News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2010-03-06 IL: Yritykset torjuvat maahanmuuttajien suosimisen

Started by Missra, 06.03.2010, 04:10:24

Previous topic - Next topic

Missra

Bienveillant

Oikeassa liike-elämässä (siis sellaisessa jota pyöritetään jonkun muun rahalla ja riskillä kuin valden) päätöksentekoa ohjaa voiton maksimointi ja toiminnan tehokkuus. Parhaaseen tulokseen nämä yritykset pääsevät palkkaamalla parhaimmat mahdolliset työntekijät, eikä minkään kiintiön perusteella oikeimman ihonvärin omaavat.
Sohvaltahuutelija

Almost human

Kuten IL:n jutussa ilmenee, julkisella puolella asiaan suhtaudutaan myönteisemmin. Esimerkiksi ensi kesänä Espoon kaupunki palkkaa toista kertaa kesätyöläisiä (6h/pv, 1000e/kk), olennaisin ehto töiden saamiselle on maahanmuuttajatausta. Kantasuomalaisille kyselijöille tarjotaan eioota.

En ole ikinä pitänyt tätä faktoista keskustelemista mielenkiintoista. Faktat kun ei keskustelemalla muutu.
-Dan Koivulaakso

Portaat vievät sinne suuntaan minne niitä kävelee
-Saara Huttunen

Titus

Ja tämäkö ei riko tasa-arvolakia millään tavalla ?

Pitääkö paikkansa, että jos mamu pääsee kaupungille töihin on hän myös oikeutettu kaupungin työsuhdeasuntoon ? Nuorisotyöttömyys sfääreissä ja asuntojonissa kymmeniä tuhansia talouksia ( Helsinki n 19000 ) ja mamuille tarjotaan taas kultalusikkaa suuhun...

:facepalm:
that's a bingo!

Lentomestari

Quote from: Almost human on 06.03.2010, 08:09:23
Kuten IL:n jutussa ilmenee, julkisella puolella asiaan suhtaudutaan myönteisemmin. Esimerkiksi ensi kesänä Espoon kaupunki palkkaa toista kertaa kesätyöläisiä (6h/pv, 1000e/kk), olennaisin ehto töiden saamiselle on maahanmuuttajatausta. Kantasuomalaisille kyselijöille tarjotaan eioota.

Uutinen on rasismia, tarkoitan Espoon päätöstä suosia maahanmuuttajataustaisia! Missä on ne viranomaiset jotka uskaltavat puuttua tähän! Muutoksella on kiire, käräjille on pitkä jono tulossa kunhan saadaan lakia noudattavat henkilöt vaihdettua johtoon.

Ketään ei saa syrjiä iän, etnisen tai kansallisen
alkuperän, kansalaisuuden, kielen,
uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan,
vammaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen
tai muun henkilöön liittyvän syyn
perusteella.

juge

Suomen  valtion vuonna 1970 ratifioiman YK:n kaikkinaisen rotusyrjinnän poistamista koskevan kansainvälisen yleissopimuksen mukaan rotusyrjinnällä tarkoitetaan:

"kaikkea rotuun, ihonväriin, syntyperään tahi kansalliseen tai etniseen alkuperään perustuvaa erottelua, poissulkemista tai etuoikeutta, jonka tarkoituksena tai seurauksena on ihmisoikeuksien ja perusvapauksien tasapuolisen tunnustamisen, nauttimisen tai harjoittamisen mitätöiminen tai rajoittaminen poliittisella, taloudellisella, sosiaalisella, sivistyksellisellä tai jollakin muulla julkisen elämän alalla."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi
Osmo Soininvaara: "Pakolaistulva Afrikasta on vasta tulossa"

mikkoR

No mutta... positiivinen syrjintä on siitä hauska lause että sillä voittaa kaikki muut lauseet, aivan kaikki.

