News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

YLEn uutiset taas ylitti itsensä

Started by EL SID, 14.02.2009, 14:11:36

Previous topic - Next topic

Jouko

Quote from: Lexor on 16.02.2009, 12:16:44
Quote from: Jouko on 16.02.2009, 11:55:44
Tuo on aika törkeää vääristelyä vaikka uusnatsit kyseessä onkin. Pitäisi pyrkiä tiedottamisessa puolueettomuuteen. Se ei tarkoita natsien asian edistämistä.

Kyseisestä tapauksesta en tiedä, mutta media kovin mielellään leimaa kaikki vähänknin kansallismielisemmät uusnatseiksi. Näillä uusnatseiksi nimetyillä ei ole mitään yhtäläisyyttää toisen maailmansodan natsiaatteen kanssa.

Jos lehti kirjoittaa siis uusnaitseista, niin kannattaa olla vähän varuillaan. Median käsitys uusnatsismista kun on sen verran lavea.

Pitää paikkansa. Mutta univormuissa kulkeva joukko herättä kyllä mielikuvan vähintäänkin militaristisesta porukasta. Jos toimittajat vaivautuisivat menemään työssään ammattimaisesti syntyjä syvemmälle niin selvittäisivät kyseisten ryhmien taustoja ilman kiihottuneisuutta. Mutta ahdasmielisyys vaivaa aivopestyjä toimttajia. Meiltä puuttuu aito journalismi suuren maailman malliin. Ei ole kuin jejapekkojen kasvatteja tekstiä vääntämässä. :)
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

MW

Quote from: Kala on 15.02.2009, 03:49:08
Quote from: Torrence on 14.02.2009, 15:20:06
Laittakaa toki palautetta menemään. Minä jo laitoin.

Eivät ole vieläkään jaksaneet vastata palautteeseeni, kun kiukuissani kirjoitin rotutohtorointia seuraavana päivänä Ylelle, vaikka pidin sen asiallisena. Moinen parjaaminen uutisissa meni jo yli ymmärryksen. Tästäkin varmaan pitäisi jo ihmetellä, että eikö 30 000 nimeä kiinnosta, mutta jotkin huuhaaprotestoijat kyllä. Ilmeisesti näillä huuhaaprotestoijalla on todellisempi huoli kuin meillä kymmentuhatpäisillä rasssisteilla.

Uudistan vähän alle sata vuotta vanhan kysymykseni: Onko kukaan saanut vastausta YLE:lle lähetettyihin palautteisiin?

Tiedän itse tehneeni pari.

axmrdr

Ensin rotutohtorointia ja nyt jätetään lähes 30 000:n kansalaisen mielipiteet huomiotta. Jos joskus olisin tv-lupia maksanut, nyt viimeistään jättäisin maksamatta.

MW

Quote from: axmrdr on 16.02.2009, 13:35:46
Ensin rotutohtorointia ja nyt jätetään lähes 30 000:n kansalaisen mielipiteet huomiotta. Jos joskus olisin tv-lupia maksanut, nyt viimeistään jättäisin maksamatta.

YLEn toiminta on (tai pitäsi olla) lain säätelemää. Jos YLE viittaa kintaalla mainitulle laille, onko kuluttajan velvollisuus toimia lain mukaan, so. maksaa suojelurahaa?

EDIT: "kuluttaja", ..ttu mikä sana. Anteeksi.

jmk

Quote from: MW on 16.02.2009, 13:27:08
Uudistan vähän alle sata vuotta vanhan kysymykseni: Onko kukaan saanut vastausta YLE:lle lähetettyihin palautteisiin?

En ole tästä tohtorijupakasta lähettänyt palautetta, mutta Tampereen radion väärennettyä nettikyselynsä soitin väärennyksestä ilmeisesti päättäneelle uutispäällikölle, kysyäkseni ihan asiallisesti lisätietoja heidän väittämästään "manipulaatiosta".

Rouva melkein paiskasi luurin korvaani.

MW

Siispä humppaan itsekseni. Olin mielestäni asiallinen, ja esitin kysymyksen, molemmilla kerroilla. Häpeäkseni tunnustan, että olen rahoittanut YLEn toimintaa vuosien saatossa huomattavilla summilla, ns. lupamaksujen muodossa, vai mitä ne uuskielisesti oli?

EL SID

Quote from: Kala on 15.02.2009, 03:49:08
Quote from: Torrence on 14.02.2009, 15:20:06
Laittakaa toki palautetta menemään. Minä jo laitoin.

