News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Paperipravdassa kysellään ihmisten viha- ja rasismikokemusten perään!

Started by huoltaja, 16.12.2009, 13:15:15

Previous topic - Next topic

huoltaja

Huomasin paperilehdessä pyynnön toimittaa lukijoiden omia kokemuksia vihasta ja rasismista 18.12. mennessä. Tässä ei ole valitettavasti enää tuota lehteä saatavilla, jotta joku jolla on voisi siteerata tuota pyyntöä tarkemmin.

Edit: Sivunumeroa en valitettavasti muista, mutta pieni kirjoitus oli oikean sivun oikeassa yläkulmassa, jos helpottaa lehden omaavaa etsinnässä. :-)

L. Brander

Taitaa olla aika iso ja yleinen ongelma, jos uhreja täytyy hakea ilmoittamalla valtakunnan laajalevikkisimmässä lehdessä.

LB

P.S. Miten toi Pravda voi joka päivä vajota alemmas?
Dystooppinen salamasota

Hamsteri

Täytyy tulostaa ja postata pravdaan Homman kolmetoista sivuinen "Miten ja milloin nuivistuit" ketju. Siitä löytyy vaikka kuinka paljon ihmiten viha- ja rasismikokemuksia.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

hmoilanen

Nyt tuonne kaikki ilmoittamaan jos on ollut 'nahinaa' mamujen kanssa ja saanut niiltä pataansa. Viharikos ja rasisssmus. Esim. itse mamujoukolta pataan saaneena väittäisin (perustuen huudeltuihin kommentteihin), että he eivät olisi aloittaneet tätä yksipuolista 'nahistelua' jos olisin itsekin ollut suojavärillinen.

Marjapussi

Saisikohan arvon toimittaja hieman helpommalla näitä rasismien uhrien kokemuksia kävelemällä 200 metriä päärautieasemalla ja haastattelemalla assan tukipylväitä? Näistä kertomuksista voisi sitten tehdä vaikkapa johtopäätöksiä, että näiden uhrien kertomukset ovat lopullinen totuus, jotka voidaan yleistää koko Suomeen.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Arto Tuhkamuna

Quote from: hmoilanen on 16.12.2009, 13:27:56
Nyt tuonne kaikki ilmoittamaan jos on ollut 'nahinaa' mamujen kanssa ja saanut niiltä pataansa. Viharikos ja rasisssmus. Esim. itse mamujoukolta pataan saaneena väittäisin (perustuen huudeltuihin kommentteihin), että he eivät olisi aloittaneet tätä yksipuolista 'nahistelua' jos olisin itsekin ollut suojavärillinen.

Mutta yhteyslomake voi olla:

Oletko joutunut viharikoksen kohteeksi?

Kyllä [ ]

En (Olen Suomessa suomalaisille vanhemmille syntynyt vaaleakasvoinen yksilö) [ ]

skrabb

QuotePOIMINTA

Kerro meille viharikoksista
HS

Helsingin Sanomat kerää lukijoiden kokemuksia viharikoksista ja arkipäivän rasismista.

Kerro meille tiiviisti joko omista kokemuksistasi tai tapauksista joihin olet törmännyt. Lähetä kertomuksesi meille viimeistään torstaina 18. 12. 2009.

Otamme kertomukset vastaan mieluiten sähköpostitse, mutta myös tavallinen posti tulee perille. Emme vastaa viesteihin muussa tapauksessa kuin jos haluamme haastatella asianosaista.

Käytämme tarinoita tulevissa kirjoituksissamme, mutta käsittelemme henkilötietoja luottamuksellisesti.

Kirjoituksiin tulee kuitenkin liittää yhteystiedot, jotka jäävät halutessanne vain toimituksen tietoon.

Kertomukset voi osoittaa osoitteeseen: [email protected]. Laita sähköpostisi aiheeksi "Viharikokset".

