News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Paperipravdassa kysellään ihmisten viha- ja rasismikokemusten perään!

Started by huoltaja, 16.12.2009, 13:15:15

Previous topic - Next topic

Ernst

Quote from: Teemu Lahtinen on 16.12.2009, 14:53:12
Allekirjoittanut oli joutua rasistisen pahoinpitelyn uhriksi Maarianhaminassa päiväasaikaan 80-luvun lopulla. Olimme kahden kaverin kanssa asioimassa kioskilla ja vaikka siitä selvittiin puutteellisesta kielitaidosta huolimatta, niin keskinäinen suomenkielinen keskustelumme ja toiseutemme ärsytti kioskin edessä ollutta paikallista nuorisoa, joka alkoi kuittailemaan ja nälvimään. Sisällöllisesti haukut menivät kuitenkin ohi, mutta fiilis oli selvä ja ikävä; joukon motiivi oli rasistinen.

Jännittynyt tilanne oli laueta poistumiseemme, mutta tällöin soimaavat sanat kovistuivat ja kansainvälistyivät ymmärrettäviksi. Kun sitten jonkin matkaa taivallettuamme takaisin huutelun saattamina majapaikkaa kohti, lensi ohitsemme puoliksi syöty jäätelöpuikko tms, joka oli kyseisestä joukosta heitetty. Tähän reagoimme kääntymällä ympäri ja osoitimme kv-käsimerkein moisen toiminnan olevan aika junttia. Tämän seurauksena joukko villiintyi ja lähti peräämme polkupyörin. Onneksi etumatkamme oli sellainen että nipinnapin ehdimme juosta oikaisten pyöräilykelvottoman maaston läpi turvallisemmille kulmille.

Katsotaan tuleeko tämä tarina julki Päivälehdessä.

Ei tule, muuten tulisi.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ernst

Quote from: Ulkopuolinen on 17.12.2009, 18:37:16
Ainoa aidosti rasistinen viharikos joka tulee mieleen on Tampereelta vuosien takaa. Ja sekin kuulopuhetta.

Joskus iät ja ajat sitten muutama skini oli päättänyt Tammerturnauksesta innostuneina tapella vähän. Olivat ärsyyntyneet ulkomaalaisista Keskustorilla ja päättäneet että nyt jotkut tollot saavat kyllä turpaansa. Olivat nerokkaasti valinneet kohteeksi kisojen kuubalaisia osallistujia. Ja jotkut tollot olivat ihan oikeasti saaneet yllättävän nopeastikin turpaansa.

Jos kuubalaisnyrkkeilijän kadulla haastava saa turpiinsa, kyseessä on oikeus ja kohtuus. On se oikeus ja kohtuus kehässäkin!

Eino P. Keravalta

Quote from: Eino P. Keravalta on 16.12.2009, 14:05:46
Kaksi kertaa muuten on edelläni ollut, mustan kuljettajan ohjastama auto peruuttanut oman autoni keulaan. Ensimmäinen kerta sattui Hämeentiellä Helsingissä ja toinen kerta parkkihallissa Pitäjänmäessä Helsingissä. Kertaakaan ei ole valkoinen kuski syyllistynyt samaan; aikamoinen "sattuma", että musta kuski, joita on paljon vähemmän kuin valkoisia, tekee tämän peräti kaksi kertaa. Katsoivatko ne peilistä ja näkivät, että perässä on valkoinen mies? Päättivätkö ne fyysisesti osoittaa reviiriään hieman peruuttamalla ja näin hätistämällä valkoinen mies kauemmaksi? Vaikuttaa rasistiselta toiminnalta, kun ottaa huomioon tällaisten tapahtumien harvinaisuuden sekä sen, että kaikki minuun kohdistuvat vastaavat tapaukset ovat olleet mustaihoisten tekemiä.

Nyt taas vahan rajaa Eino. En ole varma, oliko tama huumoria vai oletko tosissasi. Kummin hyvansa; jos mina olen epavarma, niin ulkopuolinen saattaa hyvinkin saada vaaran kasityksen.

Sorry jos meni överiksi. Kyllähän tämä huumoripainotteinen ulostulo oli, joskin tapaukset sinänsä ovat täysin autenttiset. Tarkoitukseni oli osoittaa, miten normaalit, arkisetkin tapahtumat voidaan nähdä "rasistisina", mikäli heittäydytään paranoidisti etsimään kaikkea mahdollisesti rasistista.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Ernst

Quote from: etnis on 18.12.2009, 10:00:35
Quote from: Huolestunut Kansalainen on 18.12.2009, 09:54:18
Pitää muistaa että tuollaisten kokemusten keräämisessä ei sinällään ole mitään väärää. Julkaistaanhan tälläkin foorumilla tiuhaan rikosuutisia joissa tekijäksi aina epäillään vääränvärisiä ja/tai islamisteja. Jos kerran ymmärretään pelin henki sellaiseksi että jokainen osapuoli toteuttaa omaa agendaansa, johon kuuluu määrätyn kuvan luominen määrätystä ihmisryhmästä, ei kai parane valittaa?

On se silti journalistisesti aika kyseenalaista, ainakaan minä en muista kolmen miljaardin vuoden syvällä rintaäänellä lausutun kokemukseni pohjalta moista ennen nähneeni.

Ja mikä helvetin neekeröintilehti Hesari on, mikä on tämä mamuiluagenda, mihin se perustuu? Haluaisin todella tietää.

Ainakin HS:n päätoimittajan mukaan lehdellä oli esimerkiksi EU-jäsenyyden suhteen selvä kanta, jota lehti ajoi koko ulosannissaan.

Minusta Homma voisi kysyä HS:n päätoimittajalta nyt, että

a) onko lehdellä maahanmuton suhteen joku agenda
b) jos on, mikä se ajettava asia on?

Kami

Minulle tuli kerran rasismikokemus kun mustaihoinen karibialainen alkoi järjestelmällisesti haukkua kaikkea suomalaista. Toinen oli kun miestenvessassa joku ghanalainen kertoili mitä saa sanoa suomeksi ja mitä ei. Tulin kovin loukatuksi siitä, että joku ulkopuolinen alkaa kertoa mitä saa omalla kielellään sanoa ja mitä ei. Sen lisäksi mustista miehistä joita vaikkapa kaupassa ja kaupungilla tulee vastaan, huokuu sellainen tympeä asenne minua kohtaan. Tosin se huokuu enimmäkseen kaikista jotka minua tulevat kaupassa vastaan, mutta se, että kys. tympeyden osoittaja on mustaihoinen, on merkki rasismista.

Päätän traagisen rasismikertomukseni tähän.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

Mika.H

Käräjäoikeuden lautamiehenä minua haukuttiin useinkin rasistiksi. Siihen riitti se, että istui lautakunnassa ja syytettynä oli joku poikkeavanvärinen. Aina oltiin rasisteja, varsinkin jos tuomari oli velliperse. Itse olisin heittänyt huutelijat putkaan viikoksi, sakkojen kanssa tietysti, mutta tuomarit eivät yleensä tuotakaan uskaltaneet tehdä. Toki poikkeuksiakin oli.

"hauska" muisto oli kun taposta jo tuomittu ja tuomion kärsinyt bodattu arabipökilö oli kiusannut pientä suomalaispoikulia kadulla. hormoonihirviön mukaan syynä oli rasissmi... tietysti... noh, ehkä syynä oli myös se, että kiusattu oli ampulipakaran tyttöystävän pomo ja kuulemma ei ollut mimmille hyviä työvuoroja osunut... 

noh, oltiin rasisteja kun tuostakin tuomittiin..
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

N

Empä ole itse päätynyt viharikoksen kohteeksi (enkä kyllä muidenkaan rikoksien kohteeksi), mutta ainoa semmonen läheiseen kohdistunut ja varmistunut tapaus oli eräs mustalaisperhe joka terrorisoi naapurustoaan tuolla länsirajan takana. Ruotsin televisiokin uutisoi ihan asiasta, kirveitä ja muita pieniä apuvälineitä käyttäen useampikin naapuri oli päätynyt sairaalahoitoon tai muuttanut pois oman terveytensä takia ja tästä huolimatta samainen perhe / suku jatkoi naapurisovun ylläpitämistä omalla tavallaan. Mutta tästäkin on jo aika pitkälti aikaa enkä tosiaan itse ollut kohteena, eikä taida edes tuota SVT:n pätkää asiasta enää löytyä.

Mutta tuon suuremmin en voi kontribuutiota tuoda näihin kokemuksiin.

Jäniksenkäpälä

Itse suoritin julman ja epäinhimillisen rasistisen rikoksen!

Kun ilotulisuskisojen alla kuljin ratikalla kohti keskustaa,
nousi lauma somalinuorisoa kyytiin. Yksipä näistä poltti tupakkaa
- siis sisällä vaunussa, josta suivaantuneeta ojensin häntä.
Ensimmäinen vastaus oli "mine en ummara", vaikka puhuin hänelle
selvää englantia. (Porukka oli kyllä puhunut keskenään suomea
sisälle tullessaan.) Sittenpä hän huomasi minun olevan valkoihoinen,
joten sitten syytettiin rasismista. No, tupakka kuitenkin sammui.

Soitin kaverilleni ennen pysäkille tuloa, jolloin yksi somaleista
kysyi hieman pelokkaana "soitinko poliisille" - taaskin täysin
selvällä suomenkielellä.

Sydämeni on siis rasismista sysimusta...  :D
Pu, pu, pu, pu, pu

Sisäministeri

Onkohan hra. Lehto huomannut että nyt pääsisi jakamaan kokemuksia ihan valtakunnalliseen julkaisuun?