News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

RRRrrrintama!!1! Perussuomalaiset vs. Muutos 2011

Started by Jari Leino, 18.03.2010, 14:40:53

Previous topic - Next topic

Teemu Lavikka

Quote from: dothefake on 22.04.2010, 21:08:54
Quote from: Teemu Lavikka on 22.04.2010, 21:04:18
Citykanit, nuo rauhan lähettiläät  ;D
Muutoksen tilaisuuksissa voisi päästää vapaiksi ilmapalloihin sidottuja citykaneja (ei kaulasta).

Joo, valkoiset kyyhkyt on jo niin sou lääst siison, tiäksä
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

Totuusko?

Quote from: Professori on 22.04.2010, 17:43:18

Näyttää siis vahvasti siltä, ettei maahanmuuttokriitikoita tarvitse parodioida, ne tekevät sen itse. Ja arvatkaapa ketkä nauravat? Minä en.

No mitä oikein odotit? Vastakkainasettelu tulee vielä voimistumaan vaalien myötä. Toimittajat virittävät ansoja ja "hölmöt" juoksevat siihen suupielet vaahdoten.

En tiedä mitä nuo soininparjaajat kuvittelevat tästä kaikesta hyötyvänsä, mutta minut se sitoo vieläkin lujemmin perussuomalaisiin. Järkevää vaihtoehtoa kun ei perussuomalaisille näytä olevan. Puolueethan koostuvat ihmisistä.

Miten voi olla mahdollista, että maahanmuuttokriittisten keskustelufoorumilla saa eniten kritiikkiä osakseen mies, joka johtaa Suomen ainoata ei-monikulttuurisuuden puolesta toitottavaa puoluetta?

M.

Quote from: Totuusko? on 22.04.2010, 21:37:40
Miten voi olla mahdollista, että maahanmuuttokriittisten keskustelufoorumilla saa eniten kritiikkiä osakseen mies, joka johtaa Suomen ainoata ei-monikulttuurisuuden puolesta toitottavaa puoluetta?

Koska sisällissodat ovat tunnetusti kaikkein raaimpia.

pelle12

Quote from: M. on 22.04.2010, 21:42:50

Tosiaalta kanaa ei kannattaisi kyniä ennen kuin se on tapettu. Otetaan nyt ensin se maanvyöryvaalivoitto ja aletaan vasta sitten se sisällissota.

M.

Quote from: pelle12 on 22.04.2010, 22:16:30
Tosiaalta kanaa ei kannattaisi kyniä ennen kuin se on tapettu. Otetaan nyt ensin se maanvyöryvaalivoitto ja aletaan vasta sitten se sisällissota.

Toimittajan tulkinta: Nettinatsit uhkaavat sisällissodalla ja Soinin kynimisellä elävältä.

pelle12

Quote from: M. on 22.04.2010, 22:21:19
Quote from: pelle12 on 22.04.2010, 22:16:30

Toimittajan tulkinta: Nettinatsit uhkaavat sisällissodalla ja Soinin kynimisellä elävältä.
Ja tällä kertaa osuisi naulan kantaan eli joskus se sokea kanakin jyvän löytää. ;D

tietotyöläinen

Quote from: Jussi Halla-aho on 22.04.2010, 14:14:41
QuoteOnko sellainen ihminen rasisti, joka sanoo, että kaikki somalit ovat geneettisistä syistä raiskaajia ja loisia, ja joka kutsuu heitä Afrikan sarven ihmissakaksi?

Kumpikaan syytös ei pidä paikkaansa.

Soinin virhe, josta olen hänelle kyllä evästystä antanutkin, on se, että hän uskoo turhan kritiikittömästi kaiken, mitä toimittajat väittävät minun sanoneen. Tuossa tilanteessa Soinin olisi selkeästi pitänyt todeta, että hän ei ole moisia väitteitä nähnyt eikä siksi voi niitä kommentoida.

Enpä tiedä, aina näkyy punaista ja korvissa humisee uhkaavasti kun poliitikko sanoo, että ei voi kommentoida kun ei tunne asiaa.