Tällä kortilla voi voittaa myös kaikki ennen ja nykyisinkin olevat lainkohdat ja sopimukset myös taannehtivasti tarvittaessa.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Eco

Esimerkiksi ensi kesänä Espoon kaupunki palkkaa toista kertaa kesätyöläisiä (6h/pv, 1000e/kk), olennaisin ehto töiden saamiselle on maahanmuuttajatausta. Kantasuomalaisille kyselijöille tarjotaan eioota.

Löytyykö tuolle mahdollisesti linkki?

Almost human

Quote from: Eco on 06.03.2010, 10:45:10
Esimerkiksi ensi kesänä Espoon kaupunki palkkaa toista kertaa kesätyöläisiä (6h/pv, 1000e/kk), olennaisin ehto töiden saamiselle on maahanmuuttajatausta. Kantasuomalaisille kyselijöille tarjotaan eioota.

Löytyykö tuolle mahdollisesti linkki?

Linkkiä ei löydy, tietääkseni missään julkisesti ei tätä kesätyöasiaa ole toitoteltu. Ihan kysymällähän tuo selviää, Teemu Lahtinen tai joku muu? Kuten sanoin viime kesänä oli jo vastaava tilanne.
En ole ikinä pitänyt tätä faktoista keskustelemista mielenkiintoista. Faktat kun ei keskustelemalla muutu.
-Dan Koivulaakso

Portaat vievät sinne suuntaan minne niitä kävelee
-Saara Huttunen

Roope

Quote from: Almost human on 06.03.2010, 10:57:35
Linkkiä ei löydy, tietääkseni missään julkisesti ei tätä kesätyöasiaa ole toitoteltu. Ihan kysymällähän tuo selviää, Teemu Lahtinen tai joku muu? Kuten sanoin viime kesänä oli jo vastaava tilanne.

Kiinnostaa. Käytännölle on oltava jossain kirjalliset perustelut ja ihan tietynlaiset sellaiset. Muuten se on lainvastaista syrjintää.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Teemu Lahtinen

Otetaan selvää. Näin heti tuohon ei oikein osaa sanoa mitään.

BeerBelly

Quote from: Almost human on 06.03.2010, 10:57:35

Jotain löytyi. Sivulla kahdeksan, kohta 2.2.2.

QuoteMaahanmuuttajataustaisten nuorten palkkausta kesätöihin Espoon kaupungille tuetaan keskitetysti.

QuoteKesätyöntekijöiden rekrytoinnissa kannustetaan työllistämään erityisesti
maahanmuuttajanuoria. Tukirahaa on varattu tarkoitusta varten noin 70 000 €.
(Rekrytointipalvelut)

https://www.espoo.fi/binary.asp?path=1;28;11866;7963;97707;97715;99834;99835;119408&field=FileAttachment
Unkari FTW

erilainen

QuoteEspoon kaupunki tukee kesäsetelillä 450 espoolaista nuorta kesätyöpaikan
saamiseksi 112 500 eurolla. (Nuorisoasiankeskus).
- Kesätyöntekijöiden rekrytoinnissa kannustetaan työllistämään erityisesti

Aika jämerää että suomalasiten nuorten työllistymistä tuetaan 112 500 eurolla ja oletettavasti paljon pienemmä ryhmän työllistymistä 70 000 eurolla. Jotain vikaa tuossa on. Vai eikö tarvitse tukea niin paljoa kotosuomalaisia?

Naurettavaa pelleilyä... Kuka näistä päättää?
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

Koskela Suomesta

Lisäksi vain maahanmuuttajille on suunnattu 160 työpaikkaa...

