News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-12-25 YLE: Paavi puhui pakolaisten puolesta

Started by rankka, 25.12.2009, 14:17:02

Previous topic - Next topic

rankka

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/12/paavi_puhui_pakolaisten_puolesta_1317148.html?origin=rss
"Paavi Benedict XVI toivoi ymmärrystä pakolaisille Vatikaanissa pitämässään joulupäivän puheessa. Paavi ilmaisi olevansa huolissaan kaikista, jotka ovat joutuneet jättämään kotiinsa nälänhädän, suvaitsemattomuuden tai ympäristön tuhoutumisen takia.

Kymmenet tuhannet uskovaiset ja matkailijat ympäri maailmaa kokoontuivat perjantaina Vatikaanin Pietarinkirkon aukiolle kuulemaan Paavin puhetta.

Perinteisessä siunauksessaan Urbi et Orbi, Rooman kaupungille ja maailmalle, paavi esitti joulutervehdyksensä 65 kielellä."

Eino P. Keravalta

"Paavi ilmaisi olevansa huolissaan kaikista, jotka ovat joutuneet jättämään kotiinsa nälänhädän, suvaitsemattomuuden tai ympäristön tuhoutumisen takia."

No onkos se Paavi-setä huolissaan niistä, jotka joutuvat jättämään kotinsa monikulttuurisuuden, raiskausten, ghettoutumisen, pakolaisten kantaväestöön kohdistaman rasismin, ryöstelyn, tuhopolttojen ja häirinnän vuoksi? Nämäkin ihmiset ovat suvaitsemattomuuden ja ympäristön tuhoutumisen uhreja. Nälänhätäkin on luvassa pidemmällä tähtäimellä. 
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

rontti4

Tämä Paavin lausunto sitoo Timo Soinin entistä tiiviimmin mokuttajien rintamaan.
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

Antti Tulonen

Quote from: rontti4 on 25.12.2009, 16:16:37
Tämä Paavin lausunto sitoo Timo Soinin entistä tiiviimmin mokuttajien rintamaan.

Ei ole montaakaan kuukautta siitä, kun Soini sanoi Iltalehdessä, ettei uskonto saa mennä yhteiskunnan edelle.

Ari-Lee

Quote from: rontti4 on 25.12.2009, 16:16:37
Tämä Paavin lausunto sitoo Timo Soinin entistä tiiviimmin mokuttajien rintamaan.
Höpönpöpön. Timon mustamaalaamisen on loputtava koska ei ole argumentteja. Tai sitten tämä on trolli tai desantti.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

BastardoGrande


Quote
Höpönpöpön. Timon mustamaalaamisen on loputtava koska ei ole argumentteja.


Voidaanko kuitenkin yhdessä sopia Timo S:n olevan TAKINKÄÄNTÄJÄ?
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

PaulR

Quote from: BastardoGrande on 25.12.2009, 18:08:55

Quote
Höpönpöpön. Timon mustamaalaamisen on loputtava koska ei ole argumentteja.


Voidaanko kuitenkin yhdessä sopia Timo S:n olevan TAKINKÄÄNTÄJÄ?

Sovittu.

Antti Tulonen

Quote from: BastardoGrande on 25.12.2009, 18:08:55

Quote
Höpönpöpön. Timon mustamaalaamisen on loputtava koska ei ole argumentteja.


Voidaanko kuitenkin yhdessä sopia Timo S:n olevan TAKINKÄÄNTÄJÄ?

Koska...?

kohmelo

Quote from: Dogah on 25.12.2009, 18:45:40
Quote from: BastardoGrande on 25.12.2009, 18:08:55

Quote
Höpönpöpön. Timon mustamaalaamisen on loputtava koska ei ole argumentteja.


Voidaanko kuitenkin yhdessä sopia Timo S:n olevan TAKINKÄÄNTÄJÄ?

Koska...?

Voidaanko sopia, että paavi puhuu höpöjä koska löi päänsä ennen esiintymistään?

Nainen kaatoi paavin jouluyön messussa
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1835525

Femakko

Näppärää, aiheutetaan ensin itse ongelma (kielletään ehkäisy) ja sitten hurskaasti toivotaan, että toiset hoitavat seuraukset (huom. liikaväestö johtaa usein myös työttömien nuorien miesten määrän nousuun - mikä taas korreloi sotien ja levottomuuksien kanssa positiivisesti). No, hyvin yleinen toimintamallihan se on, ei siinä mitään.

rontti4

Quote from: Ari-Lee on 25.12.2009, 16:59:33
Quote from: rontti4 on 25.12.2009, 16:16:37
Tämä Paavin lausunto sitoo Timo Soinin entistä tiiviimmin mokuttajien rintamaan.
Höpönpöpön. Timon mustamaalaamisen on loputtava koska ei ole argumentteja. Tai sitten tämä on trolli tai desantti.

Soinia ei tarvitse mustamaalata, hän tekee sen itse.
Kaikki muistamme varmasti muistamme kottaraisenpöntöt ja propellipäät sekä eurovaaliehdokasasettelun lopputuloksen.
Tämän jälkeenkin Soini on antanut lausuntoja jotka eivät todellakaan ole kovin positiivisia mokutukseen kriittisesti suhtautuvien kannalta.
Soinin johdolla persuista tulee Astridin politiikan innokkain kannattaja, Soinin mielestä paavi ei voi olla väärässä, keskustelut nuoruudessa nunnan kanssa olivat sen verran järisyttävä kokemus. Jos haluaisi olla ilkeä voisi sanoa ministerin paikankin kiinnostavan ja sen tavoittelun vaikuttavan kannanottoihin, mutta kun en ole ilkeä vaan tällainen hyväntahtoinen vaari, en niin sano.
Kaikesta huolimatta persut saavat ääneni jos Jussi on ehdokkaana. Toivoisin todella voivani äänestää häntä jonkin muun puolueen ehdokkaana.
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

Maastamuuttaja

No paavihan on vain paavi. En lähtisi sen kanssa kaljalle saati ehtoolliselle vaikka kuinka pyytäisi.

Toisaalta. Vaikka paavilla on ainutlaatuinen mahdollisuus esitellä näkemyksiään hyvin laajalle kuulijakunnalle, sananvapauttahan ei sillä ole. Se ei voi puhua suutaan puhtaaksi. Siksi yksityiskohtiin kannattaa kiinnittää huomiota. Mieleeni jäivät viittaukset kristittyjen kirkkojen huonoon asemaan Irakissa ja mualla. Myös Nigeria tuli mainittua ongelmallisena maana. Siellähän islam ja kristinusko ovat napit vastakkain.

Paavit eivät viime vuosikymmeninä ole olleet huomaavinaankaan islamin ja kristinuskon välisiä jännitteitä. Siinä mielessä tämä paavi oli edeltäjiään suoraviivaisempi.

ElinaElina

Mitä paavi sanoi ja ei sanonut? Hän ei käskenyt rahtaamaan pakolaisia tuhansia kilometrejä. Hän ei yksilöinyt suvaitsemattomuutta.

Millä korvilla kukakin kuuntelee. Omia korviani hivelivät viittaukset ja sitaatit kirkkoisien teksteistä ja alkutekstin tulkinta sananmukaisesti. Hän toi joulun tosi sanomaa hyvin esiin. Sen lisäksi, että kirkkoisien tuotanto on puhdasta kultaa, se on yhdistävä tekijä ortodoksien, luterilaisten, katolisten ym välillä - juuret ovat yhteiset.

Ehtoollisen vietto nyt menee siellä aina väärin, sen tietää jo ennalta. Ensin luetaan Jeesuksen kehote: ottakaa ja juokaa tästä te kaikki...ja sitten juomista saa vain ylipapisto.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Antti Tulonen

Quote from: rontti4 on 25.12.2009, 21:19:52
Kaikki muistamme varmasti muistamme kottaraisenpöntöt ja propellipäät

Vain päiviä tätä ennen oli uutisoitu Facebookissa olevasta "Lähetetään somaliystävämme takaisin kotiin" -ryhmästä, johon monet hommalaisetkin liittyivät (vaikka vain kettuillakseen vähemmistövaltuutettu Suurpäälle). Soinin mukaan tämä oli "tupauunojen touhua", niin kuin olikin.

Quote from: rontti4 on 25.12.2009, 21:19:52
sekä eurovaaliehdokasasettelun lopputuloksen.

Muistan Soinin sanoneen, että Halla-ahoa ei otettu ehdokkaaksi, koska Halla-ahon mielipidettä EU:sta ei tiedetty.

