News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Monikultturismia oppikirjoissa

Started by kirov, 16.11.2009, 01:00:19

Previous topic - Next topic

kirov

(http://www.bookplus.fi/media-dynamic/images/product/00/04/22/60/69/1/kohi-antti-forum-vi.jpg)


monikulttuurisuus:
useaan kulttuuriin kuuluvat ilmiö tai ilmiöt,
jotka pitävät sisällään aineksia useista eri kulttuureista

monokulttuuri: valtio tai alue tuottaa vain yhtä
tuotetta ja on riippuvainen kyseisen tuotteen
sadosta tai maailmanmarkkinahinnasta

pakolainen:
henkilö, joka voi joutua kotimaassaan vainotuksi rodun,
uskonnon, kansalaisuuden, sosiaalisen aseman tai
poliittisen mielipiteen vuoksi; pakolaista ei voi palauttaa maahan,
jossa hänen henkeään tai vapauttaan uhataan; pakolaisuutta koskevat
säännökset on määritelty kansainvälisissä sopimuksissa

populistinen liike:
suuntaus, joka yrittää vedota kansan tunteisiin ja
saada kannatusta yksinkertaistamalla ja kärjistämällä asioita;
usein yhden aatteen tai ajatuksen liike ja voi suuntautua
esimerkiksi ulkomaalaisia vastaan

Objektiivista indoktrinaatiota. On hyvä, että lukiolaiset oppivat oikeat asiat. Kirjassa syleillään muutenkin iSlamia.

Forum kulttuurien kohtaaminen 2008

Antti Kohi
Hannele Palo
Kimmo Päivärinta
Vesa Vihervä



erilainen

Mitä pahaa populismissa on?

Luin kanssa tuossa erästä historian pääsykoekirjaa. Siellä oli myös vahvaa propagandaa. Sitten kun joku vielä uskoo kaiken kun on oppikirjasta kyse.
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

Bullet

Mjooh, on täällä yhdeksännen luokan bilsan kirjassakin kaikkea "Eri kansallisuudet rikastuttavat suomalaista yhdeiskuntaa" ja kuva kun hyvinruskettunuthenkilö prisman kassalla lastaa ostoksiaan...
Mahaanmuutto on rikkaus ja voimavara.

Shadow

Quote from: X on 16.11.2009, 08:54:31
Quote from: erilainen on 16.11.2009, 01:23:53
Siellä oli myös vahvaa propagandaa.

Monet lukion oppikirjat ovat vahvasti monikulttuurisuutta tuputtavia. Tyypillistä on se, että kirjasarjan jokaisessa osassa on vähintään yksi kappale omistettu kolonialismin riistolle, länsimaiden velvoitteiden luettelulle, rassismille jne.

Olen lukiolaisena huomannut. Ehkä kornein esimerkki on yksi uskonnon kirja, jonka kannessa komeilee muslimityttö huivissa ja vieressä valkoinen mies juutalaisten kipa päässään.  :D

Propagandaa niissä kieltämättä on, mikä pistää välillä muumittamaan.

Blondihko Tihko

Perhana, minun lukioaikoina oli muistaakseni vielä sellaista tekstiä että suomalaisten pitäisi naida mahdollisimman kaukaa tulleita muukalaisia, jotta tunnetusti surkea geeniperimämme paranisi! Ja ihan varmana siinä oli lukuisia kuvia toisiaan halailevista mahdollisimman erivärisistä ihmisistä.   :roll:

NK

Historian 6. kurssi (Kulttuurien kohtaaminen) johon aloitusviestin kirja kuuluu ja Yhteiskuntaopin 4. (Eurooppalaisuus ja Euroopan unioni) ovat sellaisia kursseja jotka parhaimmillaan (tai "parhaimmillaan") kyllä ovat aika suvaitsevaisuuskoulutusta.

Kyseista Forum-kirjaa kuvaanevat aika osuvasti nämä kaksi tehtävää:

S.97: tehtävä 3. "Pohdi, miksi islamilaisesta maailmasta kerrotaan länsimaisessa mediassa lähinnä negatiivisia uutisia."

Vastaukseksi luonnollisesti odotettiin soopaa etnosentrismistä, orientalismista, sekä tarinaa kuinka me emme tunne muslimimaailmaa ja muuta mukavaa.