ESPOON TYÖLLISYYDENHOIDON YHTEISTYÖSOPIMUS 2010
Hyväksytty kaupunginhallituksen elinkeino- ja kilpailukykyjaostossa 1.2.2010

Asiakaskohtaisen
suunnitelman päivityksen
toimenpiteet:

Rekrytointiyksikön
työnsuunnittelijan ja kaupungin
työllisyyspalveluiden
koordinoimana kaupunki tarjoaa
TE-toimiston maahanmuuttajaasiakkaille2:
- 70 työelämävalmennuksen
harjoittelupaikkaa
- 60 palkkatukityöpaikkaa
- arviolta 30 maahanmuuttajien
rekrytointimallin paikkaa

Kaikkiaan kun dokumentin luki läpi, niin siellä mainittiin vain maahanmuuttajat ja nuoret. Tylyä tekstiä kantaväestön aikuisille... 
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

erilainen

QuoteKaikkiaan kun dokumentin luki läpi, niin siellä mainittiin vain maahanmuuttajat ja nuoret. Tylyä tekstiä kantaväestön aikuisille... 

Kyllä vanhemmille ihmisille pitäisi työt ohjata, ja nuoret mieluusti koulun penkille tai oppisopimukselle. Mielekkäämpää nuorille opiskelu sun muu. Vaikka niille aloille joille tulee se huutava työvomapula, jota nyt jo ennakoidaan tehokkaasti tyhjäämällä Afrikan Sarvea väestöstä. Kuitenkin 40-50 vuotiailla on kuitenkin vielä tehokkaita työvuosia vaikka kuinka paljon.

Järkeä on hyvin vähän.
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

Sigridur

Se on koska oikeasti maahanmuuttajien keskuudessa on erittäin korkea työttömyys. itse asun Kuopion seudella, ja toivon, että täällä olisi sama apua juuri maahanmuuttajille, kun täälläkin maahanmuuttajien keskuudessa  noin 3 kertaa isompi työttömyyss kun kantaväestössä.
Itse mille loppuu työ 20.4. ja ei nauratta, kun olen 40 v lähestyvä islantilainen, ja terveyden tila ei ole parhaimillaan.
Kun luen niitä työilmoituksia, kaikki vaativat vaan nuoria, joustavia, täysin terveytta, ja koulutuksen suhteen on tosi korkea vaatimukset, ja minulla on tosi vaikea saada työpaikkaa. Puhun islantia, norjaa, tsekkiä, englantia, suomea, saksaa- olisin tosi iloinen, kun mulle löytys vaikka tulkkaustöitä- mutta kun täällä pohjoismaalaisia ei tarvitta, tai kun olisi mahdollista saada joku töitä kauppa-alalla, vaikka osa-aikaista, kun esim. 8 tunnin töihin ei riittä voimia ja mulla aika voimaksa lääkytys, joka väsyttää ja tuhoaa maksaa ( Tegretol 800mg, karbamazinin kanssa). N

Uuno Nuivanen

Sinulta puuttuu suojaväri, joten et ole mitenkään etulyöntiasemassa. Nämä räätälöidyt paikat ovat varattu toiseuden ja moninaisuuden edustajille. Tyvärr, sade Asstrid.

Koskela Suomesta

Niin varmaan, mutta kun niitä maahanmuuttajia otetaan kokoajan lisää ja entistenkin työllistämiseen tähtäävät tukitoimet on pois suomalaisilta... ei oikein rikkaudelta kuulosta tämä touhu.

Kuulin muuten, että pääkaupunkiseudulla vanhuspaikka vanhainkodissa maksaa 57000€/v. Se on melkein sama summa, joka menee yhdelle elintasopakolaiselle. Molemmat tuottavat yhteiskunnalle saman verran, eli ei yhtään, mutta kumpaakohan meidän tulisi hoitaa, sitä paikan tarvitsevaa vanhustamme vai jotain ulkomaalaista onnenonkijaa?
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Jouko

