News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-03-10 Soini: Perussuomalaiset voimistuvat

Started by rekttk, 10.03.2010, 16:38:51

Previous topic - Next topic

rekttk

http://timosoini.fi/ploki/

Perussuomalaiset voimistuvat

Viikonloppuna järjestimme Vuosi vaaleihin -seminaarin ja risteilyn.

Osanottajia oli kolmisensataa eri puolita Suomea; valtuutettuja, kenttäaktiiveja ja paljon uusia jäseniä.

Innostus oli valtava.

Olen ollut politiikassa mukana runsaat 30 vuotta ja vain kerran olen kokenut vastaavaa innostusta; vuoden 1983 eduskuntavaalien alla, jolloin nuorena 21-vuotiaana valtiotieteen ylioppilaana olin mukana rivimiehenä nostamassa SMP:ta suureen vaalivoittoon.

---

Seminaarimme alustukset olivat mukaansa tempaavia ja niistä virisi vilkas keskustelu, joka jatkui risteilyllä pikkutunneille asti.

Kävin kymmeniä mielenkiintoisia keskusteluja. Minulla on takanani kautta maan osaavaa ja innokasta väkeä. Kokeneet puoluejyrät ja uudet jäsenet istuivat päät vastakkain aamuun asti.

Perussuomalaiset voimistuvat. Tunku ehdokaslistoille on nyt niin kova, että moni joutuu pettymään. Kaikki halukkaat eivät pääse eduskuntaehdokkaiksi

Meidän pitää ymmärtää se, että kaikkia tarvitaan työssä, tukiryhmässä, mutta jokainen ei voi olla ehdokkaana. Erityisen suuren vaikutuksen minuun tekivät ne henkilöt, jotka kertoivat porukalla muodostaneensa tukiryhmän ja yhtenä miehenä ja naisena olivat ehdokkaansa takana.

Perussuomalaisilla on nyt tarkan harkinnan ja maltin paikka.

Ehdokasasettelu tehdään rauhassa ja suunnitellusti.

Politiikka on joukkuepeliä. Perussuomalaisissa noudatetaan johdallani pelisääntöjä.

---

Puolueen maineen ja kaikkien ehdokkaiden oikeusturvan vuoksi puolue edellyttää, että ehdokkaamme ovat sitoutuneet Perussuomalaisten linjaan, arvomaailmaan, asiaan ja kertovat taustansa avoimesti ja rehellisesti.

Miksi näin?

Kuntavaaleissa kävi valitettavasti muutamilla paikkakunnilla niin, että Perussuomalaisia käytettiin ponnahduslautana vain omiin pyyteisiin ja jätettiin mm. omat ikävät asiat kertomatta.Jälki on ollut sen mukaista.

Tämä peli ei jatkossa vetele. En aio itse olla, enkä saata muita ehdokkaitamme sellaiseen tilanteeseen, jossa saamme "selitellä" jonkin ehdokkaan itsestään salaamia epämiellyttäviä tosiasioita.

Jokainen ehdokas, minä mukaan lukien, täyttää yhteisesti sopimamme paperin, jossa hän sitoutuu kertomaan taustoistaan.

Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Vaalien alla ja niiden välilläkin moni meistä joutuu perusteettoman mustamaalaamisen kohteeksi. Sellaiselle emme anna periksi. Huhujen perässä emme juokse.

Minulla on henkilökohtaisesti runsaasti kokemusta nimettömistä parjauksista. Niille en anna mitään arvoa. Se, joka huutaa, pelkää.

Politiikassa ei pärjää, jos pää ei kestä.

---

Perussuomalaisten listat eduskuntavaaleissa ovat monipuoliset ja puolueemme vaaliohjelma on yleispuolueen ohjelma. Yhteinen ohjelma on se mitä ajetaan. Ehdokkaalla on oikeus käyttää ohjelmamme kanssa sopusoinnussa olevia omia henkilökohtaisia vaaliteemoja.

