News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Hommakerho Helsinki

Started by Sikanez, 26.02.2009, 12:54:49

Previous topic - Next topic

mikkoellila

Quote from: O. Hietamaa on 20.12.2010, 19:20:52
Quote from: mikkoellila on 20.12.2010, 18:39:59
En kuitenkaan huomannut muita suoranaisia kirjoitus- tai kielioppivirheitä kuin edellämainitut.

Huomasitteko minun pikku Vierzeilerissani, joka on ketjun edellisellä sivulla? Osoittamienne virheitten takia en täysin luota Kymin imaamin arvostelukykyyn tässä asiassa. Clarissime domine Michael, te precor, ut me adiuves!

Käyttämäsi ilmaisu "die Hinterkammer-Geister der blassen, rassigen Kartoffelnasen" olisi siis kalpeiden, puhdasveristen perunanenien peräkammarihenget. En ymmärrä, miten perunanenillä olisi erillisiä peräkammarihenkiä.

Lisäksi kirjoittaisin sanan Hinterkammergeister kokonaan yhteen ilman mitään yhdysviivoja, vaikka joskus ennen muinoin saksassa kirjoitettiinkin moniosaiset yhdyssanat tuolla tavalla.

Ehkä tarkoitit sanalla rassig jotain muuta kuin puhdasrotuisia? Oletin sinun viittaavan käsitteeseen reinrassig, mutta ehkä tarkoititkin sanakirjan tarjoamia synonyymejä schmissig tai schwungvoll (pirteä, iloinen, rehvakas)?

Rodullisena käsitteenä sana rassig ei toimi yksinään, vaan ainoastaan yhdyssanan jälkiosana, samalla tavalla kuin suomen sana -rotuinen.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

MW

Mikko on kyllä kone. Ei mtn, toivottavasti saamme lukea sinusta hesarista.

dothefake

kalpeiden, rodukkaiden perunanenien peräkammarihenget.

kalpeiden, rotuperunanenien peräkammarihenget. vrt rotunainen.

Kaipa noita henkiä voi runossa olla, onhan sitä hullumpaakin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Ernst

Peräkammari on die innere Kammer. Hinterkammer on enemmän oftalmologien ammattisanastoa, siis silmän osa.

Aufmerksamkeit, bitte, meine Herren!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

dothefake

Tähtäätkö nyt okulaariimme?

Vähän niikuin okulaariin sataisi.

Asiayhteyteen vedoten, täsmentäisin vielä "meine Kammerherren"
-Tytti Tuppurainen

Ernst

Quote from: dothefake on 20.12.2010, 21:06:38
Tähtäätkö nyt okulaariimme?

Vähän niikuin okulaariin sataisi.

Näin juuri!

Teemu Lahtinen

Oisko ny lipsahtanu vähän off-topicin puolelle jo jutustelu? Ei nää liity Helsinginkerhoon mitenkään.

dothefake

Quote from: Teemu Lahtinen on 20.12.2010, 21:21:50
Oisko ny lipsahtanu vähän off-topicin puolelle jo jutustelu? Ei nää liity Helsinginkerhoon mitenkään.
Taisinpa jossain aiemmassa viestissä itsekin mainita asiasta.
Nämä voisi vaikka siirtää Hommakerho Kouvolan ketjuun,
niin joutuu Elliläkin Itä-Suomeen, hehe.
-Tytti Tuppurainen

Ernst

Riippuu siitä, missä kammarissa kokoonnutte ja kutsutteko toisianne paikalle saksaksi.

Ernst

Quote from: O. Hietamaa on 20.12.2010, 21:33:22
Quote from: M on 20.12.2010, 20:59:16
Peräkammari on die innere Kammer. Hinterkammer on enemmän oftalmologien ammattisanastoa, siis silmän osa.

