News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-02-11 US: Zyskowicz piikittelee Thorsia

Started by ämpee, 11.02.2010, 20:51:15

Previous topic - Next topic

JoKaGO

Minua hatuttaa se, että siellä on 51 kykypuolueen edustajaa ja kykypuolue on päähallituspuolue. Silti se paskat nakkaa maahanmuuton rajoittamiselle. Hyvä! Jos tämä riittää teille, niin äänestäkää edelleen Kokoomusta. Puhe ja teot ovat kaksi eri asiaa.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

nimetönkeskustelija

Quote from: JoKaGO on 12.02.2010, 19:25:53

Minua hatuttaa se, että siellä on 51 kykypuolueen edustajaa ja kykypuolue on päähallituspuolue. Silti se paskat nakkaa maahanmuuton rajoittamiselle. Hyvä! Jos tämä riittää teille, niin äänestäkää edelleen Kokoomusta. Puhe ja teot ovat kaksi eri asiaa.

Minä en ole koskaan äänestänyt kokoomusta enkä ainakaan näillä näytöillä äänestäkään. En vaan voi ymmärtää tätä jatkuvaa vänkyröintiä ja kiukuttelua. Täällä voitaisiin myös yrittää tukea nuivia poliitikkoja mutta ei. Heti alkaa omien alasampuminen.

Luuletteko että tuollaisella juoksuhautapolitiikalla saadaan mitään muutosta aikaan? Ennustan että jos muutos nouseekin joskus suuremmaksi puolueeksi, hetken päästä täällä taas raivotaan, että muutos on pettänyt meidät ja he vaan mokuttavat ja huijaavat kriitikoiden äänet. Sitten perustetaan taas uusi "oikeasti maahanmuuttokriittinen" puolue ja lähdetään nollatasosta. Ei näin rakenneta mitään politiikkaa.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Pliers

Minua myös hatuttaa, että siellä on nukuttu. Minua ei hatuta, vaan ilahduttaa se, että kykypuolueessa edes yksi osoittaa heräämisen merkkejä. Toivottavasti pato tällä kertaa murtuu kokonaan.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Kajsaniemi R

Quote from: nimetönkeskustelija on 12.02.2010, 18:56:59
Quote from: Elisa on 12.02.2010, 15:50:55
Quote from: TeemuT on 11.02.2010, 21:30:28
Zysse on mestari kalastelemaan irtoääniä. Niin kauan kuin Kokoomuksella ei tapahdu suurta romahdusta äänten muodossa, mikään ei tule muuttumaan. Pitäisihän se jo ymmärtää Kataisen puheiden perusteella.

Tämä on tyyppiesimerkki kokoomusvastaisesta liturgiasta. Sukua monikulttuurisuusliturgialle. Ei tiedetä mistä puhutaan mutta on otettu kuitenkin agendaksi.

Jyrki Katainen ei ohjaile kokoomuslaisten poliitikoiden toimia. Maahanmuuttokriittiset kannanotot eivät ole Kataisen äänenkalastustemppuja vaan aitoja kannanottoja. Kokoomus ei ole yhtä kuin Katainen.

Samaa mieltä olen. Kun kokoomusedustaja heitti erittäin nuivaa tekstiä, minä hypin ilosta. Mutta mitä näenkään hommafoorumilla. Kauheeta maarmatusta tyyliin "ne syö meidän äänet". Kokkareilla nyt vaan on välitöntä valtaa, jota se voisi käyttää mamukysymyksessä jo lähiaikoina. Ei se ole hommalta pois, jos valtapoliitikot alkaa nuivistua. Se on juuri sitä mitä meidän kaikkien pitäisi haluta.

Iloisen rytmikästä hyppelyä oli täälläkin koko päivä. (Senköhän takia ihmiset tuolla kaupungilla katsoivat vähän kieroon? No, ainakin steissin seinustan ohi kulkiessani sain paljon hyväksyvänoloisia nyökkäilyjä ja varsinaisen iloisia yläfemmoja.)

Tuota marmatusta en itsekään ymmärrä ollenkaan. Sain myös siitä parilta kirjoittajalta oman osani, kun eilen rytmikkään iloni kokoomuslaisista kommenteista täällä ilmaisin. Nopeasti katsoessa kuitenkin näyttäisi siltä, että tuo marmatus lähtee parista äänekkäämmästä tyypistä, yleisesti ottaen varmaan suuri osa täällä kuuluu meidän iloisten rytmikkääseen joukkoon.

