkaa hölkkäillä. Pikkuhiljaa yksi väli kasvaa kahdeksi peräkkäiseksi jne.

dothefake

Minäkin joskus juoksin tuota tolpanväliä, nyt ei kyllä puhettakaan, mutta okei,
olen mukana. Kun tuo saman lenkin kierto tympii, niin kerran yritin kiertää kaikki
Kouvolan kadut ja merkitsin karttaan sitä mukaa, kun matka taittui. Ensin meinasin, että
kaikki jalkaisin, mutta matkaa "työmaalle" alkoi kertymään liikaa, niin hyväksyin siirtymä-
taipaleella auton käytön. En saanut kierrettyä kaikkia, alkoi tympiä. Pari talvea sitten laitoin iPodille
Sinuhe epyktiläisen ja kävelin sen tahtiin, kirja on kuunnelmana vielä kesken ;D
-Tytti Tuppurainen

dothefake

Quote from: Jari Leino on 12.04.2010, 13:39:23
Tästä haasteesta tosin puuttuu se oleellisin haasteen elementti, eli missäs vaiheessa ja millä tavalla tässä sitten katsotaan, että kenellä on isoin kardaani?
Ehdotan suorituspaikaksi kansanravitsemusliikettä.
-Tytti Tuppurainen

PaulR

Tavoite on 10kg lisää juhannukseen mennessä.

Oikein tuollainen airoobinen sovi yhtälöön.

Mute Newt

Aloitin kevään reippailukauden rehevästi uusilla retkikengillä. Nyt sitten parannellaan armottomia rakkoja jaloista. Katotaan jos ennen kesäkuuta olisi jo henkisesti toipunut tarpeeksi.

Kansankiihottaja

Aloitettu kiertämällä Siikalahti kahdesti fillarilla (14km/kierros) ja samalla on bongattu tuuli- ja ruskosuohaukat.

Tolla hikeä 5h/vko olet elokuussa Helsingin maratonilla alle 3.30 kunnossa! 

Kukkahattuinen Fatima

Lämmittää tuo kuntoilu/pyöräilyhaaste näin mokuttavaa vihervasurimiesasianaistakin! Tarkoituksena ei liene ollut hommalaisten viherpesu kuitenkaan?
Laittaisin hompanssin pieneen lasiseen purkkiin jos kiinni saisin, heinällä kutittaisin ja tuhmille tummille musliminaisille iloksi lahjoittaisin.

Poitiers

Homma^^^ -maraton. 42,195 kilometriä juosten, kävellen, kontaten ja ryömien.
Näillä usein luku- ja kirjoitustaidottomilla, ammatti- ja kielitaidottomilla maahanmuuttajilla ei ole mitään mahdollisuuksia Suomen työmarkkinoilla. He muodostavat kaiken aikaa kasvavan taakan veronmaksajille ja ovat myös otollisinta mahdollista maaperää näille islamilaisille ääriliikkeille.

Jussi Halla-aho

Asialle on jossakin foorumin kätköissä omakin ketjunsa, mutta mitenkäs NUIVA2010 edistyy?

Elleivät suunnitelmat ole jo lukkoon lyötyjä, minulla on elänyt talven aikana ajatus lähteä Lappiin pyörän kanssa. Kuljetus tapahtuisi junalla Rovaniemelle ja sieltä bussilla Kilpisjärvelle. Kilpisjärveltä sitten nähtävyyksiä (= sakemannien linnoituksia) katsellen n. 200 km matka Muonioon, missä on majoitus ja mahdollisuus muutaman päivän palautumiseen sekä järvessä pulikointiin ja kalasteluun.

Reissu varmaankin veisi rauhalliseen tahtiin 3-4 päivää, joten telttavarustuksen kanssa liikkeelle.

Herättäisikö tämä minkäänlaista mielenkiintoa?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

IDA

Quote from: Jussi Halla-aho on 22.04.2010, 12:09:57
Elleivät suunnitelmat ole jo lukkoon lyötyjä, minulla on elänyt talven aikana ajatus lähteä Lappiin pyörän kanssa. Kuljetus tapahtuisi junalla Rovaniemelle ja sieltä bussilla Kilpisjärvelle. Kilpisjärveltä sitten nähtävyyksiä (= sakemannien linnoituksia) katsellen n. 200 km matka Muonioon, missä on majoitus ja mahdollisuus muutaman päivän palautumiseen sekä järvessä pulikointiin ja kalasteluun.

Reissu varmaankin veisi rauhalliseen tahtiin 3-4 päivää, joten telttavarustuksen kanssa liikkeelle.

Herättäisi. Heinäkuulle olisi hyvä suunnitella tämä. Tai sitten elokuun lopulle: Lapin ruska luo ihmeellistä taikaa jne...

Huollon kannalta pitäisi varmaan panostaa siihen, että vuokrattaisiin auto? Kuka jaksaa ajaa täältä etelästä tuonne asti?

Jussi Halla-aho

Huoltoauto olisi tietenkin elektroluksusta. Ei sitä kukaan aja täältä Kilpisjärvelle ja takaisin, mutta junallahan sen saa vietyä Rovaniemelle.

Itse olen sen verran herkkänahkainen, että heinä/elokuussa en Lappiin lähde. Kesäkuu voisi olla kiva. Kilpisjärvikin saattaisi olla sulana.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Ant.

