News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Eduskuntaan vai EU-parlamenttiin ?

Started by Mika, 14.02.2009, 12:11:43

Previous topic - Next topic

ämpee

Quote from: Jussi Halla-aho on 15.02.2009, 22:34:05
No itse asiassa minulle on jo sähköpostitse kerrottu, että olen pettänyt kaikki kunnallisvaaliäänestäjäni, jos lähden ehdolle eurovaaleihin.

Pidän erittäin uskottavana, että tuon/noiden(?) sähköpostin lähettäjä ei ole äänestäjäsi.
Vaalien alla antamasi lupaukset toiminnastasi olivat sellaisia, ettei niiden lunastamista MEP:in virka haittaa mitenkään, pikemminkin pelkästään edistää.

Jos Helsingin kaupunginvaltuutetun toimi olisi kokopäiväinen työ, niin siitä myös maksettaisiin kuten kokopäiväisestä työstä, ja kun asia ei ole näin, niin on aivan sama minkä työn ohella kaupunginvaltuutetun tehtäviä hoidetaan.
Eli sen MEP:in toimen voi ottaa kaikessa rauhassa, mikäli kannatus toimen ottamiseen riittää, ja toivon että riittää.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ProjectX

Quote from: Embo on 14.02.2009, 16:25:55
Mepin virka on loppusijoituspaikka, ja tie unohdukseen.

Ai vähän niinkuin kävi Alexander Stubbille?
Joku oli postannu nettiin kuvan, jossa huonosti väritetyt Tupu, Hupu ja Lupu oli pelattu kebabkioskille mailat kädessä ja nyt mä oon taas ihan tolaltani!!

etnis

Jussi on tehnyt Homman^^^ eteen jo niin paljon että ainakin minun pyyteettömän hyväksyntäni hän saa teki sitten miten päin tahansa.

Tosin siellä Korkeasaaressa pitäs kyllä ottaa se kamelien kulaanivastaisuus uuteen tutkintaan? Käsittääkseni syyllinen/rikastaja kulkee edelleenkin vapaalla jalalla  ;D
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Embo

Quote from: ProjectX on 16.02.2009, 12:06:08
Quote from: Embo on 14.02.2009, 16:25:55
Mepin virka on loppusijoituspaikka, ja tie unohdukseen.

Ai vähän niinkuin kävi Alexander Stubbille?

Nimenomaan. Stubb on nyt saanut medianäkyvyyttä Suomessa, koska on ulkoministeri, ei enää meppi. (Kanervahan syrjäytettiin ulkoministerin paikalta Bandidos-kytköstensä vuoksi, ei siinä joku Tukiainen paljoa vaikuttanut.)

Mutta asiaan. Olisitko osannut nimetä Stubbia (ja ennen kaikkea hänen europarlamentaarikkona ajamiaan poliittisia asioita), jos hän ei olisi ollut ulkoministeri.

Tässä suomalaisia meppejä. Osaako kukaan sanoa tarkasti, millainen vaikutus heillä on ollut Suomen lainsäädäntöön (edes välillisesti EU-direktiivien kautta)?

Eija-Riitta Korhola
Riitta Myller
Samuli Pohjamo
Kyösti Virrankoski
Reino Paasilinna

Yritän tässä sanoa sitä, että Suomessa poliittista valtaa käytetään harcore-mielessä Suomen lakien kautta. Mielipidevaikuttaminen ei vaikuta yhteiskuntaan muuten kuin lainsäädännön kautta, ja Suomen lait säätää eduskunta. Siksi Suomen sisäpolitiikkaan vaikuttavista asioista pitäisi olla päättämässä eduskunnassa.

Europarlamentissa saattaa päästä vaikuttamaan EU-direktiiveihin ja maahanmuuttoa sääteleviin sopimuksiin. Toisaalta kuten olemme havainneet, ei mikään estä Suomea säätämästä (tai yrittämästä säätää) löperömpiä lakeja. Ei mikään, paitsi valveutunut kansanedustaja tai muutama.

ProjectX

Quote from: Embo on 16.02.2009, 15:37:09
Mutta asiaan. Olisitko osannut nimetä Stubbia (ja ennen kaikkea hänen europarlamentaarikkona ajamiaan poliittisia asioita), jos hän ei olisi ollut ulkoministeri.

