News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

"Maahanmuuttajissa piilee mahdollisuus suomalaisyrityksille "

Started by Kalevi Soilander, 11.02.2010, 17:12:44

Previous topic - Next topic

Kalevi Soilander

QuoteMaahanmuuttajissa piilee mahdollisuus suomalaisyrityksille
- mutta osaammeko lähestyä heitä oikein?

SEK PRO, Perfecto ja GCI olivat mukana 13.10.2009 julkaistussa Maahanmuuttajanuoret Suomessa 2009 -tutkimuksen toteuttamisessa yhdessä Taloudellisen tiedotustoimiston ja 15/30 Researchin kanssa.

Tulokset ovat vähintäänkin mielenkiintoisia ja herättävät ajatuksia monella tasolla. Tutustu tutkimusraportin yhteenvetoon ja tervetuloa keskustelemaan, olisiko tästä kuumasta aiheesta hyötyä teillekin!

http://maahanmuuttajanuoret_suomessa_2009.sek.uxi.fi/

Pistäkääpä yhteystietonne ja jääkää odottamaann lisätietoja!
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Veli Karimies

Minkä takia ne mahdollisuudet pitää aina piilottaa niin hyvin, että neulankin löytää helpommin heinäsuovasta.

Kalevi Soilander

Tässä käsittääkseni pyritään lähestymään heitä nimenomaan markkinasegmenttinä, ei työntekijöinä. Miten markkinoida maahanmuuttajanuorille? Rahaa niillä nimittäin ilmeisesti on, ainakin maanantaisen MOT:in mukaan.

Nuohan on mainos- ja markkinointitoimistoja, ei työvoimanvälitystoimistoja.
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Enni

"Maahanmuuttajissa piileemahdollisuus suomalaisyrityksille."

Tämä ja noin miljoona muuta piileskelevääotsikointia ja toteamusta maahanmuuttajista on jo olemassa. Tässä tapauksessa puhutaan varmasti niistä ei-työperäisistä, juuri niistä, joita ei Thorsin mukaan tänne tule yhtäkään.

Mitä tähänkin nyt sanoisi.  :facepalm: Jos tämänkaltaisten lausahdusten esittäjät todella itsekin uskoisivat sanomaansa, tai mikäli tämänkaltaisten lausahdusten todenperäisyydestä olisi kiistatonta ja konkreettista näyttöä, nämä lausahduket olisivat aivan erilaisia. Esimerkiksi "Maahanmuuttajissa on työllisyystilastojen/koulutustilastojen tms. kiistattomien, 100 % varmojen tietojen mukaan hyötyä suomalaisyrityksille." Siis jos näin todella olisi.

Jos kukaan uskoisi näihin lausahduksiin, mahdollisten mahdollisuuksien ei tarvitsisi piillä yhtään missään.  

Mitä kukaan sitten saavuttaa laukomalla asioita, jotka eivät pidä paikkaansa kuuna päivänä, en todellakaan tiedä.

PaulR

Quote from: Enni on 11.02.2010, 17:37:21
Mitä kukaan sitten saavuttaa laukomalla asioita, jotka eivät pidä paikkaansa kuuna päivänä, en todellakaan tiedä.

Nikopolin viisain sanoin: "Follow the money." 99,xx% tapauksissa vastaa näihin kysymyksiin.

QuoteSEK PRO, Perfecto ja GCI olivat mukana 13.10.2009 julkaistussa Maahanmuuttajanuoret Suomessa 2009 -tutkimuksen toteuttamisessa yhdessä Taloudellisen tiedotustoimiston ja 15/30 Researchin kanssa.


antero

Eikös toi 15/30 Research ole aikaisemminkin tuupannut täyttä lannoitetta markkinoille "infona"?
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

FadeAway

MOT:in mukaan monet mamuperheet kuuluvat suuri tuloisten joukkoon. Totta kai firmoja kiinnostaa kaupata mitä tahansa kallista merkkivaatetta, tonnin lastenrattaita, syyrialaisia sohvia, jne.
Tässä suuri potentiaalinen kuluttajaryhmä. Sen lisäksi tarvitaan erikoistuotteita kuten huntuja, "paikallista" ruokaa jne.
Kun maksaja on sossu , niin hinnalla ei ole väliä.

Yrityksille myös ns. 5 euron miehet (oli lehti-ilmoituksessa, jolla haettiin raksaduunareita) . Rakennetaan ydinvoimaloita, siivotaan , ajetaan bussia, tehdään kebabia jne;; halpatyövoimalla. Yhden suomalaisduunarin hinnalla saa 3 Itä-Eurooppalaista.

Myös vientibisneksessä kuulostaa järkevältä palkata parit kohdemaan jampat, jotka osaavat maan tavat, kulttuurin , esim. viranomaislahjonnan, ettei hyvä diili meni ohi suun, kun suomalaiset eivät tajua tapoja.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Huolestunut

Kuten tässä on jo moneen kertaan todettu, niin varmasti maahanmuuttajat luovat paremmat bisnesedellytykset monelle alalle. Hyödykekauppa tykkää kun saa myydä huonekaluja, keittiötarvikkeita, vaatteita, lastenrattaita tms. ihmisille jotka aloittavat ns. nollasta ja piikki on auki. Tämän lisäksi tulee mieleen ainakin koulutusbisnes ja turvallisuuspalvelut.

Enni on muuten pirun kaunis nainen ja sopivan nuivakin vielä. Meidän ikäisillä naisilla kun on paha taipumus olla perhanan suvaitsevaisia. Ainakin siihen pisteeseen kun se ex alkaa uhkailemaan väkivallalla, kunniamurhilla ja sieppaa lapset.

Pliers

Vaihteeksi markkinointitoimisto SEK Pro mukana kuviossa.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-