News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Heikki Hurstikin nuivii :-)

Started by Ernst, 25.12.2009, 12:16:07

Previous topic - Next topic

Ernst

Jos pelastusarmeijaa ei halua enää nimimoderointisotkujen takia tukea, niin Hurstilla näkyy olevan ihan terveitä käsityksiä. Katso liite, sen oikea yläkulma.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

ämpee

Hursti tuntee oikean hädän sen nähdessään.
Kokemuksistaan oppinut viisas kaveri.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

elukka

Tiedän omin silmin nähneenä, että Hurstilla on lämmin sydän. Lähimmäisiään rakastava ja vähimmistä veljistään välittävä Hursti on siis jollakin tapaa nuiva. Minusta suvaitsevaisuus onkin rakkauden vastakohta.

Ja Hursti todistaa käytännön teoin, miksi....
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

elukka

Lisää kristillistä nuiviutta:
http://www.sana.fi/etusivu/kolumnit/jumala_ei_ole_suvaitsevainen/

Tiesitkö, että Raamatussa mainitaan sana suvaitsevaisuus ainoastaan neljä kertaa? Jumalan yhteydessä suvaitsevaisuus mainitaan ainoastaan kahdesti (2. Moos. 34:14 ja 2. Aik. 19:7), tällöinkin kielteisessä muodossa: Jumala ei suvaitse. Ihmisiä kehotetaan suvaitsevaisuuteen vain kerran. (2. Kor.12:20).

(Sana 6.12.2007)

Suvaitsevaisuus on muotisana tämän päivän keskustelussa. Ihmisten tulee olla suvaitsevaisia, kirkon tulee olla suvaitsevainen, jopa Jumalasta ja Jeesuksesta tulee keskustelun tiimellyksessä suvaitsevaisia.

Minunkin pitäisi olla suvaitsevainen, etenkin kun kuulun itse vähemmistöryhmään. Kuitenkin juuri siitä syystä minä en ole suvaitsevainen. Minä en myöskään halua tulla suvaituksi.

Libanonilainen runoilija Kahlil Gibran on kirjoittanut: Suvaitsevaisuus on rakkautta, joka sairastaa ylpeyden tautia.

Minä olen samaa mieltä hänen kanssaan. Miksi minun tulisi anella joltakulta suvaitsevaisuutta? Enkö minä silloin tunnustaisi tarpeeni tulla määritellyksi hänen kauttaan? Me emme olisi tasaveroisia, vaan toinen ihminen olisi asemassa, jossa hän voi päättää, onko minulla oikeus olla minä.

Suvaitsevaisuus on yksipuolista ja kohdistuu aina vähemmistöihin. Miten minun tulisi reagoida, kun joku kertoo suvaitsevansa ulkomaalaisia Suomessa? Voinko vastata, että minä suvaitsen suomalaisia?

Suvaitsevaisuutta käytetään usein synonyyminä välinpitämättömyydelle. Muut voivat tehdä mitä lystäävät. Minun ei tarvitse puuttua mihinkään, eikä kukaan saa puuttua minun tekemisiini. Suvaitsevaisuuden taakse voi piiloutua. Se etäännyttää toisista ihmisistä. Suvaitsevaisen ei tarvitse altistua keskustelulle, eikä kohdata toista ihmistä. Tämä ei ole Jumalan tapa toimia. Hän tulee vierelle, neuvoo ja ohjaa. Hän puuttuu vääryyteen.

Puhuttaessa suvaitsevaisuudesta on hyvä erottaa toisistaan ihmiset ja heidän tekonsa. Tekoja voi suvaita tai olla suvaitsematta. Ihmisiä ei. Mikään ei ole niin loukkaavaa, kuin jos joku sanoo suvaitsevansa minut ihmisenä. Ihmistä voi vain rakastaa.

Raamatussa ei sanota: Jumala on suvainnut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan poikansa. Raamatussa ei myöskään sanota: suvaitse lähimmäistäsi, niin kuin itseäsi. Ainoastaan rakkaus saa toimimaan, silloinkin kun se vaatii asettumista alttiiksi kivulle.

Rakkaus on kiinnostunut kohteestaan. Rakkaus asettuu rinnalle. Rakkaus ei etsi oikoteitä. Jumala ei ole suvaitsevainen. Jumala on rakkaus.

Hanna Mithiku

[email protected]

Kirjoittaja on ihmettelijä, kyselijä ja kyseenalaistaja, joka opiskelee kehitysmaatutkimusta ja teologiaa Helsingin yliopistossa.
Kulttuurimarxismi

ämpee

Hanna on vilpittömän tervetullut Homma^^^foorumille !!

Suvaitsevaisuus on tosiaan toisinaan välinpitämättömyyttä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

kertsu59

Voisippa olla aihetta muuttaa Homma^^^potin kohdetta ensi jouluna ,Hursti tuntuisi aika hyvältä kohteelta rahat menisivät kotimaan köyhille sataprosenttisesti.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Ernst

Quote from: kertsu59 on 25.12.2009, 12:49:13
Voisippa olla aihetta muuttaa Homma^^^potin kohdetta ensi jouluna ,Hursti tuntuisi aika hyvältä kohteelta rahat menisivät kotimaan köyhille sataprosenttisesti.

Hursti keeroi haastattelussa, että esimerkiksi ruokaa he olivat saaneet tänä vuonna yrityksiltä niin paljon, että viimeisille tarjoajille oli sanottu kohteliaasti kiitokset.  On paradokssalista, että kesken taantuman varoja auttamiseen löytyy enemmän kuin kyetään tarvitseville välittämään.

Mutta voisimme tosiaan miettiä ensi jouluksi/vuodeksi sopivan, ehkä perinteisiä luovemman auttamisen tavan.

Mutta Heikki Hurstiin palatakseni: hän ihan oikeasti esitti, että maahanmuutossa*  voitaisiin pitää tauko, miettimistauko.  Olen samaa mieltä.

*tarkoittaa "varsinaista"  maahanmuuttoa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

JR

No mutta, aletaanko täällä "suvaita" kristillisiä piirejä? Uskovaiselle isoäidilleni tuli toi Sana-lehti, vaikuttaa hyvältä lehdeltä. Itselleni tulee luottamustehtävieni kautta Kotimaa-lehti, mutta en ole vuosiin suostunut edes avaamaan sitä.

Anodis

Kieltämättä Hurstilla muutama hyvä kommentti. Kai tässä saa kiitellä julkisuuden hahmoja järkevistä kommenteista silloin harvoin kun niitä tulee.
Assimilated by the Borg.

Petteri R

Rehellisyyden nimissä Hursti ei voisi oikein muuta sanoa. Miltä se vaikuttaisi, jos hän sanoisi alati piteneville jonoille soppaa kauhoessaan, että kyllä Suomessa niin hyvin menee ja rahaa riittää, että rajat auki vaan? Kenttätyötä tekevänä hän kyllä tietää, miten suomalaiset eriarvoistuvat jatkuvasti, eikä humanitaaristen mamujen lisääminen hidasta tuhon tietä, vaan nopeuttaa sitä.

Puolueet tuijottelevat Valtiovarainministeriön ja Tilastokeskuksen tilastoja ja toteavat Suomen talouden olevan taantumasta huolimatta hyvässä kunnossa ja varallisuutemme kasvaneen viime vuosikymmeninä, mutta tämähän ei kerro mitään siitä, miten varallisuus on jakaantunut kansalaisten kesken. Usein tästä asiasta kuulee sanottavan berlusconimaisia neuvoja pienituloisille: "Yrittäkää ansaita enemmän". Kaikkia köyhyyden ja vararikon partaalla olevia ihmisiä ei voi syyttää passiivisuudesta; jotkut vaan eivät saa muita töitä kuin alipalkattuja ns. hanttihommia. Työtä se on silti sekin, jolle pitäisi antaa sille kuuluva arvo myös rahassa eikä vain tyhjänä puheena siitä, että kaikki työ on arvokasta.

Jos esimerkiksi siivoat tai teet huoltomiehen hommia yksityisellä suurella kiinteistöalan huoltofirmalla sinulle voidaan maksaa alle 8 euroa tunnissa palkkaa, mikä tekee vain 1200-1300 euroa kuukaudessa täydelläkin työpäivällä. Maksa tuosta summasta verot (Helsingissä noin 10%), yksiön vuokra (halvimmillaankin 300€), sähkö, puhelin, vaatteet, matkustaminen, ruoka ja mahdolliset lääkkeet, niin palkasta ei paljon säästöön voi jäädä pahan päivän varalle. Yllättävät ylimääräiset kulut -kuten esimerkiksi silmälasien rikkoontuminen- vievätkin jo sitten sosiaalitoimistoon, joka palkansaajalle mieluummin vain lainaa rahaa, vaikka takaisinmaksukyky olisi muutenkin jo heikko. Pankista ei luottoa tipu, jos kaikki tulot menevät välttämättömyyksiin, eikä sen ottamisessa olisi tietenkään mitään järkeäkään. Voin sanoa, että onneksi en työskentele tuolla palkalla enää. Kokopäiväisestä työstä pitää saada vähintään sellainen toimeentulo, että sillä selviytyy perusmenoista ja jotain jää harrastuksiin ja satunnaisiin huvituksiinkin.
"Ei maassamme ole mitään holtitonta maahanmuuttopolitiikkaa, vaan täällä meillä perustuu mm. siihen, että työperusesti tullaan tähän maahan, jos on olemassa työnantaja ja työpaikka, joka kutsuu ihmisen tänne." - Astrid Thors

elukka

Quote from: JR on 25.12.2009, 16:53:45
No mutta, aletaanko täällä "suvaita" kristillisiä piirejä? Uskovaiselle isoäidilleni tuli toi Sana-lehti, vaikuttaa hyvältä lehdeltä. Itselleni tulee luottamustehtävieni kautta Kotimaa-lehti, mutta en ole vuosiin suostunut edes avaamaan sitä.

Kotimaa on antikristillinen ja tosi suvaitsevainen painotuote. Ilmeisesti sen lehtinaiset ovat Setan jäseniä Äiti muumimamma aurinkoisen tavoin.
Kulttuurimarxismi