News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Ajankohtainen kakkonen: MAAHANMUUTTOILTA (medialinkit aloitusviestissä)

Started by ap, 10.02.2009, 20:55:05

Previous topic - Next topic

moof

Se turkulaispappi sai kyllä pisteitä ottamalla suoraan puheeksi Islamista eroamisen. Imaamin vastaus olikin sitten pelkkää kiertelyä. Sitä vaikerrusta oli hauska katsella, kaikkihan tietävät että islamista luopujaa rangaistaan koraanin mukaan kuolemalla.

Vielä kun joku olisi muistanut mainita Ayaan Hirsi Alin..

Kazakstan

Quote from: Valtakunnan Vahtikoira on 18.02.2009, 00:32:26
Quote from: Widowmaker on 17.02.2009, 22:46:23
Mutta, mitä vittua tekee Teemu Lahtinen? Ei mitään. Kyllä täytyy sanoa että ton Teemun kohdalla on kyllä arvostus tippunut tasan nollaan. Mitään ei tapahdu, ukko vaan pönöttää tuolla.
Hyvä vain. Maahanmuuttokritiikki kärsisi leimautuessaan Sisuun ja nationalismiin.

Mielestäni Lahtinen suoriutui ihan hyvin. Ehkäpä jopa paremmin kuin Mäki-Ketelä, jonka esiintymiseen olin itse hieman pettynyt. Tärkeimmät pointit eivät tulleet mielestäni esille, ja asenne oli ehkä hieman liian hyökkäävä. Mutta kaiken kaikkiaan keskustelu oli selvästikin voitto nuiville. Erityistä kiitosta Iiville: aivan fantastisia puheenvuoroja. <3

gloaming

Quote from: KariQVA on 18.02.2009, 00:26:07
tämän illan keskustelun somaleihin viitaten, pikku lainaus helsingin luonnontiedelukiossa opiskelevalta suleqo yusufilta facebookin avaruusryhmästä tältä päivältä.

"kukaan ei oo tullu suomeen vapaast tahost vaan pakosta ja jos te seuraisitte vähän tilastoi nii näkisitte et suomest muuttaa koko ajan maahanmuuttajii pois sil kuka haluis asuu tälläses maas?? heti ku omis mais syntyy rauha porukat muuttaa pois suomest ku muutais jostai ruton pilaamast kolost eikä koskaan palaa takasin!!"

Rutto saattaa olla vaikea ongelma siellä Yusufin lähtömaassa. Asiaan kannattaa suhtautua sen vaatimalla vakavuudella.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Superprole

Hieno ja asiallinen ohjelma kaikin puolin.

Illan parhaimmat puheenvuorot pitivät mielestäni Iivi Anna Masso ja Kiba Lumberg, myös tämä irakilais taustainen lakimies argumentoi hyvin ja järkevästi. Täällä on sarjassa kehuttu JM-K:n esiintymistä, mutta itse en sitä kyllä ihan hehkuttamaan alkaisi. Ei niin että huonosti olisi esiintynyt, mutta ainakin omasta mielestäni veti liian "äijä" linjaa. Tää tietysti on vaan vaikutelmasta, selkeästi kyllä puhui. Mielestäni kaikki tuolla olivat vähintään asiallisia, vaikken toki kaikkien näkemyksiä jaa tai edes hyväksykkään, jopa tää erikoisella pukeutumisellaan hassahtaneen alku vaikutelman antanut Maila-(joku) perusteli mielipiteensä ihan ok. Somali tytön näkemyksiä en oikein ymmärtänyt, mutta sitä oli muuten kiva katsella. Jotenkin en vois uskoa et se kimma suostuis säkissä elämään..

Octavius

JM: kuulit aivan oikein.

Joko alistut tai Sinut alistetaan.

Luulisi olevan aika helppo valinta aika monelle suomalaiselle (ei koske Vihreitä).
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

IDA

Quote from: Valtakunnan Vahtikoira on 18.02.2009, 00:32:26
Hyvä vain. Maahanmuuttokritiikki kärsisi leimautuessaan Sisuun ja nationalismiin.

Toisaalta ilman niitä sitä ei juurikaan edes olisi. Itse todella pelkään leimautumista epäkansalliseen sekoomukseen. Se olisi suomalaisuuden loppu  8)

Zngr

Kiba mustana hevosena loistava, Teemulta hyvät nyökäytykset ja kommentit kun annettiin puhua, joka Teemua käy nyt arvostelemaan menee aika metsään ja voi katsoa peiliin kysyen: "mitä minä olen tehnyt?" JMK, hyvin vedetty taas! Husein todisti olevansa integroitunut maahanmuuttaja muslimimaasta. Iivi Masso ei olisi voinut paremmin puheenvuorojaan käyttää. Perheen vihervasemmistorastafarikin pumppasi nyrkkiä ilmaan hyväksynnän merkiksi, ja se on jo jotain se.  

Mahtavaa, ei puhettakaan Halla-ahosta (nyt viimeistään kaikki jotka valittivat ettei JH-a ole mukana joutuvat myöntämään, että se oli hyvä asia), ei sanaa rikostilastoista ja joukkoväkisinmakaamisista koko keskustelussa, ei voi olla totta? YLE meni ja todisti, on se sittenkin mahdollista. Se asiallinen keskustelu.

Mustafa "helvetintuli" Kara ja ylimielinen somalityttö tekivät pahaa jälkeä omalle asialleen. Vaikka kuinka yritän ajatella, että katsoin ohjelmaa taikalasien läpi tulen silti samaan tulokseen. Ystävämme reino sanoi jo viikko sitten "antakaa Mustafa Karan puhua mahdollisimman paljon islamista" ja voi kuinka oikeassa olikaan. Mustafa Kara edusti todella hienosti länsimaalaista muslimia joka pitää omasta kulttuuristaan kiinni, näin se Homma toimii...
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

surreal

Kauan Mustafa Kara on asunut Suomessa? Ainakin hän on nähnyt vaivaa ja opetellut puhumaan suhteellisen hyvää suomea. Muistan hänet aiemmista ohjelmista n. 5 vuoden takaa, eikä hän silloin puhunut lainkaan näin hyvin. (Se, mitä hän puhui, oli tosin edelleen erittäin vastustettavaa.)

Jesse Ikälumi

Sympatiakortti tuli räikeästi vedettyä sen nuoren somalinaisen muodossa. Kyyneleet silmissä puolusti maahanmuuttajien ankaria oloja. Eipä tehnyt kriittisille hyvää. Homma<<<.
I will never be a memory.

Nikopol

Quote from: surreal on 18.02.2009, 00:20:42
Quote from: gloaming on 18.02.2009, 00:05:00
Ihan hyvä suoritus JMK, ei pahaa sanaa. Tyylisi uppoaa kuitenkin ehkä enemmän miehiin kuin naisiin.

Olen sitten varmaan nainen.

Kieltämättä tämä selittäisikin asian tai kaksi.

JM-K puhui juuri kuten pitääkin: anteeksi pyytelemättä ja selittelemättä. Huomasitteko kiusaantuneen hiljaisuuden kun hän kysäisi että mitähän tämä kaikki mahtaa maksaa?

Ensi kerralla sitten rikostilastot ja raha. Homma on ballistisessa nousukiidossa.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Miniluv

Quote from: Jesse Ikälumi on 18.02.2009, 00:51:45
Sympatiakortti tuli räikeästi vedettyä sen nuoren somalinaisen muodossa. Kyyneleet silmissä puolusti maahanmuuttajien ankaria oloja. Eipä tehnyt kriittisille hyvää. Homma<<<.