Postiosoite on: Helsingin Sanomat, uutistoimitus, Töölönlahdenkatu 2, 00089 Sanomat. Kuoreen pitää laittaa tunnus "Viharikokset".

http://www.hs.fi/verkkolehti/kotimaa/artikkeli/Kerro+meille+viharikoksista/1135251506134
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Eino P. Keravalta

Joitakin vuosia sitten täällä keskisellä Uudellamaalla liikkui somalikopla, joka toimitti viharikoksia; he valitsivat rasistisesti uhreikseen aina valkoihoisia suomalaisia ja ryöstivät näitä. Itsekin jouduin tämän koplan uhriksi, joskaan ryöstösaalista he eivät saaneet, koska onnistuin somaliryhmän (4kpl) käsien alta luikahtamaan pakosalle.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Entinen maahanmuuttaja

Kimppuun on pari kertaa käynyt mannet ja somalit. Pari kertaa suomalainenkin, mutta vähemmistönä joten en viitsi yleistää.
"Kun sanat menettävät merkityksensä ihmiset menettävät vapautensa."

-Kungfutse (551-479 eaa.)^^^

L. Brander

Sitten vaan kaikki rikastajien pahoinpitelemät, junassa tönimät, ilkivallan uhreiksi joutumat ym. ilmoittelemaan.

Monestakohan kantasuomalaisesta uhrista kirjoitetaan? ;)

LB
Dystooppinen salamasota

Veli Karimies

Ulkomaalainen bussikuski oli eilen 10 minsaa myöhässä, viharikos?

EL SID

minulla on kokemusta siitä, kuinka joudun rasismin ja viharikoksen kohteeksi äidinkieleni, eli suomenkielen vuoksi. Kirjoitan asiasta.
Jos juttua ei näy, niin tiedätte mikä taho on sensuroinut....

Eino P. Keravalta

Kaksi kertaa muuten on edelläni ollut, mustan kuljettajan ohjastama auto peruuttanut oman autoni keulaan. Ensimmäinen kerta sattui Hämeentiellä Helsingissä ja toinen kerta parkkihallissa Pitäjänmäessä Helsingissä. Kertaakaan ei ole valkoinen kuski syyllistynyt samaan; aikamoinen "sattuma", että musta kuski, joita on paljon vähemmän kuin valkoisia, tekee tämän peräti kaksi kertaa. Katsoivatko ne peilistä ja näkivät, että perässä on valkoinen mies? Päättivätkö ne fyysisesti osoittaa reviiriään hieman peruuttamalla ja näin hätistämällä valkoinen mies kauemmaksi? Vaikuttaa rasistiselta toiminnalta, kun ottaa huomioon tällaisten tapahtumien harvinaisuuden sekä sen, että kaikki minuun kohdistuvat vastaavat tapaukset ovat olleet mustaihoisten tekemiä.

Nyt taas vahan rajaa Eino. En ole varma, oliko tama huumoria vai oletko tosissasi. Kummin hyvansa; jos mina olen epavarma, niin ulkopuolinen saattaa hyvinkin saada vaaran kasityksen.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

JPU

Lähes päivittäin koen joutuneeni tiettyjen "valistusta" harjoittavien sekä luokka- ja sukupuolivihaa ajavien tahojen vihan ja rasismin lietsonnan kollektiiviseksi kohteeksi väärän sukupuolen, väärän etnisen taustan ja vääränlaisen ihonvärini takia. Vääränlainen viha- ja rasismirikosko?
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

EL SID

Quote from: JPU on 16.12.2009, 14:19:32
Lähes päivittäin koen joutuneeni tiettyjen "valistusta" harjoittavien sekä luokka- ja sukupuolivihaa ajavien tahojen vihan ja rasismin lietsonnan kollektiiviseksi kohteeksi väärän sukupuolen, väärän etnisen taustan ja vääränlaisen ihonvärini takia. Vääränlainen viha- ja rasismirikosko?

tee kuten minä: kirjoita siitä hesariin, eläkä pelkästän tänne.

tämä koskee muitakin: nyt on tilaisuus valittaa "positiivisen syrjinnän" aiheuttamasta mielipahasta. älkää missatko sitä. On tasan yhtä helppoa kirjoittaa hesariin kuin tänne!

