News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

RRRrrrintama!!1! Perussuomalaiset vs. Muutos 2011

Started by Jari Leino, 18.03.2010, 14:40:53

Previous topic - Next topic

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Jussi Halla-aho on 29.08.2010, 21:56:14
Olen tästä täysin tietoinen, eikä tältä foorumilta varmaan löydy montakaan ihmistä, joka ei olisi pitänyt Muutosta tarpeellisena projektina.

Yksi taitaa ainakin löytyä. Olen alusta saakka pitänyt koko touhua lähinnä tarpeettomana, vahingollisena ja hajottavana. Lukekaa vaikka niitä vanhempia kommenttejani.

Homman (eikä varsinkaan kämyliikeen) etuja (ainakaan minun mielestäni) tällainen perinteinen "kämyt lisääntyvät hajaantumalla"-toiminta palvele mitenkään. Vihervasemmistolle se  on toki ollut oiva vetoapu.

Ja ei, en halua rikkoa "ei vihollisia oikealla"-periaatetta. Olen suhtautunut tähänkin puuhaan tuon periaatteen mukaisella ymmärryksellä (ja suhtaudun edelleen), mutta en edelleenkään pysty ymmärtämään itseaiheutettua marginalisoimista.

Kaikella ystävyydellä ja yhteistyöterveisin.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

M.K.Korpela

Quote from: IDA on 29.08.2010, 22:49:35Tuskin käy. Käsitykseni mukaan Soini itse on jo pitkään halunnut, että puolueesta nousisi myös muita ääniä kuin hän, eikä hänen tarvitsisi olla vastaamassa joka asiasta. Nythän niitä on nousemassa laajemminkin.

Muistaakseni Millwallin kannattaja Soini sanoi jossakin muutama vuosi sitten olevansa epäonnistunut, ellei PS nouse hänen johtajakaudellaan maahanmuuttokriittiseksi puolueeksi. Tämä oli jotain 2000-luvun alkupuoliskoa, joku toinen kenties muistaa paremmin.

-----

Itse ketjun aiheesta toteaisin sen verran, että nähdäkseni JM-K ei ole ihan päiväntasalla tästä kulttuuripolitiikasta. JM-K:han on julistanut, että islam ei ole ongelma ja moittinut öyhöttämisestä. Se on väärinarvio: on tottakai selvää, että kulttuurillinen sopimattomuus ja sopeutumishaluttomuus on yksi todella suurista pointeista, jolla maahanmuuttopolitiikkaa yritetään suitsia kuntoon.

Lähemmin asiaa seuranneet korjatkoon, mutta JM-K ehkä yritti esiintyä jonkinlaisena tohtorinväitöskirjaansa valmistelevana järkimiehenä, joka pitäisi maahanmuuton kustannukset esittäen samalla suhteet kunnossa yliopistomaailmaan. Sanan "öyhötys" JM-K on melko varmasti siepannut lisensiaatti Jussi Jaloselta, joka on yksi tod.orgin akateemisista paremmintietäjistä, ja itse asiassa Jalonen on ei ainoastaan paremmintietäjä vaan paljonparemmintietäjä.

Jos tämä on asianlaita, niin siinä tapauksessa JM-K:lla ei ole ollut missään vaiheessa aavistustakaan siitä kuinka tämä skene toimii. Kokemukset Ruotsista ja Tanskasta osoittavat, että konfliktia monikulttuuriakatemian kanssa ei ole mahdollista välttää, ja että asianosaisen maahanmuuttokriitikon on jo etukäteen laskettava joutuvansa akateemiseksi paariaksi. Ei ole mitään syytä olettaa, että tämä ei pätisi Suomessa.

Toinen asia on, että JM-K:n kustannusvaikutusten akateeminen "järkilinja", jos sellainen on ollut olemassa, ei ollenkaan pure tiettyyn osaan äänestäjistä. Tämä saattaa kuulostaa raalta ja protestoikaa jos haluatte, mutta osalla äänestäjistä on vaikeuksia hahmottaa sellaisia numeraaleja kuin vaikkapa 521 452 €, 21 miljoonaa € ja 1.1 miljardia €. Esimerkiksi valtionvelka on vain jokin abstrakti suure, jolla ei kenties ole yhteyttä reaalimaailmaan. Ja nämä ihmiset äänestävät, niin vertahyytävältä kuin se kuulostaakin. Kun JM-K esittää oman agendansa tälle väestölle siinä luulossa, että nämä luvut panevat luun kurkkuun, vastaanotto on vain että siis tällainen tapaus.

