News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Hommalaisten status (työelämä)

Started by erilainen, 17.01.2010, 23:19:28

Previous topic - Next topic

Mikä seuraavista kuvaa sinua?

työtön
19 (5.8%)
lomautettuna toistaiseksi
2 (0.6%)
lasten kanssa kotona
3 (0.9%)
eläkeläinen/sairaseläkeläinen
12 (3.7%)
töissä käyvä
170 (51.8%)
opiskelija
74 (22.6%)
yrittäjä
46 (14%)
varusmies/siviilipalvelusmies
0 (0%)
vanki
2 (0.6%)

Total Members Voted: 316

erilainen

Lieneekö tällaista täällä vielä, mikäli on niin deletoin.

Homman sanotaan muodostuvan syrjäytyneistä ja työttömistä. Esim. 15.1 Pressiklubissa  näin väitettiin. Eli ajan lieveilmiöistä... Maahanmuutto ei ole ongelma vaan nämä syjäytyneet työttömät, jotka suoltavat valheita maahanmuuton epäkohdista.

Eli kartoitetaan edes tämä työllisyys asia.

Syrjäytyneisyyden kartoittaminen sitten on asia erikseen.
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

Jiri Keronen

Tuolta puuttuu kokonaan vaihtoehto opiskelija, joita monet hommalaiset ovat.

-- Nyt on.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

AjatollahVeikko

Quote from: erilainen on 17.01.2010, 23:19:28
Homman sanotaan muodostuvan syrjäytyneistä ja työttömistä. Esim. 15.1 Pressiklubissa  näin väitettiin. Eli ajan lieveilmiöistä... Maahanmuutto ei ole ongelma vaan nämä syjäytyneet työttömät, jotka suoltavat valheita maahanmuuton epäkohdista.

Mielestäni ei tarvitsisi jatkaa työttömien ja syrjäytyneiden syyllistämistä rasismista tms. täällä hommassakaan. Sillä, että akateemiset pellejournalistit ja Vihreän Langan poppoo aina vetävät nämä "äärioikeistolaisuuden nousu on seurausta syrjäytyneisyydestä" ja "Itä-Helsingin työttömät alkoholistit äänestävät maahanmuuttokriittisiä" yhtäläisyydet ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa eikä työttömyys tee ihmistä vähemmän yhteiskuntakelpoiseksi, tyhmemmäksi tai muutenkaan alempiarvoiseksi ihmiseksi.

t. valkokauluspaskaduunityöläinen

Dayfield

Yrittäjä puuttuu. Sen olisin täpännyt.

Oma tuntuma on että juuri tämä status on yksi nuivimmista. Henkilöiden motivointi ja toiminnan järkevyys/tarkoituksenmukaisuus ovat jatkuvan arvioinnin kohteena että oman firman saa toimimaan fiksusti. Samalla yhteiskunnassa rahaa poltetaan täysin järjettömiin asioihin ja järjettömin perusteluin ja rakenteet motivoivat monesti juuri vääränlaiseen toimintaan. Mokutus on ääriesimerkki molemmista.

erilainen

Quote from: Jiri Keronen on 17.01.2010, 23:22:45
Tuolta puuttuu kokonaan vaihtoehto opiskelija, joita monet hommalaiset ovat.

-- Nyt on.

Perskule... Tätä tää on kun silmä kädes touhuaa. Oletin et joku sieltä joka tapaukses uupuu. Hyvä että korjattiin.

Ja yritäjäkin tuli sinne. Hjuva...
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

erilainen

Tästä tulikin mieleeni. Miten määrittelen itseni. En käy töissä. Pääsin intistä viime keväänä. En ole ilmoittautunut millekkään viranomaisille. En saa enkä ole hakenut mitään tukiaisia, enkä periaatteesta ottaisikaan. Paitsi opintotuen tuevaisuudessa.

Kaverien kanssa tätä mietittiin. Itse kutsun itseäni väliinputoajaksi. Oletan että tuolla listalla olen työtön, koska en työelämässä ole enkä minkään koulun kirjoilla. En kuitenkaan ole minkään työttömyyskassan listoilla saati jossain työllistämisohjelmassa. Kertokaa?