Sinun kannaltasi ei tietenkään ole mukavaa, että Soini tulee huijatuksi laittamaan sanoja suuhusi. Luulen kuitenkin, että tuokin karkea liioittelu toimii tarkoitustaan vastaan monen lukijan kohdalla ja sinä saatkin sympatiaa antipatian sijaan.

IDA

Itse siis vain päätän Muutoksen johtohenkilön sanoin itse "ketä nuolen" ja siksi peruutan kannatukseni Muutokselle. Ei sen kummempaa.

Lapsellista esittää, että perussuomalaiset jotenkin Soinin pelossa eivät uskaltaisi täyttää Muutoksen kannatuskortteja. Kun se nyt kuitenkin ilmeisesti on Muutoksen johdon rehellinen näkemys perussuomalaisista, niin kadun sitä, että olen sellaisen kortin täyttänyt ja pyydän heittämään kyseisen kortin niin sanotusti hiuksista vittuun sieltä pinosta. En siis kannata.

Antti Tulonen

Quote from: IDA on 22.04.2010, 23:05:22
Lapsellista esittää, että perussuomalaiset jotenkin Soinin pelossa eivät uskaltaisi täyttää Muutoksen kannatuskortteja.

Kuka näin väitti? (En jaksa lukea ketjua uudestaan, ja unohdin, kuka näin sanoi.)

tietotyöläinen

Täytyy kyllä todeta, että aika surkeaa on meidän touhumme, jos aina kun Soinia on haastateltu, täällä alkaa kitinä ja ininä. Myönnän, että olen siihen joskus itsekin osallistunut (melko maltillisesti kuitenkin).

Mehän olemme kuin sätkynukke mokutoimittajien hyppysissä.

Mitään järkeä Soinin syntilistan vatvomisessa ei enää ole. Aika kattavasti ne synnit on varmaan jo käsitelty. Osa lienee niin suivaantunut Soinille, että eivät laannu ikinä ja se on täysin ymmärrettävää. Mutta Soinin sanomisista kinaamisesta ei seuraa muuta kuin harmia. Kumpikaan osapuoli ei tule liikahtamaan.

Nyt mennään kahdella puolueella, siinä on huonot puolensa, mutta siinä on hyviäkin puolia. Yleisestä nuivasta vinkkelistä katsoen toisenkin vaihtoehdon olemassa olemisen paras puoli on se, että Halla-aholle ja muillekin nuiville Persuille löytyisi samantien puolue, jos Soini (tai joku paikallisosasto tms.) kuitenkin pettäisi. Tähän malliin kun jatketaan, niin menetetään sekin etu.

Muutoksen rooli on tässä mielessä ehkä vähän epäkiitollinen, mutta sehän on täysin Muutoksen käsissä aikooko se tyytyä tähän backup-puolueen rooliin. Nähdäkseni ei aio.

Kun nyt juuri äsken mussutin toisaalla Ketelälle liian kärkkäistä vastauksista, niin pakko todeta, että Leinon kommentit tässä ketjussa olisivat myös kaivanneet hiukan silottelua.

Pöllämystynyt

En suoraan sanottuna ymmärrä alkuunkaan, miksi täällä kiistellään. Luin ketjun kahdesti, enkä vieläkään tajua. Kaikki kriittiset ovat aivan olennaisesti samalla asialla. Soini sanoi jotain, toimittaja tulkitsi jotain - entä sitten? Sitä tulkittiin täällä jotenkin- entä sitten? Tulkintoihin vastattiin - entä sitten? Mitään millään tavalla merkittävää ei ole tapahtunut tai sanottu tässä yhteydessä, tai sitten en ole vain sitä käsittänyt.

Nuivilla persuilla menee lujaa, ja hyvä niin. Muutoksen nuivilla menee lujaa, ja hyvä niin. Molempia puolueita tai jotain muuta puoluetta kannattavilla, sekä mitään puoluetta kannattamattomilla nuivilla menee lujaa, ja hyvä niin. Tärkeintä, että kriittiset etenevät, kaikilla rintamilla.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

pelle12

Itse siis vain päätän Muutoksen johtohenkilön sanoin itse "ketä nuolen" ja siksi peruutan kannatukseni Muutokselle. Ei sen kummempaa.

