News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

RRRrrrintama!!1! Perussuomalaiset vs. Muutos 2011

Started by Jari Leino, 18.03.2010, 14:40:53

Previous topic - Next topic

tietotyöläinen

Quote from: Jari Leino on 23.04.2010, 20:42:21
- Soini näkee Muutoksen uhkana omalle menestykselleen ja tulee jatkossakin tölvimään Muutosta.

[...]

Soinilla on toki oikeus käydä vaalikampanjaa haluaminsa keinoin ja muutoslaisilla on oikeus kommentoida Soinin puheita takaisin, mutta mitä vähemmän kuhunkin soppaan tunkee kokkeja, sitä pienemmällä vänkäämisellä ehkä päästään.

Tämä taitaa olla melko lattea ehdotus, mutta Soinin tölväsyiden ignorointi saattaisi olla kaikista toimivin strategia. Jokaiseen täkyyn tarttuminen ei ehkä anna kuvaa ...mitenkähän tämän nyt muotoilisi... itsevarmasta ja polittisesti kypsästä puolueesta.

Toinen ikävä puoli on sitten nämä rrrintsik... eikun rrrintamaa repivät peitsen taitot.

Avun juttu on näkemättä, mutta joka tapauksessa on selvää, että Muutoksen maininta ei voi tässä vaiheessa olla pelkästään negatiivinen seikka itse Muutoksen kannalta.

Meitä nuiviahan tölvitään joka suunnasta muutenkin, eikä se pahemmin hetkauta (tietysti näitä on helppo kirjoitella nimettömänä, mutta silti). Miksi antaa Soinille erikoisasema tölvijöiden joukoissa, joka osuu ja upottaa joka kerta. Ja vielä siihen päälle mokutoimittajille liipasin kouraan.

pw

Mestari alkaa oppia poliitikon toimintaa, puhetta ja käytöstä. Mikä on vaan hyvä asia vaikka siinä rytäkässä voi joitain uhrejakin tulla. Mutta päävihollisten urpon, lautakasamasan, jykäboyn, asteroidin ja sinnetännen kanssa samaan kehään nouseminen sitä poliitikon luonnetta vaatiikin mitä suurimmassa määrin.

Nämä hommaforumrähinät ovat pikku juttu. Ratkaisevat ottelut käydään ihan eri areenoilla ja eri vastustajien kanssa.

mikkostadista

Persut jatkavat omalla valitsemallaan linjallaan ja puheenjohtajansa johdolla, toivottavasti Muutos2011 tekee myös samoin.
Keskinäinen nokittelu kuuluu tietysti kilpailuun, mutta aidan toisella puolella ei ole Persuille Muutos, eikä Muutokselle Persut, vaan aivan muut vastustajat.

Hamsterin hankkiminen on tietysti varteen otettava vaihtoehto, mutta tuskin lopettaa tätä aikaa haaskaavaa ja turhanpäiväistä paskanjauhantaa. Itse jauhan sitä kaljapäissäni koirilleni, joita asia ei tunnu juurikaan kiinnostavan.

Joskus suhtauduin Persuihin itsekin liian kriittisesti tämän keskustelun alkuvaiheissa, mutta hetken asiaa mietittyäni totesin vastakkainasettelun olevan täysin turhaa.

MW

Quote from: JM-K on 23.04.2010, 22:09:27
Onpa puuduttava ketju. Mitäs jo hankkisitte hamsterin?

Jep. Oikeesti jätkät, kun näitä väistämättömiä ihmisten kohtaamisia tulee, niin kohdatkaa vaikka privana, ettei eskaloidu nahisteluksi, jooko?

Hyysärin tutkivat journalistit tuskin hommaa edemmäs kalaan vaivautuvat...

P.S. Huomenissa toivottavasti pääsee sitten kirjoittelemaan nimeään siihen kannattajakorttiin, ja taidanpa kerjätä muutamaan mukaankin.