Syy marmatukseen tuskin voi olla se, että hommalaiset ajattelisivat niiden "syövän meidän äänet." Homma^^^ ei käsittääkseni ole poliittinen puolue eikä tule olemaan seuraavissakaan vaaleissa ehdolla syömään yhtään kenenkään ääniä. Ääniä keräävät edelleen ihan ne oikeat puolueet, ja mikäs sen hienompaa hommalaisille huomata, että ensi vaaleissa tulee olemaan äänestettävänä varmaan ainakin pari sellaista puoluetta, joka tarjoaa ehdolle myös useita järkinuivia ehdokkaita. Jos tämä ei ole sitä, että homma on nousussa^^^, niin ei sitten mikään.

Erittäin hyvä kommentti myös Elisalta tuo, että "Kokoomus ei ole yhtä kuin Katainen". Tässä nimittäin on mielestäni oleellinen ero Kokoomuksen ja HLP:n välillä. Molemmilla puolueilla on puheenjohtajana henkilö, jolta on kiistatta päässyt suusta lukuisia sammakoita, eräältä sammakoiden lisäksi vielä roikkuvia räkäklimppejäkin. Molemmissa puolueissa kannattajakuntaan kuuluu myös paljon nuivia henkilöitä. Tämäkin on varmaan kaikkien hyväksyttävissä oleva väite.

Erona kuitenkin on se, mikä merkitys näillä nuivilla äänillä on puolueen linjaan. Tässä tulee esiin se Elisan kommentoiman asian tärkeys. Kokoomus ei todellakaan ole yhtä kuin Katainen. Kokoomus ei ole Kataisen puolue. Siellä erittäin merkittävää vaikutusvaltaa on monella muullakin. Katainen on vain "töissä" Kokoomuksella. Timppa taas johtaa HLP:tä letkautustensa ohella todella rautaisella otteella. HLP (toisin kuin Kokoomus) ON johtajansa puolue. HLP on Timpan puolue.  
"Eivät ne [kerjäläiset] minua häiritse" -Timo Soini

"On luihuilua esiintyä nimimerkin takaa." -Timo Soini

"Valtion tulee huolehtia, että pakolaisia ja turvapaikanhakijoita vastaanottavilla kunnilla on enemmän resursseja." -Timo Soini

"Itse maahanmuutto on marginaalinen asia" -Timo Soini

mekkuli

Quote from: Pliers on 12.02.2010, 19:11:15
Juuri näin. En myöskään ymmärrä murjotusta. Luulin, että tätä juuro kaikki haluaisivat, että silmät ja suut aukeavat pikku hiljaa.

Tyypillinen "väärin sammutettu" -ongelma. Ei kai todellakaan päätarkoituksena ole että Homma, Muutos2011 tahi joku muu "meidän porukka" ole yksin oikeassa ja pelasta hattivattien karkkipussia vaan se, että nykyisen maahanmuuttopolitiikan ongelmiin puututaan?

Itse en välitä kuka asian korjaa, kunhan joku korjaa ja pian ennen kuin on liian myöhäistä.

xor_rox

Quote from: Pliers on 12.02.2010, 20:17:15

Minua myös hatuttaa, että siellä on nukuttu. Minua ei hatuta, vaan ilahduttaa se, että kykypuolueessa edes yksi osoittaa heräämisen merkkejä. Toivottavasti pato tällä kertaa murtuu kokonaan.

Sama. Sen verran realisti tosin olen, että Muutosta (ja miksei Persujakin) promoan kunnes näen Kokoomukselta todellisia tekoja, ei siis vain viilauksia.

Pliers

Quote from: xor_rox on 12.02.2010, 22:25:16

Sama. Sen verran realisti tosin olen, että Muutosta (ja miksei Persujakin) promoan kunnes näen Kokoomukselta todellisia tekoja, ei siis vain viilauksia.

Samoin, koska äänien menettäminen on suurten puolueiden suurin/ainoa huoli. Siksi siitä vivusta pitää vääntää.
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Thor

On nuivistumista ja "nuivistumista". Jälkimmäistä tullaan takuuvarmasti näkemään lähes jokaiselta puolueelta ennen tulevia vaaleja. Zyskowiczin melunnoston luen myös tuohon jälkimmäiseen kategoriaan. Toisen päähallituspuolueen eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja nostaa metelin maahanmuuton kustannuksista siinä vaiheessa kun TV:ssä esitetään dokumentti aiheesta... miksiköhän tuo haiskahtaa lähinnä populismilta?