Lapsellista esittää, että perussuomalaiset jotenkin Soinin pelossa eivät uskaltaisi täyttää Muutoksen kannatuskortteja. Kun se nyt kuitenkin ilmeisesti on Muutoksen johdon rehellinen näkemys perussuomalaisista, niin kadun sitä, että olen sellaisen kortin täyttänyt ja pyydän heittämään kyseisen kortin niin sanotusti hiuksista vittuun sieltä pinosta. En siis kannata.
Nyt meni jo vakavaksi. Luulin jo, että pienet jäähyt olisi saaneet tunteet viilentymään. Näin se teräs karaistuu ja vaalivoitto häämöttää. ??? Toisaalta ei mitään radikaalia uutta, jos tarkastelee erilaisten populististen liikkeiden historiaa Euroopassa. Tärkeintä on dissata niitä lähimpiä. Maahanmuutosta viis, puhumattakaan, että olisi saumaa siihen vaikuttaa.

tapio

Minulle ainakin riittää, että Soini hyväksyy Jussin perussuomalaisten ehdokkaaksi. Se on siinä mielessä tärkeää, että näen Jussin henkilönä, joka on aloittanut Suomessa järkevän keskustelun maahanmuuttopolitiikasta.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

BastardoGrande

Tuossa on lainattuna koko tämän pitkän ketjun ainoa järkevä kommentti.
Jos olisi lukotusoikeus, niin lukottaisin tämän samantien, sillä tämä kinastelu, nyt ennen vaaleja, sataa suoraan mokuttajien laariin.
LOPETTAKAA.

Rökälevoittojen jälkeen on aika laittaa 'varttisuvaitsevaissoinilaiset' nippuun.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

MW

IDA, tolkun mies. Lopeta. Tai Athletico.

IDA

Quote from: pelle12 on 22.04.2010, 23:51:42
Nyt meni jo vakavaksi. Luulin jo, että pienet jäähyt olisi saaneet tunteet viilentymään. Näin se teräs karaistuu ja vaalivoitto häämöttää. ??? Toisaalta ei mitään radikaalia uutta, jos tarkastelee erilaisten populististen liikkeiden historiaa Euroopassa. Tärkeintä on dissata niitä lähimpiä. Maahanmuutosta viis, puhumattakaan, että olisi saumaa siihen vaikuttaa.

En minä dissaa mitään lähimpiä. Olen PS:n jäsen ja kannatan perussuomalaisia. Muutoksen johtohenkilöt jatkuvasti täällä dissaavat perussuomalaisia. Ja tekevät sitä vielä median ehdoilla, vaikka tietävätkin asioiden todellisen laidan erittäin hyvin.

Epärehellisyydessä ei ole mitään kannatettavaa ja en sitä kannata. Kun Muutoksen johtohenkilöt pitävät minua ja tuntemiani perussuomalaisia, ilmeisen rehellisenä omana mielipiteenään, Soinin nuolijoina teen siitä omat johtopäätökseni.

Se on kai sallittua? Siis päättää itse ketä nuolee? Vai pitäisikö siitäkin järjestää kansanäänestys?

pjentti

Quote from: tietotyöläinen on 22.04.2010, 23:36:42
Täytyy kyllä todeta, että aika surkeaa on meidän touhumme, jos aina kun Soinia on haastateltu, täällä alkaa kitinä ja ininä.

Timpsu ei vaan osaa sammuttaa...
Minua ainakin alkaa jo pikkuhiljaa muumittamaan nämä timpsua koskevat ketjut, samaa itkua jatkunut jo vuoden verran lukemattomissa ketjuissa.
Sanomisia tulkitaan kuin piru raamattua, ja spämmätään hienoja hypoteesejä ketjuihin joihin ne eivät liity kuin huteran aasinsillan kautta. Millwallkin on ihan perseestä!
Samat itkupillit sitten vielä olettavat että persuilla (eli timbellä ja vaimolla) olisi joku ylhäältä annettu velvollisuus vaaliliittoon Muutoksen kanssa. Jos liitto toteutuisikin, niin siitäkin alkaisi taatusti itku ja kitinä.
Jos timbe on pelkkä tyhjä takki, niin onko se kaiken tämän porun arvoinen?

