News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Entinen Vasemmistoliiton äänestäjä

Started by Iloveallpeople, 17.03.2010, 11:17:14

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

Onkohan täällä muita, jotka ovat olleet joskus Vasemmistoliiton äänestäjiä? Itse olen heitä äänestänyt useastikin silloin, kun vielä luulin heidän ajavan köyhien, sairaiden ja muuten vain vähempiosaisten etua. Nyt kun olen havainnut, että suomalaisten köyhien (ja myös mm. afrikkalaisten ja aasialaisten köyhien) auttamista tärkeämpää on saada Suomeen afrikkalainen ja lähi-itäläinen eliitti elämään suomalaisten pieni- ja keskituloisten palkansaajien veroilla, niin ei tulisi enää mieleenkään äänestää heitä.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Alceste

"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro

korpisoturi

Kyllä mäkin joskus tulin ajatelleksi, että vasmmistoliitto olis taviksen asialla. Äänikin meni sinne muutaman kerran. Ehkäpä joskus sen oli pakko ajaa sen "mäntyharjun mummonkin" elämää ja etuja eteenpäin. Mutta, sitten sinne terävään pääähän tuli toiset tyypit ja ajatukset ja alkoi tämä laulu, että maahamme on otettava pilvin pimein joutosakkia elätettäväksi. Omat mummot ja muut jääköön kurjuuteensa. Ja monissa muissakin asioissa v-liitto on mennyt tavallisen ihmisen etujen vastaiseen politiikkaan. Monet vasemmiston äänestäjät eivät katsele hyvällä tätä järjetöntä maahanmuuttopolitiikkaa ja ehkäpä se äänestyskin löytää uuden osoitteen.

turha jätkä

Mä taidan olla ihan nykyinenkin vasemmistoliiton äänestäjä.

Topelius

Itse olen entinen Vihreiden jäsen. 20 vuotta sitten tilanne oli toisenlainen, mutta nykyinen Vihreä liitto pelkästään oksettaa minua.

Obb

Kyllä olin aiemmin. Vieläkin hävettää oma tyhmyyteni.

korpisoturi

Se ensimmäisen polven vihreät oli oikeastaan sellane porukka, että sitä vois kannattaa jossakin määrin esim. ettei kaikkea luontoa pidä muuttaa rahaksi.
Mutta tämä nykyinen on pahempi yhteiskunnan rappeuttaja. Oksettaa....  

Aapo

Tunnustanpa itsekin äänestäneeni vasemmistoliittoa vielä vuonna 2007. Lopetin sen äänestämisen tosin hieman eri syistä kuin ketjun aloittaja. Itse asiassa Pat Condellin video Apologists for Evil kuvaa aika hyvin omia tuntemuksiani nykyvasemmistoa kohtaan.

Jokaiselle, joka tuntee vielä jonkinasteista sympatiaa vasemmistolaisuutta kohtaan, voisin suositella osallistumista Vasemmistoliiton tavoiteohjelmakeskusteluun osoitteessa http://vuorovaikuta.org/ . Itse olen esittänyt kysymyksen vasemmistoliiton maahanmuuttopolitiikasta täällä. (Vastauksia ei ole vielä tullut, keskustelu on hyvin hidasta.)
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Kari Kinnunen

Quote from: turha jätkä on 17.03.2010, 11:50:22

Tarvitsetko kriisiapua?

Pöllämystynyt

Quote from: Aapo on 17.03.2010, 15:23:56
Jokaiselle, joka tuntee vielä jonkinasteista sympatiaa vasemmistolaisuutta kohtaan, voisin suositella osallistumista Vasemmistoliiton tavoiteohjelmakeskusteluun osoitteessa http://vuorovaikuta.org/ .

Ei vasemmistolaisuus ole yhtä kuin Vasemmistoliitto. Vasemmistoliitto ei edes välttämättä edusta vasemmistolaisuutta, paitsi tietenkin nimellisesti. Vasemmistoliiton elitismi ja tavallisen kansan halveksunta, sivuuttaminen, sorto ja riisto, hyvinvointivaltion perusteiden purkaminen (mm. sirpaloimalla maan etnistä rakennetta), ääriuskonnollisuuden (islamismi) räjähdysmäisen ja väkivaltaisen levittäytymisen tukeminen jne. ovat räikeässä ristiriidassa vasemmistolaisten lähtökohtien ja arvojen kanssa.

Vaikka jopa suurin osa länsimaiden "vasemmistosta" on tosiasiassa näennäisvasemmistoa, joka räikeästi ja tarkoitushakuisesti huijaa esiintyessään vasemmistona, vasemmistolaisuus-käsitettä ei silti pidä luovuttaa näennäisvasemmistolle. Luovuttaminen pelaa näennäisvasemmiston pussiin, joka saa käsitteen avulla esiintyä "vasemmistona" ja hyödyntää siihen liittyvää moraalisuuden ja oikeamielisyyden leimaa, ja esittää muut "oikeistona", sanan halventavassa merkityksessä.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Kimmo Pirkkala

Olen äänestänyt Vasemmistoliittoa, mutta ehkä kerran vaan.
Eihän kerta tee vasuriksi eihän?
:roll:

turha jätkä

Quote from: Kari Kinnunen on 17.03.2010, 15:41:56
Quote from: turha jätkä on 17.03.2010, 11:50:22

Tarvitsetko kriisiapua?

En, sillä moraalinen ylemmyydentunteeni auttaa jaksamaan vaikeissakin paikoissa. (tähän sitten se pyhimyshymiö)

Jouko

En viitsisi käännellä puukoa haavassa; Mutta eikö neukkuaika yhtään mielessä karvastele laitimmaisen vasemmiston kannattajia?  Ja nykyään se, että ulkomaalaiset laitetaan suomalaisten edelle sosiaalietuuksissa? Minna Sirnö, tule esiin!
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Parasiittiö

En ole koskaan äänestänyt Vasemmistoliittoa, mutta voisin oikeastaan ihan hyvin kuvitella voivani äänestää niitä (kuin myös Vihreitä ja Demareita ja Kepua), jos ne olisi nuivia.
Kansalaispalkka, perustulo tms. ois kiva.

Aapo

Quote from: Pöllämystynyt on 17.03.2010, 15:50:32Ei vasemmistolaisuus ole yhtä kuin Vasemmistoliitto. Vasemmistoliitto ei edes välttämättä edusta vasemmistolaisuutta, paitsi tietenkin nimellisesti.

Sitä suuremmalla syyllä "aitojen" vasemmistolaisten pitäisi pyrkiä vaikuttamaan myös vasemmistoliiton kautta, jotta puolue alkaisi edustaa sitä, mitä se väittääkin edustavansa, aina vaaleissa tietysti äänestäen jotakin muuta puoluetta.

Itse pyrin nykyään välittämään koko oikeisto-vasemmisto-akselista niin vähän kuin mahdollista. En aio seuraavissa vaaleissa (tai luultavasti enää koskaan) äänestää vasemmistoliittoa, elleivät he tee tässä välissä jotain todella yllättävää ja ennennäkemätöntä. Toisaalta, myös sosialismi aatteena on vähitellen alkanut tuntua minulle yhä enemmän luotaantyöntävältä.

- Robert J. Hanlon

IDA

Olen joskus äänestänyt Vasemmistoliittoa kunnallisvaaleissa, kun on ollut tuttuja ehdokkaana. En ikinä valtiollisissa vaaleissa, koska en äänestä stalinisteja.

Arndt Pekurinen

Quote from: Pöllämystynyt on 17.03.2010, 15:50:32
Ei vasemmistolaisuus ole yhtä kuin Vasemmistoliitto.

Perussuomalaiset on vasemmistopuolue ainakin talous- ja sosiaalipolitiikkansa suhteen, vaikka äärioikeisto-korttia sille ahkerasti heilutetaankin.

Pöllämystynyt

Quote from: Arndt Pekurinen on 17.03.2010, 17:14:32
Quote from: Pöllämystynyt on 17.03.2010, 15:50:32
Ei vasemmistolaisuus ole yhtä kuin Vasemmistoliitto.

Perussuomalaiset on vasemmistopuolue ainakin talous- ja sosiaalipolitiikkansa suhteen, vaikka äärioikeisto-korttia sille ahkerasti heilutetaankin.

Näin on, tosin sen vasemmistolaisuus on aika maltillista, lähentyy jopa neutraliteettiä oikeisto-vasemmisto jaon suhteen (ja tämä neutraliteetti on nähdäkseni täysin eri asia kuin keskustalaisuus siinä merkityksessä, minkä Keskustapuolue on ryvettänyt). Tämän takia esimerkiksi minä en oikeastaan osaa pitää Persuja vasemmistolaisena, ja vielä vähemmän oikeistolaisena.

Kaipaisin kyllä Suomen politiikkaan selvästi vasemmistolaista puoluetta, joka sanoutuisi irti mokuttavasta näennäisvasemmistosta ja kutsuisi silti itseään häpeämättä vasemmistolaiseksi, ihmisyydeksi, rauhaksi, vastuuksi yms, ja rikkoisi siten mokuttavan näennäisvasemmiston maailmankuvan, joka on rakennettu myönteisiä käsitteitä omimalla ja kielteisiä viholliskuviin liimaamalla. Se maailmankuva on todellakin niin herkkä: esim. moraalinen ylemmyys perustuu siihen, että omistetaan oikeat sanat. Kun joku vie ne sanat riittävän kovaäänisesti tai vaikka riittävän tiuhaan niitä toistaen, tai käyttää niitä "väärin" (esim sanakirjamerkityksessä, sanan alkuperäisen merkityksen mukaan tai sananmukaisesti), on tunnemokuttajan moraalinen ylemmyydentunto tuhottu, ja tilalla on sietämätön epävarmuus siitä, onko sittenkin ehkä pahan puolella. Epävarmuus on kuitenkin paljon terveempää kuin sokea usko. Siitä voi seurata parantuminen.

Turhaa jossittelua tämä kyllä on, sillä suurin osa aitovasemmistolaisista on irtautunut näennäisvasemmistosta vasta viime vuosina, yleensä siihen katkerasti petyttyään, ja on hajaantunut kuka minnekin, eivätkä siten kykene nykytilanteessa organisoimaan puolueen kokoista liikettä. Myöhemmin voi olla liian myöhäistä, kun väestönsiirroilla tuotettu uusyhtenäiskulttuuri alkaa syrjäyttää sitä ryhmää ja ilmapiiriä, johon vasemmistolaiset periaatteet ja arvot selvästi eniten vetoavat - siis alkuperäiskansaa ja sen poliittista elämää. Lisäksi tällä vauhdilla näennäisvasemmisto ehtii pilata kaiken vasemmistolaisuuden maineen jo paljon ennen kuin organisoitu apu ehtisi paikalle.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Pöllämystynyt

Quote from: Aapo on 17.03.2010, 16:12:40
Quote from: Pöllämystynyt on 17.03.2010, 15:50:32Ei vasemmistolaisuus ole yhtä kuin Vasemmistoliitto. Vasemmistoliitto ei edes välttämättä edusta vasemmistolaisuutta, paitsi tietenkin nimellisesti.

Sitä suuremmalla syyllä "aitojen" vasemmistolaisten pitäisi pyrkiä vaikuttamaan myös vasemmistoliiton kautta, jotta puolue alkaisi edustaa sitä, mitä se väittääkin edustavansa, aina vaaleissa tietysti äänestäen jotakin muuta puoluetta.

Yleensä aidot vasemmistolaiset eroavat pitkällisen henkisen kypsymisen kautta Vasemmistoliiton kaltaisista liikkeistä, kokien liikkeiden syöneen sanansa ja pettäneen tavoitteensa ja siten tukijansa alhaisella tavalla, ja hyväksikäyttäneen näiden humaania asennetta törkeästi edistääkseen epä-inhimillisiä, valheellisia tavoitteitaan.

On jo psykologisestikin vaikeaa palauttaa useimpia näennäisvasemmistoon pettyneitä takaisin. Olen itse palannut joihinkin liikkeisiin saadakseni sisäpiirin tietoa ja "soluttautuakseni", mutta tämä on käsittääkseni suurimmalle osalle mahdotonta.

Lisäksi vasemmistoliiton osalta näkisin, että puolue on menetetty - siis sitä on enää hyvin vaikea muuttaa aidosti vasemmistolaiseksi tavallisen kansan ja työntekijän puolueeksi, tai edes pelastaa - puhumattakaan, että siitä saataisiin minkäänlainen vasemmistoa kokoava "liittouma", kuten sen nimi vihjaa. Sen maine, jäsenistö ja johtoporras ovat niin perin juurin moku-syövän ja ihmisvastaisen elitismin turmelemia, ettei niitä voi palauttaa ainakaan siinä nopeassa aikataulussa, mitä nykykehitys edellyttäisi. Vasemmistoliiton ainoa toivo olisi jonkun sen merkkihenkilön järkiintyminen nopeasti - joka on aika epärealistinen skenaario. Jos joku järkintyisikin, hän todennäköisesti eroaisi samalla vasemmistoliitosta tai savustettaisiin ulos, eikä sittenkään voisi puoluetta pelastaa.

Jopa vihreiden osalta näen enemmän toivoa kuin vasemmistoliiton. Vihreät on kauttaaltaan saastutettu ylikansallisilla, ihmiskunnan diversiteettiä kaventavilla opeilla (mm. monikultturismi), mutta Vihreät on silti jonkinlaisessa käymistilassa siinä,  missä vasemmistoliitto on kuivunut pystyyn.

Mika.H

En oo äänestänyt, enkä äänestä.

Suunnilleen ainoa puolue, jota on ole koskaan äänestänyt. Lista kun on tähän mennessä

kok,rkp,kepu,vihreät,nusut

vasemmisto missään muodossa ei ole vielä tullut mieleen.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Jaska Pankkaaja

Minäkin olen kerran äänestänyt Vasemmistoliittoa kunnallisvaaleissa, kun oli hyvä tuttu ehdokkaana. Ei valittu mutta olisi ollut taatusti pätevä valtuutettu ja kaikin puolin järkimies. olen joskus suoraan ihmetellytkin miksi pyörii vasemmistoliitossa. No taitaapa olla hänen työpaikassaan käytännön pakko.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Aapo

Quote from: Pöllämystynyt on 18.03.2010, 14:43:39
Lisäksi vasemmistoliiton osalta näkisin, että puolue on menetetty - siis sitä on enää hyvin vaikea muuttaa aidosti vasemmistolaiseksi tavallisen kansan ja työntekijän puolueeksi

Jos tarkoitat tällä sitä, ettei vasemmistoliitosta voi koskaan tulla nuivaa tai kansallismielistä puoluetta, niin olet varmaankin oikeassa. Toisaalta en näe, miksi tälle olisi tarvettakaan: kovin voimakasta kansallisuusaatetta ei ole länsimaisissa demokratioissa perinteisesti liitetty vasemmistolaisuuteen. Sen sijaan vasemmisto(liitto)laiset on nähdäkseni mahdollista saada ymmärtämään, ettei monikulttuurin nimissä tarvitse hyväksyä ainakaan kaikista räikeimpiä ihmisoikeusrikkomuksia. Lisäksi heidät pitäisi saada suhtautumaan islamiin vähintään yhtä kriittisesti kuin he suhtautuvat kristinuskoon. Esimerkiksi musliminaisten ahdinko on sellainen asia, jonka vasemmistoliittokin voisi ottaa suht. luontevasti agendalleen.

Tällaistakaan vasemmistoliittoa en kyllä itse edelleenkään äänestäisi, mutta näiden uudistusten myötä sillä voisi olla edes jonkinlainen rakentava rooli monikulttuurisuudesta ja maahanmuutosta käytävässä keskustelussa. Vasemmistoliitto tulee varmaan aina olemaan monikulttuuripuolue, mutta minusta ei ole lainkaan yhdentekevää, minkälaista monikulttuurisuutta se pyrkii edistämään.

- Robert J. Hanlon

Parsifal

Quote from: IDA on 17.03.2010, 17:06:33
Olen joskus äänestänyt Vasemmistoliittoa kunnallisvaaleissa, kun on ollut tuttuja ehdokkaana. En ikinä valtiollisissa vaaleissa, koska en äänestä stalinisteja.

Vaikka sieltä listoilta joku sinänsä järkevän oloinen ja aidosti asiaansa uskova yksilö löytyisikin, niin pelkkä vasemmiston ehdokkaana oleminen kertoo tärkeissä kohdissa epärealistisesta maailmankuvasta. Ja kuten totesit, jokainen ääni vasemmistolle on myös enemmän tai vähemmän epäsuora ääni stalinisteille, anarkisteille ja terroristeille.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

antero

Onneksi koskaan en sentään ole ollut niin tyhmä että oisin true vasureihin asti eksynyt.

Mutta läheltä on liipannut; olen äänestänyt Virheitä.  :facepalm:
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

PaulR

MikkoAP

Quote from: Axel Cardan on 18.03.2010, 10:21:48
Minä olen äennntinen demari. Onko se yhtä paha juttu?

Täytyy minunkin tunnustaa ex-demariuteni. Olen jopa kerran äänestänyt Tavjaa!  :o :facepalm:
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

Kantoraketti

Olen äänestänyt vasemmistoliittoa. Nyt hävettää. Mutta lopetin vasemmistoliiton äänestämisen jo reilusti ennen kuin nuivistuin. Pääsyy oli siinä, että kun tutkailin ehdokaslistoja ja juttelin vanhempien ihmisten kanssa, havahduin siihen, että puolueella ei sinänsä ole mitään varsinaista linjaa. Tai no puolueen sovittu linja on, mutta hyvin vaikea todella uskoa että ehdokkaat seisovat tämän linjan takana. Puolue kun tuntuu olevan vain suuri sateenvarjoliike, jonka alla seisoo vaikka minkälaista menijää, ihan moderneista vasureista aina kaikenmaailman neuvostoliiton palvojiin. Ja kiitos meidän vaalitavan, pahimmassa tapauksessa ääneni on tukemassa jotain entistä taistolaista. Siksi en äänestä vasemmistoliittoa.
"Islam kunnioittaa naisia, mutta naisten kunnioitus ei tarkoita, että heitä nimitetään painaviin sosiaalisiin asemiin." - Ayatollah Ahmad Khatami