News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Hommakerho Jyväskylä

Started by aha, 19.02.2009, 23:39:57

Previous topic - Next topic

Marko Parkkola

En havainnut rautakenkien kalsketta ja fasismin tiivistymistä joten poistuin paikalta 17:20 kohti pimeyden ydintä, Tamperetta. Huhujen mukaan katsoin väärästä paikasta. No, olisin ollutkin sen verran fhtagnisoitunut joka tapauksessa, että maailmojen tuhoaminen ei olisi tänään onnistunut.

caamora

Olisikos seuraavan miitingin paikka tuolla:

VASEN OIKEA, OIKEA VASEN?
Poliittiset ääriliikkeet Suomessa

Professori Jorma Tiaisen muistoseminaari Jyväskylän kirjamessuilla
lauantaina 23.3. klo 14.00.

Poliittiset ääriliikkeet ovat olleet näkyvästi esillä julkisuudessa sekä Suomessa
että ympäri Eurooppaa, mutta kyse ei ole uudesta ilmiöstä. Ääriliikkeitä on ollut aina, ja välillä ne ovat muuttaneet myös yhteiskunnan kehityksen suuntaa. Mutta onko ääriliikkeiden kasvu yhteydessä epävarmoihin aikoihin – vai vakaisiin, vauraisiin kausiin? Mikä ääriliikkeissä kiehtoo? Entä mitä tapahtuu, kun ääriliikkeet nousevat vallan keskukseen?

Puhujina ovat
YTM, kansalaisaktivisti Dan Koivulaakso, joka on yksi Äärioikeisto Suomessa
-kirjan kirjoittajista. FT, professori Tarmo Kunnas, jonka teos Fasismin lumous ilmestyy syyskuussa 2013. Kirjailija Rosa Meriläinen, jonka romaani Nainen punainen käsittelee naisten roolia Suomen sisällissodassa 1917–18.
VTT Miika Siironen, jonka väitöskirja Valkoinen Suomi analysoi Lapuan liikkeen
merkitystä sotienvälisessä Suomessa.

Alustusten jälkeen tilaisuus jatkuu keskustelulla.
Tilaisuus päättyy noin kello 15.30. Puheenjohtajana toimii FM Ville Rauvola.

.. ja jatkot toki sitten esim. Viinimessuilla.

Miniluv

Hyvä löytö :) Tuonne, ilman muuta. Viinimessut jäävät minulta väliin.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

J. Lannan haamu

^^ Bingo!

Mutta eikös ne viinimessut ole vasta illemmasta...ainakin viime vuona olivat. Nimimerkillä ilmasia viinikuponkeja.

Ai että minä odotan jo nyt.

Onko Parkkolalla asiaa Jyväskylän kaupuntiin noihin aikoihin kevättä?
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Miniluv

Jos viinimessut on vasta illemmalla, niin siinähän voi pitää kossumessut ensin.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Rapsakka Rapu

Quote from: Miniluv on 04.03.2013, 19:40:05
Jos viinimessut on vasta illemmalla, niin siinähän voi pitää kossumessut ensin.

Viinimessut = ehtoollisjumalanpalvelus
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Miniluv

QuoteJyväskylän kirjamessut lauantai 23.3. Paviljonki

Seminaaritila Elsi
14.00   VASEN OIKEA, OIKEA VASEN?
Poliittiset ääriliikkeet Suomessa

Professori Jorma Tiaisen muistoseminaari Jyväskylän kirjamessuilla
lauantaina 23.3. klo 14.00.

Poliittiset ääriliikkeet ovat olleet näkyvästi esillä julkisuudessa sekä Suomessa
että ympäri Eurooppaa, mutta kyse ei ole uudesta ilmiöstä. Ääriliikkeitä on ollut aina, ja välillä ne ovat muuttaneet myös yhteiskunnan kehityksen suuntaa. Mutta onko ääriliikkeiden kasvu yhteydessä epävarmoihin aikoihin – vai vakaisiin, vauraisiin kausiin? Mikä ääriliikkeissä kiehtoo? Entä mitä tapahtuu, kun ääriliikkeet nousevat vallan keskukseen?

Puhujina ovat
YTM, kansalaisaktivisti Dan Koivulaakso, joka on yksi Äärioikeisto Suomessa
-kirjan kirjoittajista. FT, professori Tarmo Kunnas, jonka teos Fasismin lumous ilmestyy syyskuussa 2013. Kirjailija Rosa Meriläinen, jonka romaani Nainen punainen käsittelee naisten roolia Suomen sisällissodassa 1917–18.
VTT Miika Siironen, jonka väitöskirja Valkoinen Suomi analysoi Lapuan liikkeen
merkitystä sotienvälisessä Suomessa.
Iida Simes, Suomen Pen-yhdistyksen johtokunnan jäsen.