Tottai olisin. Stubb sai yli satatuhatta ääntä 2004 europarlamenttivaaleissa. Ei varmaan mennyt ohi keneltäkään joka silloin oli uutistenkatseluiässä.

edit: Myös Lasse Lehtinen, Pia-Nora Kauppi ja Esko Seppänen ovat olleet aika tasaiseen tahtiin julkisuudessa. Paavo Väyrynen on muuten toinen joka hyppäsi MEPin paikalta suoraan hallitukseen.
Joku oli postannu nettiin kuvan, jossa huonosti väritetyt Tupu, Hupu ja Lupu oli pelattu kebabkioskille mailat kädessä ja nyt mä oon taas ihan tolaltani!!

Embo

Quote from: ProjectX on 16.02.2009, 16:59:59
Quote from: Embo on 16.02.2009, 15:37:09

Tottai olisin. Stubb sai yli satatuhatta ääntä 2004 europarlamenttivaaleissa. Ei varmaan mennyt ohi keneltäkään joka silloin oli uutistenkatseluiässä.

Ja mitkä ovat ne Stubbin europarlamentaarikkona ajamat poliittiset asiat?

Quoteedit: Myös Lasse Lehtinen, Pia-Nora Kauppi ja Esko Seppänen ovat olleet aika tasaiseen tahtiin julkisuudessa. Paavo Väyrynen on muuten toinen joka hyppäsi MEPin paikalta suoraan hallitukseen.

Julkisuus on kuitenkin eri asia kuin mainitsemasi henkilöiden poliittisista päätöksistä ja poliittisesta linjasta tietäminen. Ei julkisuus sinänsä ole tehnyt Jussi Halla-ahostakaan kuuluisaa tai merkittävää, vaan Jussin kirjoitusten sisäpoliittinen sisältö.

Edelleen olen sitä mieltä, että maahanmuuton kannalta tärkeimmät päätökset tehdään Eduskunnassa, lainsäädännön muodossa. Olisi tietysti komeaa, jos Jussista tulisi meppiyden myötä Eurooppa- ja maahanmuuttoministeri, mutta se edellyttäisi persuiltakin melkoista poliittista kannatusta.

ProjectX

Quote from: Embo on 16.02.2009, 18:04:57
Julkisuus on kuitenkin eri asia kuin mainitsemasi henkilöiden poliittisista päätöksistä ja poliittisesta linjasta tietäminen. Ei julkisuus sinänsä ole tehnyt Jussi Halla-ahostakaan kuuluisaa tai merkittävää, vaan Jussin kirjoitusten sisäpoliittinen sisältö.

Niin onkin. Jokaisella MEPillä niinkuin useimilla kansanedustajillakin on omat nettisivut josta voi seurata suoraan. Varsinainen mediajulkisuus sitten taas on varsin harvoin sen enempää rivikansanedustajan kuin rivimepinkään asialla.

Silposi

Ehdottomasti ensin ehdolle eurovaaleihin ja sitten 2011 eduskuntaan. Näin se menee ja Jussi menee läpi varmasti molemmissa.

LambOfGod

[pakollinen itsestäänselvyys] Jussi tehkööt kuinka tahtoo [/pakol...]

Toisaalta kivahan Halla-ahoa olisi päästä vihdoinkin äänestämään kun herraa on tullut fanitettua käytännössä scriptan ensimetreiltä asti..

Noh, meinaa väkisin sormet vääntyä näppäimistön itsestäänselvyys nappuloille, jotta kyllä J H-a varmaan itse (vaimoansa konsultoiden!) osaa tämän päätöksen tehdä ja niin etiespäin..

En näe suurta menetystä "scenelle" päätti hän tehdä kumminpäin tahansa. Itse en jättäisi mahdollisuutta käyttämättä, ei meppiys mikään vankila sentään ole.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Dark Serenity

Quote from: Jussi Halla-aho on 15.02.2009, 22:34:05
No itse asiassa minulle on jo sähköpostitse kerrottu, että olen pettänyt kaikki kunnallisvaaliäänestäjäni, jos lähden ehdolle eurovaaleihin.

Ihan miten paljon itse mies vaan asettuu ehdolle niin kyllä äänestän. Tosin voisi olla järkevämpää äänestää joku vähemmän pätevä edustaja EU:hun että saataisi pidettyä jussi suomessa kunta- ja eduskuntatasolla.

Luulen että Jussin meno Eu-parlamenttiin olisi suuri takaisku koko kansanliikkeelle. Hajoita ja hallitse.