Adolf Stege

tämä koskee muitakin: nyt on tilaisuus valittaa "positiivisen syrjinnän" aiheuttamasta mielipahasta. älkää missatko sitä. On tasan yhtä helppoa kirjoittaa hesariin kuin tänne!
[/quote]

Voihan sinne kirjottaa, mutta eihän ne niitä julkaise.

Teemu Lahtinen

Allekirjoittanut oli joutua rasistisen pahoinpitelyn uhriksi Maarianhaminassa päiväasaikaan 80-luvun lopulla. Olimme kahden kaverin kanssa asioimassa kioskilla ja vaikka siitä selvittiin puutteellisesta kielitaidosta huolimatta, niin keskinäinen suomenkielinen keskustelumme ja toiseutemme ärsytti kioskin edessä ollutta paikallista nuorisoa, joka alkoi kuittailemaan ja nälvimään. Sisällöllisesti haukut menivät kuitenkin ohi, mutta fiilis oli selvä ja ikävä; joukon motiivi oli rasistinen.

Jännittynyt tilanne oli laueta poistumiseemme, mutta tällöin soimaavat sanat kovistuivat ja kansainvälistyivät ymmärrettäviksi. Kun sitten jonkin matkaa taivallettuamme takaisin huutelun saattamina majapaikkaa kohti, lensi ohitsemme puoliksi syöty jäätelöpuikko tms, joka oli kyseisestä joukosta heitetty. Tähän reagoimme kääntymällä ympäri ja osoitimme kv-käsimerkein moisen toiminnan olevan aika junttia. Tämän seurauksena joukko villiintyi ja lähti peräämme polkupyörin. Onneksi etumatkamme oli sellainen että nipinnapin ehdimme juosta oikaisten pyöräilykelvottoman maaston läpi turvallisemmille kulmille.

Katsotaan tuleeko tämä tarina julki Päivälehdessä.

JPU

Quote from: Teemu Lahtinen on 16.12.2009, 14:53:12
Allekirjoittanut oli joutua rasistisen pahoinpitelyn uhriksi Maarianhaminassa päiväasaikaan 80-luvun lopulla. Olimme kahden kaverin kanssa asioimassa kioskilla ja vaikka siitä selvittiin puutteellisesta kielitaidosta huolimatta, niin keskinäinen suomenkielinen keskustelumme ja toiseutemme ärsytti kioskin edessä ollutta paikallista nuorisoa, joka alkoi kuittailemaan ja nälvimään. Sisällöllisesti haukut menivät kuitenkin ohi, mutta fiilis oli selvä ja ikävä; joukon motiivi oli rasistinen.

Jännittynyt tilanne oli laueta poistumiseemme, mutta tällöin soimaavat sanat kovistuivat ja kansainvälistyivät ymmärrettäviksi. Kun sitten jonkin matkaa taivallettuamme takaisin huutelun saattamina majapaikkaa kohti, lensi ohitsemme puoliksi syöty jäätelöpuikko tms, joka oli kyseisestä joukosta heitetty. Tähän reagoimme kääntymällä ympäri ja osoitimme kv-käsimerkein moisen toiminnan olevan aika junttia. Tämän seurauksena joukko villiintyi ja lähti peräämme polkupyörin. Onneksi etumatkamme oli sellainen että nipinnapin ehdimme juosta oikaisten pyöräilykelvottoman maaston läpi turvallisemmille kulmille.

Astrid tähän: "Jå, näin sen pitä mennäkin!"

edit: Onneksi ette sanoneet olevanne karjalaisia...
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

EL SID

Quote from: Teemu Lahtinen on 16.12.2009, 14:53:12

Katsotaan tuleeko tämä tarina julki Päivälehdessä.