Osa äänestäjäkuntaa hahmottaa maailman kognitiivisesti eri tavalla kuin useimmat Homman lukijat, ja tämä väestö tarvitsee kovin kouriintuntuvia esimerkkejä siitä kuinka tietyt kulttuurit eivät ole ollenkaan Suomeen sopivia. Tällöin ei voida välttyä siltä hyvin usein islamiin painottuvalta kulttuurikritiikiltä jota JM-K luulee öyhötykseksi mutta jolla päinvastoin on kova todellisuuspohja.

Tämä kulttuurikritiikki nousee esiin täysin riippumatta siitä haluaako JM-K & Co vai ei, ja se nousee esiin saranpuolelta. Onko se purkautumiskanava PS, Muutos tai joku muu suomalainen puolue on epäselvää, ja mahdollista on sekin että monikulttuurinen kupla ei Suomessa ehdi puhjeta koskaan vaan että puoluekenttä pakotetaan muuttumaan ulkomaalaisten esimerkkien voimalla. Muutos tai PS, mutta kokonaisuutena olen sitä mieltä että JM-K on myynyt Nokian osakkeet vuonna 1990 - ei noista kännyköistä mitään tule.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Jouko Piho

Kyse on siitä, että Pietu ei ymmärtänyt Halla-ahon sarkasmia.

Mika.H

Mikä tuosta Pietusta on tehnyt noin PSvastaisen?

Paha trauma kaverilla.
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Acres

Quote from: Paavom on 29.08.2010, 23:23:25
Suuri Perussuomalaisten ystävä, homofoobikko, Pekka "Pietu" Sivonen tekee omaa Hommawatchiaan mielenkiintoisin tuloksin.

http://pekkasivonen.blogit.uusisuomi.fi/2010/08/29/soinin-luottomies-jussi-halla-aho-napakkana/

Melkoista hommawatchia. Ei hahmoteta yksittäisen lauseen merkitystä koko topicin kontekstissa ja saadaan orgasmit sekä blogitekstin aihe. Tai sitten nimenomaan ymmärretään, mutta yritetään säälittävästi käyttää tilannetta jollain tavalla hyväksi. Jos edes joku uskoisi kohteen olevan pahapaha tai Soini ei tajuaisi jutun juonta.

Nyt siellä spekuloidaan jo kuka poisti tekstin.
Eurooppa kadehtii Ruotsia.  Me valaisemme roviona pimeydessä. Rosengårdin kaltaisissa esikaupungeissa nousee esiin uusi yrittäjäsukupolvi, jolla on suorastaan moniarvoinen halu polttaa.

- B.H keskustelija ja lähimmäinen

Jouko Piho

Quote from: Reinhart on 29.08.2010, 23:58:22
Kyllä Pietu ymmärsi.

Kyse on siitä, että Pietu tykkää edelleen syödä katkerien kyynelten maustamaa keittoa.

Miten lie.
Minä luulen, että Pietu ei ole lukenut koko viestiketjua eikä ole sen takia hahmottanut asiayhteyttä, missä Halla-aho kirjoitti mitä kirjoitti. Eli Pietu luki Halla-ahon yksittäisen viestin samalla tavalla kuin Piru lukee Raamattua.
Jos taas Pietu on täysin ymmärtänyt kontekstin, mutta kirjoitti siitä huolimatta niin kuin ei olisi käsittänyt sarkasmia lainkaan, niin siinä tapauksessa Pietu toimi ilkeästi ja tahallisen pahansuopaisesti.

Jouko Piho

HaH

Maailmassa ei ole olemassa fiksujen miesten salaliittoa, vaan maailmaa ohjaillaan vain ja aidosti idioottiliitolla.
Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

LambOfGod

Pietu on vain ottanut valtamediasta mallia: Hän ottaa lauseen täysin irti kontekstistaan ja riepottelee sitä. Eikös Hallis joskus kirjoittanust tästä aiheesta? Jos Jussin ulosanti olisi kuin perus politiikon, ja jutuissaan ottaisi kantaa ei-mihinkään, ei tällaista voisi tehdä. Toinen vaihtoehto on kirjoittaa kuten Soini plokissaan. Minä puolestaan tykkään lukea sellaista tekstiä, jossa otetaan kantaa asioihin, ja jossa lauseet muodostavat loogisen kokonaisuuden, jota voi ymmärtää.

Kuitenkin Jussin ulosanti on usein kovin rautalankamaista, siksi tuntuu oudolta, että joiltakin se menee ohi. Veikkaan tahallista väärinymmärtämistä.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Ant.

Quote from: Reinhart on 30.08.2010, 00:14:32
Vaaliwikin kertomaa Pietusta.

Sitä vaaliwiki ei kerro, että Pekka Sivosen perustama Itä-Suomen sitoutumattomat on nyt haudattu. Liike ei nähtävästi saanut missään vaiheessa muita jäseniä kuin Sivosen itsensä.

Sivonen ehti toimia tänä vuonna myös kotikylänsä Komperon kyläyhdistyksen puheenjohtajana, mutta riitaantui tässäkin tehtävässä muiden kanssa ja joutui eroamaan.

Hirveän hauska noita Sivosen toilailuja on seurata. Kyseessä on jonkinlainen Aku Ankka, joka epäonnistuu kaikessa mihin ryhtyy.

On mielenkiintoista nähdä, minkä puolueen listoilla Sivonen tulevissa vaaleissa on. Jos kaveruussuhteesta Olavi Mäenpäähän voi jotain päätellä, ovat he saman puolueen listoilla. Kummallakaan oma menestys ei taida olla pääasia, vaan se, että perussuomalaiset eivät menesty. Vaikea kuitenkaan uskoa, että ahkerakaan kirjoittaminen Suomi24:n palstoille kääntäisi perussuomalaisten kurssia. Aina kannattaa tietenkin yrittää.
Homma is the new black.

Kimmo Pirkkala

Quote from: Jussi Halla-aho on 29.08.2010, 21:56:14
Sepä se. PS muuttui kähmintäpuolueeksi silloin, kun (ehkä aiheellisestikin) pelättiin, että nuivat heitettäisiin sieltä pellolle. Näin ei käynyt, mutta siitä huolimatta PS on ja pysyy kähmintäpuolueena. Juuri tämä panee minut uskomaan, että eräillä ihmisillä keskeisenä motiivina on viha ja katkeruus Soinia kohtaan.

Olisiko kaukaa haettu sellainen ajatus, että teidät olisi heitetty pellolle, jos Muutosta ei olisi perustettu? Nyt ei ollut varaa kun teillä oli oikeasti paikka mihin mennä.

No anyways itse kyllä äänestäisin Persuja jos vaihtoehtona olisivat nykyiset eduskuntapuolueet, se on selvä. Mutta mitä enemmän olen suoraa demokratiaa ajatellut, sen paremmalta se tuntuu. Kyseessä on nimenomaan sairauteen, ei oireisiin puuttuminen ja tuo aate on noussut minulle pitkässä juoksussa mamupolitiikkaa tärkeämmäksi. Ostan sen.

Ja tiedän kyllä että ensi eduskuntavaaleissa jo Muutoksen läpimeno edes yhdellä edustajalla on kova saavutus, mutta olennaista on se, että suoran demokratian aate nousee keskustelunaiheeksi mediaan, poliitikoille ja kansalle. Se kun tapahtuu, niin sitä ei pysäytä mikään. Tehokkain tapa torpata Muutoksen taival samantien olisi jollekin valtapuolueelle ottaa suora demokratia agendaksi nyt.

Turjalainen

Quote from: Mika.H on 30.08.2010, 00:01:58

Paha trauma kaverilla.

Koska sitä ei valittu puoluesihteeriksi 2007-puoluekokouksessa Oulussa.

Toisaalta, känninen kaveri pitämässä hoippuen sihteerivaalipuhetta Persujen kokouksessa, aloittaen sanoilla; "Arvoisat kokoomukselaiset..." teki lähtemättömän vaikutuksen puolueväkeen.
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Vasarahammer

Minusta Halla-ahon sarkasmi meni kyllä hyvän maun tuolle puolelle, vaikka itse pointti tuli lauseesta toki selväksi. Seppo Lehto -tyyli kannattaisi jättää maestrolle itselleen.