En usko mihinkään aitoon muutokseen Kokoomuksen mamulinjauksissa. Kokoomus saa mieluusti osoittaa käsitykseni vääräksi tekemällä asian eteen jotakin konkreettista. He tosiaan ovat nyt hallituksessa, toisin kuin Muutos ja persut. Siinä tilanteessa voidaan kohtuudella odottaa sanojen sijaan tekoja.

Al-Juzar

Tässä ei todellakaan ole kysymys mistään ammattinegistelystä tai väärin sammuttamisen pelosta. Kysymys on siitä, että mielestäni ei ole syytä olla vielä varaukseton Kokoomuksen maahanmuuttokriittisten kannanottojen suhteen. Minulle kelpaisi erittäin hyvin, että tämän taudin parantaisi Kokoomus. Tavallisen kansalaisen käytännössä ainoa toimiva palautemekanismi on annettu ääni tai antamatta jätetty ääni puolueelle. Jos Kokoomus myös TEKEE jotain merkittävää maahanmuuttopolitiikan saralla ennen vaaleja, lupaan harkita Kokoomuksen äänestäjäksi palaamista.

Mutta nämä äkkinuivistumiset kuulostavat mielestäni vielä turhan teennäisiltä, varsinkin koska Kokoomus on yhä vallassa oleva organisaatio. Toki puolueen aito nuivistuminen olisi mitä hienoin uutinen. Jään siis mielenkiinnolla odottamaan, mihin laiva kääntyy. Tässä hommassa on kuitenkin oppinut jo niin kyyniseksi, etten ihmettelisi, jos ei käänny ollenkaan. Tällä hetkellä kuitenkin on niin, että ainut puolue, joka on aidosti ajanut järkevämpää maahanmuuttopolitiikkaa, on PS. Katsokaa vaikka uuden ulkomaalaislain äänestyslistoja.

elukka

Minusta Jyrki poika Katainen on tässä mainittujen 1,8 milj mamun haalimisineen samanlainen kiltti poju, kuten Vanhanenkin. Surkeata....

Sekoomus menetti äänensä minulta siihen, kun Ville Itälä sementoi kokoomuksen RKP:een apupuolueeksi. Monikulttuurihuumassa juopunut Jykä Katainen on jossain asioissa paljon uskottavampi kuin Ville Itälä, mutta kuitenkin hänkin on vain kiltti poju, joka toistaa samoja muodikkaita ja sopulimaisia totuuksia, kuten monikulttuurisuus ja sössösuvaitsevaisuus. Kiltit pojut uskovat saman mitä tädit heille opettaa.

Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

xor_rox

Quote from: elukka on 12.02.2010, 22:44:05

"Vaikka akkasi pihtaisikin pimppaa, äänestä silti Soinin Timppaa"

Timo Soini on todellakin ollut aikaansa edellä. En vain itse ymmärtänyt asiaa noihin aikoihin  ???

Mutta se, että Soini on vuosien varrella pitänyt hienoja puheita eduskunnassa, ei ole ikävä kyllä kääntänyt kurssia, vaikka arvokasta työtä on ollutkin. Ensimmäisiä heräämisiä kentällä tapahtui vasta Halmeen vaalityön myötä. Niiltä ajoilta muistan 'oikeistolaisten' ystävieni maininneen, että siinä on 'vaarallinen kaveri'.

Samat ihmiset totesivat Halla-ahon syytteestä, että 'Hä, Halla-aho syytteeseen? Miksi vitussa?' Pienessä mielessäni kuvittelen, että Nuivuuden leviäminen on kuin tuoteprojekti. Se ottaa aikansa ja 'early adopterinsa', mutta kun pato murtuu, niin sitä ei pidättele mikään. Uskon ja toivon, että juuri nyt on se hetki, koska eduskunnassa näyttää monelta menneen kuppi nurin. Ja vain yhden puolituntisen ohjelman takia.

Oleellista on, että härdelli, jonka MOT aiheutti eduskunnassa, ei laantuisi. Se edellyttää jatkuvaa ja asiallista kansalaispalautetta. Palautetta voi antaa omalla nimellä, koska en usko, että kansanedustaja lähtee julkaisemaan saamiaan viestejä. Uskokaa vain, edustajat todella lukevat saamiaan viestejä. Seuraava vaihe on Kärkkäisen kirjallinen kysely, josta on hyvä jatkaa uudella palautteella.

Mitä palautteen osoitteeseen tulee, niin turha niitä viestejä Persuille on lähettää. Siellähän ollaan jo pinnalla, mutta sukeltavista isoista puolueista Kokoomus on nyt lähimpänä pintaa. Ja jos siellä vaaka kääntyy, niin mahdollisuudet ovat melkoiset. On myös niin, että heräämisiä tapahtuu Keskustankin kentällä, mutta siellä ajatus maahanmuuttopolitiikan kiristämisestä voi olla vähän liian uusi, koska maahanmuuttoasiat eivät ole maakunnissa niin ajankohtaisia. Viestiä toki sinnekin, mikäli Keskustaa tapaat äänestää.

Mika Mäntylä

Olisi aivan mahtavaa, jos Kokoomus olisi maahanmuuttokriittinen puolue.

Suoraan puolueen periaateohjelmasta:

QuoteMonikulttuurisuus on rikkaus, joka omalta osaltaan kehittää yhteiskuntaa.

http://www.kokoomus.fi/aate/tavoitteet/periaateohjelma/

Se, että yksi tai kaksi puolueen henkilöä ovat maahanmuuttokriittisiä, ei tarkoita puolueen olevan sitä. Puolueen kanta on enemmänkin sitä, mitä sen ohjelma sanoo. Kokoomuksen periaateohjelma toistaa jo melko väsyneen vitsin, monikulttuurisuus on rikkaus. Kannatus puolueelle osoittaa kannatusta tälle sloganille.

Toki on positiivista, jos puolue on muuttumassa, onhan periaateohjelmakin jo useamman vuoden vanha. Tätä muutosta on kuitenkin hankala auttaa ulkoakäsin, sillä vaalipiletteihin ei valitettavasti voi kirjoittaa perusteluja.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Elisa

Al-Juzarille suosittelisin maahanmuuttokriittisen kokoomuslaisen äänestämistä. Mitä enemmän maahanmuuttokriittiset kokoomuslaiset saavat valtaa puoleessa, sitä paremmin asia etenee. Asia ei etene sillä, että kaikki maahanmuuttokriittiset kokoomuksen entiset äänestäjät lakkaavat äänestämästä kokoomusta ja odottavat, että puolue muuttuu heidänlaisekseen. Jos näin tehdään, kokoomuksesta tulee entistä maahanmuuttokritiikittömämpi puolue.

Minä teen puolueen sisällä niin paljon työtä kuin pystyn ja toivon jokaisen panosta asiaan. Tiedän, että mamuasioilla julkisuuteen tulleet kokkaripoliitikot ovat tosissaan. Antakaamme heille tukemme!
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

xor_rox

Quote from: Elisa on 12.02.2010, 23:43:12
Al-Juzarille suosittelisin maahanmuuttokriittisen kokoomuslaisen äänestämistä. Mitä enemmän maahanmuuttokriittiset kokoomuslaiset saavat valtaa puoleessa, sitä paremmin asia etenee. Asia ei etene sillä, että kaikki maahanmuuttokriittiset kokoomuksen entiset äänestäjät lakkaavat äänestämästä kokoomusta ja odottavat, että puolue muuttuu heidänlaisekseen. Jos näin tehdään, kokoomuksesta tulee entistä maahanmuuttokritiikittömämpi puolue.

Minä teen puolueen sisällä niin paljon työtä kuin pystyn ja toivon jokaisen panosta asiaan. Tiedän, että mamuasioilla julkisuuteen tulleet kokkaripoliitikot ovat tosissaan. Antakaamme heille tukemme!

Täsmälleen näin. Kokoomuksen periaateohjelma on laadittu vuonna kivi ja keppi, mutta viime kevään selonteko sekä muutamat vastaukset heille sähköpostitse esitettyihin kysymyksiin antaa ymmärtää, että suunnanmuutos on käynnissä.

Lisätään nyt vielä, että jos mitään konkreettista ei tapahdu, niin Muutos 2011 saa ääneni.

nimetönkeskustelija

Löytyihän täältä foorumilta sentään niitäkin, jotka ymmärtävät yhteistyön voiman. Koko homman pointti on se, että maahanmuuttoasioista käydään vääntöä monella rintamalla. Yksi ryhmä perustaa uutta puoluetta. Toinen ryhmä on perussuomalaiset. Kolmantena tulee valtapuolueiden sisällä (ja varsinkin kokoomuksen) toimivat nuivat voimat kuten Elisa. Neljäntenä on mediassa toimivat nuivat tai piilonuivat toimittajat. Hommakin voidaan laskea osaksi mediasotaa.