S.127: tehtävä 5. "Pohdi keinoja, joilla länsimaat voisivat auttaa Afrikan maita kehittymään."

Tähän piti luonnollisesti jaaritella kaikki mahdolliset ylevältä kuulostavat asiat kehitysavusta, asiantuntija-avusta, lainojen anteeksiannosta, maailmankaupan sääntöjen uudelleenmuokkaamisesta ja muusta yhtä realistisesta.

Kuten jo mainitsin, myös Yh4 on välillä oikeaa suvaitsevaisuuden riemujuhlaa. Kurssilla luonnollisesti käsiteltiin "pakolaisten" ahdinkoa Maltalla, äärioikeiston nousua (mainittiin mm. Dansk Folkeparty esimerkkinä) sekä muuta yhtä ylentävää. Lisäksi luonnollisesti muistettiin todeta siitä kuinka länsi sortaa Afrikan maita mm. tuontitulleillaan ja maataloustuillaan. Perinteistä "näin kasvat hyväksi ihmiseksi"-juttua siis.

Nämä kaksi kurssia voivat olla kyllä aikamoinen päänsärky silloin kun niissä käsitellään Hommankin suosiossa olevia aiheita. Tänäänkin Yhteiskuntaopin tunnilla kävi puhumassa paikallinen Eurooppatiedotuksen henkilö, joka muisti muistuttaa että meillä on edessämme työvoimapula, jonka vuoksi minunkin ikäpolvellani on paljon työmahdollisuuksia sitten 10-15 vuoden kuluttua.

Tällaista tänään.

M.E

Eräs tekijöistä on entinen kuin historian opettajani. Voin vakuuttaa, että tällä henkilöllä ei ainakaan ole mokutusagendaa, päin vastoin.

Muistan, miten väittelimme kolonialismin vaikutuksesta Intian kehitykseen; minä moraalisäteilin haittavaikutuksista kun taas opettajani oli sitä mieltä, että imperialismista oli heille enemmän hyötyä kuin haittaa.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

NK

Oli varmasti mielenkiintoinen väittely. Kestikö pitkään ja millaiseen lopputulokseen päätyi?

Kirja sinällään pyrkii olemaan neutraali, mutta tietyissä kohdissa siinä on havaittavissa tiettyä monikulttuuriagendaa.

Mutta kirjaa enemmän minua harmittaa se että kurssi(t) itsessään sisältävät monesti kirjan ulkopuolella perinteistä mokutusoppia. Se saastuttaa yleensä mielenkiintoisetkin aiheet perinteisellä "äärioikeisto nousee"(Yh4)/"Eurooppa&orjalaivainterva"(Hi6)-materiaalillaan.

Ano Nyymi

#8
Quote from: Bullet on 16.11.2009, 08:08:36
Mjooh, on täällä yhdeksännen luokan bilsan kirjassakin kaikkea "Eri kansallisuudet rikastuttavat suomalaista yhdeiskuntaa" ja kuva kun hyvinruskettunuthenkilö prisman kassalla lastaa ostoksiaan...

Yrittikö maksaa vielä KELA-kortilla?  ;D

No, se ja sama mitä lapsille ja nuorille satuillaan, kyllä suurin osa asiat ymmärtää kun elämänkoulu ne omalla tavallaan heille sitten joskus opettaa..

Silloin kun minä koulua kävin, kirjoissa ylistettiin Neuvostoliittoa ja annettiin ymmärtää että siellä ei juurikaan ole mitään ongelmia, paitsi niitä joita paha länsi sinne tunkee. Ja kyllä me se tajuttiin että paskaahan kirja haasteli.

Shadow

Ruotsin kirjat ovat erittäin mokuhenkisiä, mikä ei ole ihme kun katsotaan maan tilaa.

Magnet-sarjan kirjoissa mm. Yksi nuori ruotsalainen teinipoika seurustelee irakilaisen tytön kanssa, henkilöistä osa on mamuja ja tietysti monikulttuurisuuden ylistystä.

HI3 kurssin kirjassa Muutosten Maailma 3: Kansainväliset suhteet, on asiaa "äärioikeiston" noususta. Mainitaan Jörg Haiderin puolueet ja Pim Fortuyn. Kirja ei kuitenkaan ole hillitöntä mokutusta, sillä kirjassa mainitaan naisten aseman olevan alistettu islamissa ja puhutaan kunniamurhien kiusallisuudesta. Tästä annetaan esimerkiksi Ruotsissa tapahtunut kunniamurha.