Quote from: Dogah on 22.04.2010, 23:13:11
Lapsellista esittää, että perussuomalaiset jotenkin Soinin pelossa eivät uskaltaisi täyttää Muutoksen kannatuskortteja.

Kuka näin väitti? (En jaksa lukea ketjua uudestaan, ja unohdin, kuka näin sanoi.)

Quote from: Turkulaine on 22.04.2010, 11:21:55
Quote from: Jouko on 22.04.2010, 11:19:44
Onko siis vaaliliitto poissuljettu kahdelta maahanmuuttokriittiseltä puolueelta?

Ei kuulemma ole mitään asiaa Perussuomalaisiin, jos on edes allekirjoittanut Muutoksen kannattajakortin. Kuulostaisi siltä, ettei yhteistyöhaluja ole sillä puolen.

Kuulemma varma tieto!

IDA

Quote from: MW on 23.04.2010, 00:01:43
IDA, tolkun mies. Lopeta. Tai Athletico.

Se on Athletic Club  >:(

Atletico on francolaista imperialismia, jota ei sallita.

pelle12

Quote from: Pöllämystynyt on 22.04.2010, 23:45:31
En suoraan sanottuna ymmärrä alkuunkaan, miksi täällä kiistellään. Luin ketjun kahdesti, enkä vieläkään tajua. Kaikki kriittiset ovat aivan olennaisesti samalla asialla. Soini sanoi jotain, toimittaja tulkitsi jotain - entä sitten? Sitä tulkittiin täällä jotenkin- entä sitten? Tulkintoihin vastattiin - entä sitten? Mitään millään tavalla merkittävää ei ole tapahtunut tai sanottu tässä yhteydessä, tai sitten en ole vain sitä käsittänyt.

Nuivilla persuilla menee lujaa, ja hyvä niin. Muutoksen nuivilla menee lujaa, ja hyvä niin. Molempia puolueita tai jotain muuta puoluetta kannattavilla, sekä mitään puoluetta kannattamattomilla nuivilla menee lujaa, ja hyvä niin. Tärkeintä, että kriittiset etenevät, kaikilla rintamilla.
Ykä tajuaa, eikä ole ekaa kertaa pappia kyydissä. Ykä= Yrjö Rautio, stallarien tappaja, moderni noitavainooja ja dissitenttien savustaja. Kansas Newsin ex-päätoimittaja, ykkösrevari. Hän onnistui jälleen kerran. Ja nyt kannattaisi monen nuivan mennä peilin eteen tarkistamaan oman nenänsä vinousaste, sen sijaan että syyttäisi peiliä.

Antti Tulonen

Quote from: pjentti on 23.04.2010, 00:10:26
Onko siis vaaliliitto poissuljettu kahdelta maahanmuuttokriittiseltä puolueelta?

Ei kuulemma ole mitään asiaa Perussuomalaisiin, jos on edes allekirjoittanut Muutoksen kannattajakortin. Kuulostaisi siltä, ettei yhteistyöhaluja ole sillä puolen.

Kuulemma varma tieto!

IDA siis peruutti kannattajakorttinsa, koska nimimerkki Turkulaine, joka ei ole Perussuomalaisten eikä Muutoksenkaan jäsen, on sitä mieltä, että kuulemma näin on?

IDA

Käsitys siitä, että PS olisi pelkästään Soinin projekti on totaalisen väärä. PS on aika lailla ruohonjuuritason liike. Esimerkiksi Leino tietää tämän ihan hyvin, mutta silti hänen on pakko selittää noita juttujaan. Minusta se ei ole hyvä asia. Jos Muutos kuvittelee voittavansa jotain menemällä mukaan median valheellisiin kuvioihin, niin en ennustaisi sille tulevaisuutta.

Soinin suosio on tietysti uskomaton, mutta silti Soini ei puolueen sisällä ole sortunut juuri mihinkään diktatoorisiin otteisiin. Ihmisillä on puolueen sisällä täysi toiminnan vapaus ja puolueen linja itse asiassa muodostuu osallistujien mukana.