JMK ja H-a kuhan saataisiin eduskuntaan niin olisin erittäin tyytyväinen.

Al-Juzar

Luotan Jussiin, että hän osaa itse päättää, miten Hommansa hoitaa parhaiten. Annan siis tukeni ja ääneni, jos asettuu ehdolle eurovaaleihin, vaikka mieluummin näkisin hänet kotimaassa. Toisaalta muutama vuosi Brysselissä voi tuoda parhaimmillaan uskottavuutta ja nostetta poliittiseen uraan Suomessa.

rapa-nuiv

Quote from: Dark Serenity on 17.02.2009, 09:36:35

Luulen että Jussin meno Eu-parlamenttiin olisi suuri takaisku koko kansanliikkeelle. Hajoita ja hallitse.

Päinvastoin.
Itseasiassa Homman kannalta on täysin sama vaikka H-a ei tekisi Brysselissä muuta kuin söisi banaaneita ja näpelöisi itseään. EU-parlamentin jäsenyys on palkattu työpaikka, poliitikon palkattu työpaikka.
Jos näillä mielipiteillä onnistuu viemään työpaikan joltain "oikealta" poliitikolta, jo pelkästään valituksi tuleminen lisää painetta ammattipoliitikkojen suuntan.  Itseasiassa jo pelkkä vakavavasti otettavan nuivanehdokkaan ehdokkaaksi asettuminen lisää nykyisen poliittisen johdon painetta ottaa askel Homman suuntaan. Ja EU-vaalit on kohta ovella eduskuntavaalit vasta kahden vuoden päästä.

Toisekseen, jos yksi Hommalainen tulee oikeasti valituksi täyspäiväiseen poliitikon toimeen, se tekee politiikkaan osallistumisesta houkuttelevampaa myös muille.  Tarkoittaa sitä että jo 2011 todella voi olla ne 20 vakavasti otettavaa kansanedustajaehdokasta.

Jaxuhali !

Dark Serenity

Olet toki oikeassa.

Lähinnä tahdon vain korostaa koko JH-a:n merkitystä. On tärkeää sijoittaa vahvimmat nappulat strategisiin paikkoihin. EU-parlamentti on sivussa suomesta ja hommasta, ja vaikutusmahdollisuudet ovat pienet. Emme todellakaan ole niin iso ryhmittymä vielä että voimme hukata tärkeimpiä hahmoja homehtumaan Brysseliin. Tarvitsemme näkyvyyttä suomessa ja voimiemme keskittämistä suomen asioihin.

Ethän varmaan laittaisi eliittijoukkojasikaan sodassa kauas rintamasta kaalimaata vahtimaan. Jos ymmärrät.. taidan olla liian strategikko.

kgb

Quote from: Dark Serenity on 17.02.2009, 10:26:03
Ethän varmaan laittaisi eliittijoukkojasikaan sodassa kauas rintamasta kaalimaata vahtimaan. Jos ymmärrät.. taidan olla liian strategikko.

Toisaalta olisi hyvä asia, että Hommalla olisi myös EU-tasolla agentti seuraamassa EU:n laajuisia tapahtumia sekä päätöksentekoa ja raportoimassa niitä kotimaan Hommalaisille. Agentin ei toki tarvitsisi olla JH-a, mutta valitettavasti tällä hetkellä muita realistisia (ja halukkaita) vaihtoehtoja ei taida olla?
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Mika

Quote from: Al-Juzar on 17.02.2009, 09:57:54
Luotan Jussiin, että hän osaa itse päättää, miten Hommansa hoitaa parhaiten. Annan siis tukeni ja ääneni, jos asettuu ehdolle eurovaaleihin, vaikka mieluummin näkisin hänet kotimaassa. Toisaalta muutama vuosi Brysselissä voi tuoda parhaimmillaan uskottavuutta ja nostetta poliittiseen uraan Suomessa.

Jos Jussi päättää asettua ehdolle EU-parlamenttiin, ainakin selkeitä perusteluita tällaiselle valinnalle kaivattaisiin.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Jussi Halla-aho

Quote from: Mika on 17.02.2009, 10:44:00
Jos Jussi päättää asettua ehdolle EU-parlamenttiin, ainakin selkeitä perusteluita tällaiselle valinnalle kaivattaisiin.

Esimerkiksi se, että voisin tehdä sitä, mitä tähänkin asti olen tehnyt, kokopäivätoimisesti enkä jossakin työn ja perhe-elämän puristuksessa (= yöllä)?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Jouko

Quote from: Jussi Halla-aho on 17.02.2009, 14:23:35

Esimerkiksi se, että voisin tehdä sitä, mitä tähänkin asti olen tehnyt, kokopäivätoimisesti enkä jossakin työn ja perhe-elämän puristuksessa (= yöllä)?

Senkun ryhdyt ehdokkaaksi. Kannatus on taattu. Tulet varmasti valituksi. Jätä sitten se yökin perheasioiden hoidolle.  :D
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

ElinaElina

Tässä hämmentää se, että olet sovelias niin eduskuntaan, EU:iin kuin valtuustoonkin. Ja niiden ulkopuolellakin. Scriptan teho on kuin Rakel Carsonin Hiljaisella keväällä, kirjalla joka synnytti luonnonsuojelulikkeen nykyvoimaansa. Onnea valitsemallasi tiellä, oli se mikä vaan näistä tai jokin uusi vaihtoehto, tai vuorotellen näitä.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Mika

Quote from: Jussi Halla-aho on 17.02.2009, 14:23:35

No joo, eihän tuota missään tapauksessa huonona perusteluna voi pitää. Sääli, että vaalit ovat väärässä järjestyksessä, kun eduskuntapaikkakin näyttäisi olevan käden ulottuvilla.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Tuomas

Halla-aho luonnollisesti päättää itse mitä tekee, jos hän ehdolle lähtee niin voin luvata omasta lähipiiristäni vähintään 50 ääntä sellaisilta ihmisiltä, jotka eivät varmaan ole scriptaa lukeneetkaan. Eihän mepin viralla käännetä maailmaa ylösalaisin, mutten ymmärrä miksi kukaan Halla-ahon kanssa samoilla linjoilla oleva vastustaisi miehen ehdokkuutta, tuli JH-a valituksi tai ei, saa hän kuitenkin paljon ääniä ja se on jo itsessään voimakas viesti kansan tahdosta päättäjille ja ammattipolitiikot kyllä silloin viimeistään haistavat tuulen kääntyneen.

Kenenkään ei varmasti tarvitse miettiä, kummalla on enemmän vaikutusmahdollisuuksia, europarlamentaarikolla vaiko Helsingin kunnanvaltuutetulla. Halla-aholla on yleinen mielipideilmasto huomioon ottaen elämänsä tilaisuus päästä mukaan politiikkaan ja saada hyvää palkkaa siitä mitä nyt joutuu vapaa-ajallaan tekemään, vaalimenestyskin olisi tehokkaalla kampanjalla taattu. Meppi vs kansanedustaja spekulointikaan tuskin on kovin oleellista, kun kerran mepiksi pääsee, niin eduskuntaanhan voi aina lähteä ehdolle.

Syyttelyn yhdenasian politikoinnista ja Halla-ahon EU-kokemattoomudesta ovat aivan jonninjoutavuuksia, kaikki tietävät mitä asiaa Jussi Halla-aholla on, sen voi lukea scriptasta, itse ainakin äänestän ihmistä, joka on lähtenyt touhuun mukaan aidosti asiansa vuoksi, eikä sen takia että on lukion oppilaskunnan hallituksen varapuheenjohtajan ajoista asti haaveillut pääministerin virasta. Politiikot joilla on oikeasti asiaa ovat hyvin harvinaisia, mutta lähes poikkeuksetta menestyneitä.

Jussi Halla-aho

Quote from: kmruuska on 17.02.2009, 14:32:07
Ihan mielenkiinnosta kysyisin että millaista EU-tason politiikkaa olet tähän asti tehnyt?

Tarkoitin, että tärkein funktioni on kai ollut mielipidevaikuttamisessa, ja sellaisen toiminnan kannalta on aivan sama, mihin tulen valituksi, kunhan nettiyhteydet toimivat.

Millaista EU-tason politiikkaa Jani Sievinen on tähän asti tehnyt? Tai oikeastaan kukaan uusi eurovaaliehdokas?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Ullanlinna

Onko täällä pohdittu sitä mahdollisuutta, että kristilliset irtisanovat vaaliliiton periaatteellisista mikäli Jussi asetetaan ehdokkaaksi?

MW

Quote from: Ullanlinna on 26.02.2009, 21:35:18
Onko täällä pohdittu sitä mahdollisuutta, että kristilliset irtisanovat vaaliliiton periaatteellisista mikäli Jussi asetetaan ehdokkaaksi?