Kaikilla näillä alueilla tehdään tärkeää työtä. Sotaa ei koskaan pidä jakaa yhden tekijän varaan. Minusta kaikkia näitä tahoja tulisi kannustaa täällä sen sijaan että lapioidaan hiekkaa omien rattaisiin.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Al-Juzar

Quote from: nimetönkeskustelija on 13.02.2010, 00:11:33
Kaikilla näillä alueilla tehdään tärkeää työtä. Sotaa ei koskaan pidä jakaa yhden tekijän varaan. Minusta kaikkia näitä tahoja tulisi kannustaa täällä sen sijaan että lapioidaan hiekkaa omien rattaisiin.

Hommaahan tässä toivon mukaan kaikki pyritään edistämään. Erimielisyys on kaiketi vieläkin osin siinä, kannattaako tarttua Kokoomuksen nuiviin ääniin, jos puolueohjelmassa ei synny muutosta vai ovatko ne pelkkiä vieheitä, tyhjiä arpoja. Rivikansanedustaja kun ei ryhmäkurista mihinkään pääse silloin, kun isot pojat päättävät, mikä on puolueen linjan kannalta tärkeä ratkaisu.

Arvostan kuitenkin kovasti teitä, jotka teette arvokasta vihatyötä puolueen sisällä!

nimetönkeskustelija

Quote from: Al-Juzar on 13.02.2010, 00:34:23

Hommaahan tässä toivon mukaan kaikki pyritään edistämään. Erimielisyys on kaiketi vieläkin osin siinä, kannattaako tarttua Kokoomuksen nuiviin ääniin, jos puolueohjelmassa ei synny muutosta vai ovatko ne pelkkiä vieheitä, tyhjiä arpoja. Rivikansanedustaja kun ei ryhmäkurista mihinkään pääse silloin, kun isot pojat päättävät, mikä on puolueen linjan kannalta tärkeä ratkaisu.

Erottelisin tässä kuitenkin kannatuksen ja varsinaisen äänestyksen. Poliittisista tahoista olen valmis tukemaan kokoomuksen nuivia, muutospuoluetta sekä perussuomalaisia. Ääneni menee silti tulevaisuudessakin lähes takuuvarmasti perussuomalaisille. Ja kuten itsekin sanoit jäämme odottamaan konkretiaa kokoomuksen osalta. En kuitenkaan pitäisi mahdottomana sitä, että heiltä tulisi järkipäätöksiä tässä suhteessa. Katainen on puoluejohtaja vain jos kokoomuksen kenttä häntä kannattaa.

rontti4

Jäitä hattuun Hommalaiset

Jussi menne Helsingistä Eduskuntavaaleissa läpi minkä puolueen listoilla vaan.
Persuaktiivien tulisi saattaa tämä sanoma Timo Soinin Korviin mahdollisimman pikaisesti.
Itse en näe silmissäni Helsingissä vielä sitä toista Jussin vanavedessä sisään menevää, kukahan se olisi?
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

-gentilhommehki-

Mielestäni asiassa on kaksi puolta. Jos otetaan asiat asioina, on aivan sama kuka niitä hoitaa. Eli jos joku nuivistuu, nuivistukoon vapaasti.

Ymmärrän hyvin silti kokoomuskriittisen pointin. En viitsi toistaa itseäni, mutta kokkarit ovat olleet hallituksessa hyvin pitkään, muistini mukaan Seuraavissa: Holkeri, Aho, Lipponen I, Lipponen II, Jäätteenmäki, Vanhanen I ja Vanhanen II.
Heillä olisi ollut aikaa tehdä aloitteita, ehdotuksia ja linjauksia. Vaan kovin vähän on siltä osastolta kuulunut julkisuudessa tai vaaleissa. Aika moni kokoomuspoliitikkokin liputti vielä viime vaaleissa mylticyltin puolesta.

