News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Jouko Piho: Pyrin kansanedustajaksi

Started by Jouko Piho, 03.03.2010, 23:23:39

Previous topic - Next topic

dothefake

Quote from: Piho on 09.03.2010, 00:28:52
Minähän ilmoitin vain, että pyrin kansanedustajaksi ja sanoin, että pääteemani on Karjalan palautus.
Muut ovat tuoneet tänne keskustelun illuminaateista. En minä sitä tänne tuonut enkä halunnut.

Ja mitä tulee tuohon Karjalan palautus -kärkiteemaankin, niin olen tullut siihen tulokseen, että ei ole sittenkään viisasta pitää sitä pääteemana, joten poistan sen ja otan jonkin muun teeman tilalle.

Olen silti edelleen Karjalan palautuksen puolesta, mutta en pidä sitä enää ykkösteemana.

Sen sijaan minulle on tullut viime aikoina mieleen monia muita teemoja, mutta kerron niistä myöhemmin, kun vaaleihinkin on aikaa vielä yli vuosi.

Jouko Piho

Varmaan järkiratkaisu, älä ota turhia paineita, kyllä kaikki lutviutuu.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Jouko Piho

Quote from: dothefake on 09.03.2010, 01:20:23

Varmaan järkiratkaisu, älä ota turhia paineita, kyllä kaikki lutviutuu.

Ai kun tuo tuntui hyvältä.
Lääkitsit karrella olevaa sydäntäni.
Tuletko minun vaalitukiryhmääni?

Jouko Piho

dothefake

Valitettavasti olen niin muutoksen lumoissa, että vähäiset
kykyni valjastan sen käyttöön. Kiva, jos helpotti.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

SoulBrother

Quote from: Piho on 09.03.2010, 01:07:37
Quote from: SoulBrother on 09.03.2010, 00:49:38
Aiot Jouko varmastikin pistää pystyyn uudenkarheat vaalisivut aikanaan? Nuo omat kotisivusi ovat layoutiltaan jossain määrin epäjohdonmukaiset ja epäselvät.

Niin kai pitää tehdä.
Mutta kerrotko, miten nykyiset kotisivuni, jotka eivät ole vaalisivuja, vaan siellä on kaikenlaista aineistoa, ovat epäjohdonmukaisia ja epäselviä?

Jouko Piho

Eri mieltä asiasta saa toki olla mutta minun mielestäni sivuilla ei ole kunnollista kiintopistettä, ns. "etusivua" josta navigoida eri aihealueille. Vasemmanpuoleiseen palkkiin on vain pläjäytetty sillisalaatinomaisesti eri otsikoita.

Anatooli

Itse en ainakaan äänestäisi Joukon kaltaista salaliittohörhöä. Muutenkin tunnut olevan vähän pihalla noine profetioinesi.

Jouko Piho

Quote from: Anatooli on 09.03.2010, 19:27:19
Itse en ainakaan äänestäisi Joukon kaltaista salaliittohörhöä. Muutenkin tunnut olevan vähän pihalla noine profetioinesi.
Minun näkökulmastani katsottuna sinä olet pihalla, jos uskot kaikissa asioissa valtamediaa ja jos et ymmärrä profeetallisuuden todellisuutta.

Jouko Piho

mikkostadista

Hyvä Jouko piho, et voi ajatella (tai luultavasti voit), että voisit eduskuntavaalikamppanjassasi väistellä aikaisempia kirjoituksiasi, tai kannanottojasi. Tämä on taatusti nähty jo jussi Halla-Ahon, ja hänen kirjoitustensa suhteen.
Voit varautua siihen, että kun haluat puhua Karjalan palauttamisesta, niin media kyselee Illuminaateista ja Saatanasta. Vastausten on siis syytä olla valmiina. Valtamedia, joka siis on Illuminaattien ja Saatanan palveluksessa, keskittyy aivan taatusti juuri tähän aiheeseen. Onneksi Sinä Jouko tiedät totuuden!