Hei Jesse,

Seuraavaa uskottavuuden romahdustamme varten tässä sinulle symboli:

Homma \| \| \|

Ylläpidon täytyy silloin kyllä taas hankkia lisää kaistaa, joten toivottavasti tiedämme etukäteen, milloin romahtaa.

Odotan torrenttia. (Maila-Kaarina ja Astrid on air!)
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Kettu2

Mäki-Ketelän puheenvuoroja on syytetty hyökkääviksi. Sen mitä kerkesin katsomaan, JM-K esiintyi omasta mielestäni hyvin jämäkästi ja asiansa selkeästi esittäen. Itselläni ei valitettavaa.

Ohjelma muutenkin oli yllättävän puolueeton ja halukkaat saivat esittää asiansa pääsääntöisesti loppuun ilman turhaa päällehuutamista. Positiivinen yllätys siis.

tusujusuu

Krediittiä kaikille edellisille, mutta myös toki Lilli Earlille.

Ja toki Mustafalle myös.  :-*
No tolerance for intolerance, no apology for being free.

"En yhdy siihen mitä sanotte, mutta taistelen viimeiseen asti sen puolesta, että voitte sen sanoa."

James Hirvisaari

Ohjelma oli ihan jees ja juontajat tällä kerralla jopa asiallisia, mutta ylelle en siltikään anna anteeksi, koska läpimätä vasemmistomedia määrätietoisesti vääristelee totuutta ja halveksii kansaa jatkuvasti erittäin vastenmielisellä tavalla. Mutta joka tapauksessa suuri kiitos ohjelmassa mukana olleille. Mokuttajat edistivät hommaa lähes yhtä tehokkaasti kuin nuivikset. :)

No, ehkä siinä oli ensituntumaa kaivatulle asialliselle maahanmuuttokeskustelulle, jossa jokainen osapuoli saa rauhassa sanoa sanottavansa.

gloaming

Quote from: Nikopol on 18.02.2009, 00:54:10Ensi kerralla sitten rikostilastot ja raha. Homma on ballistisessa nousukiidossa.

Olen edelleen sitä mieltä, että ainakaan Suomen rikostilastoista ei ole kovin hyväksi argumentiksi, jos vastapuoli osaa vähääkään asiaansa. Näin ei tietysti aina ole, mutta sen varaan ei oikein voi laskea.

Toivotaan, että homma ei kuitenkaan päädy ballistiselle radalle nousukiitonsa jälkeen. Tai jos päätyy, niin radan laskevalle osalle vasta sitten, kun se on tehtävänsä tehnyt.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Mave

Eniten ahdisti se suvivirsiraiskaus.

Parhautta oli JM-K ja Malmön jouluvalovideot (herättelemään tietämättömiä...)
Norja on blackmetallin luvattu maa, ja Norjalaisten kansallinen, ellei geneettinen erityispiire on kirkkojen polttaminen.

moof

Se oli varmaankin ohjelman järjestäjillä tarkoitus, mutta neitokainen käänsi kyllä tilanteen täysin päälaelleen. Sanoi aivan suoraan ja kahteen kertaan, että on ensisijaisesti somali/muslimi eikä suomalainen. Hänen lojaliteettinsa suomalaista yhteiskuntaa kohtaan on likimain nolla.

Lisää näitä maahanmuuttajia julkisuuteen, niin homma^^^.

NxS

Täälläkin kaivataan torrenttia, kuka otti ohjelman levylle ja pistää jakoon, pliis hei, tätä on odotettu jo pitkään! :)

Adrenaline

(http://i213.photobucket.com/albums/cc229/santtusaatana/homma.jpg)

:D :D :D

Ahdistin

"Mut mun mielestä meidän uskonto nimenomaan ajaa naisten etuja, kun alistaa naisia." - Ikram Dirir puhuessaan Kiban päälle

Siis että mitä? Onko tämä nyt sitä kuuluisaa naisen logiikkaa, vai voisiko joku suomentaa tämän minulle ymmärtämättömälle.