Quote from: rontti4 on 25.12.2009, 21:19:52
Tämän jälkeenkin Soini on antanut lausuntoja jotka eivät todellakaan ole kovin positiivisia mokutukseen kriittisesti suhtautuvien kannalta.

Katsotaanpa, mitä plokista löytyy:

"EU- ja turvapaikkakysymyksissä ei tontillemme ole tungosta." (8.12.2009)

"Vihreät naiset ylittivät Jussi Halla-ahon tapauksessa rajan, jonka yli politiikassa ei pidä mennä. Poliittiset ryhmät eivät käy kiistojaan ja kilpailua lakituvissa." (29.11.2009)

"Perussuomalaiset ovat johdonmukaisesti ja maltillisesti sekä perustellusti esittäneet kritiikkiä hallituksen lepsua turvapaikkapolitiikkaa kohtaan. Palkaksi on saatu leimakirveestä otsaan. Totta on puhuttu ja Suomen kansan enemmistön tuki on takana. Nämä kaksi perustekijää aiheuttavat sen, että hallituksen on pakko muuttaa Euroopan anteliainta turvapaikkapolitiikkaa." (22.11.2009)

Quote from: rontti4 on 25.12.2009, 21:19:52
Soinin mielestä paavi ei voi olla väärässä.

Missä Soini on näin sanonut?

Runner

katollisena hänen pitäisi puhua ''sisarien ja veljien'' puolesta, mutta ilmeisesti se on nykyään niin että kristityt järjestöt mieluusti nuoleskelevat muslimeja kuin kristittyjä.

Taikakaulin

Quote from: BastardoGrande on 25.12.2009, 18:08:55

Quote
Höpönpöpön. Timon mustamaalaamisen on loputtava koska ei ole argumentteja.


Voidaanko kuitenkin yhdessä sopia Timo S:n olevan TAKINKÄÄNTÄJÄ?

Minun puolestani rontti4 ynnä muut henkilöt, jotka ovat ottaneet tehtäväkseen Timo Soinin mustamaalamisen, voisivat lähteä mielummin vaikka Afrikkaan tekemään jotain hyödyllistä. Tosin, luulenpa vahvasti etteivät tällaiset ihmiset osaa tehdä mitään muuta kuin lorvia netissä puhumassa p*skaa muista ihmisistä.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

rontti4

Quote from: Taikakaulin on 25.12.2009, 22:26:33
Quote from: BastardoGrande on 25.12.2009, 18:08:55

Quote
Höpönpöpön. Timon mustamaalaamisen on loputtava koska ei ole argumentteja.


Voidaanko kuitenkin yhdessä sopia Timo S:n olevan TAKINKÄÄNTÄJÄ?

Minun puolestani rontti4 ynnä muut henkilöt, jotka ovat ottaneet tehtäväkseen Timo Soinin mustamaalamisen, voisivat lähteä mielummin vaikka Afrikkaan tekemään jotain hyödyllistä. Tosin, luulenpa vahvasti etteivät tällaiset ihmiset osaa tehdä mitään muuta kuin lorvia netissä puhumassa p*skaa muista ihmisistä.

Kiitoksia kommentista.
Tässä iässä en koe mitenkään mielenkiintoiseksi "lähteä Afrikkaan tekemään jotain hyödyllistä".
Kokemuksesta tiedän, että kannettu vesi ei kaivossa pysy, hyvä jos pumput.

Tämä on aika hauska :D :D:
QuoteMuistan Soinin sanoneen, että Halla-ahoa ei otettu ehdokkaaksi, koska Halla-ahon mielipidettä EU:sta ei tiedetty.

Quote
QuoteSoinin mielestä paavi ei voi olla väärässä.

Missä Soini on näin sanonut?

Katolisen kirkon käsityksen mukaan paavi on Kristuksen käskynhaltija maan päällä ja vuonna 1870 vahvistetun dogmin mukaan erehtymätön puhuessaan viran puolesta (ex cathedra) uskon asioista. Katolisen kirkon jäseneneä Soini on luonnollisesti sitoutunut näihin ajatuksiin.

Persuissa on hyviä nuivia henkilöitä, mutta Soini ei näihin kuulu. Antakaa äijälle potkut.  8) 8) 8)
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

ElinaElina

Paavin joulun saarna:

QuoteDear Brothers and Sisters!

"A child is born for us, a son is given to us" (Is 9:5).

