News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Café Homma

Started by herra 4x, 27.01.2010, 22:29:57

Previous topic - Next topic

herra 4x

Kiihtyvällä tahdilla viime kuukausien aikana eri tiedotusvälineet, myös osa valtamediasta, ovat raportoineet maahanmuuttoon/-tulemiseen/ taloksi asettumiseen liittyvistä asioista. Ja mikä tärkeintä; aikaisempi kritiikittömyys, hiljaisuus ja jopa disinformaatio ei ole enää ainoa tapa millä tätä Suomen tulevaisuuden kannalta kriittistä, toistan kriittistä, asiaa mediassa käsitellään. Muutama kuukausi sitten olisi ollut mahdotonta nähdä minkään tv-pääkanavan uutisissa juttua siitä, että Suomi ainoana Euroopan maana maksaa matkat turvapaikkaturistin "suvulle" Suomeen "perheenyhdistämisessä". Nyt se on nähty.

Jo tässä vaiheessa on selvää mielestäni, että kyseisen kaltainen positiivinen mediakehitys ei ole syntynyt itsestään vaan siihen ovat syynä joittenkin yksittäisten kansalaisten taito puhua tai kirjoittaa, rohkeus ja viitseliäisyys, mainittakoon esimerkkeinä Jussi Halla-aho ja internetin Homma-yhteisön kätilöt. Aivan selkeä lumipalloefekti on havaittavissa.

Kuitenkin aika käy vähiin. Siis siinä mielessä että jos asiantilan tavoitteena pidetään sitä, ettei Suomesta tulisi esim. Ruotsin kaltaista etnohelvetin pauloissa liekehtivää oman kulttuurin hävitystarinaa.

Osa suomalaisista on internet-kansaa. Heille internet on tuttu kuin mikroaaltouuni. Kaikille ei ole. Monelle ei ole. Viittaan paitsi suureen määrään hieman vanhempia kansalaisia, myös moniin niihin nuorempiin, joilla internet tarkoittaa jotain feispuukkia, nettipeliä, tai vastaavaa seiskaa.

Muutos kohti järjenkäyttöä maahanmuuttopolitiikassa ei etene tarpeeksi nopeasti. Ihmisten pitää saada tietää. Enemmän, nopeammin. Netti on tehokas ja uusi väline, mutta se ei riitä.

"Niinistön vaalikampanjaan kuuluivat yhtenä osana Café Niinistö –kahvilat, joita oli lopulta yhteensä 92 eri puolella Suomea". Lainaus Wikipediasta. Jotain tällaista. Cafe Homma, Cafe Muutos, JM-K paperinukke Apussa, mitä tahansa. On hienoa, että yksittäiset ihmiset ovat aktiivisia ja lähettävät vastineita, tekevät kolumneja, julkaisevat blogeja ja toimivat kukin omien rahkeitten suomin pelimerkein.

Mutta jotain tarttis silti keksiä. Thorsit, Vihreät haltiat, Demlat eri portaissa, Muumimammat, ja niin edelleen päätyen Suomen sinisilmäiseen Eduskuntaan ajavat tämän maan niin syvälle karikkoon ettei peruuttaa enää voi hetken päästä. Viittaan vaikka kuinka moneen jo nähtyyn asiaan, mutta esimerkiksi vain suunniteltu laki sananvapauden lopettamisesta toiseuden arvostelussa, jonka meidän valitsemamme edustajat tulevat säätämään, vaikka suuri osa ei edes tajua mitä tulee tehdyksi kun nappia painaa.

Olen niin surkea ideoitsija, että kontribuutioni rajoittuu vain sen ääneen sanomiseen, että "jotain tarttis tehrä", jos ja kun halutaan järjen valon kajastuksen häivän saapuvan randomin äänestäjän luo.

Maahanmuuttopolitiikka, ja siihen liittyvä etnografinen matematiikka ja tilastotiede on tärkein asia, joka määrittää Suomen tilan tulevaisuudessa. Se, millaiseksi haluamme maamme on meidän, suomalaisten käsissä. Ruotsi ja Hollanti on valintansa tehnyt.

Minä en halua samaa.

Rakkaudesta lajiin.

erilainen

Niin... Kyllähän sitä kaikkea voi spekuloida ja suunnitella. Kuitenkin useimmiten ne jäävät tuolle tasolle. Tähän on kaksi syytä.
1. ihmiset eivät viitsi
2. rahaa tarvitaan aina jos jotain järjestetään
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

herra 4x

Quote from: erilainen on 27.01.2010, 22:35:57
Niin... Kyllähän sitä kaikkea voi spekuloida ja suunnitella. Kuitenkin useimmiten ne jäävät tuolle tasolle. Tähän on kaksi syytä.
1. ihmiset eivät viitsi
2. rahaa tarvitaan aina jos jotain järjestetään

Omalla kohdallani olen lievittänyt voimattomuuttani lahjoittamalla Muutokselle, koska esim. synteesin kykyni, väyläni ja tunnettuuteni on kertaluokkia huonompi esim. blogaamiseen kuin vaikkapa Halla-aholla.
Rakkaudesta lajiin.

erilainen

Sitten vielä itse oleilen satakunnassa niin kynnys on kova lähteä johonkin tapahtumaan joka oletettavasti pääkaupunkiseudulla. Oletan kyllä että Muutos jossain vaiheessa rantautuu Poriin.
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

Vetinari

Minä voin piirtää sen JM-K -paperinuken ja sille muutamat vaihtovaatteet. ;D Sellaisia voisi jaella lapsiperheille. :D
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

Elisa

Minä voin ujuttaa Korva-kahviloihin hommapropagandaa.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö