News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2010-03-12 Maria Guzenina-Richardson: Maahanmuutto

Started by xor_rox, 12.03.2010, 15:45:16

Previous topic - Next topic

Juha J.

Quote from: Julmuri on 13.03.2010, 19:26:46
Quote from: Inna on 13.03.2010, 09:35:08
Kanadan malli varmaan kävisi monelle, olisi ainakin parempi kuin nykymeno. Mä olin jokin aika sitten väittelyssä, jossa vasemmistolaisen vastapuolen pointti oli lopulta se, että JH-a vastustaa Helsingin vancouverisaatiota (ja on siksi tietenkin naze ja rasse).

Vancouver = globaali innovaatiokeskus. Ihania pilvenpiirtäjiä keskustassa ja ympärillä puutarhakaupunki, oh auvoa.

Olen itse viettänyt pitkiä aikoja Vancouverissa ja se tosiaan on hieno kaupunki. Monikulttuuri on hieman erilaista kuin täällä, koska se koostuu pääasiassa aasialaisista ja eurooppalaisista, ei afrikkalaisista tai muslimeista.

Monet kyllä kehuvat Vancouveria. Hölmömmät luulevat, että jotain sellaista Suomeen nykymenolla tulisi.

Quote from: nimetönkeskustelija on 13.03.2010, 18:58:33
Onko maailmassa joku maa, jota pidetään maahanmuuttovihamielisenä? En ole ainakaan kuullut, vaikka rajat ovat joissain maissa hyvinkin kiinni. Miksi siis pelätä tuota maahanmuuttovihamielistä mainetta?

Tuo onkin aivan älytöntä. Miten ihmeessä Suomelle muka syntyisi maahanmuuttovihamielinen maine? Eliitin hölynpölyä jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Ilmeisesti meidän Paremmat ihmiset, kansainvälistyneet suvikset miettivät: "mitä ne ajattelee meistä ulkomailla".
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

suomelle

Quote from: Julmuri
Olen itse viettänyt pitkiä aikoja Vancouverissa ja se tosiaan on hieno kaupunki. Monikulttuuri on hieman erilaista kuin täällä, koska se koostuu pääasiassa aasialaisista ja eurooppalaisista, ei afrikkalaisista tai muslimeista.

Kuinka monasti olette kuulleet suomalaisten kritisoivan aasialaisia maahanmuuttajia? En minäkään.

Olen koettanut kaivaa tietoa siitä, millaista työntekijää, minkä ammattikuntien edustajia sinne Suomeen sitten oikein tarvitaan, jos kerran on pulaa työvoimasta (joka tietenkin tuntuu järjettömältä nykyisessä työttömyystilanteessa)?

Sadan tuhannen ammatti-ihmisen Suomeen töihin saaminen kun ei olisi temppu eikä mikään. Somaliasta niitä ei kuitenkaan löydy. Mamurahat tänne ja laitetaan asia kuntoon muutamassa kuukaudessa. Eikä ole huuli.

Julmuri

Quote from: Juha J. on 13.03.2010, 19:42:29
Quote from: Julmuri on 13.03.2010, 19:26:46
Quote from: Inna on 13.03.2010, 09:35:08
Kanadan malli varmaan kävisi monelle, olisi ainakin parempi kuin nykymeno. Mä olin jokin aika sitten väittelyssä, jossa vasemmistolaisen vastapuolen pointti oli lopulta se, että JH-a vastustaa Helsingin vancouverisaatiota (ja on siksi tietenkin naze ja rasse).

Vancouver = globaali innovaatiokeskus. Ihania pilvenpiirtäjiä keskustassa ja ympärillä puutarhakaupunki, oh auvoa.

Monet kyllä kehuvat Vancouveria. Hölmömmät luulevat, että jotain sellaista Suomeen nykymenolla tulisi.

Siellä on itseasiassa paljon vähemmän "varsinaisia" maahanmuuttajia kuin täällä. Ainakin katukuvasta päätellen. En tiedä mitä tilastot sanovat.

Saataisihan tänne samanlaista mikäli ne maahanmuuttajat otettaisiin Kiinasta ja niiltä kulmilta muutenkin. Varsinaismaahanmuutto kannattaisi kuitenkin jo lopettaa.

DuPont

Quote from: nimetönkeskustelija on 13.03.2010, 18:58:33
Onko maailmassa joku maa, jota pidetään maahanmuuttovihamielisenä? En ole ainakaan kuullut, vaikka rajat ovat joissain maissa hyvinkin kiinni. Miksi siis pelätä tuota maahanmuuttovihamielistä mainetta?
Ei ole. Pelko huonosta maineesta on jotain meille suomalaisille tyypillistä epävarmuutta (ehkä geneettistä ;D). Ei juuri kukaan välitä siitä, millaista maahanmuuttopolitiikkaa me harrastamme, siksi on turha miellyttää muita. Meidän tulee ajatella asiaa omalta kannaltamme.

poeka

QuoteTuo onkin aivan älytöntä. Miten ihmeessä Suomelle muka syntyisi maahanmuuttovihamielinen maine? Eliitin hölynpölyä jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Ilmeisesti meidän Paremmat ihmiset, kansainvälistyneet suvikset miettivät: "mitä ne ajattelee meistä ulkomailla".

Vaikka DuPont jo vastasikin aiheeseen, niin vastaanpa silti. Eikös tuo juuri kerro siitä, mitenkä fiksuja ja vahvoja johtajia sitä ollaan äänestelty maata johtamaan?
"Minä tahdon kaatua kunnialla vapaan ja väljän taivaan alla."

JoKaGO

Quote from: suomelle on 13.03.2010, 19:48:49
Kuinka monasti olette kuulleet suomalaisten kritisoivan aasialaisia maahanmuuttajia? En minäkään.

Kyllähän se on suviksille kauhistus, kun niitä ei tarvitse hyysätä. Eikä he näistä thaikuistakaan tykkää suvaita.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

foxfire

Quote from: JoKaGO on 15.03.2010, 09:07:48
Quote from: suomelle on 13.03.2010, 19:48:49

Kyllähän se on suviksille kauhistus, kun niitä ei tarvitse hyysätä. Eikä he näistä thaikuistakaan tykkää suvaita.

Kemissä on reilu sata Myanmarilaista kiintiöpakolaista, enkä ole heistä mitään negatiivista kuullut puhuttavan, päinvastoin.