Piru vie! Olette oikeassa. Nyt kaikki suuret suunnitelmani menevät uusiksi. — Mutta eivät täysin, sillä minun käsilläni olevat sanakirjat tarjoavat myös sanaa Hinterzimmer, joka ratkaisee ongelman ihailtavan kivuttomasti: sanat Kammer ja Zimmer ovat rytmisesti identtiset, joten mitään muuta sanaa runosta ei tarvitse muuttaa. Innere Kammer sen sijaan ei tule kysymykseen, koska Peräkammarin perimmäisin ja alkuperäisin ominaisuus on sen "peräisyys" eli takaisuus, ei sisäisyys.

Quote from: M on 20.12.2010, 20:59:16
Aufmerksamkeit, bitte, meine Herren!

Tuo oli niin ilmeinen virhe, että yhtä hyvin voisitte oikeutetusti sanoa: meine Narren! Mutta otamme neuvosta vaarin, ja, wahrlich, wahrlich werden wir Ihren Rat wahrnehmen, Herr (?) M — ja samalla lopetamme herra Lahtisen ankarasta mahtikäskystä asian käsittelyn tähän.

Herr M on oikein.
+
Tulevaa vallanpitäjää uhmaten kerta kiellon päälle! Mainitsemanne Hinterzimmer (käännän sen ajan säästämiseksi takahuoneeksi) tuo peräkammarikäsitteeseen raikkaita (?) tuulahduksia muusikoiden takahuoneista ja kyseenalaisten kapakoiden takahuoneiden syntisistä askareista. Peräkammaripojat eivät ehkä sittenkään ole täysin peräisiä, takaisia vaan jopa sisäisiä.

Ende

Ernst

Quote from: dothefake on 20.12.2010, 21:26:09
Taisinpa jossain aiemmassa viestissä itsekin mainita asiasta.
Nämä voisi vaikka siirtää Hommakerho Kouvolan ketjuun,
niin joutuu Elliläkin Itä-Suomeen, hehe.

Voisimme keskustella hänen kanssaan itämurteilla. Osaan tarvittaessa välttävästi yleiskieltäkin.

MW

Quote from: dothefake on 20.12.2010, 20:36:06
kalpeiden, rodukkaiden perunanenien peräkammarihenget.

kalpeiden, rotuperunanenien peräkammarihenget. vrt rotunainen.

Kaipa noita henkiä voi runossa olla, onhan sitä hullumpaakin.

On muilla viikko seitsenpäiväinen;
Mä niistä tiedä en

On mulla yksi päivä vain

Hulluntai, hulluntai

Lisää helmiä:

On kesä mennyt

Tunne lämpöä en nyt

Taas syksy saa

Mä en

Folklorea, not mii.

EDIT: Edelleenkään not mii, jälkimmäistä täydennetty.

Elisa

Näin juuri. Palataan asiaan.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Niko Saarinen

Noniin, pohjanmaalla loppuivat työt, ja häntä koipien välissä takaisin helsinkiin rakentamaan.
Onkohan kerhon pöydässä yhä tilaa?

Topi Junkkari

Quote from: Niko Saarinen on 19.01.2011, 18:00:17
Noniin, pohjanmaalla loppuivat työt, ja häntä koipien välissä takaisin helsinkiin rakentamaan.
Onkohan kerhon pöydässä yhä tilaa?

Eiköhän siellä ole, kunhan Kauhavan rauta jätetähän kämpille tai henkilökunnan haltuun  :)
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Niko Saarinen

Niin pohjalaasia tapoja en ole vielä kerennyt omaksumaan, integroidun varmasti hienosti takaisin stadiin :D

Niko Saarinen

Ajattelin korkata helmikuun toisella viikolla 8).

vainukoira

Mihin aikoihin Helsingin kerho Williank:ssa yleensä kokoontuu?

Teemu Lahtinen

Yleensä varhaisimmat alkavat kertyä klo 20 jälkeen, mutta myös tätä varhemmin saattaa olla joku paikalla. Olen itse yleensä paikalla 20-21 välillä, mutta kun tänään on Rekyylin ehdokashaastattelu, niin pääsen lähtemään sinne päin vasta 21 jälkeen.