Ålanti on suomen pee-aukko. Meillä oli työpaikalla kilpailu, jossa kuukauden paras myyjä saisi pitkän viikonlopun ahvenanmaalla pyöräretkineen ja minä voitin sen.

Palkintohetkellä pukkasin, muitten nähden, kirjekuoren takaisin toimitusjohtajalle, ja ilmoitin että "mä en mihinkään ahvenanmaalle lähäre". Ilmeet oli näkemisen arvoiset.
Jatkossa palkintomatkat suunnattiin lappiin.

Lauttasaaren Emiiri

No voi hitto, just viikonloppuna sain turpiini rys... itäiseltä naapurilta. Rasistinen kokemus? No onneksi ei, tulkittaneen mustasukkaisuusdraamaksi.
Onko falskia sitten sanoa, että edustan suomalaisia, jos en kuitenkaan halua puhua sellaisten puolesta, jotka elämästä vieraantuneina ajattelevat vain omaa napaansa, täyttävät vatsansa teollisesti kasvatetulla lihalla ja katsovat maailmaa televisiosta ja autonsa ratin takaa mukavasti istuen?
- Kimmo Helistö

CaptainNuiva

Hmm...Olen joutunut useankin viharikoksen kohteeksi maailmalla,laskettaiskohan nekin mukaan Pravdan kaipaamaan materiaaliin ???

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Zngr

Pitäisiköhän tuonne lähettää kaikki omakohtaiset kokemukset huoraa huutavista arabimiehistä jotka ovat pistelleet turpiin suomalaisia naisia koska #1 naiset ovat suomalaisia #2 eivät lähteneet mukaan, vai lieneekö täyttä ajanhukkaa...

En ole oikeastaan kohdannut missään vastaavaa naisvihaa ja seksuaalista hämmennystä kuin arabikulttuuristen miesten keskuudessa. Jää suomalaisen miehen kuuluisa heikko itsetunto aika kauaksi taakse.

Vaan lienevät vääriä viha- ja rasismikokemuksia.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Simo Hankaniemi

Olen joutunut rasistisen viharikoksen uhriksi Itäharjun Prisman ottomaattijonossa Turussa elokuun lopussa. Olen kertonut siitä Homma-foorumilla aiemminkin, mutta koska traumaattisesta kokemuksesta paranemista edistää siitä puhuminen, niin tulkoon toistetuksi.

Olin siis jonossa ja kun tuli minun vuoroni mennä ottomaatille, eteeni kiilasi kärppänä hiilenmusta roteva mies ja ryhtyi täysin luontevasti hoitamaan fiskaalisia asioitaan minusta välittämättä. Huomautin eksoottiselle herralle, että hänen paikkansa on jonon hännillä. Tämä ei Kongon miestä miellyttänyt, vaan hän alkoi hyvin aggressiiviseen sävyyn pupeltaa jotain, minkä tarkoitus oli ilmeisesti olla englantia. Kielitaidottomuudestaan huolimatta zulu sai näkemyksensä selvitetyksi, hän ei aikonut siirtyä omalle paikalleen.

Yli satakiloisena painonnostaja-maratoonarina ja vieläpä auto sattuneesta syystä täysin varusteltuna minulla oli kaikki edellytykset ottaa laillinen paikkani ottomaatilla vaikka kymmenen matabelen yli, mutta päätin kuitenkin omaksua dhimmin roolin. Suomen oikeusjärjestelmää sen verran tuntevana tiesin, että tuulikaapissa saavutettu voitto etuoikeutetun värisestä miehestä olisi käräjäkivillä tiennyt minulle totaalista tappiota. Tragikoomisinta kohtauksessa oli se, että tapaus oli Afrikan miehelle mitä ilmeisimmin täyttä rutiinia. Hän ei hetkeäkään epäröinyt etuilla pahaenteisen rumaa, maastopukuista, massiivista, nuivan oloista valkoista miestä. Olen melko varma, ettei hän olisi etuillut mustaa. 