Quote from: IDA on 22.04.2010, 12:50:28
Herättäisi. Heinäkuulle olisi hyvä suunnitella tämä. Tai sitten elokuun lopulle: Lapin ruska luo ihmeellistä taikaa jne...

Heinäkuussa räkkä on pahimmillaan, jolloin Lapin ilmassa ei muuta olekaan kuin kimppuun käyviä hyönteisiä. Eivät ne pyörän perässä pysy, mutta pysähtyminen on hyvin ikävää.

Tässä mielessä retkelle kannattaa lähteä ennen juhannusta tai sitten ruska-aikaan.
Homma is the new black.

Elisa

Quote from: Jussi Halla-aho on 22.04.2010, 12:09:57

Minä luulin, että tämä oli jo sovittu. Olen fiilistellyt asiaa ainakin puoli vuotta. :)
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Karvajalka

Juoksun lisäksi avattu myös pyöräilykausi, joten voin ilokseni vastata päällikön haasteeseen: mukana kuin peräpukama.

Keväälle ja kesälle omat pikkutavoitteet, mutta päätavoite syksyllä Pirkanhölkässä, jossa aikomuksena olisi vetää 33km pituinen hikivana välille Valkeakoski-Tampere 24kg/h siirtonopeudella.

PaulR

Mitäpä elämäntyyliin hakemaan muutosta.

Selvinpäin kuntoilu ja ruokavalio ovat itsestäänselvyyksiä.

...Ryyppy päällä ovat myös.

Tasapainoilua.

IDA

Tässä olisi siis kuukausi aikaa hankkiutua pyöräilykuntoon. Jos vedetään kohtuullisia päiväetappeja voisin ehkä itsekin pyöräillä ja syyttää nopeampia turhasta ruumiin palvonnasta. Synkästi ja armottomasti.

Hessu

Kilpisjärvi kiinnostaa aina. Suomen kaunein paikka. Mukana, jos aikataulu sopii kuvioon.
Olisiko ideaa suunnitella matkaa joskus pienellä porukalla? Toukokuun toiselta viikolta eteenpäin kävisi itselleni oikein hyvin. Pieni porukka (3 - 4 henkeä) suunnittelee ja ilmoittaa sitten aikataulun jne. välittömästi Hommaan. Ajankohta alustavasti esim. siten, että juhannuksena olisi kotona. Kilpisjärven jäät lähtevät yleensä juhannuksen aikoihin.
Paras aika olisi kuitenkin syyskuun alku, ei itikoita tms. Maisemat aivan mielettömän hienot, lisänä maaruskan värit. Tunturien huipulla iskee jo pieni pakkanen, mutta alhaalla saattaa takoa parikymmentä lämpöä jne.
Norjan puolellakin kannattaisi käväistä, Lyngen vuonolta pääsisimme katsomaan jäätikön reunaa hienon vuoristopuron rantoja pitkin nousten.
Pyöräily on ihan mukavaa, mutta jos lähtee Kilpisjärvelle, siellä saisi kuntoa kohotettua ja ajan kulumaan vallan mainiosti patikkaretkien avulla. Katsottavaa riittää vaikka kuinka pitkäksi aikaa.

Kantoraketti

Quote from: Jussi Halla-aho on 22.04.2010, 13:13:52
Huoltoauto olisi tietenkin elektroluksusta. Ei sitä kukaan aja täältä Kilpisjärvelle ja takaisin, mutta junallahan sen saa vietyä Rovaniemelle.
Kyllähän tarpeeksi tyhmä kuski ajaa auton aina kilpisjärveltä helsinkiin. Kaverin kanssa käytiin sunnuntaina mutka haminassa. Ja lähdettiin siis Oulusta. Aikaa meni 20 tuntia, ja kilometrejä tuli 1185. Ei se kivaa ollut, mutta reissulle oli hyvä syy.

Niin, ja juhannuksen jälkeen lapissa on tosiaan ilma niin sakeana ötökkää, että suosittelen vahvasti joko ruska-aikaa tai sitten kesäkuun alkua lähtijöille.
"Islam kunnioittaa naisia, mutta naisten kunnioitus ei tarkoita, että heitä nimitetään painaviin sosiaalisiin asemiin." - Ayatollah Ahmad Khatami

Poitiers

Nyt alkaa olla ehkä viimeiset hetket käsillä hankkiutua kesäksi vähän dhimminpään kuntoon, ja mikäpä olisi mukavampaa kuin tehdä se aatteen väreissä, eli kysymys: Mistähän mahtaisi saada sellaisen Sveitsi-maajoukkueen verryttelyasun? Jossain olen joskus semmoisia nähnyt myytävänä.
Näillä usein luku- ja kirjoitustaidottomilla, ammatti- ja kielitaidottomilla maahanmuuttajilla ei ole mitään mahdollisuuksia Suomen työmarkkinoilla. He muodostavat kaiken aikaa kasvavan taakan veronmaksajille ja ovat myös otollisinta mahdollista maaperää näille islamilaisille ääriliikkeille.

JM-K

Quote from: Jari Leino on 06.05.2010, 21:12:54
Jaa kuntoilua vai?

Joukkueena Miesten kolmoselle:

http://www.miestenkolmonen.net/index.html

Pitäiskö lähteä? Siellä saa sikaa ja kalijaakin (=rakenteellinen rassissmi, joka estää maahanmuuttajia kotoutumasta ja lähtemään miesten kolmoselle).