Suvi Karhu

Olen täysin uusi tällä keskustelupalstalla ja ylipäätään voisin kaivata suurinpiirtein samalla lailla maailmaa katsovaa keskusteluseuraa. Uskaltaisinkohan joku keskiviikko ilmaantua paikalle? Kenties vaikka 9.2.?
http://suvikarhu.fi
www.facebook.com/karhunkulma

Niko Saarinen

Quote from: vedenhenki on 01.02.2011, 21:07:38
Olen täysin uusi tällä keskustelupalstalla ja ylipäätään voisin kaivata suurinpiirtein samalla lailla maailmaa katsovaa keskusteluseuraa. Uskaltaisinkohan joku keskiviikko ilmaantua paikalle? Kenties vaikka 9.2.?

Ajattelin myös, että tuolloin kävisin ensikerran katsomassa menoa paikanpäällä :)

Elisa

Quote from: Niko Saarinen on 01.02.2011, 22:05:49

Ajattelin myös, että tuolloin kävisin ensikerran katsomassa menoa paikanpäällä :)

Tämähän kuulostaa hyvältä! Tervetuloa! Itse olen yleensä aika myöhäinen kerhoilija ja paikalla varmimmin klo 23:30-01:00, mutta Teemu ja kumppanit varmaan istuu siellä koko illan, vai mitä?
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Teemu Lahtinen

Tervetuloa molemmat!

Teemu Lahtinen

Quote from: Teemu Lahtinen on 01.02.2011, 22:52:55

Tervetuloa molemmat!

Täytyykin avoimuuden nimissä tarkentaa nyt kalenterin luo päästyäni, että tuolloin 9.2. on osaltani kyseessä speciaalikertsi, sillä kyseisenä iltana esiintyy Helsingissä myös laulu- ja soitinorkesteri Laibach, jonka läsnäolo ajaa prioriteettilistallani jopa hommakerhon ohi. Saapunen mutta ainakin poistun verrattain ajoissa.

Zngr

Jahas, toiv. tänään ehtisi aeropikin jälkeen piipahtamaan.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Orpheus

Tuli eilen about 1.5h paikalla pyörähdettyä. Saavuin paikalle kukkahattutädin ja kukkahattusedän kanssa. "Täti" moottoriturpana piti keskustelua yllä, muut vastaili ja minä hymyillen kuuntelin. Kivaa oli. Harmi, että joutu niin aikasten lähteen.

Pitää joskus ottaa uusiksi, mutta ei ilman kukkahattuja  :)

Teemu Lahtinen

Tollo minä sekotin kuukaudet. Laibach esiintyykin vasta 9.3., joten nyt keskiviikokna olen paikalla normaalisti.

Hannu Niemi

Matias hoi!

Toivottavasti pääset kerhoilemaan 9.3. Tulen tuolloin itse paikalle ja voin silloin kuitata toisaalla lupaamani nestemäisen velan  8)
"ensisijaisesti hyysäreinä ja mokuttajina. Toissijaisesti ollaan Bilderbergin tahdottomia sätkynukkeja. Jos aikaa jää, niin toimitaan myös natottajina, kukkiksina, stalinisteina ja ek:n juoksupoikina."
Miska Rantanen kysymykseeni tiedonvälittäjä vai mielipidevaikuttaja

Tuomas Tähti

Quote from: Teemu Lahtinen on 07.02.2011, 15:48:57
Tollo minä sekotin kuukaudet.
Hyvä juttu sikäli, että tulit samalla mainostaneeksi vuoden tärkeintä konserttia hyvissä ajoin.  :)

Topi Junkkari

Quote from: Tuomas Tähti on 09.03.2011, 13:34:09
Quote from: Teemu Lahtinen on 07.02.2011, 15:48:57
Tollo minä sekotin kuukaudet.
Hyvä juttu sikäli, että tulit samalla mainostaneeksi vuoden tärkeintä konserttia hyvissä ajoin.  :)

Tarkoittaakstää sitä, että tänään on turha tulla kerhoon, kun ei siellä ketään kuitenkaan ole? Ajattelin nimittäin, että voisin taas vaihteeksi näyttää naamaani. Teemu? Elisa? Riitta? Jäniksenkäpälä? Kellonaikoja?
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950