Perussuomalaiset on näiden vaalien ainoa todellinen haastaja.

Perussuomalaiset herättävät voimakkaita tunteita. Vanhat puolueet myötäjuoksijoineen varmasti pistävät meidät lujille. Se on oikein.

Politiikka palaa politiikkaan!

Perussuomalaiset haluavat Suomen Kansan käyttävän ääntään.

Eugen235

Soini kuulostaa järkevältä.

Mutta miksiköhän HS-Pravdan puoluegallup-uutisoinnin mukaan Persujen kannatus on pudonnut kaikista puolueista suhteellisesti eniten? 7,5:stä 7,1:een prosenttiin. Siis samaan aikaan kun sen olisi pitänyt nousta kaikkein eniten?

Kaaokseen pyrkivien puolueiden (sdp, vihr, vas, rkp) yhteiskannatus yhteensä nyt 44,2%

JoKaGO

Quote from: Eugen235 on 11.03.2010, 10:39:50

Mutta miksiköhän HS-Pravdan puoluegallup-uutisoinnin mukaan Persujen kannatus on pudonnut kaikista puolueista suhteellisesti eniten? 7,5:stä 7,1:een prosenttiin. Siis samaan aikaan kun sen olisi pitänyt nousta kaikkein eniten?

Kaaokseen pyrkivien puolueiden (sdp, vihr, vas, rkp) yhteiskannatus yhteensä nyt 44,2%

Tervetuloa vaan!

Kysymykseesi kannatusluvuista kehotan lukemaan muita ketjuja, joissa paljastuvat Sanoma-konsernin rehellisyys mamu-moku-asioissa ja asenne tuon agendan kritisoijiin.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Simon Elo

Quote from: Eugen235 on 11.03.2010, 10:39:50Mutta miksiköhän HS-Pravdan puoluegallup-uutisoinnin mukaan Persujen kannatus on pudonnut kaikista puolueista suhteellisesti eniten? 7,5:stä 7,1:een prosenttiin. Siis samaan aikaan kun sen olisi pitänyt nousta kaikkein eniten?

Gallupeja pitää katsoa pidemmällä aikavälillä, jos heilahtelut ovat kuukauden säteellä noin pieniä. Virhemarginaali tuossa tutkimuksessa on kuitenkin kaksi prosenttia, joten 0,4 prosenttia suuntaan tai toiseen ei kerro paljoakaan.

Se sen sijaan kertoo jotain, että Perusssuomalaiset on lisännyt eniten kannatustaan viime eduskuntavaaleista eli kolme prosenttia. Esimerkiksi Vihreiden kannatus on noussut samaan aikaan 1,5 prosenttia. Ja kun vielä muistetaan, että Perussuomalaisilla on ollut tapana saada vaaleissa parempi tulos kuin gallupeissa.

Eugen235

No, toivotaan että kyse on optimismin ja pessimismin välisestä suhteesta.

Persujen kannatuksen pitäisi silti Gallupissa olla 17,1% eikä 7,1% - ehkä Halla-ahon ilmoitus listoille tulosta korjaa asiaa...

Jouko

Quote from: Eugen235 on 11.03.2010, 10:39:50

Hesari on joka kerta manannut PerusS:n tappiota ja joutunut karvaasti pettymään. PerusS:n sättijät työntävät puolueen vaalivankkureita Soinia siteeratakseni.

"Perussuomalaisten vaalivankkurit kulkevat mukavasti kun Timo Soini vetää ja Astrid Thors työntää". :D
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Teemu Lahtinen

Meillä on aina ollut sellainen "häpeäfaktori", eli ihmiset eivät ole kehdanneet sanoa tutkimuksissa äänesträvänsä perussuomalaisia. Tutkimuslaitokset korjasivat kertoimiaan viimevaalien jälkeen kun noste ja fiilis oli hyvä, mutta itse olen aistinut taas sellaisen vaatimattomuuden paluutta hieman. Tämä tosin voi olla perspektiiviharhaa, koska kritiikki puoluetta kohtaan on lisääntynyt tuntemieni ihmisten keskuudessa.

Yhtä kaikki, gallupit ovat galluppeja ja nousua edelliseen ek-vaalitulokseen on edelleen se 3 prosenttiyksikköä, lähes tuplat siis. Vähän vaikuttaa sekin ,että kaikissa vaalipiireissä ei vielä ole kovin valovoimaisia ehdokkaita.

Jussi Halla-aho

Quote from: Teemu Lahtinen on 11.03.2010, 11:17:09
Tämä tosin voi olla perspektiiviharhaa, koska kritiikki puoluetta kohtaan on lisääntynyt tuntemieni ihmisten keskuudessa.

Mihin tämä kritiikki on liittynyt?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

nevahood

QuoteHesari on joka kerta manannut PerusS:n tappiota ja joutunut karvaasti pettymään. PerusS:n sättijät työntävät puolueen vaalivankkureita Soinia siteeratakseni.
Viimekertaisesta valvojaisesta/uutisoinnista muistuu hyvin mieleen punaisiin pukeutuneen kommentaattorin ilme.

Ivallisesti hymyillen: "Katsotaan miten populismi toimii..." Tulokset pärähti tulostaululle ja naamataulu reagoi ->  :o ->  ??? ->  :-X
Suurkiihottaja Runeberg

Kimmo Pirkkala

Quote from: nevahood on 11.03.2010, 11:21:39
QuoteHesari on joka kerta manannut PerusS:n tappiota ja joutunut karvaasti pettymään. PerusS:n sättijät työntävät puolueen vaalivankkureita Soinia siteeratakseni.
Viimekertaisesta valvojaisesta/uutisoinnista muistuu hyvin mieleen punaisiin pukeutuneen kommentaattorin ilme.

"Katsotaan miten populismi toimii..." ->  :o ->  ??? ->  :-X

Populismin tuomitseminen toimittajakunnan keskuudessa on ollut minulle ikiaikainen mysteeri. Että niiku demokratiassa et saisi tehdä kansan mieliksi??? wtf?

Jouko

Kyllä se tosiasia on että äänekkäissä ryhmissä perussuomalaisia pidetään pelleinä mutta maan hiljaiset ilmaisevat kantansa äänettömästi äänestyskopeissa jos ilmaisu sallitaan. Tapaus Tony Halme malliesimerkki tästä. Yksittäinen karismaattinen tyyppi saa nukkuvat heräämään ja se sotkee teoreettiset kuviot.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Teemu Lahtinen

Quote from: Jussi Halla-aho on 11.03.2010, 11:18:32
Tämä tosin voi olla perspektiiviharhaa, koska kritiikki puoluetta kohtaan on lisääntynyt tuntemieni ihmisten keskuudessa.

Taannoiseen ehdokasasetteluun, joihinkin varavaltuutettuihin, (katteettomaan) käsitykseen eduskuntaryhmän toimettomuudesta jne.

Jussi Halla-aho

Quote from: Teemu Lahtinen on 11.03.2010, 11:27:30
Quote from: Jussi Halla-aho on 11.03.2010, 11:18:32

Taannoiseen ehdokasasetteluun, joihinkin varavaltuutettuihin, (katteettomaan) käsitykseen eduskuntaryhmän toimettomuudesta jne.

Mielenkiintoista nähdä, mihin suuntaan käyrä jatkossa kulkee.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

CaptainNuiva

Aiemmin JHa:n ympärillä Soinin mielestä pyörivät propelli-hatut ja nyt JHa on Soinin toimesta kuitenkin ehdokkaaksi hyväksytty,propellihatut ovatkin nostettu narikaan?
Tämä on ilmeisesti Soinin oma tupla-standardi kun on äänistä kyse, mahdollisia äänestäjiä voi loukata ja olla myöhemmin kuin loukkausta ei olisi tapahtunutkaan?

Soini toki saa tehdä niin kuin parhaaksi näkee mutta itse olen niin onnellisessa tilanteessa että minun ei tarvitse periaatteitani myydä ja niinpä Soini ei tule ääntäni saamaan.
Valinta oli hänen, ei minun.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

JoKaGO

Quote from: Teemu Lahtinen on 11.03.2010, 11:27:30

On tuossa katettakin. Vähän sellainen laimean pierun haju siitä on jäänyt Soinin lähdettyä Prysseliin. Oinonen ja Jääskeläinen ovat vähän yrittäneet nostaa profiilia, mutta Veltto & co. ovat olleet kuin pissa sukassa.

Miksi kukaan PerSuista ei tehnyt esim. tuota kyselyä maahanmuuton kustannuksista, minkä sitten KD Kärkkäinen teki? Olisi ollut tuhannen taalan paikka iskeä kovaa.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Jouko

Quote from: wekkuli on 11.03.2010, 11:26:09
Quote from: nevahood on 11.03.2010, 11:21:39

"Katsotaan miten populismi toimii..." ->  :o ->  ??? ->  :-X

Populismin tuomitseminen toimittajakunnan keskuudessa on ollut minulle ikiaikainen mysteeri. Että niiku demokratiassa et saisi tehdä kansan mieliksi??? wtf?
Pitäisi vaatia perusteluja mitä populismilla tarkoitetaan. Miksi sillä on ikävä sävy toimittajien siitä puhuessa? Sellainen että siinä-nyt-kansaa-taas-petetään- sävy. PerusS on ollut kaikkein johdonmukaisin puolue toimissaan, siksi sen valitsinkin.

Uuno Kailas

Hessu

QuoteKaaokseen pyrkivien puolueiden (sdp, vihr, vas, rkp) yhteiskannatus yhteensä nyt 44,2% 

Tätä varten on olemassa oma teoria. Kaaosteoria. Rönsyilevän kaaoksen ja järjellisen ihmisen välinen kamppailu on ikuista. Se ei lopu koskaan. Vuoronperään sillassa. 

Ant.

Perussuomalaisten laskuun vaikuttaa eniten Soinin meno Brysseliin. Puolueesta kuuluu valtakunnallisesti hyvin vähän, ellei sanoja ole Soini. Kun puolueesta ei kuulu mitään, sen kannatus laskee.

Toisaalta perussuomalaisten kannatuksen laskuun vaikuttaa ainakin jossain määrin viime kevään episodi, josta monet maahanmuuttokriittiset suuttuivat puolueelle ja joka hajotti maahanmuuttokriittiset muihin ryhmiin. Ennen kaikkea tämä keskinäinen riitely tappoi sellaisen yhtenäisen innostuksen, jollaista oli ilmassa kunnallisvaalien 2008 jälkeen.

Halla-ahon ilmoitus voi pysäyttää laskua, mutta en usko, että se varsinaisesti nostaa galluplukemia lyhyellä tähtäimellä. Monilla niillä, jotka hylkäsivät perussuomalaiset, epäluulo on hyvin syvällä. Onneksi vaaleihinkin on vielä vuosi aikaa. Uskoakseni innostus palaa paloittain syksyllä kun uusia ehdokastietoja alkaa tulla ja vaalikoneet käynnistyvät.
Homma is the new black.

Jussi Halla-aho

Quote from: CaptainNuiva on 11.03.2010, 11:31:02
Soini toki saa tehdä niin kuin parhaaksi näkee mutta itse olen niin onnellisessa tilanteessa että minun ei tarvitse periaatteitani myydä ja niinpä Soini ei tule ääntäni saamaan.
Valinta oli hänen, ei minun.

Kuten ennenkin olen sanonut, prioriteettinsa jokainen asettaa itse. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että (aiheellisenkaan) katkeruuden ja vitutuksen ei pidä antaa ohjata omaa toimintaa. Laskelmointi on parempi ohjenuora kuin loukattu ylpeys.

Olen samaa mieltä siitä, että persujen eduskuntaryhmä olisi saanut olla huomattavasti aktiivisempi ulkomaalaislakiin, kansalaisuuslakiin ja muihin maahanmuuttokysymyksiin liittyen.

Oleellinen ero muihin eduskuntapuolueisiin on kuitenkin siinä, että pahimmillaankin persut ovat olleet hajuton ja mauton. Kaikki muut puolueet mokuttavat ohjelmallisella tasolla.

Edellisestä seuraa, että persujen ryhmää kannattaa pyrkiä muuttamaan nuivemmaksi äänestämällä nuivia ehdokkaita. Sen sijaan esim. nuivan Rajamäen äänestäminen on täysin turhaa, koska SDP puolueena on sitoutunut monikultturismiin.

- nimim. sivullinen.

Teemu Lahtinen

Quote from: JoKaGO on 11.03.2010, 11:36:54
On tuossa katettakin. Vähän sellainen laimean pierun haju siitä on jäänyt Soinin lähdettyä Prysseliin. Oinonen ja Jääskeläinen ovat vähän yrittäneet nostaa profiilia, mutta Veltto & co. ovat olleet kuin pissa sukassa.

Tuo on kyllä totta. Ant. summasikin aika hyvin asioita yhteen.

Turkulaine

Quote from: Jussi Halla-aho on 11.03.2010, 12:01:32Laskelmointi on parempi ohjenuora kuin loukattu ylpeys.

Näin on. Laskelmoinnissakin on tietysti hyvä ottaa huomioon luotettavuuskysymykset. Perussuomalaiset puolueena ei ole erityisen luotettava. Soini/puoluehallitus/mikähyvänsä voi hetkenä minä hyvänsä tehdä oharit ja taas kerran haukkua maahanmuuttokriittisiä. Näitä temppuiluja on nähty riittämiin, eikä asian käsittämiseen tarvita mitään ylpeyttä.

Nyt kehityksen suunta on hyvä, mutta en usko että kyseessä on muu kuin vastaaminen kilpailevan liikehdinnän haasteeseen. Ilman Muutosprojektia tuskin olisi ollut syytä ottaa sinua kelkkaan.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Jussi Halla-aho

Quote from: Turkulaine on 11.03.2010, 12:32:47

Nyt kehityksen suunta on hyvä, mutta en usko että kyseessä on muu kuin vastaaminen kilpailevan liikehdinnän haasteeseen. Ilman Muutosprojektia tuskin olisi ollut syytä ottaa sinua kelkkaan.

Tämä on täysin mahdollista, mutta onko sillä käytännön merkitystä (siis vaalien ja äänestyskäyttäytymisen kannalta), on toinen kysymys.

- nimim. sivullinen.

Antti Tulonen

Quote from: Jussi Halla-aho on 11.03.2010, 12:01:32Laskelmointi on parempi ohjenuora kuin loukattu ylpeys.

Näin on. Laskelmoinnissakin on tietysti hyvä ottaa huomioon luotettavuuskysymykset. Perussuomalaiset puolueena ei ole erityisen luotettava. Soini/puoluehallitus/mikähyvänsä voi hetkenä minä hyvänsä tehdä oharit ja taas kerran haukkua maahanmuuttokriittisiä.

Milloin Soini on muka haukkunut maahanmuuttokriittisiä? Soini kutsui propellipäiksi niitä, jotka keräsivät kortteja Halla-ahon eurovaalien valitsijayhdistystä varten, koska Soini koki, että sillä yritetään vaikuttaa Perussuomalaisten ehdokasasetteluun, joka oli kesken. Se on täysin eri asia.

Turkulaine

Quote from: Jussi Halla-aho on 11.03.2010, 12:38:18Tämä on täysin mahdollista, mutta onko sillä käytännön merkitystä (siis vaalien ja äänestyskäyttäytymisen kannalta), on toinen kysymys.

Sillä voi olla käytännön merkitystä, mikäli sinun kaltaistesi ehdokkaiden mukanaolo on jatkuvasti riippuvainen kilpailevasta vaihtoehdosta. Tämä saa ainakin minut harkitsemaan Jirin äänestämistä Marian sijaan siitäkin huolimatta, että paras olisi kun kaikki nuivat äänestäisivät kootusti. Ilman vaihtoehtoa on vaara joutua takaisin lähtökuoppiin ja siihen ei kertakaikkiaan ole enää varaa.

Mutta nythän pallo on Soinilla ja mahdollisesti muilla Persuilla. Minä toivon mutten luota :)
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Turkulaine

Quote from: Dogah on 11.03.2010, 12:57:27
Milloin Soini on muka haukkunut maahanmuuttokriittisiä? Soini kutsui propellipäiksi niitä, jotka keräsivät kortteja Halla-ahon eurovaalien valitsijayhdistystä varten, koska Soini koki, että sillä yritetään vaikuttaa Perussuomalaisten ehdokasasetteluun, joka oli kesken. Se on täysin eri asia.

Eli äänestäjällä on vain oikeus odottaa Soinilta armopaloja, muttei tehdä itselleen varasuunnitelmaa jos Soini ei lähdekään leikkiin? Kuuntele nyt vähän itseäsi.

svobo

Quote from: Jouko on 11.03.2010, 11:37:19
Pitäisi vaatia perusteluja mitä populismilla tarkoitetaan. Miksi sillä on ikävä sävy toimittajien siitä puhuessa? Sellainen että siinä-nyt-kansaa-taas-petetään- sävy. PerusS on ollut kaikkein johdonmukaisin puolue toimissaan, siksi sen valitsinkin.

Toimittajatkin kai tarkoittavat poliittisella populismilla sitä, että puolue antaa ääniä saadakseen vaalilupauksia, jotka ovat todellisuudessa täysin mahdottomia toteuttaa. Mokuttajien mielestä mamukritiikki on populismia, koska he uskovat, että maahanmuutto tulee jatkumaan ja lisääntymään joka tapauksessa, eikä sille periaatteessakaan voida tehä mitään. Realismia on heidän mielestään se, että siihen tsunamiin valmistaudutaan ja otetaan se vastaan avosylin \ :D / .
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

Antti Tulonen

Quote from: Turkulaine on 11.03.2010, 13:02:40
Eli äänestäjällä on vain oikeus odottaa Soinilta armopaloja, muttei tehdä itselleen varasuunnitelmaa jos Soini ei lähdekään leikkiin? Kuuntele nyt vähän itseäsi.

Minusta Soini teki väärin, erehdyksissään. Kritisoinkin sitä, että väitit Soinin sanoneen jotain sellaista, mitä hän ei ole sanonut.

JoKaGO

Näin on. Laskelmoinnissakin on tietysti hyvä ottaa huomioon luotettavuuskysymykset. Perussuomalaiset puolueena ei ole erityisen luotettava. Soini/puoluehallitus/mikähyvänsä voi hetkenä minä hyvänsä tehdä oharit ja taas kerran haukkua maahanmuuttokriittisiä. Näitä temppuiluja on nähty riittämiin, eikä asian käsittämiseen tarvita mitään ylpeyttä.

Minä myös!

Haaveilinkin jo jossain, että PerSut voisivat putsata nuivat äänet Helsingistä ja Uudeltamaalta, Kotkastakin. Takuunuivat ja luotettavat fiksut kärkiehdokkaat.
Sitten meille muille olisi varma nuiva vaihtoehto Muutos 2011.