Fariseus

Quote from: Superprole on 18.02.2009, 00:35:29
Täällä on sarjassa kehuttu JM-K:n esiintymistä, mutta itse en sitä kyllä ihan hehkuttamaan alkaisi. Ei niin että huonosti olisi esiintynyt, mutta ainakin omasta mielestäni veti liian "äijä" linjaa. Tää tietysti on vaan vaikutelmasta, selkeästi kyllä puhui.

Samaa mieltä, olisin odottanut enemmän nuivien faktojen ja tilastojen esille tuontia, silloin kuin tilaisuus oli. Myös Teemu olisi voinut ottaa esiin esimerkiksi USA:n dna-testien karut tulokset, kun kysyttiin, että onko tämä neito nyt mukamas huijari, nyt vastaus jäi vähän puolinaiseksi. Pieniä asioita, mutta tilannetta nimenomaan kuvaa helpoiten yksinkertaisilla luvuilla, kuten "80% perheenyhdistämisistä todettiin perusteettomiksi". Tähän liittyen minua jäi vaivaamaan, että paikan päällä tapahtuvaa auttamista ei käsitelty kuin yhdessä puheenvuorossa. Jäi kuva, että auttaminen on nimenomaan pakolaisten vastaanottoa.

Quote from: Superprole on 18.02.2009, 00:35:29
Mielestäni kaikki tuolla olivat vähintään asiallisia, vaikken toki kaikkien näkemyksiä jaa tai edes hyväksykkään, jopa tää erikoisella pukeutumisellaan hassahtaneen alku vaikutelman antanut Maila-(joku) perusteli mielipiteensä ihan ok.

Virtanen oli minusta selvästi kiihkein ensimmäisellä jaksolla, mutta nuori somalineito paljasti toisella jaksolla todellisen luonteensa. Eniten minua jäi kuitenkin vaivaamaan, että kuulinko oikeasti Mailan sanovan jotakin tyyliin, että monikulttuurisuus on utopiaa? Jotain tähän suuntaan olin kuulevinani hänen ensimmäisessä tai toisessa puheenvuorossa, vai kuulinko aivan väärin?

Jesse Ikälumi

Quote from: Miniluv on 18.02.2009, 00:55:19

Hei Jesse,

Seuraavaa uskottavuuden romahdustamme varten tässä sinulle symboli:

Homma \| \| \|

Ylläpidon täytyy silloin kyllä taas hankkia lisää kaistaa, joten toivottavasti tiedämme etukäteen, milloin romahtaa.

Odotan torrenttia. (Maila-Kaarina ja Astrid on air!)

Itse asiassa keksin jo helpomman:
Iso romahdus: HommaVVV
Pienempi: Hommavvv

Teemulle miinuksena, kun ei sanonut sitä passien väärentämistä järjestelmän väärinkäytöksi. Sympatiakortti arvatenkin puri. Hommavvv.
I will never be a memory.

surreal

Quote from: Zngr on 18.02.2009, 00:46:11
Mahtavaa, ei puhettakaan Halla-ahosta (nyt viimeistään kaikki jotka valittivat ettei JH-a ole mukana joutuvat myöntämään, että se oli hyvä asia), ei sanaa rikostilastoista ja joukkoväkisinmakaamisista koko keskustelussa, ei voi olla totta?