Kaustia odotellessa...
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Jussi Halla-aho

Quote from: Vasarahammer on 30.08.2010, 10:00:08
Minusta Halla-ahon sarkasmi meni kyllä hyvän maun tuolle puolelle, vaikka itse pointti tuli lauseesta toki selväksi. Seppo Lehto -tyyli kannattaisi jättää maestrolle itselleen.

Kaustia odotellessa...

Yksi tämän foorumin kultainen perinne on jauhaa sanomisiani kaustin pelossa niin kauan, että joku varmasti bongaa jutun ja tekee sen kaustin.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Tatu

Quote from: Jussi Halla-aho on 30.08.2010, 10:03:03
Yksi tämän foorumin kultainen perinne on jauhaa sanomisiani kaustin pelossa niin kauan, että joku varmasti bongaa jutun ja tekee sen kaustin.

Tuon sonnan tonkimisen voisi tehdä vaikeammaksi tällä foorumilla siten että poistaisi mahdollisuuden hakea suoraan sinun viimeisiä viestejäsi. Noissa tapauksissa ei kuitenkaan lueta koko ketjua. Vielä vaikeammaksi menisi jos estäisi nimesi käyttämisen hakutoiminnossakin.
Saisivat ainakin tehdä enemmän työtä juttujensa eteen.

L. Brander

Quote from: Tatu on 30.08.2010, 10:37:32
Tuon sonnan tonkimisen voisi tehdä vaikeammaksi tällä foorumilla siten että poistaisi mahdollisuuden hakea suoraan sinun viimeisiä viestejäsi. Noissa tapauksissa ei kuitenkaan lueta koko ketjua. Vielä vaikeammaksi menisi jos estäisi nimesi käyttämisen hakutoiminnossakin.

Mitä järkeä Halla-ahon olisi kirjoittaa julkiselle foorumille, jossa hänen viestien julkisuutta ja näkyvyyttä rajoitettaisiin? Halla-aho on tunnettu henkilö ja poliitikko, joten on mielestäni selvää, että hänen kirjoituksiaan pidetään kiinnostavampina kuin meidän taviskäyttäjien.

LB
Dystooppinen salamasota

Tatu

Quote from: L. Brander on 30.08.2010, 10:52:51
Quote from: Tatu on 30.08.2010, 10:37:32

Mitä järkeä Halla-ahon olisi kirjoittaa julkiselle foorumille, jossa hänen viestien julkisuutta ja näkyvyyttä rajoitettaisiin? Halla-aho on tunnettu henkilö ja poliitikko, joten on mielestäni selvää, että hänen kirjoituksiaan pidetään kiinnostavampina kuin meidän taviskäyttäjien.

LB

Ajatuksena on se että näin pitäisi lukea viestiketju yksittäisen viestin sijaan jolloin asiayhteyskin aukeaisi. Jos aukeaisi.

En nyt kamalan vakavissani tätä ehdottanut vaan tyyliin kiusa se on pienikin kiusa.

Iloveallpeople

Quote from: Paavom on 29.08.2010, 23:23:25
Suuri Perussuomalaisten ystävä, homofoobikko, Pekka "Pietu" Sivonen tekee omaa Hommawatchiaan mielenkiintoisin tuloksin.

http://pekkasivonen.blogit.uusisuomi.fi/2010/08/29/soinin-luottomies-jussi-halla-aho-napakkana/

Myös Olavi Mäenpään hermot alkavat reistailla.

Vuodatus
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

pelle12

Tuon 'Hjalliksen' letkautuksen tulkitseminen miksikään muuksi kuin puhtaaksi sarkasmiksi, on todella matalaotsaista. Ketäköhän tällainenkin mustamaalaaminen hyödyttää? Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi jokin vaaleanvihreä punamusta-anarkisti, mutta että... no, kateushan on tunnetusti ehtymätön luononvara, eikä ainoastaan Suomessa, vaikka usein niin väitetäänkin.

LambOfGod

LOL toi Olavin vuodatus. Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta, myös mielisairaiden höyryämiset. Pietu ja Olavi kasaavat Jussille ylimääräisiä äänestäjiä.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Mika.H

Quote from: Turjalainen on 30.08.2010, 09:46:17
Quote from: Mika.H on 30.08.2010, 00:01:58

Paha trauma kaverilla.

