News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

NUIVA 2009

Started by Turkulaine, 15.02.2009, 18:25:54

Previous topic - Next topic

Elisa

Quote from: Lepakko on 01.04.2009, 10:22:54
Komento takaisin!!!

Ei käy Lepakolle 17.7., koska Lepakkohan on tuolloin Joensuun Ilosaarirockissa  :(

Pitää sitten purjehtia tai roikkua luolan katossa rupattelemassa nuivia joskus toiste.

Vähän nyt kyllä muumittaa.

Voi harmi!  :(  Olis ollu hauska tavata! Mut järjestellään sit muita hommia! Purjehtiminen kuulostaa loistavalta ajatukselta!

Miten pitkä se viime vuoden matka oikeen oli??
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Turkulaine

N. 135 kilometriä. Vain osa suoritti koko matkan, mm. allekirjoittanut jäi Kuruun 80 kilometrin kohdalla. Tuossa on tietoa ja keskustelua aiheesta:

http://vanhasuomi.blogspot.com/2008/08/nuiva-2008.html
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Timo Hellman

Quote from: Turkulaine on 31.03.2009, 11:31:12
Quote from: Timo Hellman on 30.03.2009, 20:57:38
Ilmoittaudun alustavasti huoltotiimiin ja psyykkaajaksi. (lue: se olen minä joka huutelen auton ikkunasta "JAKSAA JAKSAA! VIEL JAKSAA!" ja nauraa räkätän päälle) ;)

No juuri tällainen meiltä puuttuikin! Kunnon muumimainen kouluttaja takaa sen että miehissä on kiukkua jaksaa viime metreille.

Huolto on perinteisesti jakanut mehua tasaisin väliajoin joukon toimintakyvyn ylläpitämiseksi sekä huolehtinut etteivät marssitappiot jää tien viereen yksinään virumaan. Homma^^^ on meinaan vähän simmottos että kaveria ei jätetä. Erityisen tärkeää on ollut heidän antama kehu ja kannustus väsyneille sotkijoille, siitäkin suuri kiitos.

Tänä vuonna tapahtuma on rennompi ja kyldyrellimpi, joten nestehuollon tarve on hieman pienempi. Täytyy selvittää onko se Pirkanmaan osasto tulossa tänäkin vuonna. Huollon on siis liikuttava autolla ja otettava tarvitaessa kyytiin jos pyörä hajoaa tai tulee terveysongelmia.

Kaikille empiville haluan muistuttaa että matka on tänä vuonna lyhyt ja vauhti hidas. Tutustutaan ja nautitaan suvesta.

Lisäys: Huoltoautoon tai autoihin laitetaan myös ylimääräinen varustus. Reput joissa evästä, arvotavaraa, vaihtovaatetta ja sensellaista. Muistakaa että pitkän polkemisen jälkeen merellä tulee varmasti kylmä, joten otetaan ne paksut Thor Steinar -hupputakit mukaan.

Ajattelin että huoltopakettiin olisi hyvä varata ainakin kylmää mehua. Eikä mitään vattumehukattia vaan jotain 3 hedelmän rautaisannosta. Mitäpä muuta? Glukoositabuja? 

Pari linkkuun taitettavaa retkipöytää olisi myös mahdollisesti paikallaan jos / kun sovitaan kiinteät huoltopisteet reitin varrelle.

Mutta mutta... Tänä vuonna olisi kiva saada Ciclista mukaan, ymmärtääkseni hän passasi viime kerran suuresta uhoomisesta huolimatta. Vai antaako lääkitys myöten kohdata nuivisteja?
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Elisa

Onpas poikkeuksellisen ärsyttävä tyyppi toi Ciclista! Onkse jo kyllästyny ja häipyny kuvioista?