Rökälevoittoja odotellessa.

edit: Erityisen vaikea kaksoiskonsonanti. ;)

Mika Mäntylä

Täällä asuu jo karvan tai kaksi päälle 30 marsua ja yksi hamsteri. Kun tulet hakemaan jutun ja kaksikin, niin poikkea täällä meidän kotosalla marsulassa. Sen jälkeen Muutoksella on hyvin pian virallisen hamsterin lisäksi myös virallinen marsupari.  ;D
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Jussi Halla-aho

Quote from: Jari Leino on 23.04.2010, 22:22:14

Jokainen ehdokas voisi vaikkapa kysyä itseltään seuraavat kysymykset:
- miten tärkeää minulle on, että juuri minä itse olen se takuunuiva ehdokas, joka menee tästä vaalipiiristä läpi (tämän priorisoimisesta tuskin voi ketään syyttää)

Ok, toivon juuri minun itseni pääsevän Helsingistä läpi.

- miten tärkeää minulle on, että muut läpimenijät ovat samasta puolueesta kuin minä, vaikka eivät niin kovin nuivia olisikaan (verrattuna siis siihen tilanteeseen, että jonkun muun puolueen takuunuiva menisi läpi)

Ei erityisen tärkeää. En tiedä, onko joku täällä pitänyt oman puolueen kenen tahansa ehdokkaan menestymistä ensiarvoisen tärkeänä.

Tuota jälkimmäistä voi tietenkin perustella monilla hienoilla tavoilla, kuten "puolueen yleisen painoarvon lisääntymisen takia on tärkeää, että meidän puolueella on paljon paikkoja, vaikkeivät kovin nuivia olisikaan".

Ovatko nuo siis jonkun esittämiä perusteluja, vai keksitkö ne itse?

Mutta sitä en ymmärrä, että miksi jotkut tuntevat tarvetta selitellä tai vähätellä Soinin puheita. Totta kai se tölvii. Tarkoituksella.

Entä miksi jotkut tuntevat tarvetta liioitella, vääristelyyn asti, Soinin sanomisia? Aivan kuin hänen todellinen, havainnoitava kavaluutensa ei olisi riittävän kavalaa.

Eräs Euroopan tämän hetken merkittävimmistä filosofeista on sanonut, että politiikassa ei tällä tasolla ole sattumia. Totta kai puheistaan ja lainauksistaan tarkka Soini tiesi täsmälleen, millaista artikkelia Avun toimittaja oli kirjoittamassa. Tästä nyt on turha edes vängätä.

Mitäköhän tuokin tarkoitti?

Edes Apu ei väittänyt Soinin sanoneen, että "terve menoa rasistit Muutokseen". Mielestäni sinä vihjaisit hänen sanoneen niin.

En näe mitään skenaariota, jossa Muutoksen toiminta voisi uhata sinun läpimenoasi,

Onko joku vilauttanut tällaista skenaariota?

Quotejota pidän melko varmana,

Minä en. Muutoksesta riippumatta.

Quotetosin ei se ilman kampanjaa onnistu.

Onko joku antanut ymmärtää päinvastaista?

QuoteTietysti voin kysyä sinulta, että kumman näkisit mieluummin menevän läpi:

Tiina "minä äänestin tunneihmisenä vastaanottokeskuksen puolesta" Elovaara (Soinin suosikki) vai
Juha "minä halaan maltillisia muslimeja aamuin illoin" Mäki-Ketelä

Varmaan tiedät vastauksen tähän kysymykseen.

Kirjoita kannattajakortti.

Ketale keräs sulle 3700 korttia. Kyllä sä sille ny yhden voit lähettää.

Niinpä niin, Ketale keräsi minulle 3700 korttia. Hänellä olisi ollut aihetta vittuuntua ja suuttua minulle. Siitä, että hän tästä huolimatta oli tukenani eräänä vaikeana päivänä melkein tarkalleen vuosi sitten, johtuu, että kunnioitan häntä enemmän kuin yhtäkään elävää ihmistä.

Sitten on niitä, joilla on paljon vähemmän aihetta vittuuntua ja suuttua, mutta jotka tästä huolimatta eivät pääsee vittuuntumisestaan yli, ali eivätkä ympäri.

Jos Soini sanoo, että Muutoksen kannattajakortin täyttäneillä ei ole asiaa persujen ehdokkaaksi, vaatimuksesi kannattajakortin lähettämisestä on asiallisesti ottaen vaatimus ehdokkuudesta luopumisesta. Millä tavoin tämä edistäisi nuivaa asiaa?

Ps. Ketale menee vain panemaan hamstereitaan ja antaa ihmisten riidellä rauhassa.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Mika Mäntylä

Quote from: Jussi Halla-aho on 23.04.2010, 22:48:57
Ps. Ketale menee vain panemaan hamstereitaan ja antaa ihmisten riidellä rauhassa.

Noin muuten ymmärsin sananvaihdon, mutta tämä meni vähän ohi. Joku sisäpiirijuttu? Hampsterijutun kyllä ymmärrän, mutta panemaan?
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Topelius

Semmoinenkin asia kannattaisi muistaa, että aika monet äänestäjät ovat kiinnostuneita muistakin teemoista kuin maahanmuuttokriittisyydestä. Vaikkapa omalla kohdallani aihe on kyllä tärkeä, mutta ei edes tärkein. Esim. aselainsäädännöstä olen hyvin pitkälti eri mieltä kuin Halla-aho ja Muutos 2011, puhumattakaan Teemu Lahtisesta. Vastustan myöskin ydinvoimaa, toisin kuin suurin osa maahanmuuttokriittisistä, mikä tekee yhdenkään mamu-kriittisen äänestämisestä itselleni jo ns. helvetin vaikeaa.

Nämä nyt vain esimerkkeinä siitä, että muutkin asiat ratkaisevat nämä vaalit. Uskon, että loppupeleissä aika harva Homma-aktiivikaan on valmis äänestämään "takuunuivaa" ehdokasta ihan vain siksi että tämä on "takuunuiva". Seppo Lehto, Olavi Mäenpää ja Rami Sipiläkin ovat varmasti "takuunuivia", mutta en minä heitä silti äänestäisi. Minulle on ainakin erittäin paljon merkitystä sillä, että kuka maahanmuuttokriittisten joukosta pääsee läpi, enkä suinkaan usko olevani ajatuksineni yksin. Erityisesti Muutos-puolueen tapauksessa tämä on ihan aito ongelma, sillä kun maahanmuuttokriittisyys (ja se suora demokratia) on ainoa asia, joka ehdokkaita yhdistää, niin äänestäminen menisi omalla kohdallani aikamoiseksi riskipeliksi.

Politiikassa on kyse väistämättä asioiden ohella myös henkilöistä. Tämä ketju antaa jo kieltämättä varsin paljon osviittaa siitä, keillä on potentiaalia toimia politiikassa ja keillä ei.

MW

Nih, ja tehkää se neljän seinän sisällä, juovuksissa ja syrjäytyneenä, geneettisenä erityispiirteenä. Ruumiit lasketaan sitten aamusella.

Mika Mäntylä

Jos Soini sanoo, että Muutoksen kannattajakortin täyttäneillä ei ole asiaa persujen ehdokkaaksi, vaatimuksesi kannattajakortin lähettämisestä on asiallisesti ottaen vaatimus ehdokkuudesta luopumisesta.
Onko Soini siis tosiasiallisesti näin sanonut? Jos ei, pyyntö ei kai edellytä ehdokkuudesta luopumista? Vai luotetaanko tässä nyt Suoli24-huhuihin ja olettamuksiin ja myöhemmin viestitellään Ilta-Sannan välityksellä?

Noin muuten olen sitä mieltä, että minulla on oikeus täyttää vaikka mikä viherrödäanarkistikortti tai mikä hyvänsä, jolle haluan oikeuden mittauttaa kannatuksensa äänestyksellä. Jos puolueen jäsenyys on este tälle, puolue on minusta este demokratialle, enkä minä ole sovelias sen jäseneksi, eikä puolue ole sovelias arvoilleni.

digit

Ja jälleen kerranko suvaitsemattomat alkaa riidellä keskenään...hyvä meidän joukkue!
Ei ihme, että hyyssärit eivät kanna kummempaa huolta maahanmuuttokriittisistä kun kuitenkin ennemmin tai myöhemmin ne alkaa kinastelemaan keskenään.

Ja mode iski loppuosaan. Rauhallisemmin, kiitos.
Suomen lait voivat määrätä sen mitä puhun ja mitä kirjoitan, mutta mikään laki ei määrää sitä, mitä ajattelen...."Kuka vei porstuasta burkat, voi sian sorkat"

Jussi Halla-aho

Quote from: Mika Mäntylä on 23.04.2010, 23:11:49

Noin muuten olen sitä mieltä, että minulla on oikeus täyttää vaikka mikä viherrödäanarkistikortti tai mikä hyvänsä, jolle haluan oikeuden mittauttaa kannatuksensa äänestyksellä.

Tietenkin on. Samoin kuin puolueella on oikeus päättää, kuka sen listoilla on ehdokkaana. Jarille esitetty kysymys kuuluikin: Jos kumpaakin ei voi saada, onko tärkeämpää, että a) olen ehdolla vaaleissa vai b) lähetän Mäki-Ketelälle yhden kannattajakortin?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Mika Mäntylä

Quote from: Jussi Halla-aho on 23.04.2010, 23:18:20

Noin muuten olen sitä mieltä, että minulla on oikeus täyttää vaikka mikä viherrödäanarkistikortti tai mikä hyvänsä, jolle haluan oikeuden mittauttaa kannatuksensa äänestyksellä.

Tietenkin on. Samoin kuin puolueella on oikeus päättää, kuka sen listoilla on ehdokkaana. Jarille esitetty kysymys kuuluikin: Jos kumpaakin ei voi saada, onko tärkeämpää, että a) olen ehdolla vaaleissa vai b) lähetän Mäki-Ketelälle yhden kannattajakortin?

Kun en kerta kaikkiaan halua tulkita mitään rivien välistä, vaikka kuinka suoraan ja päin naamaa se kiertäen ja kaarrellen se ilmaistaan, pyydän vastausta lainatusta edelliseen kysymykseen. Onko Soini siis vaatinut ehdokkailta, etteivät he saa täyttää kannattajakortteja?

En halua ahdistella. Kannatan niin Halla-ahoa Eduskuntaan kuin myös Muutos-puolueen jäseniä, mutta minusta tässä asiassa pitäisi päästä Suoli24-huhujen yläpuolelle.

Suoraan sanoen ketuttaa tämä epämääräinen pyöriminen. Mitä hävittävää siinä on, että joko varmistetaan huhut tai katkaistaan niiltä siivet?

ajuha

me ostettiin koiran seuraksi kani.

mielestäni, on saivartelua kaivella soinin puheita, ja puhumatta jättämisiä.

timo soini tulenee hakemaan rkp:n puoluesihteerin tointa...

sutka, en ole liittynyt jäseneksi yhteenkään puolueeseen, mutta soini on saanut hippasen liikaa pallukoille tällä foorumilla.

jäsen ida modifoi ajatukset muutos 2011/ps:n diasporasta, miksi meidän "lähes" yhtämieltä olevien on ruodittava t.soinin sanomisia, ukko on puoluejohtajana antanut hyväksynnän j.halla-ahon ehdokkuudelle, ja tämmöttinen tänne kirjoittelu juontanee juurensa scriptan vieraskirjan ajoille.

muutos 2011 on uutena, ja yllättävänä, ottanut ns. tilan haltuun, kiitos karismaattisille lahkomme johtajille..

ps:n/muutos 2011 kautta, seuraavat eduskuntavaalit näyttävät middle fingeriä puujumala matille, kadetti kataiselle, sekä sille hallitukseksi kutsutulle soittokunnalle taustalla.

kun halla-aho, ja ehkä hankamäki pääsevät eduskuntaan, niin arkadianmäellä olevan kommuunin älykkyysosamäärä tuplaantuu, pelkästään kahden uuden edustajan myötä.

MW

Quote from: ajuha on 23.04.2010, 23:42:34

mielestäni, on saivartelua kaivella soinin puheita, ja puhumatta jättämisiä.

timo soini tulenee hakemaan rkp:n puoluesihteerin tointa...

sutka, en ole liittynyt jäseneksi yhteenkään puolueeseen, mutta soini on saanut hippasen liikaa pallukoille tällä foorumilla.

jäsen ida modifoi ajatukset muutos 2011/ps:n diasporasta, miksi meidän "lähes" yhtämieltä olevien on ruodittava t.soinin sanomisia, ukko on puoluejohtajana antanut hyväksynnän j.halla-ahon ehdokkuudelle, ja tämmöttinen tänne kirjoittelu juontanee juurensa scriptan vieraskirjan ajoille.

muutos 2011 on uutena, ja yllättävänä, ottanut ns. tilan haltuun, kiitos karismaattisille lahkomme johtajille..

ps:n/muutos 2011 kautta, seuraavat eduskuntavaalit näyttävät middle fingeriä puujumala matille, kadetti kataiselle, sekä sille hallitukseksi kutsutulle soittokunnalle taustalla.

kun halla-aho, ja ehkä hankamäki pääsevät eduskuntaan, niin arkadianmäellä olevan kommuunin älykkysosamäärä tuplaantuu, pelkästään kahden uuden edustajan myötä.

Näin.

One liner -> one worder.

Rankkuri

Ristus mitä vitun itkemistä täälläki. Leino hei, sut on huomattu jo. Nyt voi lopettaa itkun.

Tarkoituksena on lopettaa maahanmuuttohysteria eikä nillittää Soinista tai Jussin euroehdokkuuksista.

Nyt ei jätkät sössitä tätä juttua!

Mika Mäntylä

Kani ei puhu koiraa.
Koira ei puhu kania.

Samaan tapaan kani ei puhu marsua.
Marsu ei puhu kania.

Marsu ei puhu hamsteria.
Hamsteri ei puhu marsua.

Hamsteri ei usein puhu edes hamsteria,
vaan joko panee tai tappaa.

Joo, ei aina ole fiksua ostaa lemmikille kaveriksi eläin.

Sisäministeri

Quote from: Jari Leino on 23.04.2010, 11:28:34
Itse en voisi toimia puolueessa, jossa joutuisin edes miettimään, että pitääkö minun pelätä sanktioita puoluejohdon taholta sellaisesta asiasta, jonka vapaa päättäminen kuuluu jokaisen äänioikeutetun kansalaisen perusoikeuksiin.

Sikäli kun Muutos lähtee kasvupuolueen uralle, niin kannattaa tällaisista asioista pitää todellakin kiinni. Nimittäin puheiden ja ohjelmien tasolla et löydä Suomesta yhtäkään puoluetta joka ei vannoisi kunnioittavansa demokratiaa ja kaikkea muutakin hienoa. Kun kilpailu suosiosta kiristyy tullaankin sen tien risteykseen josta tiettävästi yksikään puolue ei ole vielä täysin puhtain kauluksin selvinnyt eli valintaan poliittisen pragmaattisuuden ja idealismin välillä. On toki ilmeisesti moniakin pikkupuolueita jotka eivät ole vieläkään joutuneet tätä valintaa tekemään, mutta suosion kasvaessa siinä käy äkkiä niin, että aletaan pelata varman päälle.

Soinilla (samoin kuin Vihreillä ja Vasemmistoliitolla) kesti siihen keskisuuren puolueen rajoille ennen kuin Timbe alkoi vihellellä pilliin puolueen jäsenten tekemisistä tai sanomisista sen tarkemmin. Suuret puolueet taas joutuvat väkisinkin olemaan pragmaattisia, mutta toki pelaavat aina idealistisilla ihanteilla ja niillä on varaakin siihen. Ei mikään puoluehanke niitä uhmaa vaikka teemoissa olisi kuinka paljon yhteistä. Toista se on kuule Timben ja Muutoksen kanssa.

Olkaa vaan imarreltuja jos Soini on tosiaan tuollaisen määräyksen antanut. Sehän uskoo silloin ilmiselvästi teidän pystyvän puolueena keräämään niin paljon ääniä että se heilauttaa heidän äänimääräänsä huomattavasti. Soinilla on kuitenkin kokemuksen tuomaa pelisilmää näissä asioissa. Tai sitten se voi vaan olla, että ei halua porukoita kisaamaan joille Timben oma uudistusvoima Perussuomalaiset olisi "vanha puolue"  ;D  

Quote from: Jari Leino on 23.04.2010, 11:28:34
Vielä rautalangasta: mielestäni on täysin ymmärrettävää, jos joku ei kirjoita korttia sen takia, että pitää Muutosta turhana hankkeena tai Leinon jutut ottaa päähän, mutta on todella kummallista, jos kortti jää kirjoittamatta sen takia, että haluaisi kirjoittaa sen, mutta kun joku on laittanut Suomi24:lle huhun, että Soini tsekkaa kaikki kortit.

Soinia varmastikin pelätään ihan siitä syystä että jos lentää pihalle jopa perussuomalaisista, niin mihinkäs menet sen jälkeen? Ylipäätään olisi varmasti nöyryyttävää tulla puolueen erottamaksi noin ylipäätään. Tosin tässäkin pätee se, että mitä useampi uhmaa sitä varmemmin mitään ei seuraa. Kyllä siinä aika moni saisi tarpeekseen kun puolueesta erotettaisiin vaalien jälkeen vaikkapa 200+ aktiivia koska tekivät sen mitä pitivät oikeana ja heidän oikeuksiinsa kuuluu, vaikka puheenjohtaja oli tuota oikeutta kieltänyt käyttämästä. Siinä tulisi jo sellainen despootin leima että sille olisi vaikea löytää laajemmin tukijoita.  

Mika Mäntylä

Niin, olen ajatellut asettuvani ehdolle kunnallisvaaleissa Muutos2011-puolueessa. Jos asettuisin ehdolle Kokoomuksessa, tällä näppituntumalla menisin läpi. Persuissa lienee siinä ja siinä.

Tulevaisuus on aika jännä juttu.

Iloveallpeople

Toivottavsti postaukset tähän ketjuun eivät vielä loppuneet tältä illalta,koskaminulla on vielä sipsejä ja olutta jäljellä.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Sivulause

Hehehehee, lol ja reps. Hyvä jätkät.

Saatiin kaikki homman kyttääjät uunotettua että täällä ois joku riita.

Heehheheee, huoh. Kyyneleet valuu silmistä. Jeesh, eiköhän painella sinne kaljalle, taisin luvata tarjota.

... Kunhan noudan ensin takkini.

Lemmy

Quote from: Mika Mäntylä
Hampsterijutun kyllä ymmärrän, mutta panemaan?

Eiks siihen tarvita paffiputki ja jeesusteippiä?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Lemmy

Quote from: Mika Mäntylä on 23.04.2010, 23:55:02
Kani ei puhu koiraa.

Ei, mut kumpikin nussii vaikka soffatyynyjä sille päälle sattuessaan...
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

MW

Quote from: Lemmy on 24.04.2010, 00:54:26
Quote from: Mika Mäntylä on 23.04.2010, 23:55:02
Kani ei puhu koiraa.

Ei, mut kumpikin nussii vaikka soffatyynyjä sille päälle sattuessaan...

Tulee ihan mieleen yhden varhaisen tyttöystävän lemmikki, mutta ei siitä sen enempää... Lemmy on asian ytimessä.

Mutta se oli uskollinen. Sille tyynylle.

Jari-Petri Heino

Quote from: Jussi Halla-aho on 23.04.2010, 23:18:20

Olet ehdokkaana ja kaikki tuttusi täyttävät kortin, siihen ei Soinilla riitä taas sanavalta.
Asiat voidaan ratkaista monella tavalla, ei vain kahdella tai yhdellä oikealla tyylillä.
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

Timo Rainela

Parasta olisi, jos voisimme pitää yhteiset vaalivalvojaiset ja hurrata toinen toistemme menestykselle 8)
Timo
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

IDA

Quote from: Jari Leino on 24.04.2010, 09:36:41
Ja jatketaan taas sitten, kun Soini seuraavan kerran tölväisee Muutosta. Aika ennustettavalta ja tympeältä näyttää keskustelun kehitys tällä foorumilla.

Soini ei edes Yrjö Raution tarkoitushakuisella kynäilyllä tölväissyt Muutosta. Muutos sen sijaan esittää, että PS:n jäsenet eivät Soinia pelätessään uskalla allekirjoittaa Muutoksen kortteja, eivätkä pelkästään tyydy arvostelemaan puolueen johtoa.

Menkää pyytämään siltä allekirjoitus kannatuskorttiin? Sillähän tuo selviää. Itse en usko, että Soinilla olisi mitään kansalaisten demokraattisia pyrkimyksiä vastaan.

Totuusko?

Quote from: IDA on 24.04.2010, 12:02:27
Soini ei edes Yrjö Raution tarkoitushakuisella kynäilyllä tölväissyt Muutosta. Muutos sen sijaan esittää, että PS:n jäsenet eivät Soinia pelätessään uskalla allekirjoittaa Muutoksen kortteja, eivätkä pelkästään tyydy arvostelemaan puolueen johtoa.

Minä en ainakaan pelon vuoksi ole jättänyt kannatuskorttia täyttämättä. Minulla ei vain ole minkäänlaista tarvetta kampanjoida kilpailijoiden lukuun, olivat ne sitten jo olemassaolevia tai vasta perustettavia puolueita. Ja pisteenä i:n päälle, nämä jatkuvat PS:n mollaukset Muutoksen kannattajien toimesta löivät lopullisen sinetin päätökselleni.

Ant.

Eräiden muutoslaisten tavoitteena on saada eduskuntaan maahanmuuttokriittinen puolue, jonka johdossa ei ole Timo Soini. Jäsenistönsä - kuten myös eduskuntavaaliehdokkaidensa - puolesta perussuomalaiset ovat täysin maahanmuuttokriittinen puolue. Mutta se ei kelpaa, koska johdossa on Soini.

Muutoksella ei tule olemaan tulevissa eduskuntavaaleissa pienintäkään mahdollisuutta saada eduskuntapaikkaa. Ei edes yhden prosentin mahdollisuutta. Sen tietävät kaikki pienpuolueiden touhuja seuranneet. Teoreettisesti Muutos 2011 voisi saada eduskuntapaikan joskus myöhemmissä vaaleissa tunnettavuuden lähdettyä kasvuun, mutta tällöin sille ei enää ole tarvetta, koska Timo Soini ei ole perusuomalaisten johdossa. Soini on itsekin sen kertonut, ettei hän jatka sillä paikalla loputtomiin.

Onko maahanmuuttokritiikin kannalta järkevää perustaa soiniton perussuomalaiset maahanmuuttokriittisten työpanosta ja äänimäärää jakamaan, jos tällaiselle ei ole edes niiden eräiden mielestä kuin hetkellinen tarve? Kenties Soinille voisi antaa anteeksi sen, että hän istui keväällä 2009 puoluehallituksessa, joka teki yhden maahanmuuttokriittisistä epämiellyttävän päätöksen. Siitä viha kuitenkin juontaa juurensa.
Homma is the new black.

Nikopol

Quote from: Ant. on 24.04.2010, 13:07:00
Eräiden muutoslaisten tavoitteena on saada eduskuntaan maahanmuuttokriittinen puolue, jonka johdossa ei ole Timo Soini. Jäsenistönsä - kuten myös eduskuntavaaliehdokkaidensa - puolesta perussuomalaiset ovat täysin maahanmuuttokriittinen puolue. Mutta se ei kelpaa, koska johdossa on Soini.

Muutoksella ei tule olemaan tulevissa eduskuntavaaleissa pienintäkään mahdollisuutta saada eduskuntapaikkaa. Ei edes yhden prosentin mahdollisuutta. Sen tietävät kaikki pienpuolueiden touhuja seuranneet. Teoreettisesti Muutos 2011 voisi saada eduskuntapaikan joskus myöhemmissä vaaleissa tunnettavuuden lähdettyä kasvuun, mutta tällöin sille ei enää ole tarvetta, koska Timo Soini ei ole perusuomalaisten johdossa. Soini on itsekin sen kertonut, ettei hän jatka sillä paikalla loputtomiin.

Onko maahanmuuttokritiikin kannalta järkevää perustaa soiniton perussuomalaiset maahanmuuttokriittisten työpanosta ja äänimäärää jakamaan, jos tällaiselle ei ole edes niiden eräiden mielestä kuin hetkellinen tarve? Kenties Soinille voisi antaa anteeksi sen, että hän istui keväällä 2009 puoluehallituksessa, joka teki yhden maahanmuuttokriittisistä epämiellyttävän päätöksen. Siitä viha kuitenkin juontaa juurensa.
En mielelläni lähde tähän peliin mukaan koska toivon menestystä kaikille nuiville kaikissa puolueissa, laajaa ja puhdistavaa kansallista nuivavyöryä, persuille suurvoittoa ja Muutokselle puoluestatuksen, mielellään kansanedustajankin. Lainaamani postaus sisältää kuitenkin niin paljon asiaa että sisällötön komppaus sallittaneen.

En tunne ketään julkinuivaa henkilökohtaisesti, en tiedä ovatko mukavia miehiä vai suuria mulkkuja, kavereita keskenään vai eivät, enkä välitä. Asia - nuiva Suomi 2011 eikä hetkeäkään myöhemmin - on tärkein.

Ja sen tärkeimmän asian vuoksi minä(kään) en tunne oloani turvalliseksi, kun tavoitteen toteutuminen näyttää (siis näyttää, en tiedä onko kun en tunne ihmisten ajatuksia ja kristallipallo on huollossa) olevan yhden miehen käsissä. Tai jonkun sellaisen porukan josta en tiedä edes nimiä, ja joka saattaa tehdä päätöksiä näennäisen epärationaalisesti, ainakin äänisaalista ajatellen.

Itseni tavoin varmasti moni tuntee epäluuloa. Politiikassa se on terveen merkki. Ja panokset ovat kovat.

Epäluulo hälvenee vasta kun persujen ehdokaslista on täynnä, julki ja peruuttamaton. Siihen asti Jussin vakuuttelu riittää pitämään epäluulon kailottamisen ja siinä julkisesti piehtaroimisen poissa. Epäluulo silti pysyy.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012