Koska sitä ei valittu puoluesihteeriksi 2007-puoluekokouksessa Oulussa.

Toisaalta, känninen kaveri pitämässä hoippuen sihteerivaalipuhetta Persujen kokouksessa, aloittaen sanoilla; "Arvoisat kokoomukselaiset..." teki lähtemättömän vaikutuksen puolueväkeen.

ok. olen joskus seuraillut kaverin vuodatuksia, mutta syvällisesti en ole veikkoseen tutustunut, eikä ilmeisesti ole tarvettakaan.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

IDA

Liian pitkä, en jaksanut kuin vähän alusta...

Sisältää kuitenkin väitteet, että jotkut vain odottaisivat mitä Jussi Halla-aho käskee äänestämään ja, että PS:n johto ei edes tiedä mitä demokratia tarkoittaa. Eli kannattaneeko lukeakaan sen paremmin kuin kursorisesti?

Jussi Halla-aho

QuoteHommaforumilla olen törmännyt myös henkilöpalvontaideologiaan. Jotkut hommalaiset ovat julkisesti ilmoittaneet, että he eivät kykene tekemään itsenäistä äänestyspäätöstä valitessaan ehdokasta eduskuntavaaleissa vaan toivovat, että heidän Mestarinsa Jussi Halla-aho kertoo heille ylempää totuuden siitä, ketä heidän pitää äänestää eduskuntavaaleissa.

Minä en ole törmännyt tällaiseen. Siihen kyllä olen törmännyt, että muualla kuin Helsingissä asuva henkilö haluaa äänestää ehdokasta, joka on maahanmuuttolinjauksiltaan mahdollisimman lähellä minua. Henkilö ei tiedä, kuka hänen vaalipiirissään täyttäisi tämän ehdon, ja kysyy minulta vinkkiä, koska - perustellusti - olettaa, että minä tiedän häntä enemmän persujen ehdokkaista.

Jos neuvoisin tällaista henkilöä äänestämään jotakuta, jonka mamukriittisyydestä ei ole mitään näyttöä, hän tuskin noudattaisi ohjeitani.

Jos muuttaisin minulle vieraaseen vaalipiiriin ja haluaisin löytää itselleni ehdokkaan, aivan varmasti kysyisin vihjeitä joltakulta, joka tuntee paikalliset olosuhteet.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Ant.

Quote from: Jussi Halla-aho on 30.08.2010, 15:29:28
Henkilö ei tiedä, kuka hänen vaalipiirissään täyttäisi tämän ehdon, ja kysyy minulta vinkkiä, koska - perustellusti - olettaa, että minä tiedän häntä enemmän persujen ehdokkaista.

Toisena tarkoituksena on ollut äänten keskittäminen niillä vaalialueilla, joissa ehdolla on useampia maahanmuuttokriittisiä ehdokkaita. Europarlamenttivaaleissa perussuomalaisten listalla oli lukuisia eriasteisia maahanmuuttokriittisiä, eikä valinta esimerkiksi Sampon ja Freddyn välillä ollut helppo. Se kyllä tiedettiin, että keskittämistä tarvitaan, tai muuten Sampolla tai Freddyllä ei ole mahdollisuuksia listan kolmanteen sijaan. Siksi oli ihan hyvä, että skenen tunnetuin henkilö antoi luetussa tiedotteessaan suosituksen.
Homma is the new black.

Jussi Halla-aho

Quote from: Ant. on 30.08.2010, 16:48:32
Quote from: Jussi Halla-aho on 30.08.2010, 15:29:28
Henkilö ei tiedä, kuka hänen vaalipiirissään täyttäisi tämän ehdon, ja kysyy minulta vinkkiä, koska - perustellusti - olettaa, että minä tiedän häntä enemmän persujen ehdokkaista.

Toisena tarkoituksena on ollut äänten keskittäminen niillä vaalialueilla, joissa ehdolla on useampia maahanmuuttokriittisiä ehdokkaita. Europarlamenttivaaleissa perussuomalaisten listalla oli lukuisia eriasteisia maahanmuuttokriittisiä, eikä valinta esimerkiksi Sampon ja Freddyn välillä ollut helppo. Se kyllä tiedettiin, että keskittämistä tarvitaan, tai muuten Sampolla tai Freddyllä ei ole mahdollisuuksia listan kolmanteen sijaan. Siksi oli ihan hyvä, että skenen tunnetuin henkilö antoi luetussa tiedotteessaan suosituksen.

