News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Roman Schatz, masokisti?

Started by Goman, 03.04.2010, 18:17:18

Previous topic - Next topic

Goman

Pääsiäisen iltapäivälehdessä Roman Schatz tyylilleen uskollisena jatkaa suomalaisten mollaamista. Me suomalaiset siis, emme kertakaikkiaan ymmärrä, että emme voi tulla toimeen ilman maahanmuuttajien armeijaa. Eikä koko maassa taida olla kuin yksi sivistynyt poliitikko (AlexStubb).

Perin ihmeellistä on kuitenkin, että Suomeen tuntuu tulevan fiksuakin väkeä, jopa Roman Schatz itse. Aivan vapaaehtoisesti lienee hänkin tänne muuttanut, ja vieläpä paljon kulttuuririkkaammasta ja vauraasta Keski-Euroopasta. Eikä ymmärrä edes harkita poismuuttamista suomalaisesta junttilasta.

Roman Schatz taitaa olla jonkinsortin miespuolinen vastine AbuHannalle.
Molempien mielestä kun koko Suomi ja suomalaiset on pirun synkkiä, sivistymättömiä, tyhmiä, ehkä jopa vastenmielisiä ihmisiä.

Jos olisin sivistymätön (kuten olenkin) ihminen, niin saattaisin sanoa että: Mitä ihmettä nämä ulkomaanpellet tulevat tänne besserwisseröimään ? Miksi eivät tyydy elämään omissa monikulttuurisissa kotimaissaan? Ja antaisivat meidän elää sitä elämää, jonka me "alkkikset" olemme itsellemme valinneet. Me nimittäin olemme tähän elämänmuotoomme varsin tyytyväisiä. Olemme esim. kansojen onnellisuusvertailun kärkipäässä. Eikä meillä ole mitään suurempaa tarvetta houkutella/päästää tänne mamu-armeijaa, joka on meille enemmän vaivaksi kuin hyödyksi. Ja tämä tarkoittaa siis sitä mamu-armeijaa, josta ei todellakaan ole muuta kuin harmia.

Eräs asia Roman Schatzin kannattaa muistaa. Vaikka hän onkin tällä hetkellä meidän suomalaisuutemme lempikriitikko, niin tuo suhde saattaa viilentyäkin. Kukaan ei halua kuunnella loputtomiin samaa virttä siitä, kuinka juroja juntteja me olemme.

Me olemme sitä mitä me olemme. Olemme olleet ja tulemme olemaan. Kansan luonne ei muutamassa sadassa vuodessa muutu mihinkään. Sellaista geenipläjäystä ei meille tule mistään, toivottavasti.

Kari Kinnunen

Samaa asiaa olen minäkin ihmetellyt. Jos täällä Junttilassa on kerta niin pahuksen ikävä olla niin eiköhän Helsinki-Vantaalta ja miksei Vuosaarestakin lähde liikennevälineitä jolla pääsee pois ahdistavasta ilmapiiristä.

Jos talous tekee tiukkaa niin yhteys allekirjoittaneeseen niin heitän toki liftarin Travemündeen ihan vaikka omalla kustannuksellani.

hiltunen

Laitetaan laiva ruåttin kautta kulkemaan niin mahtuu koko poppoo mukaan.

Simo Hankaniemi

Roman on suomalaistunut vähän liikaakin, kun on omaksunut tuon Suomen "älymystöpiirien" suomalaisinhon. Mutta tervemenoa sivistyneeseen monikulttuuriseen Saksaan!

BastardoGrande

Noinkin kokeneen kynäilijän luulisi osaavan erottaa maahanmuuton eri vivahteet.
Oppia on yritetty antaa monestakin tuutista miten erotellaan turvapaikanhakijat, työperäiset maahanmuuttajat, rikoksiin syyllistyneet lupapäätöksen odottelijat, sosiaaliturvapaikkaturistit, kiintiöpakolaiset, EU- maiden katukerjäläiset, jne...

Ei liene vaikeata erottaa maahan töihin tulevaa ja sosiaalista lorvipaikkaa Euroopan jostain valtiosta haeskelevaa.