What Isaiah prophesied as he gazed into the future from afar, consoling Israel amid its trials and its darkness, is now proclaimed to the shepherds as a present reality by the Angel, from whom a cloud of light streams forth: "To you is born this day in the city of David a Saviour, who is Christ the Lord" (Lk 2:11). The Lord is here. From this moment, God is truly "God with us".

No longer is he the distant God who can in some way be perceived from afar, in creation and in our own consciousness. He has entered the world. He is close to us.

The words of the risen Christ to his followers are addressed also to us: "Lo, I am with you always, to the close of the age" (Mt 28:20). For you the Saviour is born: through the Gospel and those who proclaim it, God now reminds us of the message that the Angel announced to the shepherds. It is a message that cannot leave us indifferent.

If it is true, it changes everything. If it is true, it also affects me. Like the shepherds, then, I too must say: Come on, I want to go to Bethlehem to see the Word that has occurred there. The story of the shepherds is included in the Gospel for a reason. They show us the right way to respond to the message that we too have received. What is it that these first witnesses of God's incarnation have to tell us?

The first thing we are told about the shepherds is that they were on the watch they could hear the message precisely because they were awake. We must be awake, so that we can hear the message. We must become truly vigilant people. What does this mean?

The principal difference between someone dreaming and someone awake is that the dreamer is in a world of his own. His "self" is locked into this dreamworld that is his alone and does not connect him with others. To wake up means to leave that private world of one's own and to enter the common reality, the truth that alone can unite all people.

Conflict and lack of reconciliation in the world stem from the fact that we are locked into our own interests and opinions, into our own little private world. Selfishness, both individual and collective, makes us prisoners of our interests and our desires that stand against the truth and separate us from one another. Awake, the Gospel tells us. Step outside, so as to enter the great communal truth, the communion of the one God. To awake, then, means to develop a receptivity for God: for the silent promptings with which he chooses to guide us; for the many indications of his presence.

There are people who describe themselves as "religiously tone deaf." The gift of a capacity to perceive God seems as if it is withheld from some. And indeed our way of thinking and acting, the mentality of today's world, the whole range of our experience is inclined to deaden our receptivity for God, to make us "tone deaf" towards him. And yet in every soul, the desire for God, the capacity to encounter him, is present, whether in a hidden way or overtly. In order to arrive at this vigilance, this awakening to what is essential, we should pray for ourselves and for others, for those who appear "tone deaf" and yet in whom there is a keen desire for God to manifest himself.

The great theologian Origen said this: if I had the grace to see as Paul saw, I could even now (during the Liturgy) contemplate a great host of angels (cf. in Lk 23 :9). And indeed, in the sacred liturgy, we are surrounded by the angels of God and the saints. The Lord himself is present in our midst. Lord, open the eyes of our hearts, so that we may become vigilant and clear-sighted, in this way bringing you close to others as well!

Let us return to the Christmas Gospel. It tells us that after listening to the Angel's message, the shepherds said one to another: "'Let us go over to Bethlehem' they went at once" (Lk 2:15f.). "They made haste" is literally what the Greek text says. What had been announced to them was so important that they had to go immediately?

In fact, what had been said to them was utterly out of the ordinary. It changed the world.

The Saviour is born. The long-awaited Son of David has come into the world in his own city. What could be more important?

No doubt they were partly driven by curiosity, but first and foremost it was their excitement at the wonderful news that had been conveyed to them, of all people, to the little ones, to the seemingly unimportant. They made haste they went at once.

In our daily life, it is not like that.

For most people, the things of God are not given priority, they do not impose themselves on us directly And so the great majority of us tend to postpone them.

First we do what seems urgent here and now. In the list of priorities God is often more or less at the end. We can always deal with that later, we tend to think. The Gospel tells us: God is the highest priority. If anything in our life deserves haste without delay, then, it is God's work alone. The Rule of Saint Benedict contains this teaching: "Place nothing at all before the work of God (i.e., the divine office)".

For monks, the Liturgy is the first priority. Everything else comes later. In its essence, though, this saying applies to everyone. God is important, by far the most important thing in our lives. The shepherds teach us this priority. From them we should learn not to be crushed by all the pressing matters in our daily lives. From them we should learn the inner freedom to put other tasks in second place however important they may be so as to make our way towards God, to allow him into our lives and into our time. Time given to God and, in his name, to our neighbour is never time lost. It is the time when we are most tr uly alive, when we live our humanity to the full.

