News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

VIP-puolue

Started by Jouko Piho, 16.03.2010, 13:04:40

Previous topic - Next topic

Jouko Piho

Amerikkalainen ystäväni lähetti minulle sähköpostia, jossa oli kopio USAssa nyt kiertävästä sähköpostista.

Otsikko oli "Uusi poliittinen puolue". Teksti jatkui: ei demokraattinen, ei republikaaninen, ei sitoutumaton. Puolueen nimi on "Pissed Off Party" eli POP eli "Vittuuntuneiden ihmisten puolue" eli VIP.

Puolueen tarkoituksena on saada jokainen nykyinen edustaja ja senaattori pois tehtävistään seuraavissa vaaleissa.
Iskulause kuuluu: jos olet demokraatti, äänestä demokraattia, kunhan et äänestä ketään jo ennen valittua. Ja jos olet republikaani, äänestä republikaania, mutta älä äänestä ketään jo istuvaa republikaania.
"Meidän tulee lähettää voimakas viesti kaikille poliitikoille, että me olemme kyllästyneitä heidän paskanjauhantaansa."

Että sillä tavalla jenkeissä taas yksi ruohonjuuriliike etenee. Yhdysvalloissahan on jo jonkin aikaa vaikuttanut hallituksen toimia kritisoiva Tea Party –liike, jolla on jo huomattavaa kannatusta eri puolilla maata.

Miten meillä Suomessa?
Olisiko VIP-puolueelle kysyntää?

Jouko Piho

uberteeni

Quote from: Piho on 16.03.2010, 13:04:40

Amerikkalainen ystäväni lähetti minulle sähköpostia, jossa oli kopio USAssa nyt kiertävästä sähköpostista.

Otsikko oli "Uusi poliittinen puolue". Teksti jatkui: ei demokraattinen, ei republikaaninen, ei sitoutumaton. Puolueen nimi on "Pissed Off Party" eli POP eli "Vittuuntuneiden ihmisten puolue" eli VIP.

Puolueen tarkoituksena on saada jokainen nykyinen edustaja ja senaattori pois tehtävistään seuraavissa vaaleissa.
Iskulause kuuluu: jos olet demokraatti, äänestä demokraattia, kunhan et äänestä ketään jo ennen valittua. Ja jos olet republikaani, äänestä republikaania, mutta älä äänestä ketään jo istuvaa republikaania.
"Meidän tulee lähettää voimakas viesti kaikille poliitikoille, että me olemme kyllästyneitä heidän paskanjauhantaansa."

Että sillä tavalla jenkeissä taas yksi ruohonjuuriliike etenee. Yhdysvalloissahan on jo jonkin aikaa vaikuttanut hallituksen toimia kritisoiva Tea Party –liike, jolla on jo huomattavaa kannatusta eri puolilla maata.

Miten meillä Suomessa?
Olisiko VIP-puolueelle kysyntää? Jouko Piho
Tää pitää heti kertoa sille Marko Sihvoselle, nälkälakkoilijalle  :D

Pliers

Aivan loistava! Mulla on vip-kortti!
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Oami

Joka vaaleissa olen äänestänyt ehdokasta, joka ei ollut istuvana. Näillä näkymin perinne jatkuu.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Jouko Piho

Jos sanon vielä oman käsitykseni, niin minun mielestäni ei voi toimia noin jyrkästi kuin POP/VIP -liikkeen ehdotuksessa tuotiin esille, että kaikki edustajat vaihdettaisiin. Vanhoissa edustajissa on myös monia hyviä ja kokeneita ihmisiä, jotka ansaitsevat tulla valituiksi uudelleen.
Mutta on ilmeistä, että esim. eduskunnassa on myös turhakkeita, vain nappia painavia suojatyöpaikkalaisia, joiden tilalle olisi hyvä saada uutta verta, ahkeria, asioihin paneutuvia ja toisenlaisia näkökulmia politiikkaan tuovia uusia ihmisiä.

Jouko Piho

Antti Tulonen

Miten meillä Suomessa?

Eiköhän Muutos 2011 jo riitä.

Jouko Piho

Quote from: Dogah on 16.03.2010, 15:33:45
Miten meillä Suomessa?

Eiköhän Muutos 2011 jo riitä.

Ei riitä.
Mutta jos luuta kävisi kaikissa puolueissa, niin johan alkaisi tuntua.

Jouko Piho