Eivät ole vieläkään jaksaneet vastata palautteeseeni, kun kiukuissani kirjoitin rotutohtorointia seuraavana päivänä Ylelle, vaikka pidin sen asiallisena. Moinen parjaaminen uutisissa meni jo yli ymmärryksen. Tästäkin varmaan pitäisi jo ihmetellä, että eikö 30 000 nimeä kiinnosta, mutta jotkin huuhaaprotestoijat kyllä. Ilmeisesti näillä huuhaaprotestoijalla on todellisempi huoli kuin meillä kymmentuhatpäisillä rasssisteilla.

minä sain. Ohjelma oli MOT ja vastaus oli ympäripyöreästi ettei nyt ole tekeillä ohjelmia pakolaisista....

Kurvari

Minä sain tuosta uusnatsi uutisesta vastauksen emailiini, kun tiedustelin Ylen manipuloivaa linjaa uutisoinnissa. Oli kuulemma ilmeisesti sattunut iltavuorolaiselle joku "kömmähdys".

Maastamuuttaja

Onkohan tämä "Digi-Jugner" oikeasti olemassa oleva henkilö? Onko hänellä muita tehtäviä kuin tarkistaa lupamaksujen kertymä ja televisiouutisten ideologinen sisältö etukäteen ja olla sitten vastaamatta takakäteen?

gefa

Quote from: Maastamuuttaja on 20.02.2009, 20:32:25
Onkohan tämä "Digi-Jugner" oikeasti olemassa oleva henkilö? Onko hänellä muita tehtäviä kuin tarkistaa lupamaksujen kertymä ja televisiouutisten ideologinen sisältö etukäteen ja olla sitten vastaamatta takakäteen?
Tehtävistä en tiedä, mutta pihalla se alaisilleen bonukset kaurapuurona maksava mediaihme ainakin on kuin sika satelliitista...

Sama älykkö muistaakseni selitteli, kun digiin siirryttiin, että eihän meille mitään HDTV:tä tarvitse alkaa, 5.1 dolby surrond äänet on paljon tärkeämmät...
Pirunsilmässä taitaa olla tärkeintä kuitenkin ensin se kuvanlaatu, paitsi Jugnerille  :D

Spinnu

Quote from: gefa on 20.02.2009, 21:00:52Sama älykkö muistaakseni selitteli, kun digiin siirryttiin, että eihän meille mitään HDTV:tä tarvitse alkaa, 5.1 dolby surrond äänet on paljon tärkeämmät...

Tässä voin olla nuivuudessani eri mieltä. Minulla on ollut kotiteatteritsydeemit jo useamman vuoden, ja tärkeempää mielestäni on ensin saada vihdoin se 5.1 ääni jakeluun, kuin HDTV (mikä kuitenkin harvemmalla on). Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, ja perustuu vain omaan tekniseen valmiuteeni.
"Monien ihmisten mieli on kuin betonia. Hyvin sekaisin, ja pysyvästi!"
(Alfred E. Neuman)
http://www.kiva.org/team/homma

gefa

Quote from: Spinnu on 20.02.2009, 21:26:19
Quote from: gefa on 20.02.2009, 21:00:52Sama älykkö muistaakseni selitteli, kun digiin siirryttiin, että eihän meille mitään HDTV:tä tarvitse alkaa, 5.1 dolby surrond äänet on paljon tärkeämmät...

Tässä voin olla nuivuudessani eri mieltä. Minulla on ollut kotiteatteritsydeemit jo useamman vuoden, ja tärkeempää mielestäni on ensin saada vihdoin se 5.1 ääni jakeluun, kuin HDTV (mikä kuitenkin harvemmalla on). Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, ja perustuu vain omaan tekniseen valmiuteeni.
No vedetään vielä pätkä offtopicia...minusta ne pitäsi saada molemmat ja pikaisesti, eikä vasta sitten 10 vuoden päästä, kun meillä on jo 3d tv tai vastaavaa ;)

EL SID

Quote from: Maastamuuttaja on 20.02.2009, 20:32:25

on oikeasti  ;) olemassa. Satuin ohittamaan kyseisen henkilön viime vuonna Vaasan johtavalla moottoritiellä (jugner on, kuten nimestä voi päätellä, syntyjään Korsholmasta)

työkuvioista en tiedä, mutta palkka/autoetu on kohdallaan: autona hänellä oli uudenkarhea Chrysler 300C touring. Hinta yli 50 000 egeä....

gefa

Eli mitä saa -teeman mukaan:
57 000 eurolla:
Chrysler 300C 3.0 V6 CRD Touring Business ja Kahdet Alut Digi-Jugnerille   ;D
http://img210.imageshack.us/img210/171/digidigi.jpg