News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Ken Sainion idea! (nosto) (postia om:lle)

Started by ElinaElina, 05.03.2010, 09:46:35

Previous topic - Next topic

ElinaElina

Ken Sainio:[quote]  Vs: 2010-01-19 IS: Nettirasismista halutaan kovempia rangaistuksia
« Vastaus #358 : tänään kello 03:50:48 »   

--------------------------------------------------------------------------------

Oikeusministeriöönhän voi tosiaan jättää kuka vaan palautetta asiasta niin kauan kuin mietintö on lausuntokierroksella (15.3. asti).

Jos ei nyt muusta niin vaikka tästä:

...soveltamisala ei rajoitu lausumiin, joita valtaväestöön kuuluva kohdistaa tiettyyn muuhun kansanryhmään, vaan se koskee myös esimerkiksi tilannetta, jossa tiettyyn etniseen ryhmään kuuluva kiihottaa vihaan muuta etnistä ryhmää vastaan. Tyypillinen rangaistava menettely olisi sellaisten lausumien, kuvien ja tiedonantojen levittäminen, joissa ryhmään kohdistuvaa väkivaltaa tai syrjintää pidetään hyväksyttävänä tai toivottavana tai ihmisiä verrataan eläimiin, loisiin jne. tai yleistäen väitetään heitä rikollisiksi tai esitetään alempiarvoisiksi jne.

-Työryhmän mietintö, sivu 51

Monille varmaan pistää silmään se, että tilannetta, jossa tiettyyn etniseen ryhmään kuuluva kiihottaa valtaväestöä vastaan, ei mainita erikseen.

Tästäkin voi siis antaa palautetta oikeusministeriölle.

Vaikka siinä samalla kun yrittää muistuttaa oikeusministeriölle että Suomessa on olemassa erityisesti lain valvomiseen nimettyjä instansseja, ja että levitettävän aineiston laillisuuden tarkastamisen vastuun siirtäminen näiltä instansseilta sanomalehtien toimituksille, keskutelupalstojen ylläpitäjille tai tavallisille pulliaisille (linkittäminen), on erittäin huolestuttava ajatus koska se helposti johtaa sensuuriin, eli tiedonkulun ennalta estämiseen, joka taas on Suomen perustuslain vastaista.

Oikeusministeriölle voi antaa palautetta osoitteeseen:

oikeusministerio@om.fi

Kannattaa laittaa selkeästi siihen palautteeseen että mitä asiaa palaute koskee (koskee siis rasististen rikosten vastaisen työryhmän mietintöä).

[/quote]
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

maahanmuuttaja

Laitettu viestiä, kannustan muitakin.

Lemmy

Toisaalta - eiks suomalaiset ole "etninen ryhmä"? Mun mielestäni toi etninen vs. etninen on juuri hyvä huomio, sellainen että esimerkiks muslimit ei saa iskeä juutalaisia uuninluukulla. Toisaalta etnisen kohdistama rasismi valtaväestöön "suojaväri" tulisi myös kieltää. Mä olen ollut tasa-arvon kannalla aina... te olette kaikki alempiarvoisia kuin minä  ;D
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011