News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2010-02-16 YLE: Rasismi kätkeytyy kritiikkiin

Started by mishrak, 16.02.2010, 18:26:44

Previous topic - Next topic

JoKaGO

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 17.02.2010, 14:51:49
Siksi toisekseen, rasismin kohteeksi joutuu myös niitä maahanmuuttajia jotka tekevät töitä, maksavat veroja ja ylipäänsä koittavat elää täällä. Pitäisikö heidänkin jättää kaikki ja muuttaa pois maasta?

No mutta! Jos kerran on sitä mieltä, että lasten kaverit eivät leiki tummaihoisen kanssa, koska rasismi, tai bussikuski ei pysäytä bussia napinpainalluksella, koska rasismi, tai autot roiskuttavat kuravettä päälle, koska rasismi, tai ____________ koska rasismi, niin en näkisi itse omalla kohdallani näin käydessä muuta vaihtoehtoa, kuin häippäistä pois sellaista maasta. Kun se on kerran mahdollista.

Mitäs Kansalainen itse tekisi? Nillittäisit, koska rasismi?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Timo Hellman

Quote from: Porilainen munalla on 16.02.2010, 19:26:36
QuoteSen sijaan junamatkalla kuultu suomalaisten keskustelu, jonka mukaan venäläiset muuttavat Suomeen sosiaaliturvan perässä, pahoitti mielen.
Joo, ymmärrän.
Aina Snadissa käydessäni paikalliset pilkkaavat porilaisia.
Haukkuvat Pori Jazzeja jne.
Tämä on pahoittanut minun mieleni useasti.
Vares- leffassa esitetty pilkallinen kysymys;
"Mikä vittu teitä porilaisia oikein vaivaa",
on traumatisoinut koko kaupunkimme väestön ja siksi meiltä porilaisilta ei enää suju mikään. ;D

Itsekin olen sitä mieltä että Pori on jokseenkin pyllystä. Paljonkohan Ahvenanmaan maakuntahallinto pulittaisi siitä?  ;)

Jos rasismista tehdään vängällä abstrakti purkkatermi ja kaikenlainen kritiikki puetaan rasismiksi, on looginen seuraus että yksinkertaiset tolkun ihmiset alkavat tunnustaa olevansa rasisteja vaikkapa ihan kettuillakseen.
Näin saadaan aikaan itseään ruokkiva noidankehä.

The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Kimmo Pirkkala

^Näin just. Sitä on tässä vähän kahden vaiheilla... sanoisiko olevansa rasisti vai alkaisko seli-selittämään maahanmuuttokritiikkiään. Kaikkein harmillisimmaksi tilanne käy kun paheksunta osuu usein samaan päähän ymmärtämättömyyden kanssa. Miten voit kommunikoida ihmisen kanssa, joka sanoo joka asiaan "no mut toihan on ihan rasismia"...

Asiallisesti ottaen minä kuitenkin käsitän rasismin ihmisten syrjinnäksi ihonvärin tai muun synnynnäisen muotoseikan vuoksi, ja sitä minä en tietenkään hyväksy.

Eino P. Keravalta

Quote from: wekkuli on 17.02.2010, 15:53:32
^Näin just. Sitä on tässä vähän kahden vaiheilla... sanoisiko olevansa rasisti vai alkaisko seli-selittämään maahanmuuttokritiikkiään. Kaikkein harmillisimmaksi tilanne käy kun paheksunta osuu usein samaan päähän ymmärtämättömyyden kanssa. Miten voit kommunikoida ihmisen kanssa, joka sanoo joka asiaan "no mut toihan on ihan rasismia"...

Asiallisesti ottaen minä kuitenkin käsitän rasismin ihmisten syrjinnäksi ihonvärin tai muun synnynnäisen muotoseikan vuoksi, ja sitä minä en tietenkään hyväksy.

Rasismi on rotusortoa. Itse en halua sortaa yhtään ketään, päinvastoin. En siis voi olla rasistikaan, vaikka yhteiskuntajärjestyksen, hyvinvointivaltion, oikeudenmukaisuuden ja demokratian nimissä pidänkin parhaimpana vaihtoehtona, että Suomesta aletaan poistaa sopeutumattomia maahanmuuttajia samalla kun maahanmuutolle pannaan stoppi, kunnes siihen liittyvät ongelmat on ratkaistu.

PS: Huomatkaa, että nk. anti-rasistit ovat rasisteja; he haluavat sortaa suomalaisia.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

antero

Quote from: wekkuli on 17.02.2010, 15:53:32

Vatipäille pitaa puhua vatipäiden kieltä. Eli alennu vatipään tasolle ja vedä homma ihan överiks. Tai esim vaihtoehtoisesti ala ihmettelemään vatipään rasistisuutta. Käytä mielikuvitusta ja vetele hatusta kaikkea aivan ufoa, niin puhtut samaa kieltä vatipään kanssa.
Sisällöllä ei ole mitään merkitystä siinä vaiheessa kun puhuu vatipään kanssa.
Jos vatipää alkaa hätääntymään ja jarruttelemaan;"nii mut siis enhän mä nyt sitä tarkottanu että suomen pitää ottaa vastaan kaikki maailman pakolaiset", niin siin vaihees viimeistään on hyvä survasta lisää vaihdetta pesään ja alkaa haukkumaan "rassenassefasse!" jne.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

kohmelo

Ano Nyymi

Quote from: kohmelo on 17.02.2010, 20:06:06
http://www.oulu.fi/hyvinvointi/opiskelutaidot/kriittinen_ajattelu.htm
Kriittinen rasistinen ajattelu on yliopisto-opinnoissa korostuva piirre.

Mielestäni todellinen rasismi kätkeytyy kritiikin kritiikkiin.
Ja aika rasististahan se on toki pitää mamuja ikuisina lapsina ja hoivata heitä kehdosta hautaan tuon opin perusteella.

V

Mielestäni kritiikin leimaaminen rasistiksi osoittaa vain sitä, että kritiikkiä ei osata ottaa vastaan terveellä tavalla. Tämä osoittaa jonkinnäköistä häiriötä itsetunnossa sekä minäkuvassa. Siksi en oikeastaan ymmärrä, miksi rasismista vauhkoavat eniten juuri ne, joita rasismi ei koske. Miksi juuri tietyt, valkoiset kantasuomalaiset itkevät rasismista, vaikka se ei koske heitä?

Jos joku kritisoi piirrostani huonoksi, minun siitä kuuluisi hermostua, eikä esim. naapurini. Mutta taitaisin minäkin jättää hermostumatta, piirrustustaitoni kun on mitä on...
"Whatever the thinker thinks, the prover proves." - Robert Anton Wilson