Joo, tämäkin. Vuoden 2007 eduskuntavaaleissa esim. Uudellamaalla skenen äänet onnistuttiin varsin hyvin keskittämään Teemu Lahtiselle, joka jäi vain parin sadan äänen päähän läpimenosta.

- nimim. sivullinen.

Timoteus

Quote from: JNC on 30.08.2010, 15:14:39
Maahanmuuttokriitikoiden kannalta optimaalisin tilanne olisi, että mahdollisimman moni maahanmuuttokriittinen ehdokas pääsisi eduskuntaan. Optimaalinen tilanne saavutetaan silloin, kun mahdollisimman moni maahanmuuttokriittinen ehdokas saa kansanedustajaksi vaadittavan minimimäärän ääniä, jolloin ääniä on jaossa yhä useammalle maahanmuuttokriittiselle ehdokkaalle. Toinen ääripää, jota mm. perussuomalaisten kansanedustajaehdokas Olli Immonen toivoo Jussi Halla-ahon kohdalla, on se, että maahanmuuttokriittiset äänet keskitetään vaalipiireittäin yhdelle maahanmuuttokriittiselle ehdokkaalle. Tämä tarkoittaisi esimerkiksi sitä, että jos Helsingin vaalipiirissä olisi jaossa 20 000 maahanmuuttokriittistä ääntä ja perussuomalaisten listalla olisivat ehdokkaina esimerkiksi Jussi Halla-aho ja Jukka Hankamäki, keskitettäessä äänet Jussi Halla-aholle, Jukka Hankamäki saisi 0 ääntä ja Jussi Halla-aho 20 000 ääntä, jolloin ainoastaan Jussi Halla-aho pääsisi eduskuntaan ja vetäisi jonkun vähemmän nuivan perussuomalaisen mukanaan ja Jukka Hankamäki jäisi nuolemaan näppejään. Todellisuudessa kumpaakaan ääripäätä ei ole mitään järkeä tavoitella vaan tavoitteen on oltava jotain siltä väliltä.

Luku 20 000 on varmaankin nk. heitetty hatusta mutta siinä on mittakaavavirhe. Jos "maahanmuuttokriittisillä äänillä" tarkoitetaan ensisijaisesti maahanmuuttokritiikillä profiloituneelle ehdokkaalle meneviä ns. "homma"ääniä, niitä ei ole kahtakymmentä tuhatta per vaalipiiri. Jos olisi, potti todella kannattaisi jakaa vähintään kahdelle, mieluiten kolmelle tai neljällekin ehdokkaalle, vaan kun ei ole.

Eurovaaleissa hommaehdokkaat Sampo Terho, Kai Pöntinen ja Freddy van Wonterghem (yht. 89 % Hommaforumin äänistä) saivat valtakunnallisesti 28 096 ääntä, josta vaalipiirijaon jälkeen jäi suurimpiin vaalipiireihin nelisentuhatta ääntä. Tällaisella äänimäärällä ei saada läpi useaa kansanedustajaa per vaalipiiri. Immosen toive äänten keskittämisestä yhdelle ehdokkaalle on siis nuivien kansanedustajien lukumäärän maksimoimiseksi vallitsevassa tilanteessa pelkästään järkevä. Tämä ei useista syistä käytännössä onnistu mutta siitä huolimatta tämä olisi paras vaihtoehto.

Huomionarvoista on, että oletettiinpa maahanmuuttokriittisten äänten määräksi mitä tahansa, maahanmuuttokriittisten kansanedustajien lukumäärän maksimoimiseksi ei ole järkevää sekä perustaa uutta puoluetta että vaikuttaa jonkin vanhan kautta. Äänten keskittäminen yhdelle listalle olisi kaikissa skenaarioissa paras vaihtoehto. Itseäni toistaen: tämä ei useista syistä käytännössä onnistu mutta siitä huolimatta tämä olisi paras vaihtoehto.

Kimmo Pirkkala

Quote from: JNC on 30.08.2010, 18:51:58
Mielestäni olisikin järkevämpää puhua, miten perussuomalaisten hommaehdokkaiden mahdollisimman suuri sisäänpääsyprosentti maksimoidaan Uudenmaan vaalipiiristä sen sijaan, että keskustellaan jostain muutos 2011:n ja perussuomalaisten yhteisestä rintamasta, mitä ei ole edes olemassa.

Helppoa kuin heinänteko: Ennen vaaleja järjestetään täällä Hommassa "koeponnistus". Joka vaalipiiristä nuivat ehdokkaat riviin ja "ketä aiot äänestää vaalipiirissä x"-topicci pystyyn joka valtakunnan nurkalta. Sitten vaan jokainen käyttää järkeään.

Mediassa leviävä huhu vaalien masinoinnista tuo takuuvarmasti yhden jos toisenkin uteliaan Hommaforumille vaalien alla ja asia saisi mielenkiintoista julkisuutta.

Timoteus

Quote from: JNC on 30.08.2010, 19:05:05
Timoteus, luku 20 000 on heitetty päästä. Suomessa on muitakin maahanmuuttokriitikoita kuin vain hommalaiset. En tarkoittanut viestissäni ainoastaan hommalaisia.

Uskon sen. Heidän äänestyskäyttäytymiseensä tosin ei voi Hommassa vaikuttaa (luen tässä "hommalaisiksi" myös Hommaforumin passiiviset lukijat) ja maahanmuuttokriittisyys heidän äänestyskäyttäytymisessään on vähintäänkin kyseenalaista. Äänestäjä voi olla mielestään hyvinkin maahanmuuttokriittinen äänestäessään esim. Ben Zyskowiczia, joka puhuu yhtä ja tekee toista, mutta en minä sellaista ääntä maahanmuuttokriittiseksi lue.

pelle12

Olen sanonut tämän aiemminkin, mutta kertaus olkoon opintojen äiti: Mielestäni Halla-aho valitsi oikean strategian ja taktiikan tulevissa vaaleissa. Toivoisin, että Persut keskittyisivät nyt vaalien voittamiseen (sisältäen mahd. vaaliliitot tai esim. Muutos-ehdokkaiden oton listoilleen omine tunnuksineen). Reviirin vahtimisen ja nokittelun ja pikkusieluisen 'kuka on paras kukko tunkiolla'-mentaliteetin aika ei ole nyt. Katkeroituneet pietut ja mäenpäät olkoot onnellisia yhden miehen puolueissaan. Heihin, jos keihin, sopii Soinin kottaraispönttövertaus.

Sanglier

"Halla-aho suosittelee"-ilmiössä on pohjimmiltaan siitä että Suomen pelastaminen on politiikkaa suurempi asia. Poliitikkoihin yleisesti ottaen ei voi luottaa. Halla-aho on osoittanut lukuisia kertoja olevansa real deal. Uskon että hän tuntee monet nuivat ehdokkaat ja osaa suositella itsensä tavoin ajattelevia, luotettavia ja takuunuivia ehdokkaita.

Ei siinä ole kyse käskyttämisestä tai henkilöpalvommasta. mutta tämänhän nyt ymmärtää jokainen äänestysikäinen. Myös ne jotka esittävät muuta.

Lasse

Quote from: Sanglier on 30.08.2010, 19:26:34
"Halla-aho suosittelee"-ilmiössä on pohjimmiltaan siitä että Suomen pelastaminen on politiikkaa suurempi asia. Poliitikkoihin yleisesti ottaen ei voi luottaa. Halla-aho on osoittanut lukuisia kertoja olevansa real deal. Uskon että hän tuntee monet nuivat ehdokkaat ja osaa suositella itsensä tavoin ajattelevia, luotettavia ja takuunuivia ehdokkaita.

Ei siinä ole kyse käskyttämisestä tai henkilöpalvommasta. mutta tämänhän nyt ymmärtää jokainen äänestysikäinen. Myös ne jotka esittävät muuta.

Tässä on todella lohkeamassa loistava rooli Halla-aholle nuivana sateentekijänä.
Yhteisiä vaalitilaisuuksia eri vaalipiireissä nuivien ehdokkaiden kanssa.
Maksimoidakseen vaikutuksen täytyisi harkita valtakunnallisen vaalikampanjan vetämistä, rahaa siihen kyllä tarvittaisiin reilusti.

--Lasse
NOVUS ORDO HOMMARUM