News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-02-13 HS: Mummoja ei saa jättää ilman sosiaaliturvaa

Started by -gentilhommehki-, 13.02.2010, 13:25:43

Previous topic - Next topic

Nauris

Quote from: Sigridur on 13.02.2010, 17:22:02
Onko kohtuullista kun monet suomalaiset eläkeläiset saavat yli 1000euroa eläkettä, ja tuo mummo ei mitään???

Vaikka en eläke asioista iästä johtuen vielä paljoakaan tiedä, niin yli tuhannen euron eläke on ansaittu työnteolla ja eläkemaksuilla. Kyseinen mummo ei tietääkseni ole Suomessa töitä tehnyt, joten hän ei ole valitettavasti oikeutettu samansuuruiseen eläkkeeseen.

Eikä väite siitä, että mummo ei saisi mitään eläkettä pidä paikkaansa, koska hän varmasti saa venäläistä eläkettä, joka on keskimäärin suuruudeltaan 190 euroa kuukaudessa.

Jari Martikainen

Kaikki suomalaiset vanhukset saavat Suomessa eläke, ja suuri osa vanhuksista saa yli 1000 euroa kuukaudessa eläke. Tuo mummo Venäjältä ei saanut Suomen valtiolta MITÄÄN! Se on ero.
Suomen perustuslain mukaan jokaisella on oikeus toimentuloon, ja yli 65v, on eläke-ikä.

Aivan, kaikki suomalaiset vanhukset saavat Suomessa eläkettä. Turistiviisumilla Suomessa vierailevan venäläisen mummon ei kuulukaan saada Suomen Valtiolta yhtään mitään.

Uuno Nuivanen

Onko kohtuullista kun monet suomalaiset eläkeläiset saavat yli 1000euroa eläkettä, ja tuo mummo ei mitään???
Oma kotimaasi on myös pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa. Mikä olisi sopiva määrä venäläisiä mummoja toimitettavaksi Reykjavikiin ylläpidettäväksi? Mummot eivät Venäjältä lopu, joten varmasti sinnekin riittäisi. Mitä tuohon muuhun tulee, niin onhan tässä esimerkiksi muita pohjoismaita sinun vapaasti tulla ja mennä, mukaanlukien toki Islanti.

Malla

Kaikki suomalaiset vanhukset saavat Suomessa eläke, ja suuri osa vanhuksista saa yli 1000 euroa kuukaudessa eläke. Tuo mummo Venäjältä ei saanut Suomen valtiolta MITÄÄN! Se on ero.
Suomen perustuslain mukaan jokaisella on oikeus toimentuloon, ja yli 65v, on eläke-ikä.

Ei suinkaan jokaisella, vaan jokaisella Suomen kansalaisella. Kyseinen mummo ei sellainen ole eikä siis tietenkään ole saanut mitään. Se on ero.
(Muuten olen sitä mieltä, että jääköön mummo ja menköön joku muu, mutta ymmärrän, että yksitttäistapaukset ovat kinkkisiä, koska ne toimivat usein ennakkotapauksina => vakiintuneena käytäntönä.)

rontti4

Quote from: Lemmy on 13.02.2010, 14:38:18
Quote from: Sigridur on 13.02.2010, 14:21:56
Valtio siltti pitää olla inhimillinen, eikä voi kääntää pois maasta vanhaa, sairasta ihmistä, joka elää ilman minkäläistä sosiaalitukea.
Jokaiselle vanhukselle, sairaalle ihmisille kuuluu inhimillinen kohtelu ja kohtuullista sosiaaliturvaa- eläke, ja hoitoa.
Kääntäminen Venäjälle tarkoittaa sen mumom kuolemaa, koska siellä on köyhyyttä, eikä mitään hoitopalvelut kun Suomessa.

Venäjän sosiaalitoimistoko Suomi on? Venäläiset hoitakoot itse mummonsa ja sosiaaliturvansa. Niillä on rahaa tunkea ydinaseisiin ja avaruusraketteihin ja ties minne, niin helvettiäkö rikkaalle supervallalle annetaan rahaa? Jokainen sentti joka sinne menee heidän asioidensa hoitamioseen jonka he itse pitäisi pystyä hoitamaan tarkoittaa sitä ettei heidän tarvitse tehdä sitä mummon hoitoa itse vaan kuluttaa rahat vaikka risteilyohjukseen. Minä en halua tukea Venäjän ydinaseohjelmaa. Jos Venäjä itse ei huolla mummojaan se on Venäjän ongelma eikä meidän ja se on Venäläisten on ihan itse ratkaistava ampuvatko raketteja avaruuteen vai hoitavatko mummonsa.

Just näin, Lemmy osui taas kerran asian ytimeen.  8)
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

Sigridur

Islannissa on eläke-ikä 67vuotta, kaikki yli 67v saavat eläkettä, joka on suuren piirten samankokoinen kun Suomessa. Itse en ollu Islannissa työttömänä pidämpi aikaa kun 2 kuukautta, ja olin myös tottunut kohtuulliseen elintasoon, ja elin omilla. En koskaan unohtaa minkäläistä se oli olla Suomessa ilman töitä, ja ilman minkäliästä tukea- työttömyyskorvausta, 100% riippuvainen puolisosta taloudellisesti. Puolison tulot ovat pienet (eläke), ja laskut isot. Eli, kun puolisoni sai eläkettä, kaikki meni laskuhin, ja jo 3. päivää ei ollu rahaa elämiseen. Ei ollu muita vaihtoehtoja kun ottaa lainoja, koska KELA ei maksanut mulle mitään, enkä saanut mitään sosusta, kun olen naimisissa ja puolisolla on tuloja. Lainat vaan nousevat, ja laskut nousevat, ja vaikka puolison eläke on 1600 euroa, laskuja on noin 2000euroa, ja kun jäävät maksaamatta, ovat paljon kalliimmat ja uhkaa ulosotto. Kävin monesti sosussa, mutta he eivät laskee kulutuslainoja, auton kuluja, puolison aikuisten lasten avustamista- eli, olin kusessa. Kun tulin Suomeen, olin terve, työkykyinen ihminen, enkä tienyt, mikä on masennus. Suomessa kun en saanut töitä ja monta vuotta ei edes työttömyyskorvausta- työmarkkinatukea, vuodesta toiseen oli mun tuloja 0- niin olin kärsinyt syvästä masennuksesta, tuli terveysongelmat, kuten kolmoishermon särky. Lääkärit eivät tietää mistä se johtuu- syy on neurologinen sairaus, ja ajattelevat, että koska tein töitä monta vuotta vainajien parissa. Ei, minä tiedän syy- se johtuu erittäin epätoivoisesta tilanteesta Suomessa muutton jälkeen, eli työttömyydestä, ja että en ollu saanut mitään tuloja. Olin välittänyt työministeriön, esittänyt työtodistukset Islannista- että mulla on työhistoriaa- ei auttanut mitään, koska ei ollu työhistoriaa Suomessa, ei oikeus päivärahoihin, ja työmarkkinatuki on puolison tuloista riippuva.
Olin välittänyt Islannin suurlahetystössä- he sanoivat että mun piti palattaa Islantiin, että saisin työttömyyskorvausta Islannissa. Mutta kun asun Suomessa, pitää saada töitä Suomessa tai työttömyyskorvausta täällä. KELA ei maksanut siltti mitään, ja Suomen työministeri ei edes vastanut. Vaipuin syvän masennukseen, mulla oli jatkuvasti painajaisia- mistä elän, kuinka maksan laskuja- mulla oli velkoja, siltti KELA ei maksanut mitään, anioastaan kun kävin työkarin kursilla ja työharjoittelussa.
Heti, kun pääsin vaikka työharjoitteluun sain 600 euroa kuukaudessa, ja olin iloinen että on ainakin ruokaan ja elämiseen rahaa, ja terveyteni parani heti, olin alkanut harrastaa liikkuntaa, käynyt punttisallilla, hiihtämässä- ja kaikki oli hyvin. Kun harjoittelu loppuu- KELA taas ei maksanut mitään. Kunes sain nyt pätkätöitä- nyt kaikki hyvin, mutta pelkään kun työ toukokuussa loppuu- mitä sitten. Olin jo kirjoittanut työkäriin että olen valmis menemään vaikka siivoamaan, tai mitä vaan että saisin palkkatuki, tai ainakin päivärahaa, koska puolison eläkkeellä emme pysty elää, kun eläke ei riittä edes laskuihin.
Olen vielä yli 2kk töissä, mutta jo valmiiksi stressaantunut, mitä tulee kun en saa töitä kesäksi. Kirjoitan työhakemukset lähes joka päivää, mutta en saanut edes vastausta. Masennusta yritän torjua liikkunalla, voimistelulla...elämä ei ole Suomessakin helpoa.