Tämän voi nähdä kahdella tapaa. Todellisuus kun on hyvin monimutkainen ja vaikutuksia on etukäteen vaikea arvioida. Monikulttuurisuutta koskeva keskustelu ei ole yhdestä Halla-ahosta riippuvainen, vaikka hän löisi hanskat tiskiin huomenna. Se on totta. Keskustelun näkyvyys kuitenkin on ikävän paljon hänen henkilönsä ympärille kietoutunut. Enkä tiedä onko se "de-henkilöitymässä" ja seuraako paluu vanhalle linjalle 5.3. jälkeen jos Halla-aho hyväksytään ehdolle. Ehkä voisi olla de-henkilöitymiselle hyväksi, että häntä ei hyväksyttäisi?
Oikeudenkäynti (x2?) tulee joka tapauksessa pysymään lööpeissä kunhan sinne asti edetään.
Se miksi itse olisin halunnut H-a:n ohjelmassa nähdä, olisi juuri lieventämässä tätä kärjistynyttä kuvaa, joka uhkaa koko keskustelua yleisemmin. Ei tilalle kutsutun Teemu Lahtisen läsnäolo sitä kitkaa vähennä. Sitä kitkaa vähentää H-a esiintymällä asiallisesti julkisuudessa. Nousseiden kohujen vastapainoksi.

Tällaiset A2-keskustelut ovat poikkeustapauksia, eikä seuraavaa tässä mitassa ja näkyvyydessä tule pitkään aikaan ainakaan YLE:n kanavalla. Tämä oli myös sauma ennen eurovaali- ja oikeudenkäyntimyräkkää.
Yksi muutos on kylläkin saatu aikaiseksi, mikä sen sitten on tehnytkin. Teemaa on mahdotonta välttää vuoden 2011 vaaleissa. EU-vaaleissa se tulee ilman muuta olemaan myös esillä. Tulihan tänään selväksi, että uusi laki pohjaa muutamaa yksityiskohtaa lukuunottamatta suoraan EU-direktiiviin.

Ehkä Halla-aholla lopulta on positiivinen vaikutus tietynlaisena monikulttuurisuutta koskevan keskustelun "Linkolana", äänekkäänä, liioittelevana ja pahoittelemattomana ukkosenjohdattimena, ja silloin monet muut keskustelijat näyttävät suhteessa paljon maltillisemmilta.

Figaro

Quote from: Fariseus on 18.02.2009, 01:05:48
Eniten minua jäi kuitenkin vaivaamaan, että kuulinko oikeasti Mailan sanovan jotakin tyyliin, että monikulttuurisuus on utopiaa? Jotain tähän suuntaan olin kuulevinani hänen ensimmäisessä tai toisessa puheenvuorossa, vai kuulinko aivan väärin?

Kyllä Maila-Katriina näin sanoi. Panin merkille takarivin somalimiehen huolestuneet kulmankurtistukset tuon kuullessaan. Hämmästyksestä auki loksahtanut leukani venyi tällöin väkisin hymyyn.  :D
"Maahanmuuttajat merkittävä voimavara kouluille"
- Opetusministeri Henna Virkkunen (kok), Yle 20.10.09

"Suomen [koulujen] ongelmat ovat pienemmät kuin useiden muiden EU-maiden, koska Suomessa on toistaiseksi suhteellisen vähän maahanmuuttajia."
- Virkkunen Hesarissa 26.11.09

gloaming

Quote from: Figaro on 18.02.2009, 01:11:49
Quote from: Fariseus on 18.02.2009, 01:05:48
Eniten minua jäi kuitenkin vaivaamaan, että kuulinko oikeasti Mailan sanovan jotakin tyyliin, että monikulttuurisuus on utopiaa? Jotain tähän suuntaan olin kuulevinani hänen ensimmäisessä tai toisessa puheenvuorossa, vai kuulinko aivan väärin?

Kyllä Maila-Katriina näin sanoi. Panin merkille takarivin somalimiehen huolestuneet kulmankurtistukset tuon kuullessaan. Hämmästyksestä auki loksahtanut leukani venyi tällöin väkisin hymyyn.  :D

Hän on todennut vastaavaa muistaakseni jossakin kirjoituksessaan. Tosin hänen tarkoituksensa on hieman toisenlainen kuin mitä hommaan vihkiytynyt tällaisella toteamuksella ymmärtäisi.

Martel

Quote from: Ahdistin on 18.02.2009, 01:05:21
"Mut mun mielestä meidän uskonto nimenomaan ajaa naisten etuja, kun alistaa naisia." - Ikram Dirir puhuessaan Kiban päälle

Jotkut naiset kuulemma tykkää alistamisesta :)

Kun tyttö puetaan muslimisäkkiin, pidetään pienestä asti poissa koulusta ja työpaikalta, ja ihmisten ilmoille saa mennä vain jonkun miespuolisen perheenjäsenen mukana, hän pysyy hyveellisenä eikä kenenkään sivullisen miehen katse häntä tahraa. Kun tuo tahraton tyttö sitten 8-vuotiaana naitetaan 5-kymppiselle miehelle, joka tekee hänelle 9-vuotiaana "Aishat", juttu on mennyt niinkuin profeetta Muhammed (PBUH^^^) omalla esimerkillään näytti; Rauhan Uskonnon mukaisesti.

Make M

(http://file:///Ikram-Dirir.jpg)
Opiskelija Ikram Dirir:
QuoteMiks, tota, kaikki rasismi näyttää kohdistuvan niinku nimenomaan somalialaisiin vaikka Suomessa on niin paljon maahanmuuttajia ihan mistä maasta? Mutta näyttää kohdistuvan meihin vaan. Kertokaa mulle miks! Mä en oo koskaan päässy sen jutun ytimeen. Sen mä haluaisin ymmärtää.

Voi että! Tässä olisi ollut ainutlaatuinen tilaisuus valistaa opiskelijaa, muita osallistujia ja katsojia! Vaan meni plörinäksi eikä kukaan kyennyt hänelle vastaamaan :(

Pari kolme graafia rikollisuus-, työllistymis- ja huoltosuhdetilastoista olisi auttanut opiskelijaa ymmärtämään. Hyvä tilaisuus meni hukkaan.

Zngr

Quote from: Ahdistin on 18.02.2009, 01:05:21

Siis että mitä? Onko tämä nyt sitä kuuluisaa naisen logiikkaa, vai voisiko joku suomentaa tämän minulle ymmärtämättömälle.

Monimutkainen juttu. Mutta looginen jos olet muslimi! On iloista ymmärtää muita kulttuureja! Kysymyksesi on retorinen eika kaipaa vastausta, mutta avaudun silti.

Musliminaisille on suuri etu ja voimauttavaa, jos he voivat kulkea hunnuissa kunniansa säilyttäen kaduilla sillä päinvastainen tilanne olisi huomattavasti vaikeampi. Ajatus lähtee siitä, että jos he eivät tekisi niin heidän yhteisönsä pistäisi heidät kärsimään kuten muslimimaissa tapahtuu. Yritäpä juoksennella pohjois-afrikassa ilman huntua ympäriinsä. Sen takia islam ja siihen alistuminen "suojelee" naisia, miksi se tekee niin monikulttuurisessa länsimaassa missä sellainen ei todellakaan ole tarpeen johtuu siitä, että monikulttuurisessa länsimaassa somalinainen ei saa olla kuten muut naiset, vaan hänen pitää edelleen olla somali halusi hän tai ei.

Se taas tarkoittaa sitä, että somalinaisen sukulaiset pitävät häntä silmällä ja pahoinpitelevät jos hän ei toimi kuten musliminaisen kuuluu toimia. Eli islamiin alistuminen suojelee sellaisia naisia jotka elävät paimentolaiskulttuurin sisällä olivat he sitten Suomessa, Marokossa tai Somaliassa. 
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Niko

Piti vaan sanoman tähän kohtaan että oli mahtava keskustelu aiheesta. Just tollasta odotin telkkasrista tulevaksi..

En taaskaan kyllä nähny mitään taulukoita missään?

Kiinnostais esimerkiks maahanmuuttajien verotustiedot, eks tiedettäis paljon enemmän kun nähtäis ne ?