Quote from: Sigridur on 10.03.2010, 17:25:40
Se on koska oikeasti maahanmuuttajien keskuudessa on erittäin korkea työttömyys. itse asun Kuopion seudella, ja toivon, että täällä olisi sama apua juuri maahanmuuttajille, kun täälläkin maahanmuuttajien keskuudessa  noin 3 kertaa isompi työttömyyss kun kantaväestössä.
Itse mille loppuu työ 20.4. ja ei nauratta, kun olen 40 v lähestyvä islantilainen, ja terveyden tila ei ole parhaimillaan.
Kun luen niitä työilmoituksia, kaikki vaativat vaan nuoria, joustavia, täysin terveytta, ja koulutuksen suhteen on tosi korkea vaatimukset, ja minulla on tosi vaikea saada työpaikkaa. Puhun islantia, norjaa, tsekkiä, englantia, suomea, saksaa- olisin tosi iloinen, kun mulle löytys vaikka tulkkaustöitä- mutta kun täällä pohjoismaalaisia ei tarvitta, tai kun olisi mahdollista saada joku töitä kauppa-alalla, vaikka osa-aikaista, kun esim. 8 tunnin töihin ei riittä voimia ja mulla aika voimaksa lääkytys, joka väsyttää ja tuhoaa maksaa ( Tegretol 800mg, karbamazinin kanssa). N
Olen itse syntyisin Kuopiosta ja muutin sieltä pois työn perässä > 20 vuotta sitten. Sitten kun alettiin puhua karmeasta työvoimapulasta, aloin toiveikkaana seurata työvoimatilannetta siellä jotta voisin palata lapsuuteni seuduille sydän-Suomen vesistömaisemiin. Mutta...

Olen vankasti ammattiani kehittänyt näinä vuosina enkä edelleenkään näe mahdollisuuksia palata takaisin työtä tekemään vanhaan kotikaupunkiini. Siellä ei juuri ole vapaita työpaikkoja ainakaan teollisuudessa, teknisillä aloilla tai kaupan alallakaan. Taitaa mennä jonnekin sosiaali- ja terveyspuolelle y.m. vastaaviin. Mutta teollisuutta siellä kipeästi kaivattaisiin. Työvoimapulasta on turha puhua. Enemmänkin Kuopiossa puhutaan kepulaisesta aluepolitiikasta viimeisenä oljenkortena. Ehkä pitäisi ryhtyä tuulivoimatehtailijaksi, mutta kun niin mäkisessä ja rikkonaisessa maastossa on vaikea saada tuulimyllyjä tuottavaksi. Tuulimyllyjen valmistus on varmaan kannattavampaa jossain muualla.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Sigridur

Minä näyttän aivan tavallisesta suomalaiselta niin kauan, kunnes alan puhua, niin mulla on sellainen murre, että suomalaiset luulevat ruotsalaiseksi tai tanskalaiseksi- sellainen kova "germaani-murre", monet sanoivat.
On se epäoikeudenmukaista, koska mulla on paljon suomalaiset kaverit, jolla on vaikka AMK-tutkinto, ja siltti ovat työttömiä.
Harrastan kissanäyttelyt, mulla on 1 ragdoll, kesällä tulee toinen ragdoll, ja olen mukana näyttely-toiminassa, ja sen kautta sain ystäviä Suomessa, kun vaihdamme kissa-tarvikkeet. Niin, huomasin että monet suomalaiset ovat työttömiä, köyhiä ja monelle nyt menee aika huonosti. Nyt kun tulossa on mulle toinen rotukissa, sekin maksan osamaksulla kun hinta aika korkea, ja mulla vain 4 tuntia työ 5 päivää viikossa, kun lääkitys tekee tosi väsyneeksi, ja ilman lääkitysta on tosi kovia kipuja, ja särkylääkkkeet eivät tepsi, kun kysessä on vaurio kolmoishermossa, eli aivoissa. Tepsivat vaan voimakkaat epilepsialääkkeet, mutta niissä on paljon sivuvaikuttukset.