Porilainen munalla

Tätä ei nyt kannata missata.
Jokainen viharikoksia kokenut laittamaan nyt niistä kokemuksistaan Pravdalle.
Itse juoksin jo 12-vuotiaana henkeni hädässä karkuun juuri murhatuomion loppuun istunutta mannea, joka puukko kädessään karasi raivohulluna perässäni.
Manne oli noin 24 vuotias, eikä onneksi saanut minua kiinni.
2 viikkoa myöhemmin hän puukotti erästä miestä ja joutui taas linnaan.
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

Koskela Suomesta

Laittakaa ihmeessä. Ja samalla tänne tiedoksi. Luulen tosin, ettemme tasapuolisuuden nimissä tule kuulemaan näistä tapauksista koskaan Pravdasta.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Veli Karimies

Simo Hankaniemi, oisit ottanu muumia niskasta kiinni ja hellästi sekä isällisesti ohjannut sinne jonon perälle. :D

Veli Karimies

Quote from: Koskela Suomesta on 17.12.2009, 00:22:20
Laittakaa ihmeessä. Ja samalla tänne tiedoksi. Luulen tosin, ettemme tasapuolisuuden nimissä tule kuulemaan näistä tapauksista koskaan Pravdasta.

Emme tietenkään, koska näitähän ei ole koskaan tapahtunut ja nämä ovat vain rassistisen mielen pahoja tuotoksia. Kun taas junacausti on sitä ihan silkkaa totta vaan!

Maastamuuttaja

Tässä alkaa olla vähän Ranskan vallankumouksen fiilinkiä. Hesarin itsekiihotusosasto pystyttää jo giljotiinia. Tavoite on saada mahdollisimman monta päätä vierimään. Giljotiinin vierustalla päivystävät mm. Jeja-Pekka Roos, Jaakko Hämeen-Anttila, Helsingin seudun imaamit ja vihreän puolueen ideologit, vaimoineen. Kunniavieras-imaameilla on mukanaan vain lempivaimonsa, joita tässä tilaisuudessa on kaksi per harras, loput vaimot ovat kotona miestensä kalsareita pesemässä ja Koraania opiskelemassa.

Kaikki he vihaavat rasismia. Suomessa sitä esiintyy erityisesti niillä seuduilla, joissa on paljon muslimeja. Siksi suomalaisten on katsottava peiliin. Siellä ei saa näkyä mitään muuta kuin oma kuva, muuten matka vie giljotiiniin.

Huolestunut Kansalainen

Pitää muistaa että tuollaisten kokemusten keräämisessä ei sinällään ole mitään väärää. Julkaistaanhan tälläkin foorumilla tiuhaan rikosuutisia joissa tekijäksi aina epäillään vääränvärisiä ja/tai islamisteja. Jos kerran ymmärretään pelin henki sellaiseksi että jokainen osapuoli toteuttaa omaa agendaansa, johon kuuluu määrätyn kuvan luominen määrätystä ihmisryhmästä, ei kai parane valittaa?

etnis

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 18.12.2009, 09:54:18
Pitää muistaa että tuollaisten kokemusten keräämisessä ei sinällään ole mitään väärää. Julkaistaanhan tälläkin foorumilla tiuhaan rikosuutisia joissa tekijäksi aina epäillään vääränvärisiä ja/tai islamisteja. Jos kerran ymmärretään pelin henki sellaiseksi että jokainen osapuoli toteuttaa omaa agendaansa, johon kuuluu määrätyn kuvan luominen määrätystä ihmisryhmästä, ei kai parane valittaa?

On se silti journalistisesti aika kyseenalaista, ainakaan minä en muista kolmen miljaardin vuoden syvällä rintaäänellä lausutun kokemukseni pohjalta moista ennen nähneeni.

Ja mikä helvetin neekeröintilehti Hesari on, mikä on tämä mamuiluagenda, mihin se perustuu? Haluaisin todella tietää.
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat