News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

NUIVA 2009

Started by Turkulaine, 15.02.2009, 18:25:54

Previous topic - Next topic

Kari Kinnunen

Quote from: mikkoellila on 10.07.2009, 23:23:12
Huumoriosastolta tunnelmaan sopivat Silmien väliin ryssää, Eldankajärven jää ja Röhönranta.

Mites I.Goodman 'Haistakaa muumi koko valtiovalta'?

Kari Kinnunen

Mansen suunnalta ketään. Kuljetus onnistuu. Bensarahan hinnalla.

IDA

Quote from: M.E on 10.07.2009, 22:14:01
Onko kellään sellaisia ulkoilmaan sopivia kaiuttimia, jotka voisi pistää auton lavalle ja soittaa sieltä reipasti marssimusiikkia ja Wagnerin parhaita pyöräosaston moraalia kohottamaan?

"God Save the Queen" ja "Walkürenritt" ovat pakollisia.

Jos Mikko lähtee mukaan hän voinee laulaa nuo ja siinä ohella muut oopperakirjallisuuden keskeiset klassikot siinä poljeskellessaan ;)

mikkoellila

Quote from: Kari Kinnunen on 10.07.2009, 23:24:43
Quote from: mikkoellila on 10.07.2009, 23:23:12
Huumoriosastolta tunnelmaan sopivat Silmien väliin ryssää, Eldankajärven jää ja Röhönranta.

Mites I.Goodman 'Haistakaa muumi koko valtiovalta'?

Kieltämättä hyvin ajankohtainen teema. Tuo ei kuitenkaan ole sitä huumoriosastoa, vaan totuudenmukainen poliittinen analyysi.

On siinä meillä omituinen sakki
Kaikki sitä johtohommiin pääseekin
On nyt jo tyhjä joka jätkän takki
Mutta verotus vain jatkuu hurjemmin

On aivan turhaa enää tehdä työtä
Verot vievät koko palkan kuitenkin
Saat viettää monta unetonta yötä
Herrat teki elämästä helvetin

Haistakaa paska koko valtiovalta
Ette osaa muuta kuin verottaa
Muutenkin touhu tuntuu holtittomalta
Kaikki pitäis kerralla erottaa

On herrain helppo lakejansa lyödä
Sillä ei ne niitä koske kuitenkaan
On hauska edustaa ja lounaat syödä
Kansa lystin kustantaa kun hommaillaan

Ja kun on verorahat kaikki juotu
Kansa kyllä pikku vipin järjestää
Vain päätös niin on lisävero luotu
Sillä lailla kassahuolet selviää

Haistakaa paska koko valtiovalta
Ette osaa muuta kuin verottaa
Muutenkin touhu tuntuu holtittomalta
Kaikki pitäis kerralla erottaa

En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

KeijoK

Mietin että lyön vähän panoksia lisää, osallistun nuivalla muijalla? Jos saadaan pyörä perille ok! niin näin käy  :roll:
1) Suomen huoltosuhde on heikkenemässä. Maassamme on ikäihmisiä liikaa.
2) Tarvitsemme maahanmuuttajia parantamaan huoltosuhdetta.
3) Maahanmuuttajien on presidentin ja pääministerin mukaisesti saatava tuoda isovanhempansa mukanaan.
4) Palaa kohtaan 1.

Kari Kinnunen

Quote from: KeijoK on 10.07.2009, 23:51:22
Mietin että lyön vähän panoksia lisää, osallistun nuivalla muijalla? Jos saadaan pyörä perille ok! niin näin käy  :roll:

Nooh, kunhan ei ole nuija.

Edelleen ketään Tampereen alueelta? Vai ajelenko yksin ja kuuntelen coyntryä?

IDA

Quote from: Kari Kinnunen on 11.07.2009, 00:29:28
Nooh, kunhan ei ole nuija.

Edelleen ketään Tampereen alueelta? Vai ajelenko yksin ja kuuntelen coyntryä?

Tsekkailin juuri, että jo lähden viiden junalla Koulasta olisin Toijalssa 7.35. Eikö Tampereelta ole Toijalan kautta lyhin reitti?

Eli jo mahtuu ja sopii aikatauluun voisin ehkä hypätä  siellä kyytiin.

Elisa

Luulin laittaneeni tänne jo jonkun Wagner-rasistisen viestin, mutta tehdään se sitten uudestaan. Wagner ei ole toivottavaa musiikkia! Ja olen tämän asian kanssa ihan tosissani.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

mikkoellila

Quote from: Elisa on 11.07.2009, 00:41:33
Luulin laittaneeni tänne jo jonkun Wagner-rasistisen viestin, mutta tehdään se sitten uudestaan. Wagner ei ole toivottavaa musiikkia! Ja olen tämän asian kanssa ihan tosissani.