En itse väitä, että PS olisi jotenkin maailman paras vaihtoehto kaikkeen, mutta suoraan sanottuna ottaa päähän tuollainen epärehellinen syyttely jostain Soinin diktatuurista.

pjentti

Quote from: Dogah on 23.04.2010, 00:20:39
IDA siis peruutti kannattajakorttinsa, koska nimimerkki Turkulaine, joka ei ole Perussuomalaisten eikä Muutoksenkaan jäsen, on sitä mieltä, että kuulemma näin on?

Quote from: Jari Leino on 22.04.2010, 15:12:11
QuoteIlmeisesti tapaamani Persut, jotka haluaisivat kirjoittaa kannattajakortin mutteivat uskalla, kokevat puolueen valtarakenteen samalla lailla kuin toimituksellisen aineiston varassa olevat ulkopuoliset.

Riippumatta siitä, onko Soini sanonut korttien tarkistamisesta ikinä mitään ja johtaako kortin kirjoittaminen ikinä sanktioihin, minun mielestäni jo pelkästään se, että ihmiset tuntevat tuollaista pelkoa kertoo kaiken siitä, miten Persuja todellisuudessa hallitaan.

Ernst

Off topiccia:

pjentillä on tähän asti paras avatar.

Dir.cant. Ilmari Piiparinen eduskuntaan!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Hessu

Edelleen hieman aiheesta ja paljon OT:a.

Yrjö Rautio on nykyisin sosialidemokraatti, kuinkas muutenkaan. Maassa maan tavalla, kuten vanha sanonta kuuluu. Montako todistetta sossu-uskovaiset vielä tarvitsevat ymmärtääkseen Sdp:hen kätkeytyvät voimavarat?

Jos jotkut, niin sossut tulevat tekemään kovia kampitusyrityksiä sekä Muutoksen että Perussuomalaisten suuntaan. Kumpaankin suuntaan tapahtuu jatkuvaa vuotoa demarileiristä.
Vuodon syyn arvaattekin, mutta kerron silti. Puolue on maahanmuuton jättiorganisaattori ja todellinen moottori (mm. Ritva Viljanen,sdp, Mervi Virtanen,sdp, Tarja Halonen,sdp, Thomas Wallgren,sdp, Tuula Haatainen,sdp, Maija Anttila,sdp jne. jne.) Toinen syy on duunarin (sekä palkansaajien) pettäminen jo vuosien ajan.
Sdp kannatti varallisuusveron poistoa muutama vuosi takaperin, kyseinen vero poistui vuonna 2006. Ja kas kummaa, OECD suosittaa nyt Suomelle varallisuusveron palauttamista paikkaamaan taloutta. Sdp, keskituloisen ja köyhän asialla.

Tämä ei sitten ollut henkilökohtainen kannanotto varallisuusveroon suuntaan tai toiseen vaan muistutus erään "työväen"puolueen moraalista ja todellisesta toiminnasta omien kannattajiensa mielipiteitä vastaan. Sdp on Keskustan veroinen opportunistien puolue. Aina siellä, missä saattaisi olla kulta-aarre kähvellettävänä pienen etupiirin hyväksi. "Sdp - kaikkien asialla aina ja joka paikassa."

Nykyinen lakkoaaltokin on Heinäluoman johtama epätoivoinen yritys näyttää SAK:n ja Sdp:n joukkovoimaa. Omasta mielestäni kyseessä on juuri nyt vastuuton toiminta kovassa talouskriisissä möyrivässä maassa. Lopputuloksena Sdp saattaa saada hieman uskottavuutta, mutta yksittäinen työntekijä on entistä suuremmassa vaarassa saada kenkää, koska työnantajan kustannuksia kasvatetaan vaiheessa, jossa talous pykii todella pahasti. Työntekijän ainoa ilo taitaa olla muutama vapaapäivä ja menetetty palkka, jonka takaisin kuromiseen menee jokunen vuosi. Olen ihmetellyt jo useamman vuoden, kuinka kauan ay-liikkeen jäsenistö jaksaa uskoa ay-pamppujen johdatukseen. Toisaalta, ay-liikkeen johto ei koskaan menetä mitään. Tulevaisuudessa he tosin saattavat menettää uskottavuutensa. Amen.