Veli Karimies

Tuleeko sigridur jyväskylään vuosikokoukseen ?:D

Sigridur

Kiitos. Milloin se on? Mä menen joskus huhtikuussa Tampereelle hakemaan kissanpennun. Kesällä sit on näyttely Kuopiossa, olen siellä molempien ragdollien kanssa-.
Tuleeko joku tapahtuma Kuopioon?

suomelle

Quote from: Sigridur on 10.03.2010, 17:25:40

Mitä saatana sinä tänne olet suomalaisten kustannuksella tullut sairastamaan, painu takaisin saarellesi! Ja että ihan suomeakin puhut? Mitä, missä?

Sigridur

En elää suomalaisten kustannuksilla, mutta oman puolison, kun tulin Suomeen avioliiton kautta ja 11 vuotta sitten, jolloin olin terve.
Suomelle, se on erittäin törkeä, mitä kirjoitatte. Kun tulin Suomeen, olin täysin terve, sairaus iski vasta 2 vuotta sitten, ja se ei ole minun syy- se voi tapahtua jokaiselle. Jokainen ihminen voi sairastua, jokaiselle voi tapaktua jotain.
Tilanteeni on vaikea kun töissä olo ehto ei ole, ja työmarkkinatuki en saa, koska se on tarveharkkintainen, eli puolison tulojen takia en saa mitään.
Olin monesti pätkätöissä, ja nytkin olen, mutta se loppuu kuukauden päästä, ja sain jo selvää, että työmarkkinatukea en saa puolison tulojen takia, ja puolion eläkkeestä emme pysty molemmat elää kun on tosi paljon laskuja, ja velkoja.
Nykyinen työanataja puhuin kanssani eläkesaamisesta, mutta vaikka saisin eläkkettä, se olisi niin pieni, että joutuisin kituamaan, koska mulla ei ole Suomessa työvuosia. Eli, etsin joku helpo työ, mutta se on mahdottonta saada. Vaikea tilanne.

JoKaGO

Quote from: Sigridur on 10.03.2010, 19:48:11
Suomelle, se on erittäin törkeä, mitä kirjoitatte. Kun tulin Suomeen, olin täysin terve, sairaus iski vasta 2 vuotta sitten, ja se ei ole minun syy- se voi tapahtua jokaiselle. Jokainen ihminen voi sairastua, jokaiselle voi tapaktua jotain.

Sigridur, veli suomelle käytti tuossa ironiaa. Jos olisit paperit hukannut kieli-luku-kirjoitustaidoton musta nuori mies, sulla ei olisi mitään hätää. Kaikki tuotaisiin valmiina eteesi.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Sigridur

Suo9mea opiskelin vielä ennen tuloa Suomeen Reykjavikin yliopistossa, kursilla. Mun opettaja olin suomalainen, joka asui Islannissa 20 vuotta ja oli naimisissa islantilaisen kanssa, sit puhun suomea puolison kanssa, kun puolisoni ei ymmärrä kunnolla norjaa. Alussa puhuin kotona suomea-norjaa, mutta mun mies ei puhu hyvin ruotsia. Ruotsia ymmärrän hyvin, tanska olin oppinut koulussa, kun meillä pakko tanskaa.
Kun tulin Suomeen, olin alussa mukana Pohjola-Norden Klubben toiminassa, ja Suomi-Islanti seurassa, mutta kun se on vain Helsingissä, olin puhunut heidän kanssa puhelimessa. Monelle islantilaiselle oli myös erittäin vaikea saada töitä. Suomessa asuu noin 100 islantilaista.

Sairaus iski 2 v sitten kun asuin Kuusamossa niin, että tuli aivan järkyttävä särky päässä, kaikki hampaat, kitalaki, vasen aivolohko. Ensiksi ajattelin että johtuu hampaasta- kävin hammaslääkärin luona, mutta hampaat kunnossa, ja järkyttävä kipu ei johtu hampaasta. Terv. keskustasta mua lähettiin saiaraalaan neurologiseen, ja MRI-pään magneetisiin tutkimuksiin. Kipu keski vaikka viikko helittamatta, ei auttanut mitään. Syy on joku aivojen vaurio. Leikkatta ei voida, kun se on pahassa paikassa, eli mulla epilepsialääkkeet, Tegretol ja Lyrica, jolla on paljon sivuvaikuttukset.