WTF?!
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Elisa

Quote from: mikkoellila on 11.07.2009, 00:45:28

WTF?!

Älä sano, että sinäkin olet jo liittynyt Suomen Wagner-seuraan. Sairasta porukkaa. Sairasta musiikkia. Sairas konsepti. Ja niin edelleen.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Timo Hellman

Quote from: Elisa on 11.07.2009, 00:54:41

WTF?!

Älä sano, että sinäkin olet jo liittynyt Suomen Wagner-seuraan. Sairasta porukkaa. Sairasta musiikkia. Sairas konsepti. Ja niin edelleen.

Älä nyt vain väitä että kaiken kukkuraksi et pidä Apocalypse.Nowsta.

http://www.youtube.com/watch?v=Gz3Cc7wlfkI
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Elisa

Quote from: Timo Hellman on 11.07.2009, 01:04:08
Quote from: Elisa on 11.07.2009, 00:54:41

WTF?!

Älä nyt vain väitä että kaiken kukkuraksi et pidä Apocalypse.Nowsta.

http://www.youtube.com/watch?v=Gz3Cc7wlfkI

En osaa (katsoa enkä) kommentoida näin väkivaltaisia videoita. Aloitan ampumaharrastukseni vasta elokuussa.

M.E

Mikko ja Elisa, älkää ottako minulta tulevia ehdotuksia turhan vakavasti. Puolet mitä tästä suusta tulee on puhdasta lannoitetta kasveille. Minähän en sellaisella autolla aja, josta kuuluu minkäänlaista musiikkia tai "musiikkia".

Ajattelin lähinnä, että jos Mikko työllistää huippuosaajia kuvassa osoitetulla tavalla, niin "God Save the Queen" sopisi tunnelmaan loistavasti. Wagnerin kyseinen kappale taas puolestaan loisi erinomaisen koomisen tunnelman ulkopuolisille katsojille.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

reino

Joko illanistujaispaikka Turussa on päätetty?

Muuten ei mitään väliä, kunhan sisälle mahtuu. Ja ruokailumahdollisuus olis kiva. Päivän pyöräilyreittihän kulkee jo muutaman terassin/lauttabaarin kautta, joten nestetankkaus saadaan pidettyä kunnossa.

Kari Kinnunen

Quote from: IDA on 11.07.2009, 00:38:41
Tsekkailin juuri, että jo lähden viiden junalla Koulasta olisin Toijalssa 7.35. Eikö Tampereelta ole Toijalan kautta lyhin reitti?

Eli jo mahtuu ja sopii aikatauluun voisin ehkä hypätä  siellä kyytiin.

Mnjoo. Sovitaan näin. Olen Toijalassa vastassa. Elikkäs, Manselaiset, lähden Nokialta siinä kuuden jälkeen köröttelemään. Ilmoitelkaapa/ehdotelkaapa mistä noudan jos mukaan haluatte. Viis ihmistä mahtuu kyytiin vielä.

Ullanlinna

Pahoitellen joudun vetäytymään tapahtumasta vähemmän tärkeiden menojen vuoksi.  :(

Kissapeto

Jazzien suhteen kävi sillä tavalla mukavasti, että joku John Elton oli peruuttanut keikkansa. Paikkaamaan tulee Brian Setzer!
Pyöräilyn suhteen kävi sillä tavalla ikävästi, että tuo artistin vaihtuminen tarkoittaa sitä, että perjantaina saapuu tötterötukkia ja motoristeja ympäri Eurooppaa meille majoittumaan. Ainutkertaisen tilaisuuden tavata vanhoja ystäviä joudun nyt laittamaan nuivistelun edelle.
Lupaan polttaa keikalla kaloreja enemmän kuin pyöräillessä olisi edes teoriassa mahdollista.

mikkoellila

Quote from: reino on 11.07.2009, 11:51:49

Muuten ei mitään väliä, kunhan sisälle mahtuu. Ja ruokailumahdollisuus olis kiva.

Ihmettelen tosiaan, että paikkaa ei ole vielä ilmoitettu täällä.

On aika vittumaista soitella jatkopaikkaa kysyäkseen perjantai-iltana joillekin pyöräretkeen oletettavasti osallistuneille random-ihmisille, joilta kaikilta saa vastaukseksi: "Emmää vaan tiärä", "Emmää oo mittään kuullu", "Ei meitsi voi niinq tietää tollasii juttui", "Kai me johonki mennään" jne.

Elisa

Quote from: mikkoellila on 11.07.2009, 16:30:24
Quote from: reino on 11.07.2009, 11:51:49

Muuten ei mitään väliä, kunhan sisälle mahtuu. Ja ruokailumahdollisuus olis kiva.

Ihmettelen tosiaan, että paikkaa ei ole vielä ilmoitettu täällä.