NK

Magnet-sarja on todella mielenkiintoinen tapaus. Ruob4-kurssin kirja on oikea jackpot. Siinä käsitellään rasismia, äärioikeistoa, maahanmuuttoa ja kaikkea muuta vastaavaa. En tiedä miksi ja en tiedä miten, mutta kirjan hakemistosta löytyy uusnatsi-sana, tällaisena pienenä nippelitietona.

Historian 3. kurssin viimeiset tunnit, joissa käsitellään nykyistä Eurooppaa ovat myös aika monikulttuurisia. Meidään tunnillamme mainittiin "Itävallan Halla-aho Jörg Haider" (opettajani sanoin), sekä muut äärioikeistolaiset liikkeet. Muutenkin Perussuomalaiset saivat aika täyslaidallisen sekä Hi3 että Yh4 kursseilla "äärioikeistolaisuudestaan". Osa siitä tosin oli selvästi opettajan omia mielipiteitä. Mutta varsinkin nationalismi saa niskaansa kuraa koska se on "taantumusta/äärioikeistolaisuutta/fasismia" sekä kaikkea muuta negatiivista.

Acres

Quote from: NK on 16.11.2009, 20:30:23
Tänäänkin Yhteiskuntaopin tunnilla kävi puhumassa paikallinen Eurooppatiedotuksen henkilö, joka muisti muistuttaa että meillä on edessämme työvoimapula, jonka vuoksi minunkin ikäpolvellani on paljon työmahdollisuuksia sitten 10-15 vuoden kuluttua.

Meillä opo sanoi myös vuodet 10-15 joskus 90-luvun puolivälissä. Kusetettiinko minua? :-[
Eurooppa kadehtii Ruotsia.  Me valaisemme roviona pimeydessä. Rosengårdin kaltaisissa esikaupungeissa nousee esiin uusi yrittäjäsukupolvi, jolla on suorastaan moniarvoinen halu polttaa.

- B.H keskustelija ja lähimmäinen

NK

Quote from: Acres on 16.11.2009, 22:28:03
Quote from: NK on 16.11.2009, 20:30:23
Tänäänkin Yhteiskuntaopin tunnilla kävi puhumassa paikallinen Eurooppatiedotuksen henkilö, joka muisti muistuttaa että meillä on edessämme työvoimapula, jonka vuoksi minunkin ikäpolvellani on paljon työmahdollisuuksia sitten 10-15 vuoden kuluttua.

Meillä opo sanoi myös vuodet 10-15 joskus 90-luvun puolivälissä. Kusetettiinko minua? :-[

Ehkä hän eli sen vuosikymmenen aikaansa edellä ;)?

vrv

Jäsenelle NK.

Kerro vaan tälläisen opettajan nimi julkisuuteen. On painavaa syytä saada tietää kuka lapsillemme opettaa ja mitä.
"Tulkoot hurttina aroiltaan, multiin mahtuvat tänne"
Uuno Kailas

mikkoellila

Noin vuonna 1990 silloinen teollisuuden ja työnantajain keskusliitto (nykyinen EK) vaati Suomeen 500 000 maahanmuuttajaa 20 vuoden sisällä Suomen väestön ikääntymisen aiheuttaman työvoimapulan takia.

Tämä työvoimapulaläppä on siis 20 vuoden takaista paskaa.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

NK

Quote from: vrv on 16.11.2009, 22:33:53
Jäsenelle NK.

Kerro vaan tälläisen opettajan nimi julkisuuteen. On painavaa syytä saada tietää kuka lapsillemme opettaa ja mitä.


En taida, yksityisyydensuoja jne. Kuopiossa elää ja vaikuttaa. Ja lukuunottamatta pientä persu-antipatiaa hän on varmasti yksi parhaimmista ja asiallisimmista opettajista lukiossani.

Ano Nyymi

Quote from: mikkoellila on 16.11.2009, 22:35:12
Noin vuonna 1990 silloinen teollisuuden ja työnantajain keskusliitto (nykyinen EK) vaati Suomeen 500 000 maahanmuuttajaa 20 vuoden sisällä Suomen väestön ikääntymisen aiheuttaman työvoimapulan takia.

Tämä työvoimapulaläppä on siis 20 vuoden takaista paskaa.


Luulen että toimiva fuusioreaktori ja Suomen työvoimapula tulevat tosiksi suunnilleen samoihin aikoihin.

Kullervo Kalervonpoika

Quotemonokulttuuri: valtio tai alue tuottaa vain yhtä
tuotetta ja on riippuvainen kyseisen tuotteen
sadosta tai maailmanmarkkinahinnasta

Yhdellä sanalla: sontaa.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Topelius

Lukiolaisille suunnatussa Editan Maailmankulttuurien aikakirjassa (2005) esitetään mielenkiintoisia näkemyksiä "islamisteista":

(s. 55)
Quote
Länsimainen kulttuuri vaikuttaa siis monien muslimien mielestä kaikkea muuta kuin tavoiteltavalta, mutta kuitenkin heille kerrotaan, että länsimaisten arvojen omaksuminen on kehityksen edellytys. Heidän on unohdettava omat perinteensä ja omaksuttava länsimainen elämäntapa, sillä vasta siloin heitä pidetään sivistyneinä. Erityisesti islamilaisten maiden opiskelijat ovat törmänneet arvojen ristiriitaan, kun heille on opetettu, että heidän kulttuuristaan puuttuu jotakin ja että elintaso siksi on jäänyt jälkeen länsimaista. Tämä puute tulee korjata omaksumalla länsimainen ajattelutapa ja unohtamalla islamilainen perinne.

Ei olekaan yllättävää, että viime vuosikymmeninä voimistunut fundamentalismi eli islamismi -- islamin pitäminen poliittisena ohjelmana -- on saanut kannatusta juuri opiskelijoiden keskuudessa, sillä tuskin kukaan haluaa pitää omaa kulttuuriaan vähäarvoisena. Nuoret järjestävät opintopiirejä, joissa tutustutaan Koraanin yhteiskunnalliseen sanomaan ja luetaan islamistiajattelijoiden kirjoituksia. Kriittisyys länsimaita ja niiden määrittelemää kehitystä kohtaan on kasvanut, ja länsimaiden matkimisen sijasta halutaan luoda yhteiskunta, joka määrittelee itse omat päämääränsä ja jota ei tarvitse verrata länsimaihin.

Aivan kuin islamistien tapaamisissa olisi kyse jonkinlaisista teekutsuista.

Ja tottakai seuraavilta sivuilta löytyy myös yritystä rohkaista nuorta lukiolaista "itsenäiseen" ajatteluun. Tehtävästä 3. käy jo hävyttömän selvästi ilmi kirjoittajan/toimittajan oma moraalisäteily.

(s. 63)
Quote
Tehtävä 2. Selvitä, miten islamilaisen maailman fundamentalismina (islamismina) tunnettua ilmiötä voidaan pitää länsimaisen kulttuurin aiheuttamana.

Tehtävä 3. Vertaa joukkoviestimien ja lukemasi tekstin antamaa kuvaa islamilaisesta maailmasta.

Kirjan islam-osuudesta on ilmeisesti päävastuussa filosofian tohtori Irmeli Perho. Tässä muutamia netistä löytämiäni Irmelin "kuolemattomia" (jälkimmäisen lähteenä on tosin suoli24):

"Eläin menettää tajuntansa välittömästi, kun sen kaulavaltimo katkaistaan." (lähde)

"Siirtolaisuuspaine Euroopan naapurustossa olevista muslimimaista ei pienene ja muslimien määrä kasvaa tulevaisuudessa. Tämä ei kuitenkaan tee islamista uhkaa eurooppalaiselle elämäntavalle ja kulttuurille." (lähde)

Ano Nyymi

On siinä "murmelilla" kieroutunut huumorintaju. Ei voi muuta sanoa. Uskookohan tuohon hömppään joku, ihan siis silleen oikeesti?

Ei kait suomalainen nuorikaan ihan noin hyväuskoinen sentään ole että tuollaista sepitettä totena pitäisi, varsinkin kun voi netistä katsoa sitä todellisuuttakin aikas helposti.

Hannu Niemi

Quote from: mikkoellila on 16.11.2009, 22:35:12
Noin vuonna 1990 silloinen teollisuuden ja työnantajain keskusliitto (nykyinen EK) vaati Suomeen 500 000 maahanmuuttajaa 20 vuoden sisällä Suomen väestön ikääntymisen aiheuttaman työvoimapulan takia.

Tämä työvoimapulaläppä on siis 20 vuoden takaista paskaa.


Mielenkiintoista tietoa..

Onko tuo tieto jossain "tiedon valtatiellä" ?
"ensisijaisesti hyysäreinä ja mokuttajina. Toissijaisesti ollaan Bilderbergin tahdottomia sätkynukkeja. Jos aikaa jää, niin toimitaan myös natottajina, kukkiksina, stalinisteina ja ek:n juoksupoikina."
Miska Rantanen kysymykseeni tiedonvälittäjä vai mielipidevaikuttaja

Miniluv

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 16.11.2009, 22:45:51
Quotemonokulttuuri: valtio tai alue tuottaa vain yhtä
tuotetta ja on riippuvainen kyseisen tuotteen
sadosta tai maailmanmarkkinahinnasta

Yhdellä sanalla: sontaa.

No jaa. On se nyt maatalousalan termi kuitenkin:

http://en.wikipedia.org/wiki/Monoculture
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Miniluv on 16.11.2009, 23:26:04
Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 16.11.2009, 22:45:51
Quotemonokulttuuri: valtio tai alue tuottaa vain yhtä
tuotetta ja on riippuvainen kyseisen tuotteen
sadosta tai maailmanmarkkinahinnasta

Yhdellä sanalla: sontaa.

No jaa. On se nyt maatalousalan termi kuitenkin:

http://en.wikipedia.org/wiki/Monoculture


No, eikö sonta liity sitten maanviljelemiseen?
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

nimetönkeskustelija

QuoteMonet lukion oppikirjat ovat vahvasti monikulttuurisuutta tuputtavia. Tyypillistä on se, että kirjasarjan jokaisessa osassa on vähintään yksi kappale omistettu kolonialismin riistolle, länsimaiden velvoitteiden luettelulle, rassismille jne.

Joo minä noin 30-vuotias suomalainen olen vastuussa siitä, että Englanti, Ranska ynnä muut harrastivat kehitysmaiden riistoa. He ottivat hyödyn ja minäkö maksan? Pitää varmaan myös maksaa, jos isoisän isällä jäi ravintolalasku joskus maksamatta.

QuoteS.97: tehtävä 3. "Pohdi, miksi islamilaisesta maailmasta kerrotaan länsimaisessa mediassa lähinnä negatiivisia uutisia."

Vastaus: Missä islam siellä sota ja köyhyys näin lyhyesti vastattuna.

QuoteMagnet-sarjan kirjoissa mm. Yksi nuori ruotsalainen teinipoika seurustelee irakilaisen tytön kanssa, henkilöistä osa on mamuja ja tietysti monikulttuurisuuden ylistystä.

Tositilanteessa Irakilaisen tytön isä tappaisi molemmat. Ellei sitten kyse ole Irakista paenneista ateisteista. Heitäkin on Euroopassa irakilaisten pienenä vähemmistönä.

Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Alkuasukas

Quote from: NK on 16.11.2009, 20:30:23
S.97: tehtävä 3. "Pohdi, miksi islamilaisesta maailmasta kerrotaan länsimaisessa mediassa lähinnä negatiivisia uutisia."

S.127: tehtävä 5. "Pohdi keinoja, joilla länsimaat voisivat auttaa Afrikan maita kehittymään."

Ah miten herkullisia aiheita.... Ensimmäisessä voisi aloittaa vaikka 911-keissistä, Madridin ja Lontoon pommituksista, tyttöjen silpomisista jne, toisessa voisi tarjota ensimmäiseksi pakkosterilointeja.

Niitähän tässä haettiin?
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Veli Karimies

Teki mieli, tuola yhdessä koulussa kun uskonnonluokassa näin taululta mitä oli opettaja kirjoittanut Islamista, lisätä sinne pari kohtaa. No väärinhän sielä ei ollut mitään, mutta paljon oli jätetty kertomatta. Ns vain semmoinen kiva ja mukavanoloinen tieto.

Simon Elo

Quote from: Topelius on 16.11.2009, 23:08:16tuskin kukaan haluaa pitää omaa kulttuuriaan vähäarvoisena.