citizen

Suomeen ei kannata tulla turvallisesta länsimaasta. Suomeen kannattaa tulla terroristimaista, oikealla uskonnolla ja ihonvärillä varustettuna. Tällöin olet "varsinainen" maahanmuuttaja ja muodostat yhteiskuntasuunnittelijoille heidän toivomansa "haasteen".

Eniten sossutantat taitavat vittuilla VHM:n miehekseen ottaneille ulkomaalaisille naisille. Kannattaisi ehkä ottaa ero ja adoptoida 10 afrikkalaista orpolasta, niin 4000€ kuukausitulot valden piikkiin tulisi heti.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

Siiseli

Voi jumalauta Sigridur, jos haluat keskustella, niin lopeta tuo mussutusmonologi ja saman asian jankkaaminen ja vastaa välillä muiden viesteihin. On se kyynel jos teillä menee vähän huonosti, niin kuule menee monella muullakin. Tässä menee pikkuhiljaa hermo  >:(
Vihreys kiteytettynä: "Mitenkäs muuten tähän reagoisi kuin tunteella."

Malla

Quote from: Sigridur on 13.02.2010, 18:05:08
Kävin monesti sosussa, mutta he eivät laskee kulutuslainoja, auton kuluja, puolison aikuisten lasten avustamista- .

No, eivät tietenkään. Se nyt tästä vielä puuttuisi, että sossu korvaisi aikuisille lapsille annetut avustukset. Aikuiset lapset voivat hoitaa omat avustuksensa ihan itse.

Suomessa on nyt tällainen työllisyystilanne. Tosi ikävää; nuorista lähes neljännes on vailla töitä eikä harjoittelupaikkojakaan heru. Eikä tilanne ole ihan kohtsillään paranemaan päin. Olisiko Islannissa jo parempi tilanne? Ja parempaa apua saatavilla? Puolisosi saisi varmaan eläkkeensä sinne?

Jari Martikainen

Quote from: Sigridur on 13.02.2010, 18:28:07Kun näin ensimäisen päätökseen että "työmarkkinatuki on 0, puolison tulojen takia"- olin purskahtanut itkuun, juoksin KELA.lle laskujen kanssa, ja itkin että emme pysty elää puolison tuloista joka menee kokonaan laskuihin, eikä edes riittä laskuihin. He olivat erittäin kovia, ja ei auttanut edes valitusket ministeriöön. Uskomatoman voimattomuuteen olin kokenut, ja haluan että mun tapaus tulisi julkki, kuinka Suomen valtio kohtelee työttömiä, jotka eivät saa töitä mistään ja ovat naimisissa mualta tuleet.

Tämä koskee myös súomalaisia. Työmarkkinatuen maksatus on riippuvainen puolison tuloista, joten jauhat nyt aivan turhaan tätä "muualta tulleet" litaniaa koko ajan. Vai pitäisikö maahanmuuttajilla olla paremmat etuudet kuin suomalaisilla tässäkin asiassa?

RP

Tiedän, että oma äitini ei saa 1000€/kk ja hän sentään ehti maksamaan veroja ja eläkemaksuja milte neljäkymmentä vuotta, ennen kuin terveys petti. Työn venäläinen mummo ei ole päivääkään tehnyt työtä Suomen hyödyksi tai maksanut veroja työstään tänne.

QuoteSuomen perustuslain mukaan jokaisella on oikeus toimentuloon, ja yli 65v, on eläke-ikä.