Veli Karimies

Quote from: Sigridur on 10.03.2010, 19:09:16
Kiitos. Milloin se on? Mä menen joskus huhtikuussa Tampereelle hakemaan kissanpennun. Kesällä sit on näyttely Kuopiossa, olen siellä molempien ragdollien kanssa-.
Tuleeko joku tapahtuma Kuopioon?

http://hommaforum.org/index.php/topic,21844.msg330058.html#new

Ragdollit on lepposia. Vaikka niistä saakin sähköiskuja :D

Eino P. Keravalta

Yritykset torjuvat maahanmuuttajien suosimisen?

Täytyisi muistaa, että Suomikin on yritys. Se on yritys pitää kiinni suomalaisten eduista, suomalaisesta kulttuurista ja täkäläisistä kielistä. Suomi tekee myös bisnestä; sen on oltava kilpailukykyinen ja suomalaisille voittoa tuottava, sanalla sanoen - yritys.

Suomi ei voikaan alkaa kolmannen maailman sosiaalitoimistoksi, koska Suomi-niminen yritys menee siinä lopulta konkurssiin. Ja kun suomalaisten Suomi on konkurssissa, ei meille suomalaisille enää ole toimivaa maata - emme voi perustaa toisaalle uutta yritystä. Siksi tämä Suomi-yritys on meille ja kulttuurillemme erittäin kallis yritys, eikä sitä suin surminkaan saa päästää konkurssiin, niinkuin nyt hallitus hartiavoimin yrittää tehdä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Titus

Kuinka nuo mamut palkataan kaupungeille, eli palkataanko suoraan kaupungin palkkalistoille vai onko välissä joku erittäin hyvät suhteet mamubusinekseen omaava vuokrafirma ? Ellei jopa päättävässä asemassa olevia henkilöitä mukana (tai ainakin sukua niinkuin VOKeissa).
that's a bingo!

nimetönkeskustelija

Joo just tätä. Kyllä on ihanaa kun meikäläisen verovaroista otetaan väkisin rahoja etnisesti syrjiviä kesätyöpaikkapalkkaamisia varten. Toi tukirahahan vastaa tilannetta jossa mamuja olisi yli puolet Espoolaisista, mikäli kesätyöpaikat jaettaisiin pääluvun mukaan mamuille ja suomalaisille. Eläköön Espoo! Positiivinen syrjintä on alkanut. Ja meikäläinen häipyy todennäköisesti lähivuosina pois rahottamasta tämmöstä pelleilyä verotuloillani.

Tämän siitä saa kun toteaa, että mamut loisii kortistoissa. Heti heille allokoidaan verovaroja työllistämisprojekteja varten. Kun toteaa että mamut chettoutuu ja alkaa häiriköimään, aletaan miettiä, että miten "vähemmän rikastuneiden" alueiden lapset saadaan pakotettua etnohelvettikouluun. Kannattaisi vissiin olla vaan hiljaa ja hyssytellä.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

valtakunnanpärkhele

Quote from: nimetönkeskustelija on 10.03.2010, 21:50:56

Joo just tätä. Kyllä on ihanaa kun meikäläisen verovaroista otetaan väkisin rahoja etnisesti syrjiviä kesätyöpaikkapalkkaamisia varten. Toi tukirahahan vastaa tilannetta jossa mamuja olisi yli puolet Espoolaisista, mikäli kesätyöpaikat jaettaisiin pääluvun mukaan mamuille ja suomalaisille. Eläköön Espoo! Positiivinen syrjintä on alkanut. Ja meikäläinen häipyy todennäköisesti lähivuosina pois rahottamasta tämmöstä pelleilyä verotuloillani.

Tämän siitä saa kun toteaa, että mamut loisii kortistoissa. Heti heille allokoidaan verovaroja työllistämisprojekteja varten. Kun toteaa että mamut chettoutuu ja alkaa häiriköimään, aletaan miettiä, että miten "vähemmän rikastuneiden" alueiden lapset saadaan pakotettua etnohelvettikouluun. Kannattaisi vissiin olla vaan hiljaa ja hyssytellä.
Hävettää olla Espoolainen. Kytkin sauhuaa kohta täälläkin.
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Teemu Lahtinen

En ole vielä saanut vastauksia kaupungin virkamiehiltä, mutta tuohon määrärahavertailuun on ehkä syytä suhtautua varauksella. Sen tiedämme, että setelit ovat suoraa palkkatukea, mutta tuo 70 000 määräraha ei suoraan sellaista kerro olevansa.

Se voi esimerkiksi tarkoittaa kahden koordinaattorin tai työnetsijän palkkausta, joiden tehtäviin kuuluu nimen omaan työnetsintä maahanmuuttajataustaisislle nuorille. Tämä ei välttämättä olisi huono juttu ollenkaan.

Jos taas kyseessä on suora palkkatuki, on tilanne epäoikeudenmukainen tavallisia nuoria kohtaan.

Jos päätöksen seurauksena han-suomalaisia nuoria syrjitään kesätyömarkkinoilla, on se epäoikeudenmukaista.

Kehotan kaikkia espoolaisia panemaan hanttiin eikä väistämään. Epäoikeudenmukaisuuden väistäminen johtaa lopulta konfliktiin viimeisellä rannalla, kun väistötilaa ei enää ole. Oikeudenmukaisuuden puolustaminen vaatii aktiivisia toimia. Esimerkiksi äänivallan käyttöä vaaleissa.

Nauris

Quote from: Teemu Lahtinen on 11.03.2010, 11:06:22
Oikeudenmukaisuuden puolustaminen vaatii aktiivisia toimia. Esimerkiksi äänivallan käyttöä vaaleissa.

Tätä positiivista syrjintää kannattaa, siksi tuoda kriittisesti esille eduskuntavaalikampanjassa. Muutamien kyselyjen perusteella suuri enemmistö suomalaisista suhtautuu kielteisesti maahanmuuttajakiintiöihin, joten paljon ääniä voi tulla kansanedustajaehdokkaalle, joka on samaa mieltä ja yrittää omalta osaltaan eduskunnassa tehdä asialle jotain.

Syrjintä on laissa sallittua

ekto

Ymmärsin tekstistä, että tuo 70.000 ei tule mamujen tilille, vaan sillä katetaan kustannuksia. Tähän operaatioon kun tarvitaan henkilöitä jotka hankkivat työpaikat mamujen puolesta, eli soittelevat firmoihin ja vakuuttelevat/mokuttavat. Varsinaisessa työhaastattelussa heillä on tukihenkilö ja ehkä vielä tulkki mukana.

Tuo kesäseteli on nuorille, ihonväriin katsomatta. Eli nämä asiantuntijat, jotka hommaavat mamuille kesätyöpaikat, pitävät varmasti huolen, että selettit saadaan kans. Olisihan se muuten syrjivää, jos vain valkoiset saisivat seteleitä.

Kaupungin omat työpaikat menevät Helsingin ja Vantaan tavoin mamuille, mikäeli näihin löytyy tarpeeksi porukkaa. Tämä riippuu ihan siitä, onko mamu maahan muuttanut henkilö, ihonväriin katsomatta, vai tarkoitetaanko tässä kuivemman ilmaston asukkeja. Jos kuka tahansa maahan muuttanut, esim. nämä leipäjoinoissa nähdyt virolaiset ja venäläiset, kelpaavat kaupungille, niin varmasti paikat täyttyy ja nurmikko lyhenee. Mutta jos kyseessä on varsinaisettm, niin...

Teemu Lahtinen

Positiivinen syrjintä on hirveä ajatus. Sen lisäksi, että laki sen mahdollistaa, sitä toimeenpannaan vielä kuvottavammalla tavalla.

Laki siis mahdollistaa muuten tasavertaisten hakijoiden kohdalla suosia vähemmistöön kuuluvaa, ei muuta. Käytännössä kuitekin monet lain soveltajat menevät niin pitkälle, että kompensoivat vähemmän pätevää vähemmistöhakijaa ohi pätevämmän enemmistöhakijan. Siinä kohdassa rikotaan lakia surutta ja syyllistytään ihan perinteiseen syrjintään rasistisin perustein.

Kyseessä kuitenkin on asianomistajarikos ja harvalla riittää halua lähteä käräjöimään tästä ja siten lain vastainen käytäntö vakiintuu hiljalleen. Sitten aikanaan lakia voidaan muuttaa vastaamaan käytäntöä, kuten Thors teki.

Oho

Quote from: Teemu Lahtinen on 11.03.2010, 11:58:23
Kyseessä kuitenkin on asianomistajarikos ja harvalla riittää halua lähteä käräjöimään tästä ja siten lain vastainen käytäntö vakiintuu hiljalleen.

Ei se muutenkaan ole yleensä ainakaan helppoa koska rekryt ovat pikälti luottamuksellisia kutakuinkin julkisten virkojen täyttöä lukuunottamatta. En mä ainakaan tiedä kuita meille hakee duuniin enkä liioin keiden kanssa mä aikanani kilpailin työpaikastani. Sen tiedän, että jollain merkillisellä konstilla ohitin mielestäni paljon paremman hakijan, jonka tunsin jatko-opiskeluajoiltani mutta siitäkin kuulin kolmatta kautta.

Teemu Lahtinen

Quote from: Oho on 11.03.2010, 12:07:39
Ei se muutenkaan ole yleensä ainakaan helppoa koska rekryt ovat pikälti luottamuksellisia kutakuinkin julkisten virkojen täyttöä lukuunottamatta. En mä ainakaan tiedä kuita meille hakee duuniin enkä liioin keiden kanssa mä aikanani kilpailin työpaikastani. Sen tiedän, että jollain merkillisellä konstilla ohitin mielestäni paljon paremman hakijan, jonka tunsin jatko-opiskeluajoiltani mutta siitäkin kuulin kolmatta kautta.

Tämä on ihan totta ja pitkälti jo aiemmankin syrjintäsäädösten alla tunnustettu ongelma. Käytännössähän oikeudellisesti onkin ratkaistu vain julkisia työpaikkoja koskevia kiistoja. Suomalaiseen mielenlaatuun kuuluu vielä sekin, että oletusarvoisesti ajatellaan aidosti pätevämmän saaneen paikan (kuten oikein on) ja mahdollinen syrjintä ei tule edes mieleen tavalliselle ihmiselle. Ainoastaan ns tiedostavissa ryhmissä saatetaan olla tarkempia.

Teemu Lahtinen

Sain tiedusteluuni tuosta rahankäytöstä kaupungin vs. rekrytointipäälliköltä vastauksen, jonka mukaan suorana palkkatukena maahanmuuttajanuorten palkkaukseen kaupungin työyksiköille jaetaan 1000e/kk/nuori ja hommaan on kokonaisuudessaan budjetoitu 55 000 euroa.

Kun summa vertaa tavalliseen kesäseteliin, niin se tuntuu huimaavalta. Kesäseteli on tarkoitettu yksityisten työmarkkinoiden piirissä tapahtuvaan työllistämiseen kun taas tuo kesätyöpalkkatuki kaupungin töihin.

Kesätyöpaikkoja on ollut auki 233, joihin on tullut 11436 hakemusta tähän mennessä. Vielä ei osata sanoa, miten rekrytoinnit ovat jakautuneet.