Tässä vaiheessa suomalaista maahanmuuttokeskustelua ei kukaan, edes saksalaistaustainen, voi tietämättään niputtaa yhteen em. ihmisryhmiä.

Tähän saakka olen ollut erittäin saksalaismyönteinen ja olen pitänyt Saksaa aina kurin ja järjestyksen maana, saksalaisia hienoina ihmisinä, eikä itselleni tulisi koskaan mieleen alkaa arvostella vaikkapa saksalaista maahanmuuttopolitiikkaa.
Koska se on saksalaisten asia. Maassa maan tavalla, tai.......mites se nyt jatkui.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

Kansankiihottaja

Onkohan Roman nyt sitten alakuloinen? Aikoinaan hän lainasi Martti Lutheria kirjassaan näin:
Quote"Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz"

Suomeksi jotensakin näin, ettäs...alakuloisesta ahterista ei tule iloista pöräystä. Uskotaan ja toivotaan, että kevät tuo Romanille kukkia ja mehiläisiä tullessaan ja alakulo poistuu.

nimetönkeskustelija

Saksalainen maahanmuuttaja ja suomenruotsalainen ulkoministeri yhdessä opettavat Suomen junttikansalle kuinka meidän tulisi elää. On siinäkin taas...
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Kari Kinnunen

Quote from: nimetönkeskustelija on 04.04.2010, 12:32:22
Saksalainen maahanmuuttaja ja suomenruotsalainen ulkoministeri yhdessä opettavat Suomen junttikansalle kuinka meidän tulisi elää. On siinäkin taas...

Alles im ordnung?

No joo. Itse kehtaan epäillä että neiti Schatz:lla on kova hinku olla jotain. Paukut vaan ei überalles maassa riittäneet niin mitäs siitä.
Eikun valmiiksi alemmuudentuntoiseen  Finlandiaan pätemään.
Finlandiassahan jokainen ulkomaalainen on asiantuntija. Asiasta ei niin väliä, tuntemukset ne tärkeitä on.

Ettei tule henkinen pipi.

Ernst

Tuollaiselle opetukselle viittaan ylpeänä kintaalla!

Suomalaiset talonpoikaiset juuret ovat terveet. Ei silti, saattaa Schatzkin olla kelpo juurevaa saksalaista tekoa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

dothefake

Quote from: Kari Kinnunen on 04.04.2010, 13:20:53

Alles im ordnung?

No joo. Itse kehtaan epäillä että neiti Schatz:lla on kova hinku olla jotain. Paukut vaan ei überalles maassa riittäneet niin mitäs siitä.
Eikun valmiiksi alemmuudentuntoiseen  Finlandiaan pätemään.
Finlandiassahan jokainen ulkomaalainen on asiantuntija. Asiasta ei niin väliä, tuntemukset ne tärkeitä on.

Ettei tule henkinen pipi.

in
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

nimetönkeskustelija

Quote from: Kari Kinnunen on 04.04.2010, 13:20:53
Finlandiassahan jokainen ulkomaalainen on asiantuntija. Asiasta ei niin väliä,

Hyvin tiivistetty ajattelin itsekin tuota samaa. Schatz on pelkkä 7-päivää-tason klovnijulkkis, joka on tienannut elantonsa Suomessa kertomalla millaisia me olemme ja mitä ulkomaalaiset ajattelee meistä. Jostain syystä se naurattaa suomalaisia.

Mutta mitä tulee maahanmuuttokysymyksiin. Voidaan olettaa, että saksalaisen syntyperänsä vuoksi Roman ei voi antaa tukea muulle kuin monikulttuurisuuskukkahattuilulle. Saksalaisten kohtaloon kun kuuluu aatun tekojen jälkeen väistellä natsisyytöksiä kaikin mahdollisin keinoin. Olen tämän huomannut omakohtaisesti ruokallessani erään saksalaisen kanssa. Huvitin itseäni muistuttamalla aatusta ja kaverilla meinasi mennä ruuat väärään kurkkuun.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

BastardoGrande

Ihan pelkästään saksalaisena kannattais ehkä pitää ohjailtuja kansainvaelluksia käsittelevät mielipiteet ominaan, mutta toki hän uussuomalaisena ja pitkäaikaisena vieraanamme on oikeutettu kertomaan oman näkemyksensä uudesta kotimaastaan.
Onkohan sakemannina päässyt kohtaamaan rassismia lainkaan?
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

skrabb

QuoteMamut vs. Alkkikset

Pari viikkoa sitten Alexander Stubb totesi, että "Mamu-keskustelu on muuttunut vastenmieliseksi".

Hän on harvinaisen oikeassa ja maahanmuuttajan ominaisuudessani kiitän häntä kannanotosta. Onneksi edes ulkoministerinne on eurooppalainen. Keskustelu on paitsi vastenmielinen myös kovin yksipuolinen, sillä suomalaiset käyvät sitä keskenään, meiltä maahanmuuttajilta ei paljon mielipiteitä asiasta kysellä ja kielimuuri hoitaa loput.

Olen asunut Suomessa liki kaksikymmentäneljä vuotta, mutta vasta viime vuoden aikana olen alkanut tuntea itseni kunnolla muukalaiseksi, nimittäin siitä lähtien, kun minua on alettu kutsua mamuksi.

Ei ainoastaan mamu-keskustelu on vastenmielinen, vaan myös itse mamu-sana. Ennen meitä muualta tänne eksyneitä kutsuttiin sentään rehellisesti neekereiksi, rättipäiksi, mutakuonoiksi tai muuten vaan ulkomaanpellekisi. Nyt olemme siis mamuja. Onpa oikein kliffa pikku lyhenne, ja niin ihanan polittisesti korrektikin vielä.

Pitäisikö meidän mamujen keksiä teille puhdasrotuisille oma vastaava lyhenne? Miten olisi esimerkiksi 'alkkis' (alkuperäsikansalainen)?

Tuoreiden mielipidemittausten mukaan yli puolet suomalaisista on sitä mieltä, että maahanmuutto pitäisi estää ja että jo maassa olevista maahanmuuttajista tulisi jollain tavalla hankkiutua eroon.

Avot, Suomihan on vapaa maa ja teillä on oikeus mihin tahansa mielipiteeseen, hölmöönkin. Peräänkuuluttaisin vain vähän sitä kuuluisaa reilua meininkiä, josta te olette niin ylpeitä.

Suomessa asuu tällä hetkellä pitkälti toistasataatuhatta ulkomaalaista. Ulkomailla asuu ainakin miljoona suomalaista ja heidän jälkeläisiään.

Jos haluatte päästä Suomeen tulleista ja tulevista maahanmuuttajista eroon, teidän pitäisi reiluuden vuoksi samalla kotiuttaa kaikki muualla elävät teikäläiset. Jos muualta ei saa muuttaa Suomeen, niin Suomesta ei pitäisi myöskään saada muuttaa muualle. Pystyttäkää vaikka muuri tai sähköaita, saksalaiset ja israelilaiset auttavat mielellään asiantuntijoina.

Maassa maan tavalla, sanoo jopa Jutta-puistotäti. Pelastakaa Suomi pahoilta ulkomaailman vaikutteilta ja boikotoikaa mamuja: siivotkaa itse, kuskatkaa itse taksinne, bussinne ja raitiovaununne. Hoitakaa itse sairaanne, vanhuksenne ja hullunne, paistakaa itse pitsanne, lisääntykää keskenänne ja nauttikaa tahriintumattomasta kotimaisesta keliakiasta, diabeteksesta ja skitsofreniasta. Luopukaa keljuista tuontitavaroista, syökää puhtaita suomalaisia banaaneja, ananaksia ja kumkvatteja.

Mihin te vitamiineja tarvitsette, teillähän on sisu. Pankaa ulkomaiset elokuvat, vierasperäinen musiikki ja käännöskirjallisuus pannaan, rakentakaa itse omat autonne, unohtakaa chileläiset ja muut ulkolaiset viinit ja palatkaa juomaan kansallisromanttista kiljuanne. Taantukaa ylväinä, tehkää Suomesta kotiseutumuseo ja muuttakaa takaisin autioituneelle maaseudulle.

Samalla teidän pitää ehdottomasti kieltää myös Maammelaulun, sehän on maahanmuuttajan säveltämä.

Mikäli havaitsette kielioppivirheitä, ne ovat Roman-mamun omia.

Koko pläjäys pursuaa ristiriitaista soopaa, eikä Roman-parka tunnu tietävän kelle kiukuttelisi; hyysäreille vai mamukriittisille ["Ei ainoastaan mamu-keskustelu on vastenmielinen, vaan myös itse mamu-sana. Ennen meitä muualta tänne eksyneitä kutsuttiin sentään rehellisesti neekereiksi, rättipäiksi, mutakuonoiksi tai muuten vaan ulkomaanpellekisi. Nyt olemme siis mamuja. Onpa oikein kliffa pikku lyhenne, ja niin ihanan polittisesti korrektikin vielä."].

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Ernst

Poikaparka on mennyt selvästi päästään sekaisin. Kiukku saa vittuilemaan kaikille suomalaisille ja ymmärtämään luetunkin väärin. Mihin jäi se Schatz, jolla oli vielä vuosi sitten luennolla ihan asiallista ja hauskaakin kerrottavaa kulttuureista ja niiden välisistä eroista ja törmäyksistä?

Ihme taantuma fiksulla miehellä.

etnis

Ovatko ihmiset oikeasti noin tyhmiä vai onko meille kehittynyt maahanmuuttokeskustelun myötä jonkinlainen tahallisen väärinymmärtämisen tapakulttuuri? Mitä tahansa jotta siihen oikeaan keskusteluun ei päästäisi?

En ole ikinä elämässäni elänyt tällaista aikaa, siis joka jumalan päivä jossain lehdessä järjettömiä ylilyöntejä, sanallista onanisaatiota ja vittuilua, päätöntä päättelyä, oman maan ja sen kansalaisten mollaamista. Aivan kuin menossa olisi joku mielipuolinen pahaolo-kilpailu, pääpalkintona kaksi beetä ja yksi äksä.

Miten tämä kaikki näkyy historiankirjoissa sata vuotta myöhemmin? Hullu vuosi on jo käytetty.
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Nanfung

Quote from: skrabb on 06.04.2010, 09:36:51
Olen asunut Suomessa liki kaksikymmentäneljä vuotta, mutta vasta viime vuoden aikana olen alkanut tuntea itseni kunnolla muukalaiseksi, nimittäin siitä lähtien, kun minua on alettu kutsua mamuksi.

Roman Schatz hyväksytkö mamu-sanan sijaan, sanan mamulus = maahanmuuttajaluuseri?
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Spesialisti

Quote from: M on 06.04.2010, 09:41:16
Poikaparka on mennyt selvästi päästään sekaisin. Kiukku saa vittuilemaan kaikille suomalaisille ja ymmärtämään luetunkin väärin. Mihin jäi se Schatz, jolla oli vielä vuosi sitten luennolla ihan asiallista ja hauskaakin kerrottavaa kulttuureista ja niiden välisistä eroista ja törmäyksistä?

Ihme taantuma fiksulla miehellä.

Ihmettelen myös tätä samaa. Aiemmin Schatzin sepustuket suomalaisuudesta olivat ihan viihdyttävää luettavaa, joissa sai hyväntahtoisesti nauraa sekä suomalaisten ja samalla saksalaistenkin oudoille tavoille. Roman oli siis tasavertainen pureutumalla myös saksalaisuuden ominaispiirteisiin. Tätähän Abu-Hanna ei tee. Hänelle hänen omassa kulttuurissaan ei ole mitään vikaa, siksi se pitää tuoda tänne vaikkapa peittämään kansallismuseomme maalausten alastomia Kalevala-aiheisia figuureja, jotta kunniakansalaiset kestäisivät niitä kummastella.
Eräs Romanin juttu kertoi suomalaiskansallisesta liikennevälineafasiasta, kukaan ei puhu ventovieraiden kanssa, jne. Roman kertoi nauttivansa tilanteesta suuresti, ei tarvinnut minkään idoootin kanssa alkaa jauhaa väkinäistä paskaa.

Teemu Lavikka

QuoteOlen asunut Suomessa liki kaksikymmentäneljä vuotta, mutta vasta viime vuoden aikana olen alkanut tuntea itseni kunnolla muukalaiseksi, nimittäin siitä lähtien, kun minua on alettu kutsua mamuksi.

Eihän Romania oikein suomalaiseksikaan voi kutsua, syyttäköön itseään jos se häiritsee.
Avot, Suomihan on vapaa maa ja teillä on oikeus mihin tahansa mielipiteeseen, hölmöönkin

QuoteJos haluattepäästä Suomeen tulleista ja tulevista maahanmuuttajista eroon, teidän pitäisi reiluuden vuoksi samalla kotiuttaa kaikki muualla elävät teikäläiset. Jos muualta ei saa muuttaa Suomeen, niin Suomesta ei pitäisi myöskään saada muuttaa muualle. Pystyttäkää vaikka muuri tai sähköaita, saksalaiset ja israelilaiset auttavat mielellään asiantuntijoina.

jne...
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

JM-K

Quote from: Jari Leino on 06.04.2010, 12:16:33
Quote...palatkaa juomaan kansallisromanttista kiljuanne. Taantukaa ylväinä, tehkää Suomesta kotiseutumuseo ja muuttakaa takaisin autioituneelle maaseudulle.

Ihan asiaahan se Roman juttelee.  ;D

Toihan on kuin suoraan mun elämästä.

Jep jep, kohta alkaa kesäloma ja meikäläisen piilopirttiraksat keskellä metsää jatkuvat.

Kiljun juonnista en niin välitä, mutta en välitä kyllä tuosta Schatzistakaan. Terveisiä Romanille ja muille vastaaville vinkujille: lentokoneita, laivoja ja junia lähtee tasatunnein tästä maasta ihan mihin vaan. Menkää nyt jo vihdoinkin sinne, missä asiat ovat paremmin. Ainakaan minun ei tule ikävä.

dothefake

Kirjoitus on kyllä outo, siitä löytää myös ei enää lisää satsmaneja suomeen -kohtia.
Toivottavasti tämä taistelu ei ole vienyt meiltä huumorintajua ja sarkasmintuntoa.
-Tytti Tuppurainen

Meuhkaaja

Voi Roman, vaikutit aiemmin ihan järkevältä ihmiseltä. Mikä ihmeen angsti sinuun on nyt sitten iskenyt.

1. Mamu-nimityksestä: Olipa se vastenmielinen tai ei, sen on keksinyt ns. suvaitsevaisto, eivät rasistit. Se on lyhenne maahanmuuttajasta. Vertailuna noihin
mutakuonoihin, rättipäihin yms. kyseinen nimitys ei viittaa maahanmuuttaneen etniseen tai uskonnolliseen taustaan millään tavoin. Se, miksi kyseisestä sanasta on tullut vastenmielinen, on sitten toinen tarina.

2. Se Helsingin Sanomien kysely oli täyttä kuraa. Homma Ry teetti maahanmuuttaja-asenteisiin liittyen paljon Hesarin kyselyä laajemman ja asiallisemman kyselyn suomalaisten maahanmuuttaja-asenteista. Suosittelen lukaisemaan sen, ennenkuin Hesarin aivo-oksennuksen takia kaadat ämpärillisen omaasi meidän syntyperäisten suomalaisten niskaan.

