News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Juoksuhomma^^^

Started by Kalevi Soilander, 31.01.2010, 15:12:50

Previous topic - Next topic

Kalevi Soilander

Onkos hommalaisissa juoksusta kiinnostuneita? Ajattelin alkaa valmistautua syyskuun eCross-maastojuoksuun, ja sinnehän olisi kiva mennä Homman tai Muutos 2011:n joukkueella. Itse ajattelin pistää Muutoksen joutsenpaidan päälle. Tarkoitus ei ole mennä hampaat irvessä, vaan ihan vain siksi että on hauska liikkua.

eCross on maastojuoksutapahtuma, jossa päämatka on n. 17,5 km, ja kakkosvaihtoehtona on 7 km:n matka. Se järjestetään vuosittain syyskuun alussa Espoon Leppävaarassa. Järjestäjillä on pitkä kokemus, ja tapahtuma on aina saanut järjestelyistään kiitosta.

Tässä olisi mukavasti seitsemän kuukautta aikaa valmistautua. Vaikka ei olisi aikaisemmin juoksua harrastanut, niin siihen on helppo päästä kiinni. Minullakin on tässä takana kaksi kuukautta täydellistä laiskottelua. Paras keino aloittaa on kävely, ei kannata lähteä heti juoksemaan. Paavo Nurmi ja Hannes Kolehmainenkin aloittivat harjoittelun talven lepokuukausien jälkeen kävelyllä tammi-helmikuussa.

Minä en ole mikään ammattitaitoinen valmentaja, mutta sen verran on tullut kylillä juoksenneltua, että voin kyllä antaa hyviä neuvoja vasta-alkajalle. Perusterve ihminen pystyy treenaamaan itsensä tässä ajassa tuohon pidemmällekin matkalle ilman kauheaa rääkkiä (itse asiassa homman salaisuus on se, ettei rääkkää itseäään, vaan etenee järkevästi). Ja jos se on liian pitkä, niin sitten voi treenata lyhyemmälle matkalle, tai ihan vain siltä varalta että haluaa lähteä Kaupin metsään sauvakävelemään.

Joka tapauksessa voisimme tässä säiden vähäsen lämmettyä ja iltojen tultua valoisammiksi järjestää semmoisen liikkuvan Hommakerhon, että ei mentäisikään kaljalle, vaan vaikka Helsingin keskuspuistoon. Tässä on kova vaalityö odottamassa, ja ensi syksyllä olisi parasta olla hyvässä kunnossa! Vaikkei sitten mihinkään juoksutapahtumaan osallistuisikaan, niin voisi olla kiva hommailla vaihteeksi näinkin.
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Juha Päivärinta

Loistava ajatus! Itseasiassa en ole aikaisemmin ollut kiinnostunut, mutta nyt on pakko tehdä jotakin kunnolle. Palasin takaisin aikidoon ja huomasin, että kunto on aivan surkea. Asialle pitää tehdä jotakin, kun jään puuskuttamaan joka kerta tatamin reunalle.
Ex-Jekku

Jorma Merikoski

Olen hieman ihmetellyt tässä ketjussa vallitsevaa hiljaisuutta. Ehkä syynä on se, että monet ajankohtaiset aiheet antavat suuremman motivaation kirjoittamiseen. Ehkä syynä on myös se, että melko monelle hommalaiselle näyttää kuvien perusteella sopivan jokin voimailulaji paremmin kuin juokseminen.

Joukko joutsenpaitaisia hommalaisia (tai pitäisi kai sanoa: muutoslaisia) olisi kerrassaan uljas näky missä tahansa juoksutapahtumassa ja hyvää "vaalimainosta". Ilmoittautuisin mukaan, mutta juokseminen on minun iässäni semmoista köpöttelyä, etten kehtaa tehdä sitä missään "edustusasussa". Siksi tyydyn vain toivottamaan tälle hankkeelle menestystä.

Quote from: Kalevi on 31.01.2010, 15:12:50
Joka tapauksessa voisimme tässä säiden vähäsen lämmettyä ja iltojen tultua valoisammiksi järjestää semmoisen liikkuvan Hommakerhon, että ei mentäisikään kaljalle, vaan vaikka Helsingin keskuspuistoon.

Nämä harrastukset eivät sulje toisiaan pois. Kun ensin käy kunnon juoksulenkillä ja sitten suihkussa tai uimassa, niin sen jälkeen kalja maistuu tavallistakin paremmalta.

Sivumennen sanoen, olen viime vuosina ollut huomaavinani, että nuoria naisia on lenkkipoluilla yhä enemmän. Kyllä heitä vanha papparainenkin katselee mielellään. Siinä on mukava vastapaino kaikenmaailman akuliinojen kirjoitusten aiheuttamalle potutukselle.

femacco

Hei, miksen ole aiemmin huomannut tätä ketjua? Olen harrastanut juoksua viimeiset kymmenen vuotta ja sitä ennen jalkapalloa. Koska ja kuinka usein porukka on valmis kokoontumaan?

Tunkki

Te ja teidän juoksunne! Eikö lääketiede auta hormoneillaan?

Kalevi Soilander

Quote from: Tunkki on 13.02.2010, 01:25:46

Kaikenlaiset yöjuoksuthan ne saa hormonit parhaiten hyrräämään!

Lady Delirium, etkös sinä asunut jossain Itä-Vantaalla? Jos ehdit, niin tule 25. päivä käymään Keravan hommakerhossa niin puhutaan lisää.

mikkostadista

Koska Helsingin puolimaraton on?
Hyvä idea jokin homma^^/Muutos2011 -joukkue, reipasta näkyvyyttä urheilutapahtumassa.

Kalevi Soilander

Quote from: mikkostadista on 13.02.2010, 10:04:42
Koska Helsingin puolimaraton on?
Hyvä idea jokin homma^^/Muutos2011 -joukkue, reipasta näkyvyyttä urheilutapahtumassa.

Tämän vuoden Helsinki City Run on 8.5.2010.

Minä vaan en oikein tykkää juosta asfaltilla. Maastojuoksua sen olla pitää. Mutta jos joku osallistuu tämmöisiin, niin eikun sopiva paita päälle!

xor_rox

Mukana ollaan. Muutaman maratonin jälkeen tuo on mukava pikku lenkki :D

femacco

Quote from: Kalevi on 13.02.2010, 08:00:13
Quote from: Tunkki on 13.02.2010, 01:25:46

Kaikenlaiset yöjuoksuthan ne saa hormonit parhaiten hyrräämään!

Lady Delirium, etkös sinä asunut jossain Itä-Vantaalla? Jos ehdit, niin tule 25. päivä käymään Keravan hommakerhossa niin puhutaan lisää.

Mikä ettei.