Useimmat kuitenkin ymmärtävät, että Suomen perustuslain ei ole tarkoitus turvata elantoa sadalle miljoonalle venäläiselle sen enempää kun runsaalle kahdelle miljardille kiinalaiselle ja intialaiselle. Ehkä ei ole 'kohtuullista', että maailmassa on niin paljon köyhiä, mutta tämä ei ole sen enempää meidän vikamme kuin meidän resursseillamme korjattavissa oleva asia.

QuoteEsim. minä itse en saanut töitä monta vuotta, eikä minkälästä työttömyyskorvausta, ja arvatkaa miltä se tuntuu?

Ikävältä arvatenkin, mutta en tunne tuosta syyllisyyttä. Jos asian tila tuli yllätyksenä niin sinä ja siippasi olitte jättäneet kotiläksynne tekemättä. Kelan etuuksien maksuperusteet noin pääpiirteissään ovat julkisesti saatavilla olevaa tietoa.

QuoteNytkin mulla pätkätyö ja aivan hirvittää kun työ loppuu, ja en saa päivärahaa, eli taas pitää hakea joku kurssi tai jotain harjoittelua, koska työttömänä en saa minkälästä tukea.
Se on epäinhimillista.

Toivon vilpittömästi sinulle parasta (ja jopa kansantalouden edun nimissä kelvollisen työpaikan löytymistä), mutta maailmassa on myös kokeiltu talousjärjestelmää, missä työllisyyden piti olla taattu. Ei sekään oikein hyvin toiminut - ja valtiolla on ongelmia jopa nykyisen laajuisen tukijärjestelmän ylläpidossa. Työmarkkinatuen tarveharkinta kenties poistuu ensi vaalikaudella - joka tapauksessa tällä ei ole enää mitään tekemistä ketjun otsikon kanssa.

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Mika.H

Quote from: -gentilhommehki- on 13.02.2010, 13:25:43

Nyt olisi aika käynnistää keskustelu lain soveltamisohjeen uudistamisesta, jotta viranomaiset voisivat yksittäistapauksissa tehdä inhimillisiä päätöksiä.

Mitäs jos nostettaisiinkin kissa kunnolla pöydälle!

Sattumoisin on nyt lähipiirissä käynyt niin, että 4 vanhaa ihmistä on tullut tiensä päähän. Kaksi poistui jo muutaman kuukauden sisällä ja kaksi muuta ovat nyt viimeisellä matkallaan...

Käykääpäs katsomassa miten ns normaalia vanhusta nykyään kohdellaan kun joutuvat sairaalaan... ja kun kaikki tietävät, että + 80v on jo liian vanha normaalitilanteessa hoitoon...

nuo 4 olivat(olevat) erilaisista sosiaalisista statuksista tulevia. samoin kirkollinen tausta on eri. voin vilpittömästi sanoa, etteivät todellakaan ole saaneet samantasoista palvelua.

eli siis, lopetetaan jeesustelu. meillä ei ole todellakaan varaa, eikä varsinkaan resursseja, hoitaa koko maailman vanhusongelmaa.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Malla

Quote from: Mika.H on 13.02.2010, 18:46:25
nuo 4 olivat(olevat) erilaisista sosiaalisista statuksista tulevia. samoin kirkollinen tausta on eri. voin vilpittömästi sanoa, etteivät todellakaan ole saaneet samantasoista palvelua.
Voitko vähän valottaa tätä?

Mika.H

Quote from: Malla on 13.02.2010, 18:51:25

jokainen sairaala on oma yksikkönsä. hyvä osasto, hyvä henkilökunta = hyvä palvelu, eli ihmisarvoinen loppu.

ihmisarvosinpaa toimintaa olen nähnyt helena-kodissa. suosittelen.
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

apogee

Quote from: Sigridur on 13.02.2010, 17:22:02Onko kohtuullista kun monet suomalaiset eläkeläiset saavat yli 1000euroa eläkettä, ja tuo mummo ei mitään???