Some commentators point out that the shepherds, the simple souls, were the first to come to Jesus in the manger and to encounter the Redeemer of the world. The wise men from the East, representing those with social standing and fame, arrived much later. The commentators go on to say: this is quite natural. The shepherds lived nearby. They only needed to "come over" (cf. Lk 2:15), as we do when we go to visit our neighbours.

The wise men, however, lived far away. They had to undertake a long and arduous journey in order to arrive in Bethlehem. And they needed guidance and direction. Today too there are simple and lowly souls who live very close to the Lord. They are, so to speak, his neighbours and they can easily go to see him.

But most of us in the world today live far from Jesus Christ, the incarnate God who came to dwell amongst us.

We live our lives by philosophies, amid worldly affairs and occupations that totally absorb us and are a great distance from the manger. In all kinds of ways, God has to prod us and reach out to us again and again, so that we can manage to escape from the muddle of our thoughts and activities and discover the way that leads to him.

But a path exists for all of us.

The Lord provides everyone with tailor-made signals. He calls each one of us, so that we too can say: "Come on, 'let us go over' to Bethlehem to the God who has come to meet us."

Yes indeed, God has set out towards us. Left to ourselves we could not reach him. The path is too much for our strength. But God has come down. He comes towards us. He has travelled the longer part of the journey. Now he invites us: come and see how much I love you. Come and see that I am here.

Transeamus usque Bethlehem, the Latin Bible says.

Let us go there! Let us surpass ourselves! Let us journey towards God in all sorts of ways: along our interior path towards him, but also along very concrete paths the Liturgy of the Church, the service of our neighbour, in whom Christ awaits us.

Let us once again listen directly to the Gospel. The shepherds tell one another the reason why they are setting off: "Let us see this thing that has happened." Literally the Greek text says: "Let us see this Word that has occurred there." Yes indeed, such is the radical newness of this night: the Word can be seen. For it has become flesh. The God of whom no image may be made because any image would only diminish, or rather distort him this God has himself become visible in the One who is his true image, as Saint Paul puts it (cf. 2 Cor 4:4; Col 1:15).

In the figure of Jesus Christ, in the whole of his life and ministry, in his dying and rising, we can see the Word of God and hence the mystery of the living God himself. This is what God is like. The Angel had said to the shepherds: "This will be a sign for you: you will find a babe wrapped in swaddling clothes and lying in a manger" (Lk 2:12; cf. 2:16). God's sign, the sign given to the shepherds and to us, is not an astonishing miracle.

God's sign is his humility.

God's sign is that he makes himself small; he becomes a child; he lets us touch him and he asks for our love.

How we would prefer a different sign, an imposing, irresistible sign of God's power and greatness! But his sign summons us to faith and love, and thus it gives us hope: this is what God is like.

He has power, he is Goodness itself. He invites us to become like him.

Yes indeed, we become like God if we allow ourselves to be shaped by this sign; if we ourselves learn humility and hence true greatness; if we renounce violence and use only the weapons of truth and love.

Origen, taking up one of John the Baptist's sayings, saw the essence of paganism expressed in the symbol of stones: paganism is a lack of feeling, it means a heart of stone that is incapable of loving and perceiving God's love. Origen says of the pagans: "Lacking feeling and reason, they are transformed into stones and wood" (in Lk 22:9).

Christ, though, wishes to give us a heart of flesh. When we see him, the God who became a child, our hearts are opened. In the Liturgy of the holy night, God comes to us as man, so that we might become truly human. Let us listen once again to Origen: "Indeed, what use would it be to you that Christ once came in the flesh if he did not enter your soul? Let us pray that he may come to us each day, that we may be able to say: I live, yet it is no longer I that live, but Christ lives in me (Gal 2:20)" (in Lk 22:3).

Yes indeed, that is what we should pray for on this Holy Night. Lord Jesus Christ, born in Bethlehem, come to us! Enter within me, within my soul. Transform me. Renew me. Change me, change us all from stone and wood into living people, in whom your love is made present and the world is transformed. Amen.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Antti Tulonen

Quote from: rontti4 on 25.12.2009, 22:50:00
Katolisen kirkon käsityksen mukaan paavi on Kristuksen käskynhaltija maan päällä ja vuonna 1870 vahvistetun dogmin mukaan erehtymätön puhuessaan viran puolesta (ex cathedra) uskon asioista. Katolisen kirkon jäseneneä Soini on luonnollisesti sitoutunut näihin ajatuksiin.

