News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Monikultturismia oppikirjoissa

Started by kirov, 16.11.2009, 01:00:19

Previous topic - Next topic

mikkoellila

Quote from: M.E on 17.11.2009, 21:45:55
Täällä näkyisi olevan useampikin vanha ressu. Mitähän Huovisen Ari nyt ajattelee?

Kun minä olin Ressussa, rehtorina oli legendaarinen Antero Penttilä. Koulussa ei silloin ollut minkäänlaista multikultipropagandaa.

Maahanmuuttajia oli n. 500 oppilaan joukossa muistaakseni 3-4 ryssää, 1 iranilainen ja yksi afrikkalais-suomalainen mulatti eli yht. n. 1 % oppilaista.

Syynä maahanmuuttajien vähäiseen määrään oli se, että tuohon kouluun ei silloin päässyt alle 9,5 keskiarvolla.  ;D

En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

mikkoellila

Quote from: ike60 on 17.11.2009, 22:28:54
Quote from: Bullet on 16.11.2009, 08:08:36
Mjooh, on täällä yhdeksännen luokan bilsan kirjassakin kaikkea "Eri kansallisuudet rikastuttavat suomalaista yhdeiskuntaa" ja kuva kun hyvinruskettunuthenkilö prisman kassalla lastaa ostoksiaan...

Käsitinkö oikein: biologian oppikirjassa tuollainen kuva ja lause?

Oppikirjamainen teksti on tuttu käsite. Ks. Puumalainen & Illman.

Quote from: ike60 on 17.11.2009, 22:28:54
Itse olen hahmottanut asian jotenkin niin, että biologia on elävien organismien ja niihin liittyvien prosessien tutkimista. Onhan hyvinruskettunuthenkilökin tietenkin elävä organismi, mutta miten biologiaan liittyy yhteiskunnan rikastuminen yhtään millään?

Voisitko kertoa kirjan nimen, ja millä ilveellä tuo kuva teksteineen oli saatu yhdistettyä biologiaan? Vai oliko kyse kuitenkin jonkin muun aineen kirjasta?

Roduista puhuminen on ihmisen biologiaa.

Biologia on kohtalo. Elävät olennot eivät voi biologialleen mitään. Kaikki sosiobiologian vastustus, mm. feminismi, perustuu siihen, että yritetään kiistää ihmisen luonne biologisena olentona.

Ihminen on kuitenkin eläin, homo sapiens. Ihmistä ei ole luotu minkään jumalan kuvaksi. Mitään jumalia ei ole eikä kukaan ole luonut ihmistä.

Ihminen on geenien muovaamaa biomassaa, jota koskevat tietyt biologiset lainalaisuudet. Samoin kuin ihminen tarvitsee tietyn määrän tietynlaista ravintoa pysyäkseen hengissä, samoin ihmisen toiminnassa on tietynlaisia mm. aggressiivisuuteen, seksuaalisuuteen ja älykkyyteen liittyviä lainalaisuuksia.

Sadantuhannen miehen muodostama armeija on vahvempi kuin sadantuhannen naisen muodostama, ceteris paribus. Suomen miespuolinen väestö tekee yhteensä enemmän raiskauksia kuin Suomen naispuolinen väestö. 500 miljoonasta valkoisesta ihmisestä koostuvan väestön keskimääräinen älykkyystaso on korkeampi kuin 500 miljoonasta valkoisesta ja 100 miljoonasta neekeristä koostuvan.

Neekerien tuominen Eurooppaan alentaa Euroopan väestön keskimääräistä älykkyystasoa, koska neekereillä on matalampi mediaani-ÄO kuin valkoisilla. Älykkyyden ja elintason välillä on positiivinen korrelaatio. Kausaliteetti kulkee molempiin suuntiin: toisaalta elintason nousu nostaa älykkyystasoa vähentämällä mm. aliravitsemuksesta aiheutuvia aivovaurioita väestössä, toisaalta älykkäämpi väestö pystyy tuottamaan itselleen korkeamman elintason. Kun väestön keskimääräinen älykkyystaso laskee, maan elintaso laskee. Tyhmät ihmiset eivät pysty ylläpitämään korkeaa elintasoa, koska elintaso on yhtä kuin tavaroiden ja palveluiden kokonaistuotannon reaaliarvo per capita; tyhmät ihmiset eivät pysty ylläpitämään yhtä arvokasta hyödykkeiden kokonaistuotantoa kuin älykkäämmät ihmiset, joten tyhmemmällä yhteiskunnalla on matalampi elintaso.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

UralinViikinki

Quote from: Itä ei nuku on 18.11.2009, 17:39:54
Onni, etten ole näitä kirjoja vielä myynyt. Seuraavaksi vähän šokkiterapiaa, eli käännöslauseita lukion ensiluokkalaisille.

Tehtävänanto:
QuoteKoulupojat jossittelevat. Mitä olisikaan tapahtunut, jos...
Suomenna Freddyn lauseet 1-8, ja jos kiinnostuit, tulkitse sitten Juuson lauseet englanniksi.

[...]
5. If Abd Al-Rahman, the Muslim general, hadn't lost his life at Poitiers in 732, the Muslims might have invaded Europe.
6. Europe would probably have become a more civilised place if that battle had gone differently.

[kursiivi lainaajan]
Kielioppikirjasta Culture Café: Grammar Rules!, 2.-10. painos, Otava 2007, s. 33.

Skannasin vielä näytteen, jos joku ei usko ennen kuin näkee. Alleviivaukset olen aikoinaan tehnyt itse.

Noh, noista väittämistä jokainen on enemmän tai vähemmän metsään...

Lemmy

Mulla on hassu maantiedonkirja 50-luvulta pitäis skannata....
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

ike60

Vastaus Ellilälle on Miniluvin toiveesta täällä.

Olli Juntunen

Nuo englannin kurssin tehtävän kysymykset ovat tosin "vain" koulupoikien jossittelua. Hyväksyisin noista väitteistä ainoastaan mongoleihin liittyvät väittämät ja kakkosen. Esim. kuvitelma, että roomalaisten voitto germaaneista yhdessä taistelussa olisi estänyt englannin ja saksan kielen kehittymisen on täysin absurdi.

Toisaalta historian opetus on aina ollut suhteellisen onnetonta. Muistan isäni, joka on historian tohtori, päivitelleen aikoinaan omia oppikirjojani 80-luvulla, että miten on mahdollista, että historian oppikirjoissa on paljon enemmän virheitä, kuin MISSÄÄN Suomessa painetuissa aikuisille tarkoitetuissa historiakirjoissa.

Tämä tietysti kuvastaa valtiomme suhtautumista lasten koulutukseen. Itse suosittelen kaikille vahvasti yksityiskouluja.

UralinViikinki

Quote from: Olli Juntunen on 20.11.2009, 09:50:02
Nuo englannin kurssin tehtävän kysymykset ovat tosin "vain" koulupoikien jossittelua. Hyväksyisin noista väitteistä ainoastaan mongoleihin liittyvät väittämät ja kakkosen. Esim. kuvitelma, että roomalaisten voitto germaaneista yhdessä taistelussa olisi estänyt englannin ja saksan kielen kehittymisen on täysin absurdi.

Toisaalta historian opetus on aina ollut suhteellisen onnetonta. Muistan isäni, joka on historian tohtori, päivitelleen aikoinaan omia oppikirjojani 80-luvulla, että miten on mahdollista, että historian oppikirjoissa on paljon enemmän virheitä, kuin MISSÄÄN Suomessa painetuissa aikuisille tarkoitetuissa historiakirjoissa.

Tämä tietysti kuvastaa valtiomme suhtautumista lasten koulutukseen. Itse suosittelen kaikille vahvasti yksityiskouluja.

Noista Mongoleista sen verran, etteivät he nyt Eurooppaa olisi tuhonneet vaikka eteenpäin olisivatkin jatkaneet.

Historianopetuksesta pitää se sanoa, että koulusysteemin tarkoitus sivistämisen ohella on indoktrinaatio, vaikkei sitä ääneen sanotakaan. Historiaa voidaan kuitenkin tulkita yllättävän monella tavalla jos vain halutaan - jopa ilman että oltaisiin asioista täysin 'väärässä'.

Komppaan tuosta yksityiskouluista jos tahtoo lapsilleen esim. omaa maailmankatsomustaan vastaavan yleissivistyksen, mutta en sanoisi että Suomen koulusysteemi olisi erityisen huono tai erikoistunut 'aivopesuun'.

Vouti

Quote from: Lemmy on 18.11.2009, 17:54:33
No, sanotaan että vuonna 732 Eurooppaan oli tulossa "pimeä keskiaika", kun taas Muslimeilla oli jokseenkin edistyksellinen kulttuuri - kun vertaa sen hetkiseen tilanteeseen. Eurooppa lähti edelle jossain vaiheessa renessanssia kun taas eri Muslimivaltiot pikkuhiljaa jäivät jälkeen tieteessä. Mutta vuonna 732 "sivistys" oli aika harvinainen tavara markkinoilla.

Arabimussukat jyräsivät agressiivisilla laajentumissodillaan Sassaniidien imperiumin, joka sisälsi Persian ja Egyptin korkeakulttuurit. Bysantti oli muutamia vuosikymmiä aikaisemmin käynyt uuvuttavan sodan juuri sassaniideja vastaan ja menetti heti perään Pohjois-Afrikan alueen islamilaiselle arabi-imperialismille. Ummaa rakennettiin ryöstösaaliin, orjuuden ja Mohammedin esimerkin voimalla.

