News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-02-19 TV1 Aamu-TV "Onko Somalia turvallinen?"

Started by skrabb, 19.02.2009, 08:23:11

Previous topic - Next topic

skrabb

Haastateltavana oli Maahanmuuttoviraston johtaja Esko Repo ja TV2:n mahanmuuttoillassakin ollut Said Karshe Aden.
Siinäpä Said änkytellen selitteli Afrikan sarven aluejakoa ja turvallisuustilannetta.
Tuli puheeksi mm. klaanit ja niiden välinen vääntö ko. alueella.
Kun toimittaja Tom Kankkonen sanoi, että klaani on siis kuin suku, oli somali ihan selvästi vaivautunut ja vastasi kiemurrellen, että niin on.
Repo sanoi, että Pohjois-Somalia tulkitaan turvalliseksi alueeksi ja sieltä tulleet palautetaan joitakin yksittäistapauksia lukuunottamatta.
Said vaan änkytti sitä samaa virttä, että kaikki afrikan sarvelaiset pakenevat kuolema kintereillään.

Jotenkin minulle jäi vaikutelma, että toimittaja oli hieman epäuskoinen kuunnellessaan tämän somaliselittäjän juttuja.
Voi olla, että olen väärässä!
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Ano Nyymi

Quote from: skrabb on 19.02.2009, 08:23:11
Jotenkin minulle jäi vaikutelma, että toimittaja oli hieman epäuskoinen kuunnellessaan tämän somaliselittäjän juttuja.
Voi olla, että olen väärässä!

Luultavasti olet väärässä;)

Somalian on viranomaisten mukaan ihan liian vaarallinen, paitsi lomaileville sompuille joilla on taikapassi joka suojelee heitä kaikelta pahalta Somaliassa. Ja Suomen valtiovalta hoitaa loput...

On muuten käsittämätöntä että Suomessa(kin) asuvien somaleiden lomakohteesta "pakeneville" edes harkitaan vakavissaan turvapaikan myöntämistä Suomessa, tai edes pohditaan että onko maa turvallinen karkotettaville somalirosvoille. Ja samaan aikaan täältä somput painaa sinne lomailemaan ja kersojaan leikkuuttamaan.

Mutta se mamukiima näyttää sekoittavan järjen lopullisesti.

ihminen

http://areena.yle.fi/toista?id=1892278

On sotaa on rauhaa on pakolaisia on maltillinen on islami on hallitus on osapuolia ???

On elämän ja kuoleman kysymys.