Vain länsimaat haluavat pitää omaa kulttuuriaan vähäarvoisena. Muut eivät, koska nehän ovat länsimaita parempia, eikös?

En oikein muista omia lukiokirjojani, mutta pelottaa ajatella millaisia asioita niissä opetettiin, kun lukee antamianne esimerkkejä.

Tuomas2

Quote from: Blondihko Tihko on 16.11.2009, 20:14:36
Perhana, minun lukioaikoina oli muistaakseni vielä sellaista tekstiä että suomalaisten pitäisi naida mahdollisimman kaukaa tulleita muukalaisia, jotta tunnetusti surkea geeniperimämme paranisi! Ja ihan varmana siinä oli lukuisia kuvia toisiaan halailevista mahdollisimman erivärisistä ihmisistä.   :roll:

Minä olin lukiossa 91-92 kun ensimmäiset kunniakansalaiset saapuivat ja biologian opettaja veti pohjat arvelemalla että miehet vastustavat heidän saapumistaan kun n**kereillä on isot nenät ja muutkin ulokkeet. Samaten geeniperimän rikastumisesta ratkaisuna suomalaisten geneettisiin ongelmiin puhuttiin.

Kolonialismistä on hyvä puhua ja painottaa että länsimaissa tuota riistämistä on ainakin pyritty lopettamaan ja mitä siellä on tapahtunut kun paikalliset ovat ottaneet vallan (sovitelleet Somaliassa ~20 vuotta).

foobar

Quote from: X on 16.11.2009, 21:42:24
... Perimästä:

"Ihmisten kanssakäyminen on kautta aikojen sekoittanut perimää, ja siksi kansojen välille on turha etsiä geneettisesti tarkkoja rajoja."

Tämä ehkä spinnaa ulos keskusteluradalta, mutta ovatkohan nämä kirjoittajat monikulttuurisuushuumassaan havainneet sellaisia asioita kuin esim. Somalian somalien ja bantujen sekoittumuttomuutta? Ongelma löytyy kyllä Suomesta kun sen esiin kaivamalla kaivaa, mutta jyrkkääkään painostusta rotupuhtauteen ei tunnisteta kun siitä saattaisi koitua huonoa karmaa julkisen rahan järjestelmän suurimmille valehtelijoille.

Se selkeästi määrittyvä ja ylläpidetty kansanryhmärajahan tuolla on myös oiva tapa huomata ketä pitää rasistisesti syrjiä. Sen sanomisesta kuka sitä syrjintää harrastaa varmaan kohta häkki heilahtaa, bantuillahan ei ole Suomessa niin vahvaa integraatioastetta valtarakenteisiin.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

NK

Quote from: Alkuasukas on 17.11.2009, 08:27:49
Quote from: NK on 16.11.2009, 20:30:23
S.97: tehtävä 3. "Pohdi, miksi islamilaisesta maailmasta kerrotaan länsimaisessa mediassa lähinnä negatiivisia uutisia."

S.127: tehtävä 5. "Pohdi keinoja, joilla länsimaat voisivat auttaa Afrikan maita kehittymään."

Ah miten herkullisia aiheita.... Ensimmäisessä voisi aloittaa vaikka 911-keissistä, Madridin ja Lontoon pommituksista, tyttöjen silpomisista jne, toisessa voisi tarjota ensimmäiseksi pakkosterilointeja.

Niitähän tässä haettiin?

Kun olisikin, mutta oikeat vastauksethan olivat:

s.97.3.
Negatiiviset uutiset myyvät paremmin.
Em. syystä ei olla halukkaita kertomaan hyviä uutisia.
Toimittajilla stereotypioita.
Toimittajilla huonot tiedot islamista: luo ja vahvistaa stereotypioita.
Toimittajilla "poliittinen agenda"

s.127.5.
Asiantuntija-apua esim. koulutus, terveydenhoito, kehitysprojektit, hallinto.
Annetaan kaikki velat anteeksi
Uudistetaan kansainvälisen kaupan pelisäännöt niin, että 3. maailman tuotteet pääsevät lännen markkinoille. (Esimerkkeinä tässä vaiheessa esitettiin EU:n maataloustuet ja suuri kauppalaivasto)

Nämä vastaukset siis ovat ns. "viralliset" taululle kirjoitetut vastaukset. Näissä olikin sitten pureskelua.