3. Kuten monessa yhteydessä on mainittu, suomalaisten keskinäiset geneettiset erot ovat varsin huomattavat eurooppalaisessa mittakaavassa. Täällä on siis aina ollut paljon "mamuja"-tosin väestöpohja on ollut myös varsin eristyksissä toisistaan. Omaamme laajan mutta sisäsiittoisen geeniperimän  ;D

4. Yhtäaikaa kun tässä maassa "tarvitaan" ulkomaalaista työvoimaa "huutavan työvoimapulan" takia tekemään töitä, "joita suomalaiset eivät itse halua tehdä", meillä on satojatuhansia suomalaisia työttöminä ja nuorisotyöttömyys on pitkälti yli 20%. Sama "huutava työvoimapula" oli muuten iskemässä päälle juuri ennen 90-luvun lamaa. Samaan aikaan täytyy myös "positiivisesti syrjiä" maahanmuuttajataustaisia henkilöitä työnhaussa, koska heidän työllistymisensä on niin heikkoa.(varma tieto, kysy huviksesi vaikka Thorsilta)

5. Kotimaiset marjat ja juurekset ovat muuten erittäin hyviä vitamiinien lähteitä. Roman voi rauhassa vertailla erilaisia marjoja ja hedelmiä esimerkiksi www.fineli.fi
Että emme me ihan oikeasti ananaksia edes tarvitse vitamiinilähteiksi, vaan niitä syödään siksi, että ne maistuvat hyviltä.

6. Diabetestä, skitsofreniaa ja keliakiaa esiintyy muuten muissakin kansoissa kuin suomalaisissa. Jopa niissä "parempaa" geeniperimää omaavissa.

Viimeiseksi voisin todeta Romanille, koita nyt kuitenkin hyvä ihminen rauhoittua. Tuota lukiessa tuli vain mieleen, että onko Romanilla alle Tasse im Schrank ja sillai.

dothefake

Lainaus: Että emme me ihan oikeasti ananaksia edes tarvitse
vitamiinilähteiksi, vaan niitä syödään siksi, että ne maistuvat hyviltä.

Minä syön etelän hetelmiä siksi, että sikäläinen talonpoika pysyisi kotonaan.
-Tytti Tuppurainen

ilmarinen

Minä olen pitänyt tätä heppua ensi näkemältä täytenä turhiksena. Roman Schatz on hyötynyt todella paljon siitä, että hän on tullut Suomeen. Hän oli työssä laitosapulaisena, kunnes hänelle tajottiin työtä Ylessä siksi, että hän on saksalainen. Missä tahansa muussa maailman maassa hän olisi täysi tavis, jonka aivopieruille ei lotkauttaisi korvaansa kukaan. Täällä hän esiintyy asiantuntijana seksistä historiaan ja vaikka mitä.

QuoteVain suomalaiset haluavat täältä pois, Suomi saattaa olla huomattavasti mukavampi paikka ulkomaalaiselle. Meitähän ihaillaan. Enhän minä sitä paitsi asu junttiSuomessa, vaan Helsingin Katajanokalla. Elämäntapani on täysin sama kuin Berliinissä. En käy mökillä, sekaannu luontoon tai poistu Kehä 1:n sisäpuolelta vapaa-ehtoisesti!

ROMAN SCHATZIN AIVOPIERUNTAA

Ernst

Quote from: Meuhkaaja on 06.04.2010, 13:00:04
Diabetestä, skitsofreniaa ja keliakiaa esiintyy muuten muissakin kansoissa kuin suomalaisissa. Jopa niissä "parempaa" geeniperimää omaavissa.

Siellä esiintyy myös kiihko- ja vähämielisyyttä.

Tunkki

Quote from: pelle12 on 06.04.2010, 19:26:15
Rolle

Roman = Rolle? Ei kai, Rolleksi yleensä puhutellaan täällä ja Ruotsissa Rolf-nimisiä.
(Ja Per-Erik:ejä Pelleksi)

pelle12

Quote from: Tunkki on 06.04.2010, 20:16:09
Quote from: pelle12 on 06.04.2010, 19:26:15
Rolle

Roman = Rolle? Ei kai, Rolleksi yleensä puhutellaan täällä ja Ruotsissa Rolf-nimisiä.
(Ja Per-Erik:ejä Pelleksi)
Jag heter faktiskt Per-Erik. Hur visste du det? ;D
Rommeksiko Romania pitäisi kutsua? (Näin tuttavien kesken). Mokomakin Saku sammakko.