Mika Mäntylä

Quote from: Heikki Porkka on 23.04.2010, 08:23:59
Nykyinen lakkoaaltokin on Heinäluoman johtama epätoivoinen yritys näyttää SAK:n ja Sdp:n joukkovoimaa.
En nyt oikein tiedä ainakaan PAM:n (siivoojat, myyjät jne) kohdalla, onko näin. Työnantajapuoli lähti neuvotteluihin mukanaan iso vaadelista, jossa oli merkittäviä heikennyksiä työntekijän asemaan. Palvelualoilla ei ollut paljon mistä enää luopua, sillä nämä alat ovat työntekijää ajatellen jo valmiiksi sieltä surkeimmasta päästä. Siksi lakkoase otettiin melko herkästi esille, joskaan sitä ei lopulta juurikaan käytetty. Jonkun toisen SAK:laisen järjestön kohdalla saattaa hyvinkin olla toisin.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

KJ

Quote from: Dogah on 23.04.2010, 00:20:39
Quote from: pjentti on 23.04.2010, 00:10:26

Kuulemma varma tieto!

Minäkin olen ihmetellyt, kuinka tosissaan ihmiset ottavat ko. nimimerkin jatkuvan riekkumisen asian tiimoilta. Tiedä sitten, mikä on nimimerkin tarkoitus toiminnalleen, mutta pirun rasittavaa se alkaa olla, kun jokainen ketju, jossa mainitaan Soini, täyttyy hänen Soini- ja Persu-höpinöistään.
What would Gösta Sundqvist do?

Hessu

QuoteEn nyt oikein tiedä ainakaan PAM:n (siivoojat, myyjät jne) kohdalla, onko näin. Työnantajapuoli lähti neuvotteluihin mukanaan iso vaadelista, jossa oli merkittäviä heikennyksiä työntekijän asemaan. Palvelualoilla ei ollut paljon mistä enää luopua, sillä nämä alat ovat työntekijää ajatellen jo valmiiksi sieltä surkeimmasta päästä. Siksi lakkoase otettiin melko herkästi esille, joskaan sitä ei lopulta juurikaan käytetty. Jonkun toisen SAK:laisen järjestön kohdalla saattaa hyvinkin olla toisin.

Näitä heikennyksiä (=kansaa kilometritehtaalle) alkaa tipahdella vaalien jälkeen alalle kuin alalle. Tosiasia vaan on niin, että valtiolta ja firmoilta (osalta) loppuu raha ja jostain on tingittävä. Työvoimaa vähennetään vielä runsain mitoin eri aloilta. Yksi tapa säilyttää työpaikkoja on palkka-ale, niin kurjalta kuin se kuulostaakin. Huomaa, että en ole kuitenkaan työntekijöiden palkankorotuksia vastaan periaatteellisesti vaan pidän ajankohtaa juuri nyt täysin sopimattomana ja tiedän, kuka siellä taustalla häärii.
Yhtenä vaihtoehtona on tietysti ottaa mallia paperiteollisuudesta ja aiheuttaa samanlainen joukkotuho. Kapitalismissa kilpailu määrää säännöt pääsääntöisesti. Globalisaatio tuhoaa vielä lisää vanhoja rakenteita. Tätä esim. Sdp ei uskalla kertoa, vaikka se on yksi kovimpia globalisaation edesauttajia Suomessa.

Suomeen hiipivä talousromahdus on niin valtava, että perheissäkin pitäisi ajatella tarvitaanko niitä kahta autoa ja pojalle mopoa jne. Elintaso on noussut tietylle tasolle ja nyt sieltä vaan tullaan alas. Ei voi mitään.