Yhteistyö, jos sitä sellaiseksi halutaan kutsua, on vältttämätöntä kaikessa. Oma näkemykseni on, että sitä ei kannata väheksyä. Yhtä paljon on kuitenkin pantava painoarvoa vaalipuheiden, "herännäiskriittisyyden" sekä varsinaisten konkreettisten aloitteiden, tekojen erolle. Tosiasia on, että kokoomus on hyväksynyt hallituksessa Thorsin aseman ja hallituksessa on mahdollisuus äänestää Thorsia vastaan monella eri tapaa. Thors ei yksin päätä mistään. Hallitus on kokonaisuus ja mamu-politiikka on kaikkien puolueiden hyväksymää niin kauan kunnes sen muuttumisesta tehdään hallituskysymys.

Kokoomus on iso tekijä ja sillä sananvaltaa sekä merkitystä. Se miettii tarkkaan mitä tekee, kuten jokainen menestyvä organisaatio. Monilla on pelkona, että nuivistuminen ei ole aitoa.
Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

Riukulehto

Hah hah kokoomuksessako muka nuivia Zyskowicz ja kumppanit hah heh.. Kyllä nyt taas kansaa yritetään kusettaa ja jotkut menevät tähän halpaan.. Katsokaa miten kokoomuslaiset Zyskowich ym ovat äänestäneet eduskunnassa maahanmuutton liityvissä asioissa niin paljastuu kylmä totuus. Siitä on nuivuus kaukana.. Puoluekuri kruunaa koko homman..
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

pelle12

Kommunistit jakoivat aikoinaan (ehkä nykyäänkin) kansainväliset kahteen leiriin: prolet olivat internationalisteja ja porvarit kosmopoliitteja. Näyttää jako yhä pätevän, eritoten jos Piia-Nooraa kuuntelee.
Rauhan merkkejäkin oli kahdenlaisia: kyyhky ja se toinen. Ympäri mennään ja yhteen tullaan.
Herääkin kysymys: Mistäköhän Zysse ja Jakke oikein tappelivat? Siitäkö, kumpi saa paremman näköisen pimatsun sänkyynsä, vai ideologiasta? ???

juge

Quote from: -gentilhommehki- on 13.02.2010, 00:55:33
Tosiasia on, että kokoomus on hyväksynyt hallituksessa Thorsin aseman ja hallituksessa on mahdollisuus äänestää Thorsia vastaan monella eri tapaa. Thors ei yksin päätä mistään. Hallitus on kokonaisuus ja mamu-politiikka on kaikkien puolueiden hyväksymää niin kauan kunnes sen muuttumisesta tehdään hallituskysymys.

Vanhasen hallituksissa pelisääntöihin on kuulunut - toisin kuin missään muissa aikaisemmissa hallituksissa - että esittelevä ministeri tekee alallaan mitä tykkää ja muut sitoutuvat siihen, niin ministerit hallituksessa kuin hallituspuolueet eduskunnassa.

Tämä tarkoittaa:
1) Thors vetää omaa linjaansa ja muun hallituksen on pakko niellä se, vaikka miten sattuisi. Toki Thors selittelee nykyään "koko hallituksen" esityksistä, kun tietää olevansa Suomen vihatuin poliitikko

2) Thorsin ja esim. Sinnemäen pitää niellä vastavuoroisesti se mitä Häkämies tai Vapaavuori linjaavat omilla vastuualoillaan, vaikka kuinka tekisi kipeää jne.

3) Eduskunnan valiokunnissa voidaan vielä vääntää muutoksia hallituksen esityksiin (mm. maahanmuuttolaki parani jonkin verran Kokoomuksen ansiosta valiokuntakäsittelyssä), mutta täysistunnossa hallituksen sisäinen puoluekuri pakottaa myös Zyskowiczin kannattamaan alunperin Thorsin junailemia lakeja.

Onko Vanhanen pelisääntö hyvä? Minusta ei. Parempi olisi, että ministerit ottaisivat kunnolla yhteen hallituksessa eivätkä olisi kumileimasimia. Tämän riitaisuuden hintana olisivat lyhyemmät hallituskaudet, mitä Vanhanen on halunnut välttää.

Olette ehkä huomanneet, että Thors on juuri - pitkin hampain - laskenut mamujen toimeentulotukea. Tämä johtuu tasan siitä, että hieman hallituksen sääntöjen vastaisesti Kokoomus ja ilmeisesti myös Kepu ovat pakottaneet hänet siihen. Kukaanhan ei kai luule, että kyseessä olisi Thorsin oma aloite? Eli jollakin tavalla demokratia vielä toimii, vaikkakin huonosti.

Muuten olen sitä mieltä, että Suomi nuivistuu vasta kun Kokoomus ja Keskusta nuivistuvat. Toivon kaikille nuiville hyvää, mutta Muutos ei tule koskaan olemaan esim. 10 % kannatuksen puolue, joten todellinen muutos tapahtuu vasta kun isot porvaripuolueet nuivistuvat sisältä päin. Tähän ei nähdäkseni paljoa tarvita; porvarikansanedustajien pitäisi vain uskaltaa tehdä niin kuin he sydämessään haluaisivat tehdä, mutta rasistikortin saaminen pelottaa.

Vihreät kokonaan ja pääosin SDP, vasurit ja RKP ovat täysin menetettyjä näissä asioissa. SDP:n ja vasurien ay-jengi (tehtaiden rautakourat) ovat todella nuivaa väkeä keskimäärin, mutta täysin puolueidensa sosiaalitantta- ja ymmärtäjäjengin murskaamina tällä hetkellä. RKP:n oikeat porvarit taas ovat myös ainakin jossakin määrin nuivaa väkeä, mutta myös wallinlaisten ja thorsien kyykyttämiä. Ja kohta ilonamme on taas Biaudet.

Mitä tulee Zyskowicziin, niin hän on ollut linjakkaan nuiva ainakin 10 vuotta eikä minulla ole mitään syytä epäillä häntä näyttelijäksi. Juutalainen ei oikeasti halua maahan kouluttamatonta muslimilössiä. Lisäksi Ben on kovan luokan oikeistolainen, jota ei sosiaalihyysääminen lämmitä. Satun tuntemaan Benin ihan henkilökohtaisesti, joten tiedän mistä puhun.
Osmo Soininvaara: "Pakolaistulva Afrikasta on vasta tulossa"

Pliers

Ymmärrän hyvin silti kokoomuskriittisen pointin. En viitsi toistaa itseäni, mutta kokkarit ovat olleet hallituksessa hyvin pitkään, muistini mukaan Seuraavissa: Holkeri, Aho, Lipponen I, Lipponen II, Jäätteenmäki, Vanhanen I ja Vanhanen II.
Heillä olisi ollut aikaa tehdä aloitteita, ehdotuksia ja linjauksia. Vaan kovin vähän on siltä osastolta kuulunut julkisuudessa tai vaaleissa. Aika moni kokoomuspoliitikkokin liputti vielä viime vaaleissa mylticyltin puolesta.

Historiassa voidaan mennä, vaikka kuinka pitkälle. Pidän itseäni nykyään kohtuullisen aktiivisena Hommalaisena, mutta minäkin olen ymmärtänyt ongelman laajuuden vasta vuoden päivät.
-Albert Einstein-

juge

kokkarit ovat olleet hallituksessa hyvin pitkään, muistini mukaan Seuraavissa: Holkeri, Aho, Lipponen I, Lipponen II, Jäätteenmäki, Vanhanen I ja Vanhanen II.
Heillä olisi ollut aikaa tehdä aloitteita, ehdotuksia ja linjauksia.

Jäätteenmäen ja Vanhanen 1. hallituksessa Kokoomus ei ollut mukana. Kyseessä oli SDP-Keskusta-akselin ns. punamultahallitukset.

Jaska Pankkaaja

Ihan jos laittaa vähän faktaa tähän kokoomusfanituksen lomaan niin juuri kokoomuksen hallituskauden aikana tänne on tuotu ennätysmäärät musuja ja somppuja, juuri kokoomuksen hallituskauden aikana täällä maksetaan maailman suurimmat rahalliset houkuttimimet em joukolla. Juuri kokoomuksen hallituskauden aikana kokoomuslaiset lakimiehet tienaavat miljoonia em ryhmien maahantuonnilla, juuri kokoomuksen hallituskauden aikana tänne on on nimitetty kokoomuslainen värisuora suoraan sanottuna suomalaisvastaisia persereikiä poliisiin ja oikeuslaitokseen.

Juuri kokoomuksen hallituskauden aikana tänne on tuotu, ei päästetty vaan tuotu enemmän loisivia neekereitä ja musuja kuin kaikkien aikaisempien hallitusten aikana yhteensä. Juuri kokoomuksen hallituskauden aikana kokoomusta fanittavia älykääpiötä huijataan noilla zzyzzkowizzeilla ja pöntisillä.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

juge

Quote from: Jaska Pankkaaja on 13.02.2010, 12:34:50
Ihan jos laittaa vähän faktaa tähän kokoomusfanituksen lomaan

Jos nyt sen verran sinua sivistän, että pääsyyllinen on Astrid Thors. Tähän johtaneesta hallituksen päätöksentekomekanismista kirjoitinkin jo ylempänä.

Jaska Pankkaaja

Quote from: juge on 13.02.2010, 12:36:54
Quote from: Jaska Pankkaaja on 13.02.2010, 12:34:50
Ihan jos laittaa vähän faktaa tähän kokoomusfanituksen lomaan

Jos nyt sen verran sinua sivistän, että pääsyyllinen on Astrid Thors. Tähän johtaneesta hallituksen päätöksentekomekanismista kirjoitinkin jo ylempänä.

Juu kyllä varmaan 3% kannatuken rasistine kielipuolue puolue on syyllinen kaikkeen Pahaan.. kokoomusta ja keskustapaskaa äänestävät ovat sensijaan syyllisiä siihen että maamme täytetätään loisivilla musuilla ja neekereillä. Tämä fa?ta nyt ei vaan muutu miksikään ja on todella helpolla todennettavissa.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

juge

Quote from: Jaska Pankkaaja on 13.02.2010, 12:42:16
Juu kyllä varmaan 3% kannatuken rasistine kielipuolue puolue on syyllinen kaikkeen Pahaan.. kokoomusta ja keskustapaskaa äänestävät ovat sensijaan syyllisiä siihen että maamme täytetätään loisivilla musuilla ja neekereillä. Tämä fa?ta nyt ei vaan muutu miksikään ja on todella helpolla todennettavissa.

RKP ei ole syyllinen kaikkeen, mutta Astridin vastuu maahanmuuttopolitiikasta on poikkeuksellinen suuri. Miksi näin? Lue tekstini linkin takaa ensin ajatuksella, ja jatka vasta sitten kun olet ymmärtänyt miten politiikkaa Suomessa tehdään.
http://hommaforum.org/index.php/topic,23320.msg311677.html#msg311677

-gentilhommehki-

Juge: varmasti totta sinänsä mitä sanot.

Kokoomuksen piiristä ei ole aiempina vuosina kuulunut kovin kriittisiä sävyjä silti. Hallitus kantaa kokonaisvastuun, ei Thors. Pitää muistaa, että SDP, Kokoomus ja Kepu ovat vaihdelleet hallituksissa v. 1987 lähtien vähän eri kokoonpanoilla ja yksikään ei mamuasiassa ole tehnyt mitään. Yksittäisiä ulostuloja sekä taktisia ulostuloja (Pöntinen) on toki ollut. Ainoa poliitikko, joka Eduskunnassa piti asiaa esillä 1990-luvun alussa kovaan ääneen oli Sulo Aittoniemi. Siitä syystä hän sai myös valtavat vihat niskaansa.

Tosiasiallinen muutosvoima alkoi Halmeen tulosta 2003. Silloin jatkui vielä rasistikortin heiluttelu. Sen jälkeen Halla-aho muokkasi omilla kirjoituksillaan tilaa analyyttiselle pohdiskelulle. Vasta tämän jälkeen isommista puolueista on kuulunut nuivaa ääntä. Vanhanen on muun muassa toivonut Suomeen maahanmuuttajataustaisia (=muslimeita) ministereitä. Kataisen ulostulo viime vuonna oli myös ansiokas.

Yhtä asiaa en ymmärrä: miksi on niin vaikea myöntää, että suuret puolueet, kokoomus mukaanlukien ovat tosiasiassa vuosikausia vain vaienneet maahanmuutosta eivätkä millään haluaisi puhua siitä?
Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

-gentilhommehki-

Quote from: Pliers on 13.02.2010, 11:07:22

Historiassa voidaan mennä, vaikka kuinka pitkälle. Pidän itseäni nykyään kohtuullisen aktiivisena Hommalaisena, mutta minäkin olen ymmärtänyt ongelman laajuuden vasta vuoden päivät.

Aivan. Mutta vastuun kantavat ne, jotka ovat hallituksessa. Ei paeta tosiasioita. Rasismikortti ja vaikeneminen ovat olleet ne pääasialliset tavat keskustella asioista. Kokoomuksella olisi ollut monta vuotta aikaa tehdä linjanmuutos.