Taivaisiin ulottuva suvaitsevaisuus on toki pelkkää löpinää, dhimmi-systeemi on dhimmi-systeemi vaikka voissa paistaisi. Ei voida olettaa, että lukumääräisesti alivoimaiset, mutta sotilaallisesti ylivoimaiset arabimuslimit olisivat voineet hallita rautaisella nyrkillä kaikkia valloittamiaan alueita. "Suvaitsevainen" ratkaisu oli enemmän käytännön sanelema. Jos arabimuslimit ja islam olisivat todellisuudessa olleet suvaitsevaisia, edistyksellisiä ja rauhantahtoisia, niin mitään tarvetta laajentumissodille ei olisi ollut.

Lisäksi parhaan käsitykseni mukaan kuuluisimmat oppineet ja tiedemiehet eivät olleet arabimuslimeja. Esimerkiksi Avicenna ja Al-Razi olivat persialaisia. Al-Razi oli varsin harras muslimi sanoessaan :

Quote
You claim that the evidentiary miracle is present and available, namely, the Koran. You say: "Whoever denies it, let him produce a similar one." Indeed, we shall produce a thousand similar, from the works of rhetoricians, eloquent speakers and valiant poets, which are more appropriately phrased and state the issues more succinctly. They convey the meaning better and their rhymed prose is in better meter. ... By God what you say astonishes us! You are talking about a work which recounts ancient myths, and which at the same time is full of contradictions and does not contain any useful information or explanation. Then you say: "Produce something like it"?!

Islamilaisen imperiumin alueella toki tehtiin kiistämättä huikeita tieteellisiä loikkia. Imperiumin alue alkoi muistuttaa hiljalleen jonkinlaista proto-kapitalismia ja alkukantaista globalismia (btw. milloinkohan alkavat maksaa velkaansa riistosta, orjiakin tuli otettua eräiden arvioiden mukaan Afrikasta noin palttia rallaa 20 kertaa enemmän kuin eurooppalaiset. Hindu-orjia tuskin kukaan on koskaan laskenutkaan).

Kuinka sitten vuosisatoja kestänyt islamilainen agressio vaikutti Eurooppaan ja sen kulttuurin, tieteen ja talouden rappioon? Kysymys on mielestäni mielenkiintoinen ja loistava tutkimuksen aihe; tosin kaukana poliittisesta korrektiudesta.

              - Vouti   

Jälkimaailma, seiso täällä omalla pohjallasi äläkä luota vieraaseen apuun. -Augustin Ehrensvärd

Larva

Minä en ihan oikeasti usko että monikulttuurisuus voisi toimia saman valtion rajojen sisällä. Varsinkaan jos kulttuurit ovat niin erilaisia kuin Somalian ja Suomen kulttuurit. Monikulttuurisuus on hieno asia, mutta vain siinä tapauksessa, että eri kulttuurit pidetään omilla alueillaan, ts. omissa valtioissaan.

Jos se idän ja Afrikan kulttuuri on niin hienoa, miksi ihmeessä sitä on tänne raahattava? Eikö sitä voi käydä paikan päällä ihmettelemässä?
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

Nikopol

Quote from: vrv on 16.11.2009, 22:33:53
Jäsenelle NK.

Kerro vaan tälläisen opettajan nimi julkisuuteen. On painavaa syytä saada tietää kuka lapsillemme opettaa ja mitä.


Ei julkisuuteen. Esimiehelle. Kirjallisena, ja vastinetta pitää vaatia tosissaan.

Politikoinnilla ei ole asiaa luokkahuoneisiin.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

temer

Quote from: Topelius on 16.11.2009, 23:08:16Kirjan islam-osuudesta on ilmeisesti päävastuussa filosofian tohtori Irmeli Perho. Tässä muutamia netistä löytämiäni Irmelin "kuolemattomia" (jälkimmäisen lähteenä on tosin suoli24):

...

"Siirtolaisuuspaine Euroopan naapurustossa olevista muslimimaista ei pienene ja muslimien määrä kasvaa tulevaisuudessa. Tämä ei kuitenkaan tee islamista uhkaa eurooppalaiselle elämäntavalle ja kulttuurille." (lähde)

Kyseinen kirjoitus on alunperin Väestöliiton sivuilta, tässä arkistoitu versio: http://web.archive.org/web/20050411155205/http://www.vaestoliitto.fi/tiedotus/sisaltosivut/1998/malyht.htm

Vasarahammer

Quote
Kuinka sitten vuosisatoja kestänyt islamilainen agressio vaikutti Eurooppaan ja sen kulttuurin, tieteen ja talouden rappioon? Kysymys on mielestäni mielenkiintoinen ja loistava tutkimuksen aihe; tosin kaukana poliittisesta korrektiudesta.

Aina voi esittää kysymyksiä. Miksi kulttuurin painopiste Euroopassa siirtyi pohjoisemmaksi? Eikö Välimeri ollutkaan rauhan meri?

Miksi meritietä Intiaan ylipäänsä tarvittiin?

"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan


Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/