Glukoosi on epäterveellistä. Eiköhän tosta matkasta selvitä mehulla, kahvilla ja kinkkuvoileivillä. Namnam miten suomalaisen kuuloista!!! (ajattelin sen kinkun ruisleivän väliin)  :)
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

terrakotta

Eikös mehuksi kannattaisi harkita mehiläisenpistoa? Ihan yhtä toimivaa kuin kaupoista saatavat mutta huomattavasti halvempaa ja ainakin minusta parempaa. Sitä paitsi se uppoaa niihinkin jotka eivät liiemmin hunajasta perusta. Monipuolinen sokerikoostumus ja kaikkea.  ;)

Atte Suomalainen

Siis 17.7. Raitis pyy. Tehdään se, satoi tai paistoi.

Ciclista

Mielelläni! Matka vain kuulostaa taas naurettavalta, jotenkin propellipäille tietenkin soveltuvalta, eli ei haasteita tarjoavalta.

Kokoliha

Ciclistaahan tässä jo onkin foorumille odoteltu! Tervetuloa vaan omasta vaatimattomasta puolestani.

Olethan todella se ihan aito ja orkkis Ciclista?

reino

Kyllä sen on tuntomerkeistä päätellen pakko olla aito Ciclista!! Sama juttu kuin viimeksi: loputonta mussutusta siitä, että matka on liian lyhyt ja vauhti liian hidas, ja sitten tapahtumapäivänä ei edes uskalla tulla paikalle.  ;D

Ciclista

17.7. ei käy mulle. On jo sovittuna muuta puuhaa, kun on loma-aika.
Mites Johannes ja Teemu, ovatko tulossa?
Oulahan kai on tulossa. Taitaa olla ainut sissi teistä.
Katsotaan nyt montako minuuttia kestää, ennen kuin kallisarvoinen sanavapaus rajoitetaan. (Propellipäitähän ei saa kiusata edes kontekstista irroitetulla lauseella).

Oami

Quote from: Ciclista on 05.04.2009, 14:34:48
Oulahan kai on tulossa. Taitaa olla ainut sissi teistä.

Kiitos kunniasta, mutta rehellisyyden nimissä en voi sitä yksin ottaa.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Ciclista

Kuin niin? Ala ole turhan vaatimaton!

Eiko tata NUIVA2009voisi jarjestaa viikkoa aikaisemmin? Niin paasisi Ciclistakin mukaan. Lupaan kunniasanalla korotella joukossanne tuon 40km. Sittenhan voisi jaada Turun upeaa saaristoon lomailemaan.
Heinakuu on siina mielessa hankala, kun on Suomessa lomakuukausi, niin voi olla jo naita kiinteita suunnitelmia kuten minulla. Olen lahdossa Andeille laskemaan. Siella kun on heinakuussa rinteet jo hyvassa iskussa.

Turkulaine

Quote from: Ciclista on 05.04.2009, 17:54:01
Eiko tata NUIVA2009voisi jarjestaa viikkoa aikaisemmin?

Enää tässä vaiheessa ei muuteta päivämäärää, kun kerran jo saatiin hyväksytettyä uusi. Toiseksi harjoitus ei ole varsinainen urheilutapahtuma, mikä käy varsin selvästi ilmi tuosta kuvauksesta. Kaltaisesi rautareisi tuskin nauttii sellaisesta perusjamppojen pyöräretkestä, jossa tarkoitus on rikkoa jää eikä ennätykset.

Kiva kyllä kuulla sinustakin! Pelkäsin jo pitkän radiohiljaisuuden aikana että jotain on sattunut.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Ciclista

Siina tapauksessa ei voi kuin toivottaa hyvaa NUIVA2009:aan!
Tuolla ollaan majailemassa siihen aikaan:

http://www.sanalfonso.cl/ingles/main.html

Ei viitsita jaada vuorille oiksi, kun rannikolta paase niin nopeasti Santiagon liepeille. Ja kun on tuo suvun loma-asunto siella.
Ei kannata olla kade saiden puolesta. Rannikolla voi olla alle 10 astetta, ja sataa paivisin kun on kerran sydantalvi. Mutta rinteissa alkaa olla andi -lunta vaikka kuinka.

IDA

Quote from: elisa on 31.03.2009, 10:01:29
Mitä huoltojoukot tarkalleen ottaen tekevät?

Ainakin viimeksi yritettiin puhua polkijoita ympäri, että luovuttakaa ny jo: ei me osata mitään ensiapua antaa ;)

Elisa

Quote from: IDA on 12.04.2009, 20:50:36

Ainakin viimeksi yritettiin puhua polkijoita ympäri, että luovuttakaa ny jo: ei me osata mitään ensiapua antaa ;)

Kai te edes osaatte lyödä adrenaliinipiikin minuun, jos joudun kosketuksiin kalan kanssa? (Olen kuolettavasti allerginen kalalle ja vesistöalueet ja rannikkoravintolat ovat vaarallisia)  :)

IDA

Quote from: elisa on 12.04.2009, 21:09:08
Kai te edes osaatte lyödä adrenaliinipiikin minuun, jos joudun kosketuksiin kalan kanssa? (Olen kuolettavasti allerginen kalalle ja vesistöalueet ja rannikkoravintolat ovat vaarallisia)  :)

Joo. Pyrimme parantamaan toimintaamme vuosi vuodelta. Itse asiassa, jos joku viitsii Turussa majoittaa niin voisin etukäteen käydä kalastamassa kalat pois reitin varrelta?

Timo Hellman

Quote from: terrakotta on 04.04.2009, 23:58:53
Eikös mehuksi kannattaisi harkita mehiläisenpistoa?

Hei, hyvä idea ja resepti. Ja korostettaisiin omavaraistalouttakin (tämä ei ollut protektionistinen kannanotto)
Pannaan muistiin.
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

reino

Jos noin käy, niin huoltojoukoissa piilevät junttisovinistit heittävät pari junttisovinistista kommenttia, jotka saavat luontaisen adrenaliinitasosi kohoamaan ns. tappiin. Ja elisa pelastuu!! ;D

KJ

Quote from: IDA on 12.04.2009, 20:50:36

Ällös huoli ystäväiseni, minä olen koulutettu lääkintämies, ja varmasti saan sinut pidettyä pois kalaisista vesistä. No en kyllä saa, mutta ajoissa hoitoon sinut saatan. En kyllä saata; luultavasti vaan kännissä makoilen pitkin rantoja ja Sex Pistolsia humalassa laulelen.

Kuolema kyllä tulee sinulle, jos minuun luotat. Jos luodin saat keuhkoon ja ilmarintaa pukkaa, niin sen hoidan helpostikin. Ei meillä Parolassa opetettu, miten kala-allergiaan kaatunut taistelutoveri pelastetaan pinteestä. Mutta jos luodin reiteen saat ja luut pirstoutuu, niin no problemos, kunhan et savusilakkaa mutustele aikasi kuluksi.
What would Gösta Sundqvist do?

Elisa

Quote from: IDA on 12.04.2009, 21:12:33

Joo. Pyrimme parantamaan toimintaamme vuosi vuodelta. Itse asiassa, jos joku viitsii Turussa majoittaa niin voisin etukäteen käydä kalastamassa kalat pois reitin varrelta?

Tämä on todella liikuttavaa  :)  :'(

Quote from: reino on 12.04.2009, 21:21:30

Jos noin käy, niin huoltojoukoissa piilevät junttisovinistit heittävät pari junttisovinistista kommenttia, jotka saavat luontaisen adrenaliinitasosi kohoamaan ns. tappiin. Ja elisa pelastuu!! ;D

Ja tämä todella huomaavaista myös...  :-\

Elisa

Quote from: KJ on 12.04.2009, 21:29:27

Ällös huoli ystäväiseni, minä olen koulutettu lääkintämies, ja varmasti saan sinut pidettyä pois kalaisista vesistä. No en kyllä saa, mutta ajoissa hoitoon sinut saatan. En kyllä saata; luultavasti vaan kännissä makoilen pitkin rantoja ja Sex Pistolsia humalassa laulelen.

Kuolema kyllä tulee sinulle, jos minuun luotat. Jos luodin saat keuhkoon ja ilmarintaa pukkaa, niin sen hoidan helpostikin. Ei meillä Parolassa opetettu, miten kala-allergiaan kaatunut taistelutoveri pelastetaan pinteestä. Mutta jos luodin reiteen saat ja luut pirstoutuu, niin no problemos, kunhan et savusilakkaa mutustele aikasi kuluksi.

:D  :D Repomies

KJ

Quote from: elisa on 12.04.2009, 21:39:10
Quote from: KJ on 12.04.2009, 21:29:27

:D  :D Repomies

Aika hyvin nappasit, vaikka yritinkin sotkea Pöystiä sekaan, ja sotkinkin.

Joko katsot liikaa televisiota tai huumorintajusi on saavuttanut tason, jota ei voi ylittää tai jolta ei ole paluuta. Natsitason saavutit.
What would Gösta Sundqvist do?

Ernst

Onko NUIVA 2009 -pyöräilystä uutta tietoa? Varaanko jo sviitin?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Kari Kinnunen

Huomasinpa tämän vasta mutta jos olen kotimaassa kun ko. häppeninki on ajankohtainen niin huoltoon ja kuljetuksiin voin osallistua.

Nimimerkillä:
Huolto- ja kuljetuskomppanian kumipää.

Turkulaine

Quote from: M on 21.05.2009, 19:27:28

Ei ole muuta uutta tietoa, kuin että kansan odotus käy jo sietämättömäksi. Nuivat nuivitaan kyllä, huoli pois!

Ernst

Quote from: Turkulaine on 21.05.2009, 19:33:25
Quote from: M on 21.05.2009, 19:27:28

Ei ole muuta uutta tietoa, kuin että kansan odotus käy jo sietämättömäksi. Nuivat nuivitaan kyllä, huoli pois!

Taoin sormia pöytään kuin nuorempi Charlie Watts...

Turkulaine

Niin ja ravintola pitää varata, samoin vahvistaa merikuljetus. Onko ravintolasta suosituksia? Tarvitaan helkkarin suuri sali tälle porukalle. Koulun piha voisi tällainen olla hyvän sään aikana. Ei Mikko, emme mene Blankoon.

Pöytävarauksia tehdessä pitää tietää väkimäärä ainakin suurinpiirtein, joten ilmoitelkaa jos olette tulossa, ette pääsekään tai haluatte varmistaa alustavan ilmoittautumisen.

Majoitusta kannattaa varata myös. Privailkaa vaikka ilmoittauneille jos haluatte jakaa hotellimajoituksen. Viimeksi jaoin huoneen Matiaksen kanssa eikä tullut kalliiksi. Niin hieno reissu oli että joka pennin arvoinen. Matias ei tosin saanut kuorsaukseltani nukuttua, mutta itse olin liian syvässä unessa kiinnittääkseni huomiota hänen kärsimykseensä.

Ernst

Quote from: Kari Kinnunen on 21.05.2009, 19:32:42
Huomasinpa tämän vasta

Oikeastaan siksi kyselinkin  :)

Eli nostin tapahtuman näkyville.

Ugle Byggle

Kuulostaa hauskalle setille.

Tampereen Homma-kerhossa olen uhonnut/lietsonut nelipyörärajoitteisilla olevan tasapaino-ongelmia. Eli jos nyt suunnitteilla olevasta Vesurista selvitään niin harkitsen vakavasti NUIVA 2009:ää. Majoituksesta järjestäjän ei tarvi huolia, teltta-Jute tulee pyytämättä jos muuta ei järjesty (back-up). Kuten joskus aiemmin muussa yheydessä totesin, osallistuminen mitataan paikan päällä. En siis lupaa enkä uhkaa, kunhan huutelen.

Jos kunto ja keli & transportaatio sallii, sotken. Jos transportaatio ja tunnelma on nuhainen, tullen moottorivehkeellä teltta ankarasti hanurissa.
"Harvoin Eurooppaan pääsee maksamatta mitään. Maksamalla suomalaisetkin lähtivät Amerikkaan."
Maahanmuuttoministeri Astrid Thors