News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Nuivuuden ulottuvuudet

Started by Entinen maahanmuuttaja, 19.12.2009, 13:59:33

Previous topic - Next topic

Entinen maahanmuuttaja

Tuli tuossa mieleen, että hommalaiset/maahanmuuttokriittiset eivät ole mikään homogeeninen ryhmä, ja voisimme ehkä valaista toisiamme omista tarkoitusperistämme.

Näitä syitä motiiveihimme tulee tässä listaa ja omia kommentteja laitan, ja toivoisin kiinnostuneita kertomaan omista motiiveistaan.

-Isänmaallisuus
-Rasismi
-Turvallisuus
-Uskonto
-Sananvapaus
....jne jne (en ajatellut kovin pitkälle tätä joten lisätkää itse jos jotain tulee mieleen.

Ja oman nuivuuteni sfäärit ovat seuraavat.

-Isänmaallisuus:

Ei kiinnosta sinänsä pätkääkään. Olen kai ihan tietoinen siitä että Suomi on hyvä maa elää ja on todellakin lottovoitto syntyä tänne mutta en kyllä kovin ylpeä siitä ole koska syntyminen ei ole minun oma saavutus. Eli kovin hieno meriitti joku kansalaisuus ei minusta ole, eikä lippujen heiluttelu saa minussa kuin huvittuneen virneen.

-Rasismi

Aika noloa puuhaa, ja oman kokemuksen perusteella todella mukavia kavereita on löytynyt kaikenvärisiä. Vaikka jotain geneettisiä eroja tietysti on, niin on Suomen sisälläkin ja mieluummin arvostelen ihmistä tekojen ja ajatusten perusteella.

-Turvallisuus

Itse olen asunut pitkiä aikoja ulkomailla ja monikulttuurisuus TÄYSIN SELKEÄSTI johtaa vain eriytymiseen, jengiytymiseen (sekä uskonnoliset, rodulliset ja kansalliset). Uskon tuohon 20-30% sääntöön riippuen aiheesta, jolloin vähemmistöt gettoutuvat eivätkä integroidu. Mitään hyvää esimerkkiä tätä yleistä syrjätymistä ja gettoutumista vastaan en ole nähnyt, ja vaikka sellainen ihme löytyisi, olen varma että 99% tapauksissa "tarpeeksi monikulttuurinen" yhteisö on vaarallinen kaikille.

-Uskonto

Vihaan uskontoja, ja avoimesti. Enkä pidä siinä mitään väärää. Jos saan siitä joskus syytteen niin se on minullekin sulka hattuun.

-Sananvapaus

Tapaus Halla-aho oli järkyttävä. Vaikka ei syytettäkään tulisi, median kohtelu on ollut täysin oksettavaa. Ja semmoinen fakta, että löysin Scriptan Sanna Ukkolan takia. Että mikäs tämä tämmöinen valtuutettu on. Ja kumpi olikaan oikeassa :D Tämä nyt on kuitenkin maailman mittakaavassa marginaalinen tapaus. YK meinaa nyt julistaa islamin kaiken arvostelun yläpuolelle, ja jos se ei johda maailmanloppuun niin ei mikään. Jos olisin diktaattori, Suomi eroaisi YK:sta välittömästi jos niin tyhmä laki tulisi voimaan. Sananvapaus on minulle erittäin pyhä, ja kenelläkään tällä planeetalla ei ole oikeutta koskea siihen, koska se kuuluu myös tuleville sukupolville. (Koska yhteiskunnallinen kehitys vaatii sitä, mutta se on taas pitkä eri asia...)

No mitenkäs sinun laita?
"Kun sanat menettävät merkityksensä ihmiset menettävät vapautensa."

-Kungfutse (551-479 eaa.)^^^

Itä ei nuku

Quote from: Entinen maahanmuuttaja on 19.12.2009, 13:59:33
-Isänmaallisuus:

Ei kiinnosta sinänsä pätkääkään. Olen kai ihan tietoinen siitä että Suomi on hyvä maa elää ja on todellakin lottovoitto syntyä tänne mutta en kyllä kovin ylpeä siitä ole koska syntyminen ei ole minun oma saavutus. Eli kovin hieno meriitti joku kansalaisuus ei minusta ole, eikä lippujen heiluttelu saa minussa kuin huvittuneen virneen.

Syntymäsi Suomeen ei olekaan sinun meriittisi, vaan isäsi, äitisi, isovanhempiesi ja esi-isiesi meriitti. Se on niiden Päiwösten meriitti, jotka muokkasivat tämän maan hedelmälliseksi, jotta sinä voisit siinä elää. Niiden suomalaisten meriitti, jotka ovat raataneet järjestäytyneen yhteiskunnan ylläpitämiseksi ja puolustamiseksi ja maksaneet veroillaan jäykkäkouristusrokotteesi.

Jokainen voi itse miettiä, jättääkö tällainen toiminta jonkinlaisen kunniavelan. Pitäisikö kenties itsekin tehdä jotain maansa hyväksi, jotta voisi siirtää sen lapsilleen entistä kauniimpana ja rikkaampana? Tästä on isänmaallisuudessa kysymys, ei mistään kummallisemmasta.
"Lähtökohtaisesti elämä on liian lyhyt, jotta kenenkään täysijärkisen ihmisen kannattaisi lukea mitään muuta kuin kaunokirjallisuutta. Satunnaisesti pitää kuitenkin silmäillä faktaakin, jotta tietäisi, mitä maailmassa juuri nyt tapahtuu." Annamari Sipilän toimittajanviisautta (HS 31.10.10)

Entinen maahanmuuttaja

Kiitoksia palautteesta. Melkolailla mielenkiintoista, mutta tämä hämää:

QuoteTästä on isänmaallisuudessa kysymys, ei mistään kummallisemmasta.

Minusta isänmaallisuuteen liittyy hyvin paljon kummallista.

Esimerkkejä:

-Pilotti-Suomenlippuskinit. Koomista.
-Itsenäisyyspäivän vastaanotto (wtf mitä elitismiä)
-Urheilu. En todellakaan koe mitään muuta kuin kummallista siinä että joku potkii palloa jonnekin ja joku saman maan kansalainen saa siitä onnistumisen elämyksiä
-Keksisin lisää mutta nyt pitää lähteä - kiitos ja palataan asiaan

erilainen

Isänmaallisuus ei ole mediaseksikästä. Siksi se kannattajat ovat lähinnä eläkeläisä jotka ovat nähneet Suomen suuria hetkiä, tai sitten niitä "isänmaallisia" pilottitakkipoikia. Missit eivät tiedä, koska Suomi itsenäistyi.

Miten se sitten eroaisi jos rikastajat alkaisivat pukeutua yhtenäisesti? En pidä sitä sen enempää arvossa kuin rasismia tai mitään muutakaan.
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

Entinen maahanmuuttaja

Quote from: erilainen on 19.12.2009, 14:38:32
Isänmaallisuus ei ole mediaseksikästä. Siksi se kannattajat ovat lähinnä eläkeläisä jotka ovat nähneet Suomen suuria hetkiä, tai sitten niitä "isänmaallisia" pilottitakkipoikia. Missit eivät tiedä, koska Suomi itsenäistyi.

Miten se sitten eroaisi jos rikastajat alkaisivat pukeutua yhtenäisesti? En pidä sitä sen enempää arvossa kuin rasismia tai mitään muutakaan.

Minä arvostan maita jotka minusta ovat hyviä paikkoja asua. Ja vastustan kehitystä mikä tekee maasta minulle ja läheisilleni huonomman maan asua. Periaattessa sovellan sitä ajattelua kaikkiin maihin, mutta kiinnostusta, aikaa eikä vaikutusmahdollisuuksia oikein ole. Ulkomailla asuessani toivoin että kehitys ei olisi siellä niin typerää kuin se oli. Eli tämä käytökseni ei sinänsä liity kansalaisuuteen vaan siihen missä nyt satun olemaan.

Sosiaalinen konstruktio

-Isänmaallisuus

Juuret. Omani ulottuvat syvälle tämän maan kamaraan.

-Rasismi

En tunnusta olevani. Elämässäni toiset ovat kuitenkin minulle yksiselitteisesti tärkeämpiä kuin toiset. Tärkeysjärjestys menee yksinkertaistettuna jokseenkin tähän tapaan: Oma perhe -> Muut lähisukulaiset -> Ystävät -> Muut sukulaiset -> ... -> Maanmiehet -> jne. jne.

-Turvallisuus

Samanlaiset perusarvot ehkäisevät suurempien konfliktien syntymistä. Ns. monikulttuurisuus nakertaa yhteiskunnan perusrakenteita.

-Uskonto

En ole ateistina kokenut ahdistusta taikka uhkaa suomalaisesta evankelisluterilaisuudesta. Jonkin muun uskonnon ollessa vallalla asia voisi olla toisin.

-Sananvapaus

Kannatan täydellistä mielipiteenvapautta.

rankka

Quote from: Entinen maahanmuuttaja on 19.12.2009, 14:28:07
Minusta isänmaallisuuteen liittyy hyvin paljon kummallista.

Esimerkkejä:
-Pilotti-Suomenlippuskinit. Koomista.

Käsitin että puhutaan isänmaallisuudesta. Tuo on wannabe.

-Keksisin lisää mutta nyt pitää lähteä - kiitos ja palataan asiaan

En usko että palataan ainakaan osaltani.
Kiitos ja soitellaan taas?

Jepulister

-Isänmaallisuus

Kiintymys ja arvostus kotimaahan, sen kieleen, kulttuuriperintöön ja tietoisuus sen historiasta hyvässä ja pahassa. Ymmärrys, että Suomi on suomalaisten ja suomenkielisten ainoa oma maa koko maailmassa. Halu puolustaa Suomen aluetta ja kansaa kaikkia ulkoisia ja sisäisiä uhkia vastaan.

-Rasismi

Erheellinen ideologia, jonka mukaan ihmisen rotu määrittelee hänen ihmisarvonsa. Rasismia ei siis ole esimerkiksi uskontojen tai kulttuurien arvostelu.

-Turvallisuus

Turvallisuuteen kuuluu yksilönvapauden mahdollisimman täydellinen toteutuminen yhteiskunnassa. Kun jokainen yksilö nauttii yhtäläisistä ihmisoikeuksista ja niiden suojasta, joka on riittävän vahvasti taattu yhteiskunnan taholta, yhteiskunta on turvallinen. Myös valtio voi uhata maan sisäistä turvallisuutta, jos se alkaa loukata yksilönvapautta ja ihmisoikeuksia enemmän kuin on ehdottoman välttämätöntä.

-Uskonto

Mikä tahansa maailmankatsomus, johon kuuluu yliluonnollisia olentoja, henkiä tms. Jokainen uskokoon mihin haluaa, kunhan tekee sen muita häiritsemättä. Kannatan ehdotonta negatiivista uskonnonvapautta, johon ei sisälly mitään positiivisia oikeuksia eikä erivapauksia. Julkisen vallan suorat ja epäsuorat tuet uskontokunnille pitää lopettaa. Jos valtio ja uskonto sekaantuvat toisiinsa, kumpikin menee pilalle.

-Sananvapaus

Mistä tahansa aiheesta pitää voida sanoa mitä tahansa ilman pelkoa rangaistuksesta. Sisällöllisesti virheelliset väittämät pitää kumota asiallisilla ja loogisilla perusteluilla. Taloudellista tai muuta vahinkoa aiheuttavia, yksityishenkilön intimiteettiä tai kunniaa loukkaavia väitteitä varten on olemassa riittävä lainsäädäntö. Kunnianloukkauksen pitää aina olla asianomistajarikos, ja itse asiassa edes "yleisen edun" kannalta merkittävissä asioissa ei virallisella syyttäjällä pidä olla oikeutta oma-aloitteisesti nostaa syytettä kunnianloukkauksesta. Uskonrauhan loukkaamista koskevasta rikoslain pykälästi pitää poistaa jumalanpilkkamomentti ja rajata se koskemaan yksinomaan uskonnon harjoittamisen estämistä.

Taustavaikuttaja

- Turvallisuus
- Vapaus
- Yhteisöllisyys.

En nyt jaksa avata enempää, mutta tuossa minun teesini. Isänmaallisuus toteutuu sitä kautta, että nuo asiat realisoituvat täällä nyt.

svobo

Isänmaallisuus liittyy vähän kaikkeen.
Abu Hanna määritteli rasistisen teon siten, että voit arvioida teon rasistisuutta sen lopputulemasta. Jos teko johtaa lopulta syrjimiseen, niin se on rasistinen. Määrittelisin isänmaallisuuden samaan tyyliin: Jos tekosi loppullinen vaikutus on haitallinen tälle maalle ja täällä tällä hetkellä asuville ihmisille, niin teko on epäisänmaallinen.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

IDA

No näistä luetelluista

Isänmaallisuus on erittäin tärkeää aivan perinteisellä tavalla, jota tässä on kai turha ruveta kuvailemaan

Rasismi ei merkitse henkilökohtaisesti mitään. Tiedän, että rotuja on olemassa, mutta ensi sinänsä arvota niitä mitenkään enkä varsinkaan hierarkkisesti.

Turvallisuus on tietysti tärkeää, mutta ajattelen sitä hyvin harvoin.

Uskonto on tärkeintä ja menee kaiken muun yli. Uskonto liittyy totuuden lisäksi myös vapaaseen tahtoon ja henkiseen vapauteen yleensä.

Sananvapaus merkitsee paljon ja on demokratian elinehto.