Ei kai KD:ssakaan niin puusilmiä olla, etteivät ole osanneet tätä mahdollisuutta ennakoida?

Ullanlinna

Niin, tiedä sitten kuinka yhtenäset KD:n rivit ovat...heidän tappionsa tuollainen päätös joka tapauksessa olisi. Mikäli KD pysyisi kovana, Soini joutuisi päättämään Jussin ja vaaliliiton välillä.

MW

Vaikea uskoa, että Soini uhraisi hihakorttinsa vaaliliitolle KD:n kanssa, mutta mene ja tiedä. Ehkä Jussin valtuustopaikka, ja aika varman oloinen eduskuntapaikka kompensoi... No, herrat ovat varmaan näistäkin keskustelleet.

Ikävä sanoa, mutta äänestän PerSuja ihan tätä nykyistä ylimielistä, totalitaristista meininkiä vastaan, vaikka ihan kannatettavia asioita toki löytyy heidän ohjelmastaankin. Jos ehdokkaana, keväällä tulen äänestämään J H-a:a ihan henkilönä.

JT

Jos JH-a asettuu eurovaaliehdokkaaksi, hän myös menee läpi. Nuivuutta tarvitaan Brysselissä ja sitä tarvitaan Suomessa. Netti pelaa, informaatio kulkee. Ilman muuta eurovaaleihin mukaan! Kaikki on puhtaasti kotiinpäin.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Maisteri Nuivakka

Olisihan se mukava päästä Halla-ahoa edes kerran äänestämään. Eurovaalit taitavat olla meille ei-helsinkiläisille ainoa mahdollisuus.

Sieltä sitten eduskuntaan. En ollenkaan ymmärrä joidenkin mielipidettä, että Jussi olisi EU-edustajana jotenkin enemmän poissa kuvioista kuin sanakirjantekijänä.

Vieraslajien leviämisen estäminen olisi helpompaa ja huomattavasti halvempaa kuin vieraslajien aiheuttamien ongelmien ratkaisu jälkikäteen. - Suomen luonnonsuojeluliitto

Kokoomusnuori

En tiedä mikä Kd:n tavoite vaaleissa on. Mutta jos haluavat ääniä - kuten vaaleissa yleensä on tapana, on Jussin ehdokkuus heidänkin intressipiirissään. Itseasiassa se on ainoa mahdollisuus saada kristillisdemokraatti persun siivellä parlamenttiin.

Toinen juttu on, että jos sopimus on tehty, ei sitä voi irtisanoa. Selvää on, että molemmat puolueet päättävät ehdokkaansa itse.

Off topickina voisi pohtia kristillisten äänestäjien asennetta muslimi-mamuihin. Veikkaan että yhtä kriittinen kuten muihinkin vääräuskoisiin.

Maisteri Nuivakka

Quote from: Kokoomusnuori on 26.02.2009, 23:30:07
En tiedä mikä Kd:n tavoite vaaleissa on. Mutta jos haluavat ääniä - kuten vaaleissa yleensä on tapana, on Jussin ehdokkuus heidänkin intressipiirissään. Itseasiassa se on ainoa mahdollisuus saada kristillisdemokraatti persun siivellä parlamenttiin.

Itse asiassa tämänhetkisillä ehdokkailla tuosta vaaliliitosta on todennäköisimmin menossa läpi Kristillisten Sari Essayah. Jos Perussuomalaiset haluavat saada oman ehdokkaan varmasti läpi, he tarvitsevat kärkiehdokkaan, joka saa enemmän ääniä kuin Essayah. Onko edes muita vaihtoehtoja kuin Halla-aho?
Vieraslajien leviämisen estäminen olisi helpompaa ja huomattavasti halvempaa kuin vieraslajien aiheuttamien ongelmien ratkaisu jälkikäteen. - Suomen luonnonsuojeluliitto

RP

Quote from: ProjectX on 14.02.2009, 14:59:09

Miksi? Eikö ole odotettavissa vapaan liikkuvuuden eurooppa yhtenäistää turvapaikanhakumentelmiä tulevaisuudessa?

Tuskin tavalla, joka estäisi Suomen nykyisen kaltaisen sooloilun.

Ja vaikka foorumin perusteella olen ilmeisesti vähemmistössä, eivät kaikki, jotka eivät pidä nykyisestä maahanmuutto/monikultturointipolitiikasta ole EU:n vastustajia.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/