News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-03-26 AL: Turtolan Citymarketin Jama Jamalla yli tuhat fania Facebookissa

Started by Termiitti, 27.03.2010, 06:08:45

Previous topic - Next topic

Taikakaulin

Naurettavaa pelleilyä Aamulehdeltä tämä Jama Jaman hypetys. Äijä hymyilee kassalla ja omistaa sopivan suojavärin, niin Aamulehti ottaa äijästä itselleen kivan maskotin, jonka tekemisistä ja ihquudesta toitotetaan meille suvaitsemattomille aika ajoin.

Eiväthän suomalaiset myyjät tietenkään hymyile kassalla.  :facepalm:
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Haima

Quote from: Nousuhumala on 12.05.2012, 18:27:22
^Median toiminta hieman muistuttaa opetusministeriön(?) laatimaa ohjeistusta opettajille, joka meni suurin piirtein näin:

"Nostetaan esiin monikulttuurin hyviä puolia ja positiivisia asioita. Negatiiviset asiat sivuutetaan ilman huomiota"

Tämä on sitä huuskomaista vastuullista toimintaa.

Ei muuten ollut, ei varsinkaan OPM:n muttei OPH:nkaan laatima.
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

Teiskolainen

Quote from: Fiftari on 12.05.2012, 17:53:44
QuoteNyt olen pettynyt ja loukkaantunut. Perussuomalaiset ovat vetäneet kaiken vessanpöntöstä alas. Vähän sama kuin jos minä näyttäisin kassalla keskisormea asiakkaalle.

Kovaa tekstiä kaverilta joka vietti enemmän aikaa jutellen muiden liikkeiden naisille kuin oli kassalla.

Jama on mukava kaveri mutta työteho ei ole ehkä parasta a-luokkaa. Ehta poliitikko siis.

Minäkin muista tuon Jaman citymarketista. Jossain väitettiin että hänelle muodostui jonoja, koska hän oli niin suosittu.
Omien havaintojeni mukaan hänelle muodostui jono vain siksi, koska hänen kassansa ei vetänyt yhtä nopeasti kuin muiden.
Jama sai jopa kaupan hiljaisina hetkinä jonon aikaiseksi tupeloimisellaan.

jmk

Quote from: Haima on 12.05.2012, 18:28:58

http://www.edu.fi/miina_ville_ja_kulttuurin_arvoitus/ajattelun_vapaus/suvaitsevaisuus_rasismi_ja_sorto
nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota
© Opetushallitus

Fiftari

Quote from: Teiskolainen on 12.05.2012, 18:36:40
Quote from: Fiftari on 12.05.2012, 17:53:44
QuoteNyt olen pettynyt ja loukkaantunut. Perussuomalaiset ovat vetäneet kaiken vessanpöntöstä alas. Vähän sama kuin jos minä näyttäisin kassalla keskisormea asiakkaalle.

Kovaa tekstiä kaverilta joka vietti enemmän aikaa jutellen muiden liikkeiden naisille kuin oli kassalla.

Jama on mukava kaveri mutta työteho ei ole ehkä parasta a-luokkaa. Ehta poliitikko siis.

Minäkin muista tuon Jaman citymarketista. Jossain väitettiin että hänelle muodostui jonoja, koska hän oli niin suosittu.
Omien havaintojeni mukaan hänelle muodostui jono vain siksi, koska hänen kassansa ei vetänyt yhtä nopeasti kuin muiden.
Jama sai jopa kaupan hiljaisina hetkinä jonon aikaiseksi tupeloimisellaan.

No siis, jokaisen naisen kohdalla ainakin hidastui. Ja sitten kun näitä kavereita eksyi jonoon niin siellä alettiin höpöttämään niitä näitä. Ja kaverin tauot olivatkin sitten oma lukunsa. Oli aika kiukkuista tekstiä työkavereilta ja tauottajia ei meinannut löytyä, tosin eipä Jama mitään tauottajaa kyllä odottanutkaan.

Mutta monikulttuurista väriä kaupan kassalle. Sen kyllä silloin huomasi ettei lehtijuttu pitänyt paikkaansa totuuden kanssa.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

coscarnorth

Voi minua idioottia. Ilmeisesti olenkin ollut maahanmuutosta ihan turhaan huolissani, kun kaupan kassallakin voi joskus olla iloinen somali töissä. Ei hyvää päivää. :facepalm:
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

Teemu Lavikka

Lappeenrannan Prisman kassalla on useampiakin hieman eksoottisemman näköisiä neitokaisia. Voisivat ottaa Jaman iloisesta asenteesta mallia, niin jäisin mielelläni hengailemaan siihen kassalle pienen jutustelun merkeissä jonossa epätoivoisesti etuilemista yrittävien venäläisasiakkaiden kiusaksi  ;)
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

Marjapussi

Osaanottoni Mansen ja Turtolan puolesta. Ehkäpä kehäkolmosen sisäpuolella on nähty rikasta somalikulttuuria enemmän ja asenteet muuttuneet sen mukaan.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Haima

Quote from: jmk on 12.05.2012, 18:39:24
Quote from: Haima on 12.05.2012, 18:28:58

http://www.edu.fi/miina_ville_ja_kulttuurin_arvoitus/ajattelun_vapaus/suvaitsevaisuus_rasismi_ja_sorto
nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota
© Opetushallitus

Niin...ei ole OPM:n laatima... liittessä tekijäksi mainittu Satu Honkala ainakin on Roihuvuoren ala-asteen koulun rehtori eikä Opetushallituksen virkamies...toiseksi tekijäski mainittu Ritva Tuominen taas on näköjään luikerrellut OPH:n palkkalistoille...No, oikeastaan ei edes yllätä....
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

acc

Ennen Tampereelle muuttamista Jama Jama ehti asua Espoossa kymmenen vuotta.

– Viiden Tampereen vuoden aikana tapahtunut muutos oli järkyttävän suuri. Tuntuu siltä, että Kehä kolmosen sisäpuolella tilanne muuttuu koko ajan huonompaan suuntaan. Lama näkyy suoraan ihmisten käytöksessä ja asenteissa.

Tampereella asuu Jama Jaman mukaan maailmankansalaisia.

– En ole koko aikana kokenut rasismia kuin kaksi tai kolme kertaa. Tampere on maailman paras paikka asua, sanoo Mogadishussa Somaliassa vuonna 1985 syntynyt Jama Jama.

Suureen, viiden vuoden aikana tapahtuneeseen muutokseen Kehä kolmen sisällä voi syynä olla kontaktiteoria. Afrikan huippuosaajat ovat arkipäivää ja heitä enää jakseta palvoa. Heihin suhtaudutaan realistisemmin. Tampere on neitseellisempi tässä mielessä ja siellä on somaleilla ollut uutuusarvoa myöhempään kuin pk-seudulla.

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

eräsmiesvaan

Eiks nää ole kans yksittäistapauksia, ei voi yleistää  ;D ;D  :-X

Marjapussi

– Jalkapallo on intohimoni, kertoo juniorina En ole koko aikana kokenut rasismia kuin kaksi tai kolme kertaa. Tampere on maailman paras paikka asua. taidoillaan jopa Hjk:ssa huomiota herättänyt Jama Jama.

Oma ura päättyi loukkaantumiseen, nyt hän valmentaa TKT:N siniharmaita.

Mahtoiko tämä Balotellin inkarnaation ura päättyä fyysisen vai Jani Toivolan tyyppiseen loukkaantumiseen?
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Titus

"Olen neuvotellut sekä Turtolan, Sokoksen että Stockmannin kanssa....."

että noin kova pula moniosaajista jo, että ihan kassantyöstäkin neuvotellaan.
Toivottavasti Jamalin pää kestää tuntemattomien halaamisien kanssa jos sitä
kiekkokultaa ei ihan heti napsahdakkaan Suomen kohdalle.

:flowerhat:
that's a bingo!

Brandöt

Itse asiassa poikkeus vahvistaa säännön - tässäkin tapauksessa. Olen ollut Jaman palveltavana (kahdesti!) Turtolan Citymarketin kassalla, ja molemmilla kerroilla olin positiivisesti yllättänyt. Ei liittyen ihonväriin, vaan yleiseen kassahenkilökunnan palvelualttiuteen. Jama Jama todellakin on hyvä työssään; ottaa katsekontaktia, kyselee kuulumiset, hoitaa työnsä (silti) tehokkaasti. Hyvä Jama!