AjatollahVeikko

Kyllähän sitä työtön on työtön, vaikka tukia ei saisikaan...

Ja kyllä niitä tukia kannattaa hakea sen, minkä vain irti saa. Tulevaisuudessa ehdit maksaa valdelle ihan tarpeeksi veroina ym. maksuina ja samalla mm. vanhempiesi eläkkeet siihen mennessä, kunnes itse jäät eläkkeelle (jos on varaa) joskus 75 vuoden iässä.

Lentomestari

Quote from: erilainen on 17.01.2010, 23:56:18
Tästä tulikin mieleeni. Miten määrittelen itseni. En käy töissä. Pääsin intistä viime keväänä. En ole ilmoittautunut millekkään viranomaisille. En saa enkä ole hakenut mitään tukiaisia, enkä periaatteesta ottaisikaan. Paitsi opintotuen tuevaisuudessa.

Kaverien kanssa tätä mietittiin. Itse kutsun itseäni väliinputoajaksi. Oletan että tuolla listalla olen työtön, koska en työelämässä ole enkä minkään koulun kirjoilla. En kuitenkaan ole minkään työttömyyskassan listoilla saati jossain työllistämisohjelmassa. Kertokaa?

pitää saada ruksi "erilainen"

Teemu Lahtinen

Siinäkin on vähän semanttista eroa että käykö töissä vai tekeekö töitä...  ;D

No mutta, työelämä jakautuu aika moneen merkitsevään kategoriaan joita tavataan monesti erilaisissa mielipidetiedustleuissa yms kysellä.

Teemu Lahtinen

Quote from: Lentomestari on 18.01.2010, 00:03:00

pitää saada ruksi "erilainen"

Merkitsevää kaiketi on se, että mistä saa elantonsa. Kaikkien vakiintuneiden järjestelmien ulkopuolella olevat kaiketi jakautuvat joko toisten elätteihin tai vapaaherroihin, muuta kategoriaa ei nyt heti tule mieleen.

Bienveillant

Valitsin vaihtoehdon työtön mutta se ei kyllä ole ihan koko totuus koska jättäydyin itse pois töistä koska halusin pitkän ja rankan työputken (17v) jälkeen ottaa aikaa itselle ja kun siihen tarjoutui taloudellisesti mahdollisuus niin valitsin sen. 
Sohvaltahuutelija

Taavitsainen

En tiiä mihin kuulus, en ole sairaslomalla mutta koska työt on pääasiassa keikkaluontosia, pystyin sopimaan työnantajan kanssa erikseen että ei tarvitse olla töissä ennenkuin terveys rupee pelaamaan. Eli olen tällä hetkellä tavallaan saikulla.
Polta sillat jotka jätät taaksesi, sillä et voi koskaan tietää kuka voi seurata perässäsi.

Zed

Varusmies/sivari puuttuu kokonaan listalta...

Maailmanmies

Minä olen monessa yhteydessä koettanut selittää, että hommalaiset ovat työssäkäyviä ihmisiä (vaikka mitä vikaa työttömyydessä on) ja keskimäärin ajattelevampia ihmisiä kuin moni muu.

Hamsteri

Quote from: Zed on 18.01.2010, 00:33:01
Varusmies/sivari puuttuu kokonaan listalta...

Lukisin molemmat työnteoksi.   :D
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Parasiittiö

Quote from: AjatollahVeikko on 18.01.2010, 00:02:21
Ja kyllä niitä tukia kannattaa hakea sen, minkä vain irti saa. Tulevaisuudessa ehdit maksaa valdelle ihan tarpeeksi veroina ym. maksuina ja samalla mm. vanhempiesi eläkkeet siihen mennessä, kunnes itse jäät eläkkeelle (jos on varaa) joskus 75 vuoden iässä.
Täysin samaa mieltä.

Itse olen virallisesti opiskelija, mutta oikeasti olen syrjäytynyt työtön. En tee mitään ja olen tavallaan sairaslomalla. Opiskelija vastasin. Lueskelen kyllä paljon kaikkea tieteellissävytteistä juttua, ei sen puoleen, niistä vaan ei tule mitään virallisia suorituksia.

Omassa ajatusmaailmassani olen Suomen yhteiskunnan lemmikkieläin, ehkä myös koe-eläin.
Kansalaispalkka, perustulo tms. ois kiva.

erilainen

No prkl... Kumminkin joudun/pääsen töihin kun Olympialaiset alkavat. Matoa on siis koukussa. Ei enää ehdi mitään tukia saada, ja ne lykkäis mua johki ohjelmaan kumminkin.

Vaikka kyllä tarkoitus mennä kouluun syksyllä. Ahkeraa hakemista keväällä. Ja vielä kehtaa asua äidin helmoissa tämän ajan. Hynkystä ei ole pulaa kun tuli ennen inttiä tehtyä duunia ihan tarpeeksi, ja olen täysi nihilisti.

requiem

Kokopäiväinen opiskelija. Rahallisesti pärjäisin paremmin työttömänä, kyllä tämä opiskelijaelämä on sitten ihqua. Jos jotain töitä onnistuisi nappaamaan kesäksi, ettei menisi taas kesäopiskeluksi.

Ja valmistumisen jälkeen mahdollisesti vielä Suomesta löytyvään koulutusta vastaavaan työhön maksamaan sitä ihanaa veroprosenttia, etenkin jo kun nyt näkee miten hyvin valtio rahojaan käyttää. Ai että kun se on vielä ihqumpaa.
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

erilainen

Quote from: requiem on 18.01.2010, 00:58:30
Kokopäiväinen opiskelija. Rahallisesti pärjäisin paremmin työttömänä, kyllä tämä opiskelijaelämä on sitten ihqua. Jos jotain töitä onnistuisi nappaamaan kesäksi, ettei menisi taas kesäopiskeluksi.

Ja valmistumisen jälkeen mahdollisesti vielä Suomesta löytyvään koulutusta vastaavaan työhön maksamaan sitä ihanaa veroprosenttia, etenkin jo kun nyt näkee miten hyvin valtio rahojaan käyttää. Ai että kun se on vielä ihqumpaa.

Surullisen yleistä tuo kesäopiskelu kuulemma. Ei vaan löydy töitä ainakaan kaupungeista. Nyt kilpailu kovaa. Suojatyöpaikat nousevat arvoon arvaamattomaan.

Matti N

Työtön, yksinkertaisesti syystä että töitä ei ole tarjolla. Aktiivisesti haen kuitenkin. Nyt olen työkkärin puolesta kurssilla (mahdollisuus, ei velvollisuus). Hyvää aikaa olisi suoltaa valheita maahanmuuttokritiikin epäkohdista mutta en ilkiä kirjautua sille puolelle.
Eiksoo kauheeta.

requiem

Quote from: erilainen on 18.01.2010, 01:01:23Surullisen yleistä tuo kesäopiskelu kuulemma. Ei vaan löydy töitä ainakaan kaupungeista. Nyt kilpailu kovaa. Suojatyöpaikat nousevat arvoon arvaamattomaan.

Etenkin ne mahdollisesti tarjolla olevat työpaikat ovat palkkaukseltaan niin vaatimattomia, ettei niistä oikeastaan koostu sen enempää kuin siitä opiskelustakaan.
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

PaulR

Opiskelen pitkän tauon jälkeen ja hyvältä maistuu. Saksan kielen aloitin siinä sivussa harrastusmielessä.

Muutaman vuoden kuluttua ammattinimike on toivon mukaan "yksityisyrittäjä".

Iloveallpeople

Taas on tullut uusia vaihtoehtoja äänestykseen, mutta edelleen puuttuu status turvapaikanhakija.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

AIP

Pidin itse aikanani armeijan jälkeen puolen vuoden velvoitteettoman vapaan kotioloissa ennen opintojen jatkumista vanhempieni rahoituksella ja suostumuksella, sillä tämä oli käytännössä viimeinen mahdollisuuteni pitkään lomaan ennen eläkettä tai hautaa. Tätä voitaneen nimittää vaikka sapattivapaaksi. Luokitukseksi sopinee "olomies" tai ehkä vielä kuvaavammin "peräkammarin poika".

Sinänsä kaikki nuo monipuoliset lisävaihtoehdot olisivat olleet tarpeettomia, mikäli oltaisiin haluttu kartoittaa niiden hommalaisten statusta, jotka ovat työmarkkinoiden käytettävissä tai käytössä. Mutta kyllä minuakin kiinnostaa se missä määrin maahanmuuttokritiikki pesii esimerkiksi tulevaisuuden työllistettyjen (tai työttömien) piirissä.

Ernst

Vakinainen työ, kokopäivätyö, reilusti yli 20 vuotta jo. Opiskelujen jälkeen ei päivääkään työttömänä. Tällaisena "tukipylväänä" ja veronmaksajana katselisi mielellään, ettei verorahoja haaskata mokutukseen. Soisi varat mieluummin vaikka opiskeleville, työttömille tahi sairasteleville hommalaisille.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Sivulause

Kyllä hommalaiset mielellään työnnettäisiin marginaaleihiin, työttömiä ja syrjäytyneitä.. En jaksa uskoa. Vaikka toisaalta, mitä sitten jos olisikin. kertoo sekin jotain surkeaa tästä yhteiskunnasta että mielipide muuttuu jotenkin validiksi valkolakin/ työpaikan/ korkean yhteiskunnallisen statuksen myötä. Hyh hyh.

Itse olen korkeakoulutettu yrittäjä, syön enemmän kuin tienaan.

Tsm

Työelämää takana 14 vuotta, joista noin 9 opiskeluiden ohessa. Viimeisin nostettu tuki oli lapsilisä, joista on muutama tonni vielä pankkitilillä. Maksanut veroja ja eläkemaksuja vuodesta -96 asti, joista jälkimmäiset ovat alkaneet keräytyä vasta 7 vuoden työnteon jälkeen. Nykyinen tuore asuntovelallinen, joten on osallistunut myös uuden rahan talousjärjestelmään luomiseen, vaikkakin vain kohtuullisen pienellä summalla. Auto- ja polttoaineveroja maksanut selvästi keskimääräistä enemmän.
Toimii työssään infrastruktuurin ylläpitämiseksi ja pyrkii kohdistamaan rahavirtoja suomalaisiin tuotantolaitoksiin ja tuotantotyövoimaan parhaansa mukaan. Huolehtii omasta ja alihankkijoiden veronmaksusta.

Selkeä syrrrrjäytynyt peräkammarinpoika siis.

Edit:Liian tarkat tiedot pois

Julmuri

Mä joka päivä töitä teen, joka ainoa aamu seitsemäksi meen. Ja kaiken teen mä siksi vain, että Astrid antaa mamun elää mun verollain.

Tätä tietysti seuraa, että lauantaisin viideltä saunaan ja kuudelta putkaan. ;)

Tukia olen nostanut viimeksi 90-luvun alussa sotilasavustuksen ja kotiutusrahan muodossa.

Juuso

Tällä hetkellä opiskelija, mutta status todennäköisesti muuttuu kahdesti seuraavan parin vuoden aikana.
"Mä oon soittanu Vuvuzelaa"
"Mitä oot soittanu?"
"Vu-vuvuzelaa!"
"Niin sitä torvia.."

Eino P. Keravalta

En valinnut mitään kun en itsekään tiedä, mikä hitto olen. Viime vuonna työnantaja lähetti minut ( ja yli sata muuta ) kilometritehtaalle, mutta en ole työtönkään, koska työtä ja vaivaa minulla on niin p--keleesti. Toisaalta voisin olla yrittäjä, mutta en kuitenkaan tee mitään, vaan nostan ( liian pieniä ) pääomatuloja. Opiskelija olen ollut koko ikäni, nytkin on viisi kirjaa yhtaikaa menossa. Olen kai jonkinlainen sekasikiö, niinkuin olen poliittisestikin: oikeistolaisen ja vasemmistolaisen yhdistelmä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.