Ensinnäkään monet suomalaiset yksinäiset eläkeläiset eivät saa lähellekään tuhatta euroa eläkettä vaan 584 euroa tai vähän enemmän.
Toiseksi nyt kyseessä oleva henkilö on ilmeisesti laitoshoidossa ja siinä tapauksessa hoidon kustannuksena otettaisiin kuitenkin 80 % tuloista.
Miksi tälle henkilölle pitäisi vielä jotain maksaa kun hän saa täysin ansiotta laitoshoidon?

nabla

Alkupään viestejä en ole lukenut, mutta tavoille uskollisena se ei estä kommentoimasta...no,

Tässähän on rakentumassa varsin hassunhauska tilanne, maamme voi siis maksaa Suomea valloittanutta yrittäneelle ja suomalaisia tappaneelle sosiaaliturvaa. Ei perkele!

Ovatkohan oikeutettuja rintamamieslisään, veteraanilisään, sotainvalidilisään, taistelivathan he samassa sodassa.

Vai tulevatko he meidän pyllyjämme pesemään?
"Järki on paholaisen portto, joka ei voi tehdä mitään muuta kuin parjata ja tehdä pahaa kaikelle mitä jumala sanoo ja tekee.", Martti Luther
"Ehkä Jumalan tahto oli yhdistää ihmisiä.",Piispa Leo tsunamista
"Jos voin loukata maailmankatsomustasi, siinä on bugi.", nabla

Mika.H

Quote from: nabla on 13.02.2010, 19:18:06

Tässähän on rakentumassa varsin hassunhauska tilanne, maamme voi siis maksaa Suomea valloittanutta yrittäneelle ja suomalaisia tappaneelle sosiaaliturvaa. Ei perkele!

unohditkohan mainilan laukaukset?

maksamme velkaa, jne jne..

Jouko

Pitäisi nyt käsittää sellainen asia että kuinka paljon nämä tuontimummot vievät resursseja yhteiskunnalta, vanhustenhuollolta, terveydenhuollolta. Ei riitä että ruokahuolto kustannetaan omaisten toimesta. Omaiset eivät kykene kustantamaan kaikkia sairauskuluja mitä loppuvaiheessakin tulee jolleivät ole miljonäärejä. Meidän systeemmimme on luotu omiamme varten. Ei ulkomaalaisille. Jos joku miljonäärimummo haluaa tulla saattohoitoon Suomeen niin se passaa kun maksaa kaikki kustannukset. Muuten omamme joutuvat tinkimään. Se huoltosuhde huom.!

Me emme ole koko maailman sosiaalitoimisto, vanhainkoti ja saattohoitolaitos. >:(
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Maastamuuttaja

Jos Suomen valtion budjetissa olisi momentti, joka on tarkoitettu "maailman kurjuuden lievittämiseen" ja momentilla olisi demokraattisesti määritelty katto, puolueet voisivat tapella siitä, käytetäänkö rahoja ensisijaisesti venäläisten mummojen vai somaliankkureiden hyväksi. Rahojen hallinnossa saattaisi syntyä tilanne, jossa jouduttaisiin esim. kirgiiseille ilmoittamaan, että sori vaan, mutta kassa on tyhjä; rahat menivät mummojen hoitoon ja ruritanialaisten turmelemien asuntojen restaurointiin. Tai mummoille, että sori, rahat menivät muiden tarpeisiin.

Lemmy

Quote from: Sigridur on 13.02.2010, 18:05:08
Islannissa on eläke-ikä 67vuotta, kaikki yli 67v saavat eläkettä, joka on suuren piirten samankokoinen kun Suomessa.
Joo- o ja toimii ihan samalla periaatteella kuin kansaneläke ja työeläke Suomessa. Jos ei ole ollut töissä - ei tule paljoa eläkettäkään. Sinne pitää laittaa sisään että voi ottaa jotain uloskin.

QuoteOlin välittänyt työministeriön, esittänyt työtodistukset Islannista- että mulla on työhistoriaa- ei auttanut mitään, koska ei ollu työhistoriaa Suomessa, ei oikeus päivärahoihin, ja työmarkkinatuki on puolison tuloista riippuva.

Seuraavaksi varmaankin sitten väität, että jos minä pörähdän tuosta Islantiin siellä alkaa fyrkka virtaamaan? Ai katso, pitää olla ollut töissä että saa työttömyyskorvauksia. Ei sinnekään voi vaan pörähtää ilman työpaikkaa ja odottaa, että taikaseinästä tule fyrkkaa.

QuoteOlin välittänyt Islannin suurlahetystössä- he sanoivat että mun piti palattaa Islantiin, että saisin työttömyyskorvausta Islannissa. Mutta kun asun Suomessa, pitää saada töitä Suomessa tai työttömyyskorvausta täällä.

Minä takia Islannin pitäisi maksaa yhtään mitään? Itse muutit sieltä pois ja korvauksethan on tarkoitettu asukkaille. Ei kait se Islannin vika ole ettei Suomessa ole töitä?

QuoteKävin monesti sosussa, mutta he eivät laskee kulutuslainoja, auton kuluja, puolison aikuisten lasten avustamista-

Se taloudenpidon periaate on perinteisesti ollut, että menot on tulojen mukaan.

Sitä en kiellä, etteikö tilanteesi ole vittumainen, mutta ei sosiaalilaitoksen tarkoituksena ole ollut olla kuin viimeinen "köyhäinapu". Kirjoitit joskus, että muutit alueelle jossa on huimat tyuöttömyysluvut jo alkujaankin. Ihmiset ovat Suomessa muuttaneet työn perässä, mutta sitten pitää laskea kaikki muutkin kustannukset siihen voiko edes muuttaa. Minulla on monia kavereita jotka on muuttaneet aviopuolison perässä jonnekkin Perähikiälle "farmille" keskelle metsää ja sitten vinkuvat ettei he löydä työpaikkaa kun puhuvat pelkästään englantia. Kannattaa muuttaa sinne missä se työ on, olen vastannut. Ei siellä ole paikallisillekkaan niin paljoa töitä.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Malla

Quote from: Mika.H on 13.02.2010, 19:09:56
Quote from: Malla on 13.02.2010, 18:51:25

jokainen sairaala on oma yksikkönsä. hyvä osasto, hyvä henkilökunta = hyvä palvelu, eli ihmisarvoinen loppu.

ihmisarvosinpaa toimintaa olen nähnyt helena-kodissa. suosittelen.

kiitos

Ernst

Mummokysymys sekoittaa heikkopäisimmät, sillä siinä kaikkia ratkaisuja perustellaan yhdenvertaisuudella, niin saa-jäädä- kuin poistetaan-maasta -ratkaisujakin. Suomen perustuslaki lähtee siitä, että kaikkia on kohdeltava yhdenvertaisesti. Laki ei erittele Suomessa, jossa laki on voimassa, eri ihmisryhmiä millään tavalla. Jotkut oikeusoppineet ja poliitikot haluavat ymmärtää yhdenvertaisuuden niinkin, että jollakin verukkeella (kuten turistiviisumilla) maahan saapuneet ja laittomasti maahan jääneet saisivat nauttia perustuslain yhdenvertaisuuspykälien täyttä suojaa. Se täysi suoja tarkoittaa esimerkiksi Suomeen huijaamalla tuodun dementin pitkäaikaissairaan hoitamista niissä hoitopaikoissa, jotka on mitoitettu ja budjetoitu Suomen kansalaisten tarpeita vastaamaan. Kunhan on esittää liikuttava tarina.

Minusta poliitikkojen, Muutos 2011 etunenässä, pitäisi tehdä pari oleellista lainsäädäntömuutosta. Ensimmäinen on se, että laittomasti tai vilpillisesti (siis mitä tahansa ulkomaalaislain pykälää noudattamatta jättänyt) maahan tullut ei olisi oikeutettu minkäänlaiseen sosiaaliturvaan tai muhinkaan oikeuksiin, vaan hänet olisi otettava säilöön siksi ajaksi, kun maahantuloedellytysten selvittäminen vaatii. Jos selvitys paljastaa, että maahantulo on tapahtunut vääriä tietoja antamalla, henkilöllisyys salaamalla, matkustusasiakirjat salaamalla tai hävittämällä tai muuten vilpillisesti, säilöönottoa pitäisi jatkaa siihen asti, kun karkotus voidaan toteuttaa. Maahantulohuijaus pitäisi toisekseen kriminalisoida eli säätää rangaistavaksi rikoslaissa. Kielteisestä päätöksestä voisi edelleen valittaa, mutta valituksen käsittelyaikana pitäisi olla säilössä. Eiköhän näillä eväillä vapautuisi paljon resursseja käsitellä ne harvat aidot & oikeat hakemukset pikaisesti. Onneansa kokeilevat jättäisivät vihoviimeisen yrityksensä silleen. Turvaa tarvitsevatkin saisivat oikeutta ja suojaa. Venäjän vanhustenhuollon tila on Venäjän hallinnon kysymys. Somalian sisäinen tila on Somalian hallinnon kysymys. Kumpikaan ei ratkea väestönsiirroilla Suomeen.

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ano Nyymi

Quote from: Lemmy on 13.02.2010, 13:42:26
Eiks tosta kannattais valittaaa Putinille, ettei Venäjällä mummoilla ole sosiaaliturvaa?

Mutta minkäs teet kun suurvaltaa leikkiminen on persaukiselle maalle sen verran tyyristä touhua että sen jälkeen ei mummoille riitä rahaa. Niinpä ne pökättäisiin mieluusti Suomeen, mutta nyt ei tarvi pökkiä koska suomalaiset maailmanhalaajat imuroivat ne Suomeen ihan vapaaehtoisesti.

Mahtaa ryssiä naurattaa...

Miniluv

Sigridur, ongelmasi eivät ole ketjun aihe. Puidaan ne jossain muualla.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Doodle

Kukahan teistä on tämän mielipiteen käynyt jättämässä HS:n kommentoriin ... Hommalaisuus jotenkin paistaa läpi 8). Vai onko Mäkiketaleen nuiva kirjoituskilpailu vielä hengissä...

D: Satiirin suuri ystävä

----

Suomessa ovat viime aikoina selkeän rasistiset puheenvuorot hälyttävästi lisääntyneet. Meidän on muistettava yhteinen vastuumme ja sotalapset. Tuokin mummo on joskus ollut lapsi.

Suomestakin on lähtenyt ihmisiä sadoin tuhansin etsimään parempaa elämää ja maatamme ovat rikastuttaneet monet tulijat, kun Fazer ja Sinebrychoff. Pakolaisena maahamme tulevat Ahmed ja Mehmet ovat heidän kaltaisiaan kultamunia. Maahan tulevat mummot tuovat mukanaan rippusen kulttuuriperintöä, joka on ihmiskunnan arvokkainta, rahassa mittaamatonta omaisuutta.

Lisäksi julkisuudessa on huolestuttavasti nostettu esiin jotkin yksittäistapaukset, jotka liittyvät maahanmuuttajien sosiaalitukiin. Suomessa on lähdetty siitä, että hyvä ihminen kotoutuu paremmin, jos ei ole jatkuvaa huolta omaisista. Muuten tulee työvoimapula.

Rasistien suu tukittaisiin parhaiten kotouttamalla heidät. Mikäli kaikille annettaisiin mahdollisuus tilata Syyriasta 12 hengen sohva olohuoneeseensa, jonka tietenkin pitäisi olla riittävän suuri koko suvulle, niin varmasti vastalauseet hiljenisivät.

Ihan varmasti maahanmuuttajien joukosta löytyy muutamia harvoja poikkeuksia, jotka haluavat kiertää systeemiä, kuten löytyy ihan kaikista ihmisjoukoista kaikissa tilanteissa. Pääkaupunkiseudulla ei enää juurikaan näe suomalaisia bussikuskeja, saati sitten siivoojia.

Suomessa lähdetään ihmisten yhdenvertaisuudesta, että kun ollaan laillisesti maassa, niin kaikkia alkuperästä huolimatta kohdellaan samalla tavalla laillisesti, maassa olevia kohdellaan samalla tavalla. Tämä on meidän perustuslakimme. Ketään ei karkoiteta.

Lisäksi on muistettava, että maahanmuuttajat ovat suuri voimavara, joka opettaa meille kansainvälisyyttä. Ruotsin ulkomaankauppa on virkistynyt mm. Somalian ja Afganistanin kanssa merkittävästi. Miksi antaisimme ruotsalaisille etumatkaa? Opetellaan ruotsia mekin!

On hyvä oppia uusia asioita uusista kulttuureista, kuten etniset kaupat.

Lisäksi Suomea uhkaa työvoimapula. Eilenkin bussia kuljetti tummaihoinen kuski, joka avasi bussin oven!
"Rohkeimman meistä voi vielä käännyttää
Kauneuden jälkeen lauseet päätetään"

Miniluv

Quote from: Doodle on 13.02.2010, 22:14:34
Kukahan teistä on tämän mielipiteen käynyt jättämässä HS:n kommentoriin ... Hommalaisuus jotenkin paistaa läpi 8). Vai onko Mäkiketaleen nuiva kirjoituskilpailu vielä hengissä...

D: Satiirin suuri ystävä

----

Joku Octaviuksen ystävä on asialla. Botilla tai illman...
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Ksenofobi

Tämän satiirin perässä minäkin tulin tänne. Aika hyytävää kommenttia nimimerkki Hidalgo sai. Edes oven avaava tummaihoinen bussikuski ei saa näiden rasistien mieltä muuttumaan. ;D

Vera

QuoteMikä olisi sopiva määrä venäläisiä mummoja toimitettavaksi Reykjavikiin ylläpidettäväksi? Mummot eivät Venäjältä lopu, joten varmasti sinnekin riittäisi. 

Ei kannata puhua tästä siihen sävyyn kuin kaikki Venäjän mummot olisivat tulossa Suomeen, kun kyse on Suomen kansalaisten vanhemmistä. Jos joka ikinen 20-59-vuotias, joka on syntynyt Venäjällä ja sitemmin tullut Suomen kansalaiseksi toisi vanhempansa ja jos jokaisella niistä tosiaankin olisi 2 elävää vanhempaa, se olisi noin 40000 ihmistä.

Ottaen huomioon että a) puolet täällä asuvista venäläisistä ovat inkeriläisiä ja alunperinkin ovat tulleet vanhemman sukupolven mukana, ja b) Venäjän eliniänodote on 66, joten harvoilla 59-vuotiailla on vanhemmat, sekin 40000 on hyvin vahvasti yläkanttiin.

(Tässä ei ollut siis tarkoitus aloittaa taas kerran keskustelun siitä kuinka suuri rasitus ne ihmiset olisi, vaan muistuttaa että kyse ei ole suinkaan siitä että kaikki naapurin eläkeläiset muuttaisivat tänne.)

Sigridur

Muistan kun opiskelin suomea, kannatti illalla mennä harjoittelemaaan kieltä hotelin Saga Reykjavikissa, missä käyvät joskus suomalaiset turistit. Lähes kaikki olivat eläkeläiset, ja voin sanoa ettei mitään köyhiä, koska kyseinen hoteli Reykjavikin keskustassa on tosi kallis, ja oli jo 90 luvulla.
Suomalaisilla eläkeläisillä oli paljon enemmään rahaa kun paikkallisilla duunareilla. Lounastelivat siellä ja vielä valittivät että "aamiainen oli muka niuka", "kalasoppa on kirkas ja eri makuinen kun Suomessa". Siksi paljon puhun niistä suomalaisista eläkeläisistä. Olin Reykjavikissa aika paljon käynyt kaikenl baareissa, ravintoloissa, ja suomalaiset vanhuksrt kävivät aina niissä kalleimissa, sammoin hotelit. Olin puhunut monien kanssa kun opettelin suomea, eikä kukaan heistä ollu köyhä! Kaikki puhuivat kesämökkeistä, matkustamisesta ja vaikuttivat että heillä paljon parempi elintaso on islantilaisilla duunareilla jolla perheet elättävänä.

Lasisti

"Vanhusten käännyttämiset johtuvat tiukasta ulkomaalaislaista"

Aivan eeppistä ;D Meneekö tämä enää HS:n lukijakunnallekaan lävitse?

Ilmeisesti kansantalouden tulevaisuus on kaikkien maailman työkyvyttömien raahaminen Suomeen huollettavaksi. Sampo on lienee taottu jo aikaa sitten, HS vain nosti sen pöydälle.