Tosin olen kyllä törmännyt yhtä hyvin palveleviin suomalaisiinkin kassatyöntekijöihin. Hah, pääsinpäs laittamaan han-kommentin kerrankin näin päin.  ;)

ElenaDaylights

Nyt ui kymmenen kilon hauki ohi katiskan. Ehdottomasti PS:n olisi pitänyt kaapata JamaJama listoilleen koska tyyppi ei kuuu minkään suvaitsemattoman koalition sätkynukeksi.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Taikakaulin

Quote from: ElenaDaylights on 12.05.2012, 19:59:34
Nyt ui kymmenen kilon hauki ohi katiskan. Ehdottomasti PS:n olisi pitänyt kaapata JamaJama listoilleen koska tyyppi ei kuuu minkään suvaitsemattoman koalition sätkynukeksi.

Tyyppi päättää liittyä kaikista mahdollisista vaihtoehdoista vihreisiin, joten ei todellakaan menetetty sitä penaalin terävintä kynää. Ehkä hän vain ei tiedä mitä tekee.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

AstaTTT

Quote from: kmruuska on 12.05.2012, 20:37:56
Quote from: Brandöt on 12.05.2012, 19:49:27
Itse asiassa poikkeus vahvistaa säännön - tässäkin tapauksessa. Olen ollut Jaman palveltavana (kahdesti!) Turtolan Citymarketin kassalla, ja molemmilla kerroilla olin positiivisesti yllättänyt. Ei liittyen ihonväriin, vaan yleiseen kassahenkilökunnan palvelualttiuteen. Jama Jama todellakin on hyvä työssään; ottaa katsekontaktia, kyselee kuulumiset, hoitaa työnsä (silti) tehokkaasti. Hyvä Jama!

Mitä mitä? Johan tässä useampikin kirjoittaja todisti kuinka hän on laiska ja tehoton naistennaurattaja joka lähinnä lorvii pidennetyillä tauoilla työkavereiden kustannuksella.

Äläpäs, rakas kmruuska, pakkaa meitä kaikkia taas samaan pussiin.  :)

Minustakin Jama Jama kuulostaa aivan asialliselta mamulta: tekee töitä, puhuu selvää suomea ja katsoo tulevaisuuteen. Ja todellakin, vaikuttaa yksittäistapaukselta.  :)

Brandöt

Mitä mitä? Johan tässä useampikin kirjoittaja todisti kuinka hän on laiska ja tehoton naistennaurattaja joka lähinnä lorvii pidennetyillä tauoilla työkavereiden kustannuksella.

Niin ja sitten..? Toivottavasti otat opiksesi tästä ja tarkastelet omia ennakkoluulojasi hommalaisten suhteen.

maltti on valttia

...Niin että vahvistiko Brandöt kirjoituksellaan naistennaurattamisen vai ei?

Brandöt

Quote from: hiljainen tukija on 12.05.2012, 20:47:59

...Niin että vahvistiko Brandöt kirjoituksellaan naistennaurattamisen vai ei?

Naurattaa hän (tietääkseni) yhtä tasapuolisesti miehiäkin.  ;)

CrystalCube

Mies hoitaa työnsä hyvin, asiakkaat tykkäävät, what is the problem. rjuuska, relaa.

KJ

Quote– Asiakaspalvelu on minun sydämeni asia. Vaikka minut valittaisin presidentiksi, jatkaisin kassalla, vakuuttaa Jama Jama.

En usko. Presidentin virkatehtävien hoito kassalla istumalla ei vaan onnistu, ei sitten niin millään. Jama Jama valehtelee, tai sitten on superihminen, joka hoitelee presidentin viran kassalla istuen vasemmalla kädellä. Mutta koska kultamunaus, uskon Jama Jamaa.
What would Gösta Sundqvist do?

Jouko

Ei kaikista ole noihin asiakaspalvelutehtäviin.  Tuo mamutaustainen tuntuu sopivan siihen annettujen kuvausten perusteella. Voi olla hyvinkin urkeneva ura edessä. Sellaiselle toivotan vilpittömästi lykkyä! Ja kassamyyjän palkka ei ole kaksinen. Työllä on muukin merkitys kuin pelkkä raha. Se jos mikä sopeuttaa yhteiskuntaan.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

CrystalCube

Quote from: KJ on 12.05.2012, 21:01:07
Quote– Asiakaspalvelu on minun sydämeni asia. Vaikka minut valittaisin presidentiksi, jatkaisin kassalla, vakuuttaa Jama Jama.

En usko. Presidentin virkatehtävien hoito kassalla istumalla ei vaan onnistu, ei sitten niin millään. Jama Jama valehtelee, tai sitten on superihminen, joka hoitelee presidentin viran kassalla istuen vasemmalla kädellä. Mutta koska kultamunaus, uskon Jama Jamaa.

Minä uskon. Jama sanoisi "No thanks. I stay here". 

Toni R Jyväskylästä

Näin joskus kuvan tästä Jamasta, hyvän näköinen herrasmies, jonka hymy valaisi huoneen, vaikka mää en ole todellakaan sellainen henkilö, joka arvostelee kirjaa kansien perusteella.

Tommi Korhonen

Quote from: Fiftari on 12.05.2012, 18:40:42
No siis, jokaisen naisen kohdalla ainakin hidastui. Ja sitten kun näitä kavereita eksyi jonoon niin siellä alettiin höpöttämään niitä näitä. Ja kaverin tauot olivatkin sitten oma lukunsa. Oli aika kiukkuista tekstiä työkavereilta ja tauottajia ei meinannut löytyä, tosin eipä Jama mitään tauottajaa kyllä odottanutkaan.

Mutta monikulttuurista väriä kaupan kassalle. Sen kyllä silloin huomasi ettei lehtijuttu pitänyt paikkaansa totuuden kanssa.

Onko tämä nyt siis insider-tietoa?
Kaikki julkisuus - myös nuivien lasien läpi - ja muutama ensikäden kokemus kaverin työstä ei tue tuota.

En yhtään epäile etteikö Jama Jamalla olisi jotain omiakin ongelmiaan, meilla kaikilla on. Mutta tuo ylläolevasi antaa jotenkin mielikuvan että tiedät kulissien takaa enemmän. Vai väritätkö vain? Nyt oli kmruuskankin kysymys aika perusteltu tätä väitettä vasten.

Jos meillä kolmannen maailman maahanmuuttajia (tai -taustaisia) niin mielluummin Jama Jaman kaltaisia jotka sentään ovat positiivisia vaikka eivät uutta Nokiaa perustaisikaan.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

AstaTTT

^^

(http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRB3Z1H-wFcugiKLRaMPAxWS9pRT_axb8oIBANVzdT4jLkw2cGwvg&t=1)

Samalla myös Tamperelainen-lehdessä oleva juttu Jamasta:
http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/108124-jama-jama-palaa-tampereelle-kassalle-ja-ryhtyy-vihreaksi

vellihousu

Minäkin olen tyytyväinen, että mies tekee töitä, enkä ota kantaa työntekemisen laatuun. Minua sapettaa ainoastaan se, että mies, josta ihmiset ainakin virallisen tiedon mukaan "pitivät", alkaa uuden uransa kyseenalaisessa marginaalipuolueessa persuista räkyttämällä.

Olisi jatkanut kansansuosiotaan ja ollut ottamatta kantaa asioihin, joista ei ymmärrä. Ei niitä persuja ainakaan siellä Espoossa niin montaa ole, että sen vuoksi joutuu lähtemään. Ja vaikka olisikin Espoossa paljon persuja, en usko persujen ahdistelleen Jama Jamaa millään tapaa.

Se vähäinen arvostus, jota tunsin tämän Jaman suhteen, on täysin tiessään näiden Jaman "valintojen" ja "mielipiteiden" vuoksi.

Toisaalta persut rypevät edelleen sellaisessa tilassa, etten aio itsekkään heitä äänestää, jollei puoluejohto pian saa jotain rotia lausuntoihinsa. Itseasiassa mulle on politiikka aivan sama, kunhan ihmiset eivät äänestäisi vassareita, demareita, vihreitä, suviskoksuja tai citykepuja.
"mielenosoitukset on kommareiden touhuja, kuten taistelut ja yhtenäiset kansat"

AstaTTT

Quote from: vellihousu on 12.05.2012, 21:16:17
Olisi jatkanut kansansuosiotaan ja ollut ottamatta kantaa asioihin, joista ei ymmärrä.

Sano tuo Pirkko Ruohonen-Lernerille. Jama on kuitenkin rivikansalainen, joka ei osaa miettiä kannanottojaan (vielä) poliittisessa valossa.

Uuno Nuivanen

Quote from: vellihousu on 12.05.2012, 21:16:17
persut rypevät edelleen sellaisessa tilassa, etten aio itsekkään heitä äänestää

...

kunhan ihmiset eivät äänestäisi vassareita, demareita, vihreitä, suviskoksuja tai citykepuja.

Kröhöm.. siis mitä jäi jäljelle?   :P