Mistä sinä tiedät, kuinka fundamentalisti Soini on?

BastardoGrande

Quote
Minun puolestani rontti4 ynnä muut henkilöt, jotka ovat ottaneet tehtäväkseen Timo Soinin mustamaalamisen, voisivat lähteä mielummin vaikka Afrikkaan tekemään jotain hyödyllistä.


Tuskin Soinin mustamaalaamista kukaan elämäntehtäväkseen on ottanut, mutta onhan miehen muutamat kannanotot ja poliittiset pyörähdykset monellekin persulaiselle nostaneet tukan pystyyn ja hikikarpalot otsalle.
Ja, nähdäkseni juurikin siitä syystä Muutos2011 on etsiytymässä Suomen puoluekartalle, korjatkoon joku mikäli olen väärässä.

Euromeppi Soinin kannanotot mm. maahanmuuttopolitiikastamme ovat pehmenneet minun makuuni aivan liikaa ja siksi vuonna 2011 äänestäisinkin mieluummin jotain muuta siihen jämäkämmin suhtautuvaa ehdokasta, vaikkapa M2011 puolueesta.

Mielestäni Timo Soini vaikuttaa nykyään kylläiseltä kollikissalta, jonka poliittinen vatsa on täynnä ja Perussuomalaisen puolueen juoksu hyytyy takasuoralle.
Tämä tulee olemaan vielä jonkinmoinen ongelma Muutokselle, koska määrätyt kriittiset äänestäjät tulevat jakautumaan Persujen ja M2011:n kesken.

Ja sinne African maahan voit mennä tekemään itsekin jotain hyödyllistä, mikäli haluat.

[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

rontti4

Quote from: Dogah on 25.12.2009, 22:53:10
Quote from: rontti4 on 25.12.2009, 22:50:00
Katolisen kirkon käsityksen mukaan paavi on Kristuksen käskynhaltija maan päällä ja vuonna 1870 vahvistetun dogmin mukaan erehtymätön puhuessaan viran puolesta (ex cathedra) uskon asioista. Katolisen kirkon jäseneneä Soini on luonnollisesti sitoutunut näihin ajatuksiin.

Mistä sinä tiedät, kuinka fundamentalisti Soini on?

Meinaatko, että olis ihan huvikseen siirtynyt katoliseen uskontokuntaan siihen sitoutumatta.
Jos noin on niin vielä pahempi juttu.  8)
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

ElinaElina

Urbi & Orbi -puhe:
Quote25/12/2009 12.15.24

Urbi et Orbi Message of His Holiness Pope Benedict XVI

Dear Brothers and Sisters in Rome and throughout the world,
and all men and women, whom the Lord loves!

"Lux fulgebit hodie super nos,
quia natus est nobis Dominus.
A light will shine on us this day,
the Lord is born for us"
(Roman Missal, Christmas, Entrance Antiphon for the Mass at Dawn)

The liturgy of the Mass at Dawn reminded us that the night is now past, the day has begun; the light radiating from the cave of Bethlehem shines upon us.

The Bible and the Liturgy do not, however, speak to us about a natural light, but a different, special light, which is somehow directed to and focused upon "us", the same "us" for whom the Child of Bethlehem "is born". This "us" is the Church, the great universal family of those who believe in Christ, who have awaited in hope the new birth of the Saviour, and who today celebrate in mystery the perennial significance of this event.

At first, beside the manger in Bethlehem, that "us" was almost imperceptible to human eyes. As the Gospel of Saint Luke recounts, it included, in addition to Mary and Joseph, a few lowly shepherds who came to the cave after hearing the message of the Angels. The light of that first Christmas was like a fire kindled in the night. All about there was darkness, while in the cave there shone the true light "that enlightens every man" (Jn 1:9). And yet all this took place in simplicity and hiddenness, in the way that God works in all of salvation history. God loves to light little lights, so as then to illuminate vast spaces. Truth, and Love, which are its content, are kindled wherever the light is welcomed; they then radiate in concentric circles, as if by contact, in the hearts and minds of all those who, by opening themselves freely to its splendour, themselves become sources of light. Such is the history of the Church: she began her journey in the lowly cave of Bethlehem, and down the centuries she has become a People and a source of light for humanity. Today too, in those who encounter that Child, God still kindles fires in the night of the world, calling men and women everywhere to acknowledge in Jesus the "sign" of his saving and liberating presence and to extend the "us" of those who believe in Christ to the whole of mankind.