On aika vittumaista soitella jatkopaikkaa kysyäkseen perjantai-iltana joillekin pyöräretkeen oletettavasti osallistuneille random-ihmisille, joilta kaikilta saa vastaukseksi: "Emmää vaan tiärä", "Emmää oo mittään kuullu", "Ei meitsi voi niinq tietää tollasii juttui", "Kai me johonki mennään" jne.

Arvon turkulaiset ovat olleet asiassa passiivisia. Soita minulle, niin kyllä selviää. Ja muutenkin voisit soitella minulle vähän useammin; Mikko Ellilä -kiintiöni tuntuu jotenkin vajaalta.

mikkoellila

Quote from: Elisa on 11.07.2009, 16:58:20
Arvon turkulaiset ovat olleet asiassa passiivisia. Soita minulle, niin kyllä selviää.

Ovatko arvon pyöräilijät siis jo päättäneet jatkopaikan keskenään ja jättäneet piruuttaan ilmoittamatta sen täällä vai tarkoitatko itse päättäväsi jatkopaikan ex tempore perjantai-iltana?

Ja muutenkin voisit soitella minulle vähän useammin; Mikko Ellilä -kiintiöni tuntuu jotenkin vajaalta.

Minuun saa kyllä varsin helposti yhteyden naamakirjan kautta. Yleensä soittelen ihmisille vain silloin, kun olen menossa tapaamaan heitä. En viitsi täältä Turusta käsin soitella Helsingissä asuvalle ihmiselle vain jaaritellakseni "moi, mitä sulle kuuluu"-tyylisiä juttuja. Sori vaan. Yleensä naisilla on tapana jutella asioista puhelimessa, kun taas miehillä on tapana käyttää puhelinta vain sopiakseen tapaamisia jonnekin voidakseen jutella asioista siellä.

IDA

Quote from: mikkoellila on 11.07.2009, 17:04:41
Ovatko arvon pyöräilijät siis jo päättäneet jatkopaikan keskenään ja jättäneet piruuttaan ilmoittamatta sen täällä vai tarkoitatko itse päättäväsi jatkopaikan ex tempore perjantai-iltana?

Käsittääkseni mitään päätöstä jatkopaikasta ei vielä ole tehty?

Minut tavoittaa ainakin jossain vaiheessa iltaa hotelli Omenasta ja pyrin morfisesti resonoimaan niin, että jatkopaikat lopulta olisivat mahdollisimman lähellä sitä.

Elisa

Arvon turkulaiset ovat olleet asiassa passiivisia. Soita minulle, niin kyllä selviää.

Ei ole päätetty ja näyttää siltä, että minä tosiaan päätän paikan ex tempore nähtyäni millaisia paikkoja Turussa on, ellei parempia ehdotuksia tule.

mikkoellila

Quote from: Elisa on 11.07.2009, 17:27:14

Ei ole päätetty ja näyttää siltä, että minä tosiaan päätän paikan ex tempore nähtyäni millaisia paikkoja Turussa on, ellei parempia ehdotuksia tule.

Alkuperäisen järjestäjän piti tehdä pöytävaraus johonkin ravintolaan, mutta ilmeisesti tällaista ei ole tehty.

Perjantai-iltana voi olla lievästi sanottuna hankalaa löytää Turun keskustassa sijaitsevista ravintoloista riittävästi tilaa 20-30 hengelle ilman pöytävarauksia.

Elisa

Quote from: mikkoellila on 11.07.2009, 18:18:32
Alkuperäisen järjestäjän piti tehdä pöytävaraus johonkin ravintolaan, mutta ilmeisesti tällaista ei ole tehty.

Perjantai-iltana voi olla lievästi sanottuna hankalaa löytää Turun keskustassa sijaitsevista ravintoloista riittävästi tilaa 20-30 hengelle ilman pöytävarauksia.

Totta. No sovitaanko, että joko Turkulaine tai sinä tekee pöytävarauksen johonkin kivaan paikkaan keskustassa?

mikkoellila

Quote from: Elisa on 11.07.2009, 18:26:49
Quote from: mikkoellila on 11.07.2009, 18:18:32

Totta. No sovitaanko, että joko Turkulaine tai sinä tekee pöytävarauksen johonkin kivaan paikkaan keskustassa?

Kuulemma pöytävarausta ei ollut voinut tehdä, koska ihmiset eivät olleet viitsineet vahvistaa osallistumisiaan.

Ravintolaksi valitaan todennäköisesti jokin Föriä lähellä oleva ravintolalaiva, koska tullessanne saaristosta saavutte vesibussilla nimenomaan Förin lähistölle.

Nimim. Turkulaine sanoi ilmoittelevansa alkuviikosta, mihin ravintolalaivaan varaus on tehty.

Turkulaine

No niin, tärkeää asiaa!

21 ennakkoon ilmoittautuneesta on minulle tai ketjussa yleisesti, suoraan tai epäsuoraan, varmistanut tulemisensa 12 henkeä. Ilmoittautuminen vaikuttaa keskeisesti ravintolavaraukseen ja siihen keiden perään soitellaan ennen lähtöä. Ilmoittautuminen vaikuttaa jonkin verran myös merikuljetuksiin.

Vahvistaneet ovat tulkintani mukaan Mestari, reino, Mikko Ellilä, Oami, Atte Suomalainen, Turkulaine, Timo Hellman, IDA, Elisa, M.E, Kari Kinnunen, KeijoK ja Nuiva Muija. Lisätty jälkeenpäin: PaulR, Heikki Luoto ja Janne, Asemamies, Atte Saarela, Maria Lohela, Samppa, yht. siis 20.

Jos puutut listalta tai olet siellä aiheetta, ilmoita.

Kello 21.00 alkaen on varattu erittäin hieno joen varren terassiravintola Vaakahuone 15 hengelle (Kiitos Mikko siunauksesta!). Ravintola sijaitsee siinä mihin vesibussi meidät tuo. Syömme siis kirjaimellisesti ulkona katetusti. Teemaan sopiva Vaakahuoneen saaristolaispöytä on jo tuohon aikaan korjattu pois mutta ruokalistaan voi tutustua täällä:

http://www.e-julkaisu.fi/vaakahuone/ruokalista/

Koska retkue saapunee Röölän rantaan hyvissä ajoin voi siellä myös syödä ravintolassa huomattavasti vaatimattomammin. Suosittelen; muuten on koko päivän aamusta iltayhdeksään pullakaffepysähdysten ja omien eväiden varassa.

Muistutuksena kaikille että merimatkat maksavat yhteensä 17 euroa per lärvi ja rahaa sopii olla hieman mukana itsensä ruokkimiseen ja siltä varalta jos tulee yllättäviä kuluja. Huoltoporukka hoitaa nestehuollon mutta omaa vettä on aina hyvä olla repussa varmuuden vuoksi. Reput kuljetettaneen huoltoautoissa niiltä jotka eivät halua polkea selkä hiessä.

Varmistin myös että noin 15 polkupyörää pääsee vesibussiin kohti Turkua. Kyllä kuulemma saadaan mahtumaan, muttei helposti. Siksi jos polkijoita onkin enemmän on ehkä osa pyöristä hyvä laittaa huoltoautoihin jo Röölässä ja tuoda kaupunkiin niillä. Huoltoautolla ei pääse vesibussiin (!). Toisaalta Röölän jälkeen pyöriä ei enää tarvita itse retken aikana.

Jos on huolia, murheita tai turhia toiveita niin viestiä vaan jatkoksi. Huoltoon lupautuneet saanevat multa privaa viikon aikana.  

"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Turkulaine

Niin moottoripyöräosasto ja muut halukkaat voivat vielä vahvistaa tulevansa syömään niin voin tarvittaessa ruikata lisää pöytiä varaukseeni. Jos ei ole ilmoittautunut ja ravintola on piukassa menevät varatut paikat tietenkin ilmoittautuneille.

On toki sitä parempi mitä useampi tulee paikalle, osallistuivat pyöräretkeen tai eivät. Ruoan jälkeen sitten porukassa jokilaivoille (melko uniikki turkulainen instituutio) tai muihin paikkoihin juomaan ja tutustumaan toisiimme lisää.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

IDA

Tampere

Jos/kun Tampereelta on enemmän porukkaa tulossa, niin kannattaisiko synkronoida vielä kellot? Karin autoon mahtuu käsittääkseni muutama tyyppi ja ehkä jopa pari pyörää? Itse olen klo 07:30:00 siis Toijalassa hitaalla rautatiemarssilla kohti Turkua.

Mikäli tamperelaisten paluumatkat osuvat samalle päivälle, niin luontoystävällinen kimppakyytimahdollisuus olisi siis olemassa.

Elisa

Quote from: Turkulaine on 13.07.2009, 17:05:33
Vahvistaneet ovat tulkintani mukaan Mestari, reino, Mikko Ellilä, Oami, Atte Suomalainen, Turkulaine, Timo Hellman, IDA, Elisa, M.E, Kari Kinnunen, KeijoK ja Nuiva Muija. Lisätty jälkeenpäin: PaulR, Heikki Luoto ja Janne, yht. siis 16.

Jos puutut listalta tai olet siellä aiheetta, ilmoita.

Matias?

reino

Hyvältä vaikuttaa! Rymättylässä perseet rasvataan!

Toivottavasti tosiaan mahd. monet uudet tyypit uskaltautuvat mukaan iltamenoihin, vaikkei pyöräily kiinnostaisikaan.