Opiskelijoiden mielenosoitusta seuratessa ei voinut välttyä kummalliselta mielleyhtymältä, kun ylioppilaskunnan edustaja muotirillit päässä ja tyylitakki päällä valitteli rahan puutetta. Omani aikanani elettiin opintolainalla, kaksi aikuista ja yksi lapsi. Laina maksettiin pois kituuttamalla, ei ollut autoa tai muuta luksusta.
Ihmisten vaatimustaso on nykyään sitä luokkaa, että ainakin minua huimaa jatkuva narina rahan puutteesta ja siitä kuinka helvetin heikosti menee. Lähes kaikilla on kuitenkin katto pään päällä ja ruokaa pöydässä.
Oma kokemukseni siitä, mikä on köyhää ja mikä ei, ei mene oikein yksiin tämän nykyisen käsityksen kanssa. Minusta on alkanut vaikuttaa, että Suomi on täynnä kädettömiä ihmisiä, jotka eivät osaa priorisoida omassa elämässään ja lisäksi he tuntuvat olevan alttiita sellaiselle kulutukselle,joka ei ole lainkaan välttämätönätä elämisen kannalta.
Roskalehdet, televisio ja muu markkinointi on upottanut ihmisten päähän ihmmeellisen mallin elämästä, jossa materia tuntuu olevan onnellisuuden mittari. Oma näkökulmani asiaan on se, että kaikki mikä tulee asunnon ja ruuan päälle on tavallaan ekstraa, josta pitää olla iloinen, mutta sitä ei tarvitse pitää välttämättömänä tai itsestään selvyytenä. Sellaiseen elämään ei tarvita paljoa valuuttaa. Jos tämä ei tyydytä, täytyy tehdä itse asialle jotain eli käyttää päätään.
Kaikki eivät voi saada kaikkea, vaikka siltä tämä maailma ajoittain vaikuttaa kun kuuntelee jatkuvaa narinaa ja samalla tietää, että oikeasti monella ei sitä hätää olekaan.
Tällaisessa ilmapiirissä todelliset avun tarvitsijat eli kotimaiset aidosti köyhät ja apua tarvitsevat jäävät mopen osaan, koska minä-itse kulttuuri ei anna tilaa toisen suomalaisen ongelmille. Tämä on valitettavan totta. Hyysäystä ei tarvita, mutta pieni kädenojennus on joskus paikallaan. Suomalaisen täytyy auttaa toista suomalaista. Heikki Hursti on kova jätkä, siinä olisi monelle hyvä esimerkki lässytyksen sijaan.
Tätä paatosta voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle, mutta valitettavasti muut kiireet kutsuvat. Palataan astialle joskus ensi kuussa. Hauskaa vappua.

pjentti

Quote from: KJ on 23.04.2010, 09:14:59
jokainen ketju, jossa mainitaan Soini, täyttyy hänen Soini- ja Persu-höpinöistään.

Ceterum censeo

Ot: Kiitos M
Ilmarille kilju maistuu ja pelkää naisia, perunanenäkin. Hommalaisen perikuva!
Eikös Ilmari istu ihan kunnanvaltuustossa?

Lemmy

Quote from: IDAKun se nyt kuitenkin ilmeisesti on Muutoksen johdon rehellinen näkemys perussuomalaisista, niin kadun sitä, että olen sellaisen kortin täyttänyt ja pyydän heittämään kyseisen kortin niin sanotusti hiuksista vittuun sieltä pinosta. En siis kannata.

Saako sinulle kanssa sanoa, että muuta vaikka ruotsiin?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Totuusko?

Quote from: IDA on 23.04.2010, 00:10:18

En minä dissaa mitään lähimpiä. Olen PS:n jäsen ja kannatan perussuomalaisia. Muutoksen johtohenkilöt jatkuvasti täällä dissaavat perussuomalaisia. Ja tekevät sitä vielä median ehdoilla, vaikka tietävätkin asioiden todellisen laidan erittäin hyvin.

Komppaan IDA:aa.

Tuo mainitsemasi "epäkohta" on saanut ainakin minut passivoitumaan jopa homma-foorumin suhteen. Kuten aiemminkin kirjoitin, on jotenkin vastenmielistä lukea "omien" jatkuvaa kitinää Perussuomalaisista. Kateus on muutoksen alku (ja loppu).