Wherever there is an "us" which welcomes God's love, there the light of Christ shines forth, even in the most difficult situations. The Church, like the Virgin Mary, offers the world Jesus, the Son, whom she herself has received as a gift, the One who came to set mankind free from the slavery of sin. Like Mary, the Church does not fear, for that Child is her strength. But she does not keep him for herself: she offers him to all those who seek him with a sincere heart, to the earth's lowly and afflicted, to the victims of violence, and to all who yearn for peace. Today too, on behalf of a human family profoundly affected by a grave financial crisis, yet even more by a moral crisis, and by the painful wounds of wars and conflicts, the Church, in faithful solidarity with mankind, repeats with the shepherds: "Let us go to Bethlehem" (Lk 2:15), for there we shall find our hope.

The "us" of the Church is alive in the place where Jesus was born, in the Holy Land, inviting its people to abandon every logic of violence and vengeance, and to engage with renewed vigour and generosity in the process which leads to peaceful coexistence. The "us" of the Church is present in the other countries of the Middle East. How can we forget the troubled situation in Iraq and the "little flock" of Christians which lives in the region? At times it is subject to violence and injustice, but it remains determined to make its own contribution to the building of a society opposed to the logic of conflict and the rejection of one's neighbour. The "us" of the Church is active in Sri Lanka, in the Korean peninsula and in the Philippines, as well as in the other countries of Asia, as a leaven of reconciliation and peace. On the continent of Africa she does not cease to lift her voice to God, imploring an end to every injustice in the Democratic Republic of Congo; she invites the citizens of Guinea and Niger to respect for the rights of every person and to dialogue; she begs those of Madagascar to overcome their internal divisions and to be mutually accepting; and she reminds all men and women that they are called to hope, despite the tragedies, trials and difficulties which still afflict them. In Europe and North America, the "us" of the Church urges people to leave behind the selfish and technicist mentality, to advance the common good and to show respect for the persons who are most defenceless, starting with the unborn. In Honduras she is assisting in process of rebuilding institutions; throughout Latin America, the "us" of the Church is a source of identity, a fullness of truth and of charity which no ideology can replace, a summons to respect for the inalienable rights of each person and his or her integral development, a proclamation of justice and fraternity, a source of unity.

In fidelity to the mandate of her Founder, the Church shows solidarity with the victims of natural disasters and poverty, even within opulent societies. In the face of the exodus of all those who migrate from their homelands and are driven away by hunger, intolerance or environmental degradation, the Church is a presence calling others to an attitude of acceptance and welcome. In a word, the Church everywhere proclaims the Gospel of Christ, despite persecutions, discriminations, attacks and at times hostile indifference. These, in fact, enable her to share the lot of her Master and Lord.

Dear Brothers and Sisters, how great a gift it is to be part of a communion which is open to everyone! It is the communion of the Most Holy Trinity, from whose heart Emmanuel, Jesus, "God with us", came into the world. Like the shepherds of Bethlehem, let us contemplate, filled with wonder and gratitude, this mystery of love and light! Happy Christmas to all!

Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Antti Tulonen

Quote from: rontti4 on 25.12.2009, 23:01:34

Meinaatko, että olis ihan huvikseen siirtynyt katoliseen uskontokuntaan siihen sitoutumatta.
Jos noin on niin vielä pahempi juttu.  8)

Pienetpä on siis näytöt.

rontti4

Quote from: Dogah on 25.12.2009, 23:06:14
Quote from: rontti4 on 25.12.2009, 23:01:34

Meinaatko, että olis ihan huvikseen siirtynyt katoliseen uskontokuntaan siihen sitoutumatta.
Jos noin on niin vielä pahempi juttu.  8)

Pienetpä on siis näytöt.

No uskon että Soini on pohjimmiltaan rehellinen mies, katolisen kirkon jäsenenä hän siis uskoo ja noudattaa sen kirkon oppeja.
Mitä haluaisit minun vielä osoittavan?  8)
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

ElinaElina

Tässä se ensimmäisessä viestissä mainittu asia Urbi & Orbi -saarnasta:
QuoteIn fidelity to the mandate of her Founder, the Church shows solidarity with the victims of natural disasters and poverty, even within opulent societies. In the face of the exodus of all those who migrate from their homelands and are driven away by hunger, intolerance or environmental degradation, the Church is a presence calling others to an attitude of acceptance and welcome. In a word, the Church everywhere proclaims the Gospel of Christ, despite persecutions, discriminations, attacks and at times hostile indifference. These, in fact, enable her to share the lot of her Master and Lord.


Kiinnitän huomiota siihen, että pakolaisuuden jälkeen hän mainitsee kirkon julistavan evankeliumia kaikkialla. Tulkitsen sen niin, että pakolaisillekin. Hän muistaa myös mm Irakin kristittyjen tukalaa tilannetta. Uutisointi siten, että poimitaan yksi lause vailla asiayhteyttä, on onttoa.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

IDA

Quote from: ElinaElina on 25.12.2009, 21:53:11
Mitä paavi sanoi ja ei sanonut? Hän ei käskenyt rahtaamaan pakolaisia tuhansia kilometrejä. Hän ei yksilöinyt suvaitsemattomuutta.

Millä korvilla kukakin kuuntelee. Omia korviani hivelivät viittaukset ja sitaatit kirkkoisien teksteistä ja alkutekstin tulkinta sananmukaisesti. Hän toi joulun tosi sanomaa hyvin esiin. Sen lisäksi, että kirkkoisien tuotanto on puhdasta kultaa, se on yhdistävä tekijä ortodoksien, luterilaisten, katolisten ym välillä - juuret ovat yhteiset.

Niinpä. Erittäin hieno puhe.

Välillä tuntuu, että YLE ja Ilta-Sanomat ovatkin tällä palstalla mitä luotettavin uutislähde, kunhan ne vain myötäilevät omaa agendaa. Perussuomalaistenkin uskottavuus meni nyt kokonaan, kun paavi paljastui yllättäen mokuttajaksi :D

IDA

Quote from: rontti4 on 25.12.2009, 22:50:00
Katolisen kirkon käsityksen mukaan paavi on Kristuksen käskynhaltija maan päällä ja vuonna 1870 vahvistetun dogmin mukaan erehtymätön puhuessaan viran puolesta (ex cathedra) uskon asioista. Katolisen kirkon jäseneneä Soini on luonnollisesti sitoutunut näihin ajatuksiin.

Koko katolisen kirkon historian aikana paavi on tasan kaksi kertaa puhunut ex cathedra. Kummallakaan kerralla hän ei puhunut politiikkaa.

PaulR

Quote from: nabla on 26.12.2009, 07:43:25
Olisin jopa valmis luopumaan toisesta munuaisesta jos sen kärtsäämisellä saa eekeri/muslimitulvan loppumaan.

Toivotaan, että rukoukset auttavat reaalimaailman toimijoita.

IDA

Homman uskovat modet kuulivat nimimerkki nablaa ja hänelle tässä siitä seurauksena varoitus turhasta trollaamisesta.

nabla

Quote from: IDA on 26.12.2009, 09:38:54
Homman uskovat modet kuulivat nimimerkki nablaa ja hänelle tässä siitä seurauksena varoitus turhasta trollaamisesta.

Miksi viesti on poistettu. Siinä oli mm. kirkon varallisuudesta.
Mistään trollaamisesta ei ollut kyse.
Valitus turhasta moderoinnista.

Täysin aiheellinen kysymys on miksei vatikkaan/uskovaiset hoida asiaa rukoilemalla kuntoon vaan on patistamassa maalisten verorahojen käyttöä.


Yleisten uskonnollisten asioiden tai apokryfikirjojen puiminen ei kuulu tähän ketjuun. Lisäksi vain toistit sitä mitä olet sanonut uskontoketjussa. Modetoiminnasta valittamiseen on myös oma ketjunsa

"Järki on paholaisen portto, joka ei voi tehdä mitään muuta kuin parjata ja tehdä pahaa kaikelle mitä jumala sanoo ja tekee.", Martti Luther
"Ehkä Jumalan tahto oli yhdistää ihmisiä.",Piispa Leo tsunamista
"Jos voin loukata maailmankatsomustasi, siinä on bugi.", nabla