Mikko Stadista

M.E

Jos foorumilla on salaliittohörhö, jokainen normaalijärjellä varustettu henkilö pystyy tunnistamaan hänet ilman sinun apuasikin. Nimittely on kiellettyä.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Jouko Piho

Quote from: mikkostadista on 09.03.2010, 22:22:11
Hyvä Jouko piho, et voi ajatella (tai luultavasti voit), että voisit eduskuntavaalikamppanjassasi väistellä aikaisempia kirjoituksiasi, tai kannanottojasi. Tämä on taatusti nähty jo jussi Halla-Ahon, ja hänen kirjoitustensa suhteen.

Onhan se näin.
Valitettavasti.
Kampanja-aikana voi tulla esiin mitä vain.
Nyt kun minä olen vasta ilmoittanut alustavasti kiinnostuksestani enkä minä ole vielä virallisesti ehdokas, en välittäisi väitellä hirveästi kampanjaani kuulumattomista asioista vain sen takia, että nettisivuillani on jotakin asiaa jostakin. Sivuillanihan on valtavan paljon asiaa vaikka mistä.

Jouko Piho

mikkostadista

Jouko, se mistä Sinä haluat väitellä ei ole Sinun päätettävissäsi, lähdettyäsi, tai siis tässä vaiheessa harkittuasi lähtemistä eduskuntavaaliehdokkaksi.

Halla-Aho, Halme, Soini, J. M-K, ym polittiset toimijat, eivät voi itse valita toimittajien/yleisön esittämiä kysymyksiä ja mielenkiinnon kohteita.

Näihin aiheisiin ja kysymyksiin pitää sitten vain yrittää vastailla parhaansa mukaan. Valtamedian ruoska tulee kuitenkin viuhumaan ankarasti kaltaistasi individualistia vastaan.

Mikko Stadista

Lodi

Quote from: Piho on 09.03.2010, 20:50:36
Minun näkökulmastani katsottuna sinä olet pihalla, jos uskot kaikissa asioissa valtamediaa ja jos et ymmärrä profeetallisuuden todellisuutta.

Jouko Piho

Mitä tarkoittaa tässä yhteydessä termi "profeetallinen todellisuus" ?
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Jouko Piho

Quote from: mikkostadista on 09.03.2010, 23:06:47
Valtamedian ruoska tulee kuitenkin viuhumaan ankarasti kaltaistasi individualistia vastaan.

Tiedän.
Olen varautunut siihen.
Täälläkin kirjoittaminen on ollut henkistä valmistautumista tulevia koitoksia varten.
Paska lentää, se on varmaa.

Jouko Piho

Lodi

Quote from: Lodi on 09.03.2010, 23:19:04
Quote from: Piho on 09.03.2010, 20:50:36

Jouko Piho

Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Jouko Piho

Quote from: Lodi on 09.03.2010, 23:19:04

Käytin termiä "profeetallisuuden todellisuus", mikä tarkoittaa sitä, että tutkimalla Raamattua ja meidänkin aikamme profetioita, niin on kiistattomasti osoitettavissa, että on hyvin paljon profetioita, jotka ovat toteutuneet.
Jos sitten joku kiistää, että niin ei ole, niin minun kannaltani sellaisen ihmisen maailmankatsomus on rajoittunut.

Jouko Piho

Jouko Piho

Quote from: mikkostadista on 09.03.2010, 23:06:47
Näihin aiheisiin ja kysymyksiin pitää sitten vain yrittää vastailla parhaansa mukaan.

Näin teen.
Voi olla, että joissain tilanteissa vastaukseni on se, että en vastaa ollenkaan.
Siis jos kysymys on hyvin tyhmä, loukkaava ja henkilökohtaisuuksiin menevä.
Mutta muutoin täytyy vain yrittää vastata parhaansa mukaan, aidosti, rehellisesti ja niin, että siinä on sydän mukana.

Jouko Piho

mikkostadista

Olenko Jouko, lukenut raamattuni väärin, tai istunut uskonnonopetuksessa liian takana rivissä? En ymmärrä täysin tätä "profeettallisen todellisuuden" käsitystä.
Profetia on ennustus tulevasta, ei siis vielä tapahtunutta, tai tapahtuvaa, eli todellisuutta, jota voidaan havannoida aistein?

Mikko Stadista

Jouko Piho

Quote from: mikkostadista on 09.03.2010, 23:38:43
Olenko Jouko, lukenut raamattuni väärin, tai istunut uskonnonopetuksessa liian takana rivissä? En ymmärrä täysin tätä "profeettallisen todellisuuden" käsitystä.
Profetia on ennustus tulevasta, ei siis vielä tapahtunutta, tai tapahtuvaa, eli todellisuutta, jota voidaan havannoida aistein?

Mikko Stadista

En käyttänyt termiä "profeetallinen todellisuus", vaan termiä "profeetallisuuden todellisuus", jolla tarkoitan vain sitä, että profetioiden maailma on todellista, ei satua, eli että on aitoja profetioita, jotka kertovat todellisesti tulevaisuudesta, mikä nähdään sitten aikanaan, kun ennustukset toteutuvat.

Jouko Piho

RedsoutofFinland

Israelilaiset pitäisivät palata Israeliin.. kerros Piho missä kohtaa uudessa-testamentissa näin kerrotaan? Vai oletko näitä kiihkouskovaisia jotka olevat välittämättä joistakin raamatun kohdista?

Quote43. "Tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

44. Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."

45. Nämä vertaukset kuultuaan ylipapit ja fariseukset ymmärsivät, että Jeesus puhui heistä.

46. He olisivat halunneet ottaa hänet kiinni mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana.

(Evankeliumi Matteuksen mukaan 21:43-46)

Jouko

Quote from: Piho on 03.03.2010, 23:23:39
Muutaman kuukauden tiiviin miettimisen jälkeen olen tänään 3.3.2010 päättänyt asettua kansanedustajaehdokkaaksi huhtikuun 2011 eduskuntavaaleissa.

Pääteemani vaaleissa on Karjalan palautus. Sen lisäksi minulla on tietysti monia muitakin teemoja kuten maahanmuuttokriittisyys, mutta mainonnassa ja vaalikampanjassani Karjalan palautus olisi selkeä kärkiteema.

Lopullisesti ehdokkuuteni varmistuu marraskuussa 2010, jolloin KD:n Uudenmaan piirihallitus päättää, ketkä 35 ehdokasta asetetaan ehdolle Uudellamaalla.

Jos Jumala suo ja viskaalit sallivat ja kansa antaa tarpeeksi ääniä, olen ensi vuonna puhumassa eduskunnassa kokonaisen Suomen puolesta.

Ja monien muidenkin hyvien asioiden puolesta.
Tai sitten monia pahoja asioita vastaan.

Jouko Piho

Petsamon palauttamisesta olisi suurempi taloudellinen hyöty. Karjala on vain tunnepitoinen asia joillekin. Olen kauan ollut tätä mieltä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Jouko Piho

Quote from: Jouko on 10.03.2010, 11:48:24
Quote from: Piho on 03.03.2010, 23:23:39
Muutaman kuukauden tiiviin miettimisen jälkeen olen tänään 3.3.2010 päättänyt asettua kansanedustajaehdokkaaksi huhtikuun 2011 eduskuntavaaleissa.

Pääteemani vaaleissa on Karjalan palautus. Sen lisäksi minulla on tietysti monia muitakin teemoja kuten maahanmuuttokriittisyys, mutta mainonnassa ja vaalikampanjassani Karjalan palautus olisi selkeä kärkiteema.

Lopullisesti ehdokkuuteni varmistuu marraskuussa 2010, jolloin KD:n Uudenmaan piirihallitus päättää, ketkä 35 ehdokasta asetetaan ehdolle Uudellamaalla.

Jos Jumala suo ja viskaalit sallivat ja kansa antaa tarpeeksi ääniä, olen ensi vuonna puhumassa eduskunnassa kokonaisen Suomen puolesta.

Ja monien muidenkin hyvien asioiden puolesta.
Tai sitten monia pahoja asioita vastaan.

Jouko Piho

Petsamon palauttamisesta olisi suurempi taloudellinen hyöty. Karjala on vain tunnepitoinen asia joillekin. Olen kauan ollut tätä mieltä.

Tarkoitan Karjalan palauttamisella kaikkien menetettyjen alueiden, myös Petsamon, palauttamista. Termiä Karjalan palauttaminen käytetään vain sen lyhyyden takia.

Jouko Piho

Jouko Piho

Quote from: RedsoutofFinland on 10.03.2010, 11:45:06
Israelilaiset pitäisivät palata Israeliin.. kerros Piho missä kohtaa uudessa-testamentissa näin kerrotaan? Vai oletko näitä kiihkouskovaisia jotka olevat välittämättä joistakin raamatun kohdista?

Quote43. "Tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

44. Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."

45. Nämä vertaukset kuultuaan ylipapit ja fariseukset ymmärsivät, että Jeesus puhui heistä.

46. He olisivat halunneet ottaa hänet kiinni mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana.

Tuo ramatunkohta viittaa siihen, että koska juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen hyvän sanoman kansakuntana (joitakin yksilöitä lukuunottamatta), niin Jumala ei voinut enää käyttää juutalaista kansaa evankeliumin etennpäinviejänä heidän epäuskonsa takia ja sen tähden pakankansat valittiin juutalaisten tilalle evankeliumin levittämiseen.

Mutta tämä ei tarkoita sitä, että Jumala olisi hyljännyt Israelille annetut maalupaukset. Juutalaiset ovat nyt hengellisessä pimeydessä, mutta siitä huolimatta Jumala pitää Aabrahamille antamansa lupaukset siitä, että Kanaaninmaa kuuluu hänen Iisakista polveutuville jälkeläisilleen ikuisena omaisuutena.

Israelilaiset ovat palanneet maailman eri kansojen parissa vietettyjen 2000 vuoden karkotusajan jälkeen takaisin Israeliin viimeisten sadan vuoden aikana, mikä on yksi esimerkki Raamatun profetioiden totetumisesta, koska Raamatussa on monia ennustuksia siitä, että ensin juutalaiset karkotetaan syntiensä tähden maailman neljälle kulmalle, mutta että lopunaikana Jumala tuo jälleen oman kansansa takaisin omaan maahansa.

Kun uskon näin, en ole kiihkouskovainen, vaan uskon tulkitsevani Kirjoituksia oikein. Sen sijaan sinun tulkintasi on yksipuolista korvausteologiaa.

Jouko Piho

turha jätkä

Quote from: Piho on 10.03.2010, 14:27:27
uskon tulkitsevani Kirjoituksia oikein. Sen sijaan sinun tulkintasi on yksipuolista korvausteologiaa.

Yllättävän moni uskoo tulkitsevansa Kirjoituksia oikein.

Jouko Piho

Quote from: turha jätkä on 10.03.2010, 14:30:09
uskon tulkitsevani Kirjoituksia oikein. Sen sijaan sinun tulkintasi on yksipuolista korvausteologiaa.

Yllättävän moni uskoo tulkitsevansa Kirjoituksia oikein.

Aivan.
Jokainen saa olla omassa mielessään varma.
Minäkin.

Jouko Piho

mikkostadista

Quote from: RedsoutofFinland on 10.03.2010, 11:45:06

Tuo ramatunkohta viittaa siihen, että koska juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen hyvän sanoman kansakuntana (joitakin yksilöitä lukuunottamatta), niin Jumala ei voinut enää käyttää juutalaista kansaa evankeliumin etennpäinviejänä heidän epäuskonsa takia ja sen tähden pakankansat valittiin juutalaisten tilalle evankeliumin levittämiseen.

Mutta tämä ei tarkoita sitä, että Jumala olisi hyljännyt Israelille annetut maalupaukset. Juutalaiset ovat nyt hengellisessä pimeydessä, mutta siitä huolimatta Jumala pitää Aabrahamille antamansa lupaukset siitä, että Kanaaninmaa kuuluu hänen Iisakista polveutuville jälkeläisilleen ikuisena omaisuutena.

Israelilaiset ovat palanneet maailman eri kansojen parissa vietettyjen 2000 vuoden karkotusajan jälkeen takaisin Israeliin viimeisten sadan vuoden aikana, mikä on yksi esimerkki Raamatun profetioiden totetumisesta, koska Raamatussa on monia ennustuksia siitä, että ensin juutalaiset karkotetaan syntiensä tähden maailman neljälle kulmalle, mutta että lopunaikana Jumala tuo jälleen oman kansansa takaisin omaan maahansa.

Kun uskon näin, en ole kiihkouskovainen, vaan uskon tulkitsevani Kirjoituksia oikein. Sen sijaan sinun tulkintasi on yksipuolista korvausteologiaa.

Jouko Piho

Aika kovilla argumenteilla ollaan siis ratkaisemassa Israelin olemassa olemisen oikeutusta. Tietysti muutamilla muslimeilla saattaa olla asiasta eriäviä mielipiteitä, mutta he lukevatkin sitten väärää kirjaa?

Karjalan palauttamisen yhtenä argumenttina taisi Piholla olla se, että jumala antoi Stalinin riistää karjalan Suomelta suomalaisten syntien tähden, mutta nyt synnitön kansa olisi valmis vaatimaan sitä takaisin. venäläisillä saattaa olla tästäkin oma tulkintansa, varsinkin jos eivät ole tavanneet raamatustaan samoja rivejä oikein?

Piho on tuomassa päivänpolitiikkaan kieltämättä erittäin tuoreita ja ennakkoluulottomia lähestymistapoja...

Mikko Stadista

turha jätkä

Quote from: mikkostadista on 10.03.2010, 20:57:42
Karjalan palauttamisen yhtenä argumenttina taisi Piholla olla se, että jumala antoi Stalinin riistää karjalan Suomelta suomalaisten syntien tähden, mutta nyt synnitön kansa olisi valmis vaatimaan sitä takaisin. venäläisillä saattaa olla tästäkin oma tulkintansa, varsinkin jos eivät ole tavanneet raamatustaan samoja rivejä oikein

Herätyskristillisissä piireissä vieläkin melko vallitsevan näkemyksen mukaan Venäjä/NL on se ilmestyskirjan Goog. Mitä ilmeisemmin ortodoksit eivät lue Raamattua, kun eivät ole tätä tajunneet. Ehkä parempi niin, olisi varmaan masentavaa aukaista Pyhä Kirja ja huomata, että "ei *****tti, mehän ollaan Goog! Jumala tulee tuhoamaan meidät aivan pian (ilmestyskirjan tapahtumat kun ovat aivan lähitulevaisuutta). Jostakin syystä me hyökkäämme Israeliin (ja siinä sivussa Suomeen) ja siten kun ollaan päästy perille, niin Jumala teurastaa meitä miljoonittain Israelin vuorille"

Jouko Piho

Karjalan palauttamisen yhtenä argumenttina taisi Piholla olla se, että jumala antoi Stalinin riistää karjalan Suomelta suomalaisten syntien tähden, mutta nyt synnitön kansa olisi valmis vaatimaan sitä takaisin.
Joo, muuten sinne päin, mutta ei Suomen kansa nytkään ole synnitön.
Päinvastoin, hyvin syntinen, minä muiden joukossa.
Voi olla, että itse asiassa Suomea kohtaa vielä uusi rangaistus ennen Karjalan palautusta.
Tulikohan tämä nyt selväksi?
Suomi ei ole synnitön. Lähinnä on kyse siitä, että rangaistuksilla on tietty aika, jonka jälkeen rangaistus on ikään kuin suoritettu ja voi syntyä uusi tilanne. Esim. v. 2014 on kulunut 70 vuotta Karjalan menettämisestä. Päättyisiköhän silloin Karjalan kansan evakkotaival, kuten juutalaisten pakkosiirtolaisuus Baabelissa päättyi 70 vuoden jälkeen?

Jouko Piho

Jouko Piho

Quote from: turha jätkä on 10.03.2010, 21:22:00
Karjalan palauttamisen yhtenä argumenttina taisi Piholla olla se, että jumala antoi Stalinin riistää karjalan Suomelta suomalaisten syntien tähden, mutta nyt synnitön kansa olisi valmis vaatimaan sitä takaisin. venäläisillä saattaa olla tästäkin oma tulkintansa, varsinkin jos eivät ole tavanneet raamatustaan samoja rivejä oikein

Herätyskristillisissä piireissä vieläkin melko vallitsevan näkemyksen mukaan Venäjä/NL on se ilmestyskirjan Goog. Mitä ilmeisemmin ortodoksit eivät lue Raamattua, kun eivät ole tätä tajunneet. Ehkä parempi niin, olisi varmaan masentavaa aukaista Pyhä Kirja ja huomata, että "ei *****tti, mehän ollaan Goog! Jumala tulee tuhoamaan meidät aivan pian (ilmestyskirjan tapahtumat kun ovat aivan lähitulevaisuutta). Jostakin syystä me hyökkäämme Israeliin (ja siinä sivussa Suomeen) ja siten kun ollaan päästy perille, niin Jumala teurastaa meitä miljoonittain Israelin vuorille"

Näin tulee tapahtumaan.

Jouko Piho

Jouko Piho

Piho on tuomassa päivänpolitiikkaan kieltämättä erittäin tuoreita ja ennakkoluulottomia lähestymistapoja...

Mikko Stadista

Oliko tuo tosissaan sanottu vai ironiaa?
Varmaankin piilovittuilua.
Olen silti sitä mieltä, että jos tulen valituksi, niin minä toisin eduskuntaan uusia tuulia ja erittäin tuoreita ja ennakkoluulottomia lähestymistapoja, jotka poikkeavat täysin 199 muun edustaja lähestymistavoista.

Jouko Piho

herra 4x

Quote from: Piho on 10.03.2010, 21:24:18

Voi olla, että itse asiassa Suomea kohtaa vielä uusi rangaistus ennen Karjalan palautusta.
Suomi ei ole synnitön. Lähinnä on kyse siitä, että rangaistuksilla on tietty aika, jonka jälkeen rangaistus on ikään kuin suoritettu ja voi syntyä uusi tilanne. Esim. v. 2014 on kulunut 70 vuotta Karjalan menettämisestä. Päättyisiköhän silloin Karjalan kansan evakkotaival, kuten juutalaisten pakkosiirtolaisuus Baabelissa päättyi 70 vuoden jälkeen?

Jouko Piho

Kirjoitit aiemmin:

"Täälläkin kirjoittaminen on ollut henkistä valmistautumista tulevia koitoksia varten.
Paska lentää, se on varmaa".

Olen ollut jo pitkään samaa mieltä. Kenties emme ole paskan lentosuunnasta samaa mieltä, mutta joka tapauksessa kontribuutiosi on vahva.

herra 4x
Rakkaudesta lajiin.

Jouko Piho

Quote from: herra 4x on 10.03.2010, 21:31:12
Quote from: Piho on 10.03.2010, 21:24:18

Jouko Piho

Kirjoitit aiemmin:

"Täälläkin kirjoittaminen on ollut henkistä valmistautumista tulevia koitoksia varten.
Paska lentää, se on varmaa".

Olen ollut jo pitkään samaa mieltä. Kenties emme ole paskan lentosuunnasta samaa mieltä, mutta joka tapauksessa kontribuutiosi on vahva.

herra 4x

Meillä on näköjään erimielisyys paskan määritelmästä.
Sinä viittaat ilmiselvästi siihen, että kun minulla on sinun mielestäsi outoja tai vääriä mielipiteitä, niin se on paskaa, joten kun minä kirjoitan täällä omia vakaita käsityksiäni, niin minä sinun mielestäsi heitän paskaa.

Minä taas pidän paskan heittämisenä sitä, että hyökätään toista mieltä olevan henkilön kimpppuun ad hominem -tyyliin haukkumalla ja nimittelemällä, vain sen tähden, että on itse eri mieltä, ja katsotaan, että toisen mielipide on lähinnä laitoshoitoa tarvitsevan hullun mielipide.

Sellainen loanheitto on minun mielestäni sitä paskan lentämistä, jota yleensä poliittisten intohimojen myllerryksissä tapahtuu.

Minä en syyllisty sellaiseen. Minä en mene henkilökohtaisuuksiin, vaan puhun vain asioista.

Jotkut esittämäni asiat ovat vain niin uusia, joillekin outoja, tuntemattomia, rohkeita, räväköitä ja radikaaleja, että jotkut erehtyvät luulemaan käsityksiäni paskaksi.

Jouko Piho