Alustusten jälkeen tilaisuus jatkuu keskustelulla.
Tilaisuus päättyy noin kello 15.30. Puheenjohtajana toimii FM Ville Rauvola.

J. Lannan haamu

Kuulutus! Kuulutus!

Ei, kyse ei ole maitoauton jäämisestä tien varteen. Sen sijaan asia koskee viikonlopun Keski-Suomen Hommakerhon tapaamisesta. Osa paikallisista patrullin jäsenistä on seuraamassa idoleitaan viini- ja kirjamessuilla lauantaina. Tilaisuus loppuu klo. 1530, jonka jälkeen on tarkoitus kokoontua lasilliselle tai mille vaan haluaa n. klo. 1600-1630. Olettaen, että sheriffin posse saapuu keskustan alueelle, Hemingwaysta on ehdotettu. Jos on muita kirjamessuille tulijoita, kokoonnumme varmaan siellä jo 1600 tms. Jos tulee jotain rentoja istuskelupaikkoja mieleen, kirjailkaa nähtäväksi...

caamora

Kansalaiset - Medborgare.

JKL Hommakerho goes Kirjamessut olisi siis ajankohtainen lauantaina 23.3. eli YLIHUOMENNA. Ruokalistalla vasemmistoliemessä marinoitua, nopeasti haudutettua ja lopuksi hellävaroen uunitettua Äärioikeistoa. Mikäli tuon jälkeen vielä nälkä kurnii, iltaa voidaan jatkaa yhteisvoimin jonkinmoisen kerhoilun merkeissä. Halukkaat ilmoittautukoot yv:nä allekirjoittaneelle tai J. Lannalle, ja toki messuiltakin sopii bongailla ja liittyä seuraan, mutta eksyneiden lampaiden määrän minimoimiseksi voitaisiin jo etukäteen sopia missä kohtaa törmätään jos törmätään.

J. Lannan haamu

^ Minä ainakin jo olen ilmoittautunut!

Kokoontuminen siis kirjamessujen jälkeen klo. 1600-1630 Jyväskylän Shell Veturissa! Kaikki löytävät kyllä toisensa.

Osan kanssa tavataan jo messuilla, toinen silmä tuijottaa viinilasia ja toinen äärioikeistokirjan sivuja...

Topi Junkkari

Olisiko Jyväskylässä mitään meininkiä toukokuun alussa?

Näillä näkymin olen paikkakunnalla lauantaina 4.5., ja tuolloin täysin kiinni jossakin aivan muussa kuin Homma-jutussa.

Jos Jyväskylän hompansseja kiinnostaisi illanistujainen, leijanlennätys tai mikä tahansa öyhötyskuoro joko pe 3.5. tai su 5.5., niin tulisin mukaan.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Miniluv

Laitetaan miitinki toukokuun alkuun :)

Puistokemisti

Saattaapi olla, että ilmaannun huomenna paikalle. Se, vaivaudunko kirjamessuille, riippuu siitä mihin aikaan saan itseni liikenteeseen...

caamora

Olipahan jännä visiitti: Vartijat patsastelemassa molemmilla uloskäynneillä, salin ovet lukittuina, ja viimeksi näin perusteellisesti tutkittiin laukku Lutakon ikärajattomille keikoille mönkiessä.   :roll:

Hommakerhostakin selvittiin, suurella laskutavasta riippuen neljän, viiden tai kuuden henkilön osanotolla.

Ruvetaanpa suunnittelemaan ajoissa sitä toukokuun hommailua, olisiko Nortusella tähän hyviä ideoita jos vaikka taas ekskursiota sinnepäin nykäistäisiin? Mitenkäs ne musiikkibisnekset edistyvät?

L.N

Quote from: caamora on 23.03.2013, 20:18:08
olisiko Nortusella tähän hyviä ideoita jos vaikka taas ekskursiota sinnepäin nykäistäisiin? Mitenkäs ne musiikkibisnekset edistyvät?
Viimeksihän sade tuli sotkemaan meidän retkemme ja mehän olemme sokerista. Ei oo nyt mitään sen kummempia ideoita, paitsi hei muuten, on mulla yks. Tuutte meille päiväksi hakkaamaan halkoja ;D Siinä saa samalla vihapuhua, marssia ja vaikkapa osoittaa mieltään. Tyyli vapaa.

Musahommat on edelleen vaiheessa, muttei missään nimessä haudattuna. Ketuttaa ihan mahottomasti, kun ei meinaa tulla valmista!

caamora

Samoin kuin aiemmin puhuttua sienireissua, halon hakkaamista vastaankaan minulla ei ole mitään, mikäli voin itse homman sijasta katsella vierestä toisten huhkintaa.  :flowerhat:  Voin vaikka keittää kilj.. kahvia työn raskaan raatajille sillä aikaa!

Quote from: Lasse Nortunen on 23.03.2013, 20:23:36
Quote from: caamora on 23.03.2013, 20:18:08
olisiko Nortusella tähän hyviä ideoita jos vaikka taas ekskursiota sinnepäin nykäistäisiin? Mitenkäs ne musiikkibisnekset edistyvät?
Viimeksihän sade tuli sotkemaan meidän retkemme ja mehän olemme sokerista. Ei oo nyt mitään sen kummempia ideoita, paitsi hei muuten, on mulla yks. Tuutte meille päiväksi hakkaamaan halkoja ;D Siinä saa samalla vihapuhua, marssia ja vaikkapa osoittaa mieltään. Tyyli vapaa.

Musahommat on edelleen vaiheessa, muttei missään nimessä haudattuna. Ketuttaa ihan mahottomasti, kun ei meinaa tulla valmista!

Topi Junkkari

Quote from: Miniluv on 22.03.2013, 17:47:40
Laitetaan miitinki toukokuun alkuun :)

Minun saapumiseni Jyväskylään lauantaiksi 4.5. on varmistunut. Nyt on enää epäselvää se, ovatko hompanssit mahdollisesti tavattavissa perjantaina 3. vai sunnuntaina 5. toukokuuta?

Lauantaina olen siis kiinni Muissa Asioissa, mutta tapaisin teitä mielelläni joko edellisenä tai seuraavana päivänä.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

Miniluv

Perjantai 3.5. Kello 18 ja Hemmari.

Topi Junkkari

Quote from: Miniluv on 15.04.2013, 10:37:14

Olen todellakin saapumassa paikalle, mikä omasta puolestani ystävällisenä kutsuna mainittakoon. Tapaamme edellä mainittuna aikana.

Olen erityisen mielissäni siitä, että Jyväskylän hompanssipopulaatio on ottanut huolekseen minun majoittamiseni, en siis joudu tyytymään kaupallisten majoitusliikkeiden palveluksiin.

Sama homma^^^ toimii toisinkin päin: minun ja mielitiettyni ylläpitämään Hotelli Hompanssiin saa tulla yöksi, jos vaikkapa jyväskyläläisillä foorumikavereilla on tarvetta käydä Helsingissä. Toistaiseksi kapasiteettia on vain yhdelle vieraalle kerrallaan.

Leso

Quote from: Topi Junkkari on 23.04.2013, 19:40:29
Olen erityisen mielissäni siitä, että Jyväskylän hompanssipopulaatio on ottanut huolekseen minun majoittamiseni, en siis joudu tyytymään kaupallisten majoitusliikkeiden palveluksiin.

Höh. Joka tsumalan kerta kun minä olen joutunut yöpymään Jyväskylässä sitten Kortepohja-aikojeni, olen päässyt ilmaiseksi ja saattomiesten kanssa Valtionhotelliin.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Rapsakka Rapu

Quote from: Miniluv on 15.04.2013, 10:37:14

Voisi sopiakin, joskin saavun hieman myöhässä... :)
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Miniluv

Ei varmaankaan lopeteta turhan aikaisin...

Rise

Quote from: Miniluv on 26.04.2013, 16:17:35
Ei varmaankaan lopeteta turhan aikaisin...

Jos mietitte myöhäisillan ohjelmaa, niin Kamala vetää Redneckissä tod.näk. joskus klo 23 jälkeen...
Kaiken se estää.

Miniluv

Miniluv

Laitoin perjantain tapaamisesta vielä yv:tä joillekin aikaisemmin mukana olleille tai Jyväskylän asioita foorumilla kommentoineille.

Aleksi Hernesniemi

Voisihan sitä tulla vilkaisemaan meininkiä Hemingway'siin.

caamora

Kiitokset kaikille osallistujille ja pahoittelut pikaisesta poistumisestani äidillisten velvollisuuksien kutsuttua. Viettäkäähän hedelmällinen loppuilta ja värvätkää naapuripöydätkin mukaan hommailun syviin syövereihin.  :flowerhat:

svobo

Quote from: caamora on 03.05.2013, 20:11:45
Viettäkäähän hedelmällinen loppuilta ja värvätkää naapuripöydätkin mukaan hommailun syviin syövereihin.  :flowerhat:
ne lyöttäyty seuraan ihan pyytämättä, eivät malttaneet pysyä erossa.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

emviiex

Joo ei maltettu pysyä erossa. =)

Aleksi Hernesniemi

Ei ollutkaan niin öyhöttävää seuraa liikkeellä Jyväskylän illassa kuin uskalsi odottaa. Lämmin kiitos kaikille läsnäolijoille (sekä kiireisille että pitempää kaavaa noudattaneille) ja toivotaan, että silminnäkijähavaintoja Lauri Tähkästä tehdään myös jatkossa. ;D